Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur

Directeur

Werkervaring interimmanager

Directeur AZC Aalten (COA, januari 1998 – maart 2001). Het AZC vangt ruim 450 asielzoekers op. De organisatie bestaat uit eigen personeel (30 personen), ingehuurde diensten (25 personen) en vrijwilligers (60 personen).
Deze functie werd vanaf mei 1999 gecombineerd met de functie van:
Directeur AZC Eibergen (COA, mei 1999 – maart 2001). Het AZC vangt ruim 350 asielzoekers op. Als directeur belast met de nieuwbouw en inrichting van het centrum, alsmede de opbouw en de inrichting van de organisatie (bepalen en neerzetten van de bedrijfscultuur).
AZC Eibergen is met AZC Aalten door mij omgebouwd tot 1 organisatie met ruim 45 personen eigen personeel, 50 personen middels ingehuurde diensten (schoonmaak, beveiliging, keten-partners etc.) en ruim 100 vrijwilligers.
De directeur is integraal verantwoordelijk voor al dat wat er op het centrum gebeurd en om gaat (P & F, ARBO/BHV, beveiliging, vastgoedbeheer, interne procedures, kwaliteitsbeheer en borging, externe contacten, discipline bewoners etc.).
De totale organisatie heeft een begroting van ruim 13 miljoen HLF; jaarlijks wordt een managementcontract afgesloten met de Hoofd Directie COA te Rijswijk (vanuit integraal management gedachte).
Als directeur van een AZC werk je op het snijvlak van bewonersbelangen, medewerkers belangen, organisatie belang, alsmede de voorgang van de asielaanvraag procedure en de belangen van de Nederlandse Staat (politiek) daarbij. Dit alles in een ‘glazen huisje’.
Directeur AZC De Lier (Centraal Orgaan opvang Asielzoekers, COA) (januari 1995 – februari 1998). Het AZC vangt 300 asielzoekers op. De organisatie bestaat uit medewerkers/sters in eigen dienst (25 personen: agogische personeel, ondersteunend personeel en medisch personeel), medewerkers/sters ingehuurde diensten (20 personen: beveiliging, schoonmaak, school en vluchtelingen werk) en vrijwilligers (60 personen).
Projectleider / afdelingshoofd op het Centrum voor Beroepsoriëntatie en Beroepsoefening (CBB) te Rotterdam, ondergebracht bij de GSD Rotterdam (augustus 1989 tot december 1994). Op de afdeling waren ruim 20 personen werkzaam (17 FTE’s) in een drietal disciplines, t.w. docenten / groepsbegeleiders, maatschappelijk werkende en cursistenbegeleider. Lid van het managementteam van het CBB. Begin 1990 ruim een half jaar eveneens projectleider / afdelingshoofd voor een tweede afdeling met vergelijkbare bezetting, maar met verzorgende- en dienstverlenende (w.o. de horeca) opleidingen.
Opdracht was werkzoekende middels scholing plaatsbaar te maken op de arbeidsmarkt.
Interim-coördinator Werkcentrum Hoogvliet (RBA Rijnmond) gedurende de ziekte van de eigenlijke coördinator (1e kwartaal 1994). Het Werkcentrum is een kleine werk eenheid bestaande uit 3 consulenten en een administratieve medewerker/ster. De opdracht van het Werkcentrum is door Individuele Traject Begeleiding langdurig werkeloze toe te leiden naar werk.
Gesprekstrainer t.b.v. middenkader trainingen bij de jamfabriek 'de Betuwe' (Flipje) te Tiel (in 1984 gedurende enkele maanden tijdens de avonduren).
Coördinator bij het GVO-samenwerkingsverband regio 's-Gravenhage (augustus 1985 - december 1988). Bij het Samenwerkingsverband waren een vijftal medewerkers werkzaam. Uit hoofde van deze functie was ik tevens secretaris van het Landelijk Overleg van Coördinatoren van GVO Samenwerkingsverbanden.
Regionaal GVO-Consulent bij de Stichting GVO Overijssel gevestigd te Almelo (januari 1982 - augustus 1985; in 1984 10 maanden plaatsvervangend coördinator.
Docent 'Communicatie en Voorlichtingskunde' aan de Hbo-opleiding 'De Schutse' te Nijmegen (november 1980 - maart 1981). Docent 'Voorlichtingskunde' aan de Rijksacademie 'Nieuw Rollecate' te Deventer (augustus 1981 - januari 1982).


Opleiding interimmanager

Management Leergang COA (1998-1999).
Training Nazorg Schokkende Gebeurtenissen Instituut voor Psychotrauma (1996).
Training Agressie en Conflict Deregulering COA (1995).
Cursus ‘Integraal Management’ COA (1995).
Cursus Arbeidsvoorwaarden APO Gemeente Rotterdam (1990).
Voortgezet Management Non-Profit ISW (1989).
Opleiding tot Co-trainer Gespreksvoering (1981).
Landbouw Universiteit te Wageningen (1972 - 1980).
Doctoraal vakken aan de LU waren: 'Humane Voeding' en 'Voorlichtingskunde'.
HBS-B 'Adriaen Pauw' te Heemstede (1965 - 1972).


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

M.b.t. Bedrijfsvoering:

Ervaring in het financieel beheer van een organisatie (financiële administratie, contact leggen en onderhouden met ev. financier, het samenstellen van een (project) begrotingen en budgetbeheer). Daarnaast ervaren in het afstemmen van behoeften van de organisatie op de financiële middelen.
Ervaren in het werken met budget uitputtingsoverzichten gekoppeld aan stand van het jaar alsmede toekomstig gewenst uit te voeren beleid. In staat hierin keuzes te maken dan wel beleidsadviezen te geven. Ervaring in het werken met projectadministratie en (gedelegeerd) budgetbeheer.
Ervaren in het werken met managementcontracten gebaseerd op output financiering.
Ben in staat om met een helikopterview naar (delen van) de eigen organisatie te kijken en daar hoofd- en bijzaken te onderscheiden (analytisch vermogen), prioriteiten te stellen (op korte en lange termijn) en overzie consequenties van beslissingen en planningen. Ruime ervaring in het sturen van (delen van) een organisatie op basis van verkregen managementgegevens en kengetallen (MARAP) en plannings-instrumenten.
Tevens ervaring in het opstellen en samenstellen van MARAP’s.
Weet efficiëntie doelstelling binnen de bedrijfsvoering, gericht op optimale (administratieve) organisatie om te zetten in hanteerbare acties tot verandering. Ben in staat goed functionerende bedrijfsprocessen en interne procedures te bewaken en (indien noodzakelijk) te optimaliseren.
Gewend resultaatgericht te werken (taakstellingen). Weet -door medewerking te verzekeren- mensen en middelen effectief te benutten. Formuleer taken en verwachte resultaten meetbaar en weeg inspanningen en effect tegen elkaar af.
Ben in staat afwegingen op een breed vlak (P, F, ICT, ARBO/BHV, vastgoedbeheer, externe beeldvorming etc.) te maken.

M.b.t. Procesmanagement:

Ervaring met het invoeren van vernieuwingen (veranderingsprocessen) binnen procedures en (samenwerkende) organisaties, waarbij de continuïteit niet uit het oog verloren mag worden. Langdurige ervaring in het opzetten van samenwerkingsrelaties tussen gelijksoortige en niet gelijksoortige organisaties.
Ervaring met het protocolliseren van werkzaamheden.
Gevoel voor (strategische) bestuurlijke- en politieke verhoudingen, goede externe relatie beheerder. Maak effectief gebruik van interne en externe contacten, verken ideeën, boor bronnen aan en ga pragmatisch en effectief met mogelijkheden om, gerelateerd aan de activiteiten van de eigen instelling.

M.b.t. Personeel en Organisatie:

Ruime leidinggevende ervaring in verschillende kleine en middel grote organisaties, cq projecten. Hanteer een effectieve balans tussen taak- en persoonsgerichte aspecten, delegeer verantwoordelijkheden en bevoegd-heden naar vaardigheid en draagkracht van de medewerkers, faciliteer en neem verantwoordelijkheid voor het groepsproces. Zet anderen aan tot prestaties door aanmoediging, bied gepaste ondersteuning en bewaak de individuele grenzen van de medewerkers/sters.
Ervaring in het coördineren en afstemmen (plannen) van activiteiten en beleid tussen verschillende personen, cq partners van een samenwerkingsrelatie.
Bekend met de vele aspecten van het personeelsmanagement: herplaatsing van boventallig personeel, mobiliteit en employability, opleiding & scholing, empowerment en competentie management.
Ervaring in het werken met een multidisciplinaire teams en in het werken met personen werkzaam op verschillende niveaus binnen de organisatie. Bekend met het werken met vrijwilligers(groepen), afzonderlijk dan wel in samenwerking met 'professionele' medewerkers/sters.

M.b.t. Bestuur en Beleid:

Ervaring in het uitvoeren van beleidsvoorbereidende en beleidsuitvoerende taken t.b.v. besturen en taakgroepen, opgedaan zowel op regionaal- als op landelijk niveau, als ook binnen gemeenten en stichtingen.
Ervaring in het samenstellen van (strategische) beleidsplannen en het operationaliseren van dat plan in werkplannen. Zorgdragen voor de voortgang in de uitvoering, evaluatie etc..

M.b.t. Presentatie en Overleg (PR):

Ervaring in het leggen en onderhouden van contacten op (bestuurlijk, management en uitvoerend, waaronder bewoners van een centrum) niveau.
Ervaring in het omgaan met de media (schrijvend, radio en tv).
Ruime ervaring in het presenteren van de eigen organisatie naar derden bij voorlichtingsbijeenkomsten op het centrum of bij gemeentelijke informatie bijeenkomsten naar aanleiding van de start van een centrum.

Diversen:

Ik ben in staat om onder druk te werken zonder de flexibiliteit uit het oog te verliezen.
Door het pionierskarakter van veel van mijn functies tot op heden ben ik goed in staat te improviseren en te ontwikkelen. Formuleer vraagstukken in een bredere context en vanuit verschillende invalshoeken, ben gedreven en nieuwsgierig in het zoeken naar betere alternatieven en zie de gemeenschappelijke deler in verschillende benaderingen.
Ervaring in acquisitie en fondsenwerving.
Ben gericht op innovatie: ontwikkel en formuleer strategische visie buiten het geijkte kader, neem daarin een voortrekkersrol en stel heersende opvattingen ter discussie.
Ervaring binnen arbeidsvoorziening mbt scholing en (re)integratie van werkzoekenden.
Heb ruime ervaring met kwaliteitszorg en borging met het INK-model (zelfevaluaties, verbeterplannen etc.).
Ervaring in aansturen van multidisciplinaire medewerkers/sters groepen (w.o. medisch personeel).
Ervaring bij nieuwbouw van wooncentra alsmede van de inrichting daarvan. Tevens ervaring in (vastgoed) onderhoud van woon/zorgcentra. (Vele kontakten met o.a. architecten en aannemers.)


Talenkennis interimmanager

Nederlands uitstekend in woord en geschrift
Engels goed in woord
Duits matig in woord

Overig

EIGENSCHAPPEN:

Resultaatgericht; Organisatietalent; Klantgerichtheid; Managementvaardigheden; Helikopterview; Planmatige sturing; Sterke mondelinge uitdrukkingsvaardigheid; Vindingrijkheid.
Combinatie van de rollen van bedrijfsman, groepswerker, voorzitter en vormer.

Momenteel penningmeester zangvereniging.
Daarvoor:
Penningmeester van de Stichting Technische Bewonersondersteuning te Delft (1987 tot 1998). De Stichting exploiteert een Bouwburo t.b.v. stadsvernieuwingsgebieden. Bij de Stichting werkten 6 medewerkers. Als vereffenaar mede verantwoordelijk voor de liquidatie van de Stichting.
Secretaris van de Stichting 'Het Volkshuis' te Wageningen (1980 - 1982). De Stichting exploiteert een gebouw met vergaderzalen t.b.v. PvdA en FNV.
Voorzitter van de Wageningse afdeling van de PvdA (1977 - 1981).


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  74742 - Interim Manager, Project/Programma manager
Deze manager verwijderen  67428 - Algemeen Management regio Amsterdam
Deze manager verwijderen  191372 - Kaufmännischer Leiter, Leiter F & R
Deze manager verwijderen  78627 - projectmanager, interimmanager, adviseur, visionair, innovat
Deze manager verwijderen  52104 - Interim Manager / Project Manager
Deze manager verwijderen  190553 - Interimsmanager
Deze manager verwijderen  92072 - interim manager bedrijfsvoering
Deze manager verwijderen  84746 - Manager logistiek en organisatie
Deze manager verwijderen  46510 - Logistiek / Algemeen/ Verandermanagement
Deze manager verwijderen  88945 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  77367 - Contact Centre and Resourc Mangement
Deze manager verwijderen  19787 - General en Operational manager
Deze manager verwijderen  18379 - Senior delivery en interim manager.
Deze manager verwijderen  195364 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  60501 - project ontwikkelaar, vastgoed adviseur.
Deze manager verwijderen  47525 - interim-manager, teammanager, recruiter, projectleider, coac
Deze manager verwijderen  40130 - adviseur transport & logistiek & magazijn & opslag
Deze manager verwijderen  91041 - Directeur/Manager
Deze manager verwijderen  59848 - COO CFO
Deze manager verwijderen  192520 - Bereichsleiter Produktion & Logistik
Deze manager verwijderen  200882 - Interimmer
Deze manager verwijderen  40997 - Interim proces & structuur veranderaar
Deze manager verwijderen  87319 - HR Manager
Deze manager verwijderen  16084 - Interim- Programma- en Projectmanager
Deze manager verwijderen  46708 - Projectleider/Systeem- en applicatiebeheerder
Deze manager verwijderen  40689 - (Project) Manager - hoofd van afdeling
Deze manager verwijderen  57276 - Interim manager
Deze manager verwijderen  54013 - General Management
Deze manager verwijderen  199702 - Interim & Verandermanager
Deze manager verwijderen  31319 - Opleidingsadviseur, Projectleider HRM, Organisatieadviseur,
Deze manager verwijderen  80288 - Interim management; project management
Deze manager verwijderen  33689 - manager bedrijfsbureau
Deze manager verwijderen  196541 - Management
Deze manager verwijderen  73011 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  125833 - Generalist, Engineer, Senior
Deze manager verwijderen  11817 - Algemeen of Operationeel management
Deze manager verwijderen  24258 - Interim manager
Deze manager verwijderen  190662 - Geschäftsführung
Deze manager verwijderen  181349 - Interim, project and change manager
Deze manager verwijderen  88824 - Zware finance functie CFO/Directeur/Manager
Deze manager verwijderen  11303 - Trainer, Coach, Teambuilder, Mensontwikkelaar
Deze manager verwijderen  74352 - Manager Business Intelligence
Deze manager verwijderen  38756 - Supply Chain Management - Change Management
Deze manager verwijderen  80607 - Consultant AO/IC (BPM) - Interim Management
Deze manager verwijderen  12667 - organisatieadviseur/interimmanager/verandermanager/accountan
Deze manager verwijderen  91710 - Interim Lijn- Project- en Programmamanager
Deze manager verwijderen  85802 - Financieel management / Treasury
Deze manager verwijderen  88723 - Controller/ hoofd financien
Deze manager verwijderen  196126 - Project Management Professional
Deze manager verwijderen  193304 - Logistics project and Interim management
Deze manager verwijderen  91039 - project- en interim manager
Deze manager verwijderen  41421 - Recruitment Manager, Staffing Specialist, Recruiter, Change
Deze manager verwijderen  70911 - personeelsfunctionaris
Deze manager verwijderen  90384 - Interimmanager / projectmanager
Deze manager verwijderen  14304 - Director Finance/Financial Controller
Deze manager verwijderen  69192 - R&D veranderingsmanager
Deze manager verwijderen  79289 - supply chain interim manager
Deze manager verwijderen  78502 - manager / directeur/ vp
Deze manager verwijderen  45894 - SAP / ERP Projectmanager
Deze manager verwijderen  191588 - Kaufmännischer Geschäftsführer / Leiter, CFO
Deze manager verwijderen  72225 - interim manager trainer en coach
Deze manager verwijderen  47822 - ERP & MRP Expert
Deze manager verwijderen  71994 - leidinggevende functie
Deze manager verwijderen  47774 - Project / interim manager
Deze manager verwijderen  82944 - Interim manager, consultant, coach
Deze manager verwijderen  65790 - adviseur, coach en interimmanager
Deze manager verwijderen  77093 - Zorginnovator
Deze manager verwijderen  44593 - Consultant in Kwaliteitsmanagment en ICT
Deze manager verwijderen  199716 - Interim (Commercieel) Directeur/manager
Deze manager verwijderen  29258 - senior buyer
Deze manager verwijderen  199958 - (directie) adviseur - Projectmanager
Deze manager verwijderen  20152 - Manufacturing manager
Deze manager verwijderen  61758 - Intrim (project/programma) manager
Deze manager verwijderen  79098 - change-manager
Deze manager verwijderen  45259 - Manager
Deze manager verwijderen  192278 - CFO Finance Director kaufm. GF/Leiter
Deze manager verwijderen  51738 - Manager
Deze manager verwijderen  194530 - Bereichsleiter
Deze manager verwijderen  89436 - Project/program manager
Deze manager verwijderen  15180 - CFO
Deze manager verwijderen  135411 - Projektmanager und Coach für Ihre Projektleiter
Deze manager verwijderen  199033 - Interim-manager / -director, consultant en LEAN Six Sigma tr
Deze manager verwijderen  48345 - Interim ICT Hoofd - Service manager - Project manager
Deze manager verwijderen  44050 - manager/teamleader
Deze manager verwijderen  49144 - Process Improvement Consultant
Deze manager verwijderen  52148 - Project Manager
Deze manager verwijderen  50860 - Organisatieadviseur/expert belonen
Deze manager verwijderen  91309 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  16049 - Interim- en Change Manager
Deze manager verwijderen  46932 - Human Resource & Change Manager
Deze manager verwijderen  49581 - Manager Finance & Control
Deze manager verwijderen  31460 - Interim manager
Deze manager verwijderen  194703 - Finance manager / General manager
Deze manager verwijderen  63030 - Interimmanager en coach
Deze manager verwijderen  88316 - interim manager
Deze manager verwijderen  63880 - Interim manager operations international industries
Deze manager verwijderen  66149 - Interim manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :