Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

facilitair directeur / manager, secretaris, afdelingshoofd,

facilitair directeur / manager, secretaris, afdelingshoofd,

Werkervaring interimmanager

04/1998-heden
Interim-, facility- en projectmanagement op gebied van huisvesting en facilitaire projecten.
International bv stelt zich ten doel om nieuwbouw-, verbouw- en inrichtingsprojecten te
begeleiden, waarbij de (toekomstige) gebruikersorganisatie en diens omgeving centraal staat.
draagt zorg voor aanhuur van kantoorruimte en vervolgens spaceplanning, interieurontwerp.
Tevens verzorging van het aanbestedingsproces op gebied van inrichting en facilitaire dienstverlening en projectmanagement van de bouw en inrichting.

Een nadere toelichting op een aantal gerealiseerde projecten:
Opdrachtgever: Unisource Business Networks Nederland B.V.
Maart 1997 – augustus 1999
Overall projectmanagement van de bouw en inrichting van 30.000 m2 nieuwbouw inclusief diverse computercentra en een controlroom in de ontwikkeling Haagse Veste 4 in Den Haag.
Verantwoordelijk voor o.a.:
-voeren van huuronderhandelingen met projectontwikkelaar en KPN Vastgoed & Facilities
-architectenselectie
-opstellen programma’s van eisen per deelproject (inrichting, techniek & infrastructuur, facilitair)
-overleg met Gemeente inzake openbare infrastructuur
-budgetvaststelling en -bewaking
-leidinggeven aan de interne projectgroep (ca. 10 personen)
-aanbesteding inrichting en facilitaire dienstverlening
-implementatie flexibel werken bij Unisource
Budget: € 13 miljoen

Opdrachtgever: UPC Nederland
Maart 1999 – januari 2001
Ontwikkelen lange termijn visie huisvesting in Nederland en interim facilitair management.
Verantwoordelijk voor:
- inventarisatie huidige huisvesting in Nederland
- optimalisatie bestaande facilitaire en vastgoedcontracten
- op basis van groeiprognoses en businessontwikkelingen plan ingediend voor huisvesting lange termijn per regio
Deze opdracht liep over in diverse concrete projectmanagement opdrachten ten gevolge van de aanbevelingen in het lange termijn huisvestingsplan.

Opdrachtgever: N.V. Telekabel
Juni – november 1999
Renovatie en inrichting van 4.000 m2 kantoorruimte inclusief een call center in Nijmegen.
Verantwoordelijk voor:
- selectie en aanhuur ruimte
- bepaling indeling en inrichting
- budgetvaststelling en -bewaking
- aanbesteding renovatie, inrichting en facilitaire dienstverlening
- coördinatie renovatie en inbouwproces en ingebruikname
Budget: € 1,2 miljoen

Opdrachtgever: KPNQwest N.V.
Mei – december 1999
Overall projectmanagement van de bouw en inrichting van 7.000 m2 kantoorruimte in kantorenontwikkeling ‘Beatrixpark’ in Den Haag, inclusief een datacentre en fitness faciliteit.
Verantwoordelijk voor:
- architectenselectie
- bepaling indeling en inrichting (ook als richtlijn voor Europese kantoren)
- budgetvaststelling en –bewaking
- aanbesteding upgrade installaties, inrichting en facilitaire dienstverlening
- coördinatie inbouwproces en ingebruikname
Budget: € 8 miljoen

Opdrachtgever: KPNQwest France
November 2000 – mei 2001
Ontwerp van en begeleiding bij het lokale aanbestedingsproces voor de inrichting van 2.500 m2
kantoorruimte in Parijs, Frankrijk.
Verantwoordelijk voor:
- bepaling indeling en inrichting, waarbij op diplomatieke wijze bewerkstelligd moest worden dat de richtlijnen van het Nederlandse hoofdkantoor werden nageleefd
- budgetvaststelling en ondersteuning aanbestedingsproces
Budget: € 1,5 miljoen

Opdrachtgever: KPNQwest N.V. (hoofdkantoor)
Juni 2000 – juni 2001
Projectmanagement van de bouw en inrichting van 6.000 m2 kantoorruimte in ‘Southpoint’ – Hoofddorp.
Verantwoordelijk voor:
- besluitvorming omtrent indeling en inrichting
- budgetvaststelling en -bewaking
- aanbesteding upgrade installaties, inrichting en facilitaire dienstverlening
- coördinatie inbouwproces
Budget: € 4 miljoen

Opdrachtgever: DoXis
Mei 2001 – September 2001
Projectmanagement van de renovatie en inrichting van een nieuwe kantoorvleugel in kantoorverzamelgebouw Castellum in Leidschendam.
Verantwoordelijk voor:
- huuronderhandelingen en totstandkoming huurovereenkomst
- opstellen programma van eisen
- spaceplanning en inrichting
- aanbesteding inrichting en facilitaire dienstverlening
- coördinatie verbouwing, inrichting en ingebruikname
Budget: € 50.000

Opdrachtgever: Mercator Benelux
September 2001 – Februari 2002
Turnkey oplevering van de Benelux kantoor voor Mercator in kantorenpark Transpolis Schiphol Airport.
Verantwoordelijk voor:
- opstellen programma van eisen
- spaceplanning en inrichting
- levering inrichting en aanbesteding facilitaire dienstverlening
- coördinatie verbouwing, inrichting en ingebruikname
Budget: € 70.000

Opdrachtgever: ITO (onderdeel Ministerie BZK)
April – juni 2002
Planontwikkeling voor de bouw en inrichting van een nieuw controlcentre in het bestaande gebouw
van ITO in Driebergen.
Verantwoordelijk voor:
- opstellen programma van eisen controlcentre
- vervaardiging spaceplanning en inrichtingsplan, rekening houdend met de diverse belangen tussen de staande organisatie en een te integreren projectorganisatie
- bijbehorende begroting opstellen ter goedkeuring directie ITO
Verwacht budget: € 1,5 miljoen

Opdrachtgever: YER Interim Executives
Juni – medio november 2002
Op interim-basis senior projectleider CWI (Centra Werk en Inkomen) namens DBAssociates in Rotterdam.
Verantwoordelijk voor de herhuisvesting van de CWI-organisatie en BVG-vorming in Zuid-West Nederland en dientengevolge belast met:
- adequate inrichting van de districtsprojectorganisatie;
- bewerkstelligen goedkeuring projectplannen door CWI Nederland;
- budgetgoedkeuring CWI Neder land verkrijgen;
- tijdige en correcte oplevering van projecten in Zuid-West Nederland - binnen budget;
- tijdige aanlevering management informatie m.b.t. stand van zaken en voortgang binnen het district.

Opdrachtgever: TNO FEL
Oktober / November 2002
Fictief indelings- en inrichtingsplan huidige gebouw, inclusief 3D-weergave, ten behoeve van keuze lange termijn huisvestingstrategie.
TNO FEL oriënteert zich op de lange huisvestingsstrategie – indien de huidige locatie wordt gehandhaafd, zal een aanzienlijke renovatie – en wellicht uitbreiding - van het gebouw moeten plaatsvinden. Teneinde inzage te geven in het aantal mogelijk te huisvesten medewerkers na renovatie, is een fictief inrichtingsplan vervaardigd en gepresenteerd. Besluitvorming hieromtrent wordt in het najaar van 2003 verwacht.

Opdrachtgever: BMW Nederland
Oktober / november 2002
Quickscan facilitaire contracten en voorstel inzake opbouw en aansturing facilitaire organisatie.
Het facilitaire werkveld van BMW Nederland omvat gebouw- en terreinbeheer, postkamer / repro, schoonmaak, catering en beveiliging. Hoewel de meeste diensten reeds aan derden zijn uitbesteed, ontbreekt de tijd deze partijen goed aan te sturen en toezicht te houden op de kwaliteit van de
dienstverlening. Omdat er structureel te weinig aandacht kan worden besteed aan het werkveld Facilities, is besloten (een deel van) het coördinerende takenpakket uit te besteden.
De quickscan had als doelstelling snel inzage in de stand van zaken per onderdeel te krijgen en een overzicht te genereren van de totale facilitaire kosten. Daarnaast is op basis van een eerste toetsing ten aanzien van marktconformiteit en volledigheid van deze contracten een aantal aanbevelingen ter optimalisatie van de facilitaire dienstverlening en contractbeheer gedaan. Na een aantal verkennende gesprekken met leveranciers is tenslotte een voorstel gedaan tot uitbesteding van de facilitaire coördinatie.

1994-06/1998 Unisource Business Networks Nederland
Facility manager, verantwoordelijk voor huisvestingsbeleid, facilitaire zaken en contractmanagement in Nederland; leidinggevend aan een staf van 15 medewerkers (30.000 m2 kantoor- en technische ruimte; jaarlijkse operationele budget: € 30 mln.) Gedurende deze periode uitgebreid ervaring opgedaan met aanhuur en afstoting, renovatie en beheer van kantoorgebouwen.

1991-1994 Transpolis Schiphol Airport
Manager services resp. manager facilities, medeverantwoordelijk voor verhuur en beheer van ruimte in kantorenpark Transpolis Schiphol Airport (23.000 m2 volledig geoutilleerde kantoorruimte ten behoeve van kleine en middelgrote ondernemingen). Daarnaast verantwoordelijk voor de handhaving van het gewenste service niveau voor huurders en bezoekers en coördinatie verbouwing- en inrichtingszaken voor nieuwe huurders.


Opleiding interimmanager

HAVO Wassenaar - 1986
Senior Facilities Manager - 1994
Training ‘Senior Project Management’ - 1997
Training ‘Negotiation Skills’ - 1998


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- leidinggeven, coachen
- structureren
- snel inzicht verkrijgen in probleemstelling, danwel
mogelijke procesverbeteringen
- samenwerken
- klantvriendelijk handelen
- onderhandelen


Talenkennis interimmanager

Nederlands - moedertaal, uitstekend
Engels - uitstekend (6 jaar woonachtig in Engeland)
Frans - redelijk
Duits - redelijk
Spaans - beginnend

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  81230 - Interim- en projectmanager
Deze manager verwijderen  46819 - CEO / directeur / director/ VP
Deze manager verwijderen  127346 - strategisches Management und Organisation
Deze manager verwijderen  74480 - Directeur, CEO / Controller, CFO
Deze manager verwijderen  13163 - Senior Operations Director
Deze manager verwijderen  89978 - Interim- en projectmanager
Deze manager verwijderen  92038 - Project- & Interim Manager
Deze manager verwijderen  91596 - Interim (HR) Manager
Deze manager verwijderen  90148 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  47232 - conference manager
Deze manager verwijderen  192064 - Profi in Veränderungsmanagement
Deze manager verwijderen  69447 - facilitair manager
Deze manager verwijderen  193556 - Management
Deze manager verwijderen  61505 - Manager
Deze manager verwijderen  47338 - Ervaren financieel manager
Deze manager verwijderen  25319 - Programmamanager / Interim manager
Deze manager verwijderen  67510 - CEO / Directeur Business Development
Deze manager verwijderen  58764 - Financieel/administratief medewerker of manager / Consultant
Deze manager verwijderen  21114 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  85265 - Manager in professionals organisatie
Deze manager verwijderen  85152 - interim- en projectmanager, (management-)adviseur.
Deze manager verwijderen  48345 - Service manager - Project manager
Deze manager verwijderen  25897 - Interim manager
Deze manager verwijderen  192283 - HR-Manager
Deze manager verwijderen  17269 - Interim manager en organisatieadviseur
Deze manager verwijderen  38511 - Interim financieel directeur, controller,logistiek manager,
Deze manager verwijderen  59203 - Manager QA
Deze manager verwijderen  17888 - A.I. hrm- en verandermanagement/ P &O advies/reintegratie en
Deze manager verwijderen  92769 - Manager Operations
Deze manager verwijderen  69435 - Assessor
Deze manager verwijderen  83472 - (Interim-) ITIL-manager, teamleider, afdelingshoofd
Deze manager verwijderen  37094 - People Manager
Deze manager verwijderen  195114 - CFO / Director Finance/Gen.Management
Deze manager verwijderen  91831 - Allround financieel professional
Deze manager verwijderen  190685 - Interim Finance Manager
Deze manager verwijderen  12761 - HR and Administration
Deze manager verwijderen  83587 - Algemeen manager met aandacht voor kwaliteit en resultaat
Deze manager verwijderen  69502 - Trainer, adviseur, ad-interim HR projecten
Deze manager verwijderen  91524 - Manager, Teamleider, Hoofd
Deze manager verwijderen  88242 - Business controller met groei en veranderingsmanagement
Deze manager verwijderen  91419 - project manager
Deze manager verwijderen  72916 - Interim- & Project Management
Deze manager verwijderen  50909 - Organisatieadviseur / directeur
Deze manager verwijderen  67054 - Projectleider - Sr Manager
Deze manager verwijderen  81235 - directie/management
Deze manager verwijderen  52375 - Financial Interim Professional
Deze manager verwijderen  44008 - Projectmanager, Consultant en Coach
Deze manager verwijderen  10151 - Bedrijfskundige.
Deze manager verwijderen  27088 - manager
Deze manager verwijderen  29042 - directeur, innovatiemanager, interim manager
Deze manager verwijderen  190560 - CFO
Deze manager verwijderen  91037 - Projectleider, organisatie advieseur
Deze manager verwijderen  45700 - Interim CIO; Program Manager
Deze manager verwijderen  200933 - Interimmanager, projectmanager
Deze manager verwijderen  90746 - Consultant
Deze manager verwijderen  91760 - Business Controller
Deze manager verwijderen  19333 - Algemeen management met specialisatie logistiek
Deze manager verwijderen  200284 - Interim-Manager
Deze manager verwijderen  36133 - Organizatie & ontwikkeling consulent
Deze manager verwijderen  20700 - operationeel manager
Deze manager verwijderen  45390 - Interim manager
Deze manager verwijderen  82215 - Inkoopmanagement
Deze manager verwijderen  91901 - Validation specialist and sustainability entrepreneur
Deze manager verwijderen  10944 - Bedrijfseconoom
Deze manager verwijderen  199564 - Algemeen directeur, fusies en overnames, strategie en verand
Deze manager verwijderen  88048 - Change en interimmanager zorg
Deze manager verwijderen  193122 - Direktor Finanzen
Deze manager verwijderen  197226 - Manager für Businessprozesse


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :