Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

teamleider/-manager, project manager, ITIL (proces) manager,

teamleider/-manager, project manager, ITIL (proces) manager,

Werkervaring interimmanager

Januari 2010 – heden : ANWB te Den Haag
functie : Coördinator Werkplek Services (interim via NCIM)
- lijnverantwoordelijk voor 6 fte’s,
- coördineren en coachen van het Werkplek Services team,
- verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele activiteiten,
- verbeteren technische infrastructuur t.b.v. geautomatiseerde installaties van desktops/laptops,
- verbeteren bestaande (ITIL-)processen,
- vertalen van processen naar werkinstructies,
- vertalen van IT-strategie naar operatie,
- resourceplanning voor projectparticipatie,
- adviseren (suppliers-rol) van migratietrajecten (2010/2011: W2K naar XP; 2011: Novell GroupWise naar MS Outlook 2003; 2012: XP naar Windows 7, uitfasering Novell),
- lid MT-breed Infrastructuur Services,
- strategievorming voor de afdeling Werkplekken & Kantoorautomatisering,
- stagebegeleider,
- business case “Stroomlijnen Configuration management”,
- business case “Insourcing ANWB-winkeldienstverlening”
- plan van aanpak “proactief hardware vervanging t.b.v. Windows 7”.

Januari – september 2009 : Equens te Utrecht
functie : Teamleider Application Management (interim via Michael Page)
- lijnverantwoordelijk voor 6 fte’s,
- coördineren en coachen van het technisch applicatiebeheer team,
- verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele activiteiten,
- werving en selectie van permanente Application managers, voeren van sollicitatiegesprekken, “speeddating”,
- PCI DSS compliancy,
- implementatie van een workload planning system,
- evalueren van de samenwerkingsconstructie met de interne dienstverlener van de infrastructuur Systems & Connectivity, incl. het identificeren van mogelijke oplossingen en het doen van aanbevelingen,
- coördineren van projectactiviteiten (datacenter migratie, upgrade MiniTix 8.0, Mobiel Opwaarderen, E-invoicing, virtualisatie (VMware), Big Brother monitoring, CMDB scan),
- afdelingsbudgettering 2010 (als plaatsvervangend lid MT).

Juli – december 2008 : Econcern te Utrecht
functie : Technical Application project manager (interim via Progressive)
- lijnverantwoordelijk voor: 2 fte’s, project verantwoordelijk: 5 fte’s,
- op projectmatige wijze uitvoeren van de overdracht van de verantwoordelijkheid van het technisch applicatiebeheer van de Data Warehouse en SAP BPC systemen van de business eigenaren naar ICT Operations,
- op projectmatige wijze implementeren van gescheiden omgevingen (VMware) voor Ontwikkeling, Acceptatie en Productie van de Data Warehouse en SAP BPC systemen,
- op projectmatige wijze implementeren van Change & Release management,
- zorg dragen dat nieuw geïmplementeerde systemen en diensten kunnen worden ondersteund door ICT Service Desk en worden beheerd door ICT Operations,
- organiseren van het technisch applicatiebeheer van (bedrijfskritische) applicaties in een MS Windows gebaseerde omgeving met MS SQL databases,
- coördineren van het (in oprichting zijnde) technisch applicatiebeheer team,
- plannen van de inzetbaarheid van medewerkers voor (nieuwe) projecten en reeds bestaande beheers werkzaamheden,
- prioriteiten stellen voor werkzaamheden en het beheersen van verwachtingen van interne klanten,
- proactief beheer van (bedrijfskritische) applicaties om optimale beschikbaarheid te waarborgen,
- gedurende trouble-shooting activiteiten acteren als sleutelfiguur naar gebruikers en leveranciers,
- ontwikkelen, beheren en documenteren van applicatie gerelateerde procedures,
- initiëren van voorstellen om applicaties, systemen en processen te verbeteren,
- beheren van applicatie toegang structuur (gebruikersgroepen en het toewijzen van rechten).

November 2007 – mei 2008 : InterBank te Amsterdam
functie : Teamleider Service support team (interim via Progressive)
- lijnverantwoordelijk voor 8 fte’s,
- coachen, aansturen en motiveren medewerkers, conform de managementstijl van InterBank Groep, opdat zij zich optimaal ontwikkelen en een maximale bijdrage aan de realisatie van de bedrijfsdoelstellingen kunnen leveren,
- voeren van functionerings-, beoordelings- en voortgangsgesprekken,
- inventariseren opleidings- en ontwikkelingsbehoeften en ontwikkelingsmogelijkheden van medewerkers en afspraken maken inzake te volgen ontwikkeltrajecten en het vastleggen hiervan,
- periodiek vaststellen of gemaakte afspraken in het kader van de persoonlijke ontwikkeling (opleidingen, trainingen etc.) worden nagekomen,
- zorgen voor werkomstandigheden waardoor medewerkers optimaal kunnen presteren en een werkomgeving waarbinnen de medewerkers zich maximaal kunnen ontplooien,
- zorgdragen voor periodiek werk-/afdelingsoverleg,
- taken en bevoegdheden delegeren aan medewerkers binnen de afgesproken kaders,
- toezien op naleving van de voorschriften in het kader van risicobeheersing,
- zorgdragen voor de dagelijkse aansturing van de Service Desk en de operationele uitvoering van de processen m.b.t. incidenten, problemen en wijzigingen conform de performance indicators,
- verantwoordelijk voor het organiseren van een optimale bereikbaarheid van de afdeling zodanig dat aan de door de business gestelde eisen met betrekking tot bereikbaarheid en kwaliteit tegemoet gekomen kan worden,
- kwalitatief toetsen van de werkuitvoering;
- vertalen van het vastgestelde beleid in instructies en procedures voor het aandachtsgebied,
- aansturen op effectiviteit, efficiency en kwaliteit,
- zorgdragen voor het optimaal uitvoeren van het Incidentmanagement proces,
- analyseren, (her)ontwikkelen, beschrijven en onderhouden van het Incidentmanagement proces,
- voorstellen doen voor aanpassingen van de werkwijze van eigen en overige ICT-afdelingen ter verhoging van de efficiency,
- uitvoeren van de wijzigingen in het proces a.g.v. bovenstaande binnen de eigen afdeling door,
- signaleren van trends in de (maand)rapportages en beoordeelt de consequenties hiervan.

Juli 2007 – november 2007 : Fast & Fluid Management te Sassenheim
functie : ICT Manager (gedetacheerd via NIG ICT Solutions)
- lijnverantwoordelijk voor 3 fte’s,
- het beheer van bestaande hardware, netwerken, operationele systemen en applicaties van F&FM,
- zorgdragen voor een goede integratie van ICT-technologie in de bedrijfsprocessen,
- zorgdragen voor de veiligheid, integriteit, consistentie en kwaliteit van de informatie van de organisatie,
- het bewaken en garanderen van deugdelijke veiligheidssystemen, betreffende de aanwezige hardware, applicaties en netwerken,
- meewerken aan de SOx audit,
- implementeren en waarborgen van een adequaat toegangsauthorisatiesysteem van de diverse interne gebruikers tot de informatie systemen en applicaties,
- plannen en uitvoeren van gebruikersaanvragen tot steun op IT gebied,
- het initiëren, opzetten en coördineren van diverse projecten,
- voorstellen en uitvoeren van verbeteringstrajecten t.a.v. bestaande netwerken, systemen en applicaties,
- het actief onderhouden van contacten met diverse partijen zowel intern als extern,
- informeren de interne gebruikers t.a.v. nieuwe ontwikkelingen op het gebied van ICT,
- op basis van expertise feitelijk onderhandelen over de kostprijs/specificaties met leveranciers over hardware en diensten. Deze kennis ligt niet bij afdeling Inkoop.

November 2006 – juli 2007 : KPN te Den Haag
functie : Incident Manager
- procesverantwoordelijk met aansturing naar Functioneel Beheer (5 fte’s), Applicatiebeheer (6 fte’s) en Development (4 fte’s) en Database beheer (2fte´s),
- verantwoordelijk voor de tijdige en correcte afhandeling van alle incidenten op www.kpn.com,
- management teams voorzien van informatie bij hoge prioriteit incidenten,
- organiseren en voorzitten van escalatie/evaluatie besprekingen,
- herschrijven van het Incidentmanagement proces.

September 2006 - oktober 2006 : De Hypothekers Associatie te Rotterdam
functie : Teamleider Systeembeheer (interim)
- lijnverantwoordelijk voor 6 fte’s,
- inventariseren van verbeterpunten op de afdeling Systeembeheer,
- begeleiden/plannen van werkzaamheden van Systeem beheerders,
- opzetten van een lokale helpdesk incl. beschrijven van processen.

Juli 2003 – juli 2006 : Inter IKEA Systems B.V. te Delft
functie : IT Coördinator
- lijnverantwoordelijk voor 8 fte’s,
- verantwoordelijk voor de planning en coördinatie van alle support activiteiten,
- verantwoordelijk voor het dagelijkse en operationele beheer van de IT infrastructuur bestaande uit de IKEA Pilot Store en de Franchisor,
- implementeren van een IT Helpdesk, inclusief werving en selectie van nieuw personeel,
- implementeren van een IT Helpdesk systeem, TOPdesk,
- waarborgen van de kwaliteit van de IT Helpdesk en IT Operations activiteiten,
- uitvoeren/begeleiden van diverse IT verbeteringsprojecten (Active Directory 2003, Exchange 2003, NAS, SQL Clustering t.b.v. Navision, SAN, data migratie, common client),
- begeleiden van System Engineers en IT Support Technicians,
- voeren van functioneringsgesprekken,
- zorgen voor een goede werksfeer binnen de afdeling IT Operations,
- adviseren aan gebruikers over het efficiënte gebruik van IT producten,
- verantwoordelijk voor de aankoop van alle standaard IT gerelateerde producten,
- contact behouden met externe leveranciers,
- coördineren van activiteiten tussen twee zuster bedrijven (Waterloo, België en Helsingborg, Zweden),
- opzetten en adviseren omtrent nieuwe organisatie structuur,
- schrijven/beoordelen van verbeteringsvoorstellen,
- schrijven van functie omschrijvingen,
- houden van een medewerkertevredenheid onderzoek,
- doorvoeren van high value quick wins,
- implementeren van SLA’s.

Januari 1989 – juni 2003 :
- de Mondriaan Onderwijsgroep, Senior Systeem Beheerder,
- KLM Webl@b, IT Specialist,
- Parity Solutions, System Engineer,
- Computer People, Coördinator Technical Support, gedetacheerd bij Adecco Personeelsdiensten,
- Computer People, Systeem- / Netwerk Beheerder, gedetacheerd bij Adecco Personeelsdiensten,
- RPA, Servicedesk Medewerker, gedetacheerd bij KLM Engineering & Maintenance,
- Azlan Network Services, Junior System Engineer,gedetacheerd bij de Arbeidsvoorziening te Middelburg,
- EDS, Helpdesk Medewerker t.b.v. Centraal Laboratorium Bloedtransfusie, Nuon, Rijkswaterstaat, Verenigde Glas Fabrieken, Socratel, KLM Catering Services,
- Stichting Exploitatie Nederlandse Staatsloterij, Beheerder Girale Spelcyclus, afdeling Operations,
- Clyde Petroleum Exploratie, Technical Assistant, afdeling Well/Drilling Operations,
- Raytheon Engineers & Constructors, Engineering Assistant op diverse projecten,
- ABN Amro Bank, Kas-/Balie Medewerker, filiaal Hobbemaplein te Den Haag,
- Pullman Hotel; Central, Dag- & Nacht Receptionist,
- Nationale Nederlanden, Administratief Medewerker, afdeling Personeelszaken,
- PTT Telecom, Administratief Medewerker, afdeling Coördinatie Centrum Vaste Verbindingen.

Opleiding interimmanager

Opleidingen
2010 – 2012 : Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit
opleiding : Bedrijfskunde (deeltijd, MScBA / drs.)
basisvakken : Strategisch Management, Financieel Management, Organisatiekunde, Bedrijfskundige Methodologie, “Eigen bedrijf”-project.
hoofdvakken : Strategisch Management, Operational Excellence/Management (SCM), Leiderschap Management & Bestuur, Internationaal Project.
capita selecta : Management Consultancy
verdiepingsvak : Strategisch Management
thesis : Onderzoeksvraag: “Waarom kennen operationele medewerkers de bedrijfsstrategie niet?”
certificaat : Premaster-traject
diploma : planning Q3/Q4 2012

2007 – 2010 : Haagse Hogeschool, Academie voor ICT & Media
opleiding : Bedrijfskundige Informatica (deeltijd, B ICT / ing.)
hoofdvakken : Business processes & Information systems, E-business, Administratieve organisatie, E-Government, UML/UP, Service Management, Business Intelligence (BSC), Innovatie, Veranderings Management, Informatie Architectuur, Kwalitatief & Kwantitatief (SPSS) Onderzoek, Ethiek, Duurzaam ondernemen, Werken (Web) 2.0.
keuzevakken : Information Security (Security Management, ISO27000/1, Risk Analysis, CvIB, BCM, (IT/EDP) Auditing, Compliancy, Enterprise Risk Management),
: IT Governance (ISO20000, ISO38500, CobiT, BiSL, IT BSC).
scriptie : “Business IT alignment: Quick scan tool”
diploma : ja

1988 – 1989 : ECABO-project, ISI, Assistent logistiek manager
1986 – 1988 : Tinbergen College, MEAO
1982 – 1986 : S.g. “Johan de Witt”, MAVO, diploma

Certificering
Juli 2009 : PRINCE2 Foundation Certificate
Oktober 2008 : Foundation Certificate in IT Service Management (based on ITIL)

MCSE NT 4.0:
September 2000 : Networking Essentials
September 2000 : Implementing and Supporting Microsoft Windows NT Server 4.0
September 2000 : Implementing and Supporting Microsoft Windows NT Workstation 4.0
Oktober 2000 : Implementing and Supporting Microsoft Windows NT Server 4.0 in the Enterprise
November 2000 : Internetworking with Microsoft TCP/IP on Microsoft Windows 4.0
November 2000 : Implementing and Supporting Microsoft Proxy Server 2.0
December 2000 : Implementing and Supporting Microsoft Internet Information Server 4.0

Cursussen
November 2005 : IBM Learning Services, Project Management
Juli 2005 : Twice Interaction, ITIL Foundation
Mei 2005 : ISIT The Knowledge Company, Implementing Dell Enterprise Storage Solutions
December 2004 : IIR Management Development, Managementvaardigheden voor de beginnende manager
September 2004 : Azlan Training, Implementing and Managing Microsoft Exchange Server 2003
November 2003 : OGD Software, Basic TOPdesk
September 2003 : Cornerstone in Zweden, Implementing Windows 2003 and Active Directory,
- Migrating from Microsoft Windows NT 4.0 to Microsoft Windows .NET Directory Services
- Updating Support Skills from Microsoft Windows NT 4.0 to the Windows .NET Server 2003 Family
- Implementing and Supporting Microsoft Windows XP Professional
Maart 2001 : NetIQ in Engeland, AppManager 3.4 en Operations Manager 3.3
Maart 2001 : IBM Learning Services, MQ Series: Advanced System Administration
Februari 2001 : Presentatie technieken
Februari 2001 : ISES International, Projectmatig werken
December 2000 : IBM Learning Services, MQ Series: Technical Overview
December 2000 : IBM Learning Services, MQ Series: System Administration
Oktober 1999 : SPC Training, Networking Essentials
Augustus 1999 : SPC Training, Administering Microsoft Windows NT 4.0
Februari 1999 : KLM Engineering & Maintenance, Windows NT/Professional
Oktober 1998 : Azlan Network Training, Supporting Microsoft Windows NT Core Technologies
Oktober 1998 : Azlan Network Training, Administering Microsoft Windows NT 4.0
Oktober 1998 : Azlan Network Training, Networking Essentials
November 1997 : OGD, Microsoft Project 4.1
Oktober 1997 : OGD, Microsoft Word 7.0 vervolgcursus
November 1996 : ForgeTrack Ltd., Primavera SureTrak Project Manager, course 401
Maart 1996 : Wildschut Opleidingen, MCSD Access 2.0

Talenkennis interimmanager

Nederlands : goed, zowel mondeling als in geschrift,
Engels : goed, zowel mondeling als in geschrift.

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  57438 - Teamleider
Deze manager verwijderen  198647 - Manager Change- en Procesmanagement
Deze manager verwijderen  74710 - Manager
Deze manager verwijderen  52107 - Business consultant, logistics consultat
Deze manager verwijderen  91504 - manager / coach
Deze manager verwijderen  39219 - Directeur,CFO; Financieel management
Deze manager verwijderen  190721 - Human Resources Management und Lohnverrechnung
Deze manager verwijderen  91267 - projectleider
Deze manager verwijderen  26603 - Interim- en projectmanager Zorg en Welzijn
Deze manager verwijderen  91589 - Finance Manager
Deze manager verwijderen  92144 - Manager ICT
Deze manager verwijderen  50437 - Business director
Deze manager verwijderen  73143 - Procesmanager / business consultant
Deze manager verwijderen  25473 - Programma/Project manager/Organisatie adviseur
Deze manager verwijderen  29793 - Verandermanager a.i.
Deze manager verwijderen  46395 - Organisatie-adviseur, coach, trainer en manager
Deze manager verwijderen  35007 - Project and businessmanager
Deze manager verwijderen  34953 - directeur
Deze manager verwijderen  81884 - Interim manager
Deze manager verwijderen  50861 - Mr
Deze manager verwijderen  59209 - Alg./Techn. Directeur, Adviseur
Deze manager verwijderen  51905 - Interim manager / project manager
Deze manager verwijderen  86390 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  83906 - Woonconsulent
Deze manager verwijderen  64284 - General management
Deze manager verwijderen  86761 - interim management, administratieve organisatie
Deze manager verwijderen  55256 - Interim (lijn)manager, projectleider, consultant of coach.
Deze manager verwijderen  66753 - Manager/CFO / Financieel Directeur/Controller
Deze manager verwijderen  29386 - office manager, management assistente
Deze manager verwijderen  198061 - Betriebswirt Logistik Verkehr Spedition
Deze manager verwijderen  48316 - Interim- en Projectmanager Supply Chain
Deze manager verwijderen  25232 - interim manager/projectleider
Deze manager verwijderen  11376 - Lijnmanagement en projectmanagement
Deze manager verwijderen  92236 - Manager productie
Deze manager verwijderen  137143 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  198243 - Business Development & Sales Management
Deze manager verwijderen  195586 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  192951 - IT Projektmanager, Dozent und Heilpädagoge
Deze manager verwijderen  35683 - Project management/ Interim manager
Deze manager verwijderen  20626 - operations manager;logistics manager
Deze manager verwijderen  16474 - Payroll Consultant/ Hoofd Salaris administratie
Deze manager verwijderen  71736 - Operations Professional
Deze manager verwijderen  36566 - Manager
Deze manager verwijderen  48310 - Projectcontroller
Deze manager verwijderen  72860 - directeur, manager, teamleider, coach, consultant
Deze manager verwijderen  195977 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  36795 - senior project manager / interim manager
Deze manager verwijderen  92896 - manager
Deze manager verwijderen  40135 - CFO / Controller
Deze manager verwijderen  38984 - Manager gezondheidszorg
Deze manager verwijderen  192047 - Interim Finance & Accounting
Deze manager verwijderen  51830 - Directie Assistent / project manager Hotellerie
Deze manager verwijderen  90870 - Operationeel Manager
Deze manager verwijderen  91301 - Business controller, interim manager, projectleider
Deze manager verwijderen  82456 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  74598 - Interim Management / Organisatie advies
Deze manager verwijderen  62606 - Recruiter, trainer/coach, verandermanager
Deze manager verwijderen  57277 - senior manager, specialisatie: gezondheidszorg
Deze manager verwijderen  78733 - Afdelingsmanager
Deze manager verwijderen  61537 - Interim Manager Veranderingsmanagement & Innovatie
Deze manager verwijderen  40775 - HR consultant
Deze manager verwijderen  200971 - Lean / Agile Consultant
Deze manager verwijderen  20538 - Distribution & Development Manager
Deze manager verwijderen  34620 - KAM Manager (QA Manager) & Consultant
Deze manager verwijderen  196028 - kaufmännischer Leiter / Geschäftsführer/Controlling
Deze manager verwijderen  18913 - Interim manager
Deze manager verwijderen  87350 - adviseur/trainer/coach
Deze manager verwijderen  28307 - Controller
Deze manager verwijderen  24589 - manager/direkteur
Deze manager verwijderen  76050 - Interim manager / projectleider
Deze manager verwijderen  76770 - manager en bedrijfskundig adviseur
Deze manager verwijderen  55005 - management
Deze manager verwijderen  17818 - midden/ hoger kader
Deze manager verwijderen  190868 - Projektleitung
Deze manager verwijderen  91214 - projectleider
Deze manager verwijderen  18297 - Senior projectmanager
Deze manager verwijderen  58690 - Interim manager
Deze manager verwijderen  118608 - Sales Manager / Key Account Manager / Projektmanager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :