Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim HR Manager/P&O adviseur/algemeen manager

Interim HR Manager/P&O adviseur/algemeen manager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
02/2005 – Heden INTERIM MANAGER/ADVISEUR/CONSULTANT P&O, NEDERLAND
Interim Manager / Consultant op gebied van P&O en Algemeen Management
Werkzaam o.a. op strategisch en tactisch p&o beleid, verandertrajecten, kleine reorganisaties, arbeidsjuridische zaken, coachen en training managers, geven van presentaties en workshops op het gebied van ziekteverzuimbeleid / arbobeleid en presenteren/profileren hoe doe ik dat?.


Project Saint Gobain Weber Beamix, Eindhoven, januari 2011 t/m april 2011
Project manager
Het opzetten, bewaken, laten plannen, coördineren, adviseren over, en uitwerken van het project functiebeschrijvingen kaderfuncties conform SG Hay methode

Project Fuji Seal, Deurne, augustus t/m december 2010
HR Manager a.i.
• Sparringpartner en adviseur voor General Manager en MT
• Sparringpartner en adviseur voor diverse afdelingsmanagers over beleidskeuzes, P&O gerelateerde onderwerpen, afdelingorganisatie vraagstukken
• Coach en hiërarchisch leidinggevende Afdeling (4 medewerkers)
• Adviseur in veranderingstraject Fuji Seal Breed
• Adviseur met betrekking tot juridische aspecten ziekteverzuim
• Project sparringpartner Arbobeleid

Project Wooncorporatie Vivare, Arnhem, november 2009 t/m maart 2010
Sr P&O Adviseur a.i.
• Sparringpartner en adviseur voor diverse divisie directeuren, teammanagers en bedrijfsleiders over beleidskeuzes, P&O gerelateerde onderwerpen, afdelingorganisatie vraagstukken
• Coach en functioneel leidinggevende P&O backoffice medewerkers
• Adviseren managers over reorganisaties / veranderingstrajecten op hun afdeling (aanpak, implementatie, juiste manier P&O betrekken in proces)
• Projectmedewerker SAP HCM
• Lid indelingscommissie

Project Saint-Gobain Isover Benelux B.V., Etten-Leur, mei 2008 t/m okt 2008
Sr P&O Adviseur a.i.
• Sparringpartner voor Hoofd P&O en Directeur HR Benelux voor beleidskeuzes, tijdsplanningen en inrichten afdeling P&O
• Coach, Adviseur voor Hoofd P&O over beleidsaanpak, werkzaamheden Hoofd en workflow binnen afdeling
• Coachen Hoofd P&O over waarborgen van aansluiting HR met MT en bedrijfsbeleid
• Herschrijven van diverse P&O beleidsstukken en indien nodig ter voorlegging aan de directie en de OR
• Presenteren nieuw verzuimbeheersing aspecten aan afdelingsmanagers en hoofden afdelingen/ploegen
• Adviseren en coachen diverse afdelingsmanagers
• Adviseren managers over reorganisaties / veranderingstrajecten op hun afdeling (aanpak, implementatie, juiste manier P&O betrekken in proces)
• Opzetten, (laten) uitvoeren, controleren en implementeren van diverse HR projecten w.o. tijdsregistratie voor heel Isover

Project Ulehake B.V., Oss, april 2006 t/m december 2008
P&O Adviseur a.i. (Service contract, aantal uren per kwartaal)
• Adviseren van het MT over P&O strategie en beleidskeuzes
• MT begeleiden en adviseren in veranderingstrajecten
• Ontwikkelen, schrijven en implementeren P&O beleid
• Ontwikkelen en implementeren beoordeling- en functioneringssysteem en het arbobeleid (afgerond in 2006 en in 2007)
• Ontwikkelen en implementeren POP (afgerond in 2006)
• Begeleiden P&O medewerker en Bureaumanager ivm P&O gerelateerde onderwerpen


Project Hot ITem, Amsterdam, maart 2005 t/m december 2008
Werving & selectie van kandidaten voor diverse functies binnen het bedrijf. Het opzetten van de arbeidsmarkt communicatie (januari t/m maart 2008)

Project Woonbedrijf Eindhoven, Eindhoven maart 2007 t/m oktober 2007
(Sr) HR Adviseur a.i.
• Sparringpartner van Manager HR voor strategie en beleidskeuzes
• Verandertraject van HR nu  HR Business Partnerschap
• Ontwikkelen en schrijven diverse P&O beleidstukken ter voorlegging aan de directie, concernraad en OR
• Draagvlak creëren bij managers / leidinggevenden via focusgroepen en het presenteren van nieuwe beleidsstukken / onderwerpen
• Mede structureren van de HR afdeling, waarborgen van aansluiting HR met andere afdelingen
• Implementeren en uitvoeren van het P&O beleid
• Adviseren managers en leidinggevende op het P&O gebied
• Adviseren managers over veranderingstrajecten op hun afdeling (aanpak, richting, implementatie, aansluiting naar andere afdelingen)
• Begeleiden / coachen HR Adviseurs en jr HR Adviseur over het nieuwe P&O beleid

Project ISS Cleaning Services, december 2005 t/m december 2006
Sr. HR Adviseur a.i. regio Utrecht, Rivierenland en Midden-Brabant.
Sr. HR Adviseur a.i. Hoofdkantoor Cleaning (F&A, Sales en Marketing, Bedrijfsbureau, september 2006 tot december 2006 )
• Functioneel leiding geven aan HR Adviseur
• Adviseren Directeur regio Utrecht, Rivierenland en Midden-Brabant op P&O gebied, beleid en strategie
• Management begeleiden en adviseren m.b.t. juridische zaken
• Management begeleiden en adviseren m.b.t. grote contractswisselingen
• Structuur aanbrengen op P&O gebied in de regio
• Adviseren en afhandelen van zware ontslagzaken
• Ziekteverzuimbeleid opzetten, implementeren, aandachtsgebieden uitwerken en trainingen geven aan BU Managers en Rayon managers
• MTO aandachtspunten bespreken en aanzet geven tot verbeteringen
• BU Managers & Rayon Managers onderrichten over P&O beleidzaken zoals ziekteverzuim, omgaan met klachten, CAO, arbeidstijdenwet, reïntegratie en wet wia

Project ISS Food Hygiene B.V., februari 2006 t/m maart 2006
Sr. HR Adviseur a.i. Nederland / P&O breed (zie ISS Cleaning)

Project Advance HR Services, Aruba, november 2005 t/m januari 2006
Werving & Selectie van kandidaten voor diverse klanten van Advance HR Services op Aruba.

Project Portaal, Veenendaal, maart 2005 t/m oktober 2005
• Het opzetten en implementeren van Telefonie en Licentie Beheer
• Het beschrijven en in kaart brengen van processen en procedures
• Het opstellen van besparingsplannen
• Het aangeven van de secundaire arbeidsvoorwaarden m.b.t. mobiele telefonie, het privacybeleid en voorstellen ter verbetering van procedures
• Training geven aan operationeel medewerker Telefonie en Licentie



11/2001 – 02/2005 EXPRESSO PAPER PLATFORM B.V., HOOFDDORP, NEDERLAND
HR Manager
Bedrijfsprofiel Een internationaal ICT bedrijf voor het opzetten van een e-business platform voor supply chain management in de papier industrie (engelstalig).
Taken
• Het opzetten en continueren van P&O in al zijn facetten o.a.:
 Ontwikkelen, schrijven, implementeren, waarborgen en uitvoeren van het P&O beleid
 Formuleren, implementeren, begeleiden en waarborgen van nieuwe bedrijfsprocessen en veranderingsprocessen m.b.t. P&O
 Adviseren van het Management Team en het lijnmanagement m.b.t. personeelszaken (aannames, sanering, wettelijke regelnemingen, ziekteverzuim, juridische zaken etc),
 Verzorgen van informatie voor medewerkers die vanuit het buitenland komen werken in Nederland (30% regeling e.d),
 Budget gegevens aanleveren aan CFO,
• Het begeleiden van 3 reorganisaties binnen Expresso,
• Het organiseren van sociale evenementen voor Expresso,
• Redactie en initiatiefneemster voor “The Express” een tweemaandelijkse intern gerichte nieuwsbrief.

Overige Nationale en Internationale Werkervaring
02/2001 – 11/2001 Krew Reïntegratie B.V., Rijswijk
Bureau Manager
05/1999 – 02/2001 Hot ITem, Amsterdam
Bureau Manager / Personeelsmanager
Leiding geven  1 fte
03/1999 – 05/1999 Metafora, Breda
09/1997 – 03/1998 Medewerkster Marketing & Sales
09/1998 - 03/1999 Albatros B.V., Den Haag
Hoofd Huishouding Dorint Hotel Scheveningen
Leiding geven  8 fte direct, 80 fte indirect
03/1998 - 09/1998 Gildehotel, Deventer
Bedrijfsleidster, (P&O, M&S, Fin opzetten)
Leiding geven  8 personen
04/1997 - 09/1997 Europe Cruise Line, Basel, Zwitserland
Purser / Hotelmanager cruiseschip, seizoencontract
Leiding geven  5 fte direct, 30 fte indirect
06/1995 - 01/1997 The St. Regis Hotel, ITT Luxury, New York City, USA
Team leader Maître d’Etage
Leiding geven  16 personen
09/1994 - 06/1995 Bar/Restaurant “ZERO”, Tiel
Assistent Bedrijfsleidster
02/1994 - 08/1994 Venue West Conference Services, Vancouver, CANADA
Registratie Coordinator /management stage/
Leiding geven tijdens congressen  tot 6 personen
08/1991 - 01/1992 Sunset Resorts N.V., BONAIRE, NEDERLANDSE ANTILLEN
Assistent Housekeeping 4 maanden, Floorsupervisor restaurant 2 maanden /praktijkstage/ Leiding geven  tot 10 personen


Werkzaamheden naar onderdeel sinds 2001

Verandertrajecten:
• van huidig HR naar HR Businesspartner (Woonbedrijf, grootste verandertraject)
• Tijdsregistratie (Isover)
• Functioneren en beoordeling (Ulehake)
• Ziekteverzuimbeleid (Woonbedrijf, Ulehake, ISS, Isover)
• Opleiding “ on the job “ training geven (Ulehake)
• Bedrijfsstrategie en HR strategie samengaan (Ulehake)
• Hoe draagvlak te creëren (overal)
• Arbeidsvoorwaarden, Salarishuis (voortzetting bij Fuji Seal)
• Cultuurverandering inzetten Fuji Seal

Implementatie:
• nieuw tijdsregistratie (Isover)
• nieuw functionering en beoordelingsysteem (Ulehake)
• POP (Ulehake)
• nieuw P&O beleidsreglement (overal)
• alle beleid (Expresso)
• reorganisatieplannen (Expresso)
• nieuw HR beleid(stukken) (Woonbedrijf)

Reorganisatie:
• schrijven en begeleiden 3 reorganisaties (Expresso)
• afdelingreorganisatie (Isover, Woonbedrijf, Vivare)

Coaching/Training:
• Hoofd P&O over beleidsaanpak, werkzaamheden, workflow binnen afdeling (Isover)
• MT over P&O beleidskeuzes, implementatie etc (Ulehake, Fuji Seal)
• HR adviseurs (Woonbedrijf, Vivare)
• Managers op diverse HR beleid (ISS, Woonbedrijf, Isover, Portaal, Vivare, Fuji Seal))
• Operationeel medewerker Telefonie & Licentie (Portaal)
• Stagiaires, floorsupervisors, assistent hoofd houshouding (hotelwereld)

HR Trajecten:
• grote contractswisselingen (ISS)
• achterstand WAO medewerkers juridische kant (ISS)
• achterstand Juridische (ontslag)zaken (ISS)
• ziekteverzuim terugdringen (ISS/Woonbedrijf/Isover)
• HR SAP (Vivare)
• Project functiebeschrijvingen kaderfunctionarissen conform Hay (SG Weber Beamix)

Workshops:
• ziekteverzuimbeleid (ISS, Isover)
• presentaties geven (Expresso)
• functioneren en beoordelen (expresso, Ulehake)


Beleid:
• secundaire arbeidsvoorwaarden mbt mobiele telefonie, privacybeleid ed (Portaal)
• ziekteverzuimbeleid (ISS/Isover/Ulehake)
• Leaseregeling (Expresso/Isover)
• Afspraken en regelingen mbt arbo (Isover)
• Internet en emailbeleid (Isover/Ulehake, Expresso)
• Mobiele telefonie / laptop (Ulehake, Portaal, Expresso)
• Opleidingsbeleid, studiekostenbeleid (Ulehake, Expresso, Woonbedrijf, Isover)
• HR reglement (expresso, Ulehake)
• Bedrijfsreglement (Expresso, Ulehake)
• W&S beleid (Expresso, Ulehake, Woonbedrijf, Isover)
• Afdelingsplan HR (Woonbedrijf)
• Beoordelingen en functioneren (Expresso, Ulehake, ISS)
• Arbeidsvoorwaarden (Expresso, Ulehake)
• Travelpolicy (Expresso)

Adviseren:
• adviseren MT en lijnmanagement mbt P&O (Expresso/ISS/ Woonbedrijf/Isover/Ulehake)
• Adviseren directeur regio mbt P&O beleid en strategie (ISS/Ulehake)
• Adviseren medewerkers over p&o vraagstukken

Management/Leidinggeven:
• hotelwereld tot 80 ft
• HR adviseur(s) /functionarissen
• Eigen afdeling (tot 16 ft)

Overige werkzaamheden:
• arbeidsjuridische zaken (ontslag/verdenking diefstal/disfunctioneren / ISS)
• opzetten en implementeren Telefonie en Licentiebeheer (Portaal)
• arbeidsjuridische zaken (sanering, aannames, wettelijke regelnemingen nl) Expresso
• 30% regeling
• Budgetbewaking mbt social events, opleiding, w&s (Expresso)
• Werving & selectie (Hot ITem / Advance HR services)
• Structureren P&O afdelingen (Woonbedrijf/Isover/ISS)
• Structureren P&O werkzaamheden
• Implementaties diverse nieuw beleid, procedures (overal)
• Sparringpartner Hoofd P&O voor strategie, beleidskeuzes en tijdsplanningen (Isover, Woonbedrijf, Vivare)
• Sparringpartner Directeur (Fuji Seal)

OR:
• Isover
• Woonbedrijf
• Fuji Seal

Opleiding interimmanager

Schoolopleiding
2009 – 2011 HBO Post Bachelor Human Resource Management bezig
Hoge School Arnhem/Nijmegen ism LOI (30 master punten)
1990 – 1995 Hoge Hotelschool Den Haag Diploma
Afstudeerrichting: Marketing.
Overige vakken: Financieel, Personeel & Organisatie, Psychologie
1988 – 1989 Dag/Avond MEAO voor volwassenen Certificaat
Nederlands. Engels, Duits en Typecursus
Overige vakken (geen certificaat): MS Word, Programmering,
1982 - 1988 Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs (HAVO) Diploma
Vakkenpakket: Nederlands, Engels, Duits, Wiskunde, Biologie, Handelskennis, Geschiedenis.

Bedrijfstrainingen, cursussen en opleidingen
2009 Verandermanagement (Managementboek/ verzamelbox)
2008 MBA in 1 dag (de 10 goeroes op gebied van Management, Organisatie, Strategie en Uitvoering) Ben Tiggelaar / Denk producties (seminar)
2007 Verandermanagement Ben Tiggelaar (seminar)
Adviesvaardigheden gevorderden (ICM)
Training Rondje Stem (presentatietechnieken)
Lezing Sociale Innovatie (TiasNimbas)
2006 Actualiteiten en recente jurisprudentie over ontslag (Euroforum)
Master crash cource HRM (Euroforum)
Wet Wia (seminar NVP)
2005 Planon Facility (Planon)
2003 Seminar Arbeidsrecht (NVP)
Wet SUWI (ArboNed)
Consultancy vanuit gevoel, 4 workshops (Lixus consultancy)
2002 Wet Poortwachter (ArboNed)
2000 E-Business (bedrijfstraining Hot ITem)
Praktijkcursus Database Marketing (IMF)
Praktijkcursus Customer Relationship Management (IMF)
Cursus Beginselen en Oriëntatie in de informatica (Open Universiteit)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

communicatief sterk, helicopterview, daadkrachtig, resultaatgericht, sociale vaardigheden sterk,

Talenkennis interimmanager

Taalvaardigheid
• Nederlands uitstekend in woord uitstekend in schrift
• Engels uitstekend in woord goed in schrift
• Duits goed in woord redelijk in schrift


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  72233 - Organisatieadviseur
Deze manager verwijderen  47997 - Programme manager
Deze manager verwijderen  194208 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  64730 - Multifunctional Operations/Plant Manager Automotive and Food
Deze manager verwijderen  91019 - CFO / MD / change manager
Deze manager verwijderen  67323 - Finance Manager/SAPconsultant
Deze manager verwijderen  195521 - Programm- / Projekt Manager und Interim Manager
Deze manager verwijderen  45856 - Facilitair manager
Deze manager verwijderen  71435 - Interim management
Deze manager verwijderen  28316 - Algemeen Manager/Directeur/Logistiek/Customer Service/Supply
Deze manager verwijderen  79851 - HRM Business Partner
Deze manager verwijderen  20557 - Management Consultant / Mentorship / Crisis Management
Deze manager verwijderen  77858 - Interin manager, verandermanager, financieel manager, manage
Deze manager verwijderen  85198 - Experienced people manager
Deze manager verwijderen  90596 - Interim-manager & Consultant
Deze manager verwijderen  44973 - Financieel interm en programma manager
Deze manager verwijderen  67044 - Supply Chain Consultant
Deze manager verwijderen  192573 - Interim Manager/ Business Development/Verwaltungsrat
Deze manager verwijderen  87488 - Food manager operation en algemeen
Deze manager verwijderen  92024 - Interim Management / Change Management
Deze manager verwijderen  66246 - Project manager
Deze manager verwijderen  25320 - Zorgmanager
Deze manager verwijderen  15063 - locatiemanager
Deze manager verwijderen  200159 - Manager a.i
Deze manager verwijderen  50770 - Interim manager zorg
Deze manager verwijderen  199653 - CFO
Deze manager verwijderen  76820 - Salarisadministrateur en Impromptu
Deze manager verwijderen  190836 - Vertriebsorientierte Führungsposition
Deze manager verwijderen  10774 - automatisering / administratief
Deze manager verwijderen  20989 - Interim Manager - Freelance Consultant
Deze manager verwijderen  196699 - Key Account Management
Deze manager verwijderen  88068 - ICT en/of Facilitair Manager
Deze manager verwijderen  65527 - Projectmanager in communicatie, traffic en productiecoördina
Deze manager verwijderen  199080 - Teammanager/
Deze manager verwijderen  72662 - Interim manager
Deze manager verwijderen  13099 - CEO - General Manager
Deze manager verwijderen  91679 - IT / Service / Projectmanager
Deze manager verwijderen  38556 - Verander manager
Deze manager verwijderen  199158 - interim-manager/programmamanager
Deze manager verwijderen  88415 - Interim manager
Deze manager verwijderen  73245 - Algemeen, Commercieel, Technisch Directeur/Country Manager
Deze manager verwijderen  195239 - IT Manager (Coach, Human Resource, Geschäftsentwicklung)
Deze manager verwijderen  15044 - general/purchase/ director
Deze manager verwijderen  75612 - Interim manager / interim professional
Deze manager verwijderen  195001 - Interimsmanager & Consulting
Deze manager verwijderen  22612 - Supply Chain manager continuous improvement
Deze manager verwijderen  64831 - Facilitair-, interim-, project-, procesmanagement
Deze manager verwijderen  80858 - directeur, manager
Deze manager verwijderen  81342 - Interim- / Project-manager
Deze manager verwijderen  58094 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  19142 - Personeelsadviseur
Deze manager verwijderen  84129 - manager, projectleider, HRM adviseur
Deze manager verwijderen  59803 - Communicatie en PR Manager
Deze manager verwijderen  198710 - Bedrijfseconoom en organisatieadviseur
Deze manager verwijderen  198602 - directie thuiszorgorganisatie
Deze manager verwijderen  91052 - (project-)manager, adviseur
Deze manager verwijderen  51644 - Project Manager and Interim Manager
Deze manager verwijderen  58786 - IT (Operations) Manager. Program Manager, Service Manager
Deze manager verwijderen  86526 - manager real estate consulting
Deze manager verwijderen  41089 - Interim Travel Manager / Travel Consultant
Deze manager verwijderen  91199 - Directeur,Manager
Deze manager verwijderen  41340 - supply manager
Deze manager verwijderen  55488 - Logistiek Manager
Deze manager verwijderen  91984 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  92789 - Manager advies en begeleiding
Deze manager verwijderen  193010 - Freiberufler
Deze manager verwijderen  192329 - CFO-Restrukturierung-strategische Neuausrichtung-Beirat
Deze manager verwijderen  46700 - Warehousemanager - Logistiekmanager
Deze manager verwijderen  16613 - Manager, consultant
Deze manager verwijderen  54684 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  19054 - interim manager en consultant
Deze manager verwijderen  82283 - Interim Purchasing and Materials Manager
Deze manager verwijderen  193880 - Interimsmanager/Projektleiter/CFO
Deze manager verwijderen  64328 - manager non profit
Deze manager verwijderen  16858 - directeur/manager
Deze manager verwijderen  191925 - Interim Manager, Generalist
Deze manager verwijderen  74260 - Management van implementaties, informatiemanagement, project
Deze manager verwijderen  197161 - Vorstandsmitglied / Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  20324 - HRM-manager / consultant
Deze manager verwijderen  40630 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  36470 - COO/CFO/Directeur Bedrijfsvoering
Deze manager verwijderen  25149 - Ervaren interim/project manager
Deze manager verwijderen  89719 - Algemeen Directeur
Deze manager verwijderen  114447 - Technischer Kaufmann / Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  88707 - Projectmanager HR Systemen en Processen
Deze manager verwijderen  48793 - manager
Deze manager verwijderen  82820 - Manager/Directeur /Adviseur(diverse disciplines)
Deze manager verwijderen  90068 - verander- en interim manager overheid
Deze manager verwijderen  53357 - Resultaat gericht interim-manager
Deze manager verwijderen  76931 - PMO/ Project control
Deze manager verwijderen  31165 - Interim manager
Deze manager verwijderen  72293 - Interim en projectmanager
Deze manager verwijderen  91429 - General manager
Deze manager verwijderen  30062 - Manager IT, Service Manager
Deze manager verwijderen  90878 - Verandermanager; Change Agent


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :