Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Finance Manager

Finance Manager

Werkervaring interimmanager

Jun 2010-mrt 2011
Controller (ad interim), Nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA)
De nVWA is een fusie tussen de VWA, AID en Plantenziektekundige Dienst (PD). Na de fusie ontstaat er een nieuwe organisatie met 2.200 fte en een budget van EUR 250 mln. (gegevens en cijfers 2009)
Opdracht:
• Begeleiden business controllers (10 fte), verbeteren P&C cyclus, opzetten managementrapportages, begeleiden fusieproces voor de financiële functie en advisering (financieel en beleidsmatig) aan directie en RvB.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Zorgdragen voor externe verantwoording (periodieke rapportages incl. ‘in control’ statements);
• Opstellen meerjarenramingen;
• Strategische doelstellingen vertalen naar budgetten;
• Opleveren stuur- en verantwoordingsinformatie en beleidsstukken aan RvB, opdrachtgevers en eigenaar;
• Beoordelen project- en investeringsvoorstellen;
• Onderhouden externe contacten.

Apr 2009 – jun 2010
Manager Planning & Control (ad interim), Plantenziektekundige Dienst
De PD is kennis- en toezichtautoriteit op het gebied van plantgezondheid. Bij de PD werken 220 fte met een budget van EUR 22 mln. (gegevens en cijfers 2009)
Opdracht:
• Aansturen van de financiële afdeling tijdens het fusieproces en de implementatie van een nieuw financieel systeem (Oracle EBS). Overdragen medewerkers en processen aan de nieuwe centrale financiële afdeling. Projectleider voor verbetering van de AO/IC.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Leidinggeven aan de financiële afdeling (10 fte). Business control, Inkoop, Kwaliteitsmanagement, Crediteuren-, Debiteuren-, Project- en Financiële administratie;
• Advisering (financieel en beleidsmatig) management en directie;
• Beoordelen project- en investeringsvoorstellen;
• Opstellen meerjarenramingen;
• Opleveren jaarrekening en jaarverslag;
• Opleveren stuur- en verantwoordingsinformatie en beleidsstukken aan directie, management, opdrachtgevers en eigenaar.

Sep 2008 – apr 2009
Controller (ad interim), Stichting Bureaus Jeugdzorg Haaglanden/Zuid Holland
Bureau Jeugdzorg (BJz) is een hulpverleningsorganisatie voor kinderen, jongeren en ouders. Bij BJz Haaglanden/ZH werken ongeveer 1.200 fte met een budget van Eur 72 mln. (gegevens en cijfers 2008)
Opdracht:
• Opzetten P&C cyclus, invoeren bedrijfsmatige werkwijze en ontwikkelen managementinformatie voor interne sturing, opdrachtgevers en Raad van Toezicht.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Lid van het directieteam;
• Opstellen financieel–economische rapportages;
• Opleveren jaarrekening en jaarverslag;
• Onderhouden externe contacten;
• Advisering en ontwikkeling financieel-economische beleid.

Jul 2007 – sep 2008
Finance Manager (ad interim), N.V. NUON
N.V. NUON produceert, levert en handelt in energie in Nederland, Duitsland en België. De netto-omzet bedraagt EUR 5,6 miljard en het aantal medewerkers is ruim 10.000 fte. (gegevens en cijfers 2007)
Opdracht:
• Feb 2008 – sep 2008. Projectleider voor het splitsen van de administratie (balans en w-v rekening) van NUON Holding in een administratie voor het Netwerkbedrijf en een administratie voor het Productie en Leveringbedrijf.
• Okt 2007 – jan 2008. Outsourcen van de afdeling Holdingadministratie naar het NUON SSC. Gegevenslevering aan een vendor due diligence onderzoek.
• Jul 2007 – sep 2007. Herinrichten holdingadministratie, zodat bij de fusie met Essent (uiteindelijk niet doorgegaan) de administraties van beide organisaties samengevoegd kunnen worden.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Leidinggeven aan de afdeling Holdingadministratie (6 fte). Financiële administratie, Planning & Control Holding, Treasury control en het beheer van de employee benefits voorzieningen van de totale NUON organisatie;
• Opleveren Control Framework (Risicomatrix);
• Adviseren (financieel en beleidsmatig) directie en RvB;
• Opleveren stuur- en verantwoordingsinformatie aan RvB en management (incl. afgeven ‘in control’ statement);
• Lid van het MT Corporate Planning & Control.

Okt 2006 – apr 2007
Business Unit Manager Finance & Administration (ad interim), Ordina Holding
Ordina Groep is een dienstverlener in ICT, Consulting en outsourcing. Bij Ordina werken ruim 4.700 medewerkers in Nederland en België. (gegevens en cijfers 2006)
Opdracht:
• Managen en ontwikkelen van de Business Unit F&A van het Ordina SSC. De BU F&A bestaat uit de afdelingen: Verslaglegging & Analyse, Financiële administratie, Crediteuren, Debiteuren en Contractadministratie & Facturering. Uitvoeren van projecten in het kader van procesoptimalisatie.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Leidinggeven aan de BU F&A (55 fte);
• Lid van het MT van het SSC;
• Resultaatverantwoordelijk m.b.t. serviceafspraken met klanten.

Dec 2004 – sep 2006
Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV)
UWV is verantwoordelijk voor de uitvoering van werknemersverzekeringen. Er werken bij UWV ruim 18.000 fte. (gegevens en cijfers 2005)
Dec 2005 – sep 2006 Manager Kwaliteit & Auditmanagement (ad interim), divisie WG
Opdracht:
• Reorganiseren van de afdeling i.v.m. overgang werkzaamheden naar de Belastingdienst. Voorwaarde hierbij is dat het Kwaliteitsmanagementsysteem werkzaam blijft en de ISO-certificering (ISO 9001:2000) behouden blijft.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Leidinggeven aan de afdeling K&A (4 fte);
• Opleveren riscomatrix;
• Lid managementteam;
• Advisering management en directie.

Dec 2004 – dec 2005 Manager Planning & Control (ad interim), divisie WG
Opdracht:
• Reorganiseren van de afdeling Business Control en Informatiebeheer (18 fte) i.v.m. overgang werkzaamheden naar de Belastingdienst. O.a. door het afvloeien van medewerkers en verbeteren processen.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Leidinggeven aan de afd. Business Control (15 fte) en Informatiebeheer (3 fte);
• Lid managementteam;
• Advisering (financieel en beleidsmatig) management en directie;
• Onderhouden AO/IC;
• Opleveren stuur- en verantwoordingsinformatie aan management en directie.

Mei 2004 – dec 2004
Manager Planning & Control (ad interim), Interpay Nederland B.V.
Interpay verwerkt jaarlijks 3 miljard transacties en is distributeur van Eurocard/Mastercard. Er werken ruim 1.400 fte. (gegevens en cijfers 2004)
Opdracht:
• Samenvoegen van vier decentrale Business Control afdelingen tot één centrale afdeling, implementeren van een nieuwe P&C cyclus en ontwikkelen van nieuwe managementrapportages.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Leidinggeven aan de afdeling Business Control (13 fte);
• Advisering directie en RvB;
• Lid managementteam.

Feb 2003 - mrt 2004
Controller (ad interim), Sociale Dienst Gemeente Amsterdam Regio Noord
De Sociale Dienst Amsterdam is actief op het gebied van werktoeleiding, inkomensondersteuning en armoedebestrijding. Bij de dienst werken 1.400 fte. Regio Noord heeft ongeveer 4.500 klanten en 80 fte. (gegevens en cijfers 2003)
Opdracht:
• Ontwikkelen en invoeren van een bedrijfsmatige werkwijze (o.a. door het ontwikkelen van managementrapportages). Advisering over ontwikkelingen en de daarop te nemen maatregelen, tevens lid managementteam.

Apr 2002 – jan 2003
Interim-manager, Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA)
COA is verantwoordelijk voor: opvang, huisvesting en de ondersteuning van 80.000 asielzoekers. Er werken 4.000 medewerkers en evenveel vrijwilligers. (gegevens en cijfers 2001)
Opdracht:
Ontwikkelen en opstellen managementrapportages en ontwikkelen/verbeteren financiële processen. Opzetten project control.

Okt 2001 – mrt 2002
Finance manager (ad interim), Ordina UTM
De Ordina UTM (Utilities-, Telecom- en Mediamarkt) is een onderdeel van de Ordina Groep. Er werken ongeveer 450 fte. (gegevens en cijfers 2001)
Opdracht:
• Als projecteigenaar verantwoordelijk voor de implementatie van SAP. Reorganisatie van verschillende financiële afdelingen tot één centrale afdeling. Tevens lid directieteam en manager financiële afdeling (11 fte).

Nov2000 – aug 2001
Algemeen vestigingsdirecteur, Alfa Delta Professionals
ADP houdt zich bezig met de detachering, werving & selectie en interim management voor Finance medewerkers. De organisatie heeft 5 vestigingen en 120 medewerkers. (gegevens en cijfers 2001)
Taken en verantwoordelijkheden:
• Begeleiden (vaste) detacheringmedewerkers (10 fte);
• Leidinggeven consultants (3 fte);
• Algemene dagelijkse vestigingsleiding;
• Uitvoeren Werving & selectie procedures;
• Vestigingsbeleid opstellen en uitvoeren.

Apr 2000 – dec 2000
Interim manager, Ordina Finance
Ordina Finance is een onderdeel van de Ordina Groep en richt zich op het bank- en verzekeringswezen. Er werken ongeveer 450 fte. (gegevens en cijfers 2000)
Opdracht:
• Advisering en ondersteuning bij de implementatie van SAP. O.a door herinrichten van financiële processen en de financiële afdeling.

Sep 1999-apr 2000
Controller (ad interim), NS Reizigers
NS reizigers afd. Marketing Services is verantwoordelijk voor: Distributie en Customer Services, Reisinformatie en Database Management. (gegevens 2000)
Opdracht:
• Vervanging van 2 Controllers, met als resultaatgebieden: project control, opstellen investeringsvoorstellen en opleveren managementinformatie.

Mrt 1999 – sep 1999
Manager P&C (ad interim), Reaal Bedrijven Arbeidsvoorwaarden
RBA is een onderdeel van de SNS Reaal Groep. RBA is actief op het gebied van collectieve verzekeringen (pensioenen). (gegevens 1999)
Opdracht:
• Reorganiseren van de afdeling Actuariaat. Integreren van de financiële afdelingen van de zakelijke markt verzekeringen binnen de SNS Reaal Groep. Leidinggeven aan de financiële afdeling (13 fte).

Okt 1995 – feb 1999
Finance Manager, Xerox Document Supplies (XDS)
XDS is een dochteronderneming van Xerox (Nederland) B.V.. XDS richt zich op de verkoop van A4 papier en supplies voor copiers, printers en faxen. Bij de Nederlandse organisatie werken ongeveer 70 mensen. (gegevens en cijfers 1999)
Taken en verantwoordelijkheden:
• Leiding geven aan de afdeling Finance. Inkoop, Debiteurenbeheer, Financiële Administratie, Planning & Control, Opslag & Distributie, Verkoopondersteuning en Systeemsupport (13 fte);
• Lid managementteam;
• Lid project- en implementatieteam SAP;
• Inrichten Europees SSC;
• Projectleider voor de samenvoeging van opslag en distributie in België en Nederland;
• Financieel aanspreekpunt voor het Europese hoofdkantoor van XDS.

Apr 1989 – okt 1995
Business Analist/Business Specialist, Xerox (Nederland) B.V.
Xerox is leverancier van copiers, printers en faxen. De onderneming opereert wereldwijd. Bij Xerox (Nederland) B.V. werken ongeveer 800 mensen. (gegevens en cijfers 1995)
Taken en verantwoordelijkheden:
• Financiële planning en rapportage;
• Opzetten afdeling Financial Planning;
• Begeleiden zelfstandig ondernemers bij bedrijfsvoering;
• Opzetten managementinformatie.

Opleiding interimmanager

1996 - 2000 : HOFAM, diploma
1988 - 1989 : NIMA B, diploma
1984 - 1987 : HEAO-BE, diploma
1976 - 1984 : VWO, diploma

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Finance manager met ruime ervaring in het bedrijfsleven (ICT, Energie, Bank- en verzekeringswezen, transport en Internationale handel) en de non-profit sector (Overheid, Zorg, ZBO en Gemeentelijke overheid). Gespecialiseerd in het ontwikkelen en opstellen van managementrapportages. Veel ervaring met veranderende omgevingen zoals: fusies, ERP implementaties, beëindiging van bedrijfsactiviteiten, splitsing van bedrijfsactiviteiten en het inrichten van SSC’s. Adviserend, zowel gevraagd als ongevraagd. Grote gedrevenheid voor het optimaliseren van processen en het leveren van resultaten. Leidinggevende capaciteiten, ervaring op directie en bestuurlijk niveau, no-nonsense aanpak en communicatief (zowel mondeling als schriftelijk) vaardig. Sinds 1999 gevestigd als zelfstandig interim-manager.

Talenkennis interimmanager

Engels, uitstekend
Duits, goed

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  92200 - Manager
Deze manager verwijderen  60435 - Interim manager / projectleider
Deze manager verwijderen  16420 - Contracts Manager
Deze manager verwijderen  81690 - Consultant/interimmanager telecom/it beheer / technisch onde
Deze manager verwijderen  200082 - Financial Consultant/Interim Manager or Director
Deze manager verwijderen  28504 - Business Process Consultant
Deze manager verwijderen  16632 - interim facility manager
Deze manager verwijderen  90476 - Interim manager
Deze manager verwijderen  86929 - consult in production
Deze manager verwijderen  192796 - Produktionsleiter / Montageleiter / Leiter Technik
Deze manager verwijderen  49106 - AAankoop Directeur, Financieel en Administratie Directeur, A
Deze manager verwijderen  81785 - Organisatieontwikkeling en -verandering
Deze manager verwijderen  196386 - Geschäftsführung
Deze manager verwijderen  35020 - hoofd financiële administra zorginstelling
Deze manager verwijderen  64026 - Sr ICT (Project) Director/Manager
Deze manager verwijderen  193519 - Interim-Controller
Deze manager verwijderen  90544 - Director HR
Deze manager verwijderen  17068 - interim/verandermanager
Deze manager verwijderen  62541 - projectleider/ manager/ adviseur
Deze manager verwijderen  52819 - interim- en projectmanager
Deze manager verwijderen  46933 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  61632 - Manager/Consultant - Finance/Controlling/General/Project/Cre
Deze manager verwijderen  196288 - Werkleiter, Fertigungsleiter
Deze manager verwijderen  33217 - Directeur/Manager
Deze manager verwijderen  92496 - Interim management, adviseur, verandermanager, lean six sigm
Deze manager verwijderen  63795 - Interim Manager IT/Operationeel/Customer Services
Deze manager verwijderen  27542 - projectmanager, businiessconsultant, manager
Deze manager verwijderen  194702 - Geschäftsführer, Vorstand
Deze manager verwijderen  200009 - Supply chain; Logistics
Deze manager verwijderen  200136 - Generaal / change management
Deze manager verwijderen  84827 - bouwkundig technisch en facilitair projectmanager
Deze manager verwijderen  52001 - interim manager
Deze manager verwijderen  91486 - senior adviseur/coach/mediator
Deze manager verwijderen  191739 - CFO; Controller; Kaufmännischer Leiter
Deze manager verwijderen  195414 - Supply Chain Manager
Deze manager verwijderen  79878 - projectleider
Deze manager verwijderen  38009 - Controller / financieel manager
Deze manager verwijderen  73239 - Logistiek/Operationeel manager
Deze manager verwijderen  26633 - Coach/trainer/adviseur
Deze manager verwijderen  47321 - Ervaren manager voor interim functies of projectmanagement.
Deze manager verwijderen  67760 - Office-manager
Deze manager verwijderen  191577 - CEO & Strategieberater , Strategisches Marketing
Deze manager verwijderen  34636 - general manager
Deze manager verwijderen  52639 - manager in de zorg
Deze manager verwijderen  53127 - communicatieadviseur zorg en welzijn
Deze manager verwijderen  76486 - CEO/ CFO, controller, programmamanager
Deze manager verwijderen  199249 - Directie, interim manager, verandermanager, people manager,
Deze manager verwijderen  200767 - Interim Project- en IT Manager
Deze manager verwijderen  80847 - project- en interimmanager
Deze manager verwijderen  41475 - Controller
Deze manager verwijderen  79019 - Interim-, project-, programmamanager
Deze manager verwijderen  145896 - Finanz- und Rückversicherungsspezialist
Deze manager verwijderen  91175 - businessconsultant
Deze manager verwijderen  52978 - Technisch bedrijfskundig troubleshooter
Deze manager verwijderen  50654 - Interim- en verandermanager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :