Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Projectmanager, Consultant, Adviseur

Projectmanager, Consultant, Adviseur

Werkervaring interimmanager

ERVARING 1998 – Heden
BG Advies
Functie: Adviseur / Directeur Eigenaar

Vanaf deze datum diverse opdrachten uitgevoerd op het gebied van CODA consultancy en Decade consultancy, waaronder:

Implementatie van een nieuw financieel informatiesysteem
Het implementeren van CODA-Financials bij de gemeente Leiderdorp.
De inrichting van CODA omvat onder meer de inrichting van CODA (grootboek, debiteuren, crediteuren, BCF) CODA e-Finance (webversie), en de modules verplichtingen, facturatie. Daarnaast een actieve rol gespeeld bij de aanverwante systemen zoals CODA Vaste Activa, Cognos Impromptu & Powerplay en Crescendo.
Rol: business consultant
Periode: 2003

Implementatie van een nieuw financieel informatiesysteem
Het implementeren van CODA-Financials bij de gemeente Oegstgeest.
De inrichting van CODA omvat onder meer de inrichting van CODA (grootboek, debiteuren, crediteuren, BCF) CODA e-Finance (webversie), en de modules verplichtingen en facturatie. Daarnaast een actieve rol gespeeld bij de aanverwante systemen zoals Tijdsregistratie,
CODA Vaste Activa, Cognos Impromptu & Powerplay en Crescendo.
Rol: business consultant
Periode: 2003

Implementatie van een nieuw financieel informatiesysteem
Het implementeren van CODA-Financials bij de gemeente Voorschoten.
De inrichting van CODA omvat onder meer de inrichting van CODA (grootboek, debiteuren, crediteuren, BCF) CODA e-Finance (webversie), en de modules verplichtingen en facturatie. Daarnaast een actieve rol gespeeld bij de aanverwante systemen zoals Tijdsregistratie, Cognos Impromptu & Powerplay en Crescendo.
Rol: business consultant
Periode: 2003

Implementatieadviseur Financieel Systeem
Na de succesvolle her-implementatie van CODA-Financials, bij PGGM, is direct een aanvang gemaakt met de uitrol van dit systeem door de rest van de organisatie. Tevens is de upgrade uitgevoerd naar CODA-Financials V9.002 e-Finance.
Rol: business consultant
Periode: 2002-2003

Implementatieadviseur Financieel Systeem
Deze opdracht bij PGGM is een voortvloeisel uit het opzetten en bemannen van het Competence Centre. Het betreft de her-implementatie van CODA-Financials, CODA Add-ons, Business Objects en Crescendo. Drie van de vier business units zijn samengebracht binnen één database met een geheel nieuw en eenduidig rekeningschema. Bij de her-implementatie was “geen maatwerk” het uitgangspunt. Alle bedrijfsprocessen zijn derhalve onder de loep genomen en afgestemd op de mogelijkheden binnen de applicaties. Daarnaast zijn de Sybase en Oracle databases vervangen door één SQL-Server database en is Windows 95 vervangen door Windows XP. De nieuwe systemen zijn per eind september 2002 in productie genomen.
Rol: business consultant
Periode: 2002




Manager Competence Centre a.i.
Deze opdracht omvat het leiding geven aan de medewerkers van het Competence Centre (interne helpdesk) voor alle standaard en maatwerk pakketten bij Pensioenfonds PGGM, ten behoeve van vier verschillende business units (Pensioenen, Verzekeringen, Beleggingen en Centrale Administratie). Naast het behartigen van de belangen van genoemde interne klanten dient het gebruik van de standaard pakketten nog verder geoptimaliseerd te worden en dienen de vier business units tot een “grote” administratie te worden samengevoegd.
Dit is een vervolg op de opdracht van 2001.
Rol: business consultant
Periode: 2002

Implementatieadviseur Financieel Systeem
Bij ABN AMRO Verzekeringen heb ik in de afrondende fase van de pakketselectie mijn kennis van CODA-Financials ingebracht. De voorselectie had de shortlist teruggebracht tot 2 pakketten. Met deze twee pakketleveranciers zijn uitgebreide workshops gehouden en de resultaten zijn tegen elkaar afgewogen, waarna uiteindelijk de keuze is gevallen op CODA-Financials.
Rol: business consultant
Periode: 2002

Implementatieadviseur Financieel Systeem
Bij de gemeente Leidschendam heb ik een opdracht uitgevoerd om de bestaande salarisadministratie (Centric) te koppelen aan de nieuwe financiële administratie in Decade Financials. Allereerst is een haalbaarheidsonderzoek gedaan. Na een positieve uitkomst is een plan van aanpak opgesteld, wat door de gebruikersorganisatie is goedgekeurd. Door een fusie met de gemeente Voorschoten is dit project stop gezet .
Rol: business consultant
Periode: 2001

Implementatieadviseur Financieel Systeem
Maetis Arbo in Houten heeft eind 2000 Exact-Financials geselecteerd voor het voeren van de gehele administratie. Na een fusie met een andere Arbodienst heb ik een Quick Scan uitgevoerd om na te gaan of het Exact-Financials nog zou voldoen voor de compleet nieuwe organisatie na de fusie.
Rol: business consultant
Periode: 2001

Manager Competence Centre a.i.
Deze opdracht omvat het opzetten van een competence centre (interne helpdesk) voor alle standaard en maatwerk pakketten bij PGGM, ten behoeve van vier verschillende business units (Pensioenen, Verzekeringen, Beleggingen en Centrale Administratie). Naast het behartigen van de belangen van genoemde interne klanten dient het gebruik van de standaard pakketten geoptimaliseerd te worden (vervanging maatwerk) en dienen upgrades plaats te vinden naar de laatste releases van de verschillende standaard pakketten, operating systemen en databases. Hiertoe behoren met name CODA-Financials en Peoplesoft-HRM. Voor de maatwerkpakketten vormt het competence centre een brug tussen eindgebruiker en interne automatiseringsafdeling.
Rol: business consultant
Periode: 2001

Salarisadministrateur a.i..
Controle van de salarisadministratie van 2000, controle en aansluiting van de verzamelloonstaat met het grootboek en het verwerken van de wijzigingen i.v.m. de belastingwijzigingen per 1 januari 2001. Het betreft ongeveer 1000 salarisverwerkingen per maand voor 12 verschillende organisaties.
De verwerking van de salarissen gebeurt middels PMS/Payfact van CMG.
Tevens is een geautomatiseerde koppeling gerealiseerd tussen Payfact en het financieel informatiesysteem. Na vertrek van de salarisadministrateur heb ik tevens een aantal maanden de complete salarisadministratie gevoerd en de nieuwe salarisadministrateur ingewerkt. Het betreft hier KNMG, een organisatie waar artsen en medisch specialisten zijn aangesloten.
Rol: Interim Manager
Periode: 2001

Projectleider
Het beschrijven van de procedures en het vastleggen van verantwoordelijkheden van een interne helpdesk van PVF Achmea, waar CODA-Financials een centrale rol speelt.
Een en ander in verband met het outsourcen van de helpdesk.
Rol: Projectleider
Periode: 2000

Projectleider
Migratie naar een nieuwe versie van CODA-Financials en het implementeren van verbeteringsvoorstellen bij Pharmachemie. Het beschrijven van de AO rondom het financiële informatiesysteem CODA en het doen van voorstellen met betrekking tot de verbetering van de performance.
Rol: Interim Manager
Periode: 2000

Projectleider
Als projectleider verantwoordelijk voor de upgrade van het financiële informatiesysteem CODA-Financials en gelijktijdige implementatie van de Euro bij Achmea Pensioen en Inkomen (AP&I).
Rol: Projectleider
Periode: 1999

Projectleider
Na de fusie van PVF en Achmea heb ik de opdracht gekregen om van beide organisaties de afdeling Bedrijfsadministratie samen te voegen tot één afdeling. De applicatie waarmee de administratie werd gevoerd was CODA-Financials. Complicerende factor bij deze opdracht was het samenvoegen van de twee locaties Apeldoorn en Amsterdam.
Rol: Projectleider
Periode: 1999

Projectleider
Als Projectleider verantwoordelijk voor de implementatie van CODA-Financials bij
PVF-Hypotheken en de integratie hiervan met het “hypotheken-beheer-systeem”.
Vooraf is het hele traject in kaart gebracht van hypotheek aanvraag tot en met de uiteindelijke betaling aan de notaris. Dit project stond onder een redelijk grote tijdsdruk, daar de oude systemen niet millenium proof waren bevonden.
Rol: Projectleider
Periode: 1999

Implementatieadviseur Financieel Systeem
Als adviseur verantwoordelijk voor het optimaliseren van CODA-Financials bij
PVF-Pensioenen. Dit systeem was inmiddels twee jaar in gebruik en men wilde meer en beter gebruik gaan maken van de standaard aanwezige functionaliteit.
Rol: Projectleider
Periode: 1998-1999


ERVARING (vervolg) 1992 – 1998
CODA BV / CODA Scandinavia AB
Functie: Diversen

Manager Customer Services
Verantwoordelijk voor de continuïteit en kwaliteit van te leveren producten en diensten door de afdeling customer services. Deze afdeling bestond uit ruim 30 medewerkers.
In deze functie had ik veelvuldig contact met customer services afdelingen in andere regio’s (Engeland, Scandinavië, VS) om zo efficiënt mogelijk met beschikbare resources om te gaan.
In deze functie rapporteerde ik aan de Director Customer Services in Brussel.
Periode: 1997-1998

Managing Director CODA Scandinavia AB
Gedurende deze periode was ik als Managing Director belast met de opzet van een nieuwe vestiging van CODA in Stockholm (Zweden). In deze periode was ik hier tevens woonachtig.
In deze functie rapporteerde ik aan de Director Northern Europe (Benelux & Scandinavië) in Nederland.
Mijn werkzaamheden waren zeer uiteenlopend en bestonden zoal uit:
• Het inrichten van een tijdelijke kantoorlocatie
• Het zoeken naar een permanente kantoorlocatie en de inrichting hiervan
• Het opzetten van een afdeling customer services
• Het werven van lokale medewerkers
• Zo efficiënt mogelijk plannen van de beschikbare resources en waar nodig resources inschakelen van andere locaties
• Het creëren van naamsbekendheid d.m.v. mailings en beurzen
• Het verzorgen van demonstraties van het pakket CODA-Financials
• Projectleider en consultant.voor de bestaande en nieuwe klanten in heel Scandinavië
Periode: 1996-1997

Senior Consultant / projectleider
Als senior consultant en projectleider verantwoordelijk voor het, gezamenlijk met de klant, voor het opstellen van plannen t.b.v. de implementatie van CODA-Financials. Nadat deze plannen waren goedgekeurd diende de voortgang van het project bewaakt worden evenals het hiermee samenhangende financiële plaatje. Tevens was ik als “oudst gediende” verantwoordelijk voor een “eigen” team van acht personen, waarvan drie op locatie in Brussel. Deze resources werden zo efficiënt mogelijk ingezet binnen de Benelux en, indien nodig, ook hierbuiten. In deze periode heb ik veel internationale projecten gedaan in o.a.: Hongarije, Oostenrijk, Tsjechië, Turkije, UK, de Verenigde Staten en Zweden.
Periode: 1993-1995

Consultant
Als consultant heb ik bij vele bedrijven in Nederland en België de implementatie van CODA-Financials begeleid. Deze werkzaamheden werden afgewisseld met de bezetting van de internationale helpdesk op het hoofdkantoor in Harrogate, waar minimaal een week per maand werd doorgebracht. Tevens ben ik betrokken geweest bij het specificeren en het uiteindelijk testen van een aantal specifieke Nedelandse en Belgische wensen t.b.c. CODA-Financials zoals de Clieop betalingen en de (Belgische) BTW rapportage.
Periode: 1992-1993

ERVARING (vervolg) 1989 – 1991
Consist BV (nu: IBS/Consist)
Functie: Consultant
Als consultant implementaties verricht bij diverse bedrijven van de financiële systemen
Finad, FIS en FIS2000 op IBM S/36 en AS/400, zowel in Nederland als in België.


Opleiding interimmanager

1973-1977 Mavo
1977-1981 Middelbare Economische School
1980 Praktijkdiploma Marketing
1980-1981 NIMA-A
1983 Cursus loonadministratie
1984-1986 Bedrijfseconoom (HEAO-Be)
1986-1988 SPD (5 certificaten)
1990 AMBI modules HE0, HE1, HE2

Overige cursussen / seminars

1988-1989 Nagenoeg alle cursussen IBM AS/400 (IBM)
1992 BTW wetgeving in Europa per 1-1-1993
1993 Treasury management (Mees Pierson)
1994 Time management (NIVE)
1995 Projectmanagement (Krauthammer)
1997 Personal Effectiveness (Management Center Europe)








Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zeer goede kennis van CODA-Financials, CODA e-Finance, CODA e-Customiser, CODA e-Billing, CODA e-Procuremenr, CODA e-Assets, CODA-Addons, MS-Office producten Excel, Word en Powerpoint.
Goede kennis van Decade-Financials, FIS2000, W95, W98, W2000 en W-XP.
Redelijke kennis van MS-Access, Crescendo en Business Objects.


Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels: zeer actieve kennis, zowel mondeling als schriftelijk
Duits: redelijke kennis, zowel mondeling als schriftelijk
Zweeds: redelijke kennis, zowel mondeling als schriftelijk



 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  200118 - (project)Directeur. Directeur realisatie. Algemeen directeur
Deze manager verwijderen  28954 - QESH management
Deze manager verwijderen  200943 - interim verandermanager / organisatieadviseur
Deze manager verwijderen  67358 - Credit & FInancial Manager
Deze manager verwijderen  65567 - IT Generalist met zeer brede ervaring
Deze manager verwijderen  90517 - Manager finance & control
Deze manager verwijderen  29485 - Interim manager
Deze manager verwijderen  72048 - logistiek- en operationsmanager
Deze manager verwijderen  61303 - Controller, Hoofd administratieve afdeling
Deze manager verwijderen  192751 - Kaufmännischer Leiter, Geschäftsführer, Interim-Manager
Deze manager verwijderen  57044 - Interim manager, controller
Deze manager verwijderen  26876 - Credit Manager
Deze manager verwijderen  92057 - Interim manager
Deze manager verwijderen  84018 - Creditmanager, Assistent Controller, Zelfstandig ondernemer
Deze manager verwijderen  59257 - Interim manager ICT maintenance costs
Deze manager verwijderen  55979 - General manager - Plantmanager -Production manager
Deze manager verwijderen  47418 - Interim manager
Deze manager verwijderen  13766 - Facilitair Manager
Deze manager verwijderen  193018 - Process Manager Graduate Engineer (Technical University)
Deze manager verwijderen  122566 - Interimsmanager Druckindustrie
Deze manager verwijderen  58234 - Technical Manager
Deze manager verwijderen  80279 - Controller - adviseur
Deze manager verwijderen  92584 - Facility consultant
Deze manager verwijderen  79073 - Managing Director.
Deze manager verwijderen  201085 - Financieel commercieel leidinggevend
Deze manager verwijderen  127181 - Interim Manager R&D [Pharma, Biotech]
Deze manager verwijderen  198018 - Ingenieur / Manager
Deze manager verwijderen  68875 - Interim Change Manager & Project Manager
Deze manager verwijderen  41429 - Interim manager
Deze manager verwijderen  61900 - Project Manager R&D/Engineering, Coach, Consultant
Deze manager verwijderen  86966 - Controller
Deze manager verwijderen  199669 - verandermanager
Deze manager verwijderen  46766 - debiteurenbeheerder, credit controller, credit management
Deze manager verwijderen  59702 - PhD Industrial Engineer
Deze manager verwijderen  68054 - Interim manager
Deze manager verwijderen  55087 - IT manager
Deze manager verwijderen  63542 - engineer with financial experience and management skills
Deze manager verwijderen  53023 - Finance director / manager; Operations director / manager
Deze manager verwijderen  64776 - Interim management
Deze manager verwijderen  71797 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  43332 - Project Manager
Deze manager verwijderen  82403 - controller
Deze manager verwijderen  32920 - HR coordinator, HR manager, HR adviseur, recruiter
Deze manager verwijderen  128032 - General Manager
Deze manager verwijderen  91918 - Interim Projectmanager
Deze manager verwijderen  78798 - Verander Manager, Financieel directeur, Fin manager, Group
Deze manager verwijderen  18265 - Interim manager / Consultant
Deze manager verwijderen  43308 - Finance Manager
Deze manager verwijderen  193470 - Interim- + projectmanager / innovation, ramp-up, production
Deze manager verwijderen  42511 - Interim HR Professional
Deze manager verwijderen  92442 - Project- Tender, Ontwerpmanager Civiele bouw en Vastgoed
Deze manager verwijderen  71541 - (Interim) General Manager/Algemeen Directeur
Deze manager verwijderen  24273 - Projectleider - Consultant
Deze manager verwijderen  35087 - interim manger
Deze manager verwijderen  38554 - General Engineering Manager
Deze manager verwijderen  193289 - Unternehmensberater/Consultant/Konsulent
Deze manager verwijderen  195813 - Leiter Finanzen + Controlling/CFO
Deze manager verwijderen  70779 - Financieel Manager, Controller, Projectleider


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :