Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

change manager / crisis manager

change manager / crisis manager

Werkervaring interimmanager

Profiel
- Ik vernieuw en professionaliseer. Bij voorkeur in de rol van interim manager (in de lijnorganisatie), hoewel ik als adviseur/projectleider ook prima functioneer.
- Ik werk zelfstandig, maar kan ook prima in teamverband functioneren.
- Ik beschik over de juiste communicatievaardigheden om op alle niveaus binnen een organisatie te werken.
- Ik ga uitdagingen aan en los problemen op.
- Ik sta bekend om mijn inzet, mijn betrokkenheid en mijn gestructureerde denk- en werkwijze.


Werkervaring

04/2008  heden Diverse advies- en onderzoeksopdrachten
o Onderzoek bij een groot W&S kantoor (1200  1600 vacatures per jaar) wat een HR/W&S keurmerk zou kunnen bedragen aan de gepercipieerde klanttevredenheid van de dienstverlening.
Adviseur bij een postbedrijf dat overweegt een flexpool met postbodes te creëren.

05/2007  04/2008 Crisismanager bij de Dienst Justitiële Inrichtingen
Verantwoordelijk voor de processen werving/selectie, opleiding en dienstkleding, plaatsing, planning (24/7), functionele begeleiding en facturatie van een flexpool met gevangenisbewaarders (ca. 1000 FTE inclusief overhead).
Deze flexpool is in een crisissituatie geraakt: kranten gehaald, klanten en medewerkers ontevreden, salarisbetaling niet op orde, ruim 500 vacatures, verloop van circa 20%, ziekteverzuim van circa 15%, stilliggende facturatie, boekhouding niet op orde, cumulatief verlies enorm opgelopen, etc. etc.
In 1 jaar tijd heb ik in een politiek zeer gevoelige omgeving een turn around gerealiseerd. Naast de uitvoering van het primaire proces, waarbij 3 lokaties zijn geopend en 1 lokatie op korte termijn sluit, heb ik tal van operationele problemen opgelost. Nadat de rust was wedergekeerd, heb ik vervolgens de hoofddirectie geadviseerd de interne klant/leverancier verhouding die voor 4 jaar heeft bestaan te beëindigen. M.i.v. 1 april 2008 is deze transitie een feit.




Werkervaring

01/2007  05/2008 Manager Intake, Planning & Control bij de Dienst Justitiële Inrichtingen
Verantwoordelijk voor de processen plaatsing, 24/7 planning en urenverantwoording van een flexpool met gevangenisbewaarders (ca. 1000 FTE inclusief overhead).
Binnengehaald om bovengenoemde processen te verbeteren. Al snel was duidelijk dat dát gezien de omstandigheden (werkdruk, werktevredenheid, ziekteverzuim, etc.) geen reële verwachting was.

10/2006  1/2007 Directeur/eigenaar van Innoventure Group
Afrondende werkzaamheden COPE.
Voorbereiding van de oprichting van Dimensional Insight Netherlands B.V. (afsplitsing van COPE, zie hieronder). Deze BV is 1 januari 2007 opgericht.
Voorbereiding van de oprichting van de eigen werkmaatschappij Professionals B.V. Deze BV is 1 januari 2007 opgericht.

05/2005  10/2006 Commercieel directeur bij COPE
Binnen COPE, een ICT dienstverlener (15 m/v) die data-integratie en datavisualisatie oplossingen levert voor haar klanten, heb ik een professionaliseringsslag doorgevoerd. Hierbij ben ik als volgt te werk gegaan.
Allereerst heb ik grotere projecten aangenomen waarbij voor het eerst in teamverband aan één klantopdracht gewerkt moest worden.
Vervolgens heb ik projecten en daarmee het team programmeurs projectmatig aangestuurd (specificaties/planningen maken, individuele prestaties/voortgang meten). In dit proces hebben we afscheid genomen van 5 collegas en 3 nieuwe collegas verwelkomd waaronder een zeer ervaren operationeel manager.
Daarna heb ik de marketing aangepakt. Na een klein half jaar zijn een geheel nieuwe website en online marketing campagnes live gegaan met als direct resultaat dat er in 2006 meer leads en informatieverzoeken zijn geweest dan in de 5 jaren ervoor. Ook zijn brochures en customer cases ontwikkeld.
Tot slot heb ik de noodzakelijke voorbereidingen in gang gezet om het bedrijf op te splitsen in 2 afzonderlijke bedrijven (COPE en Dimensional Insight). Het onder-liggende business plan is van mijn hand.

05/2004  04/2005 Business consultant bij Accenture
Bij Accenture was ik betrokken bij de oprichting van de outsourcing practice: Accenture Business Services (ABS). ABS detacheert eigen administratief personeel bij klanten met administratieve problemen.
Bij Essent Retail heb ik een van de eerste teams opgezet en in de opstartfase aangestuurd (toen ik wegging, stuurde ik 50 m/v aan). Het team heb ik verdeeld in een analyse- en een uitvoeringsteam. Problemen waren er op het gebied van meetgegevens, switchprocessen (inhuizen/uithuizen/verhuizen) en facturatie. Op kantoorruimte na was er niets geregeld. Gedurende de rit heb ik standaarden ontwikkeld voor urenverantwoording, individuele prestatiemeting en -beloning, voortgangsrapportages, vakantiedagen, trainingen, kennisdossiers, etc.
COGAS Zakelijke Markt (12 m/v) had te kampen met facturatieproblemen (achterstanden, verkeerde factuurbedragen, onjuiste onderbouwingen). Hier heb ik het bestaande team aangestuurd.

Werkervaring

08/2000  04/2004 Business consultant bij Vellekoop & Meesters
Via Vellekoop & Meesters heb ik een groot aantal projecten uitgevoerd, waaronder:
Bij de facilitaire dienst van Rijkswaterstaat Zuid-Holland heb ik een reorganisatie begeleid bij de onderdelen inkoop en informatiemanagement (rol: procesbegeleider)
Voor het Hoofdproductschap Akkerbouw (HPA) heb ik een facturatiesysteem ontworpen (circa 1 miljard euro per jaar), leidde ik het implementatieproces, coördineerde ik de testinspanningen en zorgde ik ervoor dat het systeem bij de eindgebruikers ingevoerd werd (rol: projectleider)
Voor de Dienst Regelingen die een register bijhoudt van alle Nederlandse percelen heb ik de management informatie in kaart gebracht, data marts ontworpen, het implementatieproces begeleid en de informatie opgeleverd (rol: projectleider)
Voor het Hoofdproductschap Akkerbouw (HPA) heb ik de management informatie in kaart gebracht, een management informatiesysteem geïmplementeerd en de gebruikers getraind (rol: projectleider/analist)
Voor een kenniscentrum op het gebied van ICT en Recht heb ik een webapplicatie ontworpen die mensen in staat stelt iemand anders te zoeken op basis van expertise (rol: analist)
Voor de stafafdeling HR van het Ministerie van LNV heb ik een webapplicatie ontwikkeld die projectleiders in staat stelt om collegas te zoeken op basis van persoonlijkheidskenmerken, interesses, kennis en ervaring (rol: analist)

10/1999  08/2000 Afstudeerder bij KPN Research (tegenwoordig TNO Telecom)
Binnen de kaders van EFQM/INK en de Balanced Scorecard heb ik onderzocht hoe bedrijfsprocessen continu verbeterd kunnen worden. Als business case heb ik het ISDN-2 leveringsproces bestudeerd. Op basis van mijn aanbevelingen is het percentage van inconsistente leveringen met ongeveer 70 percent verminderd.





Opleiding interimmanager

Opleiding

09/1995  08/2000 Informatica aan de Rijksuniversiteit Groningen
Specialisaties: Bestuurlijke informatiekunde (BIK) en Kennistechnologie (KT)

Binnen BIK lag de nadruk op het gebruik van informatie in besluitvormingsprocessen. Bij KT heb ik met technologieën gewerkt als knowledge based decision support systems, fuzzy expert systems en neural networks. Dergelijke technologieën kunnen besluitvormingsprocessen versnellen.

09/1989  08/1995 Christelijk Gymnasium Leeuwarden
Vakken: Nederlands, Engels, Duits, Latijn, Wiskunde B, Natuurkunde, Economie 1








Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

zie CV




Talenkennis interimmanager

zie CV





Overig

Nevenactiviteiten

01/2001  02/2008 Crossroads International Church of The Hague
Voor lange tijd heb ik onderdeel uitgemaakt van het SHAPE team, waarvan de laatste 1,5 jaar als coördinator.
Het SHAPE team beoogt het zelfbewustzijn van onze kerkleden te vergroten door ze een aantal vragenlijsten af te nemen en de uitkomsten 1-op-1 te bespreken. Follow-up in de vorm van coaching behoort tot de mogelijkheden.

09/1996  08/1999 Rijksuniversiteit Groningen
Gedurende mijn studie heb ik diverse nevenactiviteiten ontplooid, waaronder:
Organisatie van het Nederlands Kampioenschap Programmeren in 1997
Organisatie van het introductiekamp in 1999
Lid opleidingsbestuur Wiskunde en Informatica
Lid bestuur studievereniging FMF
Mentor
Student assistent


Hobbys

Familie & vrienden In het weekend breng ik graag tijd door met mijn vrouw, kinderen en vrienden

Sport Fitness, roeien, zaalvoetbal








 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  47332 - Manager Openbaar Vervoer, Afvalbedrijven en overheidsbedrijv
Deze manager verwijderen  62184 - Logistiek manager, supply chain manager
Deze manager verwijderen  136900 - Interims-Management
Deze manager verwijderen  24906 - Inkoopmanager
Deze manager verwijderen  52878 - HR Manager/ Adviseur
Deze manager verwijderen  80529 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  55579 - Consultant / Management Coach
Deze manager verwijderen  90607 - Project manager/Consultant
Deze manager verwijderen  58728 - Interim manager
Deze manager verwijderen  198405 - kfm. Leiter / Geschäftsführer / Vorstand
Deze manager verwijderen  10760 - Controller/Finance Manager/Project Manager
Deze manager verwijderen  36130 - financieel directeur
Deze manager verwijderen  199219 - Directeur
Deze manager verwijderen  30478 - Manager Bedrijfsvoering-HRM
Deze manager verwijderen  81638 - Call center manager/supervisor/teamchef
Deze manager verwijderen  17779 - Interim en veranderingsmanager, trainer/coach
Deze manager verwijderen  76489 - Interim controller
Deze manager verwijderen  194513 - CFO, Controller Foreign Subsidiaries
Deze manager verwijderen  85035 - (algemeen) directeur
Deze manager verwijderen  10917 - directeur/manager/lid raad van bestuur
Deze manager verwijderen  12076 - Manager herstel en ziekteverzuim
Deze manager verwijderen  191481 - Geschäftsführerin Managementcoaching
Deze manager verwijderen  58288 - Projectmanager / Interimmanager
Deze manager verwijderen  199874 - Game changer / verandermanager /
Deze manager verwijderen  191079 - Financial Change Manager to improve your financial control
Deze manager verwijderen  192037 - Buchhaltung
Deze manager verwijderen  192739 - Interim Geschäftsführung
Deze manager verwijderen  35368 - Lijn / project / programma management
Deze manager verwijderen  58782 - interimmanager, adviseur, consultant
Deze manager verwijderen  91536 - Logistiek manager / supply chain manager / voorraadbeheerder
Deze manager verwijderen  200940 - Financieel directeur / Finance manager
Deze manager verwijderen  55027 - Project Manager finance/IT, controller
Deze manager verwijderen  40282 - Specialist in Procurement-based Projects
Deze manager verwijderen  72796 - Consultant
Deze manager verwijderen  48177 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  62874 - manager , directeur
Deze manager verwijderen  42651 - Controller Financieel manager Directeur
Deze manager verwijderen  78695 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  90085 - Accountant RA
Deze manager verwijderen  79166 - (project)manager gezondheidszorg/ ouderenzorg
Deze manager verwijderen  80345 - Manager (breed inzetbaar)
Deze manager verwijderen  39213 - Interim-manager / Coach/ Business Consultant/Directeur
Deze manager verwijderen  72262 - Change Manager, coaching, international expert
Deze manager verwijderen  84155 - Financieel directeur, CFO, Finance manager
Deze manager verwijderen  86054 - Financieel Manager / Controller
Deze manager verwijderen  91926 - General/operational change/crisis manager
Deze manager verwijderen  58003 - Financieel directeur / controller
Deze manager verwijderen  192693 - Strategischer Coach & Change Manager
Deze manager verwijderen  90321 - verandermanager-interim management
Deze manager verwijderen  191793 - Cash Manager - Treasurer (a.i.)
Deze manager verwijderen  200014 - Interim manager
Deze manager verwijderen  84116 - project/interim manager, senior consultant
Deze manager verwijderen  29288 - Logistics & Purchasing Manager
Deze manager verwijderen  21319 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  41849 - Interim manager, Projectleider


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :