Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Bedrijfseconoom en organisatieadviseur

Bedrijfseconoom en organisatieadviseur

Werkervaring interimmanager

2006-…. MKB Groningen
Bedrijfseconoom en organisatieadviseur
• Analyseren, veranderen en optimaliseren van de bedrijfsvoering.
• Planning en control ten aanzien van de financiële en bedrijfseconomische vraagstukken.
• Begeleiden, instrueren en motiveren van managers & personeel.
2004-2006 IMK Intermediar Groningen
Bedrijfscoach / -adviseur
• Advisering managers over hun bedrijf en bedrijfsvoering.
• Begeleiding naar succesvol ondernemerschap.
2003-2004 Stichting LAC Drachten
Projectleider
• Leiding geven aan het project gezondheidszorg / werkgelegenheid.
• Adviseur beleid en deelnemer stuurgroep.
2002-2003 Rijkswaterstaat Delfzijl
Hoofd Bedrijfsvoering
• Leiding geven aan de onderafdeling Administratie.
• Belast met bedrijfseconomische- en personele zaken.
• Auditor en projectleider kwaliteitszorg ISO 9001.
• Staflid en beleidsbepaling.
1999–2001 Anker Rechtsbijstand Groningen
Projectleider en risicoanalist
• Beleid ontwikkelt en invulling gegeven aan commerciële unit.
• Netwerk opgebouwd van intermediairs en businesspartners.
• Projectleider (nieuwe) diensten.
• Risico analyse bedrijven & particulieren gemaakt.
1998 Pantex Winschoten
Groeigenerator MKB
• Bedrijfseconomische werkzaamheden.
• Voorzitter beleidsbepaling Pantex.
• Projectleider internet en organisatieknelpunten Pantex.
1989–1997 KPN Telecom Groningen / Assen
Projecten / manager (1,5 jaar)
• Acquisitie, relatiebeheer en projectbegeleiding.
• Kostenonderzoek telecomvoorzieningen.
• Initiëren verbeteringen t.a.v. bedrijfsproces en kostenbeheersing.
• Managen afdeling Facilitair Service Punt (8 medewerkers).
Medewerker Besturing / Control (6 jaar)
• Projectondersteuner ter verbetering van informatievoorziening, bedrijfsproces en organisatieaanpassingen.
• Analyse en advies van bedrijfsprocessen en financiële informatie.
• Ontwikkeling Management Informatie Systeem.

Opleiding interimmanager

2006 Andromeda Academy
• NEI & Emotioneel Evenwicht Coach (Certificaat).
1998 Academische Opleidingen Groningen
• Groeigenerator MKB (Certificaat).
1995 Schouten en Nelissen
• Professioneel leidinggeven (Certificaat).
1991-1994 Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
• HBO Bedrijfseconomie & Pedagogie (Diploma).
1989-1990 Centrum voor Vakopleidingen
• Moderne Bedrijfsadministratie (Certificaat).
1987-1989 Rijksuniversiteit Groningen
• Bedrijfskunde.
1977-1987 Middelbare school
• M.A.V.O. / H.A.V.O. / V.W.O. (Diploma).

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn competenties:
Bedrijfseconomie en organisatieadvies
• Rendementsverbetering en optimaliseren van de bedrijfsvoering.
• Advisering financiële en bedrijfseconomische vraagstukken.
• Begeleiding naar succesvol ondernemerschap.
Leidinggeven
• Leiding geven aan de afdeling Administratie / Facilitair / Projecten.
• Begeleiden, instrueren en motiveren van managers & personeel.
• Staflid en beleidsbepaling; Missie & Visieontwikkeling.
Besturing, Planning & Control en kwaliteitszorg
• Auditor en projectleider kwaliteitszorg ISO 9001.
• Analyse en advies van bedrijfsprocessen en financiële informatie.
• Ontwikkeling Management Informatie Systeem.


Talenkennis interimmanager

Engels en Duits

Overig

Projecten:

Begeleiding teams
In Friesland ben ik betrokken geweest bij het opzetten van een stichting die kort- en langdurig werklozen begeleidde en trainde naar een minder uitkeringsafhankelijke situatie. Mijn rol als projectleider was zorg dragen voor de algehele invulling van product, proces(beschrijving), functies tot en met locatie en financiën / subsidies. Ik realiseerde een en ander door actief een aantal teams te begeleiden en daarnaast de opdrachtgever te adviseren en mijn netwerk hiervoor in te zetten. Na zes maanden werd gestart met de try-out fase.

Implementatie / auditen
Een van mijn opdrachten betrof het opzetten en implementeren van het ISO 9001 kwaliteitszorgsysteem bij een Rijksdienst te Groningen. Samen met een klein team van interne deskundigen hebben we in een korte periode van 9 maanden het systeem van primaire en secundaire processen van deze organisatie beschreven en ondergebracht in een computerapplicatie. Na twee proefaudits, welke door een daartoe bevoegd bureau zijn uitgevoerd, konden we opgaan voor de definitieve audit. Een ISO 9001 certificaat is het mooie resultaat van onze inspanningen.

Commerciële ontwikkeling
Bij een kleine verzekeraar te Groningen bestond de behoefte aan meer marktvolume. Daar er binnen de organisatie weinig commerciële kennis aanwezig was, is er de keuze gemaakt vanaf nul te beginnen. Zo zijn alle producten herschreven en aangepast aan de klantwensen, conform het klantonderzoek, evenals winstgevend gemaakt. Gezien de aard van de dienstverlening is er ook een nieuwe keuze gemaakt voor de afzetkanalen. Zo is er naast internet tevens gekozen om te gaan samenwerken met intermediairs. Beide verkoopkanalen zijn in een relatief korte periode opgezet en bewijzen zich al als een juiste keuze. Naast de commerciële invulling is er ook gezorgd voor voldoende juridische deskundigheid. Zo is er een samenwerking gerealiseerd met één van de drie grote schaderegeling kantoren en wordt er een nieuw informatie pakket aangeschaft. Resultaat; naast kostenreductie en omzetgroei, nu ook procesbesturing.

Proces- en kostenbeheersing
Bij meerdere bedrijven zijn kort lopende opdrachten vervuld van kosten projecten/audit zoals telecomvoorzieningen en catering, waarbij behalve onderzoek naar de inhoud en financiële werking van contracten en Service Level Agreements, ook advies over proces- en kostenbeheersing van deze overeenkomsten zijn uitgebracht.

Reorganisatie
Voor een facilitair bedrijf moest er een werkrooster opgesteld worden, met een vaste begin en eindtijd. De werknemers waren veelal als parttimer werkzaam. Bijkomstigheid was dat er één medewerker ontslag nam en in het kader van kostenreductie en veranderende organisatie er geen nieuwe medewerkers toegevoegd mochten worden. Dit betekende dat het werk met minder mensen moest gebeuren en dat er geschoven moest worden in het takenpakket. Samen met de afdeling is het rooster opgezet en in zijn uiteindelijke versie verdedigd en aangenomen door alle betrokken medewerkers. Hierbij zijn vooral zorgpunten onderbouwd en weggenomen. Dit resulteerde in een ééndrachtig JA, we gaan ervoor.

Management informatie
Om grip te krijgen op 3 verschillende processen en 9 afdelingen bij een telecomorganisatie te Drenthe diende er een management informatie systeem ontwikkeld te worden. De doelstelling was om op een efficiënte en betrouwbare wijze gegevens te ordenen en geschikt te maken voor informatie en analyse. Tevens moesten de performance items een goed inzicht geven en werkbaar zijn voor het management. Naast het testen, aanpassen en uitdragen van het systeem en de items, moest er veel overleg en afstemming plaatsvinden. Rekening houdend met de verschillende belangen en wensen is het gelukt binnen de gestelde termijn. Dit naar tevredenheid van de gebruikers en collega teamleden.


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  30321 - interim (project) manager, proces optimalisator
Deze manager verwijderen  92553 - Senior management connsultant
Deze manager verwijderen  90083 - HR Manager Change Management
Deze manager verwijderen  198184 - Betriebswirt, Verkaufsleiter, Verkaufs- und Führungstrainer
Deze manager verwijderen  85069 - manager
Deze manager verwijderen  20708 - Productie manager
Deze manager verwijderen  21100 - Corporate Finance, Private Equity, Venture Capital
Deze manager verwijderen  196370 - Director Human Resources
Deze manager verwijderen  92749 - Line manager & projectmanager
Deze manager verwijderen  193106 - Controller, Certified Internal Auditor (CIA), Fraud Manager
Deze manager verwijderen  65677 - interim manager
Deze manager verwijderen  52381 - manager
Deze manager verwijderen  68174 - Facilitair Manager
Deze manager verwijderen  47758 - Management Consultant on Major Change Programmes
Deze manager verwijderen  69132 - Interim management/coaching & operational advisory
Deze manager verwijderen  44281 - project manager
Deze manager verwijderen  42595 - consultant/ projectleider
Deze manager verwijderen  33563 - Management, beleidsmedewerker
Deze manager verwijderen  26725 - CFO
Deze manager verwijderen  193929 - Interim Manager, CFO, CRO, Kaufm. Leiter,Directeur Financier
Deze manager verwijderen  192352 - Einkäufer / Außenhändler
Deze manager verwijderen  92585 - Managing Director
Deze manager verwijderen  199658 - Professional Services
Deze manager verwijderen  20280 - Manager - Quality and Process Improvement
Deze manager verwijderen  195661 - Manager / Partner / Unternehmer
Deze manager verwijderen  76796 - IT Manager
Deze manager verwijderen  62757 - Interim Directeur/Afdelingshoofd
Deze manager verwijderen  200697 - interim manager
Deze manager verwijderen  200576 - Projectmanager / CEO / COO
Deze manager verwijderen  43112 - cluster manager
Deze manager verwijderen  58878 - (Financial) Interim Manager
Deze manager verwijderen  56755 - Interim Manager, projectmanager en adviseur
Deze manager verwijderen  194745 - Consultant
Deze manager verwijderen  90893 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  19112 - Manager Senior Consultant
Deze manager verwijderen  90331 - Interim ICT manager
Deze manager verwijderen  72008 - directeur
Deze manager verwijderen  196998 - EMEA Business Development
Deze manager verwijderen  59414 - senior medewerker verzekeringen
Deze manager verwijderen  57526 - Organisatieadviseur, Coach en Interim (Verander-) Manager
Deze manager verwijderen  58391 - supply chain manager
Deze manager verwijderen  198626 - Interim Manager | Consultant
Deze manager verwijderen  197661 - Senior Management Consultant
Deze manager verwijderen  193771 - Human Resources Manager
Deze manager verwijderen  33923 - manager
Deze manager verwijderen  74347 - Interim Manager, Business Consultant
Deze manager verwijderen  19908 - Programma- en projectmanager
Deze manager verwijderen  67020 - Management, directie
Deze manager verwijderen  52924 - Business Analyst
Deze manager verwijderen  92209 - Unit Manager
Deze manager verwijderen  59037 - Financieel Interim Manager
Deze manager verwijderen  199047 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  198941 - CEO
Deze manager verwijderen  26017 - interim manager logistiek
Deze manager verwijderen  40104 - project manager / security consultant / process improvement
Deze manager verwijderen  34698 - Senior Project Manager
Deze manager verwijderen  87458 - Programme Manager
Deze manager verwijderen  198349 - Management auf Zeit
Deze manager verwijderen  20046 - Project Management
Deze manager verwijderen  20752 - Project Manager, Relatie Manager, Functioneel Beheerder
Deze manager verwijderen  194958 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  90422 - Veranderingsmanager
Deze manager verwijderen  57102 - adviseur PR & Communicatie
Deze manager verwijderen  200769 - Manager Operations / Customer Service
Deze manager verwijderen  74146 - Project Manager/Consultant
Deze manager verwijderen  191689 - Berater für Immobilien/ Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  192546 - General Management, CEO, COO
Deze manager verwijderen  73917 - Senior Manager
Deze manager verwijderen  196275 - Managing Director
Deze manager verwijderen  92901 - leidinggevende en project manager
Deze manager verwijderen  92444 - Director Operations / Program Director / Innovation
Deze manager verwijderen  92889 - Directeur, manager operations, finance manager, business con
Deze manager verwijderen  39795 - Interim Manager / Consultant
Deze manager verwijderen  200097 - General Operational/ Financial Management/ Restructuring/ Co
Deze manager verwijderen  23323 - senior project manager
Deze manager verwijderen  81580 - Project- & Interimmanager
Deze manager verwijderen  30648 - Zorgmanager
Deze manager verwijderen  48450 - Manager
Deze manager verwijderen  38958 - Project Manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :