Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager diverse disciplines

Interim Manager diverse disciplines

Werkervaring interimmanager

Augustus 1988 - juni 1989
Aquasun NL. B.V. (Touroperator gespecialiseerd in Tunesië)
1 Augustus t/m 31 december 1988 Reserveringsafdeling
1 Januari t/m 16 juni 1989 Trafficafdeling en Afdeling Boekhouding

Juni 1989 - november 1990
Shakespeare Hengelsport B.V. (Groothandel in hengelsportart.)
19 Juni 1989 t/m 15 november 1990 Directiesecretaresse

December 1990 - maart 1995 Lenk i.S., Zwitserland
- ’s Zomers in div. hotels/restaurants gewerkt als Serveerster, Receptioniste en Bartender
- ‘s Winters gewerkt als skilerares voor “Schweizer Skischule Lenk”

Juli 1991 - december 1991
TV Support B.V. (T.V.-Produktie faciliteiten)
1 Juli 1991 t/m 20 december 1991 Secretaresse/Planner/Assistente Boekhouding

Mei 1995 - januari 1998
Genzyme B.V. (Health Care)
1 Mei 1995 t/m 30 juni 1997 Executive Assistant/Office Manager
1 Juli 1997 t/m 15 januari 1998 Facility Manager

Januari 1998 - november 1999
Pride Health Care Europe B.V.
1 Januari 1998 t/m 30 november 1999 Manager HR and Facilities

December 1999 - februari 2001
Hak & Rein Vos notarissen
15 December 1999 t/m 28 februari 2001 Manager P&O/Interne Zaken

Maart 2001 - januari 2002
Secretary Plus Management Support (fullservicebureau op het gebied van management ondersteuning)
1 Maart 2001 t/m 31 januari 2002 Regio Manager

Februari 2002 - juni 2005
Westex Facilities B.V. (facilitaire dienstverlening)
1 Februari 2002 tot 22 juni 2005 Manager Receptiediensten

Juni 2005 tot heden
B.V. (Receptiedienstverlening)
1 juni 2005 tot heden Directeur


Verantwoordelijkheden Genzyme B.V.:

• Coördinatie verhuizing (1996), waaronder:

• Indeling/inrichting nieuwe pand
• Coördinatie aanleg telefoon/computer netwerk
• Betrokken bij installatie nieuw telefoonsysteem (AT&T Definity)
• Coördinatie van de verhuizing zelf en alles wat daarmee samenhangt

Verantwoordelijkheden als Office Manager:

• Kantoorautomatisering
• Huisvesting/inrichting; Coördineren van werkzaamheden met betrekking tot onderhoud van operationele hulpmiddelen, of gebouwen.
• Inkoop facilitaire zaken en diensten
• Creëren van nieuwe werkplekken indien noodzakelijk
• Aansluiten/installeren van telefoons en computers i.v.m. mutaties in het personeels-
• bestand
• Instructie en begeleiding nieuwe medewerkers m.b.t. algemene zaken
• Opvolging alarmmeldingen
• Opvolgen van dringende zaken die bij de antwoordservice binnen komen buiten
• kantoortijden
• Oplossen van gebruikersproblemen m.b.t. de computers (Apple Macintosh systeem
• 7.6.1 en pc’s met Windows 95) en het coördineren van technische ondersteuning
• Geven van interne automatiseringstrainingen (MS Word, Excel en PowerPoint)
• Coördinatie met het hoofdkantoor in Boston (U.S.A.) m.b.t. standaards op het gebied
• van automatisering en office management
• Technische en praktische ondersteuning bij en opzetten van video conference-calls
• Leiding geven aan de twee Telefonistes/Receptionistes en een Junior-Secretaresse en
hen begeleiden in hun werkzaamheden
• Leiden van maandelijks Secretaresseoverleg (6 Secretaressen)
• Werkzaamheden personeelszaken, o.a. werving & selectie en verzorgen van rapportage
aan het hoofdkantoor in Boston
• Afsluiten van contracten met hotels, luchtvaartmaatschappijen en diverse andere
leveranciers en de opvolging hiervan
• Organiseren van congressen, evenementen en internationale vergaderingen
• Organiseren van personeelsfeesten en evenementen


Verantwoordelijkheden als Facility Manager:

• Het faciliteren en ondersteunen van alle activiteiten in en om de huisvesting en huishouding, met inachtneming van de Arbo-wetgeving;
• Adviseren van de General Manager met betrekking tot het te voeren beleid inzake ruimte, middelen en diensten;
• Deelnemen aan het internationaal facilitair overleg en hier een bijdrage leveren aan het wereldwijde facilitair beleid;
• Leveren van een bijdrage aan het beleidsvoorbereidings- en uitvoeringsproces;
• Het opstellen van de afdelingsbegroting en het beheren van de toegewezen budgetten;
• Bestellen/inkopen van lokale gebruiks- en verbruikartikelen, kantoorinventaris, diensten met betrekking tot catering en schoonmaak en andere diensten;
• Beheren van gebouwen en inventaris zodanig, dat deze in een optimale onderhouds-toestand wordt gehouden;
• Leidinggeven aan en coachen van de afdelingsmedewerkers en medewerkers van derden.


Verantwoordelijkheden Pride Health Care Europe B.V.:

Opstarten van een nieuw Europees hoofdkantoor, onder andere:

• Vinden van kantoorruimte en inrichten kantoor
• Aanvragen loonbelastingnummer, BTW-nummer, GAK-aansluitnummer, etc.
• Contacten leggen met leveranciers (onder andere t.b.v. kantoorartikelen, afvalverwerking,
inklaring goederen, kantinevoorzieningen etc.)
• Opzetten afdeling personeelszaken (contracten, salarisadministratie, diverse zaken zoals
Arbo-dienst, spaarloon etc.)
• Opzetten financiële administratie (aanschaffen boekhoudsysteem en het verwerken
van de administratie tot dat moment)
• Werving en selectie van personeel

Vaste werkzaamheden:

• Leidinggeven aan en coachen van de binnendienst verkoop (4 personen) en Magazijn-
beheerder
• Leidinggeven aan Marketing-Assistent en begeleiden in het creëren en bewaken van de
huisstijl (zowel brochures als kantoordrukwerk)
• Verantwoordelijk voor de financiële administratie (controlerende en leidinggevende functie
t.o.v. Administratief Medewerker)
• Helpen opstarten van medewerkers van de buitendienst verkoop in het buitenland (Duitsland
en Frankrijk)
• Financiële rapportage aan het hoofdkantoor in de Verenigde Staten
• Verantwoordelijk voor personeelszaken
• Onderhouden van contacten met leveranciers en afnemers van producten en diensten
• Plannen, coördineren en uitvoeren van alle activiteiten op en rond kantoor
• Verantwoordelijk voor kantoorautomatisering


Verantwoordelijkheden HAK & REIN VOS notarissen

Personeelszaken, onder andere:

• Uitvoering Arbo-wetgeving
• Ziekteverzuimbeleid opstellen
• Begeleiding bij ziekteverzuim
• Verlofregistratie
• Sollicitatieprocedures, te weten:
- verantwoordelijk voor lay-out en inhoud advertenties
- contact selectiebureaus
- voorselectie
- afnemen van sollicitatiegesprekken
• Opstellen van arbeidsovereenkomsten
• Opzetten van een nieuwe regeling arbeidsvoorwaarden i.v.m. vervallen CAO
• Indienst-/uitdienstprocedures, waaronder introductie/begeleiding nieuwe medewerkers
• Beoordelings- en functioneringsgesprekken:
- beleid hieromtrent vaststellen
- voeren van deze gesprekken met medewerkers afdeling Interne Zaken
- begeleiden afdelingshoofden
• Coördineren personeelsvergaderingen
• Interne informatievoorziening
• Coördinatie/bewaking opleidingen en studiekostenregelingen
• Begeleiding stagiaires

Interne Zaken:

• Lid van het Management Team aangaande beleidszaken
• Leiding aan de afdeling Interne Zaken (15 personen), o.a:
- begeleiding werkprocessen en het signaleren en oplossen van knelpunten
- bewaking efficiency
- vakantieplanning
• Coördinatie sponsoring en donaties
• Huisvesting/inrichting kantoor

• Inkoop van apparatuur
• Verzekeringen
• Communicatiemiddelen/automatisering
• Samenwerking met het hoofd Onroerend Goed inzake werkprocessen


Verantwoordelijkheden Secretary Plus Management Support

Algemene verantwoordelijkheden:

• Verantwoordelijk voor het bewaken en uitdragen van de bedrijfscultuur, waarden en principes.
• Verantwoordelijk voor de opbrengsten van de vestigingen binnen de regio; dit betreft groei, omzet en winstbijdrage.
• Verantwoordelijk voor de benodigde personele bezetting om doelstellingen te kunnen realiseren.
• Verantwoordelijk voor het gestelde margebeleid.
• Verantwoordelijk voor het opstellen en de uitvoering van een commercieel regiojaarplan.

Leidinggevende taken, onder andere:

• Werven en aannemen van Consultants voor de regio.
• Dagelijks leiding geven aan de haar toegewezen Vestigingsmanagers; hen begeleiden, controleren en corrigeren, daar waar nodig, om de productiviteit te optimaliseren.
• Vestigingsmanagers begeleiden met de realisatie van de vestigingsjaarplannen.
• Beoordelen en evalueren van Vestigingsmanagers in hun functioneren en het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken alsmede loopbaangesprekken.
• Signaleren van eventuele in- of externe opleidingsbehoefte.
• Toelichting geven, indien relevant, aan medewerk(st)ers over memoranda, notulen van vergaderingen en andere werkinstructies.
• Vestigingsmanagers adviseren op het gebied van personeelszaken en sociale wetgeving.
• Trainen van vestigingsmedewerkers op vakkennis en commerciële vaardigheden.

Commerciële taken:

• Toezien op naleving en resultaten van de vestigingsjaarplannen en zonodig actie ondernemen.
• Bewaken en controleren van het all-in uurtarief, c.q. het bewaken van de marge.
• Analyseren van de omzetontwikkeling om daarmee inzicht in de markt te verkrijgen
• Controleren van het beheer van de (in)actieve relaties en key-accounts.
• Contacten onderhouden met grote opdrachtgevers.
• Het verloop van de arbeidsplaatsen controleren en de oorzaak hiervan vaststellen.
• Contacten onderhouden met secretaresseverenigingen en secretaresseopleidingen.
• Rapporteren en registreren volgens de geldende Performance Indicators.


Verantwoordelijkheden Westex Facilities B.V. en Westex Receptiediensten

Volledig eindverantwoordelijk voor het bedrijfsresultaat, management en personeelszaken van het bedrijfsonderdeel Receptiediensten. Daarnaast binnen de diverse werkmaatschappijen betrokken bij de totale bedrijfsvoering en verantwoordelijk voor het commercieel beleid.

Algemene verantwoordelijkheden:

• Lid van het managementteam, belast met professionalisering en uitbreiding van het complete dienstenpakket
• Verantwoordelijk voor het commercieel beleid van de organisatie en coachen van medewerkers in de uitvoering hiervan
• Creatief, beleidsmatig en strategisch verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering en het bedrijfsresultaat van het onderdeel Receptiediensten
• Leiding geven: Motiveren, stimuleren en begeleiden van de medewerkers, de Commercieel Manager en de backoffice
• Vaststellen van het personeelsbeleid en toezien op naleving hiervan


Commerciële verantwoordelijkheden:

• Verantwoordelijk voor het vergroten van het marktaandeel en de jaarlijkse omzet (in 2,5 jaar tijd verviervoudigd)
• Vaststellen en controleren van het all-in uurtarief, bewaken van de marge
• Opstellen van offertes en samenwerkingsovereenkomsten
• Onderhouden van contacten met key-accounts


Opleiding interimmanager

1981 - 1988 V.W.O., eindexamenpakket:

Nederlands Economie I
Engels Economie II
Duits Wiskunde A
Biologie Wiskunde B

1989 - 1990 Deeltijd opleiding Directiesecretaresse (Schoevers)

Cursussen:

1993 - 1994 Handelskennis Horecabedrijf
Vakbekwaamheid Cafébedrijf
januari 1994 Kinder-Skilerares (Zwitserland)
1994 - 1995 Vakbekwaamheid Restaurantbedrijf
1995 - 1996 Nima-A
mei 1996 Time-Management
april/mei 1999 BHV cursus + EHBO
mei 2000 Diginotar (notariële diensten voor het Internet)
1997 - 2000 Diverse workshops/seminars op het gebied van P&O en management
2000 "On-the-job” training HRM door NCP Personeelsmanagement
februari-maart 2001 “Wage”-training verkooptechnieken
maart 2001 Cursus presentatietechnieken
maart-mei 2001 Cursus uitzendkennis en sociale zekerheid

Software cursussen:

• Wordperfect 5.1
• MS Word 6.0 en 7.0
• MS Excel 5.0 en 7.0
• MS Powerpoint 4.0 en 7.0
• MS-Access 7.0
• Systeembeheer AT&T Definity
• Windows Advanced
• Supporting Windows


Talenkennis interimmanager

Nederlands: Uitstekend in woord en geschrift
Engels: Goed in woord en geschrift
Duits: Goed in woord en geschrift
Frans: Matig in woord en geschrift

Overig

Persoonlijke eigenschappen (conclusie Assessment PWC)

Gedreven en kordaat, zeer daadkrachtig en direct. Stuurt stevig, echter op basis van argumenten en zonder een autoritaire opstelling te kiezen. Beschikt over een academisch werk- en denkniveau, is vasthoudend en raakt niet snel van haar stuk. Is pro-actief en ontwikkelingsgericht, staat open voor feedback en leerervaringen, is overtuigend en heeft impact.

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  45529 - Strategy Director (Sales)
Deze manager verwijderen  16246 - magement
Deze manager verwijderen  201264 - Management Support
Deze manager verwijderen  74989 - projectmanager
Deze manager verwijderen  11203 - Program Manager, Project Manager, E-Business
Deze manager verwijderen  81725 - Interim manager
Deze manager verwijderen  78302 - Directie/sr management
Deze manager verwijderen  17022 - management, makelaar, projectontwikkelaar
Deze manager verwijderen  42002 - Communications Manager
Deze manager verwijderen  60112 - project manager
Deze manager verwijderen  77994 - Marketing, Communicatie, Conceptontwikkeling
Deze manager verwijderen  17908 - Project Manager
Deze manager verwijderen  28968 - Interim manager ICT - O&I - SCM - Performance
Deze manager verwijderen  45620 - Informatie / Business Analist
Deze manager verwijderen  36136 - Interim manager Sales & Marketing
Deze manager verwijderen  19815 - Finance Manager
Deze manager verwijderen  22433 - Controller/Financieel manager
Deze manager verwijderen  60594 - Interim marketeer
Deze manager verwijderen  66983 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  19638 - Algemeen Directeur
Deze manager verwijderen  25877 - Interim manager, programmamanager, projectmanager
Deze manager verwijderen  89113 - HR-manager
Deze manager verwijderen  13596 - interim manager/project manager
Deze manager verwijderen  110462 - Manager auf Zeit
Deze manager verwijderen  31645 - General management
Deze manager verwijderen  82019 - interim management
Deze manager verwijderen  57473 - Interim Manager Customer Service
Deze manager verwijderen  11745 - Directeur
Deze manager verwijderen  33366 - manager marketing communicatie ICT
Deze manager verwijderen  89575 - Financieel specialist
Deze manager verwijderen  40351 - Commercieel Manager
Deze manager verwijderen  40337 - Algemene direktie, Sales management, Marketing management
Deze manager verwijderen  200617 - controller / management consultant
Deze manager verwijderen  200528 - sales/productmanagement/productie
Deze manager verwijderen  71576 - International Executive Project Sales Engineer
Deze manager verwijderen  19377 - algemeen directeur
Deze manager verwijderen  62206 - Marketing Manager / Project Manager
Deze manager verwijderen  192113 - Geschäftsführer; Vertriebsleiter;CEO;Vorstand
Deze manager verwijderen  192450 - Freischaffende Unternehmensberaterin
Deze manager verwijderen  87402 - Manager, Verandermangement Operationeelmanagement Competenti
Deze manager verwijderen  57872 - all-round manager
Deze manager verwijderen  193101 - International sales, general and recovery manager
Deze manager verwijderen  29151 - Interim manager Automotive
Deze manager verwijderen  174223 - Marketing-Management, Projektdevelopment und -management,
Deze manager verwijderen  74476 - CEO, Practice Manager, Team Lead, Project Manager
Deze manager verwijderen  50521 - Interim management/Opbouwer/Troubleshooter
Deze manager verwijderen  41316 - Projectmanager etc.
Deze manager verwijderen  16033 - Business devt, marketing, sales, general management
Deze manager verwijderen  10508 - Communicatiemanager, projectmanager, coach
Deze manager verwijderen  33101 - General / Marketing Manager
Deze manager verwijderen  198916 - Marketing Communicatie Manger
Deze manager verwijderen  78047 - Sales and Marketing Management / General & Business Unit Man
Deze manager verwijderen  88574 - Project Manager
Deze manager verwijderen  89038 - interim management marketing en sales (retail)
Deze manager verwijderen  48960 - Business Development Manager and Controller
Deze manager verwijderen  61003 - senior product manager/projectleider/marketeer
Deze manager verwijderen  47201 - projectleider / informatieanalist / interim manager
Deze manager verwijderen  67773 - Interimmanager algemeen/marketing en sales
Deze manager verwijderen  10518 - Sales Professional
Deze manager verwijderen  73543 - manager
Deze manager verwijderen  12623 - Interim manager
Deze manager verwijderen  83310 - interim manager, adviseur, change manager, M&S-manager
Deze manager verwijderen  74890 - Commercieel Manager
Deze manager verwijderen  13830 - Marketing manager
Deze manager verwijderen  30455 - webdesigner
Deze manager verwijderen  44978 - Commercial director / manager
Deze manager verwijderen  32512 - Interim manager
Deze manager verwijderen  11707 - Brand Manager / Sales & Marketing manager
Deze manager verwijderen  88350 - Sales&marketing; commercial director
Deze manager verwijderen  199623 - programma manager and director ICT zoekt innovatief leading
Deze manager verwijderen  38298 - Interimmanager, overbruggingsmanager, verandermanager, consu
Deze manager verwijderen  44596 - Manager Development, Beheer, Operations
Deze manager verwijderen  73483 - interim communicatieadviseur/projectmanager
Deze manager verwijderen  198958 - Manager Sales
Deze manager verwijderen  28336 - senior interim- / project management
Deze manager verwijderen  21623 - Sales Consultant / Iterim Management
Deze manager verwijderen  54770 - People Manager / IT manager / projectleider / IT consultant
Deze manager verwijderen  49641 - INTERNATIONAL SALES DIRECTOR - PHARMA/CHEMICAL
Deze manager verwijderen  30488 - Kwaliteitsmedewerker / Adviseur administratieve organisatie
Deze manager verwijderen  15144 - Manager Interactive Marketing
Deze manager verwijderen  60826 - Italian Sales & Marketing Specialist
Deze manager verwijderen  23973 - event, marketing, communicatiemanager
Deze manager verwijderen  12875 - Manager
Deze manager verwijderen  61842 - Sales Manager
Deze manager verwijderen  27424 - Regiodirecteur, verkoop directeur, consultant
Deze manager verwijderen  25067 - Program manager / Projectmanager
Deze manager verwijderen  45654 - Marketing(communicatie)manager
Deze manager verwijderen  21061 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  195505 - Technischer Leiter, Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  47227 - Ervaren, creatieve (Business) Project Manager
Deze manager verwijderen  195926 - Manager International sales
Deze manager verwijderen  87475 - Regional Director, General Director, S&M Director
Deze manager verwijderen  43682 - communicatiemanager
Deze manager verwijderen  68745 - business unit director
Deze manager verwijderen  43495 - Interim manager / workshop leader
Deze manager verwijderen  10391 - Projectmanager/Projectleider
Deze manager verwijderen  51923 - marketing/marketing specialist/brand manager
Deze manager verwijderen  48658 - Manager marketing intelligence
Deze manager verwijderen  191975 - Interim Management, Project Consulting, Outsourcing, Mergers
Deze manager verwijderen  27358 - Directeur/Eigenaar
Deze manager verwijderen  194186 - Sales & Marketing Manager, VP Business Development
Deze manager verwijderen  39316 - Interim Professional, combination of Finance and Sales
Deze manager verwijderen  12684 - Zaakvoerder
Deze manager verwijderen  69744 - Marketingmanager Financiele dienstverlening
Deze manager verwijderen  90077 - Head Service Delivery Center
Deze manager verwijderen  65034 - management, oprationeel, productie, verkoop, marketing
Deze manager verwijderen  67803 - General Manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :