Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

ICT project, programma of interim manager

ICT project, programma of interim  manager

Werkervaring interimmanager

Beschrijving huidige functie en behaalde resultaten

Febr 2008 – heden: Projectmanager Essent Lighting
Essent Lighting is eigenaar en beheerder van 600.000 lichtmasten in Nederland. Op deze masten wordt onderhoud, service en beheer uitgevoerd.

Als projectmanager ben ik verantwoordelijk voor:
• Het herbezien van een lopende GIS project bestandsoptimalisatie
• Het opleveren van een advies over de aanpak van het automatiseren van de werkprocessen binnen en buiten Essent Lighting.
• Het ontwerpen van een nieuw proces met bijbehorende electronische hulpmiddelen en het implementeren van dit proces in noord en zuid Nederland.
• Een adviesrapport over het centraliseren van een gedecentraliseerde afdeling. Advies aanvaard en wordt uitgevoerd.

Behaald resultaat is dat Lighting met de aanpak van deze projecten kiest voor een structurele- in plaats van een ad hoc aanpak. De opgeleverde adviezen zijn aangenomen en er wordt vervolg aan gegeven.

Overige relevante werkervaring

2006 – juli 2008: Sr. Programma manager KPN
Eindverantwoordelijk voor een outsourcings contract tussen KPN en een grootzakelijke klant. Het contract met een waarde van 5 mln per jaar bevatte het internationale data netwerk, ICT diensten (o.a. housing, hosting, email) en vaste telefonie diensten. Als programma manager verantwoordelijk voor een team van 20 fte, wat bestond uit Sales managers, business consultants, technisch consultants, service manager en een ITIL gestuurd operationeel team met bijbehorende tweedelijns medewerkers.

Door het verbeteren van de werkprocessen en het aanbrengen van structuur binnen de nieuw opgezette afdeling hebben zowel de medewerkers van de afdeling als ook de omgeving vertrouwen gekregen in de afdeling met als gevolg een betere performance en een tevreden ontzorgde klant.

De belangrijkste resultaten zijn:
• Conform Prince2 uitgevoerd project om alle openstaande punten vanuit het contract af te ronden.
• Een zeer ontevreden klant binnen een jaar tevreden gekregen door het nakomen van afspraken en het gezamenlijk stellen van prioriteiten.
• Een goed draaiend operationeel klantenteam. Ervoor gezorgd dat het topmanagement bij KPN akkoord heeft gegeven op het inrichten van een specifiek klantteam voor deze klant.
• Achterstallige betalingen van klant teruggedrongen van 2 mln euro tot 2 ton euro.
• Omzetstijging van 10% bij kleiner wordende klant.
• Nieuwe architectuur ontworpen en geïmplementeerd voor het wereldwijde netwerk.

2005 – 2006: Manager afdeling projectmanagement bij KPN
Als peoplemanager verantwoordelijk voor de HRM cyclus (plannings-, voortgangs- en beoordelings-gesprekken). Op laten stellen van Persoonlijke Ontwikkel Plannen (POP’s). Resultaat verantwoordelijk voor alle telefonie- en dataprojecten die door het bedrijfsonderdeel in Zuid-Oost Nederland werden uitgevoerd. Team (15 fte) projectmanagers en een binnendienst.

De belangrijkste behaalde resultaten zijn:
• Optimale inzet medewerkers in relatie kennis en kunde. Waardoor hoge efficiëntie werd bereikt.
• Opleiden en motiveren van projectmanagers telefonie om ook data projecten uit te kunnen voeren.
• Optimaliseren van de samenwerking tussen de projectmanagers en de verschillende operationele afdelingen (monteurs, binnendienst, sales)
• Met zelfde aantal medewerkers meer projecten uitvoeren door betere inzet van projectmanagers.

2003 – 2005: Manager Customer Service Unit bij KPN
Verantwoordelijk (HRM en resultaat) voor (in)direct 80 medewerkers, verdeeld over twee front offices, een billing afdeling en een afdeling tactisch beheer. De afdelingen zijn samen verantwoordelijk voor het nakomen van afgesloten klant SLA’s voor beheerde dienstverlening. Afdelingen werkten op basis van ITIL.

De belangrijkste behaalde resultaten zijn:
• Het voldoen aan de vastgestelde kpi’s op het gebied van o.a. operationele performance, HRM, ziekteverzuim, budget.
• Betere samenwerking tussen de sales organisatie en de Customer Service Unit.
• Een kostentool om zeer eenvoudig de benodigde fte’s voor een klant op te kunnen leveren.
• Inrichten van security management en het opstarten van capacity management.

2002 – 2003: Manager Servicemanagement bij KPN
Verantwoordelijk (HRM en resultaat) voor 25 Service Managers die op tactisch niveau verantwoordelijk zijn voor het nakomen van afspraken over het niveau van dienstverlening conform afspraken met de klant.

De belangrijkste behaalde resultaten zijn:
• Ombuigen van negatieve sfeer op de afdeling, in een positief werkend team met goede resultaten.
• Het afbouwen van operationele werkzaamheden en het uitbouwen van tactische werkzaamheden.
• Standaardisatie van service level rapportages.

2001 – 2002: Projectmanager bij KPN
(Deel)verantwoordelijk voor de inrichting van de operationele afdelingen (150 medewerkers) binnen een nieuwe Business Unit.

Belangrijkste behaalde resultaten zijn:
• Opleveren van adviesaanvragen en toelichtingen geschreven voor OR.
• (Mede) bepalen besturingsmodel, organisatiestructuur, bezettingsniveau, functieniveau.
• Opstellen van functiebeschrijvingen, functie overgangsmatrix, matchen van personeel.

Van medio 2000 tot medio 2001 een sabatical year voor het maken van een wereldreis.

1999 – 2000: Fieldmanager bij softwarehuis KPN
HRM verantwoordelijk voor 65 applicatiebeheerders en technisch specialisten. Met name gericht op loopbaanbegeleiding, coaching en werving en selectie van medewerkers.

1996 – 1999: Manager Front office bij R&D KPN
Verantwoordelijk (HRM en resultaat) voor 23 front office medewerkers. Afdeling was verantwoordelijk voor het totale werkplekbeheer (hardware, software en netwerk). Belangrijkste taken waren aansturen medewerkers, het op de kaart zetten van de afdeling, het verbeteren van de interne communicatie en de communicatie richting de eindgebruikers en het inrichten van de ITIIL processen. Resultaat was een tevreden eindgebruiker en groei van de afdeling naar een professionele organisatie.

1995 – 1996: Docente kantoorautomatisering bij Randstad Opleidings centrum
Verantwoordelijk voor het geven van cursussen aan medewerkers uit het bedrijfsleven, zowel bij Randstad intern als op locatie bij verschillende bedrijven

1994 – 1995: Afstuderen bij Dienstencentrale
Verantwoordelijk voor het zelfstandig opzetten van een ISO 9002 systeem en het opleiden van een kwaliteitsmedewerker. De afstudeerperiode is afgesloten met een ISO certificaat.


Opleiding interimmanager

Opleidingen

1995 HEAO Bedrijfskundige Informatica Diploma behaald
1989 HAVO Diploma behaald

Relevante cursussen

Masterclass leiderschap en organisatieverandering
ITIL Foundation, certificaat behaald
Prince 2 foundation en practitioner, certificaat behaald
Effectief leidinggeven
People management opleidingen (Persoonlijk Ontwikkel Plan, Functioneringsgesprekken,
Beoordelingsgesprekken, Slecht nieuws gesprekken)
Financieel management
Projectmatig creëren, projectmanagement opleiding
Sarbanes Oxley (SOX)

Overige relevante kennis

Geografisch Informatiesysteem (GIS)
Benchmark (Gartner)
Efficiëntie scan (McKinsey)
CIB (Code voor Informatiebeveiliging)
ISO 9002


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kerncompetenties

Resultaatgerichtheid
Gericht op samenwerken
Leiderschap


Talenkennis interimmanager

Taalbeheersing
Nederlands en Engels goed, Spaans matig


Overig

Ambitie

Mijn ambitie is primair om als people manager vastgelopen ICT programma’s of afdelingen in een complexe omgeving weer op de rit te krijgen. Dat bereik ik meestal met overtuigingskracht en een menselijke aanpak, waarbij communicatie het belangrijkste speerpunt is.


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  32331 - Projectmanager of consultant
Deze manager verwijderen  68778 - Interim / Programmamanager ICT
Deze manager verwijderen  21839 - Interim Controller / hoofd administratie
Deze manager verwijderen  24923 - FMCG Supply Chain Manager
Deze manager verwijderen  58710 - Logistiek manager
Deze manager verwijderen  27063 - Interim Management
Deze manager verwijderen  34653 - Proces- & kwaliteitsmanagement consultant
Deze manager verwijderen  91400 - Projectmanagement
Deze manager verwijderen  78477 - Kwaliteitsmanager/auditor/AO-IC deskundige
Deze manager verwijderen  73231 - manager
Deze manager verwijderen  54350 - interim manager/trouble shooter
Deze manager verwijderen  199285 - Project Manager
Deze manager verwijderen  35876 - Finance professional
Deze manager verwijderen  153256 - Projekt-/InterimManagement Logistik
Deze manager verwijderen  72046 - Financieel Directeur/CFO/Controller
Deze manager verwijderen  73409 - Interim (Project) Manager Large IT Projects
Deze manager verwijderen  73769 - FCCA
Deze manager verwijderen  50249 - Directeur a.i. - Bedrijfsleider a.i. - adviseur a.i.
Deze manager verwijderen  47752 - Financieel Direkteur
Deze manager verwijderen  58263 - hoofd Bedrijfsvoering/bedrijfsbureau/controller
Deze manager verwijderen  15653 - Lean manufacturing Manager
Deze manager verwijderen  37052 - hoofd financien en ICT, directeur
Deze manager verwijderen  41602 - Experienced interim director/consultant.Spain pref.
Deze manager verwijderen  53360 - Interim change / credit manager
Deze manager verwijderen  89089 - Interimmanager-trainer-coach
Deze manager verwijderen  54440 - Project Manager
Deze manager verwijderen  120001 - Projektmanagement Logistikprozesse
Deze manager verwijderen  25853 - Business Revival and Project Management
Deze manager verwijderen  69304 - Inetrim manager gezondheidszorg
Deze manager verwijderen  53130 - Suply chain management, procurement, operations
Deze manager verwijderen  91173 - interim-manager/arts/directeur
Deze manager verwijderen  14792 - afdelings of project manager
Deze manager verwijderen  16410 - financieel directeur
Deze manager verwijderen  14466 - divers
Deze manager verwijderen  140390 - Corporate Interim Manager
Deze manager verwijderen  63615 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  63578 - Kwaliteits coördinator
Deze manager verwijderen  75405 - Manager, financieel en project
Deze manager verwijderen  77065 - Allround ICT Programma-, Project en Lijnmanager
Deze manager verwijderen  200613 - Interim Learning & Development Consultant | Project manager
Deze manager verwijderen  80258 - informatiemanager organisatieadviseur verandermanager
Deze manager verwijderen  90401 - directie/controller
Deze manager verwijderen  29236 - Senior Corporate Communications Director
Deze manager verwijderen  72080 - Controller, financieel manager, IFRS deskundige
Deze manager verwijderen  194743 - Consultant / Business Coach
Deze manager verwijderen  52394 - Interim werkzaamheden
Deze manager verwijderen  48533 - operations, maintenance, plant management
Deze manager verwijderen  80241 - Directeur / Senior Manager
Deze manager verwijderen  16601 - Interim HR&O, Training &Coaching, Mediation,etc
Deze manager verwijderen  30528 - ao/ic specialist; jr. accountant;
Deze manager verwijderen  92194 - Logistieke functies (diverse)
Deze manager verwijderen  61777 - manager verzekeringen /projectmanager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :