Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager bedrijfsprocessen

Manager bedrijfsprocessen

Werkervaring interimmanager

Partner – Symion HRM dienstverlener - Apeldoorn (2010 – heden)
Symion is een HR Community met 14 partners met een gezamenlijke professionele ervaring van meer dan 300 manjaar. In opdracht van Symion heb ik opdrachten uitgevoerd op het gebied van Vakprofielen en organisatieontwikkeling. Tevens valt HR tooling onder mijn aandachtsgebied evenals het inzetten van nieuwe media voor Symion.

Symion; Organisatie Adviseur Frebo Metaaltoelevering Almelo, Organisatie metaalbedrijf naar 7/24, inrichten nieuwe bedrijfsprocessen, opstellen en invoeren functieomschrijvingen, aansturen en begeleiden van magazijnmedewerkers, productievoorbereiders, productiepersoneel.

Symion; Outplacement begeleider Begeleiden van ontslagen medewerkers bij het zoeken naar een andere dienstbetrekking, Sollicitatietraining, Online profielen Social Media, beoordeling CV’s.

Symion; Organisatie Adviseur; Bedrijfsgerichte ontwikkeling ICT personeel, opstellen IT rollenhuis, rolverdeling, groeipaden, ontwikkeltraject

Learning to Grow-Droomwerelden; Organisatie Adviseur; Opstellen ondernemersplan. Het plan is om een creativiteitscentrum op te gaan zetten in Noord Brabant. De plannen zijn momenteel nog grofmazig, maar talrijk en moeten gestructureerd samenkomen in een business- of ondernemersplan. Samen met de ondernemer stellen we een plan op, structureren we de gedachten, plannen en ideeën en stellen uiteindelijk ook een financiële pagina op. Het plan bevat de volgende hoofdstukken; De Ondernemer, Het idee, De markt, Organisatie en Financiën.

Organisatieadviseur Capaz!T – Westervoort (2010 – 2012)
CapazIT bv is een groeiende onderneming van en met HP Non-Stop professionals. Ik begeleidt CapazIT in het realiseren van hun plannen om een grote strategische speler te worden op het gebied van Non-Stop Computing. Hiertoe hebben we de basisprocessen van de nieuwe organisatie ontworpen en toegekend aan de nieuwe functionarissen. Alle deelgebieden zijn beschreven en de verantwoordelijkheden belegd.
Verder ben ik de individuele aandeelhouders aan het begeleiden in hun nieuwe rol. Dit door enerzijds coaching en anderzijds door het gezamenlijk uitdiepen van de bijbehorende bedrijfsprocessen en deze te beschrijven en vast te leggen in het recent aangeschafte kwaliteitssysteem. Vervolgens zijn de bedrijfsprocessen op elkaar afgestemd. Momenteel worden de toekomstplannen getoetst aan de bestaande bedrijfsprocessen en deze laatste worden bijgesteld indien noodzakelijk. Het gaat hier om de bedrijfsprocessen rond de General Manager, de Account manager, Juridisch-, Financieel management en
Personeelsmanagement.

Organisatieadviseur Uw Budget – Enschede (2010 – 2011)
Uw Budget is een PGB bemiddelingsbureau dat bemiddelt tussen PGB houders en zorgverleners voor het leveren van zorg aan huis of op vakantie. Uw Budget kenmerkt zich door een hoge expertisegraad en directe contacten met cliënten met een zorgbehoefte. Het bedrijf loopt goed en wil groeien. Om deze groei mogelijk te maken hebben we een Franchiseformule ontwikkeld. Voor Uw Budget heb ik me bezig gehouden met het opstellen en uitwerken van de franchiseformule, het opstellen van het franchisehandboek en het opstellen van de franchiseovereenkomst. Verder begeleid ik de eigenaar directeur van Uw Budget in het uitwerken van de franchiseplannen, het selecteren van franchisenemers en verdere zaken die zijdeling met de franchise te maken hebben, zoals regio-indeling.

Adviseur DCW Worldwide – Vlaardingen (2010 - 2011)
DCW is een jong metaalbewerkingsbedrijf met groeipotentieel. Om de groeimarkt verder uit te breiden is VCA certificering noodzakelijk. Hiertoe moeten de bestaande procedures rond Veiligheid, Gezondheid en Milieu worden beschreven en vastgelegd. Doel is om in 2011 de VCA certificering te halen en voorbereidingen te treffen voor ISO 9001 certificering. Hiertoe heb ik de basisprocessen rond de VCA certificering in kaart gebracht en een Veiligheidshandboek opgesteld. Dit vormt de basis voor de VCA certificering.

ING (NN) 2009); Businessanalist
Opstellen van customer requirements voor SOX Critical applications. Deze requirements vormen de basis voor de Security Monitoring en Platform Security voor grensoverschrijdende toepassingen waaronder software van Nationale-Nederlanden dat draait op ING hardware. Hiertoe worden heeft er een stakeholder analyse plaatsgevonden en hebben gesprekken met de verschillende stakeholders geleidt tot een set aan requirements (functional en non-functional) die bij de interdepartementale ontwikkelingen vorm moesten krijgen.

ING (NN) 2008 – 2009; Opleidingsadviseur / Coach
ICT Opleidingen en HRM gaan veelal niet hand in hand. De ICT opleidingen zijn te specifiek of technisch voor de gemiddelde opleidingsadviseur om er inhoudelijk iets over te kunnen zeggen. Dit geldt vooral voor de opleidingen die gericht zijn op het verkrijgen van de benodigde hardskills. Met andere woorden de 'harde' kant van het ICT vakmanschap. De uitdaging was/is dan ook om de HR instrumenten zo uit te breiden dat ook voor de niet met ICT kennis behepte Opleidingsadviseur een adequaat advies kan worden uitgebracht over de te volgen opleidingen/ontwikkeling per vakgroep.
Door aanbrengen structuur, verbetering van en controle op de administratieve processen en doelgerichtheid heb ik een besparing van bijna 20% op het jaarbudget kunnen realiseren.
Verantwoordelijkheden:
1) opzetten en inrichten van de processen die nodig zijn om ICT Opleidingen aan te laten sluiten op de interne klantprocessen. Dit geheel volgens het Volwassenheidsmodel CMMi en P-CMMi.
2) Opzetten volledige rapportagelijn over geplande en gevolgde opleidingen en financieel budget vs actuals.
3) Ondersteunen vakontwikkeling ICT'ers met gerichte opleidingsplannen (hard skills en soft skills).
4) Zichtbaarheid Opleidingsadviseur en Opleidingenproces sterk vergroten voor zowel management als medewerker.
Resultaten:
1) Administratieve Organisatie en Interne Controle opgezet rond het managen van opleidingsprocessen. Binnen 6 maanden van CMMi level 1 naar CMMi level 3! Getoetst door externe auditor. AOIC aangesloten op bestaande HR middelen.
2) Rapportage opgezet op basis waarvan sturing van de opleidingen plaats vindt. Voorzet forecast opleidingen en budgetten op basis van MTP en marktontwikkeling.
3) Vakprofielen opgezet voor diverse ICT functie en Projectmanagement, inclusief opleidingsplannen.
4) Zichtbaarheid voor management vergroot tot 100%, zichtbaarheid voor medewerkers vergroot tot >90%

ING (NN) 2001 – 2008; ICT Manager
Mensen zien excelleren na een herinrichting van de afdeling. Individuele gesprekken die leiden tot een verbetering / attitude t.a.v. het werk. Leiding geven aan collega teammanagers met het opstellen van een Marketingplan, vooruitlopend op de inrichting van een intern softwarehuis voor 1500 FTE. Na een behoorlijke aanloopperiode is de inzet beloond doordat de opgezette vakprofielen ingevoerd worden. Organiseren van Vakgroepbijeenkomsten en vergroten vakbekwaamheid ICT’ers.
Verantwoordelijkheden:
1. Leiding geven aan 20 – 30 professionals / IT Specialisten van heel uiteenlopende aard
2. Reorganisatie van afdeling en herverdeling van taken voor een verbetering van de adfelingsperformance
3. Opzet en ontwikkeling processen en middelen voor vakontwikkeling van ICT'ers en projectmanagers
4. Marketingplan opstellen voor aanpak en inrichten van processen voor een intern softwarehuis van 1500 FTE
5. "Open" maken van afdeling van intern gericht naar externe focus
Resultaten
1. Verschillende teams met IT professionals / IT specialsten aangestuurd (150 verschillende mdw's); HR Cyclus, beoordelen, coachen, ontwikkelen, professionaliseren werkwijze
2. Vakprofielen (54) zijn ingevoerd en hebben specifieke opleidingsplannen per vakprofiel. Deze gelden als basis voor Ontwikkelingsgesprekken
3. Marketingplan is opgesteld en heeft ten grondslag gelegen aan OR adviesaanvraag voor interne reorganisatie die leidde tot een intern softwarehuis van 1500 man. Matching van Vraag en Aanbod, ontwikkelen van Skills
4. Nieuwe rollen ingevoerd en gestuurd op klanttevredenheid. Werkprocessen opnieuw ontworpen, gecommuniceerd en ingevoerd. Dit maakte de weg vrij voor excelleren van individuen.
5. Van gesloten intern gerichte specialisten afdeling naar extern gerichte groep specialisten die veel gevraagd werden. Omslag naar Service gerichte afdeling.

Interpay 1998 – 2001; Afdelingsmanager ICT a.i.
Het systeem voor Pin-betalingssoftware binnen een half jaar tot één van de meest stabiele systemen maken met remote operations, automatic fault recovery, ITIL problem management e.d. Later het volledige operationeel beheer gevoerd over een productiesysteem voor Eurocard transacties en leiding gegeven aan System Managers, Applicatie Managers, Security Administrators en Database Administrators.
Mooie momenten? Hardware migratie tot op de minuut kunnen plannen en realiseren!
Verantwoordelijkheden:
1. Operationeel management van productiesysteem
2. Aansturing van 5 -10 medewerkers op Service Management gebied
3. Change Management
4. Security Management o.a. logische toegangsbeveiliging, fysieke toegangsbeleid computerruimte
5. Procesverbetering en herinrichting operationeel management
6. Automatiseren operatortaken
7. Aanschaf , inrichting en implementatie Taperobot
Resultaten:
1. Goed en stabiel draaiend productiesysteem dat groeide met iedere fase van project
2. Verdeling van taken, werkprocessen over beschikbare medewerkers
3. inrichten en controle op Change Management proces
4. Instabiel productiesysteem opnieuw ingericht, software repair; opzetten kwartaal rapportage
5. opzetten logische toegangsbeveiliging tot systemen en data
6. Systeem voorzien van automated recovery en remote operations
7. taperobot aangeschaft, ingericht en volledig operationeel maken.
Interpay 1995 – 1998; Technisch Projectleider
Technische projectleiding van HP Non-Stop projecten tot 45 personen gericht op ontwerp en realisatie van IT service management op basis van ITIL; uitwijk- en calamiteitenplanning en het opstellen van opleidingsplannen; opzetten en bewaken van de Interpay Informatiearchitectuur HP Non-Stop; herinrichting frontofficie systeem buitenlandse PIN betalingen; operationeel en IT service management van Eurocard front-Office systeem; remote en automated operations HP Non-Stop; managementrapportage; Uitwijksysteem HP Non-Stop platform; taperobot voor fallback en backup; bestuursfuncties BENTUG, Corvinus.

Beanet 1989 – 1995; Senior System Manager
• Ontwerp en invoering operationeel service management HP Non-Stop (voorheen Tandem) systemen
• Encryptie
• uitwijk Tandem systeem
• backup
• HP Non-Stop systemen systeemprogrammering
• logische toegangsbeveiliging,
• opleiding en training operators.

Deltafin 1987 - 1989; Systeembeheerder Tandem
Systeemprogrammering; opleiden operators; systeembeheer; datacommunicatiesoftware, encryptiesoftware; operationeel management. biometrische persoonsverificatie dmv handtekening

Deltafin 1984 – 1987; Analist-Programmeur Tandem
Programmering Tandem systemen; KNVB Voetbalpas; opzetten private label kaartsysteem; handtekening verificatie; PIN betalingssysteem; opzetten instant krediet systeem.

Opleiding interimmanager

2007 – 2009 AMS (CMMi trainingen)
2007 Lean Principles Course (Greenbelt)
2006 Lean Operational Management training BPI
2005 -2006 Certificering Teammanager BPI waaronder: Onderhandelen, Omgaan met Verandering, Effectief tijdbeheer;
Vergadering en Discussie leiden, Presentatietechniek; Supervisie
2006 Introductie in Pensioenen
2004 People CMM / CMMi
2003 Prince 2 Executive Overview
2002 Sprong naar Succesvol Functioneren (HRM)
2002 Performance Management (HRM)
2001 Competentiegericht Coachen (HRM)
2001 Financieel Management voor Talenten
1992 Projectleiding Bakkenist, Spits en Co
1987 Encryptie
1984 - 2000 Diverse Tandem (HP Non-Stop)trainingen o.a. Pathway, Performancemenagement, SQL, X25, TAL

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mensgericht, creatief, doorzetten, structuur, kwaliteit, procesmatig

Talenkennis interimmanager

Nederlands - moedertaal
Engels - vloeiend
Duits - goed
Frans - voldoende

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  92366 - IT Manager, Operationeel Manager, IT Service Manager
Deze manager verwijderen  10430 - Interim-Manager voor algemene, operationele en/of logistieke
Deze manager verwijderen  76737 - Operational Auditor
Deze manager verwijderen  34991 - Projectleider
Deze manager verwijderen  138740 - Interim Finance Manager / General Manager
Deze manager verwijderen  196435 - Supply Chain International, Sourcing Asien, Leiter Produktio
Deze manager verwijderen  28421 - Logistiek & Supply Chain Expert
Deze manager verwijderen  66715 - Office Manager;
Deze manager verwijderen  199803 - Projectmanager Ruimtelijke Ontwikkeling Overheid
Deze manager verwijderen  191326 - Kaufmännischer Leiter
Deze manager verwijderen  198224 - CIO, CRO. IT; Telco
Deze manager verwijderen  199171 - HRM development
Deze manager verwijderen  44468 - Interim manager
Deze manager verwijderen  41884 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  195713 - CEO/CFO/COO Lateinamerika/Westeuropa
Deze manager verwijderen  16659 - personeelsplanner
Deze manager verwijderen  25674 - ICT manager
Deze manager verwijderen  86833 - Interim facility manager, projectleider, adviseur
Deze manager verwijderen  193957 - Manager Fuer China
Deze manager verwijderen  59849 - management
Deze manager verwijderen  38776 - Interim manager/Project manager
Deze manager verwijderen  73530 - Interim Executive/Project Director/Management Consultant
Deze manager verwijderen  76179 - Interim manager, Program manager, Project manager, Logistie
Deze manager verwijderen  24317 - Algemeen Direkteur
Deze manager verwijderen  194199 - Senior Hire Consulting
Deze manager verwijderen  164855 - Redevelopment, Restructuring, Turnaround, Process Mgmt
Deze manager verwijderen  39080 - Interim manager logistiek en produktie
Deze manager verwijderen  45053 - manager
Deze manager verwijderen  45956 - (executive)coach, teamcoach, procesbegeleider
Deze manager verwijderen  61751 - Senior Consultant Logistic
Deze manager verwijderen  73168 - manager / teamleider
Deze manager verwijderen  91773 - Business consultant
Deze manager verwijderen  70167 - Interim Manager Treasury / Cash Management
Deze manager verwijderen  27069 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  198795 - Operations
Deze manager verwijderen  49222 - General management
Deze manager verwijderen  55235 - Project-manager / IT Manager
Deze manager verwijderen  90943 - informatie manger , ICT manager
Deze manager verwijderen  197781 - CIO, Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  14744 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  198135 - Treasury expert
Deze manager verwijderen  192157 - Interim Call Center Management
Deze manager verwijderen  16239 - Operations man. / distribution man. / warehouseman.
Deze manager verwijderen  20484 - manager Inkoop
Deze manager verwijderen  77418 - projectmanagement interieurbouw
Deze manager verwijderen  91012 - manager
Deze manager verwijderen  197115 - Projekt- und Logistikleitung
Deze manager verwijderen  19895 - Directeur/Manager
Deze manager verwijderen  67452 - IT-Manager, Development manager
Deze manager verwijderen  196729 - Strategic Project Manager
Deze manager verwijderen  45820 - HR Manager / Adviseur
Deze manager verwijderen  43898 - Professionele Verandermanager (lijn - of projectorganisatie)
Deze manager verwijderen  89105 - Interim en project manager
Deze manager verwijderen  195419 - operation / project / site manager
Deze manager verwijderen  12900 - Change manager - Interim manager - Project manager - Verande
Deze manager verwijderen  193886 - Geschäftsführer/Vorstand IT/Org-Mgr
Deze manager verwijderen  121690 - Projektmanager für Krisenmanagement und Prozessorganisation
Deze manager verwijderen  66415 - Financieel manager / controller
Deze manager verwijderen  90867 - General Manager
Deze manager verwijderen  91244 - Interim Manager / Business Controller / Consultant
Deze manager verwijderen  91268 - Controller
Deze manager verwijderen  92712 - Changemanager op directieniveau
Deze manager verwijderen  13397 - Senior Accountant - Financial controller
Deze manager verwijderen  14460 - General Manager (recreatie) / Project Manager
Deze manager verwijderen  74677 - CFO, Director, ending responsibility
Deze manager verwijderen  63625 - Interim / Changemanager en Projectmanager
Deze manager verwijderen  85804 - Freelance
Deze manager verwijderen  85414 - (Financieel) Interim-manager (drs/RA)
Deze manager verwijderen  16428 - manager/Teamleider


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :