Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interimmanager, Programmamanager

Interimmanager, Programmamanager

Werkervaring interimmanager

2011 - heden Directeur/Bestuurder a.i.
Brede Welzijnsinstelling: 80 medewerkers, 800 vrijwilligers omzet: 4,5 miljoen
(implementeren veranderingen conform de principes van Welzijn Nieuwe Stijl, doorvoeren bezuinigingsmaatregelen,
managen fusie tot nieuwe ‘frontline-organisatie’)

2011 - 2012 Ouderenzorg(Zuid-Holland)
Programma-manager Reorganisatie
Zorg- en welzijnsonderneming: 900 medewerkers/budget 35 miljoen
(organisatie ‘in control’ gekregen en financieel gezond gemaakt, beleids- en planvorming vijftal bezuinigingsoperaties, implementatie reorganisatie bij wijkaccommodaties)

2007 - 2010 Wethouder grote gemeente (G-21)
Portefeuille: Vastgoed, Cultuur, Groen, Integratie & Inburgering.

sept 2006- dec. 2007 Interim-directeur Welzijnsonderneming
(200 medewerkers/omzet 6 miljoen)
Eindverantwoordelijk bestuurder met als speciale taken: implementeren twee reorganisatietrajecten (afbouw service-centre, oprichting cultureel centrum), regisseren toekomstanalyse en marktverkenningen, mede leiding geven aan complex fusie-proces met zorginstelling leidend tot unieke onderneming voor zorg en welzijn (1000 medewerkers/omzet: 30 miljoen)

april 2006 - sept. 2006: Instelling kinderopvang
Interim-directeur ter vervanging wegens zwangerschap. \\\\\\\'Going concern\\\\\\\'met als speciale taken: acquisitie & marketing, doorlichting administratieve processen, automatisering. Omzet instelling: 2 mln, 50 medewerksters.

feb. 2005 - 2006: Instelling kinderopvang
Algemeen Manager a.i. Strategische heroriëntatie, uitvoerig overname- en fusietraject.

mei 2004 - dec. 2005: Provinciale overheid
Afdeling Sociale Planvorming: 25 medewerkers, ‘eigen’ budget € 2,5 miljoen/ subsidiebudget € 40 miljoen. Taak: ontwerpen en implementeren nieuwe organisatieopzet, nieuwe besturingsvisie, lange-termijn ontwikkelingsplan en meerjarig werkplan.

april 2003 - dec. 2003: Instelling sociale recreatie
Lid Bestuur instelling voor sociale recreatie. 40 medewerkers, budget 3 mln. Euro. Modernisering en ‘bij de tijd brengen’ in al zijn aspecten van een archaïsche, maar gezonde organisatie.

januari 2002- februari 2003: Instelling kinderopvang
Raad van bestuur a.i. bij instelling kinderopvang: 150 medewerkers, budget 5 mln. Euro. Complex crisismanagement (afwenden faillissement) en omvangrijke saneringsoperatie (incl. collectieve ontslagen). Strategische verkenning samenwerkingsmogelijkheden.

nov. 1999 – feb. 2002: Provinciale overheid
Procesmanager vorming provinciaal Bureau Jeugdzorg. Na turbulente periode ingeschakeld om ontwikkelingsproces weer \\\\\\\'los\\\\\\\' te trekken. Uiteindelijk beschikt de organisatie over een budget van rond de 20 miljoen gulden.

nov. 1997 - dec. 1999: Provinciale overheid
Interim-directeur: organisatorische realisatie en functionele ontwikkeling van een drietal regionale Bureaus Jeugdzorg. De Bureaus Jeugdzorg beschikken thans over een regulier budget van ongeveer 5 miljoen gulden.

okt. 1997 – mei 1998: Hogeschool Rotterdam e.o
Projectleider traject ‘Klantgericht werken’ van de gecentraliseerde afdeling Informatisering & Automatisering van de Hogeschool van Rotterdam. Binnen de principes van een ‘lerende organisatie’ doorliep deze nieuwe stafafdeling alle stadia om voor de faculteiten een goede leverancier van i&a-diensten te kunnen zijn.

dec. 1996 – jan ’98: Gemeentelijke overheden
Interim-directeur regionaal indicatieorgaan (RIO) in de ouderenzorg. Het RIO functioneert voor een tiental gemeenten met in totaal 300.000 inwoners. Het budget van de organisatie bedraagt thans een kleine 8 miljoen gulden. Er werken ongeveer 70 mensen.

mrt \\\\\\\'96 - dec. 96\\\\\\\': Instelling Kinderopvang
Projectleider Fusie 4 instellingen kinderopvang in Noord-Holland: quick scan synergie-voordelen, procesmanagement, consultancy fusie-stuurgroep



febr. 1996 – juli 1996: Grote welzijnsinstelling
Interim-directeur (100 medewerkers: kinderopvang, sociaal-cultureel werk, maatschappelijk werk, ouderenzorg) met aanvullend een aantal speciale opdrachten: implementeren budgetfinanciering, realiseren bezuinigingstaakstelling, defusie afdeling BE en herstructurering organisatie.

okt. 1995 – mei ’96: Grote welzijnsinstelling
Projectleider opzetten en invoeren systeem van interne budgettering. In het kader van een reorganisatieproces gingen organisatieonderdelen fungeren als zogenaamde resultaat verantwoordelijke eenheden en werd integraal management ingevoerd. In het verlengde van dit reorganisatieproces diende ook een nieuw systeem van budgettering ontwikkeld en ingevoerd te worden.

1995 – 1996: Instelling kinderopvang
Projectleider bij fusie kinderopvang: instellingen met een budget van 6 miljoen. Naast projectleiderschap (met speciale aandacht voor de bewaking van planning en doorlooptijd in verband met de hoge tijdsdruk!) werden de volgende taken uitgevoerd: ontwikkelen strategisch beleid, opstellen ondernemingsplan en het adviseren over financieel management.

nov. 1994 - april 1995: Welzijnsonderneming
Als projectleider ontwerpen en implementeren van een afdeling Financieel-Economische Zaken, waarin alle ondersteunende processen waren ondergebracht, in een grote onderneming voor maatschappelijke dienstverlening (± 400 medew.): ontwerpen en implementeren van een organisatiestructuur, inhoudelijk ondersteunen beleidsvorming, ontwerpen bedrijfsprocessen (BPR) en implementatie.

dec. 1993 - april 1994: Eigen producties
Als samensteller en schrijver verantwoordelijk voor een Handboek Budgetfinanciering en een Handboek Interne budgettering.

1992 – 1995: Diverse ondernemingen en overheden
Begeleiden van fusie- en reorganisatieprocessen in de welzijnssector en van de vorming van brede welzijnsinstellingen
Invoering budgetfinanciering als projectleider bij diverse instellingen in de welzijnssector (o.a. Gecoördineerd Ouderenwerk en instelling AMW) en bij gemeenten
Ondersteunen instellingen bij onderhandelingen met subsidiënten
Opzetten en vormgeven commerciële bedrijfs-units (instelling voor kunstzinnige vorming).
Ontwikkeling Bedrijfsspiegels (\\\\\\\'benchmarking\\\\\\\') voor het AMW: ontwikkelen set van indicatoren, vastleggen kengetallen en ontwerpen systematiek voor monitoring
Efficiency-doorlichtingen bij verschillende organisaties.

1989 - 1992: Diverse ondernemingen en overheden
Formuleren informatiebeleid (diverse instellingen in de sector Zorg en Welzijn).
Ontwikkeling cliëntregistratiesysteem AMW (i.o.v. landelijke koepel).
Ontwikkeling cliëntregistratiesysteem Maatschappelijke Opvang (i.o.v. Ministerie van Volksgezondheid Welzijn Sport).


Carriëreverloop

2000 (vanaf 1 sept.: Zelfstandig interimmanager
Werkzaam in een eigen bedrijf met als belangrijkste producten: interimmanagement, programmamanagement en projectmanagement.

1996 - 2000: Reinoud Adviesgroep
Senior-consultant bij adviesbureau met als belangrijkste markten provinciale overheden en gemeentelijke overheden en de zorgsector: omzet ruim zes miljoen. Werkzaam als project-, programma- en interim-manager.

1993 - 1996: VOG-Advies
Senior-consultant bij een middelgroot organisatieadviesbureau: omzet ruim twee miljoen. Belangrijkste markten: welzijn en overheden (gemeenten en ministe-ries). Verantwoordelijk voor de groep \\\\\\\'Organisatie & Informatie\\\\\\\'. Projectleider bij groot aantal implementatie- en veranderingstrajecten. Interim-management.

1989 - 1993: VOG
Consultant Organisatie & Informatie. Projectmedewerker/projectleider in diverse projec-ten op het terrein van informatiebeleid en -planning, ontwikkeling en imple-mentatie van informatiesystemen, opzetten van documentaire informatievoorziening, administratieve organisatie en financieel manage-ment.

1988 - 1989: Utrechtse Bestuursacademie
Consultant/opleider. Ontwikkeling en uitvoering van diverse scholingsevenementen voor gemeenteambtenaren.

1987 - 1988
Fietstocht Amsterdam-Beijing. Anderhalf jaar \\\\\\\'global experience\\\\\\\' avant la lettre: Oost-Europa, Midden-Oosten, Afrika, Arabië, India en China.

1983 - 1987: Onderzoeksinstituut
Onderzoeksmedewerker. Uitvoeren onderzoeksopdrachten. Coördineren interne informa-tievoorziening: pakketselectie, implementatie informatiesystemen, organise-ren en uitvoeren opleidingen.

1977 - 1983: Onderwijs
Docent geschiedenis en economie op diverse middelbare scholen.

Opleiding interimmanager

Opleiding

Gymnasium te Zenderen (O
Studie Sociaal-Economische Geschiedenis KU te Nijmegen
Opleiding Informatica Intermediair bij Regiobaak, 1988-1989
AMBI-opleiding: volledige HBO-opleiding op het informatica-terrein, 1988-1990

Cursussen/Trainingen

Leergang financieel management voor de non-profit, 1991
Leergang Administratieve organisatie en automatisering, 1991
AWO-leergang eindverantwoordelijk management, 1993
Supervisie & Professionals: management in een professionele omgeving, 1996

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Groot organiserend vermogen
Veel ervaring in politiek-bestuurlijke omgeving
Originele en zorgvuldige \\\\\\\'communicator\\\\\\\'
Daadkrachtig/Taakgericht
Energiek
Natuurlijke sensitiviteit voor het \\\\\\\'proces\\\\\\\'in projecten en programma\\\\\\\'s

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Frans, Duits

Overig

Veel ervaring met interimklussen bij lokale en provinciale overheden, de kinderopvang en de zorg- en welzijnssector.

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  30321 - interim (project) manager, proces optimalisator
Deze manager verwijderen  92553 - Senior management connsultant
Deze manager verwijderen  90083 - HR Manager Change Management
Deze manager verwijderen  198184 - Betriebswirt, Verkaufsleiter, Verkaufs- und Führungstrainer
Deze manager verwijderen  85069 - manager
Deze manager verwijderen  20708 - Productie manager
Deze manager verwijderen  21100 - Corporate Finance, Private Equity, Venture Capital
Deze manager verwijderen  196370 - Director Human Resources
Deze manager verwijderen  92749 - Line manager & projectmanager
Deze manager verwijderen  193106 - Controller, Certified Internal Auditor (CIA), Fraud Manager
Deze manager verwijderen  65677 - interim manager
Deze manager verwijderen  52381 - manager
Deze manager verwijderen  68174 - Facilitair Manager
Deze manager verwijderen  47758 - Management Consultant on Major Change Programmes
Deze manager verwijderen  69132 - Interim management/coaching & operational advisory
Deze manager verwijderen  44281 - project manager
Deze manager verwijderen  42595 - consultant/ projectleider
Deze manager verwijderen  33563 - Management, beleidsmedewerker
Deze manager verwijderen  26725 - CFO
Deze manager verwijderen  193929 - Interim Manager, CFO, CRO, Kaufm. Leiter,Directeur Financier
Deze manager verwijderen  192352 - Einkäufer / Außenhändler
Deze manager verwijderen  92585 - Managing Director
Deze manager verwijderen  199658 - Professional Services
Deze manager verwijderen  20280 - Manager - Quality and Process Improvement
Deze manager verwijderen  195661 - Manager / Partner / Unternehmer
Deze manager verwijderen  76796 - IT Manager
Deze manager verwijderen  62757 - Interim Directeur/Afdelingshoofd
Deze manager verwijderen  200697 - interim manager
Deze manager verwijderen  200576 - Projectmanager / CEO / COO
Deze manager verwijderen  43112 - cluster manager
Deze manager verwijderen  58878 - (Financial) Interim Manager
Deze manager verwijderen  56755 - Interim Manager, projectmanager en adviseur
Deze manager verwijderen  194745 - Consultant
Deze manager verwijderen  90893 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  19112 - Manager Senior Consultant
Deze manager verwijderen  90331 - Interim ICT manager
Deze manager verwijderen  72008 - directeur
Deze manager verwijderen  196998 - EMEA Business Development
Deze manager verwijderen  59414 - senior medewerker verzekeringen
Deze manager verwijderen  57526 - Organisatieadviseur, Coach en Interim (Verander-) Manager
Deze manager verwijderen  58391 - supply chain manager
Deze manager verwijderen  198626 - Interim Manager | Consultant
Deze manager verwijderen  197661 - Senior Management Consultant
Deze manager verwijderen  193771 - Human Resources Manager
Deze manager verwijderen  33923 - manager
Deze manager verwijderen  74347 - Interim Manager, Business Consultant
Deze manager verwijderen  19908 - Programma- en projectmanager
Deze manager verwijderen  67020 - Management, directie
Deze manager verwijderen  52924 - Business Analyst
Deze manager verwijderen  92209 - Unit Manager
Deze manager verwijderen  59037 - Financieel Interim Manager
Deze manager verwijderen  199047 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  198941 - CEO
Deze manager verwijderen  26017 - interim manager logistiek
Deze manager verwijderen  40104 - project manager / security consultant / process improvement
Deze manager verwijderen  34698 - Senior Project Manager
Deze manager verwijderen  87458 - Programme Manager
Deze manager verwijderen  198349 - Management auf Zeit
Deze manager verwijderen  20046 - Project Management
Deze manager verwijderen  20752 - Project Manager, Relatie Manager, Functioneel Beheerder
Deze manager verwijderen  194958 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  90422 - Veranderingsmanager
Deze manager verwijderen  57102 - adviseur PR & Communicatie
Deze manager verwijderen  200769 - Manager Operations / Customer Service
Deze manager verwijderen  74146 - Project Manager/Consultant
Deze manager verwijderen  191689 - Berater für Immobilien/ Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  192546 - General Management, CEO, COO


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :