Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller/Hoofd financiele adm/administrateur/ bedrijfsecon

Controller/Hoofd financiele adm/administrateur/ bedrijfsecon

Werkervaring interimmanager

Chronologisch overzicht arbeidsverleden




Bedrijf:Sint Antonius Ziekenhuis, Nieuwegein
Periode:0910-0111
Functie:Controller zorgeenheid
Werkzaamheden:
Het opstellen van managementinfo ten behoeve van de afdeling OK en Heelkunde en het overleggen met de budgethouders. Nieuwe managementrapportage ontwikkelen (producten zorgsector) t.b.v. overgang naar Cognos en eventueel medewerkers van de afdeling vervangen. Het samenstellen van de nieuwe kostprijzen 2011 van DBC’s.


Bedrijf:Provincie Noord-Holland
Periode 0610-0910
Functie :Project Controller
Werkzaamheden: Opstellen subsidieafrekening Zuid-Tangent fase 2. Met de Bon-Route overleg gevoerd op welke wijze de afrekening opgesteld moet worden van ongeveer 20 miljoen. Op basis van de afspraken met Bon Route afrekening opgesteld en verzonden. De afrekening is in z’n geheel goedgekeurd door Bon Route.

Bedrijf: Provincie Noord-Holland
Periode: 1007-0110
Functie: Controller sector Expertisecentrum en Controller sector Netwerkbeheer en projectcontroller Netwerkbeheer
Werkzaamheden:
Sectorcontroller
Als sectorcontroller maakte ik deel uit van het managementteam van de als sectoren. ( Netwerkbeheer en Expertisecentrum) Ik was verantwoordelijk voor:
• Aanvragen van budgetten/kredieten
• Financiële rapportages
• Begroting
• Jaarrekening
• Project Ideaal Areaal (business case gemaakt)
• Projecten nieuwbouw Steunpunten (opslagplaatsen zout incl. Flexiblebele kantoorruimte)
• Kredieten grondverwerving voor projecten (Verkoop en Inkoop voor projecten)
• Projecten onderhoud provinciale gebouwen (volgens 10-jarig Plan onderhoudssysteem)

Voor de sector heb ik in samenwerking met medewerkers van de sector
ik nog een aantal administratie processen in kaart gebracht.
• AO inkoop/aanbesteden ( op intranet en in boekvorm t.b.v. projectleiders)
• Afhandeling opdrachten van de sector Expertisecentrum
• Productencatalogus van de sector Expertisecentrum.
Projectcontroller
Voor een groot openbaar vervoer infra-traject Zuidtangent met meerdere deel projecten (aanleg van busbanen en bushaltes ) ben ik projectcontroller geweest. Het totaal projectbedrag bedroeg ongeveer 80 miljoen. Mijn werkzaamheden bestonden uit:
• Krediet aanvragen indienen in samenwerking met de
Projectleider
• De financiële risico’s in kaart gebracht en aan de.
sectormanager gerapporteerd
• Kwartaalrapportages en het verstrekken van gegevens voor de thermometer
• Deel uit maken van het projectteam

Nadat een deel van het project gereed was gemeld heb ik de kosten gedeclareerd bij de stadsregio Amsterdam en Bon Route en ook kosten gedeclareerd bij een gemeente waarvan het fietspad onder regie van de provincie gemaakt is.
Projectmatig werken is een onderdeel van de projecten. Bij de rovincie wordt het IPM model (Integraal projectmanagement)gebruikt.
In de klankbordgroep hoofdprocessen van de directie B & u opgesteld.

Bedrijf: Universiteit van Amsterdam, Amsterdam
Periode 1006-0807
Functie Medewerker afdeling Verslaglegging (interim)
Werkzaamheden
Voornamelijk ben ik bezig met het verzamelen van de gegevens ten behoeve van het opstellen van de jaarrekening 2007 van de UVA en de gelieerde instellingen.. Bij de faculteit FMG heb ik de planningen van projecten gemaakt i.v.m. 2e en 3e geldstromen. Het verbeteren van de administratieve processen binnen de UVA. Het oplossen van de passieve en actieve uren binnen HR systeem van Sap. Vanaf 1 mei 2007 accountmanager tussen het Administratief Centrum en de Faculteit FNWI.

Bedrijf:Stichting BoumanGGZ , Capelle aan den IJssel.(GGZ-instelling)
Periode 0105-0906
Functie Hoofd Economische Administratieve Dienst (interim)
Werkzaamheden:
Leiding geven aan de afdelingen Inkoop, afdeling financiën, afdeling salarisadministratie. Het begeleiden van de afdelingen in het defusieproces. Het opbouwen van de afdelingen na het defusieproces. (bemensing en organisatie). Een Inkoopplan gemaakt voor de jaren 2005 en 2006. Op voorhand als projectleider benoemd om een gezamenlijke keuze te maken voor een nieuw financieel/logistiek pakket voor het jaar 2006. In september 2005 keuze gemaakt voor Decade. Vanaf 1.10.2005 projectleider implementatietraject nieuw pakket. In de projectgroep veranderende sociale zekerheid deelgenomen i.v.m. wet Walvis etc.

Bedrijf: Provincie-Noord Holland, Haarlem.
Periode 0404-1204.
Functie Financieel adviseur (interim)
Werkzaamheden
Het maandelijks samenstellen van management-info ten behoeve twee afdelingen t.w. W.N.L.O. en Facilitair bedrijf. De twee afdelingen adviseren aangaande financiële aangelegenheden. Het beoordelen van de budgetaanvragen van de betrokken afdelingen met betrekking tot het najaarsbericht en voorjaarsbericht. Medewerking verlenen aan de provinciale begroting. Deelname in de projectgroep Investering Landelijk Budget. De projectgroep adviseren op gebied van invoering van de wet ILG in de provinciale begroting
Bedrijf:Stichting DeltaBouman , Capelle aan den IJssel.(GGZ-instelling)
Periode 0902-0604 ( 4 dagen)
Functie Hoofd financiële administratie(interim)
Werkzaamheden
Leiding geven aan 4 personen, het beheren en controleren van de boekhouding. Het verbeteren van de administratieve organisatie en interne controle. Het mede opstellen van het jaarverslag. Vanaf 1 juli 2003 tot projectleider benoemd om de integratie te begeleiden van het financieel/logistiek pakket CURA van UNIT-FOUR Agresso i.v.m. fusie met Delta Ziekenhuis in Poortugaal. Een plan van aanpak gemaakt en vervolgens werkgroepen ingesteld. Vanaf 1 januari is het systeem operationeel. De werkgroepen zijn maart 2004 opgeheven. Vanaf 1 november 2003 ook de salarisadministratie onder mijn beheer gekregen.

Bedrijf: Provincie-Noord Holland, Haarlem.
Periode 0601-0503.
Functie Senior consultant/coordinator financiële administratie(interim)
Werkzaamheden
Senior consultant Het maken van een plan van aanpak ten behoeve interne controle maatregelen voor de afdeling financieel Beheer om de overgang naar een nieuw financieel systeem te vergemakkelijken(SAP Civision). Deelname in de projectgroep implementatie Sap Civision.Daarnaast het hoofd van de afdeling financieel Beheer waarnemen. Uit hoofde van mijn functie maken van procedures op het gebied interne controle.
Vanaf 1 november 2002 tot en oktober 2002 coordinator financiële administratie. Het leiding geven aan ongeveer 10 personen. Periodiek werkoverleg i.v.m. afstemming stand van werkzaamheden. Het inrichten van een projectadministratie(Sap Civision) ten behoeve van het onderhoud van wegen en waterwegen en grondexploitatie. Dit in samenwerking met de afdeling besteding en uitvoering van Provincie Noord-Holland.
Het begeleiden en plannen van het jaarrekeningproces en een aandeel in het centraliseren van de administraties bij de Provincie Noord-Holland. Vanaf 1 december 2002 tot en met 31 maart 2002 ondersteuning opstellen jaarrekening.

Bedrijf: Amsterdam Thuiszorg
Periode: 0101-0501
Functie: Beleidsmedewerker informatievoorziening / coördinator jaarrekening(Interim)
Werkzaamheden:
Het opstellen van de jaarrekening in samenwerking met medewerkers van de financiële administratie. Het inrichten van de nieuwe financiële administratie. Het ontwikkelen van nieuwe managementinfo. Het deelnemen in projecten. Het begeleiden van nieuwe medewerkers afdeling BIV.
Bedrijf: Academisch Ziekenhuis,(LUMC) Leiden
Periode: 0800-1200
Functie: Bedrijfseconomisch adviseur (Interim)
Werkzaamheden:
Het opstellen van managementinfo ten behoeve van de Raad van Bestuur. Het mede opstellen van de begroting in samenwerking met andere bedrijfseconomische adviseurs. Accountmanager zijn van een divisie. Ten behoeve van de Raad van Bestuur in samenwerking met de divisie opstellen van het financieel jaarcontract.
Adviezen verstrekken aan de Raad van Bestuur en divisies. Het onderzoeken van de consequenties van de nieuwe belastingwetgeving voor het LUMC. Een project onderhanden ten aanzien van bloedstollingproducten. Het coachen van nieuwe medewerk(st)ers

Bedrijf: Amsterdam Thuiszorg
Periode: 1299-0700
Functie: Hoofd financiële administratie(Interim)
Werkzaamheden:
Leiding geven aan ongeveer 12 personen: Het beheren en voeren van de gehele financiële administratie, salarisadministratie, debiteurenadministratie.
Verantwoordelijkheid voor het opstellen van de begroting en jaarrekening en het verstrekken van managementinfo periodiek. Het aansluitend begeleiden van mensen in een reorganisatieproces.Het opzetten van een nieuwe afdeling cliëntenregistratie afdeling met de daarbij behorende procedures en het coachen van het nieuwe hoofd cliëntenregistratie afdeling. Het actief deelnemen in werkgroepen inzake nieuwe systemen voor de afdeling cliëntenregistratie.

Bedrijf: Medisch Centrum Molendael
Periode: 1098-1199
Functie: Hoofd financiële administratie(Interim)
Werkzaamheden:
Leidinggeven aan ongeveer 8 personen: Het beheren en voeren van de gehele administratie, salarisadministratie, productie. Verantwoordelijkheid voor het opstellen van de begroting en jaarrekening en het verstrekken van managementinfo periodiek. Het opzetten van A.O. procedures.Het maken van een plan om de visienota van de afdeling in te voeren. Het deelnemen in de werkgroep automatisering.

Bedrijf: Stichting Charlois Welzijn
Periode: 0797-0998
Functie: Hoofd Bedrijfsbureau/adjunct directeur (Interim)
Werkzaamheden:
Het leidinggeven (13 personen) aan de financiële administratie, secretariaat, zakelijk beheer, systeembeheer. Het verbeteren van de administratieve organisatie.Het begeleiden van de medewerkers in een reorganisatieproces . Het maken van functieprofielen. Lid van het managementteam en het bijwonen van bestuursvergaderingen om de financiële cijfers uit te leggen. Het wegwerken van achterstanden op gebied van de administratieve processen. Verantwoordelijkheid voor het opstellen van de begroting en jaarrekening Het overleggen met het dagelijks bestuur van de deelgemeente Charlois met betrekking tot de welzijnsbudgetten en welzijnsprojecten en het facilitair beheer van gebouwen. Het onderzoeken van nieuwe parameters voor het vaststellen van de gemeentelijke begroting inzake het Welzijnsbudget.

Bedrijf: In de gezondheidszorg sector verpleeghuizen en verzorgingshuizen
periode: 12-1990/06-1997
Functie: Administrateur/ Hoofd Economische Administratie Dienst
Werkzaamheden:
In eerste instantie bij KVV te Den Haag leiding gegeven aan 7 medewerk(st)ers.
Het opstellen van jaarrekeningen en begrotingen van 1 verpleeghuis en 2 verzorgingshuizen het centraal bureau.Het verstrekken van managementinfo.
Daarna bij Stichting Verpleeghuizen de Rustenburg te Rotterdam leiding gegeven aan 7 medewerk(st)ers op de financiële administratie. Het opstellen van de jaarrekeningen en begrotingen. Het opzetten van een automatiseringsplan en het implementeren van nieuwe systemen. Lid van de financiële commissie en adviseur van het managementteam. Het opstellen van administratieve procedures. Het uitvoeren van interne controle maatregelen.

Bedrijf: Covema Verzekeringen te Rotterdam
Periode: 1-1-1988/11-1990
Functie: hoofd financiële administratie
Werkzaamheden:
het invoeren van een nieuw automatiserings-
systeem, het opzetten van nieuwe
procedures aangaande de administratieve organisatie, het leiding geven aan de boekhouding, algemene zaken, systeembeheer en ondersteuning.
Het opstellen van de jaarverslagen en het verstrekken van
managementinformatie. Het bijwonen van bestuurs- en
commissarissenvergaderingen om zo nodig uitleg te geven m.b.t.de verstrekte cijfers.
Mijn functie ressorteerde direct onder de Algemeen Directeur.




Bedrijf: Nationale Verzekerings Sociëteit te Amsterdam
Periode: 1-1987/12-1987
Functie: adjunct hoofd administratieve dienst
Werkzaamheden:
controle van het grootboek en de loonadministratie,
het vervaardigen van managementinformatie en
het opstellen van de jaarverslagen, het ontwikkelen van een budgetsysteem

Bedrijf: Zilveren Kruis Ziektekostenverzekeringen te Noordwijk
Periode:2-1980/1-1987
Functie: hoofd boekhouding
Werkzaamheden:
het leiding geven aan 7 personen, het opstellen van de
financiële jaarrekening,het verstrekken van management-
informatie, het mede ontwikkelen van
programmatuur voor de financiële administratie, deelname in diverse werkgroepen en in een stuurgroep aangaande
het ontwikkelen van nieuwe programmatuur voor de schadeafdeling. In 1986 benoemt tot Hoofd Financiële Administratie ivm ziekte . Leiding gegeven aan 40 personen.

Bedrijf:Ministerie van Verkeer en Waterstaat en Defensie
Periode: 1-12-1977/-1-1980
Functie: bedrijfsadministrateur en medewerker begrotingszaken
Werkzaamheden:
het bewaken van budgetten en het voeren van de boekhouding

Bedrijf: Atlas Copco Nederland, Zwijndrecht
Periode: 1-2-1975/30-11-1977
Functie: assistent credit manager
Werkzaamheden:
het verdelen van werkzaamheden over de debiteurengroep

Een bestuursfunctie, bekleed bij het Gezondheidscentrum Zwammerdam, als penningmeester in de periode 1982-1985

============

Opleiding interimmanager

• Diploma Financial Controller titel FC
• HEAO BE
• Volledig SPD
• Praktijkdiploma Boekhouden
• Diploma Moderne Bedrijfsadministratie (MBA)
• Post-HBO opleiding automatiseringskennis voor de administratieve functie (Exin)
• Studie voor bedrijfseconomie en
behaald certificaat premaster mangementwetenschappen
cursussen:
• diverse managementcursussen
• kredietadviseur
• bedrijfscursus elektronische informatieverwerking
.
Automatiseringkennis:
• Goed bekend met spreadsheets Excel, Quatro-pro, Lotus
• Tekstverwerkingspakketten Word
• Financiële pakketten FIS 2000, AFAS, EXACT ,FIS, SAP Civision, Cura,Decade
• Salarispakketten prigem / gemal etc.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, matig Duits,

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  117763 - principal management consultant
Deze manager verwijderen  33733 - projectleider, programmamanager, Business Consultant
Deze manager verwijderen  90463 - Programme Director
Deze manager verwijderen  67081 - Financial Controller
Deze manager verwijderen  65849 - Financial/Business Controller
Deze manager verwijderen  18553 - Interim Credit Manager
Deze manager verwijderen  53511 - officemanager
Deze manager verwijderen  38300 - project en/of financieel manager
Deze manager verwijderen  192636 - Senior Project & Program Manager (PMP®), Six Sigma Analyst
Deze manager verwijderen  66051 - Change Manager
Deze manager verwijderen  190857 - Interim Manager Finance, Controlling / Trouble shooter
Deze manager verwijderen  90461 - (Project)Manager Zorg en publieke sector
Deze manager verwijderen  13922 - Projectmanager, Lijnmanager, Consultant
Deze manager verwijderen  25276 - interim manager HRM
Deze manager verwijderen  53521 - HR Manager; directeur P&O
Deze manager verwijderen  82213 - Internationales Projektmanagement
Deze manager verwijderen  53452 - Business Consultant / Analyst / Interim Manager
Deze manager verwijderen  21109 - Financieel consultant
Deze manager verwijderen  91381 - Operationeel manager
Deze manager verwijderen  55696 - Projectmanager en Lijnmanager
Deze manager verwijderen  72718 - manager pensioenafdeling of hoofd P&O
Deze manager verwijderen  45100 - management middenkader zorginstellingen
Deze manager verwijderen  196366 - CFO - Treasurer - Project Manager
Deze manager verwijderen  92339 - interim verandermanager/communicatiemanager
Deze manager verwijderen  52012 - HR P&O Human Resource Manager
Deze manager verwijderen  84280 - CEO / Supply chain director
Deze manager verwijderen  92764 - interim manager zorg VG, Ouderenzorg, Plan&Flexbureau
Deze manager verwijderen  40482 - Finance (Interim) Professional
Deze manager verwijderen  52088 - Management Consultant / Interim Manager / Project Manager
Deze manager verwijderen  51493 - Quality Management Consultant
Deze manager verwijderen  192146 - Projektleiter/Interim Management
Deze manager verwijderen  29263 - Chief Financial Officer
Deze manager verwijderen  33520 - Program manager
Deze manager verwijderen  76101 - Procurement and Supply Chain Management
Deze manager verwijderen  89979 - Interim Project manager/ Business consultant, Teamplayer
Deze manager verwijderen  39940 - Logistiek Manager; Operations Manager
Deze manager verwijderen  43408 - multidisciplinair financieel manager / controller
Deze manager verwijderen  25335 - AR/AP Manager/projectmgt Oracle
Deze manager verwijderen  10713 - Interim Management Project Management
Deze manager verwijderen  21711 - Assistent Controller / Administrateur
Deze manager verwijderen  195028 - CEO / GF / COO / Businessunitleiter
Deze manager verwijderen  200319 - Directie functie
Deze manager verwijderen  191355 - Unternehmensberater, Interims-Manager, Sanierungsberatungen
Deze manager verwijderen  198436 - Interimsmanager, Projektleiter
Deze manager verwijderen  50809 - Innovatieregisseur
Deze manager verwijderen  63107 - Interim-, Project- & Verandermanager
Deze manager verwijderen  62650 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  28987 - Facilitair interimmanager, facilitair specialist, inkoper
Deze manager verwijderen  200592 - Projectmanager en Adviseur Huisvesting
Deze manager verwijderen  49735 - Clustermanager
Deze manager verwijderen  11422 - Financial (AO/IC, P&C, Processen)
Deze manager verwijderen  91306 - Financieel Manager
Deze manager verwijderen  34024 - interim manager / adviseur
Deze manager verwijderen  77647 - Salesmanager, Interim Manager
Deze manager verwijderen  200684 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  19877 - Interim Credit Manager
Deze manager verwijderen  48872 - Managing consultant
Deze manager verwijderen  198223 - Kommunikation, Public Affairs, Krisenmanagement
Deze manager verwijderen  194248 - HR Interim Manager / Projekt Manager
Deze manager verwijderen  47022 - Office management/executive director
Deze manager verwijderen  66266 - (HR) Interim management
Deze manager verwijderen  19966 - senior consultant
Deze manager verwijderen  73116 - interimmanager
Deze manager verwijderen  92146 - Senior interim manager (IT programma en lijn)
Deze manager verwijderen  125833 - Krisen-, Interim-, Projekt Mgmt., Generalist, Senior Engine
Deze manager verwijderen  90333 - Directeur
Deze manager verwijderen  28920 - interim credit manager / business consultant
Deze manager verwijderen  46148 - manager operations - last function site manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :