Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller - Finance manager - Problem solving

Controller - Finance manager - Problem solving

Werkervaring interimmanager

Interim-opdrachten
2009 Waarnemen functie Manager Finance & Control bij Nemag BV, Zierikzee tot de benoeming van een vaste functionaris.
- Coördinatie administratief team en volledig beheer van diverse holdings.
- Samenstellen en consolideren van jaarrekeningen voor 8 BV’s in de Nemag groep.
- Inwerken nieuw benoemde Manager Finance & Control.

2008 Waarnemen functie Manager Finance & Administration bij Bleijko Beton, Walsoorden
- Coördinatie administraties van 4 vestigingen in Nederland, België en Frankrijk, rapportage aan moederbedrijf (De Hoop Terneuzen).
- Uitbouw administratie tot tool of management door innovatie van rapportages, introductie Activtity Based Costing.
- Inwerken nieuw benoemde Manager Finance & Administration.

2008 Consultant bij Bos Medical Group, Goirle
- Advies over maatregelen om administratieve organisatie voor te bereiden op toekomstplannen van het bedrijf.
- Regelen toegesneden ondersteuning om administratie terug in control te brengen (andere interim-mer).

2007 Diverse taken bij Zorginstelling Stichting Poelwijck/De Kraayert, Lewedorp
- Beheer van verschillende complexen met seniorenwoningen; procesverbetering, inregelen systeem van verbandcontroles, onderhouden cliëntencontacten, aansturing technische dienst, incassobeleid.
- Stroomlijnen diverse administratieve processen in overleg met diverse stakeholders (woningcorporaties, gemeente, collega zorginstellingen, intern)

2006/2007 Diverse projecten bij Nationale Nederlanden, Rotterdam
- Als projectleider realiseren dat achterstanden worden weggewerkt m.b.t. collectieve waarde-overdrachten van pensioencontracten; stimuleren samenwerking met c.q. vervullen van brugfunctie tussen verschillende commerciële en administratieve afdelingen. Feitelijk afdichten van een open eind van het SOX-traject.
- Opstellen en implementeren van een werkprocedure ter borging van een situatie waarin collectieve waarde-overdrachten soepel worden afgewikkeld.
- Projectleider opschoningstraject Excasso-verschillen optredend als intermediair tussen verschillende betrokken afdelingen.

2006 Jaarrekeningen diverse werkmaatschappijen bij Pernod Ricard Nederland BV, Tilburg
- Samenstellen van de jaarrekeningen van 10 werkmaatschappijen die onderdeel zijn van Allied Domecq Plc (recent overgenomen groepsmaatschappij), ter voorbereiding op integratie in het PRN-systeem.
- Afstemming van ca. 100 mondiale intercompany positions, bemoeilijkt door onderlinge verrekeningen tussen meer dan 2 partijen en carve-out acties.

2006 Ondersteunende werkzaamheden bij E.ON Benelux Generation NV, Rotterdam
- Ondersteunen bij het administratief organisatorisch integreren van een ultimo 2005 aangekochte dochteronderneming (NRE Energie B.V.). Knelpunten waren het verschil in grootte van beide organisaties en het verschil in activiteiten: productie vs. distributie.
- Verzorging 1e kwartaalrapportage.

2005 Consultant in het fusietraject van twee zorginstellingen, Poelwijck en De Kraayert, Lewedorp
E.e.a. toegesneden op de administratief organisatorische aspecten van dit traject.
- Het ontwerp en de implementatie van een gestructureerd management-informatieplan o.b.v.
- een geborgde administratieve organisatie (methoden en technieken); volledig ingericht en gedocumenteerd.
- Advisering m.b.t. menskracht, werklocatie en hulpmiddelen.
- Realisatie van een ERP-koppeling met het planningsprogramma (schrijven van het functioneel ontwerp).

Loopbaan tijdens vaste dienstverbanden
2002 - 2004 Financieel manager bij Ambacht Onderhoudsbedrijf, Roosendaal
Tijdens mijn dienstverband waren bij dit bedrijf 160 personen werkzaam, omzet van € 13½ miljoen.
Als MT-lid verantwoordelijk voor het financiële beleid en de gehele bedrijfsadministratie.
- Realiseren van een grote opschonings- en inhaalactie m.b.t. de financiële administratie.
- Reconstrueren van omzetbelastingstatus over meerdere jaren. Na onderhandeling met de Belastinginspecteur resulteerde dit in een BTW-teruggave van €150.000.
- Verbeteren kasstroomsituatie; o.m. door het herstellen van beschadigde relatie met bedrijfsvereniging, fiscus, debiteuren en crediteuren.
- Instellen van een gestructureerde en grondige manier van debiteurenbewaking.
- Definiëren van financieel-economische aspecten voor een nieuw automatiseringssysteem en inrichten van de koppelingen tussen ERP-modules en financiële administratie.
- Volledige herinrichting van de financiële administratie.
- Actieve deelname in het grondige saneringsproces van het bedrijf; doorrekening en voorbereiden van overlevingsscenario’s.
- Verzorgen van alle financieel-economische informatievoorziening en analyses.
- Verantwoordelijk voor de begrotingscyclus en -bewaking, liquiditeitplanning en -bewaking.
- Coördineren en coachen van 4 medewerkers.

2001- 2002 Group controller bij Trako Holding BV, Cadzand
Voeren van de holdingadministratie en consolidatie van internationale werkmaatschappijen. Het scheppen van de juiste randvoorwaarden voor een gestructureerde aanlevering van periodieke rapportages door de werkmaatschappijen verspreid over 7 landen. Geconsolideerde omzet: € 72 miljoen.
- Creëren van (draagvlak bij de finance managers van de buitenlandse werkmaatschappijen voor) concernbrede en internationale uniformiteit m.b.t. rapportages, budgettering, procedures voor administratieve organisatie.
- Reconstructiewerkzaamheden van balansposten en inrichting/opbouw van consistente (elektronische) data-archivering op basis van sterk gedateerde gegevensbronnen.
- Maken van een innovatieslag voor de gehele bedrijfsadministratie.
- Samenstellen van diverse ad-hoc rapportages ten behoeve van due diligence-onderzoeken.
- Coördineren en coachen van 2 medewerkers.

2000 - 2001 Finance manager bij Total Repair Solutions BV, Rotterdam
In een team van 3 Nederlandse managers betrokken bij de start en uitbouw van een reparatiebedrijf voor mobiele telefoons. Ik was verantwoordelijk voor alle bedrijfsonderdelen, m.u.v. commercie en productie.
- “From scratch” opbouwen van een werkende bedrijfsorganisatie, als MT-lid. Bij mijn vertrek was het reparatievolume 5000 stuks per maand met 40 medewerkers.
- Ontwikkelen en implementeren van beheersingsmodellen ten behoeve van de gehele organisatie en administratieve organisatie.
- Verantwoordelijk voor het financiële beleid, de bedrijfsadministratie en het automatiserings- en informatiseringsysteem en alle overige facilitaire zaken.
- Ontwikkelen en voeren van personeelsbeleid; het hele traject vanaf aanname t/m ontslag.
- Contractbewaking; samen met de general manager onderhouden van contacten met klanten en leveranciers;
- Opstellen/inrichten/afsluiten SLA’s met afnemers en raamcontracten met leveranciers.
- Schriftelijke en verbale rapportage aan Britse eigenaren m.b.t. de gehele bedrijfsvoering.
- Coördineren en coachen van 4 medewerkers bij administratie, receptie en customer service.




1993 - 2000 Controller bij Merwestroom BV, Dordrecht
E- en W-installatiebedrijf met 290 medewerkers, omzet van € 30 miljoen (exclusief dochterbedrijven)
Verantwoordelijk voor het samenstellen van managementinformatie e.a. rapportages en de begroting, de bedrijfsadministratie, het automatiserings-/informatiseringsysteem en andere facilitaire zaken.
- Maandelijkse toetsing van de bedrijfsresultaten door beoordeling/bespreking van projectresultaten en kostenontwikkelingen met directie en de verantwoordelijke lijnmanagers.
- Actief betrokken bij
1)wijziging van bedrijfsstructuur van product- naar functiegericht;
2) implementatie van een nieuw ERP-systeem;
3) de introductie van een inkoopafdeling;
4) uitvoering van een ISO-9001 traject.
- Realisatie outsourcing van het systeembeheer en gebouwenbeheer.
- Coördineren en coachen van het administratieteam bestaande uit 10 medewerkers.
- Instellen van een gestructureerde manier van debiteurenbewaking.
- Realisatie van innovatie in methoden en technieken op de financiële administratie.

1990 - 1993 Hoofd Financiën en Personeel bij Mourik-Van Oord Vlissingen VOF
Deze organisatie was een zelfstandig aannemingsbedrijf met 130 medewerkers op het gebied van industriële dienstverlening (cleaning/mechanisch onderhoud) en grond-, weg- en waterbouw.
Als MT-lid verantwoordelijk voor alle financiële, personele en facilitaire zaken binnen het bedrijf.
- Een overname-aanval van een concurrent afgeslagen.
- Implementatie van een nieuw ERP-systeem.
- Voorbereiden en deelnemen aan onderhandelingen m.b.t. maintenance-SLA’s.
- Stroomlijnen arbeidsvoorwaarden in omstandigheden van 3 geldende CAO’s (UTA, Bouw, Klein Metaal)
- Pareren van WKA-problemen.
- In vennotenvergaderingen toelichten van de financiële positie en beleid aan de eigenaren van het bedrijf.

1986 - 1990 Controller bij Roompot Recreatie Beheer BV, Kamperland
1982 - 1986 Assistent Accountant en Systeembeheerder bij de Accountantsunie ZLM BV


Opleiding interimmanager

HEAO-BE
HOFAM

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Computervaardigheden: ruime kennis van en ervaring met
- Automatiseringstoepassingen: Office, Lotus, Baan, Eniac, ACTO, Sage, AccountView, Isah, Exact, Visio, Evolution, OutlookSoft
- ERP implementatietrajecten (4 “nieuwbouw” projecten, 1 innovatieproject).

Competenties
- Ontwikkelen en doorvoeren van bedrijfsbeleid en dit vertalen in financiële formats zoals begrotingen, budgetten en liquiditeitenplannen.
- Managementteam-lid.
- Coachen/managen van administratieteams in grootte tot 10 medewerkers.
- Samenstellen, ontwikkelen en opbouwen van velerlei management- en bedrijfsrapportages, zowel voor intern als extern gebruik; t/m (geconsolideerde) jaarrekeningen.
- Opschonen en herstellen van administratieve wanorde + treffen van maatregelen om herhaling te voorkomen.
- Onderhouden van contacten met interne en externe stakeholders en organisaties, ook internationaal; directie, RvC, RvB, OR, aandeelhouders, banken, accountant e.d.
- Bewaken van bedrijfsresultaten + adviseren over beleidsbijstellingen en treffen van maatregelen hierop.
- Bewaken van de cashflow, vermogenspositie en projectresultaten.
- Ontwikkelen en beheersen van administratieve organisaties.
- Implementeren en onderhouden van methoden en technieken (o.m. ERP-systemen).
- Coördineren van automatisering en informatisering, personeelszaken, assurantiën en overige facilitaire zaken + contractbewaking.
- Voorbereiden van en participeren in tendertrajecten (m.n. maintenance- en reparatie-SLA’s).
- Participeren in overname-, verkoop- en afslankingstrajecten.
- Ontwikkelen en voeren van personeelsbeleid.
- Sterke bereidheid om over de grens van eigen vakgebied constructief mee te denken.
- Functioneren tijdens veranderingsprocessen en in crisissituaties.

Talenkennis interimmanager

Nederlands - moedertaal
Engels - goed
Duits - ongeoefend / matig

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  47332 - Manager Openbaar Vervoer, Afvalbedrijven en overheidsbedrijv
Deze manager verwijderen  62184 - Logistiek manager, supply chain manager
Deze manager verwijderen  136900 - Interims-Management
Deze manager verwijderen  24906 - Inkoopmanager
Deze manager verwijderen  52878 - HR Manager/ Adviseur
Deze manager verwijderen  80529 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  55579 - Consultant / Management Coach
Deze manager verwijderen  90607 - Project manager/Consultant
Deze manager verwijderen  58728 - Interim manager
Deze manager verwijderen  198405 - kfm. Leiter / Geschäftsführer / Vorstand
Deze manager verwijderen  10760 - Controller/Finance Manager/Project Manager
Deze manager verwijderen  36130 - financieel directeur
Deze manager verwijderen  199219 - Directeur
Deze manager verwijderen  30478 - Manager Bedrijfsvoering-HRM
Deze manager verwijderen  81638 - Call center manager/supervisor/teamchef
Deze manager verwijderen  17779 - Interim en veranderingsmanager, trainer/coach
Deze manager verwijderen  76489 - Interim controller
Deze manager verwijderen  194513 - CFO, Controller Foreign Subsidiaries
Deze manager verwijderen  85035 - (algemeen) directeur
Deze manager verwijderen  10917 - directeur/manager/lid raad van bestuur
Deze manager verwijderen  12076 - Manager herstel en ziekteverzuim
Deze manager verwijderen  191481 - Geschäftsführerin Managementcoaching
Deze manager verwijderen  58288 - Projectmanager / Interimmanager
Deze manager verwijderen  199874 - Game changer / verandermanager /
Deze manager verwijderen  191079 - Financial Change Manager to improve your financial control
Deze manager verwijderen  192037 - Buchhaltung
Deze manager verwijderen  192739 - Interim Geschäftsführung
Deze manager verwijderen  35368 - Lijn / project / programma management
Deze manager verwijderen  58782 - interimmanager, adviseur, consultant
Deze manager verwijderen  91536 - Logistiek manager / supply chain manager / voorraadbeheerder
Deze manager verwijderen  200940 - Financieel directeur / Finance manager
Deze manager verwijderen  55027 - Project Manager finance/IT, controller
Deze manager verwijderen  40282 - Specialist in Procurement-based Projects
Deze manager verwijderen  72796 - Consultant
Deze manager verwijderen  48177 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  62874 - manager , directeur
Deze manager verwijderen  42651 - Controller Financieel manager Directeur
Deze manager verwijderen  78695 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  90085 - Accountant RA
Deze manager verwijderen  79166 - (project)manager gezondheidszorg/ ouderenzorg
Deze manager verwijderen  80345 - Manager (breed inzetbaar)
Deze manager verwijderen  39213 - Interim-manager / Coach/ Business Consultant/Directeur
Deze manager verwijderen  72262 - Change Manager, coaching, international expert
Deze manager verwijderen  84155 - Financieel directeur, CFO, Finance manager
Deze manager verwijderen  86054 - Financieel Manager / Controller
Deze manager verwijderen  91926 - General/operational change/crisis manager
Deze manager verwijderen  58003 - Financieel directeur / controller
Deze manager verwijderen  192693 - Strategischer Coach & Change Manager
Deze manager verwijderen  90321 - verandermanager-interim management
Deze manager verwijderen  191793 - Cash Manager - Treasurer (a.i.)
Deze manager verwijderen  200014 - Interim manager
Deze manager verwijderen  84116 - project/interim manager, senior consultant
Deze manager verwijderen  29288 - Logistics & Purchasing Manager
Deze manager verwijderen  21319 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  41849 - Interim manager, Projectleider
Deze manager verwijderen  44061 - Interim consultant/credit manager
Deze manager verwijderen  13620 - manager
Deze manager verwijderen  33655 - Business consultant / Projectleider / Interim teamleider
Deze manager verwijderen  55279 - Interim manager / Coach binnen de gezondheidszorg
Deze manager verwijderen  75307 - commercieel manager
Deze manager verwijderen  195427 - HR DIRECTOR
Deze manager verwijderen  163120 - Kaufmännischer Leiter
Deze manager verwijderen  196297 - Generalist / Medien und Druck
Deze manager verwijderen  63039 - Senior Credit Manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :