Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Verandermanager klantomgeving

Verandermanager klantomgeving

Werkervaring interimmanager

februari – mei 2014 Projectleider Marktintroductie Rode Kruis EHBO Kaart.
Verantwoordelijk voor het maken van een gedegen marktintroductie plan incl implementatie. Bestaande uit: 1 gebruikerstest voor medisch specialisten, 1 gebruikerstest voor consumenten regio Utrecht. Beschrijving en borging klantprocessen op een lean manier.

april - november 2013 Call centermanager Klantbehoud Nederlandse Energie Maatschappij (NLE).
Eindverantwoordelijk voor het herinrichten outbound callcenter (40-50 fte) waarbij verhoging van klantbehoud, klanttevredenheid, kwaliteit en conversie essentieel waren.
Bereikte doelen: Conversie van 30% -> 70/80%. Cost-per-sale van € 95 -> € 21. Kwaliteit van 70% naar 85%.
Door: Missie en heldere doelstellingen. Formering van een stabiel en motiverend team. Focus op medewerker ontwikkeling, aanscherping profiel mdw’s & wervingsprocedure, vastleggen en verbeteren processen & rapportages, afscheid van niet passende teamleden en sturen op resultaten.

maart 2012-maart 2013 Manager Customer Experience ai. bij Tele2 Nederland.
Eindverantwoordelijk voor een team van 11 fte. Team Customer Experience is verantwoordelijk voor de kwaliteit, de trainingen en het testen van alle agenten (450) van drie externe call centers. Daarnaast valt het kennismanagementsysteem van Tele2 onder haar verantwoordelijkheid.
Realisatie: Teammotivatie en effectiviteit weer op gewenst niveau gebracht. Missie van verschillende subteams is gedefinieerd inclusief vertaling naar operationele targets. Empowerment van medewerkers gestimuleerd en vergroot.
In samenwerking met facilitaire CC een gedegen klachten- en escalatieproces ingericht, waardoor klanttevredenheid positief beïnvloed werd. Doelen: verhogen tevredenheid afgehandelde klachten, verlagen instroom klachten door gedegen en continue rootcause analyse (zichtbaar maken effecten klachten bij rest vd organisatie en oorzaak aanpakken).
Klanttevredenheid in 2012 van 5.5 naar 6.9 verhoogd.

maart 2011-oktober 2011 Projectleider Contract implementatie + Training & Quality manager ai. bij Tele2 Customer Care.
Verantwoordelijk voor de implementatie van een nieuw, Europees, contract met een facilitair call center (Transcom). Daarnaast als interim-manager verantwoordelijk voor het implementeren van een nieuw opleiding, test en kwaliteit-monitoringsproces (QM).
Realisatie: 90% van de > 900 contractonderdelen binnen gestelde termijn (3 maand) geïmplementeerd. Opleidingen en testen geactualiseerd en beschikbaar gesteld. QM proces ingericht, Quality analist gecertificeerd en Quality Leaders opgeleid.
IVR her ingericht en vereenvoudigd. Eerste resultaten: doorverbindingen > 2000 calls p maand gedaald (besparing op jaarbasis > € 350.000)

januari – december 2010 Projectleider en -ontwikkelaar in Costa Rica.
Doelstelling: Realiseren en ontwikkelen van de bouw van een inspiratiecentrum in de tropen.
Door: Inkoop en selectie materialen, coördinatie bouwteam (10-12 personen), verkrijgen vergunningen, budget beheer en kwaliteitsbewaking.

juni – december 2009 Projectleider commerciële slagvaardigheid Workx Materieelverhuur.
Doelstelling: Verhogen commerciële vaardigheid bij gehele retail organisatie van Workx (> 250 personen)
Door: Training en coaching van alle medewerkers (management, directie, baliemedewerkers, chauffeurs) en procesverbetering vestigingen.

juni – december 2008 Teamleider Nuon Customer Care Center (CCC)
Doelstelling: managen, coachen en begeleiden van een team van 12-15 medewerkers. Daarnaast lid van het dagelijkse operationele bestuur van het CCC (clustermanager) (indirect leiding aan 120 medewerkers).

april – december 2007 Kwaliteitscoach ENECO Services
Doelstelling: Verhogen klantbewustzijn bij en klanttevredenheid over de afdeling Klantenservices van ENECO.
Door: Het management (1e en 2e lijn) te coachen. Kwaliteitsmetingen uit te voeren en -richtlijnen te ontwikkelen. Het bouwen en uitvoeren van trainingen/workshops om knelpunten aan te pakken.

oktober 2006 – januari 2007 Manager Hotel Bahia de Omoa Verantwoordelijk voor het operationeel managen en in de verkoop brengen van een hotel in Omoa, Honduras.

maart 2006 – september 2006 Teamleider/Locatiemanager Impuls Maatschappelijke dienstverlening Amsterdam Slotervaart.
Doelstelling: Managen van de locatie Slotervaart (20 fte; verhogen motivatie, sturen, coachen van reactief (slachtoffer) naar proactief (eigenaar)). Voorbereiden, organiseren en implementeren van een verhuizing. Voorbereiden en invoeren van geheel nieuwe werkwijze in het kader van de WMO (Vraagwijzer/front- en backoffice).
Realisatie: De eerste drie maanden stonden in het teken van motivatievergroting en het creëren van duidelijkheid binnen het team. Daarnaast werd de nieuwe werkwijze bepaald en beschreven. In juni 2006 is het gehele bedrijfsonderdeel verhuisd. Gelijktijdig werd de nieuwe werkwijze ingevoerd.
Klanttevredenheid bleef gedurende de verhuizing op niveau. Medewerkers raakten gemotiveerd. Daarnaast werd het draagvlak voor de veranderingen verbreed. De denk- en werkwijze van medewerkers ontwikkelde zich van reactief naar proactief. Initiatieven werden geformuleerd en opgepakt. Het team nam meer verantwoordelijkheid.
Samenwerking met het Stadsdeel Slotervaart en de interne organisatie en communicatiestructuur naar het Impuls hoofdkantoor werd verbeterd.

mei 2005 – januari 2006 Teamleider NUON CCC
Doelstelling: Managen, coachen en opleiden van medewerkers op de Front Office van NUON. De eerste zes maanden het opvangen en managen van nieuwe instroom medewerkers. Laatste drie maanden het managen van een team op het gebied van nota’s en financiële zaken. Het team bevatte tussen de 12 en 60 medewerkers.
Gerealiseerd dat er binnen 5 maanden 120 mensen binnenkwamen en konden doorstromen. De kwaliteit van de gesprekken bleef op hoog niveau, evenals de motivatie van de medewerkers. Het creëren van pro-activiteit, eigen verantwoordelijkheid en professionaliteit waren speciale aandachtspunten. De groei en ontwikkeling van de teamleden op dit gebied werd als goed beoordeeld.

2004 Kwaliteitscoach Essent Retail
Doelstelling: Verbeteren van vaardigheden en houding van call center medewerkers en teamleiders op het gebied van veranderingen, weerstand, coaching, motivatie en klantgerichtheid.
Door intensieve coaching, training en begeleiding werden de medewerkers en teamleiders weer op het gewenste niveau van functioneren gebracht

2002 Projectleider Orange (Dutchtone)
Doel: Stroomlijnen van de processen en het verbeteren van de samenwerking tussen de afdeling bouw en afdeling onderhoud. Daarnaast het wegwerken van 90% van het achterstallige werk door het inzetten van een interim-organisatie.
Na 6 maanden (ipv 9) project afgerond. 95% van het achterstallige werk weggewerkt. De communicatie tussen beide afdelingen vlotgetrokken. De samenwerking zichtbaar beter met vereenvoudigde processen.

Opleiding interimmanager

Rijks Universiteit Groningen (1988-1994) Bedrijfseconomie.

Trainersopleiding:
Trainersopleiding Kok & De Vos (2000); Geheugentrainer (2001); trainer Conflicthantering (Harvard Method of Negociation) (2003); Outplacement coach DBM & Hudson (2003); DISC (persoonlijkheids-profielen) gecertificeerd trainer/coach (2009); Verbaal Meesterschap (2011)

Persoonlijke ontwikkeling:
Verschillende trainingen op gebied van Leiderschap; NLP; Conflicthantering; Communicatie; Persoonlijke effectiviteit; Presentatievaardigheden; Improvisatietoneel en zang.

Vaardigheidstrainingen:
COPC-T; Verkooptraining; Telefonisch relatiebeheer; Verbaal Meesterschap; Lean Green Belt

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht, people manager, gedreven, energiek.
Draagvlak creëren, transparant en eerlijk.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels: uitstekend
Spaans, Duits: redelijk.

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  68894 - directeur
Deze manager verwijderen  88553 - Recruiter & Trainer
Deze manager verwijderen  33016 - BU-, sales-, vestigingsmanager
Deze manager verwijderen  58248 - Management Consultant/Interim Manager
Deze manager verwijderen  192600 - Business Unit Director; Country Manager
Deze manager verwijderen  194072 - Vertriebsingenieur Sales Manager Business Manager Berater
Deze manager verwijderen  25592 - Marketing en sales manager, verkoopdirecteur, verkoopleider
Deze manager verwijderen  72798 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  56687 - Programmeur
Deze manager verwijderen  48309 - Strategy and Business development: interactions between comm
Deze manager verwijderen  164138 - General Manager
Deze manager verwijderen  23527 - ICT Manager
Deze manager verwijderen  51160 - Interim IT- en Project Manager
Deze manager verwijderen  31137 - Management
Deze manager verwijderen  51486 - Manager met brede Marketing en Communicatie achtergrond
Deze manager verwijderen  55828 - Interim
Deze manager verwijderen  29781 - Outsourcing Sales/Consultant
Deze manager verwijderen  28415 - service delivery manager
Deze manager verwijderen  195113 - Director Marketing
Deze manager verwijderen  196114 - Category Manager / Controlling
Deze manager verwijderen  76028 - Managment Consultant
Deze manager verwijderen  14330 - Business Line Manager
Deze manager verwijderen  200745 - ICT interim manager
Deze manager verwijderen  198871 - Communicatiemanager
Deze manager verwijderen  193330 - Geschäftsführung, Senior Management
Deze manager verwijderen  17357 - Interim/projectmanagement, coaching, consultancy
Deze manager verwijderen  197182 - Senior Process Consultant
Deze manager verwijderen  57931 - marketeer
Deze manager verwijderen  61264 - Bestuurder, algemeen directeur, commercieel directeur
Deze manager verwijderen  194670 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  33413 - President
Deze manager verwijderen  71114 - problemsolver/projectinnitiator en realisator/business consu
Deze manager verwijderen  58185 - Zelfstandig Proces-, Project-, en Interimmanager Lokale OH
Deze manager verwijderen  65242 - algemeen management a.i., projectmanagement
Deze manager verwijderen  45794 - Interim manager
Deze manager verwijderen  36177 - Interim manager
Deze manager verwijderen  188083 - General Mangement, Change & Perform
Deze manager verwijderen  13679 - Salesmanager die beweging creeert.
Deze manager verwijderen  45524 - Kwaliteitsmanager, Servicemanager, Marketingmanager
Deze manager verwijderen  79141 - Directie
Deze manager verwijderen  25544 - interimmanager
Deze manager verwijderen  47148 - Project- en programmamanagement/CRM en Customer Management
Deze manager verwijderen  12881 - Sales change manager, New Business Initiator
Deze manager verwijderen  36928 - Directeur/manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :