Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager diverse disciplines

Interim Manager diverse disciplines

Werkervaring interimmanager

Augustus 1988 - juni 1989
Aquasun NL. B.V. (Touroperator gespecialiseerd in Tunesië)
1 Augustus t/m 31 december 1988 Reserveringsafdeling
1 Januari t/m 16 juni 1989 Trafficafdeling en Afdeling Boekhouding

Juni 1989 - november 1990
Shakespeare Hengelsport B.V. (Groothandel in hengelsportart.)
19 Juni 1989 t/m 15 november 1990 Directiesecretaresse

December 1990 - maart 1995 Lenk i.S., Zwitserland
- ’s Zomers in div. hotels/restaurants gewerkt als Serveerster, Receptioniste en Bartender
- ‘s Winters gewerkt als skilerares voor “Schweizer Skischule Lenk”

Juli 1991 - december 1991
TV Support B.V. (T.V.-Produktie faciliteiten)
1 Juli 1991 t/m 20 december 1991 Secretaresse/Planner/Assistente Boekhouding

Mei 1995 - januari 1998
Genzyme B.V. (Health Care)
1 Mei 1995 t/m 30 juni 1997 Executive Assistant/Office Manager
1 Juli 1997 t/m 15 januari 1998 Facility Manager

Januari 1998 - november 1999
Pride Health Care Europe B.V.
1 Januari 1998 t/m 30 november 1999 Manager HR and Facilities

December 1999 - februari 2001
Hak & Rein Vos notarissen
15 December 1999 t/m 28 februari 2001 Manager P&O/Interne Zaken

Maart 2001 - januari 2002
Secretary Plus Management Support (fullservicebureau op het gebied van management ondersteuning)
1 Maart 2001 t/m 31 januari 2002 Regio Manager

Februari 2002 - juni 2005
Westex Facilities B.V. (facilitaire dienstverlening)
1 Februari 2002 tot 22 juni 2005 Manager Receptiediensten

Juni 2005 tot heden
B.V. (Receptiedienstverlening)
1 juni 2005 tot heden Directeur


Verantwoordelijkheden Genzyme B.V.:

• Coördinatie verhuizing (1996), waaronder:

• Indeling/inrichting nieuwe pand
• Coördinatie aanleg telefoon/computer netwerk
• Betrokken bij installatie nieuw telefoonsysteem (AT&T Definity)
• Coördinatie van de verhuizing zelf en alles wat daarmee samenhangt

Verantwoordelijkheden als Office Manager:

• Kantoorautomatisering
• Huisvesting/inrichting; Coördineren van werkzaamheden met betrekking tot onderhoud van operationele hulpmiddelen, of gebouwen.
• Inkoop facilitaire zaken en diensten
• Creëren van nieuwe werkplekken indien noodzakelijk
• Aansluiten/installeren van telefoons en computers i.v.m. mutaties in het personeels-
• bestand
• Instructie en begeleiding nieuwe medewerkers m.b.t. algemene zaken
• Opvolging alarmmeldingen
• Opvolgen van dringende zaken die bij de antwoordservice binnen komen buiten
• kantoortijden
• Oplossen van gebruikersproblemen m.b.t. de computers (Apple Macintosh systeem
• 7.6.1 en pc’s met Windows 95) en het coördineren van technische ondersteuning
• Geven van interne automatiseringstrainingen (MS Word, Excel en PowerPoint)
• Coördinatie met het hoofdkantoor in Boston (U.S.A.) m.b.t. standaards op het gebied
• van automatisering en office management
• Technische en praktische ondersteuning bij en opzetten van video conference-calls
• Leiding geven aan de twee Telefonistes/Receptionistes en een Junior-Secretaresse en
hen begeleiden in hun werkzaamheden
• Leiden van maandelijks Secretaresseoverleg (6 Secretaressen)
• Werkzaamheden personeelszaken, o.a. werving & selectie en verzorgen van rapportage
aan het hoofdkantoor in Boston
• Afsluiten van contracten met hotels, luchtvaartmaatschappijen en diverse andere
leveranciers en de opvolging hiervan
• Organiseren van congressen, evenementen en internationale vergaderingen
• Organiseren van personeelsfeesten en evenementen


Verantwoordelijkheden als Facility Manager:

• Het faciliteren en ondersteunen van alle activiteiten in en om de huisvesting en huishouding, met inachtneming van de Arbo-wetgeving;
• Adviseren van de General Manager met betrekking tot het te voeren beleid inzake ruimte, middelen en diensten;
• Deelnemen aan het internationaal facilitair overleg en hier een bijdrage leveren aan het wereldwijde facilitair beleid;
• Leveren van een bijdrage aan het beleidsvoorbereidings- en uitvoeringsproces;
• Het opstellen van de afdelingsbegroting en het beheren van de toegewezen budgetten;
• Bestellen/inkopen van lokale gebruiks- en verbruikartikelen, kantoorinventaris, diensten met betrekking tot catering en schoonmaak en andere diensten;
• Beheren van gebouwen en inventaris zodanig, dat deze in een optimale onderhouds-toestand wordt gehouden;
• Leidinggeven aan en coachen van de afdelingsmedewerkers en medewerkers van derden.


Verantwoordelijkheden Pride Health Care Europe B.V.:

Opstarten van een nieuw Europees hoofdkantoor, onder andere:

• Vinden van kantoorruimte en inrichten kantoor
• Aanvragen loonbelastingnummer, BTW-nummer, GAK-aansluitnummer, etc.
• Contacten leggen met leveranciers (onder andere t.b.v. kantoorartikelen, afvalverwerking,
inklaring goederen, kantinevoorzieningen etc.)
• Opzetten afdeling personeelszaken (contracten, salarisadministratie, diverse zaken zoals
Arbo-dienst, spaarloon etc.)
• Opzetten financiële administratie (aanschaffen boekhoudsysteem en het verwerken
van de administratie tot dat moment)
• Werving en selectie van personeel

Vaste werkzaamheden:

• Leidinggeven aan en coachen van de binnendienst verkoop (4 personen) en Magazijn-
beheerder
• Leidinggeven aan Marketing-Assistent en begeleiden in het creëren en bewaken van de
huisstijl (zowel brochures als kantoordrukwerk)
• Verantwoordelijk voor de financiële administratie (controlerende en leidinggevende functie
t.o.v. Administratief Medewerker)
• Helpen opstarten van medewerkers van de buitendienst verkoop in het buitenland (Duitsland
en Frankrijk)
• Financiële rapportage aan het hoofdkantoor in de Verenigde Staten
• Verantwoordelijk voor personeelszaken
• Onderhouden van contacten met leveranciers en afnemers van producten en diensten
• Plannen, coördineren en uitvoeren van alle activiteiten op en rond kantoor
• Verantwoordelijk voor kantoorautomatisering


Verantwoordelijkheden HAK & REIN VOS notarissen

Personeelszaken, onder andere:

• Uitvoering Arbo-wetgeving
• Ziekteverzuimbeleid opstellen
• Begeleiding bij ziekteverzuim
• Verlofregistratie
• Sollicitatieprocedures, te weten:
- verantwoordelijk voor lay-out en inhoud advertenties
- contact selectiebureaus
- voorselectie
- afnemen van sollicitatiegesprekken
• Opstellen van arbeidsovereenkomsten
• Opzetten van een nieuwe regeling arbeidsvoorwaarden i.v.m. vervallen CAO
• Indienst-/uitdienstprocedures, waaronder introductie/begeleiding nieuwe medewerkers
• Beoordelings- en functioneringsgesprekken:
- beleid hieromtrent vaststellen
- voeren van deze gesprekken met medewerkers afdeling Interne Zaken
- begeleiden afdelingshoofden
• Coördineren personeelsvergaderingen
• Interne informatievoorziening
• Coördinatie/bewaking opleidingen en studiekostenregelingen
• Begeleiding stagiaires

Interne Zaken:

• Lid van het Management Team aangaande beleidszaken
• Leiding aan de afdeling Interne Zaken (15 personen), o.a:
- begeleiding werkprocessen en het signaleren en oplossen van knelpunten
- bewaking efficiency
- vakantieplanning
• Coördinatie sponsoring en donaties
• Huisvesting/inrichting kantoor

• Inkoop van apparatuur
• Verzekeringen
• Communicatiemiddelen/automatisering
• Samenwerking met het hoofd Onroerend Goed inzake werkprocessen


Verantwoordelijkheden Secretary Plus Management Support

Algemene verantwoordelijkheden:

• Verantwoordelijk voor het bewaken en uitdragen van de bedrijfscultuur, waarden en principes.
• Verantwoordelijk voor de opbrengsten van de vestigingen binnen de regio; dit betreft groei, omzet en winstbijdrage.
• Verantwoordelijk voor de benodigde personele bezetting om doelstellingen te kunnen realiseren.
• Verantwoordelijk voor het gestelde margebeleid.
• Verantwoordelijk voor het opstellen en de uitvoering van een commercieel regiojaarplan.

Leidinggevende taken, onder andere:

• Werven en aannemen van Consultants voor de regio.
• Dagelijks leiding geven aan de haar toegewezen Vestigingsmanagers; hen begeleiden, controleren en corrigeren, daar waar nodig, om de productiviteit te optimaliseren.
• Vestigingsmanagers begeleiden met de realisatie van de vestigingsjaarplannen.
• Beoordelen en evalueren van Vestigingsmanagers in hun functioneren en het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken alsmede loopbaangesprekken.
• Signaleren van eventuele in- of externe opleidingsbehoefte.
• Toelichting geven, indien relevant, aan medewerk(st)ers over memoranda, notulen van vergaderingen en andere werkinstructies.
• Vestigingsmanagers adviseren op het gebied van personeelszaken en sociale wetgeving.
• Trainen van vestigingsmedewerkers op vakkennis en commerciële vaardigheden.

Commerciële taken:

• Toezien op naleving en resultaten van de vestigingsjaarplannen en zonodig actie ondernemen.
• Bewaken en controleren van het all-in uurtarief, c.q. het bewaken van de marge.
• Analyseren van de omzetontwikkeling om daarmee inzicht in de markt te verkrijgen
• Controleren van het beheer van de (in)actieve relaties en key-accounts.
• Contacten onderhouden met grote opdrachtgevers.
• Het verloop van de arbeidsplaatsen controleren en de oorzaak hiervan vaststellen.
• Contacten onderhouden met secretaresseverenigingen en secretaresseopleidingen.
• Rapporteren en registreren volgens de geldende Performance Indicators.


Verantwoordelijkheden Westex Facilities B.V. en Westex Receptiediensten

Volledig eindverantwoordelijk voor het bedrijfsresultaat, management en personeelszaken van het bedrijfsonderdeel Receptiediensten. Daarnaast binnen de diverse werkmaatschappijen betrokken bij de totale bedrijfsvoering en verantwoordelijk voor het commercieel beleid.

Algemene verantwoordelijkheden:

• Lid van het managementteam, belast met professionalisering en uitbreiding van het complete dienstenpakket
• Verantwoordelijk voor het commercieel beleid van de organisatie en coachen van medewerkers in de uitvoering hiervan
• Creatief, beleidsmatig en strategisch verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering en het bedrijfsresultaat van het onderdeel Receptiediensten
• Leiding geven: Motiveren, stimuleren en begeleiden van de medewerkers, de Commercieel Manager en de backoffice
• Vaststellen van het personeelsbeleid en toezien op naleving hiervan


Commerciële verantwoordelijkheden:

• Verantwoordelijk voor het vergroten van het marktaandeel en de jaarlijkse omzet (in 2,5 jaar tijd verviervoudigd)
• Vaststellen en controleren van het all-in uurtarief, bewaken van de marge
• Opstellen van offertes en samenwerkingsovereenkomsten
• Onderhouden van contacten met key-accounts


Opleiding interimmanager

1981 - 1988 V.W.O., eindexamenpakket:

Nederlands Economie I
Engels Economie II
Duits Wiskunde A
Biologie Wiskunde B

1989 - 1990 Deeltijd opleiding Directiesecretaresse (Schoevers)

Cursussen:

1993 - 1994 Handelskennis Horecabedrijf
Vakbekwaamheid Cafébedrijf
januari 1994 Kinder-Skilerares (Zwitserland)
1994 - 1995 Vakbekwaamheid Restaurantbedrijf
1995 - 1996 Nima-A
mei 1996 Time-Management
april/mei 1999 BHV cursus + EHBO
mei 2000 Diginotar (notariële diensten voor het Internet)
1997 - 2000 Diverse workshops/seminars op het gebied van P&O en management
2000 "On-the-job” training HRM door NCP Personeelsmanagement
februari-maart 2001 “Wage”-training verkooptechnieken
maart 2001 Cursus presentatietechnieken
maart-mei 2001 Cursus uitzendkennis en sociale zekerheid

Software cursussen:

• Wordperfect 5.1
• MS Word 6.0 en 7.0
• MS Excel 5.0 en 7.0
• MS Powerpoint 4.0 en 7.0
• MS-Access 7.0
• Systeembeheer AT&T Definity
• Windows Advanced
• Supporting Windows


Talenkennis interimmanager

Nederlands: Uitstekend in woord en geschrift
Engels: Goed in woord en geschrift
Duits: Goed in woord en geschrift
Frans: Matig in woord en geschrift

Overig

Persoonlijke eigenschappen (conclusie Assessment PWC)

Gedreven en kordaat, zeer daadkrachtig en direct. Stuurt stevig, echter op basis van argumenten en zonder een autoritaire opstelling te kiezen. Beschikt over een academisch werk- en denkniveau, is vasthoudend en raakt niet snel van haar stuk. Is pro-actief en ontwikkelingsgericht, staat open voor feedback en leerervaringen, is overtuigend en heeft impact.

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  54462 - interim afdelingsmanager, teammanager, (senior) adviseur of
Deze manager verwijderen  27066 - General Management with sales, marketing and training skills
Deze manager verwijderen  199980 - Marketing & Sales Manager
Deze manager verwijderen  81333 - marketing en sales director
Deze manager verwijderen  34801 - Manager SCM / Logistics & Customer Service
Deze manager verwijderen  165885 - Manager auf Zeit
Deze manager verwijderen  191425 - Interim Marketing Director
Deze manager verwijderen  58496 - Communicatieadviseur
Deze manager verwijderen  91742 - Country Mgr/Sales Mgr/Business Dev Mgr/Mobile Marketing Mgr
Deze manager verwijderen  83178 - Marketing Manager
Deze manager verwijderen  72045 - Interim Management
Deze manager verwijderen  90268 - Contact Center Consultant / Manager
Deze manager verwijderen  43775 - directeur / interim manager
Deze manager verwijderen  35868 - Business / Project Manager
Deze manager verwijderen  70568 - retail sales marketing director
Deze manager verwijderen  199764 - Manager
Deze manager verwijderen  46637 - Marcom manager/coach
Deze manager verwijderen  63759 - Strategic and Process Consultant
Deze manager verwijderen  16236 - Ondernemer
Deze manager verwijderen  92485 - Project/ programma Manager Online
Deze manager verwijderen  58552 - Interim manager
Deze manager verwijderen  92102 - verandermanager, commercieel manager
Deze manager verwijderen  87730 - Interim Marketing Manager
Deze manager verwijderen  27594 - Sales Manager
Deze manager verwijderen  85635 - Interim manager
Deze manager verwijderen  90299 - Traffic/Project Manager
Deze manager verwijderen  133690 - Prozessberater, Projektmanager, Teamleader
Deze manager verwijderen  18215 - HR Management/Resource Management /Process Management/Change
Deze manager verwijderen  17365 - Manager
Deze manager verwijderen  16376 - Sales, Marketing, Inkoop, ICT Medewerker
Deze manager verwijderen  73313 - directeur / manager
Deze manager verwijderen  37433 - Manager, Acquisiteur, Beleidsmaker
Deze manager verwijderen  76209 - Consultant / project manager / interim manager
Deze manager verwijderen  200273 - Business Consultant
Deze manager verwijderen  50263 - Digital marketing consultant
Deze manager verwijderen  30343 - Sales- en/of Marketing Directeur met brede ervaring
Deze manager verwijderen  82834 - Procurement (International) Specialist
Deze manager verwijderen  88429 - directeur
Deze manager verwijderen  42726 - Projectleider / projectmanager
Deze manager verwijderen  54125 - director
Deze manager verwijderen  18646 - Sales, organisator
Deze manager verwijderen  50182 - Zelfstandig communicatieadviseur / interim management onders
Deze manager verwijderen  17808 - Interim Manager Media, Kunst & Cultuur
Deze manager verwijderen  84763 - marketing en/of communicatie
Deze manager verwijderen  91855 - Sales/Marketing/General Mgmt
Deze manager verwijderen  46974 - CRM Consultant
Deze manager verwijderen  185324 - Customer managment
Deze manager verwijderen  26225 - General manager S&M
Deze manager verwijderen  29814 - Hoofd Administratie/Boekhouder etc.
Deze manager verwijderen  22928 - senior manager
Deze manager verwijderen  13775 - Lean Consultant / Project Manager
Deze manager verwijderen  58628 - SALES Manager met focus op omzet
Deze manager verwijderen  49195 - management positie in sales, marketing, operations
Deze manager verwijderen  139753 - Director Vertrieb & Marketing
Deze manager verwijderen  74820 - Interimmanagement
Deze manager verwijderen  42665 - Procurement Consultant
Deze manager verwijderen  80141 - Senior Project Manager
Deze manager verwijderen  61473 - Sales marketing business manager
Deze manager verwijderen  30531 - Directeur / Manager
Deze manager verwijderen  52058 - verandermanager executive niveau
Deze manager verwijderen  69681 - Interim marketeer
Deze manager verwijderen  83807 - A Procurement manager / inkoop aankoop purchase manager
Deze manager verwijderen  28887 - Manager
Deze manager verwijderen  65286 - Sales/Business Development Director
Deze manager verwijderen  115281 - GL, BU Leiter, Marketing, R&D, Technik
Deze manager verwijderen  195439 - Problemlöser für technisch-betriebswirtschaftliche Fragestel
Deze manager verwijderen  11325 - Call Center Consultant - Sales Manager Telecom
Deze manager verwijderen  198921 - Programmamanager/ communicatiemanager
Deze manager verwijderen  49183 - commercieel adviseur
Deze manager verwijderen  90060 - general/interim/project management
Deze manager verwijderen  201098 - recruiter/recruitment manager/RPO specialist
Deze manager verwijderen  74053 - interim manager
Deze manager verwijderen  51872 - Accountant Controller Financieel manager SOX en AO/IC specia
Deze manager verwijderen  32394 - Project manager ICT
Deze manager verwijderen  200739 - Divisie directeur, Marketing Manager, Senior trainer, Senior
Deze manager verwijderen  45567 - Sales/Account manager, Projectmanager, Interimmanager
Deze manager verwijderen  15047 - Communicator/Presentator/Organisator
Deze manager verwijderen  59969 - Manufacturing Specialist
Deze manager verwijderen  56631 - General Management, business Development
Deze manager verwijderen  91105 - Sales manger
Deze manager verwijderen  12311 - Director
Deze manager verwijderen  77080 - projectcoördinator
Deze manager verwijderen  45463 - Interim Sales Change Manager
Deze manager verwijderen  32006 - Commercieel gericht HRM / detachering / W&S
Deze manager verwijderen  28676 - Consultant
Deze manager verwijderen  11979 - Sales en algemeen management
Deze manager verwijderen  43378 - algemeen en sales management
Deze manager verwijderen  59989 - MARKETING DIRECTOR
Deze manager verwijderen  55212 - Interim manager / Bedrijfsadviseur
Deze manager verwijderen  10875 - Senior Manager (new) business & strategische marketing
Deze manager verwijderen  199201 - directie / management
Deze manager verwijderen  53416 - Commercieel management in ICT / Telecom
Deze manager verwijderen  12209 - interim manager verkoop/marketing/front office
Deze manager verwijderen  38896 - HR-adviseur/recruiter
Deze manager verwijderen  200841 - Team Manager
Deze manager verwijderen  16541 - Inkoop
Deze manager verwijderen  58445 - commercieel manager, sales manager, sales director, verkoopl
Deze manager verwijderen  28856 - Operationeel- / Verandermanager
Deze manager verwijderen  53290 - coach trainer accountmanager
Deze manager verwijderen  91550 - Marketing Communicatie Manager
Deze manager verwijderen  24720 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  66780 - business development manager
Deze manager verwijderen  64557 - Consultant/ Interim Manager
Deze manager verwijderen  21296 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  195176 - Export Sales Manager CEE, CIS, Verkaufsleiter
Deze manager verwijderen  19751 - Programma manager, directielid, directeur
Deze manager verwijderen  91920 - manager new media & technology / project-lead / business arc
Deze manager verwijderen  51962 - Verbeteraar. Mobilisator. Business Developer.
Deze manager verwijderen  67165 - jr business developer/marketeer
Deze manager verwijderen  64083 - Technisch Commercieel Director
Deze manager verwijderen  199919 - Managing director | Entrepreneur |
Deze manager verwijderen  23856 - Interim- of projectmanagement
Deze manager verwijderen  89175 - Project Manager
Deze manager verwijderen  44546 - Interim Controller / - Financieel manager
Deze manager verwijderen  53052 - veranderingsmanager
Deze manager verwijderen  39011 - marketing & sales management
Deze manager verwijderen  67392 - accountmanager, consultant
Deze manager verwijderen  26410 - HRM Professional
Deze manager verwijderen  26731 - export executive Asia
Deze manager verwijderen  43097 - Interim manager adviseur
Deze manager verwijderen  200416 - Sales manager/director/CEO/COO
Deze manager verwijderen  49162 - Interim manager
Deze manager verwijderen  30764 - business project & interim manager
Deze manager verwijderen  195392 - Produktmanager / Brand Manager FMCG
Deze manager verwijderen  198148 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  89763 - Marketing en Sales manager
Deze manager verwijderen  23124 - Interim manager
Deze manager verwijderen  42967 - zakelijk leider
Deze manager verwijderen  46446 - Consultant op het snijvlak van marketing & IT
Deze manager verwijderen  19864 - Interim Manager en Consultant
Deze manager verwijderen  194426 - Marketing & Sales Excellence
Deze manager verwijderen  115010 - Interim Management
Deze manager verwijderen  16783 - HRM manager
Deze manager verwijderen  49469 - Sales Manager, Sales & Marketing Manager, Sales Director
Deze manager verwijderen  29801 - general management
Deze manager verwijderen  23854 - Consultant - beheerder
Deze manager verwijderen  195695 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  53313 - interim manager
Deze manager verwijderen  56149 - Marketing Communicatie Manager
Deze manager verwijderen  16522 - Director
Deze manager verwijderen  68311 - Algemeen directeur/commercieel directeur
Deze manager verwijderen  91844 - Algemeen Directeur
Deze manager verwijderen  199102 - Hoofd administratie
Deze manager verwijderen  33918 - Highly effective management bridge between diverse Business
Deze manager verwijderen  13044 - Marketing & Sales Professional
Deze manager verwijderen  14370 - Commercial Turn-Around Manager
Deze manager verwijderen  84709 - Software Engineer
Deze manager verwijderen  47555 - interim manager
Deze manager verwijderen  26786 - Business Consultant
Deze manager verwijderen  42157 - Interim-, project-, procesmanagement
Deze manager verwijderen  73849 - interim (sales)manager/directeur
Deze manager verwijderen  12360 - Project Manager Finance
Deze manager verwijderen  25693 - sales & marketing verantwoordelijke
Deze manager verwijderen  39066 - Strategische marketeer & project manager
Deze manager verwijderen  76406 - Free lance
Deze manager verwijderen  86023 - Directie
Deze manager verwijderen  25458 - Directeur
Deze manager verwijderen  192056 - Senior Manager/ Bereichsleiter
Deze manager verwijderen  68853 - Business Development & Innovatie manager
Deze manager verwijderen  57682 - Change Management, Operations Mgmt, Business Development Mgm
Deze manager verwijderen  198809 - Senior Professional Manager
Deze manager verwijderen  31594 - Senior Management
Deze manager verwijderen  28688 - KLANT, CRM, VERKOOP, VERANDERMANAGER
Deze manager verwijderen  199183 - E-commerce Manager
Deze manager verwijderen  65439 - Marketing manager, Marketing directeur, Adjunct-directeur
Deze manager verwijderen  49966 - Veelzijdig (Business) Manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :