Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Jan. 2010 - april 2010 Functie: projectleiding/communicatie, inrichting Lectoraat
Hanzehogeschool Groningen.
Onderzoeksdomein: Vervoer/Transport en Economie binnen de provincie Groningen in een internationaal perspectief.

Opdrachtgever: Sinz BV
Opdracht:
Het concipiëren van een plan van aanpak, het ontwikkelen van het project- en communicatieplan n.a.v. de inhoudelijke doelstellingen van het lectoraat.

Taken en verantwoordelijkheden:
In relatie tot stakeholders (overheid, branche organisaties en hoger onderwijs) het samenstellen van een startdocument dat moet leiden tot de organisatie en de inrichting van het Lectoraat, met de daarbij behorende kenniskring. Door praktisch en toepasbaar onderzoek komen tot kenniscirculatie, wat moet leiden tot een geïntegreerd onderwijsaanbod en de versterking van de economische positie en werkgelegenheid binnen de Provincie. Dit geheel gekoppeld aan milieubewustzijn, veiligheid en duurzaamheid. Onderzoeken en analyse van beleidsdocumenten (nationaal en internationaal) Adviseren met welke stakeholders (publiek / privaat) er een relatienetwerk en samenwerkingsverband moet worden opgebouwd.

Sept. 2008 – aug. 2009 Functie: Interim Coördinerend Senior Beleidsadviseur

Ministerie Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
DGKB/Directie Dienstverlening - Regeldruk – Informatiebeleid (DRI)

Opdracht:
Het organiseren en operationaliseren van het landelijk expertisecentrum en meldpunt identiteitsmisbruik en fraude, waarbij de uitvoering en het beheer moet worden ondergebracht bij het agentschap PBR.
In het kader van de E-Overheid vanuit BZK verantwoordelijk voor het programma Identiteitsmanagement en ID-misbruik, fouten en fraude. Daarbij gaat het om paspoorten, ID-kaarten klantkaarten, creditcards en rijbewijzen.

Taken en verantwoordelijkheden:
• Inrichten werkprocessen van een front- en backoffice en deze integreren in de reguliere bedrijfsvoering.
• Na de ontwikkelfase deze processen outsourcen en overdragen aan PBR als externe partij. Het samenstellen en voorbereiden van de contractuele afspraken zoals systeembeheer, SLA’s, de rapportage- en verantwoordingscyclus.
• (Laten) Doen van onderzoek naar de aard en omvang van identiteitsfraude, misbruik, gegevensbeheer en uitwisseling.
• ICT projecten initiëren en leiden vanuit het GBA, persoonsgevensbeheer, biometrie, wet en regelgeving met als doel het veilig en betrouwbaar gebruik van klantgegevens.
• Intern en extern informatie verstrekken over het thema; Preventie van ID-fraude, identiteitsmisbruik.
• Ontwikkelen van werkprocessen, taken en verantwoordelijkheden van het meldpunt.
• Participeren in het project Amsterdam “ Zeggen wie je bent” Een samenwerkingsverband rond het thema onrechtmatig wonen.
• Interdepartementaal samenwerking zoeken m.b.t. de afstemming en implementatie van werkprocessen binnen de ID-keten op de gebieden:
* Identiteitsuitgave.
* Identiteitscontrole en verificatie en biometrie.
• Vanuit het thema een bijdrage leveren aan het NUP.
Deze keten bestaat uit: Justitie, BZK, VWS, OCW, OM, KLPD, KMAR (ECID), IND, VNG, UWV, SVB, MKB, NVvB, RDW, Bond van Verzekeraars, Belastingdienst en Bancaire koepelorganisatie.

Communicatie:
• Bijdrage leveren aan het ondersteunen en adviseren van de departementale en politieke leiding op het thema.
• In samenwerking met C&I ontwikkelen van de (externe)communicatie en publiekscampagnes.
• Adviserend m.b.t. de woordvoering op het dossier.
• Het onderhouden van pers en mediarelaties.
• Verantwoordelijk voor de Q&A’s
• Relaties onderhouden en adviseren; Meldpunt M, SAF, NPC, en KCC’s van Gemeenten.
• I.s.m. De Kafkabrigade, Meldpunt regeldruk en het bureau Nationale Ombudsman vanuit risicomanagement adviseren op de afhandeling van klachten van burgers, aangaande (door de Overheid) gemaakte identiteitsfouten en de gevolgen daarvan.

Resultaat: Een geïmplementeerd samenwerkingsverband ID-beleid.
Operationeel landelijk Centraal Meldpunt Identiteitsfraude.


Aug.2007 – juli 2008 Functie: interim Manager Communicatie, afdeling Informatie en
Communicatie.

Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (het CCV)
Het CCV is een initiatief van min.v.BZK, min.v.Just, de VNG, Raad van Korpschefs, VNO/NCW, de Bond van Verzekeraars en het MKB.

Opdracht:
Leidinggeven aan en herstructureren van de afdeling Informatie en Communicatie bestaande uit;
Informatiespecialisten, webteam, communicatieadviseurs. (15 fte) Lid van het MT.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Het ontwikkelen en implementeren intern en extern van communicatiebeleid.
• Coachen van medewerkers. (herplaatsing)
• Het ontwikkelen van een nieuwe website (look and feel, contractonderhandelingen leveranciers)
• Namens de organisatie het verzorgen van de woordvoering en marketing
• Voorzitter redactieraad Secondant.
• Het adviseren en ondersteunen van Directie en Raad v Toezicht omtrent Public Affairs en marketing.
• Onderhouden extern relatiebeheer media en pers.
• Ondersteunen en begeleiden van projectleiders binnen de communicatie op veiligheidsaspecten en werkprocessen. (veilig wonen, veilig ondernemen, wijk aanpak, jeugd, opzetten implementeren van veiligheidshuizen en het trainen op de gebieden; maken van risicoanalyse en management, rismanmethode)
• Organisatie van netwerkbijeenkomsten en evenementen voor Veiligheidscoördinatoren G27.
• Voorbereiden en organiseren werving en selectie Hoofd Communicatie & Informatie in vast dienstverband.

Resultaat: een professioneel functionerende afdeling, die aansluiting heeft bij de staande organisatie.



Mei 2005 – juli 2007 Functie: interim landelijk projectmanager st. Pelita (Zorg&Welzijn)

Stichting Pelita
Stichting Pelita is een uitvoeringsorganisatie – namens de overheid – die uitvoering geeft aan de maatschappelijke begeleiding van erkend oorlogsgetroffenen. Lid van het MT.

Opdracht: ( in het kader van de WMO, AWBZ, Thuiszorg en V&V)
Opzetten en leidinggeven aan een nieuw te vormen bedrijfskolom zijnde een servicebureau gericht op het langer zelfstandig kunnen blijven wonen van ouderen.

Taken en verantwoordelijkheden:
• Het ontwikkelen en implementeren van zorgconcepten en welzijnsdiensten die aansluiten bij de behoeften van de doelgroep.
• Ontwikkelen van werkprocessen en systeembeheer ten behoeve van klantcontacten en planning.
• Inrichten van een servicebureau/klantcontactcentrum.
• Adviseren en ondersteunen van het management bij extern relatiebeheer en marketing.
• Bijdrage leveren HKZ certificering.
• Ontwikkelen en implementeren van (zorg)methodieken en beleid.
• Geven van voorlichting en training aan medewerkers Thuiszorgorganisaties
• Het (laten) doen van doelgroeponderzoek.
• Ontwikkelen en implementeren vrijwilligersbeleid en de inzet van ZZPers.
• Afstemming tussen de Stichting, Zorgverzekeraars, Thuiszorgorganisaties, V&V Woningcorporaties en Gemeenten, uitkeringsinstanties en zorginstellingen.
• Pers en mediacontacten

Resultaat: Een operationeel functionerend bureau en geïmplementeerd nieuw zorg- en welzijnsbeleid en personeelsbeleid in de staande organisatie.


Jan.2005 – mei 2005 Functie: interim verandermanager, PION

Project Inburgering Oud en Nieuwkomers (PION)
Pion is een project van de gemeente Amsterdam, waar 3 Stadsdelen in participeerden.

Taken en verantwoordelijkheden:
• Het ontwikkelen van samenwerkingsbeleid en afstemming omtrent inburgering.
• (Mede) Voorbereiden van een voorgenomen reorganisatie. (her- en uitplaatsing personeel)
• Het uitwisselen van best practices.
• Opzetten van leertrajecten, integratie, werk, wonen en inkomen.
• Onderhouden van relaties met stakeholders ikv scholing.



Aug.2004 – dec.2004 Functie: interim communicatie/beleidsadviseur, BINK

Bijzonder IN Kinderopvang ( BINK) Stadsdeel Westerpark Amsterdam
Bink verzorgt de kinderopvang in dit Stadsdeel met 5 locaties.

Taken en verantwoordelijkheden:
• Ontwikkelen en implementeren Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
• Het herdefiniëren van de missie en de kernwaarde van de organisatie.
• Het adviseren van de directie aangaande klantcontacten, het decentraal en centraal stadsbestuur, informatievoorziening, marketing en klanttevredenheid.
• Advisering heroriëntatie op de visie Kinderopvang en Onderwijs.
• Beleidsontwikkeling Naschoolse Opvang.
• Trainen van medewerkers op kernwaarden en houdingsaspecten.
• Digitaliseren van kinddossiers.


In vast dienstverband:
03/1987 – 12/2003 COA (Centraal Orgaan opvang Asielzoekers) - ZBO

Functies:
2000 – 2003: manager afdeling Communicatie en Voorlichting
25 FTE lid van het MT directie algemene zaken.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Corporate communicatiebeleid, interne en externe communicatie van het COA.
• Personeelsbeleid van de afdeling.
• Communicatie jaarplannen.
• Budgettair verantwoordelijk
• Relatiebeheer met de politiek en journalistiek.
• Woordvoering en persvoorlichting. (nationaal en internationaal)
• Algemene publieksvoorlichting. (draagvlak)
• PA van de Algemeen Directeur en Raad van Bestuur.
• Verantwoordelijk voor de organisatie en uitvoering van kernwaarden- en kerntakendiscussies. binnen de gehele organisatie. PVO (publieksverantwoord ondernemen)
• Ontwikkeling en implementatie nieuw logo.
• Intra en internet.
• i.s.m. Directie ICT verantwoordelijk voor de communicatie rond de vernieuwing van systemen
• Voorzitter redactieraad COAccent.


1999 – 2001: hoofd projectbureau Terugkeer
Projectmanager interdepartementaal werkverband.
Verantwoordelijk voor:
• Het interdepartementaal vertegenwoordigen van de organisatie.
• Het ontwikkelen van beleid, op het terrein van de terugkeer van uitgeprocedeerde asielzoekers, in samenwerking met Justitie - IND – KMAR – Vreemdelingendiensten – KLPD.
• Communicatie en informatie op het dossier.
• Ontwikkelen van digitale werkprocessen voor de uitwisseling van persoonsgegevens.

1990 – 1999: integraal verantwoordelijk locatie directeur (verantwoordelijk voor de algehele
bedrijfsvoering: P&O – Financiën – Facilitaire staf - ICT– Medische staf en Opvang.
Achtereenvolgens op de locaties:
• 1e Vertrekcentrum Ter Apel: Integraal eindverantwoordelijk manager voor de bouw en opzet van dit nieuwe centrum. Personeelsbestand van 125 fte. Het ontwikkelen van methodieken i.h.k van terugkeerbeleid. Verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie en woordvoering. Verantwoordelijk voor het samenwerkingsverband COA –IND – KMAR – VD en de Gemeente. Verantwoordelijk voor de departementale en politieke contacten. Te woord staan van nationale en internationale pers en belangstellenden.
• Asielzoekerscentrum Zeist: Integraal eindverandwoordelijk manager voor de uitvoering “Tijdelijke Regeling Ontheemden”, opvang ontheemden tijdens de Balkanoorlog. (personeelsbestand 75 fte) Zorgen voor uitplaatsing en begeleiding naar zelfstandige woonruimte.
• Asielzoekerscentrum Mussselkanaal ( 60fte)
• Asielzoekerscentrum Veendam: Plaatsvervangend Directeur, speciaal belast met HRM beleid.


1987 – 1990 Stichting Projecten Opvang Asielzoekers (st. POA)
functie: Voorlichter/Woordvoerder – ontwikkeling Introductie programma’s.



Jeugdhulpverlening
1980 – 1987: st. de Aaborg Groningen (later Jeugdzorg)
functie: Leidinggevende jeugdhulpverlening,
Behandel en observatiehuis voor ZMOK jeugdigen. Lid van het MT
Verantwoordelijk voor:
• Aansturen van agogische teams.
• Lid van de wetenschappelijke begeleidingscommissie, promotieonderzoek Residentieel Gedragstherapeutisch Behandelingsprogramma.


1974 – 1980: CRM - Bijzonder Jeugdwerk (BJ)
functie: groepsleider

Opleiding interimmanager

1974 – 1978 MBO
Academie voor Sociaal en Culturele Arbeid (ASCA), Groningen: Inrichtingwerk
Afstudeerrichting: Groepsdynamica
Diploma: Ja
1978 – 1982 HBO
ASCA, Groningen: Academie voor Sociale en Culturele Arbeid.
Afstudeerrichting: (Interculturele) Communicatie, Public Affairs en Beleidsvorming
Diploma: Ja

1990 – 2000 Cursussen
Certificaten:
Hogeschool Utrecht
• Financieel en informatie management (ICT)
• Bestuurskunde
Leergang Zwolle
• Integraal- en veranderingsmanagement
• Beleidsadvisering en marketing

Mediatraining Ton Planken.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Senior interim lijn- en projectmanager met brede ervaring in de publieke/private sector op gebied van lijnverantwoordelijkheid, organisatieontwikkeling, communicatie/marketing en advies. Teamplayer en resultaatgerichte people manager met uitstekende analytische vaardigheden en strategisch inzicht. Open, eerlijk, bedachtzaam, betrouwbaar en ondernemend. Scherp oog voor praktische en duurzame oplossingen. Bruggenbouwer, vertaler van strategie naar de praktijk en andersom. Uitgebreid relatienetwerk binnen de politiek en de (parlementaire) journalistiek.

Talenkennis interimmanager

Nederlands - moedertaal
Engels Schriftelijk-Goed/Mondeling-Goed
Frans Schriftelijk- Redelijk/Mondeling-Goed

Overig

05/2006 – Heden: Vastgoed / projectontwikkeling
Functie: (onbezoldigd) Directeur/bestuurder IDV BV.
Functie binnen het bestuur: communicatie/extern relatiebeheer.
Het IDV realiseert in de gemeente Den Haag een woon – werk en leefcentrum voor Indischgerelateerde Nederlanders, het Haags Indisch Centrum (HIC) Dit centrum kent een verticale leeftijdsopbouw (van starters tot aan mensen die zorgbehoeftig zijn) Het project omvat de bouw van 360 appartementen, retail en een cultureel Paviljoen. Het centrum zal een open en dynamisch onderdeel vormen van de totale omgeving. Er zal ecologisch en duurzaam worden gebouwd met als uitgangspunten PPS en Shared Space.

Specifieke verantwoordelijkheid binnen het bestuur:
De communicatie met alle betrokkenen en stakeholders.
Taken:
Het onderhouden van de relaties met Gemeentelijke betrokken diensten. (B&W, DSO, Wonen&Welzijn, de Stadsontwikkelingsmaatschappij en RO) Projectontwikkelaars, Investeerders Bouwers, Architecten, Zorgleveranciers, Woningcorporaties en Brancheorganisaties vanuit de retail en detailhandel.
Het verzorgen van de communicatie naar de doelgroep (1600 inschrijvingen) Het doen van behoefte onderzoek bij eindgebruikers, het organiseren van voorlichtingsbijeenkomsten op de thema’s Wonen, Leefbaarheid, Duurzaamheid en Veiligheid.
Start realisatie: 3e kwartaal 2010.
Gelieerd aan het platform Duurzaam wonen Den Haag.

2004 tot heden: Adviseur/coach TradeMarc Events
TME is een organisatiebureau binnen het
segment van evenementenmanagement.

• Lid van MKB Den Haag, lid van KvK Ondernemerspanel, lid van Nieuwspoort


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  23261 - Interim manager en adviseur
Deze manager verwijderen  198705 - ICT Interim Management / Out of the box thinking
Deze manager verwijderen  194809 - CFO, Treasury, CEO
Deze manager verwijderen  195405 - Manager
Deze manager verwijderen  195906 - Kfm. Leiter
Deze manager verwijderen  91428 - Business Consultant
Deze manager verwijderen  87370 - Manager
Deze manager verwijderen  199810 - Payroll-Experte/Interim-Manager
Deze manager verwijderen  11525 - directeur/manager productie,logistiek,facility
Deze manager verwijderen  92817 - logistiek Interim manager / verandermanager
Deze manager verwijderen  47978 - Zelstandig Senior Management Consultant
Deze manager verwijderen  92064 - Operationeel/Logistiek Manager
Deze manager verwijderen  71240 - Consultant, coach en trainer (organisatie)gedragsverandering
Deze manager verwijderen  78506 - Interim manager, projectmanager, coach, trainer, adviseur,
Deze manager verwijderen  193527 - SCHWEIZER, SPEDITIONSKAUFMANN, 34 JAHRE AUSLANDERFAHRUNG, 5-
Deze manager verwijderen  18858 - Operationeel manager
Deze manager verwijderen  17670 - Interim Manager - Facilities & Procurement
Deze manager verwijderen  166629 - algemeen manager/ productie manager
Deze manager verwijderen  92528 - Interim Projectmanager
Deze manager verwijderen  41369 - Finance professional
Deze manager verwijderen  55120 - interim teamleider/afdelingsmanager
Deze manager verwijderen  39940 - Project Manager
Deze manager verwijderen  92736 - Communicatiemanager
Deze manager verwijderen  200146 - General / Operations Director
Deze manager verwijderen  62593 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  36305 - projectmanager, consultant, interim manager
Deze manager verwijderen  191352 - Konsequent und Einfach Management, Geschäfsführer, Unternehm
Deze manager verwijderen  73512 - interim manager
Deze manager verwijderen  199770 - Interim manager
Deze manager verwijderen  193231 - Interim Manager Logistik
Deze manager verwijderen  29202 - Algemeen Manager
Deze manager verwijderen  10310 - Interim Manager / Adviseur
Deze manager verwijderen  16003 - manager
Deze manager verwijderen  50180 - Adviseur HR (MD) & Strategie algemeen
Deze manager verwijderen  198725 - Teammanager
Deze manager verwijderen  73283 - Interim- en Project Manager
Deze manager verwijderen  24780 - Interim manager/consultant Logistiek/ICT
Deze manager verwijderen  47807 - project- en programmamanager
Deze manager verwijderen  90160 - Informatiemanager,ICT-Auditor
Deze manager verwijderen  56258 - leidinggevende functie/consultant
Deze manager verwijderen  88021 - ICT Recruiter/ Recruitment Manager
Deze manager verwijderen  91708 - Interim Manager & Lean Manufacturing Speciali
Deze manager verwijderen  57479 - interimmanager/strategisch beleidsadviseur
Deze manager verwijderen  91053 - manager
Deze manager verwijderen  47559 - interim manager of projectmanager ad interim
Deze manager verwijderen  114431 - GF C.O.O.
Deze manager verwijderen  46648 - sr projectmanager in beleid, organisatie en communicatie
Deze manager verwijderen  20380 - Logistiek interim proffesional
Deze manager verwijderen  191602 - CFO - Management auf Zeit - Controlling - Kaufmännische Leit
Deze manager verwijderen  74525 - Allround manager for business start-ups
Deze manager verwijderen  16254 - interim manager food
Deze manager verwijderen  49290 - Interim/reorganisatie Manager
Deze manager verwijderen  90603 - Interimmanager Procesmanager
Deze manager verwijderen  73780 - interim (proces-)manager
Deze manager verwijderen  11446 - Interim Project- Manager
Deze manager verwijderen  53159 - CIO, IT-Management, Program Management, P&L management
Deze manager verwijderen  198976 - Interim manager
Deze manager verwijderen  13215 - Vastgoed manager in onroerend goed
Deze manager verwijderen  10010 - Human Resources Manager / Algemeen Interim Manager
Deze manager verwijderen  196460 - interim human resources management
Deze manager verwijderen  45726 - consultant, trainer, interimmanager
Deze manager verwijderen  53389 - Project- en interim management
Deze manager verwijderen  67065 - Personeel & Organisatie Adviseur
Deze manager verwijderen  194096 - Werksleiter, interims / Leiter zentrales Qualitätsmanagement
Deze manager verwijderen  65325 - warehouse manager, transport manager
Deze manager verwijderen  56259 - Interim Manager / Project Manager
Deze manager verwijderen  89068 - Adviseur en coach
Deze manager verwijderen  66183 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  192093 - Vertrieb Sales Manager
Deze manager verwijderen  92862 - Manager bedrijfsprocessen
Deze manager verwijderen  33593 - Cargo Manager
Deze manager verwijderen  47316 - management & beleid/ kwaliteitszorg
Deze manager verwijderen  81343 - consultant/project manager
Deze manager verwijderen  59966 - algemeen manager, proces/projectmanager, adviseur
Deze manager verwijderen  59876 - Manager, Verandermanager, Black Belt, Lean, Six Sigma
Deze manager verwijderen  32191 - Servicemanager
Deze manager verwijderen  10853 - Change en Transitie Manager
Deze manager verwijderen  29682 - projectleider/beleidsmedewerker
Deze manager verwijderen  85453 - Manager (conflictbeheersing communicatie)
Deze manager verwijderen  45968 - interim manager
Deze manager verwijderen  51410 - Project manager (director) huisvesting, facilitair en servic
Deze manager verwijderen  52198 - veranderingsmanager/ondernemer
Deze manager verwijderen  194515 - CEO, CFO, M & A, Projet Management
Deze manager verwijderen  23797 - HR Director
Deze manager verwijderen  42696 - Project Manager
Deze manager verwijderen  14662 - Project Manager, Programma Manager, Interim Manager, Service
Deze manager verwijderen  74478 - Interim-manager complexe samenwerkings- en verandertrajecten
Deze manager verwijderen  71645 - IT manager/ directeur services/program manager
Deze manager verwijderen  87592 - Manager, Coach/Counsellor/Mediator, Trainer/Ausbilder
Deze manager verwijderen  199220 - leidinggevende
Deze manager verwijderen  56251 - Business Consultant en Interim Manager
Deze manager verwijderen  87281 - Manager - Algemeen/Verander/Project/Crisis/Logistiek/Product
Deze manager verwijderen  60022 - Operationeel - en Project Manager
Deze manager verwijderen  65628 - Directeur
Deze manager verwijderen  20008 - Service Manager
Deze manager verwijderen  60132 - Project- / Interim Manager
Deze manager verwijderen  12680 - Logistiek/ IT Manager
Deze manager verwijderen  195930 - CFO / Kaufmännischer Leiter
Deze manager verwijderen  61976 - Interim management en advisering
Deze manager verwijderen  24636 - Leidinggevende P&O / Verandermanager
Deze manager verwijderen  39697 - interim manager, project manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :