Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

SAMENVATTING:
15 jaar ervaring waarvan:
2 jaar automatiseringsprojecten (AAB, RABO)
4 jaar management information specialist/ projectmanager (BSO Origin Holding)
9 jaar management ervaring: project-/programma- en lijnmanagement met als resultaat: effectieve bedrijfsprocessen
Branches: energie (5 vervulde opdrachten), verzelfstandigende overheid, vervoer, verzekeringen
(o.a. ESSENT,NUON,DELTA, WERKLINQ,KLIQ, NS,KLM, ABN-AMRO,VGZ)

TOELICHTING:
DELTA Energiebedrijf Middelburg
Opdracht 2 (dec 2004- 2005 heden)Project ‘Ketenmanagement Verhuizen’ Verantwoordelijk voor het verbeteren van de performance van het verhuisproces. De keten is bestuurbaar gemaakt door een ‘ stoplichten’ rapportage waarmee alle relevante afdelingen wekelijks en dagelijks worden aangestuurd.Sinds december is elke maand het percentage binnen norm verwerkte verhuizingen met 10 gestegen conform planning. (Daarnaast rol in begeleiding Functioneel Beheer in Change Management proces etc.)

DELTA energiebedrijf Middelburg;
Opdracht 1 (nov 2003- nov 2004)Als (interim) Proces Manager Consumenten verantwoordelijk voor het ontwerpen, invoeren en managen van klantprocessen voor de vrije markt. De administratieve en logistieke organisatie verandert ingrijpend zodat het mogelijk wordt consumenten landelijk te bedienen voor electra en gas. EU- en landelijke regelgeving, strategische overwegingen en afspraken tussen spelers op de energiemarkt bepalen het kader van deze veranderingen. De rol bestaat uit:· Het vertalen van ‘business needs’ naar vernieuwde bedrijfs- en administratieve processen en systeemwijzigingen · het praktisch begeleiden van deze veranderingen samen met de betrokkenen in de DELTA organisatie (staande organisatie + projectteam). Enkele voorbeelden van processen die vernieuwd worden zijn o.a.: facturering, tariefbeheer, produkt- en leverancierswitch, afsluitingen bij wanbetaling en verhuizingen.

mei 2003-augustus 2003 VGZ Zorgverzekeringen:
Programmamanager voor ontwerpen en opzetten nieuwe backoffice organisatie
sept 2002- dec 2002 Nuon Monitoring:
Interim management landelijk project wegwerken factureringsachterstanden zakelijke markt.
Aansturing verschillende teams voor opschoning van meetgegevens en opstarten facturatie.

2001- aug 2002 CGEY Werklinq
(ad interim) service manager en crisis manager bij CGEY Werklinq. De verzelfstandiging van deze ICT organisatie, -het voormalig ICT bedrijf van de arbeidsbureau’s-, is vanaf 2001 gestart. Deze verzelfstandiging bracht een ingrijpende reorganisatie met zich mee. De overname door Cap Gemini Ernst & Young heeft inmiddels per 1 april 2002 plaatsgevonden.Centraal in deze opdracht stond het geven van nieuwe impulsen aan de klantrelaties via het verbeteren van de kwaliteit en continuïteit van de dienstverlening vanuit Werklinq. (Dit betrof ICT dienstverlening in kader van veelomvattende meerjarige SLA’s t.a.v. het beheer van business applicaties en werkplekken.)· Het oplossen van crisissituaties bij KLIQ (reintegratie bedrijf) en CWI (Centra voor Werk en Inkomen). Deze crises werden veroorzaakt door tekortschietende dienstverlening vanuit Werklinq.Rol crisismanager hield in dat klant persoonlijk contact kon opnemen voor elke kwestie die tot onvrede leidde in de relatie tussen KLIQ en Werklinq en tussen CWI en Werklinq en dan op een snelle oplossing kon rekenen. Vervolgens werd waar mogelijk naast de ‘snelle’ oplossing ook een structurele oplossing in gang gezet. Bij deze rol hoorde noodzakelijkerwijs een uitgebreid mandaat binnen Werklinq· Het geven van nieuwe impulsen aan de kwaliteit van de dienstverlening vanuit Werklinq aan de landelijke klantorganisaties KLIQ en CWI door medewerkers/managers te motiveren en mee te helpen bij het structureren van werkzaamheden.· Opzetten, verbeteren en (laten) produceren maandrapportages over dienstverlening in kader SLA’s. Hiermee als contractverantwoordelijke rapporteren aan het management van de klantorganisatie. Initiëren van verbeterpunten binnen Werklinq op basis van dit klantcontact.· Verbeteren interne werkprocessen Werklinq (invoeren ITIL processen) en vernieuwing SLA afspraken in afstemming met klantorganisaties.

2001 NUON Verantwoordelijk voor interim management opdracht bij Nuon ICT en Nuon ET&W (Energy Trade & Wholesale; Groot Zakelijke Markt) met als doel het stroomlijnen en verbeteren van de systeemondersteuning voor energie inkoop. Door de voortschrijdende liberalisering van de energiemarkt is het bedrijfproces voor de dagelijkse energie inkoop voor Nuon van vitaal belang. Via een inhaalslag in het opbouwen van de juiste samenwerkingsrelaties tussen Nuon ET&W en Nuon ICT wordt momenteel voor deze bedrijfsfunctie een effectief proces en een effectieve systeem technische ondersteuning opgezet. Hiermee wordt het mogelijk de dagelijkse inkoopvolumes (ordegrootte: miljoenen NLG) gericht en zonder verliezen af te handelen. Naast projectmanagementtaken zoals het aansturen van projectleiders en het richting geven aan dit traject samen met het management van ET&W en Nuon ICT wordt de kern van deze opdracht met name gevormd door het opbouwen, uitbouwen en normaliseren van de samenwerking tussen ET&W en Nuon ICT, zowel op management niveau als ook op uitvoerend niveau.

1996-2000 Andersen Consulting In de functie van manager bij organisatieadviesfirma Andersen Consulting verantwoordelijk voor de volgende opdrachten:

2000 ESSENT Het leiden van de afdeling voor functioneel (SAP) systeembeheer bij ESSENT Noord. (ESSENT= fusie van Energiebedrijven EDON + MEGA) Deze nieuwe afdeling is 1 december 1999 van start gegaan in het kader van een langlopend outsourcing contract tussen Andersen en EDON/Essent, waarmee alle systeembeheerdiensten aan Andersen zijn uitbesteed voor de komende 5 jaar. Onderdeel van deze functie is -naast de dagelijkse aansturing van de afdeling-, het verbeteren van bedrijfs- en IT beheer processen (ITIL) en het meten en rapporteren over het Service Level Agreement.



1999 AAB In project waarin de operationele processen van het levensverzekeringsbedrijf van ABN-AMRO worden geoptimaliseerd verantwoordelijk voor projectmanagement van vijf deelprojecten: · Stroomlijning werkprocessen centrale afdelingen · Implementatie van gebruiksvriendelijke computerschermen· Structurele verbeteringen om oneigenlijke boekingen te voorkomen· Structurele verbeteringen om storneringen te voorkomen· Optimalisatie van matching-proces binnenkomende betalingen met openstaande posten
1998 KLM Corporate Information Office In project voor het stroomlijnen van de automatiseringsinfrastructuur van KLM verantwoordelijk voor: · Begeleiden bedrijfsbrede implementatie van nieuwe benadering systeem ontwikkeling en –beheer;· Creëren bekendheid met -, en draagvlak voor deze nieuwe benadering in de organisatie.
1997-1998 KLM Information Services In project voor de reorganisatie van de beheertak van de KLM automatisering verantwoordelijk voor de volgende taken: · Implementeren nieuwe werkprocessen: vertalen gewenst theoretisch model naar praktijksituatie;· Ontwerpen organisatie model en management structuur;· Introduceren nieuw Human Resources model; · Begeleiden selectie nieuw management team;· Managen project: plannen; aansturen /coachen KLM- medewerkers en medewerkers Andersen Consulting; rapporteren voortgang;· Voorbereiden start nieuwe organisatie; · Produceren nieuwe functieprofielen.

1996-1997 Nederlandse Spoorwegen, Railinfrabeheer In project gericht op het optimaliseren en opnieuw struktureren van de Planning & Control processen van deze organisatie o.a. verantwoordelijk voor de volgende taken: · Herstruktureren van het businessplanningsproces van NS RIB. Opgeleverd: heringericht proces voor NS RIB businessplanning en het planningsdocument “RIB businessplan 1998-2002”;· Analyseren /ontwerpen Interne controle processen;· Introduceren van Interne controle maatregelen en nieuwe budgetbewakingsoverzichten;· (ad interim) Leiden van de centrale control afdeling NS RIB.



1993-1996BSO/Origin Als medewerker van de Finance afdeling bij BSO/Origin Holding, bestuurlijk centrum van 23 buitenlandse automatiseringsbedrijven en het nederlandse moederbedrijf; verantwoordelijk voor de volgende taken:
Algemene taken · Initiëren en optimaliseren samenwerking tussen afdelingen Financiën, Commercie en Technische ondersteuning;· Bijdragen aan interne controle door middel van bestandsvergelijkingen;· Structureren van de reguliere financiële informatie voorziening.
Bedrijfseconomische taken · Rapporteren maandelijkse (concern-) verkoopcijfers en debiteurensaldi aan directie;· Verzorgen trend analyses van strategisch belangrijke accounts;· Coördineren van ontwikkeling en implementatie van een balans informatie systeem;· Coördineren outsourcing aandelen administratie;· Verzorgen informatie over liquiditeit.

Automatiseringstaken · Coördineren van interne automatisering. (Verkoop informatie systeem, balans informatie systeem.);
· Implementeren van een technische en organisatorische infrastructuur voor financiële rapportering;· Implementeren en beheren cashmanagement systeem; ontwerpen van financiële applicaties/ databases.




1992-1993BSO Als ontwikkelaar van financiële mainframe software BSO gedetacheerd bij o.a. RABOBANK.
1991-1992RAET Als ontwikkelaar van financiële mainframe software door RAET gedetacheerd bij bankbedrijf: ABN/AMRO (systeem-integratie tijdens fusie: project PMS conversie).


1979-1991Diverse uitzendbureau’s Tijdelijk administratief en produktiewerk.


Opleiding interimmanager

Doctoraal Communicatiewetenschap 1989
NIVE Controllersopleiding 1996
o.a. diverse bedrijfskundige trainingen 1990-heden


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Procesmanagement: analyseren, invoeren en managen van effectieve en kostenbesparende bedrijfsprocessen
Projectmanagement
Programmamanagement Verandermanagement
Lijnmanagement
Verandermanagement
Organisatieontwikkeling

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Frans

Overig

Veelzijdige professionele benadering voor concrete resultaten

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  194183 - Geschäftsführer, Projektleiter
Deze manager verwijderen  36505 - Recruiter
Deze manager verwijderen  198588 - HRD adviseur, Opleidingsadviseur, Adviseur Learning & Develo
Deze manager verwijderen  125525 - Kaufmännischer Leiter/ Unternehmensberater / Projektmanager
Deze manager verwijderen  13684 - interim manager - project/programma manager
Deze manager verwijderen  85887 - projectmanager
Deze manager verwijderen  45259 - Director
Deze manager verwijderen  200612 - Sr. Consultant / veiligheid- en asbestdeskundige
Deze manager verwijderen  42713 - logistiek manager, transportation manager,operations manager
Deze manager verwijderen  16012 - Logistics/Operations Manager - Belgium
Deze manager verwijderen  82433 - HR Consultant/Manager
Deze manager verwijderen  91393 - Interim DIrecteur
Deze manager verwijderen  15888 - organisatieadviseur, interimmanager
Deze manager verwijderen  65365 - Change, Operations of Project Manager
Deze manager verwijderen  80068 - Interim Manager, Business consultant, Project management
Deze manager verwijderen  28651 - Interim Executive
Deze manager verwijderen  91399 - projectmanager / facility manager
Deze manager verwijderen  36845 - Logistieke Bedrijfsondersteuning
Deze manager verwijderen  43656 - (zorg) manager a.i.
Deze manager verwijderen  91689 - Logistiek Manager, Operations verantwoordelijke, transportma
Deze manager verwijderen  21031 - Organisatiepsycholoog / Projectmanager / Change manager
Deze manager verwijderen  20340 - HRM-adviseur, HRM manager, algemeen manager
Deze manager verwijderen  199078 - Procesmanager
Deze manager verwijderen  83570 - Management, Lean-implementatie
Deze manager verwijderen  191700 - General Management
Deze manager verwijderen  77611 - Verander- & programmamanager
Deze manager verwijderen  83648 - interimmanager
Deze manager verwijderen  17485 - Finance Director
Deze manager verwijderen  22455 - Logistics with human sence
Deze manager verwijderen  21196 - structuur en processverbeteraar/interim manager
Deze manager verwijderen  40031 - Programma/portfolio/lijnmanager, ICT en HR
Deze manager verwijderen  194773 - Change Manager / Sales Manager
Deze manager verwijderen  199743 - Interimmanager Vastgoed
Deze manager verwijderen  192562 - Finanzvorstand / Geschäftsführung - Gesamt und kaufmännisch
Deze manager verwijderen  65830 - interim manager / consultant
Deze manager verwijderen  12866 - algemeen manager
Deze manager verwijderen  67706 - interim manager
Deze manager verwijderen  74012 - Interim HRM-er
Deze manager verwijderen  44097 - Manager Customer Care
Deze manager verwijderen  55937 - arts/bestuurder
Deze manager verwijderen  90602 - Interim- en Projectmanager
Deze manager verwijderen  50609 - Consultant / Interim manager
Deze manager verwijderen  32693 - manager
Deze manager verwijderen  29157 - Interim manager
Deze manager verwijderen  47112 - Operationeel Manager
Deze manager verwijderen  68866 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  62676 - Change & Transition management
Deze manager verwijderen  72448 - Interim Manager Facilitair & Horeca
Deze manager verwijderen  91649 - Plant Manager
Deze manager verwijderen  88637 - Interim manager
Deze manager verwijderen  37332 - Interimmanager / Programmamanager / Projectmanager
Deze manager verwijderen  193715 - Interim CFO
Deze manager verwijderen  92145 - COO/CFO, Managing Director, Business Unit Director
Deze manager verwijderen  134303 - Senior Business Consultant / Senior Projekt Manager
Deze manager verwijderen  69064 - Manager zorg (Interim of projecten)
Deze manager verwijderen  61220 - It and operational auditor, AO/IC specialist, proces-, quali
Deze manager verwijderen  199239 - Interim (Project) Manager
Deze manager verwijderen  69276 - Manager: Bedrijfsleider, Plantmanager, Productiemanager
Deze manager verwijderen  90594 - Managing Director
Deze manager verwijderen  195342 - Interim Manager Werksleitung


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :