Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

informatiemanager organisatieadviseur verandermanager

informatiemanager organisatieadviseur verandermanager

Werkervaring interimmanager

2005 – heden Projectmanagement bv
Functieomschrijving: Organisatieadviseur
Projecten:
•Coördineren werkzaamheden groep Applicatiebeheer en Administratieve Organisatie (7 fte) bij een gemeentelijke organisatie (augustus 2008 – heden).
•Managen van een project om te komen tot het werken vanuit een digitaal cliëntendossier voor een gemeentelijke organisatie. Van belang hierbij is tevens het verandercomponent om te komen tot het werken vanuit een digitaal cliëntendossier (februari 2006 – heden).
•Managen van een project om het Electronisch Ketenbericht in te voeren bij een gemeentelijke organisatie (januari 2008 – heden).
•Managen van een project om het Digitaal KlantenDossier in te voeren bij een gemeentelijke organisatie (februari 2007 – januari 2008).
•Maken van een landschapsschets op het gebied van ketenintegratie voor een verzekeringsmaatschappij en het ondersteunen bij de implementatie van een ketenintegratie variant (augustus 2006 – heden).
•Schrijven van een businesscase electronic archiving bij een ontwikkelingshulporganisatie (juni 2006 – augustus 2006).
•Begeleiden van visievorming op het gebied van serviceconcept en ketenintegratie bij een levensverzekeringsmaatschappij (april 2006 – augustus 2006).
•Adviseren over en beschrijven van kanaliseren 1e lijn dienstverlening bij ontwikkelingshulporganisatie (december 2005 – januari 2006).


2004 – 2005 Projectmanagement bv
Functieomschrijving: Organisatieadviseur
Projecten:
•Adviseren over en begeleiden van het implementeren van een gezamenlijke website voor goede doelen (oktober 2004 – februari 2005).
•Adviseren over de inrichting van staf- en hulpdiensten bij een thuiszorgorganisatie (september 2003 – maart 2004).


2004 – 2005 CZ, afdeling Informatie- en Projectmanagement
Functieomschrijving: Informatiemanager
Werkzaamheden:
•Overleg voeren met directies, gebruikers en externe relaties over de in te richten bedrijfsvoering, de organisatie en processen daarbinnen, inclusief de bijbehorende informatievoorziening gebied van de inrichting van bedrijfsvoering, het inrichten van delen van de organisatie en inrichten van de organisatie van de informatievoorziening.
•Input leveren voor divisiebeleidsplannen.
•Input leveren voor informatiebeleidsplan en opstellen van de daarvan afgeleide divisiejaarplannen.
•Het managen van veranderingen.
•Bestuderen van opdrachten en rapportages.
•Doen van vooronderzoek, probleem- en impactanalyse.
•Aandragen van oplossingsrichtingen en adviezen en schrijven van adviezen en rapportages.
•Kaders scheppen voor de administratieve organisatie ten behoeve van de totale organisatie.
•Verzorgen planning eigen werkzaamheden en bewaken van de voortgang.
•Optreden als (deel)projectleider met de daarbij behorende werkzaamheden.
Projecten:
•Deelprojectleiding project Ketenintegratie (implementeren keten van acquisitie tot inschrijving; zoveel mogelijk gedigitaliseerd aan de voorkant, waarbij eventuele binnenkomende post eerst wordt gedigitaliseerd); verantwoordelijk voor de werkgroep AO en processen.
•Binnen project Ketenintegratie verantwoordelijk voor de domeinarchitectuur.
•Ten behoeve van project Ketenintegratie adviseren lijn omtrent organiseren werkzaamheden en organisatiestructuur van verkoop, postkamer, werkvoorbereiding en verzekerdenadministratie.
•Doen van een vooronderzoek naar externe ketenintegratie met intermediairs (GIM koppeling) en collectiviteiten.
•In teamverband uitvoeren van een onderzoek naar proposities voor collectiviteiten voor wat betreft de komst van de standaardverzekering (basisverzekering) in combinatie met activiteiten rondom verzuim; ontwikkelen visie, ontwikkelen producten, inventariseren processen, kijken naar consequenties huidige processen en systemen.
•Invulling geven aan delen van de divisiebeleidsplannen en toetsen aan informatiebeleidsplan.
•Invulling geven aan divisiejaarplannen informatievoorziening en volgen realisatie.
•Adviseren bij het inrichten van de processenkaart voor totale CZ organisatie, inclusief kaders.
•Adviseren organisatie bij inrichting beheer en onderhoud (van systeemgericht, via procesgericht naar klantgericht).


2000 – 2004 CZ, afdeling Informatie- en Projectmanagement
Functieomschrijving: Senior Organisatie Adviseur
Werkzaamheden:
•Overleg voeren met opdrachtgevers, gebruikers en externe relaties over in te richten bedrijfsprocessen, de procedures daarbinnen en de bijbehorende informatievoorziening.
•Bestuderen van opdrachten en rapportages.
•Doen van vooronderzoek, probleem- en impactanalyse.
•Aandragen van oplossingsrichtingen en adviezen.
•Adviseren op het gebied van de inrichting van bedrijfsprocessen, het inrichten van delen van de organisatie en inrichten van de organisatie van de informatievoorziening.
•Doen van pakketselecties (o.a. Content Management Systeem), inclusief proef- en definitieve implementaties.
•Schrijven van rapportages.
•Kaders scheppen voor de administratieve organisatie ten behoeve van de hele organisatie.
•Verzorgen planning eigen werkzaamheden en bewaken van de voortgangoptreden als (deel)projectleider met de daarbij behorende werkzaamheden.
Projecten:
•Projectleiding definitiestudiefase maatwerk Klantencontactregistratie & Informatiesysteem (KRIS), ter ondersteuning van de front-office (augustus – oktober 2000).
•(deel)Projectleiding ontwikkeling en implementatie KRIS, verantwoordelijk voor het implementeren van de applicatie en het begeleiden van de organisatie daarbij ten aanzien van communicatie, opleidingen, administratieve organisatie en beheer (oktober 2000 – september 2001).
•Projectleiding GebruikersPlatForm KRIS ten behoeve van het onderhoud, zowel systeemtechnisch als procesmatig (oktober 2001 – december 2002).
•Uitvoeren vooronderzoek “buitenlandproblematiek” op het gebied van verzekerdenadministratie, machtigingen en notabehandeling voor wat betreft beleid, organisatie, communicatie, informatievoorziening (augustus – september 2002).
•(deel)Projectleiding kwaliteitsverbeterproject buitenland; opzetten functionele helpdesk, kijken naar processen, systeem-aanpassingen korte termijn (oktober – december 2002).
•Projectleiding opzetten beheer I*net en KRIS; opzetten beheer rondom statische en dynamische content van inter-, extra- en intranet, inclusief Content Management Systeem en opzetten onderhoudsstructuur voor het beheer van transactionele content aangeboden via inter-, extra- en intranet: organisatie, communicatie, opleiden (2003).
•Uitvoeren pakketselectie Content Management Systeem (2003).
•Adviseren bij het inrichten van de processenkaart voor totale CZ organisatie, inclusief kaders (2004).
•Adviseren organisatie bij inrichting beheer en onderhoud; van systeemgericht naar procesgericht (2004).
•Adviseren organisatie bij opzetten eigen projectmanagement-methode op basis van Prince2 (2004).
•Adviseren organisatie bij opzetten eigen systeemontwikkel-methode ten behoeve van snelle ontwikkeltrajecten op basis van IAD, RAD (2004).


1996 – 2000 Katholieke Universiteit Brabant
Functieomschrijving: Informatie analist / adviseur administratieve organisatie
Werkzaamheden:
•Overleg voeren met opdrachtgevers, gebruikers en externe relaties over in te richten bedrijfsprocessen en de procedures daarbinnen.
•Bestuderen van opdrachten en rapportages.
•Doen van vooronderzoek, probleem- en impactanalyse.
•Aandragen van oplossingsrichtingen en adviezen.
•Vormgeven aan visies op het gebied van de bestuurlijke informatievoorziening over beheer, managementinformatie en de organisatie van de informatievoorziening.
•Ontwikkelen procedures ten behoeve van de bedrijfsprocessen.
•Doen van pakketselecties (Renaissance CS, SAP), inclusief proef- en definitieve implementaties.
•Schrijven van functionele specificaties en rapportages.
•Kaders scheppen voor de administratieve organisatie ten behoeve van de hele organisatie.
•Ondersteuning bieden bij het schrijven en onderhouden van het handboek administratieve organisatie / interne controle voor de diverse organisatie-eenheden.
•Verzorgen planning eigen werkzaamheden en bewaken van de voortgang.
•Optreden als (deel)projectleider met de daarbij behorende werkzaamheden.
Projecten:
•Herzien bedrijfsprocessen PC Shop.
•Ontwikkelen administratieve organisatie omtrent invoering Studentenchipkaart.
•Proefimplementatie financieel pakket (Renaissance CS).
•Ontwikkelen opleidingsmateriaal en gebruikershandleiding ten behoeve van Renaissance CS.
•Ontwikkelen kadernotitie administratieve organisatie.
•Ontwikkelen VWO Informatie Systeem (relatiebeheer en informatiebehoefte leerlingen voortgezet onderwijs); datamodel, specificaties en administratieve organisatie.
•Vaststellen specificaties ten behoeve van pakketselectie personeelsinformatiesysteem.
•Uitvoeren pakketselectie personeelsinformatiesysteem.
•Adviseren bij implementatie SAP/HR als personeelsinformatie-systeem.
•Ontwikkelen opleidingsmateriaal en gebruikershandleiding ten behoeve van SAP/HR.
•Herzien bedrijfsprocessen personele functie, inclusief aanpassen / ontwikkelen administratieve organisatie / interne controle, autorisaties en beheersprocessen.
•Verzorgen deel opleiding gericht op procedures en formulieren.
•Uitvoeren vooronderzoek (röntgenfoto) Dienst Facilitaire Bedrijven (DFB).
•Adviseren over administratieve organisatie / interne controle en over informatievoorziening ten behoeve van DFB.
•Projectleiding aangaande herziening informatievoorziening DFB.
•Projectleiding in een migratietraject VMS naar UNIX.
•Interim hoofd Informatiemanagement (december 1999 – juli 2000).


1990 – 1995 Cap Gemini
Functieomschrijving: Functioneel ontwerper / informatie analist / adviseur administratieve organisatie
Werkzaamheden:
•Ontwikkelen procedures ten behoeve van de bedrijfsprocessen
•Overleg voeren met opdrachtgevers, gebruikers en externe relaties over in te richten procedures
•Bestuderen van opdrachten en rapportages
•Schrijven van functionele specificaties en rapportages
•Schrijven en onderhouden van het handboek administratieve organisatie
•Uitvoeren van analyses op gegeven functionele specificaties
•Verzorgen planning eigen werkzaamheden en bewaken van de voortgang
Projecten:
•Functioneel beheren systemen ten behoeve van de AOW en AAW bij de Sociale Verzekeringsbank (1992 - 1993).
•Vaststellen specificaties en administratieve procedures ten behoeve van systeem dat ging dienen als vervanging voor de ziektewet; voor de particuliere tak van het Sociaal Fonds Bouwnijverheid (september 1993 – april 1994).
•Idem voor de particuliere tak in ontwikkeling van het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP) (december 1994 – april 1995).
•Functioneren als procesmanager bij de PTT ten behoeve van het GSM-produkt (september – november 1994).
•Ontwikkelen systemen ter ondersteuning van de te ontwikkelen employee benefits bij het ABP (augustus – december 1995).


Opleiding interimmanager

1990-heden
•95/5 doorbraak, seminar van Ben Tiggelaar via denk producties (september 2007).
•Prince II Foundation (2006).
•MBA in één dag, seminar van Ben Tiggelaars via denk producties (februari 2006).
•Opleiding tot Organisatie Adviseur bij het Instituut voor Bedrijfskundige Opleidingen (IBO) te Zeist (maart 2003 – april 2005).
•Hooglerarenreeks Verandermanagement, georganiseerd door Focus in samenwerking met Nyenrode (december 2004 – maart 2005).
•Cursussen in het kader van een studie Beleid- en Organisatiewetenschap (1998 – 2000):
 Sociologie van Arbeid en Organisatie
 Beleidswetenschap: Theorie en Praktijk
 Practicum Organisatie Onderzoek
 Managen van veranderingen in organisaties
 Ondernemen in de maatschappelijke context
 Inleiding Arbeid- en Organisatiepsychologie
•Cursus Balans, resultatenrekening en administratieve processen aan de Open Universiteit; bedrijfskundige cursus (1994)
•SDW-modules op het gebied van informatie analyse, administratieve organisatie en functioneel ontwerp (1993)
•Kennis van Access, Excel, MS Project, Powerpoint, Word, Visio, Bwise, Protos
•Vakopleidingen op het gebied van systeemontwikkeling (veelal via Cap Gemini), zoals o.a. Managen van veranderingen, BPR, Informatie analyse, Administratieve organisatie, Architecturen.
• Materiegerichte opleidingen:
 Management Opleiding Pensioenen (1993)
 Management Opleiding GSD en haar omgeving (1992)
 Inleiding in de Sociale Zekerheid (zelf gegeven en er later een schriftelijke cursus van gemaakt – 1990 e.v.)

1985-1990 Katholieke Universiteit Tilburg, Doctoraal Sociale Zekerheidswetenschap.

1981-1985 Atheneum
1976-1981 Havo


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

ondernemend, energiek, flexibel, positief kritisch, mensgericht, communicatief sterk en een tikkeltje eigenwijs.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

Overig

Sinds april 1999 vervulde ik een functie in het Stichtingsbestuur van de Katholieke Basisscholen in Goirle. Daarin was ik lid van het algemeen bestuur, lid van de onderwijscommissie, lid van de ICT-commissie en contactpersoon voor één van de vijf basisscholen. Op het laats was ik betrokken bij het afronden van een fusie tussen twee van de vijf basisscholen en bij het traject om te komen tot een nieuwe managementstructuur. In april 2005 heb ik mijn functie neergelegd.

Sinds januari 2005 vervul ik een functie in het bestuur van De Deel, een sociaal cultureel centrum in Goirle. Sinds 1 augustus 2005 als Secretaris en sinds augustus 2007 als Voorzitter. O.a. betrokken bij de vorming en invulling van één van de Brede Scholen in Goirle.


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  47332 - Manager Openbaar Vervoer, Afvalbedrijven en overheidsbedrijv
Deze manager verwijderen  62184 - Logistiek manager, supply chain manager
Deze manager verwijderen  136900 - Interims-Management
Deze manager verwijderen  24906 - Inkoopmanager
Deze manager verwijderen  52878 - HR Manager/ Adviseur
Deze manager verwijderen  80529 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  55579 - Consultant / Management Coach
Deze manager verwijderen  90607 - Project manager/Consultant
Deze manager verwijderen  58728 - Interim manager
Deze manager verwijderen  198405 - kfm. Leiter / Geschäftsführer / Vorstand
Deze manager verwijderen  10760 - Controller/Finance Manager/Project Manager
Deze manager verwijderen  36130 - financieel directeur
Deze manager verwijderen  199219 - Directeur
Deze manager verwijderen  30478 - Manager Bedrijfsvoering-HRM
Deze manager verwijderen  81638 - Call center manager/supervisor/teamchef
Deze manager verwijderen  17779 - Interim en veranderingsmanager, trainer/coach
Deze manager verwijderen  76489 - Interim controller
Deze manager verwijderen  194513 - CFO, Controller Foreign Subsidiaries
Deze manager verwijderen  85035 - (algemeen) directeur
Deze manager verwijderen  10917 - directeur/manager/lid raad van bestuur
Deze manager verwijderen  12076 - Manager herstel en ziekteverzuim
Deze manager verwijderen  191481 - Geschäftsführerin Managementcoaching
Deze manager verwijderen  58288 - Projectmanager / Interimmanager
Deze manager verwijderen  199874 - Game changer / verandermanager /
Deze manager verwijderen  191079 - Financial Change Manager to improve your financial control
Deze manager verwijderen  192037 - Buchhaltung
Deze manager verwijderen  192739 - Interim Geschäftsführung
Deze manager verwijderen  35368 - Lijn / project / programma management
Deze manager verwijderen  58782 - interimmanager, adviseur, consultant
Deze manager verwijderen  91536 - Logistiek manager / supply chain manager / voorraadbeheerder
Deze manager verwijderen  200940 - Financieel directeur / Finance manager
Deze manager verwijderen  55027 - Project Manager finance/IT, controller
Deze manager verwijderen  40282 - Specialist in Procurement-based Projects
Deze manager verwijderen  72796 - Consultant
Deze manager verwijderen  48177 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  62874 - manager , directeur


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :