Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager ICT

manager ICT

Werkervaring interimmanager

nov 2010 - okt 2011

Media Solutions Veenendaal (12 medewerkers) Ondersteunen integrale professionalisering, verbeteren processen en voorbereiden op een nieuwe bedrijfsontwikkelingsfase door middel van:
In kaart brengen van pijnpunten/risicogebieden van offerte t/m facturatie.
Analyseren, optimaliseren en herinrichten van bedrijfsprocessen en workflow.
Professionaliseren van de medewerkers.
Verbeteren bedrijfssturing door herinrichten Management informatievoorziening.

2008 – sept 2010 CWS-boco Benelux
Projectleider / Bedrijfskundig ICT consultant
CWS-boco Benelux is een serviceorganisatie, gericht op het verhuren van producten en het leveren van diensten op het gebied van sanitaire hygiëne, schoonloopmatten en bedrijfskleding (25000 klanten, jaaromzet van €76 miljoen)
- zorgdragen voor het efficiënter inrichten van het primair en secundair proces, vanaf verkoop tot en met levering en facturatie.
- wegnemen van alle knelpunten in het proces van offerte, verkoop, levering services en facturatie, waarna deze processen zijn beschreven en heringericht
- Vervolgens een blauwdruk geschreven om SAP systeem en processen beter op elkaar aan te laten sluiten.
- papieren formulieren vervangen door een digitale web portal, waardoor orders direct door de verkopers kunnen worden ingevoerd of aangepast en order entry volledig foutloos wordt afgehandeld, omdat deze nu 100% gevalideerd in SAP wordt ingevoerd.

2007 – 2008 De Wieken
ICT sparing partner voor directie
Adviseren bij de ontwikkeling van een toekomstbestendige ICT visie en zorgdragen voor realisatie van productieregistratiesysteem inclusief bijbehorende integratie.
De Wieken in Zierikzee is een professionele zorginstelling op het eiland Schouwen-Duiveland. Het is gebouwd in 1984 en heeft 62 verzorgingshuisplaatsen en 39 aanleunwoningen, met ongeveer 100 medewerkers plus thuiszorg.
De Wieken richt zich op een breed pakket aan intramurale en
extramurale zorg.
- de ICT inrichting geschikt maken voor toekomstige ontwikkelingen en het doorvoeren van een substantiële ICT kosten reductie.
- Inrichten van een productie urenregistratiesysteem.

2008 Brandweer Midden en West Brabant
ICT sparing partner voor de korpsleiding Brandweer Midden en West Brabant
Lokale brandweer korpsen zijn zich steeds meer een het verzelfstandigen. Brandweer Tilburg, Breda, Roosendaal en Bergen op Zoom werken nauw samen en groeien op termijn uit naar een regionale veiligheidsdienst.
- Gestart met een second opinion op een bestaand advies.
- Vervolgens de korpsleiding bijgestaan in het proces van ontvlechting van de gemeente en het inrichten van een eigen ict infrastructuur gericht op toekomstige integratie met de veiligheidsregio.
2006 – 2008 Analyse voor wel/niet uitbesteden van ICT uitgevoerd

2006 – 2008 Zorgstroom
Hoofd Informatievoorziening & Automatisering
Zorgstroom in Middelburg is een professionele zorginstelling op het eiland Walcheren, met ongeveer 2.700 medewerkers (Zorgstroom behoort in Nederland tot de top 5 instellingen, met een breed pakket aan intramurale en extramurale zorg). Na een recente fusie is besloten de organisatiestructuur te wijzigen en daarop aansluitend een moderne ICT-architectuur in te richten.
- verantwoordelijk voor de totale ICT-vernieuwing, die nodig is voor de transitie van een taakgerichte naar een procesgestuurde organisatie
- de informatisering van cliëntrelatiebeheer, het zorgadministratie proces en de zorginhoudelijke processen integreren tbv AZR zorgregistratie
- de ICT-afdeling professionaliseren en een ICT-roadmap ontwikkelen voor een toekomstvaste “zorg op afstand” infrastructuur, waardoor middels inzet van moderne domotica toepassingen, nieuwe diensten binnen bereik komen.

2005 CIZ
Interim programmanager/organisatieadviseur (Freelance opdracht)

Het CIZ is landelijk verantwoordelijk voor de indicatiestelling ten behoeve van onder andere de AWBZ zorgverzekering. De organisatie telt ruim 3.300 medewerkers en verricht ruim 1,1 miljoen indicatieaanvragen per jaar.
- het CIZ werkt aan het inrichten van een flexibele organisatie die middels strakke procesvoering en adequate ICT-ondersteuning succes afdwingt. In opdracht van de Raad van Bestuur een bijgedrage geleverd aan een ICT Roadmap, die richting geeft aan het organisatie & ICT groeipad, uitgewerkt naar drie resultaatgebieden:
. de ICT beleidskaders waarbinnen CIZ zich moet ontwikkelen gedurende de komende vijf jaar om te transformeren naar een landelijk opererend zorgindicatiestellingorgaan voor de AWBZ, WVG en WMO. Het beleid richt zich op ICT-organisatie, mate van (de)centralisatie), inkoop van ICT-services en producten, technologie, databeheer en –kwaliteit en AZR berichtenverkeer,
beschikbaarheid, invoering call centra en kosten aspecten
. de optimale ICT-ondersteuning en de mate van (de)centralisatie,
rekeninghoudend met de positie van het CIZ in de zorgketen, stadium van ontwikkeling van het CIZ, ambitie en doelstelling van ministerie van VWS en landelijke ICT-initiatieven zoals GBA en EPD
. een projectenplan voor de komende twee jaar, met daarin aangegeven volgtijdigheid, businesscases en hun bijdrage aan het lange termijn
perspectief
- resultaat: koersbepaling en eerste aanzet tot realisatie van een toekomstvaste ICT-infrastructuur, waarmee de CIZ organisatiedoelen kunnen worden
gerealiseerd.


2002 – 2005 AVR
Manager Shared Service Center ICT
- eindverantwoordelijk voor het Shared Service Center ICT, waarbinnen AVR ICT heeft gecentraliseerd
- de afdeling succesvol getransformeerd van diverse regionaal gespreide ICT-steunpunten naar één centrale afdeling, waardoor een kostenbesparing is gerealiseerd van 24%
- verbeteringen gerealiseerd op het gebied van aansturing, control, transparantie, consistentie en flexibiliteit
- alle tactische en operationele processen zijn ingericht conform ITIL
- een belangrijke cultuurinterventie gepleegd met meer nadruk op klant-gerichte processturing en service
- ICT-strategievorming en afstemming met directieleden van de Business Units
- organiseren en structureren van taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van ICT-medewerkers en het vertalen van jaaractiviteitenplan naar een formatieplan
- benchmark opzetten voor prijs/prestatie vergelijk van algemene ICT-diensten
- vormgeven en uitvoeren van de ICT-planning en controlcyclus
- outsourchen van officeomgeving naar externe partij
- contractonderhandeling en management en SLA’s definiëren
- contractmanagement met de belangrijkste leveranciers (Oracle, Microsoft, KPN)
- definiëren van prestatieindicatoren in meetbare KPI’s en Balanced Score Cards en het opzetten van managementinformatiesystemen
- aansturing van lijnmanagers en projectleiders alsmede participeren in ERP stuurgroepen
- kostenreductietrajecten opzetten en deze projectmatig besturen en bewaken
- afstemming vraag en aanbod van ICT-diensten met business unit directie
- verzorgen van HRM-aspecten: werving, selectie, training, loopbaan-begeleiding, opleidingen etc
- opzetten van een e-learning omgeving om kennisniveau van Oracle binnen AVR te verhogen
- het ontbinden van het salarisverwerkingscontract bij een matig presterende externe leverancier en dit geoutsourced naar ADP
- het realiseren van een herinrichtingproject waarbij decentrale ICT-afdelingen zijn getransformeerd naar een centrale ICT Shared Service
Center
- het oplossen van interne politieke vraagstukken en het omgaan met
veranderweerstanden
- projectmanagement voor initiëren, implementeren en optimaliseren van productie logistiek, waarbij middels privaat/publieke samenwerking tussen ministerie van VROM, SITA en Van Gansewinkel inzicht is ontstaan op afvalstromen over de keten heen.



1999 – 2002 Stork Aerospace
Hoofd IT voor administratieve & logistieke systemen
- leidinggeven aan een team applicatiespecialisten, die bedrijfssystemen beheren, waaronder een BaaN ERP
- ICT-beleid formuleren en opstellen informatieplan voor integratie logistieke data met engineering data (waaronder e-business beleid)
- invoeren van ITIL-processen binnen de ICT-afdeling
- uitbesteden van IBM mainframe diensten bij debis IT Services Benelux
- Service Level Agreements afsluiten met interne klanten
- jaarlijkse budgetteringsronde uitvoeren
- internationaal projectleider e-business in een Europees helikopterprogramma (NH90)
- Omplementeren van een uren registratie systeem (Gonen) en koppelen aan BaanIV
- door een meer procesgerichte benadering van de productie logistiek en het beter benutten van het ERP systeem is de slagvaardigheid van de organisatie versterkt en worden logistieke processen beter beheerst, waardoor lever-betrouwbaarheid en klanttevredenheid zijn toegenomen terwijl de kosten significant zijn verlaagd
- projectleiding voor concentratie van distributiecentra en het optimaliseren van de logistieke dienstverlening
- als projectleider namens Stork Aerospace deelnemer aan de Project
Management Group voor PPDM (Program and Product Data Management Systems) ten behoeve van het NH90 helikopterprogramma
- dit betrof een internationaal meerjarig ontwikkelproject voor het verbeteren van program & product data en engineering data, ten einde de activiteiten over de verschillende PC’s (partner companies) te coördineren, te besturen en te bewaken.

1998 – 1999
Baan Company (Proloq)
Alliance Manager
- het opzetten en onderhouden van samenwerkingsverbanden met ERP consultancybedrijven in West Europa, Amerika en Asia Pacific
- verantwoordelijk voor het selecteren van partners, contractonderhandeling, formuleren businessdoelen en realisatie van onderliggende businesscase
- als projectleider voor Amerikaanse Proloq klanten de service desk
geoutsourced naar Origin Toronto, zodat deze klanten hun support konden krijgen “round the corner”
- regievoering ten aanzien van partnerselectie
- contractonderhandeling en -afsluiting
- werkafspraken definiëren
- regelen dat incidentregistratie en afhandeling via de Global Baan Service Systeem konden worden verwerkt.


1996 – 1998
IBM/Roccade, (Fair info. Services)
Logistiek consultant
- in opdracht van Stork betrokken geweest bij het herinrichten van de
vliegtuigsamenbouw activiteiten
- het opzetten van een managementinformatievoorziening, waarmee
prestatiemetingen en voortgangsrapportages konden worden uitgevoerd
- in opdracht van de directie van FairR Information Services de competenties en marktmogelijkheden van het bedrijf onderzocht en in de vorm van een businessplan vastgelegd en gerapporteerd. Dit businessplan is voor Fair koersbepalend geweest voor een periode van drie jaar
- in aansluiting op de businessplanning activiteiten betrokken geweest bij het ontwikkelen van het organisatiemodel voor Fair, waarin geformuleerde doelstellingen vertaald zijn naar een organisatiemodel, waarmee de doelstellingen konden worden gerealiseerd. Dit heeft geresulteerd in een organisatiestructuur en een aanbeveling voor een cultuurinterventie
- vanuit FAIR, in opdracht van Baan Business Innovation betrokken geweest bij het maken van procesmodellen voor Baan Project Industries. Deze DEM (Dynamic Enterprise Modelling) modellen zijn weergaven van bedrijfs-processen en hun besturing voor bedrijven die op projectmatige basis
werken.

1986 – 1996
Fokker
Consultant Business Systems Unit
- het (her)inrichten en optimaliseren van productieprocessen en het verbeteren van de informatievoorziening
- leidinggeven aan een achttal applicatie- en netwerkbeheerders die
gebruikersondersteuning leverden op het gebied van mainframe en PC- software
- als teamleider verantwoordelijk voor het opstellen van IT-jaarplannen en het maken van budgetafspraken

- als projectleider verantwoordelijk voor een project “interne marketing”, waarbij in samenwerking met wetenschappelijk medewerkers van de
Erasmus Universiteit, de toegevoegde waarde van de interne dienstverlening is onderzocht. Dit project heeft geresulteerd in een verbeterde interne klantgerichtheid
- bij de afslankingsoperaties verantwoordelijk voor de informatievoorziening naar alle betrokkenen, zoals management, ondernemingsraad, medewerkers en GAK. Als projectleider leidinggegeven aan een team medewerkers die met deze uitvoe-ring was belast. Deze activiteiten zijn uitgevoerd in uiterst vertrouwelijke en zeer privacy gevoelige context.

Opleiding interimmanager

• 1995 – 1997, WO bedrijfskunde, Part-time doctoraal opleiding bedrijfskunde, Erasmus Universiteit; studie afgesloten in mei 1997, Afstudeerrichting: Management van Verandering, diploma behaald;
• 1992 – 1995, HBO bedrijfskunde, avondopleiding Stichting Leergang Bedrijfskunde te Dordrecht, diploma behaald in mei 1995;
• 1983 – 1991, A.M.B.I., Modulair opgebouwde HBO opleiding, diploma behaald in september 1991;
• 1974 tot 1979, avondopleiding, MTS werktuigbouwkunde te Dordrecht, diploma behaald in juni 1979.


• Mei 2006 Lean Six Sigma Black Belt
• Nov 2007-jan 2008 Nushuatec Masterclass Information Logistics;
• September 2004, PRINCE2 project management;
• September 2002, Oracle 11i Financials; Oracle 11i Logistics;
• Februari - maart 2001, Colleges e-Strategy Universiteit van Utrecht;
• September 2001, Organisatie verandermanagement;
• December 2000, ITIL Foundation;
• Februari 1997, Baan distribution and manufacturing;
• 1997, Baan Project / DEM modelling;
• 1995, Informatie analyse Fokker;
• 1986, Programmeertalen: Cobol / SQL/DB2 / Easy Trieve;
• 1989, First Certificate of Cambridge University.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

ICT management, IT Besturing, IT Kostenmanagement,
service management,IT Sourcing, Afstemming bedrijfsvoering - IT, IT Balanced Scorecard, Lean Six Sigma


Talenkennis interimmanager

Nederlands , Engels en Duits (beperkt)

Overig

Gedreven en ervaren ICT manager en organisatieveranderaar. Is in staat structuur en orde aan te brengen in (complexe) omgevingen door middel van een resultaatgerichte benadering en daadkracht. Zijn succes ontleent hij aan een mensgerichte, onconventionele en “to-the-point” aanpak. Implementeert oplossingen met een hoge gebruikerswaardering en stelt daarbij de klant steeds centraal. Beschikt over een goed gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen en kan de boodschap op verschillende niveaus en naar specifieke doelgroepen begrijpelijk over brengen.

Zijn expertise is opgebouwd in ruim 20 jaar relevante ervaring op het snijvlak van organisatie, processen en ICT, veelal opgedaan in multidisciplinaire projecten/organisaties bij zowel (semi-)overheid als het bedrijfsleven.
Beschikt daarnaast over goede kennis van ICT en bedrijfsvoering en heeft het vermogen zich snel specifieke domeinkennis eigen te maken. Als lijnmanager heeft hij meerjarige ervaring in het opzetten en leiden van (beheer)organisaties en outsourcingstrajecten. Als lijnmanager verantwoordelijk geweest voor de interne bedrijfsvoering, werving & selectie en coaching van nieuwe medewerkers.

Specialisaties
- Lijn- en projectmanagement
- Verbetertrajecten interne bedrijfsvoering
- Informatiemanagement
- Beheer van systemen (opzet, uitvoering)
- Implementatie (opzet, uitvoering)
- Ontwikkeling nieuwe producten- en diensten
- Pakketselectie
- In/outsourcing
- contract management

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  57438 - Teamleider
Deze manager verwijderen  198647 - Manager Change- en Procesmanagement
Deze manager verwijderen  74710 - Manager
Deze manager verwijderen  52107 - Business consultant, logistics consultat
Deze manager verwijderen  91504 - manager / coach
Deze manager verwijderen  39219 - Directeur,CFO; Financieel management
Deze manager verwijderen  190721 - Human Resources Management und Lohnverrechnung
Deze manager verwijderen  91267 - projectleider
Deze manager verwijderen  26603 - Interim- en projectmanager Zorg en Welzijn
Deze manager verwijderen  91589 - Finance Manager
Deze manager verwijderen  92144 - Manager ICT
Deze manager verwijderen  50437 - Business director
Deze manager verwijderen  73143 - Procesmanager / business consultant
Deze manager verwijderen  25473 - Programma/Project manager/Organisatie adviseur
Deze manager verwijderen  29793 - Verandermanager a.i.
Deze manager verwijderen  46395 - Organisatie-adviseur, coach, trainer en manager
Deze manager verwijderen  35007 - Project and businessmanager
Deze manager verwijderen  34953 - directeur
Deze manager verwijderen  81884 - Interim manager
Deze manager verwijderen  50861 - Mr
Deze manager verwijderen  59209 - Alg./Techn. Directeur, Adviseur
Deze manager verwijderen  51905 - Interim manager / project manager
Deze manager verwijderen  86390 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  83906 - Woonconsulent
Deze manager verwijderen  64284 - General management
Deze manager verwijderen  86761 - interim management, administratieve organisatie
Deze manager verwijderen  55256 - Interim (lijn)manager, projectleider, consultant of coach.
Deze manager verwijderen  66753 - Manager/CFO / Financieel Directeur/Controller
Deze manager verwijderen  29386 - office manager, management assistente
Deze manager verwijderen  198061 - Betriebswirt Logistik Verkehr Spedition
Deze manager verwijderen  48316 - Interim- en Projectmanager Supply Chain
Deze manager verwijderen  25232 - interim manager/projectleider
Deze manager verwijderen  11376 - Lijnmanagement en projectmanagement
Deze manager verwijderen  92236 - Manager productie
Deze manager verwijderen  137143 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  198243 - Business Development & Sales Management
Deze manager verwijderen  195586 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  192951 - IT Projektmanager, Dozent und Heilpädagoge
Deze manager verwijderen  35683 - Project management/ Interim manager
Deze manager verwijderen  20626 - operations manager;logistics manager
Deze manager verwijderen  16474 - Payroll Consultant/ Hoofd Salaris administratie
Deze manager verwijderen  71736 - Operations Professional
Deze manager verwijderen  36566 - Manager
Deze manager verwijderen  48310 - Projectcontroller
Deze manager verwijderen  72860 - directeur, manager, teamleider, coach, consultant
Deze manager verwijderen  195977 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  36795 - senior project manager / interim manager
Deze manager verwijderen  92896 - manager
Deze manager verwijderen  40135 - CFO / Controller
Deze manager verwijderen  38984 - Manager gezondheidszorg
Deze manager verwijderen  192047 - Interim Finance & Accounting
Deze manager verwijderen  51830 - Directie Assistent / project manager Hotellerie
Deze manager verwijderen  90870 - Operationeel Manager
Deze manager verwijderen  91301 - Business controller, interim manager, projectleider
Deze manager verwijderen  82456 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  74598 - Interim Management / Organisatie advies
Deze manager verwijderen  62606 - Recruiter, trainer/coach, verandermanager
Deze manager verwijderen  57277 - senior manager, specialisatie: gezondheidszorg
Deze manager verwijderen  78733 - Afdelingsmanager
Deze manager verwijderen  61537 - Interim Manager Veranderingsmanagement & Innovatie
Deze manager verwijderen  40775 - HR consultant
Deze manager verwijderen  200971 - Lean / Agile Consultant
Deze manager verwijderen  20538 - Distribution & Development Manager
Deze manager verwijderen  34620 - KAM Manager (QA Manager) & Consultant
Deze manager verwijderen  196028 - kaufmännischer Leiter / Geschäftsführer/Controlling
Deze manager verwijderen  18913 - Interim manager
Deze manager verwijderen  87350 - adviseur/trainer/coach
Deze manager verwijderen  28307 - Controller
Deze manager verwijderen  24589 - manager/direkteur
Deze manager verwijderen  76050 - Interim manager / projectleider
Deze manager verwijderen  76770 - manager en bedrijfskundig adviseur
Deze manager verwijderen  55005 - management
Deze manager verwijderen  17818 - midden/ hoger kader
Deze manager verwijderen  190868 - Projektleitung
Deze manager verwijderen  91214 - projectleider
Deze manager verwijderen  18297 - Senior projectmanager
Deze manager verwijderen  58690 - Interim manager
Deze manager verwijderen  118608 - Sales Manager / Key Account Manager / Projektmanager
Deze manager verwijderen  25474 - Adviseur en projectleider logistiek
Deze manager verwijderen  72018 - Algemeen / project manager
Deze manager verwijderen  90616 - Manager projectmanager
Deze manager verwijderen  55459 - project manager
Deze manager verwijderen  23572 - interim en crisis manager
Deze manager verwijderen  38439 - Directeur, Manager, Veranderingsmanager
Deze manager verwijderen  43538 - HRD / recruitment manager
Deze manager verwijderen  152744 - Interim Manager als Vorstand/Geschäftsführer/Direktor für Ve
Deze manager verwijderen  90886 - Program and Project Director
Deze manager verwijderen  66060 - Operations director - Project Manager
Deze manager verwijderen  200437 - Interim Manager China + Hong Kong
Deze manager verwijderen  91594 - Managing Director
Deze manager verwijderen  199863 - Algemeen Directeur
Deze manager verwijderen  194743 - Beraterin und Business Coach
Deze manager verwijderen  193738 - Geschäftsführer sozialer Bereich
Deze manager verwijderen  61887 - verandermanager
Deze manager verwijderen  43949 - Interim manager / business consultant Telecom
Deze manager verwijderen  135363 - CIO - Business Processe - Mgmt Consulting
Deze manager verwijderen  199365 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  73199 - Interim manager met ervaring in profit en non profit
Deze manager verwijderen  34312 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  195362 - Vertriebsleitung, Projektierung
Deze manager verwijderen  13451 - interim directeur / projectleider
Deze manager verwijderen  42900 - Supply Chain Manager
Deze manager verwijderen  37719 - HRD specialist
Deze manager verwijderen  91588 - interim manager, projectmanager, consultant
Deze manager verwijderen  26122 - Interim-manager in de zorg
Deze manager verwijderen  36860 - Customer Service Manager
Deze manager verwijderen  198616 - Manager, Teamleider, Ontwikkelaar, Internationale HRM
Deze manager verwijderen  75500 - Directie
Deze manager verwijderen  57430 - Project manager
Deze manager verwijderen  34765 - Interim-/projectmanager, coach
Deze manager verwijderen  68796 - Manager Operations Support Division InterimConsultantMan
Deze manager verwijderen  78416 - Projectleider/informatiemanager
Deze manager verwijderen  199741 - Managing Director
Deze manager verwijderen  72545 - senior management / directie
Deze manager verwijderen  197912 - Interim Programme and Project Manager
Deze manager verwijderen  174310 - Kaufmännischer Manager, Interim, Projekt, Krise
Deze manager verwijderen  86187 - lijnmanager/ programmamanager/projactmanager
Deze manager verwijderen  31019 - Adjunct-directeur / Bedrijfsleider / Ondernemer
Deze manager verwijderen  73468 - manager, consultant
Deze manager verwijderen  31287 - Communicatie Manager/Project Consultant


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :