Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim hoofd P&O

interim hoofd P&O

Werkervaring interimmanager

Profiel
15 jaar ervaring als interim-manager en adviseur P&O binnen de not for profit sector (gemeente, welzijn, zorg, psychiatrie, hogescholen)
Ervaring met veranderingsprocessen, professionalisering van P&O-afdeling, fusieprocessen, cultuurverandering, harmonisering arbeidsvoorwaarden, ontwikkelen van P&O-beleid en implementeren.
Ik ben in staat complexe processen resultaatgericht en mensgericht te begeleiden.
Ik ben analystisch, ben snel vertrouwd met de nieuwe organisatie en ben doelgericht.
Ik ben nuchter en werk op een gestructureerde wijze.
Humor en relativering zijn voor mij belangrijk.

Werkervaring
Jan. 2008 – febr. 2009
Senior personeelsadviseur, Centrum voor Dienstverlening, Welzijnsorganisatie voor dak- en thuislozenopvang, activering, maatschappelijk werk en vrijwilligerswerkbemiddeling, Rotterdam, 500 fte en 200 vrijwilligers; organisatieadvies voor de Service Organisatie (ondersteunende diensten) en implementeren van het advies, afslankingoperatie, regelen van afvloeiingen en reguliere personeeladvieswerk.

Jan. 2007 – sept. 2007
Manager managementondersteuning binnen Shared Service Centrum, GGNet, instelling geestelijk gezondheidszorg (psychiatrie), Warnsveld, 2400 fte, aansturen 40 projectleiders en adviseurs (P&O-adviseurs, Arbo-adviseurs, vastgoedadviseurs, facilitair adviseurs); realiseren van professionaliseringslag; transitiemanager (cultuurverandering bij de medewerkers), ontwikkelen van het team en de functies; opbouwen klant-leverancierrelatie (opstellen van Service Level Agreement);

Nov. 2006 – jan.2007
Hoofd P&O, Spatie, centrum voor geestelijke gezondheidszorg (psychiatrie), Apeldoorn, 750 fte, fusie voorbereiden met GGNnet en kwaliteitsverbetering P&O-afdeling, lid van de projectgroep voorbereiding van het Shared Service Centrum in de nieuwe fusieorganisatie (samenvoegen van de afdelingen en anders organiseren van de reguliere ondersteunende diensten (vier meer integrale afdelingen opgezet: Administratie (alle administraties), Managementondersteuning (alle projectleiders en adviseurs), Organisatieondersteuning (alle facilitaire medewerkers), Infrastructuur (ICT, gebouwen en locatiebeheer)); plaatsingsproces van leidinggevenden en medewerkers; cultuurproject opgezet.

Jan. 2006 – mei 2007
Hoofd P&O, Passade, Welzijnsinstelling, Arnhem, 125 fte, opheffing van de organisatie en uitplaatsing van de medewerkers Centraal Bureau; de drie afzonderlijke afdelingen zijn ondergebracht bij drie verschillende organisaties (vergelijking van CAO; onderhandelingen met de vakbonden, drie sociale plannen afsluiten met de andere organisaties en de vakbonden). Een vierde sociaal plan voor de medewerkers van het centraal bureau. Voor een deel zijn de medewerkers van het Centraal Bureau naar de drie organisaties gegaan, de rest is begeleid naar functies elders. Alle medewerkers van Centraal Bureau hadden voor de definitieve ontvlechtingsdatum een nieuwe baan elders.

Juli 2003 – okt. 2006
Senior P&O-consulent, Centrum voor Dienstverlening, Welzijnsorganisatie voor dak- en thuislozenopvang, Rotterdam, 500 fte, activering, maatschappelijk werk en vrijwilligerswerkbemiddeling, Rotterdam, projectleider invoering functiewaardering FLG (volledige proces geleid van beschrijven van 160 functies en waarderen; bezwaren behandelen en de inschaling regelen). En senior consulentwerkzaamheden (o.a. afvloeiing van 60 personeelsleden met sociaal plan en sociaal statuut (onderhandelingen met de vakbonden); reorganisatie en reguliere personeelsadvies.

Sept. 2003 – sept. 2006
Projectleider PIMS, gemeente Zeist, conversie van nieuwste versie van PIMS, optimaliseren van het personeelsinformatiesysteem (implementeren van modules (digitale vakantiekaart/ aan- en afwezigheid, digitaliseren van mutatiestroom, online muteren van persoonsgegevens door medewerkers)), het leveren van managementinformatie (digitaal faciliteren, zodat managers hun eigen informatie uit het systeem kunnen verkrijgen); opstellen en implementeren van procedures.

Juli 2002 – april 2003
Hoofd afdeling Personeel en organisatie Stichting zorgcentra Moerborch, 4 verzorgingshuizen voor bejaarden en 1 verpleeghuis (met psychiatrische afdeling), Heerenveen; organisatieontwikkelingsproces (fusie 1-1-2002; nieuwe visie); afdeling P&O gestructureerd en geprofessionaliseerd; FWG-functiewaardering (100 functies beschreven en gewaardeerd met een waarderingscommissie met vertegenwoordigers uit de organisatie); Arbobeleid (realiseren van vermindering ziekteverzuim en preventief beleid opzetten).

Aug. 2001 – febr. 2002
Hoofd afdeling Personeel en Organisatie gemeente Texel; afdeling P&O nieuw leven ingeblazen (professionalisering); veranderingsprocessen begeleid (o.a. invoering centrale publieksbalie); reguliere personeelswerk.

Maart 2001 – sept. 2001
Hoofd afdeling Beleid en Service, stadsdeel Bos en Lommer, Gemeente Amsterdam, ziektevervanging; capaciteitsberekening voor de afdeling P&O uitgevoerd; nieuwe structurering van taken en werkzaamheden ingevoerd; een planning van werkzaamheden opgesteld.

Febr. 1999 - jan. 2001
Hoofd stafgroep bestuurlijke ondersteuning en wnd. gemeentesecretaris gemeente Montfoort; nieuwe organisatie-opzet voor de splitsing van de afdeling gemaakt en doorgevoerd (alle ondersteunende medewerkers (20) vielen rechtsreeks onder de gemeentesecretaris (P&O, ICT, bestuurssecretariaat, juridische zaken, bestuurszaken, voorlichting, commandant van de brandweer); een aantal personele problemen (w.o. de gemeentesecretaris) opgelost; reorganisatieproces begeleid binnen de gemeente (o.a. bezuinigingsoperatie; gezamenlijk project van management, college en raadscommissie personele zaken; bezuinigingsdoelstellingen gezamenlijk opgesteld alsmede een plan van aanpak om de afslanking te realiseren).

Mei 1998 – maart 1999
Projectleider personeelsplanning, gemeente Vleuten, een systematiek van personeelsplanning opzetten en de personeelsplanning voor komende 6 jaar berekenen. De gemeente Vleuten maakte een geweldige groei door door het grote bouwproject Leidsche Rijn. Een personeelsplanning opgezet om de groei van de organisatie af te stemmen op de groei van de gemeente.

Aug. 1997 – maart 1998
Hoofd P&O Hogeschool voor de Kunsten Oost Nederland; Arnhem, nieuwe opzet gemaakt voor de afdeling P&O voor de gefuseerde organisatie; capaciteitsberekening opgesteld; nieuwe afdeling vormgegeven.

Nov. 1996 - juli 1997
Hoofd POI gemeente Uithoorn, personeelsconflict op de eigen afdeling opgelost, resulterend in het vertrek van het hoofd; afdeling weer body gegeven in de organisatie.
Maart 1996 – dec. 1996 Projectleider functiewaardering, Hogeschool Zuid Limburg; 50 functies beschreven en gewaardeerd.

Juni 1995 – juni 1997
Adviseur organisatieontwikkeling, Bureau voor Rechtshulp Utrecht; managementteam begeleidt bij de organisatieontwikkeling (efficiënte organisatieopbouw, cultuurverandering (tragets ingevoerd).

April 1995 – juli 1996
Adviseur organisatiestructurering en functiewaardering, Bureau Onderwijs, Gemeente Utrecht; managementteam begeleidt bij organisatieontwikkelingsproces; afdeling toerusten voor de nieuwe taakstellingen (collegeprogramma) (functie- en organisatieopbouw en cultuurveranderingsproces); managementteam begeleidt bij de implementatie.

Okt. 1994 – juli 1995
Hoofd P&O gemeente Vleuten; ziektevervanging; afdeling gestructureerd: heldere verdeling van werkzaamheden en verantwoordelijkheden over de verschillende functies; afdeling geprofessionaliseerd, zodat de advies- en ondersteunende functies een toegevoegde waarde leverden aan de organisatie.

Maart 1994 – sept. 1994
Hoofd P&O twee wooncentra voor ouderen in Amsterdam; nieuwe structuur in de P&O-afdeling gebracht (verdeling van werkzaamheden en functieopbouw); nieuw hoofd geworven en reguliere personeeladvieswerk.

Personeel- en Organisatieadviseur
• begeleiden van (management)teams in veranderingstrajecten (doel, structuur, werkwijzen en cultuurverandering) bij gemeenten en non profit organisaties
• management-coaching en individuele begeleiding
• ontwikkelen van personeels- en organisatiebeleid en personeelsinstrumenten bij diverse gemeenten en non-profit instellingen
• organisatie- en functioneringsonderzoek en -advisering; functiestructurering bij diverse gemeenten en non-profit organisaties
• functiewaarderingsprojecten en -bezwarencommissies bij de provincie Utrecht, diverse gemeenten, Hogescholen
• permanent adviseur personeel en organisatie van een profit organisatie en non-profit organisaties
• incompany communicatietrainingen bij allerlei soorten organisaties
• doceren hogeschool Utrecht (Post HBO-onderwijs; veranderingsmanagement)

1994 Gemeente Utrecht, sector Personeel, Organisatie en Informatie (20 uur per week)
functie: Adviseur Personeel en Organisatie (twee projecten)
• Adviseren bij en begeleiden van de kerntakendiscussie door de gemeenteraad, het College en het gemeentelijk managementteam (cultuuromslag en verduidelijken van de verantwoordelijkheden; praktisch gericht op de effecten voor de "burger")
• Ontwikkelen van opleidingsplannen bij de gemeentelijke diensten samen met de decentrale afdelingen P & O

1981 – 1993 Bureau Personeelsadviseur voor de Sociaal-Maatschappelijke sector, gemeente Utrecht
1991 - 1993 functie: Hoofd
• leidinggeven aan het bureau
• ontwikkelen en uitvoeren van het sociaal beleid
• ondersteunen en begeleiden van het management
• (laten) uitvoeren van de personeelsinstrumenten
• begeleiden van (individuele) medewerkers
1989 - 1991 functie: Plv. Hoofd
1981 - 1989 functie: Personeelsadviseur
Het bureau voerde het personeels- en organisatieadvieswerk uit voor meerdere gemeentelijke diensten en stichtingen ( ong. 800 personeelsleden)
Laatstelijk:
Dienst Welzijn(480 personeelsleden)
St. Huisvesting van bejaarden (290 pers.leden)
St. Welzijn Ouderen/SBU (70 pers.leden)
In het verleden:
Keuringsdienst voor Waren
Kon. Wilhelmina Stichting (w.s.w.)
G.G. en G.D.

1980 - 1981 Gem. Sociale Dienst Utrecht, afdeling Externe Sociale Werkvoorziening
functie: Personeelsfunctionaris (functiewaardering; opleidingscoördinator; acquisitie van w.s.w.-plaatsen)

1976 - 1980 St. Sociale Werkvoorziening Zeist
functie: Medewerker salarisadministratie/personeelsfunctionaris

1974 - 1976 G.A.K. Utrecht
functie: Behandelend beambte Ziektewet


Opleiding interimmanager

Opleidingen
2002 Academische opleiding Management en Communicatie, Universiteit Utrecht; afstudeerproject ‘Het einde van top-down leiderschap bij veranderingsprocessen’.
1996 Master Strategic Management (MSM), Centrum voor beleid en management, Utrecht
1992 Tweejarige post-academische opleiding Strategisch Management in de not-for profit sector, Centrum voor beleid en management (Universiteit Utrecht)
1984 H.B.O. Personeelsbeleid, Sociale Academie, Den Haag
1979 Opleiding Algemeen Personeelsbeleid, Bestuursschool, Utrecht
1973 H.B.S. B, Bonifatiuscollege, Utrecht

Cursussen
Leergang voor Opleiders
NLP Practitioner, Master Practitioner Opleiding en Trainersopleiding
Systemisch werken (familie- en organisatieopstellingen)
Consulting skills (adviesvaardigheden)
Spiral Dynamics Integral course, level one en two
Economie voor de non-profit sector
Functiewaardering
Methodische Personeelsbeoordeling
Management en Automatisering


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch, daadkrachtig, doel- en resultaatgericht, oplossingsgericht, mensgericht, begeleiden complexe processen, overzicht houdend bij complexe en omvangrijke werkzaamheden, gestructureerd, betrokken, enthousiasmerend, humor, relativering.

Talenkennis interimmanager

nederlands

Overig

Diverse activiteiten
Lid raad van toezicht, Activiteitencentra voor lichamelijk gehandicapten te Harmelen, 1984-2007
Bestuurslid, Baantraject, re-integratiebedrijf, 1999-2007.

Sportief,
Voetballen, badminton, fitness, wandelen, fietsen, schaatsen.

Cultuur
bezoek van schouwburg en muziektheater.

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  31410 - Commercial technologist
Deze manager verwijderen  91644 - Projectmanager Food / Expert Convenience Food
Deze manager verwijderen  200283 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  86057 - commercieel directeur
Deze manager verwijderen  42975 - Manager Marketing en Sales
Deze manager verwijderen  46874 - Directeur/interim-manager/project-manager
Deze manager verwijderen  63865 - Partner
Deze manager verwijderen  194404 - Manager Real Estate / Surveyor / Consultant
Deze manager verwijderen  115194 - Asst Brand manager
Deze manager verwijderen  11358 - MBA focus in finance and international commerce
Deze manager verwijderen  47363 - projectmanager, directie
Deze manager verwijderen  72649 - Hoger Management
Deze manager verwijderen  11595 - Senior projectmanager met Call Center ervaring
Deze manager verwijderen  64165 - Manager International Business-ME.
Deze manager verwijderen  200036 - CEO
Deze manager verwijderen  73569 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  61955 - Marketing manager internet en financiele diensten
Deze manager verwijderen  18837 - Directeur, salesmanager
Deze manager verwijderen  64090 - International Executive
Deze manager verwijderen  67714 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  48912 - Manager sales en quality in automotive
Deze manager verwijderen  191780 - Interim Manager, Leiter Marketing & Sales, Change Mangement
Deze manager verwijderen  197598 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  29881 - iTranslator/iConsultant
Deze manager verwijderen  41398 - Logistics Professional
Deze manager verwijderen  12799 - interimmanager
Deze manager verwijderen  39362 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  78973 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  192298 - Geschäftsführer, Abteilungsleiter
Deze manager verwijderen  68216 - Interim senior consultant, trainer.
Deze manager verwijderen  36085 - Interimmanager, Projectmanager, Programmamanager, Veranderma
Deze manager verwijderen  30532 - Hoofd administratie
Deze manager verwijderen  65991 - Consultant, Manager, Executive
Deze manager verwijderen  201114 - sales & exectutive management
Deze manager verwijderen  156908 - Marketing und Sales Experte
Deze manager verwijderen  37920 - Projectmanager, Senior Consultant
Deze manager verwijderen  18963 - Marketing en sales consultants
Deze manager verwijderen  90554 - Algemene Directeur
Deze manager verwijderen  45525 - Commercieel/Algemeen manager a.i.
Deze manager verwijderen  22115 - credit manager
Deze manager verwijderen  86477 - Business Development & general management
Deze manager verwijderen  86087 - Mr
Deze manager verwijderen  27710 - directeur
Deze manager verwijderen  23800 - Interim Management
Deze manager verwijderen  90601 - Event - & Projectmanager / Projectleider.
Deze manager verwijderen  191894 - Senior Consultant, Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  11939 - Marketing & Communicatie manager
Deze manager verwijderen  72576 - Logistic specialist
Deze manager verwijderen  32812 - Supply chain manager / consultant
Deze manager verwijderen  193488 - Marketingleiter/Markenexperte, Leiter Retail/Retailexperte
Deze manager verwijderen  56247 - Consultant/project manager innovatie and supply chain
Deze manager verwijderen  69273 - Salesmanager
Deze manager verwijderen  11206 - Manager Consulting / Information Manager
Deze manager verwijderen  92139 - Hoofd/leider/manager/coordinator/coach
Deze manager verwijderen  37600 - Directeur
Deze manager verwijderen  86269 - Manager en consultant binnen callcenters en customer service
Deze manager verwijderen  18477 - No Nonsense Commercieel Manager/ Directeur ai
Deze manager verwijderen  28782 - Business Development Interim
Deze manager verwijderen  23997 - Project / Service / Crisis / Operationeel manager
Deze manager verwijderen  200623 - People/verandermanager
Deze manager verwijderen  17304 - Business Development Manager
Deze manager verwijderen  52218 - Project- & procesmanager
Deze manager verwijderen  199615 - Directeur Marketing en Communicatie
Deze manager verwijderen  84371 - Coordinator samenwerking onderwijs-bedrijfsleven
Deze manager verwijderen  72015 - Projectmanager personeel en arbeidsmobiliteit
Deze manager verwijderen  84440 - Verander Manager
Deze manager verwijderen  199150 - interim manager Learning & Development
Deze manager verwijderen  28054 - directeur
Deze manager verwijderen  15584 - Interim Manager & Coach
Deze manager verwijderen  2192 - Marketeer
Deze manager verwijderen  56519 - Technial Director
Deze manager verwijderen  16932 - Interim manager
Deze manager verwijderen  51266 - projectmanager
Deze manager verwijderen  38693 - Commercieel Marketing & Communicatie Specialist
Deze manager verwijderen  37191 - Manager / directeur
Deze manager verwijderen  78503 - directie, bestuurder, management
Deze manager verwijderen  52197 - Directeur
Deze manager verwijderen  48556 - Organisatie adviseur - trainer - coach
Deze manager verwijderen  23834 - senior business analyst of e-commerce manager
Deze manager verwijderen  43881 - Algemeen manager/directeur
Deze manager verwijderen  198768 - Office- marketingmanager
Deze manager verwijderen  36050 - Interim- en projectmanagement
Deze manager verwijderen  192878 - Marketing and Sales Director
Deze manager verwijderen  70396 - directeur
Deze manager verwijderen  39673 - HRM / Sales Directeur / Manager
Deze manager verwijderen  53183 - Interim Manager management en sales
Deze manager verwijderen  195002 - Verkaufs und Marketingmanager
Deze manager verwijderen  68243 - Marketing- /Marketing-communicatie manager/Operationeel mana
Deze manager verwijderen  112524 - Geschäftsführer /Geschäftsbereichsleiter / Projektleiter
Deze manager verwijderen  31585 - General Manager
Deze manager verwijderen  194133 - Interim Manager Finance
Deze manager verwijderen  26377 - directeur
Deze manager verwijderen  14591 - algemeen directeur, strategie ontwikkeling, internationaal m
Deze manager verwijderen  10848 - Interim manager
Deze manager verwijderen  50923 - New Business Consultant
Deze manager verwijderen  66982 - Commissaris / Interim Manager / Algemeen Directeur
Deze manager verwijderen  81721 - Directeur


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :