Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager bedrijfsprocessen

Manager bedrijfsprocessen

Werkervaring interimmanager

Partner – Symion HRM dienstverlener - Apeldoorn (2010 – heden)
Symion is een HR Community met 14 partners met een gezamenlijke professionele ervaring van meer dan 300 manjaar. In opdracht van Symion heb ik opdrachten uitgevoerd op het gebied van Vakprofielen en organisatieontwikkeling. Tevens valt HR tooling onder mijn aandachtsgebied evenals het inzetten van nieuwe media voor Symion.

Symion; Organisatie Adviseur Frebo Metaaltoelevering Almelo, Organisatie metaalbedrijf naar 7/24, inrichten nieuwe bedrijfsprocessen, opstellen en invoeren functieomschrijvingen, aansturen en begeleiden van magazijnmedewerkers, productievoorbereiders, productiepersoneel.

Symion; Outplacement begeleider Begeleiden van ontslagen medewerkers bij het zoeken naar een andere dienstbetrekking, Sollicitatietraining, Online profielen Social Media, beoordeling CV’s.

Symion; Organisatie Adviseur; Bedrijfsgerichte ontwikkeling ICT personeel, opstellen IT rollenhuis, rolverdeling, groeipaden, ontwikkeltraject

Learning to Grow-Droomwerelden; Organisatie Adviseur; Opstellen ondernemersplan. Het plan is om een creativiteitscentrum op te gaan zetten in Noord Brabant. De plannen zijn momenteel nog grofmazig, maar talrijk en moeten gestructureerd samenkomen in een business- of ondernemersplan. Samen met de ondernemer stellen we een plan op, structureren we de gedachten, plannen en ideeën en stellen uiteindelijk ook een financiële pagina op. Het plan bevat de volgende hoofdstukken; De Ondernemer, Het idee, De markt, Organisatie en Financiën.

Organisatieadviseur Capaz!T – Westervoort (2010 – 2012)
CapazIT bv is een groeiende onderneming van en met HP Non-Stop professionals. Ik begeleidt CapazIT in het realiseren van hun plannen om een grote strategische speler te worden op het gebied van Non-Stop Computing. Hiertoe hebben we de basisprocessen van de nieuwe organisatie ontworpen en toegekend aan de nieuwe functionarissen. Alle deelgebieden zijn beschreven en de verantwoordelijkheden belegd.
Verder ben ik de individuele aandeelhouders aan het begeleiden in hun nieuwe rol. Dit door enerzijds coaching en anderzijds door het gezamenlijk uitdiepen van de bijbehorende bedrijfsprocessen en deze te beschrijven en vast te leggen in het recent aangeschafte kwaliteitssysteem. Vervolgens zijn de bedrijfsprocessen op elkaar afgestemd. Momenteel worden de toekomstplannen getoetst aan de bestaande bedrijfsprocessen en deze laatste worden bijgesteld indien noodzakelijk. Het gaat hier om de bedrijfsprocessen rond de General Manager, de Account manager, Juridisch-, Financieel management en
Personeelsmanagement.

Organisatieadviseur Uw Budget – Enschede (2010 – 2011)
Uw Budget is een PGB bemiddelingsbureau dat bemiddelt tussen PGB houders en zorgverleners voor het leveren van zorg aan huis of op vakantie. Uw Budget kenmerkt zich door een hoge expertisegraad en directe contacten met cliënten met een zorgbehoefte. Het bedrijf loopt goed en wil groeien. Om deze groei mogelijk te maken hebben we een Franchiseformule ontwikkeld. Voor Uw Budget heb ik me bezig gehouden met het opstellen en uitwerken van de franchiseformule, het opstellen van het franchisehandboek en het opstellen van de franchiseovereenkomst. Verder begeleid ik de eigenaar directeur van Uw Budget in het uitwerken van de franchiseplannen, het selecteren van franchisenemers en verdere zaken die zijdeling met de franchise te maken hebben, zoals regio-indeling.

Adviseur DCW Worldwide – Vlaardingen (2010 - 2011)
DCW is een jong metaalbewerkingsbedrijf met groeipotentieel. Om de groeimarkt verder uit te breiden is VCA certificering noodzakelijk. Hiertoe moeten de bestaande procedures rond Veiligheid, Gezondheid en Milieu worden beschreven en vastgelegd. Doel is om in 2011 de VCA certificering te halen en voorbereidingen te treffen voor ISO 9001 certificering. Hiertoe heb ik de basisprocessen rond de VCA certificering in kaart gebracht en een Veiligheidshandboek opgesteld. Dit vormt de basis voor de VCA certificering.

ING (NN) 2009); Businessanalist
Opstellen van customer requirements voor SOX Critical applications. Deze requirements vormen de basis voor de Security Monitoring en Platform Security voor grensoverschrijdende toepassingen waaronder software van Nationale-Nederlanden dat draait op ING hardware. Hiertoe worden heeft er een stakeholder analyse plaatsgevonden en hebben gesprekken met de verschillende stakeholders geleidt tot een set aan requirements (functional en non-functional) die bij de interdepartementale ontwikkelingen vorm moesten krijgen.

ING (NN) 2008 – 2009; Opleidingsadviseur / Coach
ICT Opleidingen en HRM gaan veelal niet hand in hand. De ICT opleidingen zijn te specifiek of technisch voor de gemiddelde opleidingsadviseur om er inhoudelijk iets over te kunnen zeggen. Dit geldt vooral voor de opleidingen die gericht zijn op het verkrijgen van de benodigde hardskills. Met andere woorden de 'harde' kant van het ICT vakmanschap. De uitdaging was/is dan ook om de HR instrumenten zo uit te breiden dat ook voor de niet met ICT kennis behepte Opleidingsadviseur een adequaat advies kan worden uitgebracht over de te volgen opleidingen/ontwikkeling per vakgroep.
Door aanbrengen structuur, verbetering van en controle op de administratieve processen en doelgerichtheid heb ik een besparing van bijna 20% op het jaarbudget kunnen realiseren.
Verantwoordelijkheden:
1) opzetten en inrichten van de processen die nodig zijn om ICT Opleidingen aan te laten sluiten op de interne klantprocessen. Dit geheel volgens het Volwassenheidsmodel CMMi en P-CMMi.
2) Opzetten volledige rapportagelijn over geplande en gevolgde opleidingen en financieel budget vs actuals.
3) Ondersteunen vakontwikkeling ICT'ers met gerichte opleidingsplannen (hard skills en soft skills).
4) Zichtbaarheid Opleidingsadviseur en Opleidingenproces sterk vergroten voor zowel management als medewerker.
Resultaten:
1) Administratieve Organisatie en Interne Controle opgezet rond het managen van opleidingsprocessen. Binnen 6 maanden van CMMi level 1 naar CMMi level 3! Getoetst door externe auditor. AOIC aangesloten op bestaande HR middelen.
2) Rapportage opgezet op basis waarvan sturing van de opleidingen plaats vindt. Voorzet forecast opleidingen en budgetten op basis van MTP en marktontwikkeling.
3) Vakprofielen opgezet voor diverse ICT functie en Projectmanagement, inclusief opleidingsplannen.
4) Zichtbaarheid voor management vergroot tot 100%, zichtbaarheid voor medewerkers vergroot tot >90%

ING (NN) 2001 – 2008; ICT Manager
Mensen zien excelleren na een herinrichting van de afdeling. Individuele gesprekken die leiden tot een verbetering / attitude t.a.v. het werk. Leiding geven aan collega teammanagers met het opstellen van een Marketingplan, vooruitlopend op de inrichting van een intern softwarehuis voor 1500 FTE. Na een behoorlijke aanloopperiode is de inzet beloond doordat de opgezette vakprofielen ingevoerd worden. Organiseren van Vakgroepbijeenkomsten en vergroten vakbekwaamheid ICT’ers.
Verantwoordelijkheden:
1. Leiding geven aan 20 – 30 professionals / IT Specialisten van heel uiteenlopende aard
2. Reorganisatie van afdeling en herverdeling van taken voor een verbetering van de adfelingsperformance
3. Opzet en ontwikkeling processen en middelen voor vakontwikkeling van ICT'ers en projectmanagers
4. Marketingplan opstellen voor aanpak en inrichten van processen voor een intern softwarehuis van 1500 FTE
5. "Open" maken van afdeling van intern gericht naar externe focus
Resultaten
1. Verschillende teams met IT professionals / IT specialsten aangestuurd (150 verschillende mdw's); HR Cyclus, beoordelen, coachen, ontwikkelen, professionaliseren werkwijze
2. Vakprofielen (54) zijn ingevoerd en hebben specifieke opleidingsplannen per vakprofiel. Deze gelden als basis voor Ontwikkelingsgesprekken
3. Marketingplan is opgesteld en heeft ten grondslag gelegen aan OR adviesaanvraag voor interne reorganisatie die leidde tot een intern softwarehuis van 1500 man. Matching van Vraag en Aanbod, ontwikkelen van Skills
4. Nieuwe rollen ingevoerd en gestuurd op klanttevredenheid. Werkprocessen opnieuw ontworpen, gecommuniceerd en ingevoerd. Dit maakte de weg vrij voor excelleren van individuen.
5. Van gesloten intern gerichte specialisten afdeling naar extern gerichte groep specialisten die veel gevraagd werden. Omslag naar Service gerichte afdeling.

Interpay 1998 – 2001; Afdelingsmanager ICT a.i.
Het systeem voor Pin-betalingssoftware binnen een half jaar tot één van de meest stabiele systemen maken met remote operations, automatic fault recovery, ITIL problem management e.d. Later het volledige operationeel beheer gevoerd over een productiesysteem voor Eurocard transacties en leiding gegeven aan System Managers, Applicatie Managers, Security Administrators en Database Administrators.
Mooie momenten? Hardware migratie tot op de minuut kunnen plannen en realiseren!
Verantwoordelijkheden:
1. Operationeel management van productiesysteem
2. Aansturing van 5 -10 medewerkers op Service Management gebied
3. Change Management
4. Security Management o.a. logische toegangsbeveiliging, fysieke toegangsbeleid computerruimte
5. Procesverbetering en herinrichting operationeel management
6. Automatiseren operatortaken
7. Aanschaf , inrichting en implementatie Taperobot
Resultaten:
1. Goed en stabiel draaiend productiesysteem dat groeide met iedere fase van project
2. Verdeling van taken, werkprocessen over beschikbare medewerkers
3. inrichten en controle op Change Management proces
4. Instabiel productiesysteem opnieuw ingericht, software repair; opzetten kwartaal rapportage
5. opzetten logische toegangsbeveiliging tot systemen en data
6. Systeem voorzien van automated recovery en remote operations
7. taperobot aangeschaft, ingericht en volledig operationeel maken.
Interpay 1995 – 1998; Technisch Projectleider
Technische projectleiding van HP Non-Stop projecten tot 45 personen gericht op ontwerp en realisatie van IT service management op basis van ITIL; uitwijk- en calamiteitenplanning en het opstellen van opleidingsplannen; opzetten en bewaken van de Interpay Informatiearchitectuur HP Non-Stop; herinrichting frontofficie systeem buitenlandse PIN betalingen; operationeel en IT service management van Eurocard front-Office systeem; remote en automated operations HP Non-Stop; managementrapportage; Uitwijksysteem HP Non-Stop platform; taperobot voor fallback en backup; bestuursfuncties BENTUG, Corvinus.

Beanet 1989 – 1995; Senior System Manager
• Ontwerp en invoering operationeel service management HP Non-Stop (voorheen Tandem) systemen
• Encryptie
• uitwijk Tandem systeem
• backup
• HP Non-Stop systemen systeemprogrammering
• logische toegangsbeveiliging,
• opleiding en training operators.

Deltafin 1987 - 1989; Systeembeheerder Tandem
Systeemprogrammering; opleiden operators; systeembeheer; datacommunicatiesoftware, encryptiesoftware; operationeel management. biometrische persoonsverificatie dmv handtekening

Deltafin 1984 – 1987; Analist-Programmeur Tandem
Programmering Tandem systemen; KNVB Voetbalpas; opzetten private label kaartsysteem; handtekening verificatie; PIN betalingssysteem; opzetten instant krediet systeem.

Opleiding interimmanager

2007 – 2009 AMS (CMMi trainingen)
2007 Lean Principles Course (Greenbelt)
2006 Lean Operational Management training BPI
2005 -2006 Certificering Teammanager BPI waaronder: Onderhandelen, Omgaan met Verandering, Effectief tijdbeheer;
Vergadering en Discussie leiden, Presentatietechniek; Supervisie
2006 Introductie in Pensioenen
2004 People CMM / CMMi
2003 Prince 2 Executive Overview
2002 Sprong naar Succesvol Functioneren (HRM)
2002 Performance Management (HRM)
2001 Competentiegericht Coachen (HRM)
2001 Financieel Management voor Talenten
1992 Projectleiding Bakkenist, Spits en Co
1987 Encryptie
1984 - 2000 Diverse Tandem (HP Non-Stop)trainingen o.a. Pathway, Performancemenagement, SQL, X25, TAL

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mensgericht, creatief, doorzetten, structuur, kwaliteit, procesmatig

Talenkennis interimmanager

Nederlands - moedertaal
Engels - vloeiend
Duits - goed
Frans - voldoende

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  19979 - Operational Manager / Projectmanager / programmanager
Deze manager verwijderen  196764 - Finance Director
Deze manager verwijderen  169304 - Projektmanager
Deze manager verwijderen  196048 - Interimmanager Finance/Controlling/Real Estate
Deze manager verwijderen  17728 - Project manager
Deze manager verwijderen  23254 - adviseur
Deze manager verwijderen  41362 - Interim Manager Gezondheidszorg
Deze manager verwijderen  84677 - Projectmanager/ management consultant voor sociale vraagstuk
Deze manager verwijderen  29216 - interim- en projectmanagement
Deze manager verwijderen  92431 - Project manager wonen zorg welzijn
Deze manager verwijderen  200951 - manager - consultant
Deze manager verwijderen  24014 - projectmanager
Deze manager verwijderen  91619 - Facilitair manager, projectmanager, inkoopmanager
Deze manager verwijderen  70448 - Algemeen Management
Deze manager verwijderen  90167 - Projectleider/teamleider ICT
Deze manager verwijderen  19872 - control & finance manager
Deze manager verwijderen  84239 - Business/IT (compliance) Manager
Deze manager verwijderen  175852 - COO / Diplom Wirtschaftsingenieur
Deze manager verwijderen  71491 - programmamanager verandertrajecten (turnarounds)
Deze manager verwijderen  91870 - Transformatie manager
Deze manager verwijderen  90491 - HR / Talent Management Manager/ Director
Deze manager verwijderen  15486 - Verandermanager, projectleider, coach
Deze manager verwijderen  86455 - Management Consultant, Bidmanager, Projectleider
Deze manager verwijderen  177776 - Interim Manager for top financial positions
Deze manager verwijderen  32645 - Consultancy for the food industry
Deze manager verwijderen  54368 - Manager a.i.
Deze manager verwijderen  197146 - Geschäftsführer, Business Unit Leiter, Werksleiter, Standort
Deze manager verwijderen  194720 - Dozent Logistik-Qualität, Projektleiter, Unternehmensberater
Deze manager verwijderen  69415 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  22171 - Change manager/ business controller
Deze manager verwijderen  70472 - recruitment manager, recruiter, algemeen management
Deze manager verwijderen  90561 - Projectmanager huisvesting/facilitair
Deze manager verwijderen  87460 - Logistiek Manager, ICT Development & Implementation Manager
Deze manager verwijderen  200552 - Horeca Advies en Management (Interim)
Deze manager verwijderen  28933 - Interim Media Broadcast Facilty Manager / Directeur a.i.
Deze manager verwijderen  53293 - Crisismanager, verandermanager, lijnmanager
Deze manager verwijderen  71313 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  48948 - Teamleider/Hoofd
Deze manager verwijderen  21426 - Interim-manager
Deze manager verwijderen  45056 - Operations Management; General Management; Project Managemen
Deze manager verwijderen  86370 - HR Manager
Deze manager verwijderen  29661 - projectmanager / interimmanager / changemanager
Deze manager verwijderen  38940 - Interim beleidsmedewerker sport, recreatie, evenementen en v
Deze manager verwijderen  190746 - Tax Manager / Finance Manager
Deze manager verwijderen  40626 - Manager afdeling Welzijn ca gemeente
Deze manager verwijderen  84257 - interim manager/management consultant
Deze manager verwijderen  65283 - interim-directeur / projectleider
Deze manager verwijderen  191690 - Interim Manager CEO
Deze manager verwijderen  79309 - Managing Director/General Manager
Deze manager verwijderen  61007 - Project- Programma Manager
Deze manager verwijderen  64761 - interim manager, verander manager, implementatie manager
Deze manager verwijderen  128196 - Consultant Organisation und Qualitätsmanagement
Deze manager verwijderen  41750 - projectleider - crisismanager - troubleshooter - begeleiding
Deze manager verwijderen  46750 - General Manager
Deze manager verwijderen  76485 - Manager
Deze manager verwijderen  90967 - CFO in an international context
Deze manager verwijderen  48946 - Interim (verander) manager
Deze manager verwijderen  198308 - Supply Chain Manager
Deze manager verwijderen  90469 - Verandermanager/projectmanager
Deze manager verwijderen  43167 - Leider
Deze manager verwijderen  77139 - Interim manager
Deze manager verwijderen  89458 - Directeur a.i., manager a.i., programma-/projectmanager
Deze manager verwijderen  193141 - Geschäftsführung, Projektleiter, Coach
Deze manager verwijderen  81097 - Manager Logistiek, Operations, Projecten, ICT & Site
Deze manager verwijderen  44861 - Logistiek of facilitair management
Deze manager verwijderen  66838 - Interim Manager / Resource Management/ Vendor Management
Deze manager verwijderen  29370 - Interim manager beheerafdeling ICT
Deze manager verwijderen  66431 - Project manager
Deze manager verwijderen  26231 - Interim manager
Deze manager verwijderen  43126 - Interim, Project, Service Manager
Deze manager verwijderen  91335 - HR Manager
Deze manager verwijderen  71536 - Manager
Deze manager verwijderen  20218 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  52180 - Veranderen, projecten, finance en coaching
Deze manager verwijderen  73892 - Logistiek interim manager
Deze manager verwijderen  194295 - Interims Manager Controlling Projektmanagement Restrukturie
Deze manager verwijderen  40710 - Project en Interim Management
Deze manager verwijderen  92203 - verandermanager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :