Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

financieel manager/controller/projectcontroller

financieel manager/controller/projectcontroller

Werkervaring interimmanager

ERVARING

2013- heden NAM/Shell
NAM/Shell: NAM entiteit, als onderdeel van de Koninklijke Shell/Exxon Mobile (Assen)
Senior Project Finance Accountant a.i. (periode augustus 2013 – heden)
• Aansturing proces outsourcen meerdere activiteiten naar SSC India & het verder stroomlijnen van financiele processen van de 3 projectorganisaties (Groningen, Land, Onegas)
• Aansturing proces van ontwikkelen van het financial control framework en (audit op) naleving diverse interne procedures voorwat betreft de 3 projectorganisaties

2013- 2013 BAM Infratechniek Mobiliteit b.v.
BAM Infratechniek Mobiliteit b.v.: Infratechniek Mobiliteit entiteit, als onderdeel van de Koninklijke BAM Groep (Culemborg)
Controller a.i. (periode mei – augustus2013)
• Financiele rapportage & forecasting
• Verbeteren projectrapportage & de financiele bewaking van projecten
• Adviseur bij een verbeteringstraject primaire en secundaire processen en verbetering van de administratieve afwikkeling van deze processen
• Coachen van & leidinggeven aan het Finance team & de Hoofd Administratie in een complexe omgeving
• Diverse business controlling activiteiten
• Overdracht richting nieuw aan te stellen controller


2013- heden BAM IAM b.v.
BAM IAM b.v.: Infra Asset Management entiteit, als onderdeel van de Koninklijke BAM Groep (Utrecht)
Controller a.i. (periode maart – augustus2013)
• Financiele rapportage & forecasting
• Verbeteren projectrapportage/-verantwoording/-facturatie & de financiele bewaking van projecten
• Verbeteren en optimaliseren inrichting ERP systeem en budgetbewakingssytematiek
• Het opstellen en implementeren van diverse administratieve procedures met als doel betere (financiele) bewaking & monitoring van de primaire & secundaire bedrijfsprocessen
• Diverse business controlling activiteiten
• Overleg met financiele commissie aandeelhouders





2012- 2013 BAM SGE V.O.F.
BAM SGE VOF: Integraal BAM project Europapark Groningen, als onderdeel van de Koninklijke BAM Groep
Projectcontroller a.i. (periode augustus 2012 – april 2013)
• Project MT rol i.s.m. Projectmanager a.i.
• Financiele rapportage & forecasting richting einde project
• Inzicht verschaffen in de rechtmatigheid van de door de participanten gedeclareerde kosten (historie en toekomst richting einde project), kostenprojectie, alsmede beoordeling, sturing inzake en in kaart brengen van meer-/minderwerk
• Audit opzetten, coordineren en uitvoeren bij de 4 deelnemende BAM onderdelen met als doel het beoordelen van de juistheid en volledigheid van de ingediende declaraties/facturen
• Adviserende rol met betrekking tot projectplanning/-fasering en hoe te komen tot snelle(re) facturatie aan de opdrachtgever ten behoeve van het optimaliseren van het werkkapitaal
• Liquiditeitsprognose richting einde werk, op basis van de projectplanning/-facturering en afronding per werkpakket
• Advisering over de administratieve processen inzake de inkomende en uitgaande facturering
• Functionele aansturing projectadministrateur
• Veelvuldig overleg met en financiele sturing projectleider, projectcoordinator, werkvoorbereiders, hoofd uitvoering, claimmanager


2012- 2012 BAM Techniek Interflow
BAM Techniek Interflow: Onderdeel van BAM Techniek en de Koninklijke BAM Groep
Controller a.i. (periode 9 mei 2012 – 1 juli 2012)
• MT functie
• Financiele rapportage & - analyse
• Aansturing Finance Afdeling
• Coaching medewerkers


2012- 2012 Jellice Pioneer Europe
Jellice Pioneer Europe: Onderdeel van Indiase/Taiwanese/Japanse Joint Venture & producent van gelatine
(Financial) Manager a.i. (periode 11 april – 4 mei 2012)
• MT functie
• Financiele rapportage
• General Management taken
• Aansturing Finance Afdeling
• Coaching medewerkers
• Veel externe contacten met diverse stakeholders

2011- 2012 BAM Wegen Noord
BAM Wegen: Wegenbouwbedrijf, onderdeel van de Koninklijke BAM Groep
Regiocontroller a.i. (periode 14 december 2011 – 2 april 2012)
• MT functie
• Verantwoordelijk voor rapportages
• Verantwoordelijk voor forecasting, Planning & Control
• Aansturing Finance Afdeling
• Coaching medewerkers
• Overdracht richting nieuw aan te stellen Regiocontroller
• Betrokken bij groot project
• Resultaten/ still in process:
o Verbeterproces interne rapportages
o Planning & (cost)control (cost control & projectcontrol: wekelijkse rapportages en sessies met projectleiders) van projecten; rol bij het besluitvormingstraject bij het aannemen van projecten, met als doel het optimaliseren het werkkapitaal (snelle facturering, contractuele betalingsvoorwaarden, bewaken naleving contractuele afspraken etc.)
o Wegwerken achterstanden diverse taakgebieden & structuren neerzetten
o Forecasting proces
o Interne organisatie & administratieve organisatie


2011- 2011 Coil Services/PNS Emmen
Coil Services/PNS: Service provider voor the Oil- & Gas Business (Coil Tubing, Pumping Services, Nitrogen Services, Engineering Services, Pipeline Services & Chemical Solutions)
Financial Manager
• MT functie
• Verantwoordelijk voor interne rapportages
• Verantwoordelijk voor Planning & Control Nederlandse entiteiten
• Verantwoordelijk voor Budgettering & Forecasting Nederlandse entiteiten
• Manager Finance Nederlandse entiteiten
• Resultaten/ still in process:
o Implementatie PO systeem (in process)
o Projectadministratie implementatie traject (in process)
o Planning & (cost)control
o Budget- en forecasting
o Interne organisatie & administratieve organisatie
• Projecten:
o Aansturing traject implementatie PO systeem



2007-2011 BPC Emmen
BPC: Service provider voor de Oil- & Gas Business (live well control, snubbing, hydraulic workover, wireline)
Financial Manager/CFO
• MT functie
• Verantwoordelijk voor interne en externe rapportages (US GAAP & Dutch GAAP)
• Verantwoordelijk voor Planning & Control cyclus
• Verantwoordelijk voor Budgettering & Forecasting
• Manager afdeling Finance, HR, Secretariaat, en van de Business Controller in Emmen
• Planning & (cost)control (cost control & projectcontrol: maandelijkse rapportages en sessies met projectleiders) van projecten; aanjager van en belangrijke rol bij het besluitvormingstraject bij het aannemen van projecten, mede als doel het optimaliseren het werkkapitaal (snelle facturering, contractuele betalingsvoorwaarden, bewaken naleving contractuele afspraken etc.)
• Functioneel manager van de Business Controller in vestiging Duitsland
• Veel externe contacten, nationaal en internationaal (tussenpersonen, externe relaties, bank, accountant, fiscalisten, notaris, advocaten, veel contacten binnen en met moederorganisatie USA)
• Belangrijke rol in complex veranderingstraject binnen MT in laatste 6 maanden van 2010
• Beheren verzekeringsportefeuille,
• Resultaten:
o Implementatie ERP systeem, reporting & analysis package
o Kostprijssystematiek /-calculatie
o Ontwerpen en laten bouwen diverse rapportages (excel based/Sumatra)
o Projectadministratie ingevoerd
o Jaar-, Kwartaal-, Maand- en Weekplanningen gemaakt en bewaakt qua (project)rapportages en -voortgang
o Cost- & Project control (implementatie/proces van inzicht in & bewustwording van kostenbeheersing zowel voor vaste, variabele als projectkosten)
o Projectplanning & - monitoring sterk verbeterd
o Implementatie administratieve procedures
o Planning & control cyclus geimplementeerd
o Ontwikkeling budget- en forecasting (systematiek)
o Interne organisatie & administratieve organisatie sterk verbeterd
• Projecten:
o Aansturing ERP implementatie traject (Exact/Synergy)
o Aanturing traject implementatie reporting & analysis package (Sumatra)




2005-2007 Kobalt Emmen
Kobalt: Onderwijsbegeleidingsdienst, dienstverlener voor leer- en gedragsproblemen in het onderwijs. Een organisatie die in die periode een transformatie proces doormaakte van een non profit naar een profit organisatie
Controller/Hoofd Bedrijfsbureau c.q. Bureaumanager
• MT functie
• Verantwoordelijk voor interne en externe rapportages
• Verantwoordelijk voor Planning & Control cyclus
• Verantwoordelijk voor Budgettering & Forecasting
• Projectplanning & - monitoring sterk verbeterd
• Manager afdeling Finance, HR, Secretariaat, Facility
• Belangrijke rol in veranderingstraject binnen MT
• Coach medewerkers Finance
• Belangrijke rol in reorganisatie- en pre-faillissementstraject
• Veel interne contacten (o.a. met Bestuur en OR)
• Veel externe contacten (vakbond, externe relaties, pensioenfondsen ABP & PGGM, bank, accountant, notaris, advocaten)
• Adviserende rol op terrein van marktontwikkeling, - verkenning, en - benadering
• Resultaten:
o Ontwerpen kostprijsmodel
o Implementatie ERP pakket
o Ontwerpen en laten bouwen diverse rapportages
o Projectadministratie ingevoerd
o Implementatie administratieve procedures
o Planning & control cyclus geimplementeerd
o Stroomlijnen payroll processen
o Interne organisatie & administratieve organisatie & processen sterk verbeterd
o Voortrekkersrol in transformatieproces/cultuuromslagproces van een aanbodgestuurd naar een vraaggestuurde organisatie (van gesubsidieerde naar een marktgerichte commerciele organisatie)
• Projecten:
o Aansturing implementatie ERP pakket (Navision) (in 2005- 5 maanden).


2003-2005 Brunnermond Delfzijl
Brunnermond: Manufacturing plant voor sodaproductie
Business controller
• Lid MT Plant Delfzijl
• Verantwoordelijk voor periodieke rapportages (intern/UK), begroting, rolling forecasts
• Internationale contacten (moeder UK)
• Externe contacten (bank, accountant, subsidie adviseurs, belastingdienst, UWV)
• Kostprijscalculaties
• Managen van Finance, Payroll & ICT
• Resultaten:
o Uitvoering periodieke rapportages, budgetcyclus & forecasting in time & correct, in een hectische omgeving


2002-2003 Groningen Seaports Delfzijl
Groningen Seaports: beheerder van de havens van Delfzijl/Eemshaven en aangrenzende industrieterreinen. Dienstverlener complete havendienstverlening, van logistieke diensten tot het beschikbaar stellen van topkwaliteit industriële en MKB terreinen in beide havengebieden
Manager Financial Control
• Manager afdeling Finance
• Herstructurering afdeling FA
• Administratieve processen en procedures verbeteren
• Opzetten en implementeren Planning & Control cyclus
• Methodiek Afdelingsbudgettering vormgeven
• Beleidsontwikkeling op terrein financiële administratie
• Projectmanagement diverse financiële projecten
• Ontwikkeling management-/financiële rapportages
• Samenstellen begrotingen
• Beheren verzekeringsportefeuille
• Schrijven/opstellen jaarplan 2003 afdeling FA
• Financiële onderbouwing businessplan/meerjaren-/projectbegrotingen voor 2003-2007
• Externe contacten (accountants, belastingdienst, UWV, subsidie adviseurs)
• Resultaten:
o Administratieve processen en procedures sterk verbeterd
o Implementeren planning- en control cyclus
o Methodiek afdelingsbudgettering vormgegeven
o Verbetering financiele rapportages
o Herstructurering & verbetering Financiele administratie


2001–2002 BEON Groningen
BEON (later: Interpolis Pensioenen): ondersteunt ondernemings- en bedrijfstakpensioenfondsen bij de uitvoering van de oudedagsvoorziening van hun deelnemers in Nederland
Manager Finance/Incasso/Excasso + Ad Interim controller
• Managen 3 afdelingen, tussen 25 en 30 FTE's (medewerkers MBO+/HBO nivo)
• Planning & Control proces en - instrumenten mede verbeteren
• Interne controle maatregelen c.q. -methodes aanscherpen
• Verbetertraject administratieve processen/-procedures
• Diverse periodieke financiële rapportages en Managementinformatie rapportages
• Opstellen prognoses/estimates,
• Coördinerende rol in het SAP implementatietraject FA (financiële module)
• Rol in verandertraject
• Adviserende taak naar het MT
• Verantwoordelijk voor begrotingscyclus en jaarwerkcyclus (beheren, coördineren, verbeteren, opstellen)
• Contacten met interne en externe accountant
• Resultaten:
o Administratieve processen en procedures sterk verbeterd
o Implementeren planning- en control cyclus
o Methodiek afdelingsbudgettering vormgegeven
o Stevige rol in veranderingstraject in verband met implementatie Rabobank Pensioenfonds in uitkeringssysteem & in verband met proces integratie met Interpolis
o Verbetering financiele rapportages
• Projecten:
o Coordinerende rol in implementatietraject SAP
o Als ad interim controller ism KPMG de kwaliteit van de financiele rapportages sterk verbeterd


1999–2001 ICO Assen
ICO: Centrum voor Kunst & Cultuur. Een professionele organisatie voor kunsteducatie in een groot deel van de provincie Drenthe
Controller
• Lid MT
• Ontwikkeling budgettering & samenstellen jaarrekening
• Ontwikkeling managementinformatiesysteem
• Belangrijke rol in complex veranderingstraject binnen MT, uitmondend in vertrek directeur & reorganisatietraject binnen MT en binnen totale organisatie
• Beleidsontwikkeling Administratieve Organisatie
• Managen administratie/facility/horeca (plm. 15 medewerkers)
• Bedrijfseconomische analyses
• Budgettering, Planning & Control cyclus/-instrumenten vormgeven/ontwikkeld en geïmplementeerd
• Adviseur van het Dagelijks Bestuur
• Resultaten:
o Financiele rapportage & planning/control sterk verbeterd
o Grote en doorslaggevende rol gespeeld in comlex veranderingstraject binnen het MT
o Invoering en naleving administratieve procedures sterk verbeterd
o Implementatie & verbetering management informatie systeem
o Belangrijke rol in verbetering werksfeer en teamspirit
o Winstgevend maken van de horeca afdeling door het introduceren van een klantgerichte, pro actieve & commerciele markt- en klantbenadering ism Hoofd Horeca


1997–1999 IKEA Duiven
IKEA: retailer, meubelhuis
Business controller
• Lid MT vestiging Duiven
• Managen 22 medewerkers (w.o. 3 groepsleiders)
• Manager afdeling Finance & Control, Technische Dienst en Kassa-afdeling
• Periodieke financiële rapportages/-analyses
• Budgettering, Planning & Control cyclus
• Verantwoordelijk voor safety/security
• Lid landelijke werkgroep verbetering Administratieve Organisatie
• Hoofd BHV (Bedrijfs Hulp Verlening)
• Resultaten:
o Financiele rapportage & planning/control goed uitgevoerd, in time, correct
o Succesvolle kostenbewaking op wekelijkse basis per afdeling, planning & control
o Succesvolle sturing kasafdeling op procedures
o Verbetering naleving administratieve procedures alle afdelingen
o Rol gespeeld in traject nieuwbouw vestiging Duiven


1981–1997 Divers
Divers boekhoudkundige en operationeel leidinggevende functies financieel/economisch

Opleiding interimmanager

OPLEIDING

• Academische Opleiding Toegepaste Bedrijfskunde AOG/Rijks Universiteit Groningen (integraal management - academisch)
• SPD
• MBA
• PDB
• HAVO
Relevante cursussen:
• Management training
• Workshop teambuilding/-performance (USA)
• Training financiele rapportage/-analyse (USA)
• Training presentatie techniek (USA)
• Excel voor gevorderden
• Time Management
• Crystal reports I en II

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

DOELSTELLING

Organisatie en mensen zodanig laten functioneren dat de organisatie haar doelstellingen kan realiseren in een continue afstemming met en op haar omgeving. Waarbij tevens de mensen zich optimaal kunnen ontplooien en in of door hun werk gelukkig zijn.


PROFIEL

Ik ben een veelzijdige en stevige persoonlijkheid zowel omvattend vakinhoudelijke kennis als het vermogen om leiding te geven, denken in grotere verbanden en strategisch denken. Durf te stellen dat ik beschik over een grote mentale weerbaarheid en wendbaarheid. Afgelopen 10 jaren heb ik veel ervaring opgedaan in internationale en snel veranderende organisaties met complexe (omgevings)(f)actoren. Houd van werken in dynamische & (snel) veranderende organisatie, dat prikkelt & motiveert mij, en houdt mij scherp, en ik houd van kritische mensen met een uitgesproken mening. Ook zelf ben ik een positief kritisch persoon, werk graag in teamverband, wordt door anderen gekarakteriseerd als resultaatgerichte mensmanager. Ik ben in staat snel goed inzicht te verkrijgen in de diverse onderdelen & processen van cq binnen een organisatie & haar bedrijfsvoering. Verder kan ik op allerlei niveaus communiceren en ben ik niet bang om –indien nodig - ingrijpende beslissingen te nemen. Mijn interesses en ambities zijn duidelijk niet begrensd tot mijn eigen specialisme. Tot slot heb ik een duidelijke mening en kom daar ook voor uit, maar laat ik me door goede argumenten graag overtuigen.


Talenkennis interimmanager

TALEN

• Duits - goed in woord en geschrift
• Engels - goed in woord en geschrift
• Frans - matig


Overig

NEVENACTIVITEITEN & OVERIGE VAARDIGHEDEN

Coach Be Quick 1887 2000 - nu

Hoofdbestuur Be Quick 1887 2009 – 2010

Voetbalbestuur Be Quick 1887 2002 – 2003

Gewerkt met Exact, Synergy, Sumatra, FIS, SAP Finance, Movex, Coda, Web Solutions QX, Navision, Metacom, Crystal reports, Excel, Word
Gewerkt met/kennis van Personeels Informatie Systemen Perman, Raet, Lopac, Emis
Werken met MS Office (Word, Excel, Outlook


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  67977 - financieel directeur,financieel manager, controller
Deze manager verwijderen  198829 - Veranderings-/projectmanager
Deze manager verwijderen  34260 - Operationeel Change Management, Front en Backoffice
Deze manager verwijderen  30285 - Controller
Deze manager verwijderen  43056 - interim manager
Deze manager verwijderen  49585 - Interim manager
Deze manager verwijderen  143346 - Senior Executive Interim- Group MD, CFO, HR-Management
Deze manager verwijderen  20144 - Facility Manager
Deze manager verwijderen  58910 - interim Manager/adviseur
Deze manager verwijderen  86941 - Financial Manager
Deze manager verwijderen  196060 - Consultant
Deze manager verwijderen  90642 - Manager
Deze manager verwijderen  47658 - Business Controller
Deze manager verwijderen  73201 - Interim manager/projectleider/coach
Deze manager verwijderen  29028 - Officemanager
Deze manager verwijderen  42248 - manager interne communicatie
Deze manager verwijderen  45428 - manager van organisatie-ontwikkel en innovatieprojecten
Deze manager verwijderen  194765 - Finance Transformation Project Manager
Deze manager verwijderen  199396 - Finance Manager / Controller
Deze manager verwijderen  70691 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  52911 - Freelance Consultant / Interim Manager
Deze manager verwijderen  91758 - Financial Manager - Corporate Controller
Deze manager verwijderen  85244 - Consultant
Deze manager verwijderen  91080 - manager zorg
Deze manager verwijderen  190507 - CIO, Leiter IT, Berater IT
Deze manager verwijderen  43659 - Sales Director
Deze manager verwijderen  196571 - Freiberuflicher Berater und angestellte als Manager
Deze manager verwijderen  40129 - interim ICT manager / Programma- Project mgr
Deze manager verwijderen  50948 - Financial Manager
Deze manager verwijderen  196454 - LogisticProcessManager / InterimLogisticLeader
Deze manager verwijderen  24737 - Interim manager, Projectmanager
Deze manager verwijderen  36621 - Registeraccountant, EDP Auditor
Deze manager verwijderen  151131 - Interim manager
Deze manager verwijderen  32810 - freelance consultant
Deze manager verwijderen  33579 - Project manager / Lotus Domino Specialist
Deze manager verwijderen  86844 - Controller
Deze manager verwijderen  40985 - Managing Director / Operations Director / Company Doctor
Deze manager verwijderen  195643 - Personal- und Projektmanager
Deze manager verwijderen  91657 - Interim finance profesional
Deze manager verwijderen  84216 - Manager Planning, Forecasting en Reporting
Deze manager verwijderen  45657 - Organisatieontwikkelaar/ coach/ interimmanager
Deze manager verwijderen  92316 - Facilitair Manager
Deze manager verwijderen  43706 - Interim (Facility) Management
Deze manager verwijderen  73901 - Logistiek / General Manager
Deze manager verwijderen  72502 - Interim-management, consultant
Deze manager verwijderen  47342 - IT consultant / Projectleider / Interim manager
Deze manager verwijderen  74413 - Interimmanager en adviseur kwaliteitsmanagementsystemen
Deze manager verwijderen  91787 - Executive interim & projectmanager
Deze manager verwijderen  193434 - Auditor or Haupt Finanzbuchhaltung or Controller
Deze manager verwijderen  71111 - Projectmanager / Verandermanager
Deze manager verwijderen  68444 - Logistiek manager, productie manager
Deze manager verwijderen  91869 - Operational manager
Deze manager verwijderen  50439 - Interim- en projectmanagement
Deze manager verwijderen  191138 - Chief Financial Officer - Kaufmännische Unternehmensleitung
Deze manager verwijderen  91500 - interim IT manager, program/project manager, change manageme
Deze manager verwijderen  75349 - zelfstandig interim manager
Deze manager verwijderen  38304 - Informationspecialist
Deze manager verwijderen  195972 - Sales Manager und Sales Director Eastern Europe
Deze manager verwijderen  83182 - Interim Manager HR/IT/Inkoop
Deze manager verwijderen  11575 - Bos- en Natuurbeheer
Deze manager verwijderen  196728 - CEO
Deze manager verwijderen  65668 - Manager bedrijfsvoering
Deze manager verwijderen  50845 - human resources / operations manager
Deze manager verwijderen  89835 - management
Deze manager verwijderen  35528 - Interim manager
Deze manager verwijderen  84836 - Project-, Service- of lijnmanagement
Deze manager verwijderen  77718 - Interim HR Director/Project Manager
Deze manager verwijderen  50046 - Interim-/programma-/projectmanager
Deze manager verwijderen  16720 - Directeur HRM (internationaal) / Verandermanager
Deze manager verwijderen  43139 - Project Manager, Directeur
Deze manager verwijderen  180470 - Stv. Geschäftsführer/Abteilungsleiter Betriebswirtschaft
Deze manager verwijderen  200534 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  17614 - Hoofd Administratie
Deze manager verwijderen  19632 - Principal Consultant
Deze manager verwijderen  85916 - Boekhouder/Administrateur/Credit-Manager
Deze manager verwijderen  50862 - director
Deze manager verwijderen  40523 - CFO/Financieel directeur/Financieel manager/Controller
Deze manager verwijderen  70975 - Financial Manager
Deze manager verwijderen  198560 - Facilitair- en huisvestingsmanagement
Deze manager verwijderen  68068 - Pro-actieve people manager
Deze manager verwijderen  191885 - CFO auf Zeit
Deze manager verwijderen  50598 - Team manager Debiteuren / Crediteuren
Deze manager verwijderen  40110 - Adviseur
Deze manager verwijderen  30234 - Interim manager
Deze manager verwijderen  40528 - Adviseur, Projectmanager, Beleidsmedewerker
Deze manager verwijderen  33647 - interim manager Finance & Control
Deze manager verwijderen  21081 - Interim manager, Business Advisor, Executive Coach
Deze manager verwijderen  46250 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  89976 - interimmanager
Deze manager verwijderen  79358 - Secretaris
Deze manager verwijderen  198509 - Prozessmanager - IT/SAP-Projektleiter


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :