Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

Jan 2010– heden
Consultancy: consultancy, interim management en coaching. Eigenaar en management consultant.

Jun 2012 – dec 2012
Greif Nederland B.V.: interim manager
Opdracht: - Door vele wijzigingen en een ERP implementatie binnen de organisatie moet het lijnmanagement worden ontlast. De nadruk ligt op business controlling.
- Projectbegeleiding bij verwerken organisatiestructuurwijziging in administratieve en financiële processen en systemen.

Apr 2012 – okt 2012
Pon’s Automobielhandel B.V.: a.i. Consultant
Omschrijving bedrijf: Pon is de grootste auto-importeur in Nederland en daarnaast één van de grootste familiebedrijven. Ze importeren de merken VW, Audi, Porsche, Seat, Skoda. Er werken wereldwijd bijna 11.000 medewerkers. In Leusden alleen werken zo’n 600 medewerkers.
Opdracht: - Onderzoek naar een doorbelastingsmodel voor ICT kosten, zodat een optimale waarde propositie wordt bereikt.
- Het uitrollen van het opstelde costingmodel ICT
- Ondersteuning en advies bij opzetten nieuwe business unit Retail management.

Sept 2011 – jan 2012
Pon Porsche Dealergroep B.V.: a.i. Projectmanager
Omschrijving bedrijf: Porsche is onderdeel van het concern van Pon. Er zijn zo’n 110 medewerkers actief bij de Porsche dealergroep. Deze zijn verdeeld over 5 verschillende locaties.
Opdracht: Begeleiden acquisitie en integreren activiteit in Porsche organisatie. Detail zijn confidentieel.

Apr 2011 – okt 2011
MAN Truck & Bus B.V.: a.i. Projectmanager
Omschrijving bedrijf: Sinds april 2011 behoren de Nederlandse activiteiten van MAN volledig tot het Pon concern. MAN bestaat uit zowel importeur als dealers waar in totaal zo’n 400 medewerkers werken.
Opdracht: Na de ontvlechting van de joint-venture MAN Region West moeten de Nederlandse
activiteiten worden gebundeld in één bedrijf waarbij o.a. de back-offices geïntegreerd worden in de Pon organisatie. Bijvoorbeeld integratie van ICT, finance, HR en CRM van zowel systemen als processen en medewerkers. In deze opdracht stuurde ik een projectteam van 13 leden aan en rapporteerde ik aan de stuurgroep welke bestond uit directieleden.


Nov 2010– mrt 2011
Pon’s Automotive B.V.: a.i. Projectmanager
Omschrijving bedrijf: Het concern Pon bestaat uit verschillende business groups. Één ervan is retail waaronder alle dealerbedrijven voor alle merken vallen. Deze opdracht betreft een verandering van structuur binnen deze Retail groep om focus te krijgen op het Porsche merk.
Opdracht: Het coördineren en managen van een herstructurering/reorganisatie binnen Porsche dealers. Het gaat hier om een samenvoeging van Porsche activiteiten van vijf dealers, welke tot één Pon Porsche dealer groep worden gevormd. Het projectteam bestond uit 7 leden.

Mrt 2010– okt 2010
Pon’s Automobielhandel B.V.: a.i. Controller
Omschrijving bedrijf: Pon is de grootste auto-importeur in Nederland en daarnaast één van de grootste familiebedrijven. Ze importeren de merken VW, Audi, Porsche, Seat, Skoda. Er werken wereldwijd bijna 11.000 medewerkers. In Leusden alleen werken zo’n 600 medewerkers.
Opdracht: - Tijdelijk invullen van de rol ICT controller op een tussenholding binnen Pon. Daarbij het controlling niveau naar een hoger plan tillen.
- Overhead controller van een aantal kostenplaatsen finance & control.
- Daarnaast het ondersteunen van de afdeling reporting & control bij de rapportagecyclus.
- Binnen Pon is er een divisie structuur verandering aangekondigd. Dit heeft o.a. invloed op de rapportage structuur. In het uitwerken van het effect voor R&C heb ik een bijdrage geleverd.

Werkervaring in loondienst
Jan 2008– jan 2010
Wartsila: DTS-Zwolle BV, Business controller
Omschrijving bedrijf: DTS is een dochteronderneming van het beursgenoteerde Finse bedrijf Wartsila. DTS bewerkt motoronderdelen welke onder andere voor de schepen en energiecentrales zijn bestemd. Ongeveer 125 medewerkers, jaaromzet 25 mln. Euro voor de dienstverlening.
Taken: - Verantwoordelijk voor het gehele financiële reilen en zeilen binnen de organisatie als
enige financial van strategisch tot detailniveau.
- Verbeteren bedrijfsprocessen en resultaten als MT-lid. Het MT bestaat uit vier personen (general, production, HR en finance).
- Leidinggeven aan administratief medewerkers
- Forecasting en budgetten opstellen (productie gedreven), vaststellen en rapporteren aan het hoofdkantoor.
- Analyse van bedrijfsresultaten en benutting mens en machines. Verbeteringen vaststellen en doorvoeren in samenwerking met andere MT-leden.
- Intern sturen op budgetten en KPI’s, zoals productievolumes, leverbetrouwbaarheid, afkeur, efficiëntie productielijnen (machine en manuren), inzet medewerkers (ploegen)
- Extern (Raad van Comissarissen, group controlling en division directors) verantwoording afleggen over behaalde financiële resultaten en KPI’s
- Implementeren nieuw ERP systeem Exact Globe, van coördinatie in algemene zin tot het vaststellen en deels inrichten van het pakket voor het gehele bedrijf
- Financial control in de breedste zin
- Treasury, o.a. beheer leningen en werkkapitaalbeheer
- Coördinator IT zaken
- Applicatiebeheerder

Juli 2007– dec 2007
Nutreco: Trouw Nutrition Nederland BV, management consultant/ task force bij Performance verbeterproject
Het project werd in samenwerking met 3 consultants van een extern bureau gedaan, genaamd P5COM. P5COM heeft zich gespecialiseerd in het efficiënter en effectiever inrichten van bedrijfsprocessen en het verhogen van de performance van een bedrijf.
Targets van het project waren structurele kostenreductie , inzichtelijk maken en het verbeteren van prestaties op ieder niveau in de organisatie, verhogen van de slagvaardigheid van de organisatie en het realiseren van een proactievere stijl van leidinggeven. Alle targets zijn gehaald binnen de gestelde deadline van een half jaar.
Taken: - Persoonlijke begeleiding van management en afdelingsverantwoordelijken in het
verkrijgen van inzichten in en ter bevordering van efficiëntie, kostenreductie en algehele performance.
- Inventarisatie actuele situatie (manier van aansturen, kosten, taken, werkwijzen, processen, knelpunten, communicatielijnen met andere afdelingen etc.) van o.a. afdelingen logistiek, bedrijfsvoering (lokale inkoop, afroep, planning, verkoopbinnendienst, receptuur), controlling, sales en marketing.
- Het in kaart brengen van knelpunten en verbetermogelijkheden (minimaal 3 per afdeling)
- In nauwe samenwerking met leidinggevenden veranderingen genereren en bestendingen om blijvend de besparingen te realiseren. Daarnaast verbeteringen ontwikkelen, implementeren en borgen. Dit dmv ondersteuning, advisering, opvolging, spiegelen van gedrag, mensen prikkelen buiten de eigen kaders te denken, organiseren en coördineren van informatie en themasessies.
- Besturingssystematiek ontwikkelen, implementeren en borgen. Daarbij vaststellen welke KPI’s hiervoor nodig zijn en op welke wijze, welke frequentie deze gevolgd moeten worden.
- Onderzoeken welke best practices er zijn bij betrokken Nederlandse en Belgische vestigingen. Door middel van uitwisselingsbezoeken best practices introduceren en invoeren.

Juli 2006 – juni 2007
Nutreco: Trouw Nutrition Nederland BV, Assistent controller
Omschrijving bedrijf; Trouw Nutrition produceert wereldwijd diervoeding. Ze is een dochteronderneming van het beursgenoteerde Nutreco. TNN heeft ongeveer 100 medewerkers en een jaaromzet van 82 mln. euro. De controlling afdeling bestaat uit 1 ondersteunend medewerker, 1 assistent controller en 1 controller.
Taken: - maandelijkse financiële rapportages verzorgen
- analyse actuele situatie versus budget, inclusief verbeteringen voorstellen
- debiteurenbeheer en creditmanagement
- controle op standaardkostprijzen en inkoopprijzen
- analyse van inkoopverschillen, verbeteringen voorstellen en opvolgen
- opstellen en coördineren budget en drie-jarenplan, vanuit sales gedreven
- AO/IC verbeteren
- rapportages maken ten aanzien van o.a. marge en omzet analyse in Business Objects
- algehele rapportage opzetten vanuit nieuw ERP systeem; financiële cijfers, omzet, volumes, afzetgebieden, kostenontwikkeling etc.

Jan. 2003 – juni 2006
Koninklijke Houthandel G. Wijma & Zonen B.V. (holding), Financial controller
Omschrijving bedrijf; Wijma heeft bijna alle schakels binnen de houtketen. Het omvat 30 bedrijven van bosconcessies in Afrika tot productie in droogkamers en zagerijen en verkoopkantoren in Europa en USA. Dit geheel wordt aangestuurd vanuit de holding. Alle informatie binnen de groep wordt opgesteld of gecoördineerd door controlling. Wereldwijd ongeveer 1300 medewerkers, netto jaaromzet 79 mln. euro.
De afdeling group control bestaat uit drie controllers.
Taken: - Controle en ondersteuning buitenlandse dochterondernemingen op met name
administratief gebied. Daarbij direct verantwoordelijk voor Europese vestigingen. Hierbij o.a. eerste aanspreekpunt voor hoofden administratie, lokale accountants etc. Frequente werkbezoeken vonden plaats aan o.a. Engeland, Roemenië, Frankrijk, België.
- Complexe groepsconsolidatie van alle deelneming (zowel 100% deelnemingen als jointventures), tusssenholdingen en holding. Het betreft vestigingen in afrikaanse landen, Amerika, Brazilië en Europese landen.
- Financiële rapportage rechtstreeks aan holding directie,
- Samenstellen jaarrekening van holding en tussenholdingen
- Opstellen publicatierapporten en overige externe rapportages
- Opstellen begrotingen en meerjarenplan
- Treasury: beheer kasgeldleningen, kredietfaciliteiten (gehele groep), contact met bank onderhouden.
- Lange termijn liquiditeitsplanning van gehele groep opstellen en coördineren
- Wekelijkse aansturing van de gehele liquiditeitsplanning van alle deelnemingen
- Werkkapitaalbeheer o.a. in verband met recovery traject.
- Meewerken met opstellen/aanvragen nieuwe financieringstructuur
- Verbeteren van de inrichting van consolidatiepakket. Opzetten nieuwe rapportagestructuur met als belangrijkste doelstelling meer uniformiteit en versnellen/verbeteren van de rapportagecyclus voor de gehele groep.
- Onderzoeken, analyseren strategische plannen, zoals overnames, liquidaties, activiteiten opstarten of stoppen.


Juni 2001 – aug. 2002
Rabobank Dalfsen-Lemelerveld: Administratief medewerker
Taken: - controller assisteren bij managementsrapportages,
- administratieve werkzaamheden,
- beheren tussenrekeningen bank,
- telefoniste,
- verlofuren administratie bijhouden

Opleiding interimmanager

Jan 2012 – heden
Prince2 certificering

Feb. 2005 – mrt. 2006
Markus Verbeek Praehep, masterclass financial controller, post hbo (afgerond).

Juli 1999 – jan. 2003
Christelijke hogeschool Windesheim, Zwolle, bedrijfseconomie (heao-BE), verkorte vorm 3,5 jaar (afgerond).

1992 – 1999
Meander College, Zwolle, Atheneum, vakken: Nederlands, Engels, Duits, aardrijkskunde, economie-één, economie-twee, wiskunde-A (afgerond).

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

verandermanagement
duidelijke structuur neerzetten
organiseren
getting things done

Talenkennis interimmanager

engels, duits, frans

Overig

Microsoft Office (o.a. excel), Windows, Exact Globe, Exact for Windows, Movex (ERP), FIS2000, BPCS, DC-P projectadministratie, SDW, Hyperion Enterprise/schedules, Hyperion retrieve, HFM (Hyperion Finance Management), HSF (Hyperion Strategic Finance), Webfact (consolidatie software), Business Objects, SAP (deels), Cognos 8 SMART (gebruikt als Forecasting tool), ISP.

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  81230 - Interim- en projectmanager
Deze manager verwijderen  46819 - CEO / directeur / director/ VP
Deze manager verwijderen  127346 - strategisches Management und Organisation
Deze manager verwijderen  74480 - Directeur, CEO / Controller, CFO
Deze manager verwijderen  13163 - Senior Operations Director
Deze manager verwijderen  89978 - Interim- en projectmanager
Deze manager verwijderen  92038 - Project- & Interim Manager
Deze manager verwijderen  91596 - Interim (HR) Manager
Deze manager verwijderen  90148 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  47232 - conference manager
Deze manager verwijderen  192064 - Profi in Veränderungsmanagement
Deze manager verwijderen  69447 - facilitair manager
Deze manager verwijderen  193556 - Management
Deze manager verwijderen  61505 - Manager
Deze manager verwijderen  47338 - Ervaren financieel manager
Deze manager verwijderen  25319 - Programmamanager / Interim manager
Deze manager verwijderen  67510 - CEO / Directeur Business Development
Deze manager verwijderen  58764 - Financieel/administratief medewerker of manager / Consultant
Deze manager verwijderen  21114 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  85265 - Manager in professionals organisatie
Deze manager verwijderen  85152 - interim- en projectmanager, (management-)adviseur.
Deze manager verwijderen  48345 - Service manager - Project manager
Deze manager verwijderen  25897 - Interim manager
Deze manager verwijderen  192283 - HR-Manager
Deze manager verwijderen  17269 - Interim manager en organisatieadviseur
Deze manager verwijderen  38511 - Interim financieel directeur, controller,logistiek manager,
Deze manager verwijderen  59203 - Manager QA
Deze manager verwijderen  17888 - A.I. hrm- en verandermanagement/ P &O advies/reintegratie en
Deze manager verwijderen  92769 - Manager Operations
Deze manager verwijderen  69435 - Assessor
Deze manager verwijderen  83472 - (Interim-) ITIL-manager, teamleider, afdelingshoofd
Deze manager verwijderen  37094 - People Manager
Deze manager verwijderen  195114 - CFO / Director Finance/Gen.Management
Deze manager verwijderen  91831 - Allround financieel professional
Deze manager verwijderen  190685 - Interim Finance Manager
Deze manager verwijderen  12761 - HR and Administration
Deze manager verwijderen  83587 - Algemeen manager met aandacht voor kwaliteit en resultaat
Deze manager verwijderen  69502 - Trainer, adviseur, ad-interim HR projecten
Deze manager verwijderen  91524 - Manager, Teamleider, Hoofd
Deze manager verwijderen  88242 - Business controller met groei en veranderingsmanagement
Deze manager verwijderen  91419 - project manager
Deze manager verwijderen  72916 - Interim- & Project Management
Deze manager verwijderen  50909 - Organisatieadviseur / directeur
Deze manager verwijderen  67054 - Projectleider - Sr Manager
Deze manager verwijderen  81235 - directie/management
Deze manager verwijderen  52375 - Financial Interim Professional
Deze manager verwijderen  44008 - Projectmanager, Consultant en Coach
Deze manager verwijderen  10151 - Bedrijfskundige.
Deze manager verwijderen  27088 - manager
Deze manager verwijderen  29042 - directeur, innovatiemanager, interim manager
Deze manager verwijderen  190560 - CFO
Deze manager verwijderen  91037 - Projectleider, organisatie advieseur
Deze manager verwijderen  45700 - Interim CIO; Program Manager
Deze manager verwijderen  200933 - Interimmanager, projectmanager
Deze manager verwijderen  90746 - Consultant
Deze manager verwijderen  91760 - Business Controller
Deze manager verwijderen  19333 - Algemeen management met specialisatie logistiek
Deze manager verwijderen  200284 - Interim-Manager
Deze manager verwijderen  36133 - Organizatie & ontwikkeling consulent
Deze manager verwijderen  20700 - operationeel manager
Deze manager verwijderen  45390 - Interim manager
Deze manager verwijderen  82215 - Inkoopmanagement
Deze manager verwijderen  91901 - Validation specialist and sustainability entrepreneur
Deze manager verwijderen  10944 - Bedrijfseconoom
Deze manager verwijderen  199564 - Algemeen directeur, fusies en overnames, strategie en verand
Deze manager verwijderen  88048 - Change en interimmanager zorg
Deze manager verwijderen  193122 - Direktor Finanzen
Deze manager verwijderen  197226 - Manager für Businessprozesse
Deze manager verwijderen  45010 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  57442 - Hoofd financiën en beheer
Deze manager verwijderen  36397 - CFO/ Financial Manager
Deze manager verwijderen  89322 - CFO / Controller
Deze manager verwijderen  146109 - Real-Estate Consultancy / Interimsmanagement
Deze manager verwijderen  201043 - Afdelingshoofd Maatschappelijk Vastgoed
Deze manager verwijderen  73227 - Financieel Manager
Deze manager verwijderen  41428 - Controller - Finance manager - Problem solving
Deze manager verwijderen  66239 - verander- en projectmanager
Deze manager verwijderen  12606 - Logistieke Hands on Manager
Deze manager verwijderen  197828 - Junior Interim Partner
Deze manager verwijderen  65972 - interim manager
Deze manager verwijderen  38854 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  22680 - Project Manager
Deze manager verwijderen  60635 - Supply Chain Manager
Deze manager verwijderen  28158 - interim verandermanager
Deze manager verwijderen  41120 - Manager operations, COO, CFO
Deze manager verwijderen  42046 - communicatie- en organisatieadviseur
Deze manager verwijderen  76665 - adviseur trainer
Deze manager verwijderen  195999 - Projekt Manager - Consultant
Deze manager verwijderen  57293 - (Interim) Manager
Deze manager verwijderen  75279 - General Manager
Deze manager verwijderen  70345 - manager
Deze manager verwijderen  76060 - Finance manager/ controller
Deze manager verwijderen  38237 - Procesanalist / kwaliteitsmanager
Deze manager verwijderen  67508 - Logistiek manager
Deze manager verwijderen  116393 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  54756 - Interim financieel
Deze manager verwijderen  46519 - interrim manager, procesmanagement
Deze manager verwijderen  28265 - Registeraccountant
Deze manager verwijderen  87169 - general manager
Deze manager verwijderen  196531 - Interim-Manager Finance
Deze manager verwijderen  17721 - Finance Director
Deze manager verwijderen  92800 - Interim Efficiency- & Verbeter Manager (HRM & Office Managem
Deze manager verwijderen  23229 - Interim manager
Deze manager verwijderen  92093 - Directeur, Manager, Projectmanager
Deze manager verwijderen  82136 - Project Manager
Deze manager verwijderen  55138 - Group Finance Director / Chief Financial Officer
Deze manager verwijderen  54219 - Financial Controller, Trouble Shooter, Financial Analyst
Deze manager verwijderen  26868 - interim controller
Deze manager verwijderen  80357 - Controller / Finance manager / Trouble shooter
Deze manager verwijderen  196601 - Vorstand, Aufsichtsrat, Direktor, Dozent
Deze manager verwijderen  90754 - General manager operations & logistiek
Deze manager verwijderen  21783 - Consultant
Deze manager verwijderen  28768 - Intrim projectleider
Deze manager verwijderen  92367 - HR Director / Manager
Deze manager verwijderen  191851 - Geschäftsleiter


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :