Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller - Finance manager - Problem solving

Controller - Finance manager - Problem solving

Werkervaring interimmanager

Interim-opdrachten
2009 Waarnemen functie Manager Finance & Control bij Nemag BV, Zierikzee tot de benoeming van een vaste functionaris.
- Coördinatie administratief team en volledig beheer van diverse holdings.
- Samenstellen en consolideren van jaarrekeningen voor 8 BV’s in de Nemag groep.
- Inwerken nieuw benoemde Manager Finance & Control.

2008 Waarnemen functie Manager Finance & Administration bij Bleijko Beton, Walsoorden
- Coördinatie administraties van 4 vestigingen in Nederland, België en Frankrijk, rapportage aan moederbedrijf (De Hoop Terneuzen).
- Uitbouw administratie tot tool of management door innovatie van rapportages, introductie Activtity Based Costing.
- Inwerken nieuw benoemde Manager Finance & Administration.

2008 Consultant bij Bos Medical Group, Goirle
- Advies over maatregelen om administratieve organisatie voor te bereiden op toekomstplannen van het bedrijf.
- Regelen toegesneden ondersteuning om administratie terug in control te brengen (andere interim-mer).

2007 Diverse taken bij Zorginstelling Stichting Poelwijck/De Kraayert, Lewedorp
- Beheer van verschillende complexen met seniorenwoningen; procesverbetering, inregelen systeem van verbandcontroles, onderhouden cliëntencontacten, aansturing technische dienst, incassobeleid.
- Stroomlijnen diverse administratieve processen in overleg met diverse stakeholders (woningcorporaties, gemeente, collega zorginstellingen, intern)

2006/2007 Diverse projecten bij Nationale Nederlanden, Rotterdam
- Als projectleider realiseren dat achterstanden worden weggewerkt m.b.t. collectieve waarde-overdrachten van pensioencontracten; stimuleren samenwerking met c.q. vervullen van brugfunctie tussen verschillende commerciële en administratieve afdelingen. Feitelijk afdichten van een open eind van het SOX-traject.
- Opstellen en implementeren van een werkprocedure ter borging van een situatie waarin collectieve waarde-overdrachten soepel worden afgewikkeld.
- Projectleider opschoningstraject Excasso-verschillen optredend als intermediair tussen verschillende betrokken afdelingen.

2006 Jaarrekeningen diverse werkmaatschappijen bij Pernod Ricard Nederland BV, Tilburg
- Samenstellen van de jaarrekeningen van 10 werkmaatschappijen die onderdeel zijn van Allied Domecq Plc (recent overgenomen groepsmaatschappij), ter voorbereiding op integratie in het PRN-systeem.
- Afstemming van ca. 100 mondiale intercompany positions, bemoeilijkt door onderlinge verrekeningen tussen meer dan 2 partijen en carve-out acties.

2006 Ondersteunende werkzaamheden bij E.ON Benelux Generation NV, Rotterdam
- Ondersteunen bij het administratief organisatorisch integreren van een ultimo 2005 aangekochte dochteronderneming (NRE Energie B.V.). Knelpunten waren het verschil in grootte van beide organisaties en het verschil in activiteiten: productie vs. distributie.
- Verzorging 1e kwartaalrapportage.

2005 Consultant in het fusietraject van twee zorginstellingen, Poelwijck en De Kraayert, Lewedorp
E.e.a. toegesneden op de administratief organisatorische aspecten van dit traject.
- Het ontwerp en de implementatie van een gestructureerd management-informatieplan o.b.v.
- een geborgde administratieve organisatie (methoden en technieken); volledig ingericht en gedocumenteerd.
- Advisering m.b.t. menskracht, werklocatie en hulpmiddelen.
- Realisatie van een ERP-koppeling met het planningsprogramma (schrijven van het functioneel ontwerp).

Loopbaan tijdens vaste dienstverbanden
2002 - 2004 Financieel manager bij Ambacht Onderhoudsbedrijf, Roosendaal
Tijdens mijn dienstverband waren bij dit bedrijf 160 personen werkzaam, omzet van € 13½ miljoen.
Als MT-lid verantwoordelijk voor het financiële beleid en de gehele bedrijfsadministratie.
- Realiseren van een grote opschonings- en inhaalactie m.b.t. de financiële administratie.
- Reconstrueren van omzetbelastingstatus over meerdere jaren. Na onderhandeling met de Belastinginspecteur resulteerde dit in een BTW-teruggave van €150.000.
- Verbeteren kasstroomsituatie; o.m. door het herstellen van beschadigde relatie met bedrijfsvereniging, fiscus, debiteuren en crediteuren.
- Instellen van een gestructureerde en grondige manier van debiteurenbewaking.
- Definiëren van financieel-economische aspecten voor een nieuw automatiseringssysteem en inrichten van de koppelingen tussen ERP-modules en financiële administratie.
- Volledige herinrichting van de financiële administratie.
- Actieve deelname in het grondige saneringsproces van het bedrijf; doorrekening en voorbereiden van overlevingsscenario’s.
- Verzorgen van alle financieel-economische informatievoorziening en analyses.
- Verantwoordelijk voor de begrotingscyclus en -bewaking, liquiditeitplanning en -bewaking.
- Coördineren en coachen van 4 medewerkers.

2001- 2002 Group controller bij Trako Holding BV, Cadzand
Voeren van de holdingadministratie en consolidatie van internationale werkmaatschappijen. Het scheppen van de juiste randvoorwaarden voor een gestructureerde aanlevering van periodieke rapportages door de werkmaatschappijen verspreid over 7 landen. Geconsolideerde omzet: € 72 miljoen.
- Creëren van (draagvlak bij de finance managers van de buitenlandse werkmaatschappijen voor) concernbrede en internationale uniformiteit m.b.t. rapportages, budgettering, procedures voor administratieve organisatie.
- Reconstructiewerkzaamheden van balansposten en inrichting/opbouw van consistente (elektronische) data-archivering op basis van sterk gedateerde gegevensbronnen.
- Maken van een innovatieslag voor de gehele bedrijfsadministratie.
- Samenstellen van diverse ad-hoc rapportages ten behoeve van due diligence-onderzoeken.
- Coördineren en coachen van 2 medewerkers.

2000 - 2001 Finance manager bij Total Repair Solutions BV, Rotterdam
In een team van 3 Nederlandse managers betrokken bij de start en uitbouw van een reparatiebedrijf voor mobiele telefoons. Ik was verantwoordelijk voor alle bedrijfsonderdelen, m.u.v. commercie en productie.
- “From scratch” opbouwen van een werkende bedrijfsorganisatie, als MT-lid. Bij mijn vertrek was het reparatievolume 5000 stuks per maand met 40 medewerkers.
- Ontwikkelen en implementeren van beheersingsmodellen ten behoeve van de gehele organisatie en administratieve organisatie.
- Verantwoordelijk voor het financiële beleid, de bedrijfsadministratie en het automatiserings- en informatiseringsysteem en alle overige facilitaire zaken.
- Ontwikkelen en voeren van personeelsbeleid; het hele traject vanaf aanname t/m ontslag.
- Contractbewaking; samen met de general manager onderhouden van contacten met klanten en leveranciers;
- Opstellen/inrichten/afsluiten SLA’s met afnemers en raamcontracten met leveranciers.
- Schriftelijke en verbale rapportage aan Britse eigenaren m.b.t. de gehele bedrijfsvoering.
- Coördineren en coachen van 4 medewerkers bij administratie, receptie en customer service.




1993 - 2000 Controller bij Merwestroom BV, Dordrecht
E- en W-installatiebedrijf met 290 medewerkers, omzet van € 30 miljoen (exclusief dochterbedrijven)
Verantwoordelijk voor het samenstellen van managementinformatie e.a. rapportages en de begroting, de bedrijfsadministratie, het automatiserings-/informatiseringsysteem en andere facilitaire zaken.
- Maandelijkse toetsing van de bedrijfsresultaten door beoordeling/bespreking van projectresultaten en kostenontwikkelingen met directie en de verantwoordelijke lijnmanagers.
- Actief betrokken bij
1)wijziging van bedrijfsstructuur van product- naar functiegericht;
2) implementatie van een nieuw ERP-systeem;
3) de introductie van een inkoopafdeling;
4) uitvoering van een ISO-9001 traject.
- Realisatie outsourcing van het systeembeheer en gebouwenbeheer.
- Coördineren en coachen van het administratieteam bestaande uit 10 medewerkers.
- Instellen van een gestructureerde manier van debiteurenbewaking.
- Realisatie van innovatie in methoden en technieken op de financiële administratie.

1990 - 1993 Hoofd Financiën en Personeel bij Mourik-Van Oord Vlissingen VOF
Deze organisatie was een zelfstandig aannemingsbedrijf met 130 medewerkers op het gebied van industriële dienstverlening (cleaning/mechanisch onderhoud) en grond-, weg- en waterbouw.
Als MT-lid verantwoordelijk voor alle financiële, personele en facilitaire zaken binnen het bedrijf.
- Een overname-aanval van een concurrent afgeslagen.
- Implementatie van een nieuw ERP-systeem.
- Voorbereiden en deelnemen aan onderhandelingen m.b.t. maintenance-SLA’s.
- Stroomlijnen arbeidsvoorwaarden in omstandigheden van 3 geldende CAO’s (UTA, Bouw, Klein Metaal)
- Pareren van WKA-problemen.
- In vennotenvergaderingen toelichten van de financiële positie en beleid aan de eigenaren van het bedrijf.

1986 - 1990 Controller bij Roompot Recreatie Beheer BV, Kamperland
1982 - 1986 Assistent Accountant en Systeembeheerder bij de Accountantsunie ZLM BV


Opleiding interimmanager

HEAO-BE
HOFAM

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Computervaardigheden: ruime kennis van en ervaring met
- Automatiseringstoepassingen: Office, Lotus, Baan, Eniac, ACTO, Sage, AccountView, Isah, Exact, Visio, Evolution, OutlookSoft
- ERP implementatietrajecten (4 “nieuwbouw” projecten, 1 innovatieproject).

Competenties
- Ontwikkelen en doorvoeren van bedrijfsbeleid en dit vertalen in financiële formats zoals begrotingen, budgetten en liquiditeitenplannen.
- Managementteam-lid.
- Coachen/managen van administratieteams in grootte tot 10 medewerkers.
- Samenstellen, ontwikkelen en opbouwen van velerlei management- en bedrijfsrapportages, zowel voor intern als extern gebruik; t/m (geconsolideerde) jaarrekeningen.
- Opschonen en herstellen van administratieve wanorde + treffen van maatregelen om herhaling te voorkomen.
- Onderhouden van contacten met interne en externe stakeholders en organisaties, ook internationaal; directie, RvC, RvB, OR, aandeelhouders, banken, accountant e.d.
- Bewaken van bedrijfsresultaten + adviseren over beleidsbijstellingen en treffen van maatregelen hierop.
- Bewaken van de cashflow, vermogenspositie en projectresultaten.
- Ontwikkelen en beheersen van administratieve organisaties.
- Implementeren en onderhouden van methoden en technieken (o.m. ERP-systemen).
- Coördineren van automatisering en informatisering, personeelszaken, assurantiën en overige facilitaire zaken + contractbewaking.
- Voorbereiden van en participeren in tendertrajecten (m.n. maintenance- en reparatie-SLA’s).
- Participeren in overname-, verkoop- en afslankingstrajecten.
- Ontwikkelen en voeren van personeelsbeleid.
- Sterke bereidheid om over de grens van eigen vakgebied constructief mee te denken.
- Functioneren tijdens veranderingsprocessen en in crisissituaties.

Talenkennis interimmanager

Nederlands - moedertaal
Engels - goed
Duits - ongeoefend / matig

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  73866 - Projectleider Bouw
Deze manager verwijderen  87736 - interim manager
Deze manager verwijderen  12053 - Manager Distribution Center / Plant manager
Deze manager verwijderen  91767 - Manager
Deze manager verwijderen  82328 - Facility Manager
Deze manager verwijderen  50460 - Project-, overbruggings-, interimmanager
Deze manager verwijderen  32679 - Directeur
Deze manager verwijderen  13308 - Credit Manager & Accounting Manager
Deze manager verwijderen  200594 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  201196 - operations manager directeur
Deze manager verwijderen  68406 - directeur, manager
Deze manager verwijderen  199781 - Management - Leidinggevend
Deze manager verwijderen  27335 - manager operatie
Deze manager verwijderen  15637 - interim manager
Deze manager verwijderen  192004 - HR Manager (Generalist)
Deze manager verwijderen  51619 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  25440 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  16058 - Group Finance Manager
Deze manager verwijderen  92775 - Project Manager
Deze manager verwijderen  190869 - Leiter Operations
Deze manager verwijderen  191585 - CEO, Turnaround Manager, aktiver Verwaltungsrat
Deze manager verwijderen  199186 - (interim) manager/ceo
Deze manager verwijderen  51225 - Interim Facilities & Hotel Manager
Deze manager verwijderen  62230 - Interim Manager BPO/Organisatie Ontwerp/IT
Deze manager verwijderen  194210 - Vertriebsleiter; Service-Leiter
Deze manager verwijderen  198002 - Geschäftsführer, Verkaufsleiter, Senior Programm Manager
Deze manager verwijderen  83123 - Financial Manager, Hoofd Adminsitratie
Deze manager verwijderen  196561 - Interims SAP Project Manager
Deze manager verwijderen  43936 - Turn around CEO pharma
Deze manager verwijderen  92006 - Diverse functies mogelijk
Deze manager verwijderen  75287 - General management / Sales management
Deze manager verwijderen  54965 - Interim Manager/ Project Manager/ Consultant
Deze manager verwijderen  10683 - manager P&O
Deze manager verwijderen  47858 - Interim manager/ programme - project manager / management
Deze manager verwijderen  25323 - Financieel manager/administrateur
Deze manager verwijderen  30768 - (project-, business-, financial-) controller
Deze manager verwijderen  74636 - interim manager / HR manager
Deze manager verwijderen  30582 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  61936 - ondernemende interim manager
Deze manager verwijderen  16605 - manager/senior adviseur/coach/trainer
Deze manager verwijderen  62551 - manager
Deze manager verwijderen  70095 - Interim manager
Deze manager verwijderen  12938 - Callcenter manager
Deze manager verwijderen  74682 - Financieel Manager
Deze manager verwijderen  61631 - Interim (project) manager / adviseur
Deze manager verwijderen  91086 - (project)controller
Deze manager verwijderen  17856 - Office manager / secretaresse
Deze manager verwijderen  200601 - managing director/entrepeneur,crisis manager
Deze manager verwijderen  11668 - logistics consultant
Deze manager verwijderen  36397 - General en Financial Interim Manager
Deze manager verwijderen  92530 - (Verander)manager
Deze manager verwijderen  59708 - management of staf
Deze manager verwijderen  91509 - Waarde manager
Deze manager verwijderen  57324 - Kwaliteit / KAM en verbetermanagement
Deze manager verwijderen  92820 - Interim manager met focus
Deze manager verwijderen  127434 - CFO, Finance Manager
Deze manager verwijderen  49415 - Finance manager and accountant with broad experience
Deze manager verwijderen  14134 - Interim projectmanager ICT
Deze manager verwijderen  63111 - Ervaren Credit (Billing) Manager OtC
Deze manager verwijderen  130646 - Project Management (Change Mgmt., Proc.Reorg., HR, SAP)
Deze manager verwijderen  49744 - Manager
Deze manager verwijderen  26849 - HR Manager / Directiesecretaris
Deze manager verwijderen  194640 - Projektmanager
Deze manager verwijderen  54023 - financieel manager / controller
Deze manager verwijderen  45221 - Senior Financial Manager
Deze manager verwijderen  55779 - Interim manager
Deze manager verwijderen  28017 - financieel interim manager
Deze manager verwijderen  198171 - CEO, CFO, Business Development
Deze manager verwijderen  11497 - Projectleider E-HRM/Hoofd salarisadministratie
Deze manager verwijderen  92943 - Business unit manager
Deze manager verwijderen  199830 - Verandermanager
Deze manager verwijderen  91819 - Directeur, verandermanager, HRM-deskundige, interimmanager,
Deze manager verwijderen  25203 - interim transportmanager
Deze manager verwijderen  43137 - Administateur/controller
Deze manager verwijderen  10011 - manager/coordinator
Deze manager verwijderen  31603 - Interim manager gezondheidszorg en publieke sector
Deze manager verwijderen  92262 - Inkoopmanagement
Deze manager verwijderen  47513 - manager/teamleider
Deze manager verwijderen  197434 - Leitung Finanzen und Interne Revision
Deze manager verwijderen  52723 - Interim Financial & General management/ CFO
Deze manager verwijderen  72508 - financieel manager
Deze manager verwijderen  30003 - Supply Chain Manager
Deze manager verwijderen  45274 - Senior Manager, programma- en verandermanager.
Deze manager verwijderen  91393 - Change Manager (integratie, internationaal), CFO,
Deze manager verwijderen  193694 - Account Manager
Deze manager verwijderen  91987 - ICT Interim Manager
Deze manager verwijderen  18834 - Interim, project, programmamanager met Business-ICT ervaring
Deze manager verwijderen  38706 - Management
Deze manager verwijderen  200511 - Operationeel (business) manager
Deze manager verwijderen  200672 - IT Manager, Change Manager
Deze manager verwijderen  67038 - Interimmanager - Projectmanager - Programmamanager
Deze manager verwijderen  57797 - Algemeen directeur


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :