Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager HR Admin Payroll SSC

Interim Manager HR Admin Payroll SSC

Werkervaring interimmanager

11/2012 – 08/2013
Essent, Energie, Stafafdeling People Service, 's-Hertogenbosch (3.500 werknemers)
100% Dochter van RWE AG, Germany (71.000 werknemers)
Interim Specialist HR systemen / Projecten consultant (SAP HCM) (25 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, het vastleggen en borgen van efficiënte en effectieve processen en procedures aangaande (de administratieve taken van) de afdeling Personeels- & Salarisadministratie.
- Diepe inhoudelijke kennis van HR systemen (o.a. SAP HCM, ESS/MSS, Time, OM)
- Maatwerk issues (buiten generieke processen of bestaand beleid en regelgeving om)
- Sparringpartner voor HR en C&B bij veranderingen in beleid en regelgeving en zorgdragen voor borging in de processen en systemen van People Service
- Coördinatie van collectieve en Business Unit projecten
- Proces beheer
- Key-user: probleemanalyse, identificeren van incidenten en changes, testen uitvoeren van systeemtransacties met grote impact/risico’s
- Controlerende en rapporterende taken
- Back-up pay-rolling in general
- SAP HCM Coördinator (RWE en Essent)
- Coördinator RWE 2015 HR Admin & Payroll (ESS/MSS): vanuit Essent functioneel
verantwoordelijk voor de RWE internationale (D, UK, NL) harmonisering van de personeels- en salarisadministratieve processen en de uitrol daarvan in ESS/MSS scenario’s om te komen tot een RWE internationaal SSC in Polen (inclusief frequente deelname aan workshops bij RWE AG)
- Overige projecten: o.a. RWE HR Portal, RWE Digital Personal File, RWE Declarator,
Essent ESS/MSS, WKR, WUL, IT systemen issues

05/2011 – 11/2012
Essent, Energie, Stafafdeling People Service, 's-Hertogenbosch (3.500 werknemers)
100% Dochter van RWE AG, Germany (71.000 werknemers)
Interim Coördinator Personeels- & Salarisadministratie (SAP HCM) (25 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, het vastleggen en borgen van efficiënte en effectieve processen en procedures aangaande (de administratieve taken van) de afdeling Personeels- & Salarisadministratie.
- Functionele aansturing van afdelingsmedewerkers
- Dagelijkse personele bezetting en inwerken van (nieuwe) medewerkers
- Kwaliteitsmonitoring en kwaliteitsaudits
- Coördinatie van verbeterprocessen
- Werkcontacten met interne klanten en externe contacten
- Voortgangs- en kwaliteitsbeslissingen en verbetervoorstellen op operationeel/tactisch niveau
- Test management en coördinatie implementatie SAP HCM door RWE (incl. operationeel testen)
- SAP HCM Coördinator (RWE en Essent)
- Adviseren over de reorganisatie en inrichting van de stafafdeling People Service per 11/2012
- ESS/MSS
- Externe payroll (expats)
- Back-up pay-rolling in general

10/2010 – 05/2011
Bosch Rexroth Nederland, Aandrijf- en besturingstechniek, Boxtel (850 werknemers)
100% Dochter van Robert Bosch GmbH, Germany (275.000 werknemers)
Interim Project & Test Manager SAP HCM (Personnel Administration, Payroll, Time, Organizational Management, Portal: ESS/MSS, Time Managers Workplace) (5 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, de implementatie van SAP HCM.
- Projectleiding implementatie SAP HCM
- Test manager SAP HCM (inclusief operationeel testen)
- Projectleiding HR transformatie gericht op Shared Service Center (SSC) Bosch NL
- Inrichten Managed Payroll Services (MPS) voor locatie en SSC (i.s.m. CI Robert Bosch GmbH)
- Deelname overleg Status Meeting SAP HCM en Maintenance & Support SAP HCM in Bosch NL verband, en overleg met collega's in Nederland, Duitsland, Japan en India (voertaal: Engels)
- Expat pay-rolling
- Back-up pay-rolling in general
- Finance/Controlling aangelegenheden (link HR - Fi/Co)

04/2010 – 10/2010
Bosch Rexroth Nederland, Aandrijf- en besturingstechniek, Boxtel (850 werknemers)
100% Dochter van Robert Bosch GmbH, Germany (275.000 werknemers)
Interim Manager Personeels- & Salarisadministratie (SAP HR & Payroll) (5 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, het vastleggen en borgen van efficiënte en effectieve processen en procedures aangaande (de administratieve taken van) de afdeling Personeels- & Salarisadministratie.
- Aansturen en coachen afdeling PSA gedurende het transformatietraject (herinrichten van de operationele PSA taken evenals de rapportage- en adviesrol naar het management)
- Implementatie van SAP HCM (locaal project manager)
- Inventariseren en inrichten werkprocessen en -instructies die aansluiten op het op te richten SSC
- Inhoudelijk ondersteunen salarisadministratie

04/2009 – 03/2010
Stichting Combiwel Amsterdam, Welzijn en Kinderopvang, Amsterdam (1.200 werknemers)
Interim Hoofd Personeels- & Salarisadministratie (Raet: Beaufort/Gemal) (9 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, het vastleggen en borgen van efficiënte en effectieve processen en procedures aangaande (de administratieve taken van) de afdelingen Personeels- & Salarisadministratie.
- Dagelijkse aansturing en coördinatie van de Personeels- en Salarisadministratie
- Inrichting afdeling en team(s) voor Personeels- en Salarisadministratie
- Sluitend verwerkingsproces van personeels- en salarismutaties
- Efficiënt inrichten van het document-vervaardigingsproces (Office-link)
- Onderzoek naar vervuiling database Beaufort
- Applicatiebeheer Beaufort
- Scholing in Beaufort-gebruik
- Overgang naar en implementatie van Raet Online

01/2009 – 07/2009
Ziekenhuis Rivierenland, Tiel (1.300 werknemers)
Interim Projectmedewerker Salarisadministratie (Raet: Beaufort/Gemal) (6 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, het vastleggen en borgen van efficiënte en effectieve processen en procedures aangaande de administratieve taken van de afdelingen Personeels- & Salarisadministratie.
- Verantwoordelijk voor de jaarafsluiting 2008 betreffende de totale personele kosten
- Onderzoeken en zo nodig corrigeren personele kosten voorgaande jaren
- Advisering ten aanzien van verbeteringen in het personeelsinformatie- en salarissysteem
- Vastleggen en borgen van processen en procedures voor toekomstige jaren, mede naar
aanleiding van rapporten van de belastingdienst en de accountant

06/2008 – 02/2009
Flevoziekenhuis, Almere (1.500 werknemers)
Interim Hoofd Personeels- & Salarisadministratie (Raet: Beaufort/Gemal) (11 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, de transformatie van de samen te voegen PA- en SA-afdeling tot een optimaal functionerende PSA-afdeling.
- Zorgdragen voor de continuïteit (volgens planning en gangbare kwaliteitsnormen) van het primaire proces van de SA i.v.m. onderbezetting, en het opbouwen van een constructieve en betrokken werkcultuur binnen de SA
- Strategische, tactische en operationele uitvoering van de samenvoeging van PA en SA
- Voorbereidingen treffen voor de implementatie van SAP-HR en SAP-Payroll
- Het (mede) opstellen van het profiel van de toekomstige leiding van de afdeling PSA en zorgdragen voor een adequate en voortvarende overdracht

10/2007 – 07/2008
Medisch Centrum Rijnmond-Zuid (MCRZ), Rotterdam (3.000 werknemers)
Interim Teamleider Personeels- & Salarisadministratie (Raet: Beaufort/Gemal) (13 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, het outsourcen van de salarisadministratie.
- De dagelijkse leiding over de salaris- en personeelsadministratie (leidinggeven, personeelsbeleid, kwaliteit)
- Het begeleiden van het outsourcen van de salarisadministratie
- Het opstellen van het profiel van de toekomstige leiding van de afdeling

07/2007 – 01/2008
Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), Leiden (6.500 werknemers)
Interim Teamleider Salarisadministratie (PeopleSoft/Gemal) (7 werknemers)
Vervanging vertrekkende teamleider Salarisadministratie.
- Aansturen van de afdeling SA (leidinggeven, personeelsbeleid, kwaliteit)
- Analyseren en optimaliseren van de werkprocessen en daarmee verbonden automatisering (verbeterprojecten, structuur, beheer informatiesystemen, procedures)
- Adviseren over de toekomstige aansturing van de afdeling SA
- Coachen medewerkers

09/2006 – 10/2007
Medisch Centrum Rijnmond-Zuid (MCRZ), Rotterdam (3.000 werknemers)
Interim Teamleider Personeels- & Salarisadministratie (Raet: Beaufort/Gemal) (13 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, de transformatie van de samengevoegde PA- en SA-afdeling en het W&S-secretariaat tot een optimaal functionerende PSA-afdeling.
- Aansturen van de afdeling PSA (leidinggeven, personeelsbeleid, kwaliteit)
- Implementeren van onderwerpen en actiepunten uit het jaarplan Personeelszaken (input beleidsontwikkeling PZ)
- Analyseren en optimaliseren van de werkprocessen en daarmee verbonden automatisering (verbeterprojecten, structuur, beheer informatiesystemen, procedures)
- Adviseren over de toekomstige aansturing van de afdeling PSA

09/2006 - 01/2007
GGD Gelre-IJssel, Deventer
Interim adviseur
Opstellen van een rapport van aanbevelingen ten behoeve van de afdelingen P&O en Financiën ter verbetering van de werkprocessen (loonadministratie, onkostenvergoeding, reiskosten) door middel van een documentenanalyse, interviewronde en proces- en knelpuntenanalyse.

05/2006 - 09/2006
ENECO Energie B.V., Divisie Ondersteunende Diensten, Delft (5.000 werknemers)
Interim Hoofd Personeels- & Salarisadministratie (SAP HR & Payroll) (16 werknemers), lid MT
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, de transformatie van de samengevoegde PSA-afdelingen tot een HR Service Center.
- realiseren van een afdelings- en/of bedrijfsresultaat (afdelingsjaarplan)
- ontwikkelen en implementeren van beleid
- realiseren van procesuitvoering en innovatie (verbeterplannen)
- optimaliseren van personele bezetting
- borgen van kwaliteit (verbetervoorstellen, complexe projecten)
- verzorgen van middelen en randvoorwaarden
- informeren van medewerkers en management (rapportages, ken- en stuurgetallen)
- functiegebied specifiek (afdrachten, financiële administratie, wet- en regelgeving)

10/2005 – 05/2006
Affiliated Computer Services (ACS) of Spain S.L.U., Barcelona (300 werknemers)
100% Dochter van ACS Inc (Xerox), genoteerd aan de NYSE te New York (40.000 werknemers)
Interim HR Service Center Supervisor Belgium, General Motors Belgium, Antwerpen (5.000 werknemers), salarisadministratie (SAP Payroll), tijd- en aanwezigheidsregistratie (Interflex), ISP, personeelsadministratie (SAP HR), reiskostenadministratie (Isabel)
Presterend op overeengekomen service niveau(s), verantwoordelijkheid voor een team van HR administrateurs en een teamleider (8 werknemers).
- waarborgen dat alle diensten aan de cliënt(en) overeenkomstig contract worden geleverd: verantwoordelijk voor alle activiteitsgebieden gerelateerd aan HR administratie en transactionele processen
- herzien en herinrichten van de transactieprocessen en -procedures van de cliënt om consistentie te verzekeren
- waarborgen dat alle processen helder zijn gedocumenteerd
- oplossen van geëscaleerde kwesties in samenwerking met de HR Operations Manager
- verstrekken van maandelijkse rapporten
- internationaal (E, B, US, NL, D) collegiaal overleg (Engels)

02/2005 - 10/2005
Stichting Waalborg (’s Heeren Loo), Stichting voor dienstverlening aan mensen met een verstandelijke handicap, Druten (1.400 werknemers)
Interim Sectormanager Personeel en Opleidingen: P&O, opleidingen, loopbaancentrum, secretariaat, personeelsadministratie (Raet: Beaufort) en salarisadministratie (Raet: Gemal) (20 werknemers), lid MT
Advisering en ondersteuning van (interim) directie en management betreffende strategische, tactische en operationele HR-, sociale- en fiscale aangelegenheden, in het bijzonder gericht op het lopende reorganisatieproces en het daaraan verbonden transitietraject.
- projectleider HRM (functiebeschrijvingen, functieformatieplaatsenplan e.d.) en Cultuur in het kader van het transitietraject naar Resultaat Verantwoordelijke Eenheden
- lid taskforce ‘Noodverbanden’ in het kader van de acute financiële problemen
- sanering afdeling Personeel en Opleidingen
- ontmanteling loopbaancentrum
- herinrichting personeels- en salarisadministratie (bemensing, administratieve organisatie en personeelsinformatiesysteem)
- aansturen aanvraag ESF-subsidie
- aansturen aanvraag Pemba-(premie)korting
- herinrichting roostersystematiek
- OR gesprekspartner
- operationele aangelegenheden

1995 – 2005
Parfumerie DOUGLAS Nederland B.V., Nijmegen (1.700 werknemers)
100% Dochter van Douglas Holding AG, genoteerd aan de MDAX te Frankfurt (18.000 werknemers)
Manager Personeel- en Organisatie: P&O, personeelsadministratie (Raet: Beaufort, APAS) en salarisadministratie (Raet: ASAP, Brunet) (7 werknemers), lid MT
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende strategische, tactische en operationele HR-, sociale- en fiscale aangelegenheden.
- personeelsplanning en –voorziening (o.a. werving, selectie, introductie, ontslag)
- motiveren en binden (o.a. taakontwerp, waardering, beoordelen)
- ontwikkeling van personeel en organisatie (o.a. opleiden, MD)
- begeleiding van personeel (o.a. arbo, ziekte, bijzondere groepen)
- budgettering en controle totale personeelskosten onderneming
- vertegenwoordiger en onderhandelaar namens de gehele parfumeriebranche (en incidenteel namens alle SBD-partners (in het bijzonder Free Record Shop, Siebel en Kral) en/of MKB) betreffende CAO-aangelegenheden
- gesprekspartner bij overnames betreffende personele aangelegenheden (onder andere met de Raad van Bestuur van VendexKBB betreffende Kreymborg), en verantwoordelijk voor integratie en harmonisatie
- OR gesprekspartner
- juridische aangelegenheden
- verzorgen van trainingen (managementopleiding)
- (applicatiebeheerder) personeelsinformatiesysteem (personeels- en salarisadministratie)
- internationaal collegiaal overleg (Duits)

1993 – 1995
Schnitker & Voortman (Mercer), adviesbureau personeelsmanagement, Arnhem
Freelance medewerker
- psychologisch onderzoek en assesment
- potentieel onderzoek (Megapool)
- outplacement traject (Albert Heijn)
- interim management (Rijnstate Ziekenhuis)

1990 - 1994
The Nomad Company bv – Polydaun International bv – Polydaun Products bv, Zevenaar (200 werknemers)
1991 - 1994
Manager Personeel en Organisatie: P&O, personeels- en salarisadministratie (ADP:
Perman, BCS) (2 werknemers), Lid Junior-MT
- personeelsplanning en –voorziening (o.a. werving, selectie, introductie, ontslag)
- motiveren en binden (o.a. taakontwerp, waardering, beoordelen)
- ontwikkeling van personeel en organisatie (o.a. opleiden, MD)
- begeleiding van personeel (o.a. arbo, ziekte, bijzondere groepen)
- personeelsinformatiesysteem (personeels-/salarisadministratie)
- mede opstellen ondernemingsplannen
1990 - 1991
Assistent-controller (verantwoordelijk voor personeels- en slarisadministratie en personeelszaken)

1987 – 1990
TRN Groep / NAM de tombe (Deloitte), accountants, Nijmegen
Assistent-accountant I
- controleren jaarrekeningen
- doorlichten administratieve organisatie

Opleiding interimmanager

1999 – 2000
HEAO Bedrijfsinformatica, Arnhem
(Propedeuse)

1991 – 1998
WO Arbeids- en organisatiepsychologie, Nijmegen
Personeelspsychologie

1988 – 1990
Nivra (o.a. PDL, PDB, Arbeidsrecht, AO, Levensverzekeringwiskunde)

1982 – 1987
WO Politicologie, Nijmegen
Methoden en technieken van sociaal wetenschappelijk onderzoek (Statistiek)

1976 – 1982
VWO, Boxmeer
Nederlands, Engels, Duits, Wiskunde I, Wiskunde II, Econ. Wetenschappen I, Econ. Wetenschappen II

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Universitair opgeleid (Statistiek, A&O Psychologie) met ruim 20 jaar ervaring op het snijvlak van P&O, Financiën en ICT. Opleiding en training (SAP HCM) bij de grootste BPO en IT Outsourcing organisatie ter wereld (ACS Inc., Xerox) in Barcelona (Spanje) hebben de basis gelegd voor specialisatie in het managen van PSA-afdelingen, het begeleiden van transitietrajecten en de implementatie van PI-systemen. Vertaling van de eisen en wensen van de klant in heldere processen en procedures alsmede optimalisatie van administratieve HR-systemen (specialisatie: SAP HR (PA, PY, PT, OM, ESS/MSS, TMW) en Beaufort / Gemal (Raet)) zijn hierbij de speerpunten van activiteiten. Dit vanuit een analytisch en resultaatgericht oogpunt.

Analytisch, resultaatgericht, hands-on mentaliteit, helikopterview, initiërend, monitorend, gedreven, overtuigend, gemotiveerd, flexibel (ad hoc), confronterend, open en direct.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits (full professional proficiency)
Frans (limited working proficiency)

Overig

2011 - 2011
SAP Certified Application Associate - Human Capital Management with SAP ERP 6.0 EHP4, Human Resources (HCM) - Management & Administration, SAP eAcademy HCM

2011
TMap® Next Foundation (Test Management), EXIN

2011
PRINCE2® Foundation (Project Management), APMG / EXIN


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  23261 - Interim manager en adviseur
Deze manager verwijderen  198705 - ICT Interim Management / Out of the box thinking
Deze manager verwijderen  194809 - CFO, Treasury, CEO
Deze manager verwijderen  195405 - Manager
Deze manager verwijderen  195906 - Kfm. Leiter
Deze manager verwijderen  91428 - Business Consultant
Deze manager verwijderen  87370 - Manager
Deze manager verwijderen  199810 - Payroll-Experte/Interim-Manager
Deze manager verwijderen  11525 - directeur/manager productie,logistiek,facility
Deze manager verwijderen  92817 - logistiek Interim manager / verandermanager
Deze manager verwijderen  47978 - Zelstandig Senior Management Consultant
Deze manager verwijderen  92064 - Operationeel/Logistiek Manager
Deze manager verwijderen  71240 - Consultant, coach en trainer (organisatie)gedragsverandering
Deze manager verwijderen  78506 - Interim manager, projectmanager, coach, trainer, adviseur,
Deze manager verwijderen  193527 - SCHWEIZER, SPEDITIONSKAUFMANN, 34 JAHRE AUSLANDERFAHRUNG, 5-
Deze manager verwijderen  18858 - Operationeel manager
Deze manager verwijderen  17670 - Interim Manager - Facilities & Procurement
Deze manager verwijderen  166629 - algemeen manager/ productie manager
Deze manager verwijderen  92528 - Interim Projectmanager
Deze manager verwijderen  41369 - Finance professional
Deze manager verwijderen  55120 - interim teamleider/afdelingsmanager
Deze manager verwijderen  39940 - Project Manager
Deze manager verwijderen  92736 - Communicatiemanager
Deze manager verwijderen  200146 - General / Operations Director
Deze manager verwijderen  62593 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  36305 - projectmanager, consultant, interim manager
Deze manager verwijderen  191352 - Konsequent und Einfach Management, Geschäfsführer, Unternehm
Deze manager verwijderen  73512 - interim manager
Deze manager verwijderen  199770 - Interim manager
Deze manager verwijderen  193231 - Interim Manager Logistik
Deze manager verwijderen  29202 - Algemeen Manager
Deze manager verwijderen  10310 - Interim Manager / Adviseur
Deze manager verwijderen  16003 - manager
Deze manager verwijderen  50180 - Adviseur HR (MD) & Strategie algemeen
Deze manager verwijderen  198725 - Teammanager
Deze manager verwijderen  73283 - Interim- en Project Manager
Deze manager verwijderen  24780 - Interim manager/consultant Logistiek/ICT
Deze manager verwijderen  47807 - project- en programmamanager
Deze manager verwijderen  90160 - Informatiemanager,ICT-Auditor
Deze manager verwijderen  56258 - leidinggevende functie/consultant
Deze manager verwijderen  88021 - ICT Recruiter/ Recruitment Manager
Deze manager verwijderen  91708 - Interim Manager & Lean Manufacturing Speciali
Deze manager verwijderen  57479 - interimmanager/strategisch beleidsadviseur
Deze manager verwijderen  91053 - manager
Deze manager verwijderen  47559 - interim manager of projectmanager ad interim
Deze manager verwijderen  114431 - GF C.O.O.
Deze manager verwijderen  46648 - sr projectmanager in beleid, organisatie en communicatie
Deze manager verwijderen  20380 - Logistiek interim proffesional
Deze manager verwijderen  191602 - CFO - Management auf Zeit - Controlling - Kaufmännische Leit
Deze manager verwijderen  74525 - Allround manager for business start-ups
Deze manager verwijderen  16254 - interim manager food
Deze manager verwijderen  49290 - Interim/reorganisatie Manager
Deze manager verwijderen  90603 - Interimmanager Procesmanager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :