Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Business consultant / Projectleider / Interim teamleider

Business consultant / Projectleider / Interim teamleider

Werkervaring interimmanager

Grote bankverzekeraar
Functie business architect
Activiteiten
- leveren van architectuurbijdragen in diverse projecten die te maken hebben met de strategische samenvoeging van twee labels. Deze projecten richten zich op enerzijds de integratie van processen en systemen en anderzijds op het ontsluiten van oplossingen naar meerdere verkoopkanalen (internet, kantoren, sales forces, call centers).

Grote bankverzekeraar
Functie business analist / consultant
Activiteiten
- uitvoeren van een vooronderzoek naar een nieuwe oplossing voor ondersteuning van het verkoopproces van adviseurs;
- maken van een globaal ontwerp en doen van pakketselectie voor de beoogde oplossing;
- inrichten van organisatie en proces voor responsopvang naar aanleiding van een compliancecampagne, waarin klanten -conform WFD- worden geïnformeerd over hun beleggingsprofiel en de te verwachten resultaten.

Grote verzekeraar
Functie Procesarchitect/procesontwerper
Activiteiten
- Introductie van een nieuw product
- In projectverband als ‘functioneel specialist processen’ participeren in het project Implementatie Wet Financiële Dienstverlening: het analyseren van processen en doen van verbetervoorstellen, specifiek ontwerpen en inrichten van nieuw proces \'adviseren klanten\', en AO/IC-borging van het project
- in de lijnorganisatie opzetten van procesbeheer (benoemen van rollen, opzetten van cyclus tussen organisatie en procesbeschrijvers) en inzichtelijk maken van procesmodel en onderliggende processen, verbindingen met aansluitende processen
- aansturing van procesbeschrijvers

Uitvoeringsinstituut Werknemers Verzekeringen (UWV)
Functie Business architect
Activiteiten
- Opstellen van een Project Start Architectuur (PSA). Voor een bepaald verandergebied worden de implicaties en afbakeningen op zeven architectuurdomeinen in kaart gebracht, als mede de onderbouwde afwijkingen van ten opzichte van de Referentiearchitectuur. Een PSA is het kader voor het feitelijke project.
- Meewerken aan een toekomstvisie van een aantal gemeenschappelijke administraties. UWV maakt een complexe veranderingsslag door die gevolgen heeft op de informatiehuishouding. Een aantal visievarianten in stappen tot 2012 geven richting aan de veranderingen.

Gemeente Amsterdam
Functie Functioneel ontwerper
Activiteiten
- Opstellen van een functioneel ontwerp voor het nieuwe leerlingen administratie systeem.

Middelgrote uitvaartverzekeraar
Functie Senior business consultant
Activiteiten
- procesoptimalisatie van een service center: het service center heeft altijd eindcontact met de klant, maar is intern in hoge mate afhankelijk van de performance van andere afdelingen. In de uitgevoerde analyse zijn relevante processen beoordeeld en zijn voorstellen voor verbetering gedaan. In de aansluitende procesoptimalisatie is in workshops met de medewerkers een verband gelegd tussen organisatiedoelstellingen, kritieke succesfactoren en de gewenste proces- en organisatie-inrichting. Door de nieuwe procesinrichting worden veel werkzaamheden aan het begin van processen uitgevoerd, waarna een soepele en probleemloze verwerking kan plaatsvinden. Opgeleverd zijn o.m. procesontwerpen, blauwdrukken voor organisatie-inrichting, en input-, output- en validatiemodellen.
- de uitkomsten van de optimalisatie zijn geïmplementeerd.

Ministerie van Sociale zaken en Werkgelegenheid
Functie Projectleider
Activiteiten
- planning en control: ontwikkelen van een beheersmodel voor ziekteverzuim en instroom WAO. Het model legt een verband tussen het ziekteverzuim en de achterliggende oorzaken. Tevens is voorzien in de benodigde management informatie.
- ICT-regie: coördineren van het proces van Informatieplanning, inclusief het beoordelen van investeringsvoorstellen op inhoud en budgettaire consequenties. Uiteindelijk heeft dit geleid tot toekenning van beschikbare budgetten aan de Directies. Tevens is vanuit deze voorstellen een departementale ICT-aanpak ontwikkeld;
- second opinion onderzoek: de opdrachtgever was geïnteresseerd in de toekomstbestendigheid van het in gebruik zijnde systeem. Het eindrapport is opgesteld na interviews met diverse betrokkenen (o.a. directie, inspecteurs, ontwikkelaars).
- informatieplanning: de introductie van een methode voor het opstellen van investeringsvoorstellen op basis van informatieplanning. Traditioneel waren de investeringsvoorstellen van de verschillende directies technisch van aard en was de planningshorizon te kort. Om dit probleem te ondervangen hebben wij een project uitgevoerd waarin de investeringsvoorstellen onderdeel vormen van een jaarlijkse cyclus. De hieruit voorkomende projecten hebben een organisatorische verankering en een meerjarige planningshorizon.

Grote woningbouwcorporatie
Functie senior business consultant
Activiteiten
- quality assurance: uitvoeren van een projectreview/audit waarin de kwaliteit van opgeleverde produkten (procesflows, functioneel ontwerp, technisch ontwerp) en resultaten zijn beoordeeld. Tevens zijn de uitvoering en voortgang van het project geaudit;
- selectie van een bedrijfsinformatiesysteem: traditionele, in deze markt gebruikelijke pakketten bleken niet aan te sluiten bij de ambities zoals in de strategische verkenning geformuleerd. Dit heeft geleid tot de keuze van ERP-software met specifieke functionaliteit voor de volkshuisvesting;
- uitvoeren van een strategische verkenning: het bepalen van toekomstige behoeften voor nieuwe producten en diensten, het uitbrengen van een advies voor de gewenste situatie en een stappenplan om daar te komen.

Kleine woningstichting
Functie Consultant
Activiteiten
Uitvoeren van organisatiescan, waarin met name het besturingsmodel van de organisatie onderwerp van onderzoek was. Dit heeft geleid tot een organisatieverandering en de benoeming van een nieuw management team.

Euronext
Functie Consultant
Activiteiten
- Uitvoeren van een pakketselectie voor een financieel informatiesysteem. In dit kader is ook een procesanalyse gedaan, bestaande uit het in kaart brengen van alle relevante processen, optimaliseren van deze processen en definiëren van de informatiebehoefte.

Grote bankverzekeraar
Functie Consultant
Activiteiten
- projectcoördinatie: ondersteuning van de projectleider in de uitvoering van het totale project;
- ontwerpen van een bedrijfs-en ICT-architectuur;
- projectreview: bewaken van de projectaspecten tijd-budget-kwaliteit.

Uitvoeringsorganisatie
Functie Assistent controller
Activiteiten
- coördineren van planning- en controlcyclus: het initiëren van en coördineren bij de implementatie van een planning en controlmodel in een turbulente omgeving. In deze periode werd de SFB-groep gereed gemaakt voor marktwerking en bedrijfsmatig werken;
- leidinggeven aan een team van gebruikers;
- ontwikkelen en verzorgen van periodieke interne en externe rapportages (op basis van de Balanced Business Scorecard);
- modelleren en implementeren van instrumenten voor budgetteren en strategic cost management;
- verbetering administratieve processen (verbeteren van de informatievoorziening en de kwaliteit van de management informatie).

Grote verzekeraar
Functie Analist management informatie, medewerker planning en control
Activiteiten
- meewerken in planning- en controlcyclus;
- verzorgen van interne rapportages ten behoeve van het management;
- ontwikkelen en introduceren van stuurinstrument Balanced Business Scorecard;
- ontwikkelen en implementeren van een transactieverwerkings- en informatiesysteem voor schadebehandeling;
- Tariefsherziening Arbeidsongeschiktheidverzekering;


Opleiding interimmanager

Doctoraalstudie Organisatie en Beleid (Organisatiekunde),
Universiteit van Amsterdam, Amsterdam

HEAO-Economisch-Juridisch, Hogere Economische School, Amsterdam, Specialisatie: Bank en verzekeringswezen
- NIBE-certificaten
- SVV-certificaten

Diverse trainingen
- Requirements Engineering (Valori Academy/incompany)
- Prince2 Foundation (Ruysdael/Twice Interaction)
- Creatief denken (Schouten en Nelissen)
- Onderhandelen (KPMG Consulting)
- Projectaanpak: Key Client Deliverables Matrix (KPMG Consulting)
- Adviesvaardigheden voor adviseurs (Schouten en Nelissen)
- Procesverbetering en -management (KPMG)
- Time/INSUNIX (Roosendaal & Fontijn partners)
- Inzicht in invloed (Bureau Zuidema)
- Modelling workshops Pillar Hyperion / Activity Based Costing
- Werken in teams (Twijnstra en Gudde)


Talenkennis interimmanager

Nederlands uitstekend
Engels goed

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  47332 - Manager Openbaar Vervoer, Afvalbedrijven en overheidsbedrijv
Deze manager verwijderen  62184 - Logistiek manager, supply chain manager
Deze manager verwijderen  136900 - Interims-Management
Deze manager verwijderen  24906 - Inkoopmanager
Deze manager verwijderen  52878 - HR Manager/ Adviseur
Deze manager verwijderen  80529 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  55579 - Consultant / Management Coach
Deze manager verwijderen  90607 - Project manager/Consultant
Deze manager verwijderen  58728 - Interim manager
Deze manager verwijderen  198405 - kfm. Leiter / Geschäftsführer / Vorstand
Deze manager verwijderen  10760 - Controller/Finance Manager/Project Manager
Deze manager verwijderen  36130 - financieel directeur
Deze manager verwijderen  199219 - Directeur
Deze manager verwijderen  30478 - Manager Bedrijfsvoering-HRM
Deze manager verwijderen  81638 - Call center manager/supervisor/teamchef
Deze manager verwijderen  17779 - Interim en veranderingsmanager, trainer/coach
Deze manager verwijderen  76489 - Interim controller
Deze manager verwijderen  194513 - CFO, Controller Foreign Subsidiaries
Deze manager verwijderen  85035 - (algemeen) directeur
Deze manager verwijderen  10917 - directeur/manager/lid raad van bestuur
Deze manager verwijderen  12076 - Manager herstel en ziekteverzuim
Deze manager verwijderen  191481 - Geschäftsführerin Managementcoaching
Deze manager verwijderen  58288 - Projectmanager / Interimmanager
Deze manager verwijderen  199874 - Game changer / verandermanager /
Deze manager verwijderen  191079 - Financial Change Manager to improve your financial control
Deze manager verwijderen  192037 - Buchhaltung
Deze manager verwijderen  192739 - Interim Geschäftsführung
Deze manager verwijderen  35368 - Lijn / project / programma management
Deze manager verwijderen  58782 - interimmanager, adviseur, consultant
Deze manager verwijderen  91536 - Logistiek manager / supply chain manager / voorraadbeheerder
Deze manager verwijderen  200940 - Financieel directeur / Finance manager
Deze manager verwijderen  55027 - Project Manager finance/IT, controller
Deze manager verwijderen  40282 - Specialist in Procurement-based Projects
Deze manager verwijderen  72796 - Consultant
Deze manager verwijderen  48177 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  62874 - manager , directeur
Deze manager verwijderen  42651 - Controller Financieel manager Directeur
Deze manager verwijderen  78695 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  90085 - Accountant RA
Deze manager verwijderen  79166 - (project)manager gezondheidszorg/ ouderenzorg
Deze manager verwijderen  80345 - Manager (breed inzetbaar)
Deze manager verwijderen  39213 - Interim-manager / Coach/ Business Consultant/Directeur
Deze manager verwijderen  72262 - Change Manager, coaching, international expert
Deze manager verwijderen  84155 - Financieel directeur, CFO, Finance manager
Deze manager verwijderen  86054 - Financieel Manager / Controller
Deze manager verwijderen  91926 - General/operational change/crisis manager
Deze manager verwijderen  58003 - Financieel directeur / controller
Deze manager verwijderen  192693 - Strategischer Coach & Change Manager
Deze manager verwijderen  90321 - verandermanager-interim management
Deze manager verwijderen  191793 - Cash Manager - Treasurer (a.i.)
Deze manager verwijderen  200014 - Interim manager
Deze manager verwijderen  84116 - project/interim manager, senior consultant
Deze manager verwijderen  29288 - Logistics & Purchasing Manager
Deze manager verwijderen  21319 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  41849 - Interim manager, Projectleider
Deze manager verwijderen  44061 - Interim consultant/credit manager
Deze manager verwijderen  13620 - manager
Deze manager verwijderen  33655 - Business consultant / Projectleider / Interim teamleider
Deze manager verwijderen  55279 - Interim manager / Coach binnen de gezondheidszorg
Deze manager verwijderen  75307 - commercieel manager
Deze manager verwijderen  195427 - HR DIRECTOR
Deze manager verwijderen  163120 - Kaufmännischer Leiter
Deze manager verwijderen  196297 - Generalist / Medien und Druck
Deze manager verwijderen  63039 - Senior Credit Manager
Deze manager verwijderen  200474 - Inkoop
Deze manager verwijderen  10074 - Financieel Controller


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :