Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

sales

sales

Werkervaring interimmanager

Begonnen bij een \'grote Multinational\' in de \'Business-to-Business\' markt met de verkoop van \'kapitaalgoederen\', heb ik mij in verschillende \'Business Operations Management\' functies als leidinggevende, commercieel zeer succesvol ontplooid.
In 1991 ben ik benoemd tot \'Statutair Algemeen Directeur\' van een middelgrote onderneming met circa 150 medewerkers, actief in de ‘Fotomarkt’ en zakelijke dienstverlening.
Vanwege enkele reorganisaties op internationaal niveau kwam mijn functie eind 1997 te vervallen. De jaren hierna heb ik bij ‘Kodak’ op projectbasis, middels \'ad-interim management\', ook nog andere vaardigheden verder kunnen ontwikkelen en zodoende ambieer ik nu een andere functie en ben hiervoor per direct beschikbaar.

Mijn kwaliteiten en successen profileren zich met name op het gebied van \'algemeen management\' en \'verkoop management\', waarin ik mijn sporen reeds heb verdiend als resultaatgericht, commercieel en \'win-win\' people manager.
Het HBO werk- en denkniveau heb ik aansluitend op mijn middelbare school opleiding mede verworven middels vele gevarieerde opleidingen , ondermeer op gebied van \'marketing’, ‘verkoop’ en ‘management\', van \'Hogere Bedrijfsleiding\', \'Manager & Onderneming\', \' Logistic Management\', \'Arbeidsrecht & Onderneming\', tot bijvoorbeeld ook \'European Management Development\' van het IMD in Lausanne.

Mijn voorkeur gaat uit naar een (interim) management functie bij een industriële (groothandels-) onderneming met een commerciële B-to-B activiteit in ‘technische kwaliteitsprodukten’, bijvoorbeeld als \'algemeen-, business- of salesmanager\' of anderszins een \'intermediërende functie\' op MT-niveau.
Een veelzijdige en uitdagende job gaat mij boven het hoogst mogelijke vaste inkomen, zodat ik eveneens geïnteresseerd ben in een nog ‘relatief kleine(re) onderneming’ met groeipotentieel en ‘opvolgingskwesties van eigenaar/directeur’.

Vanzelfsprekend ben ik graag bereid u tijdens een persoonlijk oriënterend gesprek uitgebreider te informeren.
Ik ga ervan uit, dat u mij hiervoor zult willen uitnodigen en wacht hieromtrent uw reactie af.
Voor eventuele vragen omtrent mijn uitgebreide ‘curriculum vitae’ kunt u mij eenvoudig bereiken per telefoon of via mijn E-mail adres.

Werkervaring
1998 - 2001 : Kodak Nederland b.v., Vianen.
Manager Special Projects / ad-interim management
* eind 1997 werden wereldwijd de beide Business Units: \'Consumer
Imaging Products\' en \'Consumer Imaging Services\'
samengevoegd tot \'1\' Business Unit: \'Consumer Imaging\'. De
landenorganisaties werden ingrijpend gereorganiseerd en de
Benelux cluster kwam definitief onder \'Franse leiding\'. Dit leidde
tot verval van tal van functies en tientallen ontslagen, alsmede een
\'Frans MT- en Directie-team\' (Parijs) voor alle disciplines.
* benoemd tot \'ad-interim manager\' en ondermeer omzet-
verantwoordelijk voor circa f 35 miljoen sales in \'Output & Onsite
Fotofinishing & Digital products\'; een succesvolle marktintroductie
gerealiseerd van het \'state of the art\': \"Kodak Digital Lab Systems-
Noritsu 2711 DLS\".
* lokaal de implementatie van diverse projecten, waaronder
\'Customer Focus Team\', \'Sales Information System\': \"Avenue\",
\'SAP-ERP\', voor de Business Unit gecoördineerd

1991 - 1998 : Hoogwerff Eikelenboom b.v., Waddinxveen.
Statutair Algemeen Directeur - 150+ organisatie.
* sanering van de organisatie, waaronder wisseling van het MT en
een aanzienlijke winstverbetering in \'double digits\' tot resultaat.
* succesvolle introductie van \'door mijzelf-ontwikkeld\' \'Imaging
Services portfolio\' gerealiseerd, waaronder het Kodak 1-Hour
Microlab \'by-the-click\' concept.
* verzelfstandiging tot \"Kodak Fotoservice\" los van de
lokale moedermaatschappij gerealiseerd.
* ISO certificering, benchmarking en product(ie) rationalisatie
gerealiseerd en een opleving, alsmede continuiteit van
management gewaarborgd binnen de gefuseerde onderneming
voorheen bestaande uit: \"het Kodak lab (te Rijswijk) en
Hoogwerff Eikelenboom b.v. (te Gouda)\".
* Na een \'Consumer Imaging Service\' Business Unit reorganisatie in
1993 als \'Directeur\' belast met de \'Operationele
verantwoordelijkheid\' en in 1995 specifiek belast met het \"Sales
Management\" van de circa f 35 miljoen omzet.
* Ondermeer een \'strategisch belangrijk 3-jarig+ contract\' afgesloten
met ETOS voor een \'Developing & Printing - selfservice concept\'
in 600 verkooppunten.


1990 - 1991 : Kodak Nederland b.v., Odijk / Waddinxveen.
(acting) Business Manager - Consumer Imaging Services NL
* in de aanloop-fase naar de benoeming tot \'Algemeen Statutair
Directeur\' gedurende een halfjaar leiding gegeven aan de
Business Unit en alszodanig werkzaam in Waddinxveen.
* een nieuwe ondernemingsstrategie ontwikkeld voor \'Hoogwerff
Eikelenboom b.v.\' op basis van \'marktsegmentatie en
channelmanagement\'.
* lid van het \'Kodak Benelux Operating Committee\' (=directie).

1989 - 1990 : Kodak Nederland b.v., Odijk
Sales Manager Benelux - \'Finisher\' en \'Motion Picture\'
*succesvol synergetisch business model met marketing & sales
operations België gerealiseerd; rapporterend aan het Benelux
Operating Committee.

1983 - 1989 : Kodak Nederland b.v., Odijk
Business Operations Manager
* marketing-sales verantwoordelijk voor : \'Audio-Visuele\'-,
\'Professionele\'- en \'Finisher\' producten.
* vanaf 1987 zeer succesvol in de ontwikkeling, implementatie en
leidinggeven aan de \"Kodak Express\" (brandlicensing)
winkelformule en soft-franchising van circa \'120\' 1-Hour Minilab
service verkooppunten.
* in 1984 onder mijn leiding als \'Verkoopleider Professionele- en
Finisher producten een Kodak AV-Dealernetwerk via \"VAR\'s\"
opgezet voor de verkoop en distributie van \'Professionele Video
en Presentatie producten\'.
* als \'Verkoopleider Finisher producten\' in 1983 zeer succesvol
gepenetreerd in het Minilabsegment d.m.v. product/service
differentiatie en diversificatie; \'topverkopen\' in \'Kodak Minilab
Systems\' en grondstoffen.
* op basis van \'brand-franchise en hoog service niveau\' een
\'marketing-pull-strategie\' ontwikkeld, waardoor wij de
\'inkoopcontracten\' met de \'Grootlabs\', die n.b. eigendom waren
geworden van \'Fuji\', vele jaren konden zekerstellen.
* via strategische \'marketing-communicatie\', zeer succesvol
de \'consumer- en professionele franchise\' versterkt en
onderhouden voor: \'Kodak papier & chemie\' in combinatie met
onze \'Technet quality control services\'.
* in 1983 de \'vertegenwoordiging en distributie\' in Nederland van
\"Noritsu\", wereldwijd marktleider van Minilab apparatuur,
opgestart en commercieel vormgegeven.

1973 - 1983 : Kodak Nederland b.v., \'s-Gravenhage
Technical Sales Representative
* succesvolle business-to-business verkoop van Finisher producten
(ie. kapitaalgoederen) aan de \'major accounts\' binnen m.n. de
\'Finisher Grootlabs\'.




1966 - 1967 : Rijks Computer Centrum, \'s-Gravenhage
Computer Operator

: Van Dien & Uden, Accountants, \'s-Gravenhage
Assistent- Accountant



Opleiding interimmanager

Opleidingen en cursussen:
1961 - 1966 : Lyceum, MULO-B
1967 - 1971 : MTS Fototechniek
1971-1972 : Militaire dienstplicht als sergeant vervult
1973 : Kodak Ltd. - business trainingen in Engeland
1976 : Prakt. Dipl. Bedrijfseconomie
1977 : NIMA-A
1982 : BASIC Programming
1983 : Retail Marketing
1983 : Field Management
1987 - 1988 : Hogere Bedrijfsleiding
1988 : FCE in English
1990 : European Management Development - IMD
1991 : Manager & Onderneming
1992 : Logistic Management
1993 : Arbeidsrecht & Onderneming
1973 - heden : Jaarlijkse bedrijfscursussen in binnen- en buitenland w.o.
\'Marketing-Edge\', \'Value Delivery Systems\', maar ook Windows /
MS-Office, MS-Project, Lotus Notes, etc.


Overig

Nevenfuncties
1991 - 1995 : VEVA (Vereniging van Afwerkcentrales) bestuur
* CAO onderhandelaar en toerbeurt \'secretaris (toenmalig) VUT
fonds\', waarin de \'VEVA en Vakbonden\' waren verenigd.

1992 : COB/SER (Sociaal Economische Raad) Projectteam
*zitting namens de raad van centrale ondernemingsorganisaties als
afgevaardigd lid voor de \'Groot-Finishing Labs\'; medewerking
aan \'\'een integrale trendanalyse in de Fotofinishing branche.


Hobby\'s : Zeilen, schilderen en tekenen, gezin.
Persoonlijke kenmerken : Resultaatgericht, commercieel, \'win-win\' people manager.

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  48959 - Interim manager
Deze manager verwijderen  192721 - Personal-Marketing-Consultant
Deze manager verwijderen  62695 - Congres- en evenementen manager
Deze manager verwijderen  44550 - HR manager/adviseur en coach
Deze manager verwijderen  28666 - operations, produktie , inkoop, logistiek, kwaliteit
Deze manager verwijderen  17968 - Commercieel Directeur,
Deze manager verwijderen  81954 - general / commercial manager
Deze manager verwijderen  59084 - General management, sales management, Business Development,
Deze manager verwijderen  10212 - General Manager, Channel Manager, Business Development
Deze manager verwijderen  41241 - ICT Interim Manager, Sr. Business Consultant
Deze manager verwijderen  13197 - leidinggevend
Deze manager verwijderen  78154 - marketingmanager / CRM specialist
Deze manager verwijderen  194222 - Strategie, Marketing und IT Manager
Deze manager verwijderen  46219 - Senior Project en Interimmanager Allround
Deze manager verwijderen  36424 - Implementatiemanager
Deze manager verwijderen  199897 - Bedrijfsadviseur, team of verandermanager
Deze manager verwijderen  14253 - Project Manager / Sales Manager / Customer Service Manager
Deze manager verwijderen  39751 - Marketing Coach
Deze manager verwijderen  128811 - Generalist
Deze manager verwijderen  40914 - Director Sales & Marketing
Deze manager verwijderen  66105 - Interim Manager marketing, communicatie en advertising
Deze manager verwijderen  41880 - Quality Assurance & International Business Development Manag
Deze manager verwijderen  12650 - Manager Merchandise Planning-Allocation-Inventory Management
Deze manager verwijderen  24436 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  40891 - Sales en Marketing manager
Deze manager verwijderen  56052 - interimmanager (automotive, autobranche)
Deze manager verwijderen  84824 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  19134 - Interim Manager. Directie voeren. Verandertrajecten. General
Deze manager verwijderen  78970 - Manager/Directeur/Salesexecutive
Deze manager verwijderen  199882 - Marketing Manager New Business Manager
Deze manager verwijderen  72881 - Interim manager
Deze manager verwijderen  201179 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  49430 - MarCom Manager
Deze manager verwijderen  17894 - Director of Marketing
Deze manager verwijderen  70650 - Inkoop Manager
Deze manager verwijderen  44093 - Programma- en projectmanager & int. business consultant
Deze manager verwijderen  46384 - managing partner
Deze manager verwijderen  23409 - interim manger / consultant
Deze manager verwijderen  84096 - projectmanager evenementen, beurzen en congressen
Deze manager verwijderen  118779 - General Manager
Deze manager verwijderen  191054 - Internet Business Consultant / Online Marketing / E-commerce
Deze manager verwijderen  63521 - Junior Marketing Manager
Deze manager verwijderen  197801 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  55854 - manager consultant accountmanager PMO
Deze manager verwijderen  92110 - Online communicatie manager
Deze manager verwijderen  82230 - Project en interim manager in marketing en communicatie
Deze manager verwijderen  195649 - interim-Management Marketing, Vertrieb, Geschäftsführung
Deze manager verwijderen  21739 - Product / project manager
Deze manager verwijderen  49730 - Allround (internet-)communicatie manager en adviseur
Deze manager verwijderen  90131 - Verander regisseur
Deze manager verwijderen  75108 - Manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :