Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Veranderings-/projectmanager

Veranderings-/projectmanager

Werkervaring interimmanager

jan 12-mei 13: Manager Contract- en Leveranciersmanagement ASR Nederland (verzekeraars en bank):
Schakel tussen externe leveranciers en ASR-labels (ASR Verzekeringen, De Amersfoortse, De Europeesche, Ardanta en Ditzo). Vanuit de vorige functie verantwoordelijk geworden voor vorming, positionering en leiden van een centraal orgaan op gebied van overall leveranciers- en contractmanagement. Van hieruit een centrale regie-functie over alle labels en business lines heen.
Om de samenwerking/alignement met de externe leveranciers te verbeteren, hebben we i.s.m. de leveranciers een framework van processen (COBIT) vanuit ICT tot binnen de leveranciers opgesteld en geïmplementeerd. Hieruit volgde vervolgens een invulling van nieuwe overlegstructuren en is riskmanagement aangesloten. Aansluitend een project opgestart om via werkgroepen de interne samenwerking tussen de verschillende onderdelen te verbeteren. Resultaat: hoogste klanttevredenheid binnen ASR Nederland in 2012.
Functioneel verantwoordelijk voor operationeel contractmanagement binnen ICT en de bank, ter ontwikkeling en borging van interne samenwerking.
apr 11-jan 12: Manager Contractmanagers ICT:
Schakel tussen externe leveranciers en ASR-labels (ASR Verzekeringen, De Amersfoortse, De Europeesche, Ardanta en Ditzo). Verantwoordelijk voor opbouw, positionering en leiden van een nieuwe afdeling van tactisch en operationeel contractmanagers. Zij waren verantwoordelijk voor het managen van contracten, waarmee zij externe (nationale en internationale) ICT-software-leveranciers aanstuurden. Vanwege de schakel- en regierol van het team, heb ik vele bruggen geslagen binnen ICT en tussen ICT en business lines van de labels. Mijn aanpak hierin was veel effectief netwerken, vertrouwen winnen, uitleggen en overtuigen. Tevens vervangend sectormanager, van waaruit ik de teams binnen de sector verbond in hun doelen.
jul 10-mei 11: Projectmanager Reductie Portokosten (ASR Nederland):
Verantwoordelijk voor projectgroep: strategisch project ‘reductie portokosten’ binnen de labels van ASR Nederland door aanbieden van de post volgens de Basic-service met accountantsverklaring (pilot in Nederland), het optimaliseren van processen en implementeren van ketenmanagement. Van belang hierbij was het realiseren van draagvlak en commitment binnen alle vijf de labels, door de neuzen dezelfde kant op te krijgen. De stakeholders bestonden uit alle stafafdelingen en business lines van alle vijf de labels onder ASR Nederland. Commitment via presentatie tegenover de Raad van Bestuur. (Project is over 2011-2012 uitgeroepen tot meest gewaardeerde resultaat binnen de ASR-organisatie met jaarlijkse besparing van >10%).
sep 07- jul 10: Manager Intermediaire Zaken (ASR Verzekeringen/ASR Nederland):
Schakel tussen intermediair en sales/business-lines. Primair belast met de aansturing van teams op de afdeling Intermediaire Zaken binnen ASR Verzekeringen: administratieve, ondersteunende en commercieel adviserende functie richting buitendienst, intermediair en business-lines. De focus voor mij op positionering van de teams, het ontwikkelen van collega’s en verbetering van samenwerking/alignement met de rest van de organisatie. Processen vast laten leggen en geïmplementeerd. Hiermee maakten we inzichtelijk wat we deden (interne focus) en werd de communicatie met andere teams eenvoudiger (externe focus). Omdat gelijksoortige werkzaamheden plaatsvonden bij alle vijf labels (ASR Verzekeringen, De Amersfoortse, De Europeesche, Ardanta en Flacon), werd ik functioneel overall verantwoordelijk (±45 FTE), waarbij ik andere leidinggevenden aanstuurde. Vanuit deze positie de opbouw gestart en geleid van één nieuw centraal orgaan ter ondersteuning van het intermediair van alle labels (fusie van een zestal teams naar één nieuwe procesgestuurde (‘lean-filosofie’) afdeling). Doel was optimalisatie efficiëntie, effectiviteit en klanttevredenheid. Veel aandacht besteed aan het creëren van draagvlak en betrokkenheid onder het personeel.
We waren de eerste in Nederland met communicatie en implementatie van de vanuit de Wft geïntroduceerde deelvergunningen.
Diverse labeloverstijgende projecten op gebied van de Wft (oa als gesprekspartner van AFM), procesmanagement en samenwerking in sales tussen de labels geleid.
sep 05-sep 07: Arrangementenmanager (Huis & Hypotheek (Franchiseorganisatie):
Schakel tussen business partners en frachisenemers. Vanuit het hoofdkantoor commercieel verantwoordelijk voor inkoop en productontwikkeling (ism franchisenemers) op gebied van financiële producten, voor verkoop, de jaarplanning en strategie.
Tevens de opdracht gekregen om het gebrouilleerde vertrouwen van de franchisenemers (tot 96 kantoren) terug te winnen en de samenwerking met hen te herstellen. Hiervoor veelvuldig in gesprek gegaan, franchisenemers meer betrokken bij besluiten, meer ondersteuning geleverd en de ervaring teruggebracht dat we met z’n allen eenzelfde doel nastreven.
Rol als trouble-shooter tussen franchisenemers en verzekeraars en banken, door de gesprekken aan te gaan om het vertrouwen terug te winnen.
Met de opzet, introductie en implementatie van een nieuw financieel planningspakket om advies te professionaliseren en cross-selling te stimuleren, strategische wijziging doorgevoerd. Bij dit door mij geleide project waren als stakeholders twee softwareleveranciers betrokken, een bank (als facilitator en om zichzelf te promoten), een verzekeraar (als sponsor), een opleidingsbureau, het hoofdkantoor van Huis & Hypotheek (van waaruit het project was gestart) en de franchisenemers (die de nieuwe software dienden te gaan gebruiken).
Verantwoordelijk voor opzet en ontwikkeling van samenwerking met business partners.
jan 03-sep 05: Financieel Coach en Bedrijfsleider (De Hypotheker):
Primair verantwoordelijk voor financiële planning van particulieren en ondernemers. Daarnaast heb ik het ‘Financieel Coach’-concept binnen het kantoor geïmplementeerd en uitgerold. Om optimaler gebruik te maken van ons netwerk, heb ik een actieve samenwerking opgezet tussen Financieel Coaches uit de omgeving.
Als bedrijfsleider mede beleidsbepalend en verantwoordelijk voor de jaarplannen. Tevens samenwerkingverbanden met business partners opgezet.
feb 00- jan 03: Accountmanager (OBP Bedrijfsadviseurs):
Verantwoordelijk voor adviseren, werven en beheren van bedrijven (tot > 300 medewerkers) op het gebied van employee benefits, risicomanagement, bedrijfsfinancieringen, schadeverzekeringen. Strategie organisatie verlegd naar pensioenen en naar behoud van bestaande klanten (o.a. via cross-sellling). Aangaan samenwerking met business partners.
Organisatie effectiever en efficiënter gemaakt door opzet nieuwe organisatiestructuur. De samenwerking tussen binnen– en buitendienst optimaliseerde en daarmee de bediening van de klant.
apr 99- feb 00: Manager Buitendienst (OBP Financieel Adviseurs):
Manager van 9 financieel adviseurs.
okt 98-apr 99: Adviseur Financiële Planning (OBP Financieel Adviseurs):
Actief als adviseur, troubleshooter en opzet samenwerking met business partners.
okt 97-okt 98: Manager Sparen en Arbeidsongeschiktheid (Royal Nederland/Allianz):
Verantwoordelijk voor 9 FTE

Opleiding interimmanager

Cursussen/Trainingen:
2013: Enterprise Output Management Solutions (EOMS-collectief)
2012: Leidinggeven aan professionals (NCOI)
2011: Veranderkunde: leiden van veranderingen binnen organisaties (Twijnstra Gudde)
2011: COBIT-training (IT Governance Network)
2010: Leidinggeven in projecten (‘Meer grip met minder moeite’ (Prince2))
2008: Effectief communiceren: training gericht op communicatie
2008: Succesvol communiceren: training gericht op communicatie
2008: Inzicht in Invloed: training gericht op verschillende invloedsstijlen
2008: Coaching: training gericht op coaching
2008: Workshop plannings- en voortgangsgesprekken
2007-2008: Basistraining Leidinggeven
2007: Workshop Pennenstreken: de principes achter en het belang van dossiervorming
2007: Workshop Beoordelingsgesprekken

Opleidingen:
2010: Diploma Prince2 (Getronics)
2009-2010: Procesmanagement (ICM): invulling en verbetering van bedrijfsprocessen
2009: Management in Control (MIC): opleiding gericht op Business Process Management: continu verbeteren van bedrijfsprocessen (I&O)
2009: Certificaat Lean-academy (ASR)
2009: Bedrijfskundig Procesmanagement (module masteropleiding Bedrijfskunde (NCOI))
2004: Diploma Erkend hypotheekadviseur (Nibe-SVV)
2003: Dilpoma Financieel Advies Particulieren (Nibe-SVV)
2003: Diploma Opleiding tot Financieel Coach (De Hypotheker)
2001-2002: Diploma Pensioen Productie Stimuleringsprogramma: pensioenopleiding van De Voogd & Van der Heide. Opleiding gericht op techniek en commercie
2001: Diploma Pensioen op Maat: pensioenopleiding van Akkermans en Partners
2001: Dilpoma Assurantie B MKB (Nibe-SVV)
2000: Diploma Assurantie B Particulieren (Nibe-SVV)
2000: Diploma Pensioenpraktijk 1 (Nibe-SVV)
1997: Dipoma A-Leven (Nibe-SVV)
1997: Diploma Verzekeringspraktijk Leven (Nibe-SVV)
1996-1997: Branche Leven (Nibe-SVV)


1990-1996: Diploma Psychologie (Universiteit van Utrecht en University of Florida)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Samenwerkend, communicatief, gedreven, flexibel, empathisch, bindend vermogen, doelgericht, invloed uitoefenen, leidinggeven, luisteren, overtuigend, stressbestendig, analyserend

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Duits, Engels (alledrie goed), Frans (matig tot redelijk)

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  47332 - Manager Openbaar Vervoer, Afvalbedrijven en overheidsbedrijv
Deze manager verwijderen  62184 - Logistiek manager, supply chain manager
Deze manager verwijderen  136900 - Interims-Management
Deze manager verwijderen  24906 - Inkoopmanager
Deze manager verwijderen  52878 - HR Manager/ Adviseur
Deze manager verwijderen  80529 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  55579 - Consultant / Management Coach
Deze manager verwijderen  90607 - Project manager/Consultant
Deze manager verwijderen  58728 - Interim manager
Deze manager verwijderen  198405 - kfm. Leiter / Geschäftsführer / Vorstand
Deze manager verwijderen  10760 - Controller/Finance Manager/Project Manager
Deze manager verwijderen  36130 - financieel directeur
Deze manager verwijderen  199219 - Directeur
Deze manager verwijderen  30478 - Manager Bedrijfsvoering-HRM
Deze manager verwijderen  81638 - Call center manager/supervisor/teamchef
Deze manager verwijderen  17779 - Interim en veranderingsmanager, trainer/coach
Deze manager verwijderen  76489 - Interim controller
Deze manager verwijderen  194513 - CFO, Controller Foreign Subsidiaries
Deze manager verwijderen  85035 - (algemeen) directeur
Deze manager verwijderen  10917 - directeur/manager/lid raad van bestuur
Deze manager verwijderen  12076 - Manager herstel en ziekteverzuim
Deze manager verwijderen  191481 - Geschäftsführerin Managementcoaching
Deze manager verwijderen  58288 - Projectmanager / Interimmanager
Deze manager verwijderen  199874 - Game changer / verandermanager /
Deze manager verwijderen  191079 - Financial Change Manager to improve your financial control
Deze manager verwijderen  192037 - Buchhaltung
Deze manager verwijderen  192739 - Interim Geschäftsführung
Deze manager verwijderen  35368 - Lijn / project / programma management
Deze manager verwijderen  58782 - interimmanager, adviseur, consultant
Deze manager verwijderen  91536 - Logistiek manager / supply chain manager / voorraadbeheerder
Deze manager verwijderen  200940 - Financieel directeur / Finance manager
Deze manager verwijderen  55027 - Project Manager finance/IT, controller
Deze manager verwijderen  40282 - Specialist in Procurement-based Projects
Deze manager verwijderen  72796 - Consultant
Deze manager verwijderen  48177 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  62874 - manager , directeur
Deze manager verwijderen  42651 - Controller Financieel manager Directeur
Deze manager verwijderen  78695 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  90085 - Accountant RA
Deze manager verwijderen  79166 - (project)manager gezondheidszorg/ ouderenzorg
Deze manager verwijderen  80345 - Manager (breed inzetbaar)
Deze manager verwijderen  39213 - Interim-manager / Coach/ Business Consultant/Directeur
Deze manager verwijderen  72262 - Change Manager, coaching, international expert
Deze manager verwijderen  84155 - Financieel directeur, CFO, Finance manager
Deze manager verwijderen  86054 - Financieel Manager / Controller
Deze manager verwijderen  91926 - General/operational change/crisis manager
Deze manager verwijderen  58003 - Financieel directeur / controller
Deze manager verwijderen  192693 - Strategischer Coach & Change Manager
Deze manager verwijderen  90321 - verandermanager-interim management
Deze manager verwijderen  191793 - Cash Manager - Treasurer (a.i.)
Deze manager verwijderen  200014 - Interim manager
Deze manager verwijderen  84116 - project/interim manager, senior consultant
Deze manager verwijderen  29288 - Logistics & Purchasing Manager
Deze manager verwijderen  21319 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  41849 - Interim manager, Projectleider


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :