Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

eindverantwoordelijk of sector/afdelingshoofd

eindverantwoordelijk of sector/afdelingshoofd

Werkervaring interimmanager

Consultant bij Ordina (Organisatieadvies en procesbegeleiding) jan. 2008 – heden.
Diverse opdrachtgevers waaronder het Nederlands Forensisch Instituut waar ik verantwoordelijk was voor de advisering over en de implementatie van de nieuw op te zetten Frontoffice. Als procesbegeleider het project ‘Procesbeschrijvingen Leerplicht Plus’ van de Gemeente Amsterdam (DMO) aangestuurd.

Interim-sectorhoofd bij het stadsdeel Watergraafsmeer (Amsterdam) maart t/m nov 2007.
Met als portefeuille Facilitaire Zaken, ICT, DIV, Communicatie, Juridische- en Bestuurszaken, Openbare Orde en Veiligheid en Publiekszaken. Lid van het management team en verantwoordelijk voor de realisatie van het project ‘inrichting van publiekszaken’. Voorzitter van de stuurgroepen ‘ICT’ en ‘Facilitair Nieuwbouw’.

Waarnemend stadsdeelsecretaris bij het stadsdeel Osdorp (Amsterdam) okt. 2005 – febr. 2007.
Stadsdeel met 45.000 inwoners. Directeur/stadsdeelsecretaris (wnd.) van een organisatie van 350 werknemers en een begroting van zo’n 75 miljoen. Geven van aanzet tot omvorming van een sterk verkokerde organisatie naar een procesgerichte en klantgerichte organisatie. Financiële risico’s zijn in kaart gebracht en de financiele functie is gecentraliseerd. Een nieuw functiegebouw is per 1 januari 2007 ingevoerd en de stap naar competentiemanagement is gemaakt.

Sectorhoofd/Loco-secretaris bij het stadsdeel Osdorp (Amsterdam) 2001 – okt. 2005.
Sectorhoofd Algemene Zaken, loco-secretaris. Verantwoordelijk voor de afdelingen Burgerzaken, Post en Archieven, Automatisering, Facilitaire Dienst, Communicatie en Bestuursondersteuning en Bestuurszaken, met in totaal 68 medewerkers.
Adviseur van drie van de vier portefeuillehouders. Managementaandacht was in eerste instantie vooral gericht op het wegwerken van “achterstallig onderhoud” en het opbouwen van de verschillende organisatieonderdelen. Daarna is procesdenken, het opzetten van informatiemanagement en de omvorming naar een klantgerichte organisatie ingezet.






Hoofd Algemene Zaken bij het Regio College Zaanstreek Waterland 2000-2001
Verantwoordelijk voor de Facilitaire Dienst, de Catering, PR & Voorlichting, I&A en tevens secretaris van het College van Bestuur.
De nadruk in deze functie lag in de verdere professionalisering van de verschillende afdelingen; zowel op inhoud als op (personele) kwaliteit.

Adviseur van het College van Bestuur van 1995-2000. De werkzaamheden hadden betrekking op o.a. het aangaan van contacten met buitenlandse partnerscholen, subsidieaanvragen, het opzetten van een mobiliteitscentrum, het voorbereiden van deelfusies, het ontwikkelen van competentiemanagement en een interimopdracht als hoofd P&O.

Adviseur onderwijs 1994-1997. De advisering betrof het aanvragen van scholingssubsidies, organisatie- en onderwijsontwikkeling en managementtrainingen.

Projectmanager bij het Regionaal Bureau Onderwijs in Alkmaar 1989-1993. Het project was gericht op de omscholing van werkzoekende docenten en het initieren van de pre-fusiefase van het MBO- en Volwassenenonderwijs. Tevens waarnemend directeur.

Projectleider bij het Gewestelijk Arbeidsbureau Amsterdam. Verantwoordelijk voor het Pionproject (omscholing academici) en het opzetten van TOPCENTER, een bureau voor werving en selectie.

Zelfstandig handelsagent 1985-1987. Het verkopen van consumentenartikelen aan grootwinkelbedrijven en winkels, opzetten en uitvoeren van beursactiviteiten.

Docent aardrijkskunde 1978-1985. Werkzaam aan een viertal scholen voor HAVO en VWO.



Opleiding interimmanager

Middels bedrijfstrainingen goed ingevoerd in aanpak ziekteverzuim, het invoeren en onderhouden van een functionerings- en beoordelingscyclus, werken met het INKmodel, projectmatigwerken, het omgaan met dilemma’s en integriteitsaspecten, presenteren en onderhandelen.



1993 Open Universiteit: organisatiekunde, hrm, personeel en organisatie en ondernemerskunde
1989 Nima-A (diploma)
1971 – 1980 Sociale Geografie aan de Universiteit van Amsterdam, bijvakken milieukunde en culturele antropologie (doctoraalbul)
1987 - 1988 Managementcursus bij Nieuw Elan/De Baak met als onderdelen, HRM, communicatie en PR, financien, organisatiekunde (certificaat)
1965 – 1971 HBS-A aan het Pius College in Beverwijk (diploma)




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik heb als lijnmanager veranderingen doorgevoerd in de baliefuncties en publieksfuncties bij twee (deel)gemeenten in Amsterdam en ik heb bij het Nederlands Forensisch Instituut het ontwerp en de inrichting van de FrontOffice begeleid. In alledrie de gevallen betrof het sector- of afdeling overstijgende organisatieveranderingen, waarbij het klantbelang prevaleerde boven interne deelbelangen. Daarnaast heb ik gedurende meerdere jaren afdelingen aangestuurd die verantwoordelijk zijn voor de bedrijfsvoering.

Ik heb leiding gegeven aan bedrijfsonderdelen met 50 tot 100 medewerkers en ben eindverantwoordelijke geweest in een organisatie met 350 werknemers in een bij uitstek politiek/bestuurlijke omgeving.

Bij voorkeur werk ik in een organisatie met een maatschappelijke opdracht. Ik werk graag met professionals en in mijn werk behoud ik het overzicht en verlies me niet niet in details. Dit vertaalt zich in een procesgerichte advisering aan management en bestuurders. Oplossingen worden gezocht en niet opgedrongen.

Mijn aanpak is zakelijk en ik ben niet bang voor modder aan mijn schoenen. Ik ben daarbij analytisch en kan goed ordenen en structureren.
Ik heb ruime ervaring in situaties waarbij het van belang is om verschillende deelbelangen in een richting te kanaliseren.

In de te bereiken doelen staat voor mij de klantwens centraal. Daarbij adviseer ik wel nadrukkelijk over (on-) mogelijkheden en valkuilen. Als manager zorg ik ervoor dat inspanningen van teams of teamleden aanvullend zijn. Mijn werkwijze is daarbij faciliterend, gericht op het behalen van resultaten.


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  21867 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  78471 - Service, Proces en Projectmanager
Deze manager verwijderen  61459 - Interim manager, Logistiek manager, Operations manager, Logi
Deze manager verwijderen  15479 - Project Manager / Interim manager
Deze manager verwijderen  198585 - Project Manager
Deze manager verwijderen  81536 - Interimmanager Facilitaire dienstverlening
Deze manager verwijderen  29845 - Office Manager
Deze manager verwijderen  91977 - Operations, Transitie, Programma/Project Manager
Deze manager verwijderen  40307 - General Manager - CFO
Deze manager verwijderen  39536 - Senior Supply Chain and Procurement Professional
Deze manager verwijderen  200054 - CFO / VP Finance / Controlling / Consultant
Deze manager verwijderen  55259 - interim- en projectmanager, org.-adviseur
Deze manager verwijderen  33623 - directeur - bestuurder
Deze manager verwijderen  35202 - Supply Chain, Distribution, and Logistics Manager
Deze manager verwijderen  196334 - SUPPLY CHAIN
Deze manager verwijderen  87446 - interim- en / of projectmanager
Deze manager verwijderen  26869 - Organisatie adviseur
Deze manager verwijderen  73047 - Operationeel Innovatie Manager
Deze manager verwijderen  196458 - Interim Manager Krisenmanagement, General Manager
Deze manager verwijderen  91735 - Logistiek interim professional
Deze manager verwijderen  69326 - Operations algemeen management
Deze manager verwijderen  29690 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  15798 - Senior Program Manager
Deze manager verwijderen  71861 - Vormgever Bedrijfsvoering
Deze manager verwijderen  194641 - Sales Director, Sales Manager, Betriebsleiter
Deze manager verwijderen  193841 - Produktionsleiter, Problemlöser
Deze manager verwijderen  78619 - kwaliteitsconsultant
Deze manager verwijderen  66284 - consultant, projectmanager
Deze manager verwijderen  14058 - manager ICT
Deze manager verwijderen  82072 - Kennismanagement, procesmanagement
Deze manager verwijderen  199696 - senior controller / projectleider
Deze manager verwijderen  190764 - Geschäftsführer und Bereichsleiter
Deze manager verwijderen  66398 - Teamleider en/of Procescontroller
Deze manager verwijderen  89875 - Public Relations and Marketing Consultant
Deze manager verwijderen  193362 - Projekt Manager & Senior Sales Manager
Deze manager verwijderen  193733 - Interimsmanagement
Deze manager verwijderen  34168 - Projectmanager/ Implementator / Testcoordinator
Deze manager verwijderen  195652 - Interimsmanager als CEO und CFO, PL von grossen Projekten
Deze manager verwijderen  65074 - Director Finance and Business Operations
Deze manager verwijderen  35024 - interimmanager/crisismanager
Deze manager verwijderen  28448 - Project - en Interimmanager
Deze manager verwijderen  35065 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  55849 - Directeur, verandermanager, adviseur
Deze manager verwijderen  200873 - General Manager, Interim Manager
Deze manager verwijderen  42681 - Interim manager adviseur kwaliteit
Deze manager verwijderen  19239 - financieel en algemeen management
Deze manager verwijderen  82765 - consulting, coaching, managing,changing management,...
Deze manager verwijderen  91772 - Bedrijfskundige Interim en projectmanager Wonen, Zorg en Wel
Deze manager verwijderen  49492 - Interim & Projectmanager, Consultant
Deze manager verwijderen  47291 - operations management


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :