Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur, manager operations, finance manager, business con

Directeur, manager operations, finance manager, business con

Werkervaring interimmanager

2013 - 2016: Directeur bedrijfsvoering Victas, centrum voor verslavingszorg
Victas is een GGZ zorginstelling voor verslavingszorg (400 fte) en bevindt zich in een situatie van krimp door teruglopende budgetten van financiers. Er ligt daardoor veel nadruk op vastgoed- en liquiditeiten-management, en er is een zeer intensieve verantwoording aan financiers.
• Lid van het MT van Victas.
• Verantwoordelijk voor ICT, het cliënt contact centrum, HR, administratie & control, inkoop en gebouwen.
• Verantwoordelijk voor de jaarlijkse zorgverkoop aan zorgverzekeraars, gemeenten, Ministerie van Justitie, zorgkantoren en reclassering. Acquisitie en accountmanagement zijn nieuwe rollen in de GGZ.
• Relatiebeheer met banken, accountants, zorgverzekeraars, gemeenten en andere zorginstellingen.
• Implementatie van softwareoplossingen voor processen, business intelligence en communicatie.
• Belangrijke thema’s zijn de audit alert GGZ 2014, ambulantisering, informatiebeveiliging en de invoering van zorgtrajecten.
• Zeer nauw betrokken bij fusievoorbereidingen en –besprekingen en bij due diligence onderzoek.

2010 – 2013: Directeur UNIT4 Consist / UNIT4 HR Solutions
Na de overname ben ik, naast het realiseren van de bedrijfsdoelstellingen, verantwoordelijk voor de splitsing en integratie van het verworven bedrijf Consist (100 fte) binnen UNIT4. UNIT4 is een internationale ICT organisatie met haar oorsprong in Nederland. Vervolgens heb ik drie organisatieonderdelen binnen UNIT4 gefuseerd tot één nieuwe werkmaatschappij: UNIT4 HR Solutions (150 fte).
• Lid van tweehoofdige directie en verantwoordelijk voor de “binnenkant”: de afdelingen Finance & Control, ICT, HRM, Professional Services, en Support, alsmede voor projecten.
• Eindverantwoordelijk voor en hands-on betrokken bij alle managementrapportages, businessplannen en budgetten, zowel intern als extern. Ik ben betrokken bij prijsvorming, aanbestedingen, margebepaling, inkoop bij partners en ontwikkel KPI’s (zowel financieel als commercieel).
• Overname en integratie van People Partners (20 fte).
• Vanaf 2010 is een belangrijk thema de juiste balans vinden tussen de omzet op grond van licentieverkopen en middels Saas.
• Ik ben initiatiefnemer van het interne UNIT4 programma talentontwikkeling voor high potentials.
• Onderhouden van klantrelaties, door deelname aan stuurgroepen en beheer van geëscaleerde klanten. Ook onderhoud k de commerciële afspraken met business partners.
• Diverse projecten, waaronder harmonisatie arbeidsvoorwaarden en pensioenen, implementatie UNIT4 ABW (boekhouding, facturatie, consolidatie, uren), uitfaseren van producten, samenvoegen van locaties, certificering ISAE-3402, migratie van hosting activiteiten, invoering UNIT4 Leveringsvoorwaarden, implementatie van Salesforce.com (CRM en intranet) voor intensief klantcontact, technische integratie van IT systemen, business continuity planning, HPO (high performance organisations).

2007 – 2010: Directeur IBS Nederland
Tot 2009 stuur ik de business unit Financial Solutions (50 fte) aan van dit Zweedse softwarebedrijf. In 2009 vervallen de verschillende Nederlandse business units. Naast een algemeen directeur, ben ik vanaf dan verantwoordelijk voor alle interne processen van IBS Nederland (180 fte). Wij leveren financiële en HRM bedrijfssoftware aan klanten in onder meer de zorg, accountancy, onderwijs en retail.
• Aansturen van afdelingen R&D, Support en consultancy.
• Maken van jaarplannen en begrotingen.
• Onderhouden van klantrelaties, waaronder geëscaleerde klanten.
• Afstemmen van productontwikkelingen op behoefte van klanten. Vertegenwoordiger bij de gebruikersvereniging FMS en FIS2000. Organisatie van klantevenementen.
• Carve-out van IBS Consist uit IBS Nederland en voorbereiden van de verkoop aan UNIT4.
• Diverse projecten, waaronder certificering ISO-9001, integratie van back office, helpdesk en staf, implementatie van IBS systemen (boekhouding, facturatie, CRM en uren), outsourcing naar India (HCL).

2007: Interim-manager Professional Services IBS Nederland
Ik stuur 20 consultants en project managers aan die financiële bedrijfssoftware implementeren bij klanten.

2006 – 2007: Interim-manager Finance & Control IBS Nederland
Ik geef leiding aan de afdeling finance & control en implementeer een nieuwe corporate verslaglegging.

2004 – 2006: Directeur BAS & Zorg
BAS Consultancy detacheert hoogopgeleid financieel personeel. Het bedrijf is opgericht in 1998 en groeit uit tot een organisatie van ruim 100 fte in 2006.
• Integraal verantwoordelijk voor dienstverlening in de sectoren zorg, welzijn en wonen (25 fte), waaronder projecten inzake kaderregeling AO-IC, ESF en DBC’s. MT-lid van BAS Consultancy.
• Ik werk aan de verdere professionalisering door het ontwikkelen van (raam)contracten en algemene voorwaarden, van brochures en nieuwsbrieven, van een personeelshandboek en standaardarbeids-overeenkomsten, en van een standaardbeoordelingscyclus voor groei en beloning voor consultants.

1999 – 2003: (Managing) consultant BAS Consultancy
Ik sluit kort na oprichting aan bij dit van oorsprong SAP consultancybedrijf. Na een paar advies- en interim-opdrachten, houd ik me al snel bezig met BAS Consultancy zelf: verkoop, personeel en interne processen.
• Acquisitie. Relaties onderhouden met controllers en financieel directeuren in bedrijfsleven, overheid en zorg. Inschrijven op aanbestedingen. Organiseren van klantevenementen.
• Werving & selectie, matchen en plaatsen van consultants en uitvoeren van evaluaties.
• Opzetten van interne trainingen, cursussen en opleidingen. Implementeren en ontwikkelen van CRM-systeem, ontwikkelen van intern kennismanagementsysteem.
• Onderzoek voor opdrachtgevers naar subsidiemogelijkheden.
• Adviseren inzake Balanced Scorecard, informatievoorziening, planning & control en rapportages.

2001 - 2002: Controller The Greenery (interim)
• Verantwoordelijk als controller voor ICT Services (75 fte), diverse producten en logistieke locaties.
• Opzetten budget en financiële beheersingsstructuur, analyses naar kostenbesparingen.
• Analyse investeringsaanvragen, ontwerp en implementatie nieuw format voor managementrapportages.

1999 - 2000: Assistent Controller Agis zorgverzekeringen (interim)
Ik ontwerp en implementeer een format voor managementrapportages en de groepsbegroting, gebaseerd op de Balanced Scorecard. Consolidatie, verrekening en verwerking van rapportages en groepsbegroting.

1998 - 1999: Assistent Controller TNT Post Groep
Ik beheer budgetten, maandrapportages, investeringsvoorstellen en projectplannen. Ik houd me bezig met subsidierapportages (KREDO en WBSO) en maak een reorganisatieplan voor een deelneming (omzet 7 mln).

1998: Treasury medewerker Nutreco
Ik doe onderzoek naar de gevolgen van de invoering van de euro en naar valutarisico in Nederland.

Opleiding interimmanager

1992 – 1998 WO Bedrijfskunde, Erasmus Universiteit Rotterdam (MSc), Afstudeervariant: financieel management (speerpunt corporate finance)
1986 – 1992 VWO, Christelijk Gymnasium Utrecht

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Control, CRM, management, bedrijfsvoering, aanbestedingen, tenders, Finance, reorganisatie, ICT, software, directie, interim, interim-management, DBC, DBBC, Qlikview, Careweb, 12care

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Spaans, Frans, Duits

Overig

Ik ben een algemeen manager met een stevige basis in controlling & ICT. Mijn creatieve en analytische vaardigheden helpen mij bij het oplossen van problemen en bedrijfseconomische vraagstukken, en het vooruit helpen van organisaties en personen. Het terugwinnen van vertrouwen bij ontevreden klanten, het betrekken van medewerkers bij het te voeren beleid, het bedenken van slimme producten of diensten, zijn zaken die ik met plezier onderneem. Ook onder moeilijke omstandigheden behoud ik rust en overzicht.

Ik ben op mijn best als ik verbinding kan leggen tussen bedrijfsvoering aan de ene kant en commercie aan de andere kant.

Ik ambieer een brede, verantwoordelijke rol waarbij ik die verbinding kan leggen tussen bedrijfsvoering en commercie in een zakelijke en innovatieve omgeving; bijvoorbeeld in de ICT, zorg, HRM, detachering of consultancy.
Op korte termijn ben ik beschikbaar voor organisaties om een transformatie of verandering door te voeren, maar ook om afgebakende bedrijfskundige vraagstukken te helpen oplossen. Ook houd ik me bezig met het succesvol inschrijven op (Europese) aanbestedingen.


Ik woon samen met Sandra en onze vier kinderen te Zeist. Naast het werk besteed ik tijd aan koken, lezen en het opvoeden van de kinderen. Ik organiseer regelmatig kookactiviteiten in Zeist en speel af en toe golf.

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  70705 - teamleider/-manager, project manager, ITIL (proces) manager,
Deze manager verwijderen  91808 - Planning en Logistiek Supply Chain management
Deze manager verwijderen  12990 - Operations manager
Deze manager verwijderen  12389 - HR Manager / Consultant
Deze manager verwijderen  193504 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  63830 - Manager Helpdesk
Deze manager verwijderen  90159 - ICT Manager
Deze manager verwijderen  200621 - Finance Manager / Director
Deze manager verwijderen  42066 - Manager
Deze manager verwijderen  194374 - IT - Manager
Deze manager verwijderen  91368 - Directeur alg. manager
Deze manager verwijderen  26584 - Project- or interim manager
Deze manager verwijderen  92781 - Algemeen Manager / Financieel Manager
Deze manager verwijderen  81096 - Office Manager / Personal Assistant / Project Management
Deze manager verwijderen  42265 - Projectmanager / lijnmanager
Deze manager verwijderen  68035 - senior inkoper
Deze manager verwijderen  72601 - Business Consultant / Financial Manager
Deze manager verwijderen  76272 - Interim management
Deze manager verwijderen  91182 - Interim, verander en project manager
Deze manager verwijderen  54887 - Operationeel ICT Manager
Deze manager verwijderen  190514 - Interim Manager, Manager im Vertrieb, Leitung Personalentwic
Deze manager verwijderen  90298 - Interim/ Organisatie adviseur
Deze manager verwijderen  38134 - Management Development Consultant
Deze manager verwijderen  62296 - Inkoopprofessionalisering
Deze manager verwijderen  17414 - internet - intranet strategic project manager
Deze manager verwijderen  91922 - Director Operations / Program & Change manager
Deze manager verwijderen  82426 - CIO.
Deze manager verwijderen  64502 - Project programma manager
Deze manager verwijderen  34069 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  77718 - Interim HR/verander Director/Project Manager
Deze manager verwijderen  84949 - coach / interim manager
Deze manager verwijderen  49937 - Business en ICT Management
Deze manager verwijderen  89799 - interimmanager, changemanager
Deze manager verwijderen  81201 - Manager HR, Alg.Manager, Projectmanager
Deze manager verwijderen  32150 - Interim manager /Project manager
Deze manager verwijderen  199585 - interim- & projectmanager, coach, trainer
Deze manager verwijderen  24242 - Interim and project manager
Deze manager verwijderen  92694 - Informatie keten mgt en regie
Deze manager verwijderen  13677 - interim-manager
Deze manager verwijderen  198942 - CIO, ICT Director, Program Director
Deze manager verwijderen  53607 - Financial manager
Deze manager verwijderen  91158 - IT project & line manager
Deze manager verwijderen  75840 - Project- en interimmaner
Deze manager verwijderen  13968 - Senior Interim Manager / Consultant
Deze manager verwijderen  21480 - Hoofd bedrijfsvoering (huidige functie)
Deze manager verwijderen  50464 - Finance Manager, Projectcontroller etc.
Deze manager verwijderen  46529 - Technical manager
Deze manager verwijderen  69257 - HR a.i.
Deze manager verwijderen  43011 - integraal manager
Deze manager verwijderen  84345 - project- en interimmanager i/d gezondheidszorg
Deze manager verwijderen  78209 - Site / Operations / Logistics manager
Deze manager verwijderen  12492 - Interim manager / directeur
Deze manager verwijderen  198821 - Project Manager
Deze manager verwijderen  60287 - Supply chain manager
Deze manager verwijderen  199334 - directeur, locatiemanager, zorgmanager
Deze manager verwijderen  13796 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  194061 - CEO Business School, Projectmanagement MD, Leadership Lectur
Deze manager verwijderen  21059 - bestuurder/ voorzitter RvB/ Directie


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :