Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Operationeel ICT Manager

Operationeel ICT Manager

Werkervaring interimmanager

Organisatie KPN Heerlen
Periode 01/04/2008 – 01/01/2009
Functie a.i. Operational Manager Klantteam Stork
Werkzaamheden
Opdrachtformulering:
KPN heeft voor hun klant Stork, uit de staande organisatie een apart klantteam geformeerd. Dit klantteam bestaat uit een Orderdesk, Servicedesk, enkele technisch consultants, netwerkbeheerders en mail specialisten. De klanteam manager is verantwoordelijk voor de operationele sturing van dit team. Momenteel is KPN t.b.v. Stork bezig met een re-design van het WAN en de uitrol van een wereldwijd netwerk voor een van de Stork onderdelen in Amerika SMT.
Takenpakket:
Dagelijkse operationele sturing.
Voorzitten werkoverleg Klanteam
Verantwoordelijk voor het coördineren en plannen van opdrachten en opstellen van
werkplanningen.
Begeleiden en coaching van de medewerkers in hun functioneren op grond van ervaring en
expertise.
Zorg dragen voor kwaliteit- en budgetbewaking op operationeel niveau.
Bewaken van de voortgang en intrinsieke kwaliteit van de (ITIL-)processen, bestaande
werkafspraken en gangbare procedures.
Participatie in diverse projecten t.b.v. programma Dienstverlening Stork. Verbeteren Diensten Catalogus, verbeteren Dossier Afspraken en Procedures.


Organisatie Bij Koninklijke Landelijke Politiedienst
Periode 01/04/2007 – 01/03/2008
Functie Deel Projectleider / Hoofd afdeling Technische infrastructuur
Werkzaamheden
Opdrachtformulering:
Het organisatieonderdeel dat de oude infrastructuur beheert zal in 2007 ge-outsourced worden naar het ISC. Om deze outsourcing succesvol te kunnen laten plaatsvinden is de positie van
senior Technisch Consultant Oude Infra Structuur vacant.
De consultant heeft de belangrijke rol om ondersteuning te bieden aan het programma sourcing op een aantal cruciale onderdelen zoals hieronder beschreven.
De consultant dient specifieke kennis te hebben van deze infrastructuur op een gedetailleerd
inhoudelijk niveau en de onderlinge samenhang.
Gezien het feit dat de Recherche organisatie in hoge mate afhankelijk is van deze OIS
infrastructuur is zorgvuldigheid en vakbekwaamheid een vereiste.

Takenpakket:
Het ondersteunen van applicatie management sourcing bij de overdracht van applicatie-omgevingen van de oude naar een nieuwe infrastructuur.
Het - technisch inhoudelijke - inregelen van contracten.
Het participeren in het comité intake, betreffende wijzigingen op de oude infrastructuur, en
vaststelling van de impact hiervan op het outsourcing programma.
Het vervullen van de technische vraagbaak voor het sourcing programma betreffende OIS
systemen.
Het participeren in overleggen met de NIS en OIS organisatieonderdelen.
Het opzetten van een resourceplanning voor inzet van OIS medewerkers.




Organisatie
Periode 01/04/2007 – heden
Functie a.i. manager
Werkzaamheden
Aangezien de ICT dienstverlening voor het KLPD werd ondergebracht in een daarvoor
opgerichte organisatie het ISC, heb ik als herplaatsbaar ambtenaar in april 2007 de overstap
gemaakt naar de detachering en ben ik in dienst getreden bij Legian BV.



Organisatie Koninklijke Landelijke Politiedienst
Periode 08/2005 – 01/04/2007
Functie Hoofd afdeling Technische infrastructuur

Taken en verantwoordelijkheden

De afdeling Technische infrastructuur is het rekencentrum van de KLPD en onderdeel van de dienst Informatievoorziening (CDI). Gedurende deze periode ben ik lijnmanager van de afdeling Technische infrastructuur. De afdeling bestaat uit 54 fte, onderverdeeld in 4 teams die ieder
worden aangestuurd door een teamleider. Als lijnmanager ben ik verantwoordelijk voor het
tactische beleid van de afdeling, in relatie tot het strategische beleid van de Dienst Informatievoorziening. Verder ben ik verantwoordelijk voor alle HRM taken.
Als Hoofd van de afdeling ben ik verantwoordelijk voor het kwaliteitsbeleid en de uitvoering hiervan. Daarnaast heb ik de eindverantwoordelijkheid voor de dienstverlening van de afdeling en borging hiervan in de werkprocessen en uitvoering. Ik onderhoud alle interne en externe
contacten om zorg te dragen voor de juiste mensen en middelen om de kwaliteit van de dienstverlening op het gewenste niveau te houden.
Vanaf begin 2006 is het KLPD begonnen met de uitbesteding van haar rekencentrum naar het ISC. Vanaf deze periode ben ik tevens verantwoordelijk voor het begeleiden van de
medewerkers in de uitbesteding of bij herplaatsing binnen het KLPD.



Organisatie Koninklijke Landelijke Politiedienst
Periode 10/1999 – 08/2005
Functie Coördinator afdeling Technische infrastructuur voor de lokatie
Zoetermeer.

Taken en verantwoordelijkheden

Gedurende deze periode was ik verantwoordelijk voor het coördineren en plannen van
opdrachten en opstellen van werkplanningen afdelingsbreed, gefocust op de locatie waar het
afdelingsonderdeel is gehuisvest. Daarnaast verving ik bij afwezigheid de collega coördinator op de andere locaties. Ik heb de medewerkers begeleid in hun functioneren op grond van ervaring en expertise. Verder was ik verantwoordelijk voor de coaching van de medewerkers en ik bereide de functionerings- en beoordelingsgesprekken voor die ik samen met het afdelingshoofd voerde met de medewerkers van de afdeling. Als coördinator droeg ik zorg voor kwaliteit- en budgetbewaking op operationeel niveau. Ik bewaakte de voortgang en intrinsieke kwaliteit van de
(ITIL-)processen, bestaande werkafspraken en gangbare procedures.





Organisatie KPN Autolease
Periode 08/1993 - 10/1999
Functie Coördinator Helpdesk / Systeem en Netwerkbeheer
Werkzaamheden
Ik heb leiding gegeven aan de afdelingen Helpdesk, welke was belast met de 1e en 2e lijns call afhandeling en de afdeling Netwerk-Systeembeheerder. Tevens ben ik gedurende deze periode belast geweest met de migratie van het Novell 3.11 netwerk van KPN Autolease naar Windows NT 4.0.

Organisatie PTT Telecom
Periode 03/1991 - 01/1993
Functie Chef Beheer en Regioadministratie
Werkzaamheden
Als Chef Beheer en Regioadministratie heb ik leiding gegeven aan de afdeling Regio-administratie. Deze afdeling was belast met het verzamelen en verwerken van gegevens
aangaande tijdregistratie, productie, materiaal, gereedschap enz. Daarnaast werden
de geautomatiseerde systemen beheerd en werden gebruikers van deze systemen ondersteund en geïnstrueerd.


Opleiding interimmanager

Periode Naam Vakgebied Resultaat
04/2009 – 06/2009 Itil III foundation ICT Diploma
10/2007 – 11/2007 Prince II Practitioner ICT Certificaat
05/2002 - 06/2007 Prince II Foundation ICT Certificaat
11/2001 - 11/2001 Foundation in IT-Service –Management ICT Diploma
10/2001 - 10/2001 Metaframe 1.8 to Metaframe XP Skills Update ICT Certificaat
09/2001 - 09/2001 Windows NT 4.0 Enterprise ICT Certificaat
09/2001 - 09/2001 Open VMS Skills for users en System managers ICT Certificaat
04/2001 - 04/2001 Citrix Metaframe 1.8 administering ICT Certificaat
03/2000 - 03/2000 Panagon IDMDS 5.1 System Administrator ICT Certificaat
11/1998 - 11/1998 Windows NT 4.0 Core Technologies ICT Certificaat
08/1998 - 08/1998 Windows NT 4.0 Administering ICT Certificaat
07/1998 - 07/1998 Networking Essentials ICT Certificaat
06/1997 - 07/1998 HG.2. Benutten van technische infrastructuren ICT Diploma
06/1997 - 07/1998 HG.1. Organiseren met informatietechnologie ICT Diploma
03/1992 - 03/1992 Open Access III Database en Open Access III Elektronisch-rekenblad ICT Certificaat
09/1991 - 09/1992 Management & OrganisatieLeergang voor Leidinggevenden Personeel en organisatie Diploma

07/1990 - 07/1990 Excel 97 Vervolg cursus ICT Certificaat
03/1989 - 03/1990 Lotus 123 ICT Certificaat
01/1989 - 01/1990 WordPerfect 4.2 ICT Certificaat
06/1989 - 06/1990 Bestandsorganisatie dBase-III-plus ICT Certificaat
11/1988 - 11/1989 Inleiding in Microcomputers ICT Certificaat
06/1985 - 06/1986 Middenstandsdiploma Algemene Handelskennis Financieel / Economisch Diploma
07/1977 - 07/1978 Bedrijfscorrespondentie nederlands/engels Administratief / Secretarieel Diploma
06/1973 - 06/1977 HAVO Diploma



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Werk-/denkniveau HBO

Persoonskenmerken
Stressbestendig.
Communicatief
Sterk in plannen en organiseren,
Besluitvaardig
Hoog aanpassings vermogen
Leergierig
Flexibel in omgang

Talenkennis Nederlands, Engels, Frans, Duits

Automatiseringskennis




Ruime ervaring in leidinggevende functie binnen de ICT dienstverlening.
Ruime ervaring op het gebied van sturing op ITIL processen




Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  198762 - Manager Informatievoorziening
Deze manager verwijderen  86007 - factory/production/operations manager
Deze manager verwijderen  199077 - interim manager-projectmanager
Deze manager verwijderen  194263 - Senior Projektmanagement -Consultant
Deze manager verwijderen  70550 - Manager/CFO/Concerncontroller/Controller
Deze manager verwijderen  44841 - Functie Interim manager / P&O/ Trainer/Coach
Deze manager verwijderen  195264 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  12634 - Interim Operational Manager Logistiek&Facilitair
Deze manager verwijderen  17048 - (interim) directeur
Deze manager verwijderen  49700 - Business Consultant Supply Chain/ Logistiek
Deze manager verwijderen  191253 - Controller, Manager
Deze manager verwijderen  14977 - ICT specialist implementatie Stelsel Basisregistraties
Deze manager verwijderen  76201 - Directeur
Deze manager verwijderen  200742 - CEO - plantmanager - COO
Deze manager verwijderen  82824 - Interim en projectmanager
Deze manager verwijderen  85860 - Controller
Deze manager verwijderen  62694 - Algemeen Management en Project Management
Deze manager verwijderen  73312 - organisatieadviseur/veranderingsmanagement
Deze manager verwijderen  29065 - Bedrijfskundig adviseur/Interim-manager
Deze manager verwijderen  39839 - Principal Consultant
Deze manager verwijderen  38453 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  91973 - Organisatieadviseur, project- en interimmanager
Deze manager verwijderen  177776 - Interim Manager für Top Finanzpositionen
Deze manager verwijderen  83391 - Project Manager Operations
Deze manager verwijderen  85029 - directeur-eigenaar van eigen adviesbureau
Deze manager verwijderen  45546 - Senior consultant/interim manager
Deze manager verwijderen  62696 - interim (medisch) directeur / raad van bestuur
Deze manager verwijderen  12173 - HR STAR
Deze manager verwijderen  36685 - Directie (alg. fin.) of MT-lid
Deze manager verwijderen  35935 - WMS Specialist 10+ years
Deze manager verwijderen  53605 - Algemeen Interim manager, flexmanager
Deze manager verwijderen  32777 - directeur / manager
Deze manager verwijderen  200126 - Vestigingsdirecteur
Deze manager verwijderen  90843 - secretaris e/o programmamanager
Deze manager verwijderen  198599 - Interim Directeur
Deze manager verwijderen  42723 - Logistics Manager or General Manager LSP
Deze manager verwijderen  84277 - Interim management
Deze manager verwijderen  146452 - Logismatiker
Deze manager verwijderen  64964 - Manager operations, plantmanager. Bakkerij-industrie
Deze manager verwijderen  92288 - Operations manager
Deze manager verwijderen  25509 - Gen Mgr/CFO/Project mgrChange management
Deze manager verwijderen  85968 - Performance Improvement & Executive Coaching
Deze manager verwijderen  195159 - Management Consultant/Interim
Deze manager verwijderen  198926 - Vacature Project manager ERP (logistiek) 11156
Deze manager verwijderen  57851 - interim bestuurder/manager
Deze manager verwijderen  191061 - HR Generalist, Projektleiter, Entgeltspezialist
Deze manager verwijderen  195855 - Interim Manager/Beraterin Einkauf Merchandising Handel
Deze manager verwijderen  190769 - Unternehmensberatung - Key Account Mangagement - Prozessman
Deze manager verwijderen  62253 - interim- en projectmanager inkoop, logistiek, productie
Deze manager verwijderen  34877 - sr. manager / directeur HRM
Deze manager verwijderen  199259 - Mede eigenaar PEAK-IT Managed Services
Deze manager verwijderen  42414 - Locatie manager
Deze manager verwijderen  34484 - Manager
Deze manager verwijderen  64025 - Project Manager/ Operationeel Manager/ Change Manager
Deze manager verwijderen  89804 - Project/ Programma/ Cluster Manager
Deze manager verwijderen  192170 - CEO, VR, VRP
Deze manager verwijderen  197819 - Unternehmens- und Produktsanierung
Deze manager verwijderen  195448 - Managing Director
Deze manager verwijderen  59949 - Warehouse manager
Deze manager verwijderen  92428 - CPO, Director Procurement NPR, indirect, Head of Purchasing
Deze manager verwijderen  90367 - General Manager (sr), Directeur (COO)
Deze manager verwijderen  45187 - Logisticus met affiniteit voor ICT
Deze manager verwijderen  199775 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  76552 - Interim Management
Deze manager verwijderen  73164 - interim manager
Deze manager verwijderen  90697 - Supply chain, Logistiek, Project of Programma manager
Deze manager verwijderen  84906 - Project manager
Deze manager verwijderen  72427 - Interim HR manager
Deze manager verwijderen  23746 - Staffing Manager
Deze manager verwijderen  10814 - Senior manager/directeur/aquisiteur ervaren netwerker
Deze manager verwijderen  10032 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  91032 - Process, People Manager & Coach
Deze manager verwijderen  92218 - Manager Facilitaire Zaken


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :