Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller - Finance manager - Problem solving

Controller - Finance manager - Problem solving

Werkervaring interimmanager

Interim-opdrachten
2009 Waarnemen functie Manager Finance & Control bij Nemag BV, Zierikzee tot de benoeming van een vaste functionaris.
- Coördinatie administratief team en volledig beheer van diverse holdings.
- Samenstellen en consolideren van jaarrekeningen voor 8 BV’s in de Nemag groep.
- Inwerken nieuw benoemde Manager Finance & Control.

2008 Waarnemen functie Manager Finance & Administration bij Bleijko Beton, Walsoorden
- Coördinatie administraties van 4 vestigingen in Nederland, België en Frankrijk, rapportage aan moederbedrijf (De Hoop Terneuzen).
- Uitbouw administratie tot tool of management door innovatie van rapportages, introductie Activtity Based Costing.
- Inwerken nieuw benoemde Manager Finance & Administration.

2008 Consultant bij Bos Medical Group, Goirle
- Advies over maatregelen om administratieve organisatie voor te bereiden op toekomstplannen van het bedrijf.
- Regelen toegesneden ondersteuning om administratie terug in control te brengen (andere interim-mer).

2007 Diverse taken bij Zorginstelling Stichting Poelwijck/De Kraayert, Lewedorp
- Beheer van verschillende complexen met seniorenwoningen; procesverbetering, inregelen systeem van verbandcontroles, onderhouden cliëntencontacten, aansturing technische dienst, incassobeleid.
- Stroomlijnen diverse administratieve processen in overleg met diverse stakeholders (woningcorporaties, gemeente, collega zorginstellingen, intern)

2006/2007 Diverse projecten bij Nationale Nederlanden, Rotterdam
- Als projectleider realiseren dat achterstanden worden weggewerkt m.b.t. collectieve waarde-overdrachten van pensioencontracten; stimuleren samenwerking met c.q. vervullen van brugfunctie tussen verschillende commerciële en administratieve afdelingen. Feitelijk afdichten van een open eind van het SOX-traject.
- Opstellen en implementeren van een werkprocedure ter borging van een situatie waarin collectieve waarde-overdrachten soepel worden afgewikkeld.
- Projectleider opschoningstraject Excasso-verschillen optredend als intermediair tussen verschillende betrokken afdelingen.

2006 Jaarrekeningen diverse werkmaatschappijen bij Pernod Ricard Nederland BV, Tilburg
- Samenstellen van de jaarrekeningen van 10 werkmaatschappijen die onderdeel zijn van Allied Domecq Plc (recent overgenomen groepsmaatschappij), ter voorbereiding op integratie in het PRN-systeem.
- Afstemming van ca. 100 mondiale intercompany positions, bemoeilijkt door onderlinge verrekeningen tussen meer dan 2 partijen en carve-out acties.

2006 Ondersteunende werkzaamheden bij E.ON Benelux Generation NV, Rotterdam
- Ondersteunen bij het administratief organisatorisch integreren van een ultimo 2005 aangekochte dochteronderneming (NRE Energie B.V.). Knelpunten waren het verschil in grootte van beide organisaties en het verschil in activiteiten: productie vs. distributie.
- Verzorging 1e kwartaalrapportage.

2005 Consultant in het fusietraject van twee zorginstellingen, Poelwijck en De Kraayert, Lewedorp
E.e.a. toegesneden op de administratief organisatorische aspecten van dit traject.
- Het ontwerp en de implementatie van een gestructureerd management-informatieplan o.b.v.
- een geborgde administratieve organisatie (methoden en technieken); volledig ingericht en gedocumenteerd.
- Advisering m.b.t. menskracht, werklocatie en hulpmiddelen.
- Realisatie van een ERP-koppeling met het planningsprogramma (schrijven van het functioneel ontwerp).

Loopbaan tijdens vaste dienstverbanden
2002 - 2004 Financieel manager bij Ambacht Onderhoudsbedrijf, Roosendaal
Tijdens mijn dienstverband waren bij dit bedrijf 160 personen werkzaam, omzet van € 13½ miljoen.
Als MT-lid verantwoordelijk voor het financiële beleid en de gehele bedrijfsadministratie.
- Realiseren van een grote opschonings- en inhaalactie m.b.t. de financiële administratie.
- Reconstrueren van omzetbelastingstatus over meerdere jaren. Na onderhandeling met de Belastinginspecteur resulteerde dit in een BTW-teruggave van €150.000.
- Verbeteren kasstroomsituatie; o.m. door het herstellen van beschadigde relatie met bedrijfsvereniging, fiscus, debiteuren en crediteuren.
- Instellen van een gestructureerde en grondige manier van debiteurenbewaking.
- Definiëren van financieel-economische aspecten voor een nieuw automatiseringssysteem en inrichten van de koppelingen tussen ERP-modules en financiële administratie.
- Volledige herinrichting van de financiële administratie.
- Actieve deelname in het grondige saneringsproces van het bedrijf; doorrekening en voorbereiden van overlevingsscenario’s.
- Verzorgen van alle financieel-economische informatievoorziening en analyses.
- Verantwoordelijk voor de begrotingscyclus en -bewaking, liquiditeitplanning en -bewaking.
- Coördineren en coachen van 4 medewerkers.

2001- 2002 Group controller bij Trako Holding BV, Cadzand
Voeren van de holdingadministratie en consolidatie van internationale werkmaatschappijen. Het scheppen van de juiste randvoorwaarden voor een gestructureerde aanlevering van periodieke rapportages door de werkmaatschappijen verspreid over 7 landen. Geconsolideerde omzet: € 72 miljoen.
- Creëren van (draagvlak bij de finance managers van de buitenlandse werkmaatschappijen voor) concernbrede en internationale uniformiteit m.b.t. rapportages, budgettering, procedures voor administratieve organisatie.
- Reconstructiewerkzaamheden van balansposten en inrichting/opbouw van consistente (elektronische) data-archivering op basis van sterk gedateerde gegevensbronnen.
- Maken van een innovatieslag voor de gehele bedrijfsadministratie.
- Samenstellen van diverse ad-hoc rapportages ten behoeve van due diligence-onderzoeken.
- Coördineren en coachen van 2 medewerkers.

2000 - 2001 Finance manager bij Total Repair Solutions BV, Rotterdam
In een team van 3 Nederlandse managers betrokken bij de start en uitbouw van een reparatiebedrijf voor mobiele telefoons. Ik was verantwoordelijk voor alle bedrijfsonderdelen, m.u.v. commercie en productie.
- “From scratch” opbouwen van een werkende bedrijfsorganisatie, als MT-lid. Bij mijn vertrek was het reparatievolume 5000 stuks per maand met 40 medewerkers.
- Ontwikkelen en implementeren van beheersingsmodellen ten behoeve van de gehele organisatie en administratieve organisatie.
- Verantwoordelijk voor het financiële beleid, de bedrijfsadministratie en het automatiserings- en informatiseringsysteem en alle overige facilitaire zaken.
- Ontwikkelen en voeren van personeelsbeleid; het hele traject vanaf aanname t/m ontslag.
- Contractbewaking; samen met de general manager onderhouden van contacten met klanten en leveranciers;
- Opstellen/inrichten/afsluiten SLA’s met afnemers en raamcontracten met leveranciers.
- Schriftelijke en verbale rapportage aan Britse eigenaren m.b.t. de gehele bedrijfsvoering.
- Coördineren en coachen van 4 medewerkers bij administratie, receptie en customer service.




1993 - 2000 Controller bij Merwestroom BV, Dordrecht
E- en W-installatiebedrijf met 290 medewerkers, omzet van € 30 miljoen (exclusief dochterbedrijven)
Verantwoordelijk voor het samenstellen van managementinformatie e.a. rapportages en de begroting, de bedrijfsadministratie, het automatiserings-/informatiseringsysteem en andere facilitaire zaken.
- Maandelijkse toetsing van de bedrijfsresultaten door beoordeling/bespreking van projectresultaten en kostenontwikkelingen met directie en de verantwoordelijke lijnmanagers.
- Actief betrokken bij
1)wijziging van bedrijfsstructuur van product- naar functiegericht;
2) implementatie van een nieuw ERP-systeem;
3) de introductie van een inkoopafdeling;
4) uitvoering van een ISO-9001 traject.
- Realisatie outsourcing van het systeembeheer en gebouwenbeheer.
- Coördineren en coachen van het administratieteam bestaande uit 10 medewerkers.
- Instellen van een gestructureerde manier van debiteurenbewaking.
- Realisatie van innovatie in methoden en technieken op de financiële administratie.

1990 - 1993 Hoofd Financiën en Personeel bij Mourik-Van Oord Vlissingen VOF
Deze organisatie was een zelfstandig aannemingsbedrijf met 130 medewerkers op het gebied van industriële dienstverlening (cleaning/mechanisch onderhoud) en grond-, weg- en waterbouw.
Als MT-lid verantwoordelijk voor alle financiële, personele en facilitaire zaken binnen het bedrijf.
- Een overname-aanval van een concurrent afgeslagen.
- Implementatie van een nieuw ERP-systeem.
- Voorbereiden en deelnemen aan onderhandelingen m.b.t. maintenance-SLA’s.
- Stroomlijnen arbeidsvoorwaarden in omstandigheden van 3 geldende CAO’s (UTA, Bouw, Klein Metaal)
- Pareren van WKA-problemen.
- In vennotenvergaderingen toelichten van de financiële positie en beleid aan de eigenaren van het bedrijf.

1986 - 1990 Controller bij Roompot Recreatie Beheer BV, Kamperland
1982 - 1986 Assistent Accountant en Systeembeheerder bij de Accountantsunie ZLM BV


Opleiding interimmanager

HEAO-BE
HOFAM

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Computervaardigheden: ruime kennis van en ervaring met
- Automatiseringstoepassingen: Office, Lotus, Baan, Eniac, ACTO, Sage, AccountView, Isah, Exact, Visio, Evolution, OutlookSoft
- ERP implementatietrajecten (4 “nieuwbouw” projecten, 1 innovatieproject).

Competenties
- Ontwikkelen en doorvoeren van bedrijfsbeleid en dit vertalen in financiële formats zoals begrotingen, budgetten en liquiditeitenplannen.
- Managementteam-lid.
- Coachen/managen van administratieteams in grootte tot 10 medewerkers.
- Samenstellen, ontwikkelen en opbouwen van velerlei management- en bedrijfsrapportages, zowel voor intern als extern gebruik; t/m (geconsolideerde) jaarrekeningen.
- Opschonen en herstellen van administratieve wanorde + treffen van maatregelen om herhaling te voorkomen.
- Onderhouden van contacten met interne en externe stakeholders en organisaties, ook internationaal; directie, RvC, RvB, OR, aandeelhouders, banken, accountant e.d.
- Bewaken van bedrijfsresultaten + adviseren over beleidsbijstellingen en treffen van maatregelen hierop.
- Bewaken van de cashflow, vermogenspositie en projectresultaten.
- Ontwikkelen en beheersen van administratieve organisaties.
- Implementeren en onderhouden van methoden en technieken (o.m. ERP-systemen).
- Coördineren van automatisering en informatisering, personeelszaken, assurantiën en overige facilitaire zaken + contractbewaking.
- Voorbereiden van en participeren in tendertrajecten (m.n. maintenance- en reparatie-SLA’s).
- Participeren in overname-, verkoop- en afslankingstrajecten.
- Ontwikkelen en voeren van personeelsbeleid.
- Sterke bereidheid om over de grens van eigen vakgebied constructief mee te denken.
- Functioneren tijdens veranderingsprocessen en in crisissituaties.

Talenkennis interimmanager

Nederlands - moedertaal
Engels - goed
Duits - ongeoefend / matig

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  69621 - Finance Manager/Controller
Deze manager verwijderen  84634 - interim manager en consultancy
Deze manager verwijderen  43061 - Junior Consultant
Deze manager verwijderen  190913 - European Operations Director
Deze manager verwijderen  28546 - Programma- of projectmanager
Deze manager verwijderen  45099 - Interim manager
Deze manager verwijderen  163466 - Consultant / Interim Finance
Deze manager verwijderen  74344 - Hoofd Financiën en Control
Deze manager verwijderen  83124 - projectbeheersing & bedrijfsvoering
Deze manager verwijderen  16753 - International Senior Project Manager
Deze manager verwijderen  48997 - General Manager
Deze manager verwijderen  62398 - Controller / auditor
Deze manager verwijderen  33322 - Regiomanager Ouder- en Kindzorg
Deze manager verwijderen  37057 - demand and supply planning manager
Deze manager verwijderen  18613 - Interim hoofd PSA afdeling
Deze manager verwijderen  91818 - interim management
Deze manager verwijderen  61132 - Trilingual Interim MD or FD
Deze manager verwijderen  35225 - manager
Deze manager verwijderen  55472 - Interim Manager ICT
Deze manager verwijderen  37132 - Consultant en Coach
Deze manager verwijderen  164753 - Finanz- & Rechnungswesen Fachkraft
Deze manager verwijderen  91939 - Finance Director / CFO / Sr. Business Controller
Deze manager verwijderen  54874 - Projectleider
Deze manager verwijderen  56849 - Ervaren projectmanager en procesbeheerder
Deze manager verwijderen  13626 - interim-/crisismanager
Deze manager verwijderen  61280 - Interim & Project Manager
Deze manager verwijderen  80044 - Interim & Change Manager
Deze manager verwijderen  200425 - Manager / Projectmanager / Programmamanager
Deze manager verwijderen  91747 - Coach en HR adviseur
Deze manager verwijderen  25472 - interim manager bedrijfsvoering
Deze manager verwijderen  81012 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  72164 - Financieel Controller
Deze manager verwijderen  28349 - Interim Manager (formerly Director Operations)
Deze manager verwijderen  14190 - Manager voeding / restaurative verzorging
Deze manager verwijderen  32308 - IT manager
Deze manager verwijderen  11580 - Financieel Interim-manager
Deze manager verwijderen  192754 - Finance Director
Deze manager verwijderen  67761 - Directeur Operations
Deze manager verwijderen  200157 - Bedrijfsleider, projectmanager
Deze manager verwijderen  42738 - Financieel Directeur, financieel manager
Deze manager verwijderen  92678 - Hoofd Administratie / Controller
Deze manager verwijderen  64760 - Manager
Deze manager verwijderen  32445 - Consultant boekhouding
Deze manager verwijderen  49388 - project- en interimmanager
Deze manager verwijderen  88471 - eindverantwoordelijk manager
Deze manager verwijderen  14271 - leidinggevende/ organisatiedeskundige
Deze manager verwijderen  72147 - general management
Deze manager verwijderen  198211 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  50145 - Business Unit Manager
Deze manager verwijderen  156913 - Interim management / Controller / Financial Manager
Deze manager verwijderen  91372 - Verander manager
Deze manager verwijderen  19518 - interim,project,verander,manager
Deze manager verwijderen  64095 - Financieel manager/ Business controller
Deze manager verwijderen  74472 - Finance Manager
Deze manager verwijderen  50955 - Interim Management & Bedrijfsspecifiek opleidingen
Deze manager verwijderen  67689 - Interim Manager / Controller
Deze manager verwijderen  15363 - Finance Director


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :