Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim management, projectleiding en consultancy

interim management, projectleiding en consultancy

Werkervaring interimmanager

1/2007
Lid College van Bestuur
Onderwijsgroep
Na een fusie tussen 3 middelgrote onderwijsstichtingen ontstond het 7e bestuur in omvang binnen Nederland 1700 medewerkers en 12.500 leerlingen, ongeveer €100.000.000,00 omzet). Specifiek aandachtsgebied binnen het College van Bestuur :
-verantwoordelijk voor de reorganisatie van de centrale diensten (personeel en salarisadministratie, huisvesting, financiën, facilitaitair, en ICT);
-verantwoordelijkheid voor de beleidsportefeuilles Financiën, ICT, Huisvesting en Facilitair;
-medeverantwoordelijk voor het strategisch beleid van de stichting en het operationele beleid op de beleidsterreinen binnen de eigen portefeuilles.
De uitvoering van het primaire proces vond plaats in 32 business units (de scholen) met aan het hoofd een directeur of rector. De besturingsfilosofie is decentraal. De aansturing van de directeuren/rectoren vindt plaats via managementcontracten.

11/1996 - 7/2007
Lid centrale directie
Onderwijsstichting Kennemerland
De Onderwijsstichting Kennemerland kende een tweehoofdige centrale directie. Binnen de centrale directie had ik de functie Lid Centrale Directie en was beleidsmatig en operationeel verantwoordelijk voor mijn portefeuille (personeel, financiën, automatisering, huisvesting, facilitair). Met de voorzitter centrale directie gaf ik leiding aan een instelling met 300 personeelsleden. Ik heb mijn bijdrage geleverd aan het realiseren van veranderingen die noodzakelijk zijn na het samengaan van zeven zelfstandige scholen van verschillende identiteit en denominatie. Het voorbereiden en realiseren van een instellingenfusie en het voorbereiden en uitvoeren van een besturenfusie (na realisatie werd ik lid College van Bestuur binnen de nieuw opgerichte stichting ).

1/1992 - 11/1996
Assistent Concern Controller
Universiteit van Amsterdam
Na aanvankelijk te zijn aangesteld als hoofd van de afdeling interne controle, werd de interne controle afdeling, na een reorganisatie van het Bureau van de Universiteit, omgevormd tot een Control afdeling. Alle bedrijfsprocessen werden via die afdeling in kaart gebracht en gemonitored. Mijn bijdrage was het mede omvormen van de afdeling interne controle tot een Control afdeling. Verder verrichtte de afdeling onderzoeken naar bedrijfsprocessen en rapporteerde aan het College van Bestuur over de bevindingen. Het College van Bestuur nam besluiten op basis van voorbereidingen door de diverse faculteiten, ondersteund door de centrale diensten, nadat een advies van de Control afdeling was bijgevoegd.

11/1990 - 1/1992
Beleidsmedewerker
Kontaktorgaan Landelijk Organisatie van Ziektekostenverzekeraars
Ik was medeverantwoordelijk voor een juiste uitvoering van de omslagregeling WTZ door de grote ziektekostenverzekeraars. Door middel van een analyse van de polisadministratie, de uitkeringsadministratie, de gebruikte automatiseringssystemen en de interne organisatie beoordeelde ik de betrouwbaarheid van de uitvoering van de omslagregeling WTZ en adviseerde de Stichting uitvoering WTZ en de verzekeraars over verbeteringen, afrekeningen en eventuele sancties.

2/1979 - 11/1990
Controleur
Rijksbelastingdienst
Binnen de belastingdienst ben ik begonnen als adjunct commies. Via interne opleidingen werd ik uiteindelijk controleur en werd oorspronkelijk ingezet in de controle op de uitvoering van de inkomsten- en loonbelasting. Later werd het werkveld verbreed tot alle belastingsoorten. Uiteindelijk werd ik geselecteerd voor de inspecteursopleiding en heb vrijwel direct daarna mijn carriere een andere wending gegeven

Enkele Referentie Projecten:

1) Reorganisatie afdeling Financien
De onderwijsgroep is een jonge organisatie en komt voort uit een drietal onderwijsorganisaties die per 1 juli 2007 zijn gefuseerd. De groep bestaat uit 12.500 leerlingen en 1750 medewerkers verdeeld over 36 locaties binnen Haarlem en omstreken.

Als onderdeel van het fusie proces moest de financiele afdeling worden gereorganiseerd. De afdeling wekte nog zoals voor de fusie. Binnen de afdeling financiën waren drie subafdelingen werkzaam, op de wijze zoals zij binnen de oorspronkelijke stichtingen gewend waren te werken. Er moest een afdeling worden gevormd met procedures en processen die pasten bij een organisatie van de omvang en complexiteit zoals deze was geworden.

Als projectleider was ik verantwoordelijk voor:
-het efficiënt en effectief inrichten van de afdeling
-realiseren van een bezuiniging op het aantal personeelsleden
-kwaliteitsverbetering van de financiele functie

Resultaten:
+Een bezuiniging van 4 personeelsleden
+Een nieuw administratieve afdeling en een afdeling control
+Nieuwe procesinrichting
+Nieuwe procedurebeschrijvingen
+Interne controle binnen de afdelingen
+Budgettering van de centrale diensten
+Plaatsing van de medewerkers op nieuw ingerichte functies

2) Nieuwbouw van twee VMBO scholen

De verantwoordelijkheid voor de financiering van nieuwbouw in het Voortgezet Onderwijs ligt bij de Gemeenten. Nadat krediet beschikbaar is gesteld is de school verantwoordelijk voor het realiseren van de nieuwbouw. Er moesten een aantal gebouwen worden afgestoten en twee nieuwe beroepsgerichte VMBO scholen worden gebouwd. De Gemeente heeft hiervoor ongeveer € 60.000.000,00 beschikbaar gesteld. Als apart project moest een sportvoorziening worden gerealiseerd in samenwerking met een badmintonvereniging en de gemeente. De bedoeling is een multifunctionele topsportaccommodatie te realiseren waarin de Badmintonvereniging Topsport kan bedrijven, de gemeente sporthalvoorzieningen kan aanbieden en de school gymlessen kan verzorgen.

Als projectleider was ik voorzitter van de Stuurgroep en voerde ik het overleg met de gemeente.

Resultaten:
+Kredietafspraken met de gemeente
+Opstellen plan van eisen
+Selecteren en verwerven bouwlocatie
+Verkoop op te heffen pand voor een onverwacht hoge prijs
+Via Europese aanbesteding twee architecten geselecteerd en aanbesteed
+Via Europese selectie aannemers voor beide projecten geselecteerd en aanbesteed
+Aanvang bouwprocessen eind 2008 en geplande opening eind 2010

3) Bouw opleidingsschip
Voor de opleiding Rijn-,Binnen- en Kustvaart werd in het verleden gebruik gemaakt van de schepen van het Koninklijk Onderwijsfonds. Toen vier jaar geleden het Ministerie van deze constructie af wilde en de geldstromen voor het gebruik van de schepen ging verleggen naar de scholen, werden wij in staat gesteld een of twee van de opleidingsschepen te kopen van het Koninklijk Onderwijsfonds. Aangezien de schepen inmiddels 40 jaar oud waren en niet goed meer aansloten bij de beroepspraktijk werd besloten een nieuwe duwbakcombinatie te bouwen, waarmee alle beladingen konden worden geoefend.

Als projectleider was ik verantwoordelijk voor het binnen budget realiseren van de duwbakcombinatie.

Resultaat:
+Twee nieuw in Roemenie gebouwde casco’s
+Na afbouw in Rotterdam een moderne duwbakcombinatie waarmee alle Praktijk voor de opleiding kan worden geoefend






4) Implementatie van het Personeelsinformatiesysteem Merces@work

Twee van de voormalige stichtingen die fuseerden tot de Stichting Dunamare Onderwijsgroep hadden hun personeels- en salarisadministratie uitbesteed. De derde stichting voerde haar eigen personeels- en salarisadministratie via het softwarepakket Optim+.
Het pakket van Optim+ leek niet geschikt om de personeels- en salarisadministratie voor de Dunamare Onderwijsgroep te gaan ondersteunen.

Als projectleider was ik verantwoordelijk voor het selecteren en implementeren van een geautomatiseerd personeels- en salarisadministratiesysteem.

Resultaten:

+ Selectie van het pakket Merces@work
+ Het inrichten van het systeem voor Dunamare
+ Nieuwe organisatie en bemensing
+ Nieuwe processen en procedures
+ Een correcte en tijdige loonbetaling en loonadministratie
+ Ingerichte HRM module

5) CIO Stichting Dunamare Onderwijsgroep

Als onderdeel van het fusie proces moesten de ICT organisaties en Infrastructuur in elkaar overgaan. Na een initiële poging is Tom begin 2008 begonnen deze integratie vorm te geven op een drietal vlakken:
• Organisatorisch
• Technisch
• Financieel

Een aantal resultaten:
• Centrale ICT organisatie verminderd met 15 FTE’s
• Centrale ICT organisatie gestroomlijnd (Service Desk, Applicatie Beheer & Technisch Beheer)
• Desktop life cycle management ingevoerd (40% korting op hardware en besparing van 5 FTE’s op uitrol en beheer van de Hardware)
• ICT Blauwdruk ontwikkeld op basis van Microsoft platform
• Leverancier voor WAN infrastructuur op basis van glasvezel geselecteerd
• ICT beleidsplan ontwikkeld voor de komende 2 jaar
• ICT roadmap ontwikkeld
• 1 miljoen euro bespaard op glasvezel infrastuctuur
• 1,5 miljoen bespaard op jaarbasis voor de centrale ICT operatie
















Opleiding interimmanager

VWO
Nederlands, Engels, Duits, Scheikunde, Wiskunde en Biologie (diploma gehaald in 1978)

Erasmus Universiteit:

1991- 1992 Propedeuse Rechtswetenschappen

Open Universiteit

1992- 1995 Doctoraal Rechtswetenschappen (Mr.)

Overige Opleiding &Training
1980-1989 Opleidingen Rijksbelastingdienst
- adjunct-commies
- controleur (3-jarige full time beroepsopleiding)
1985 Vakbekwaamheid Horeca
1990 Schrijven van Beleidsstukken (UvA)
1991 Snellezen
1991 International audit Conference (Londen)
1993 International audit Conference (Barcelona)
1995 Europees Digitaal Rijbewijs (HvA)
1997 Prestatiesturing in organisaties (OU)
1997 Sturing van verandering (HvA)
1998 Personeelsmanagement (HvA)
1999 Vergadertechnieken (Van Ewijk)
2000 Balanslezen (AOB)
2001 t/m
2007 Diverse conferenties en seminars
2008 Gartner IT/Xpo 2008 Cannes


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Tom heeft ruime management , bestuurlijke, audit, adviserende en controllers ervaring. Hij heeft veel ervaring in het leiden van en adviseren binnen een professionele organisatie, met alle complexe vraagstukken die daarin spelen. Tom is te typeren als een pragmaticus met een non conventionele aanpak. Zijn communicatiestijl is direct, gelardeerd met humor en een sterk relativeringsvermogen. Hij kan goed actief luisteren, om vervolgens in zijn eigen stijl spontaan te reageren met nieuwe inzichten vanuit een onverwachte invalshoek. Zijn specifieke expertise ligt in het analyseren van complexe vraagstukken in professionele organisaties. Vanuit zijn eigen stijl en brede ervaring, is hij sterk in het overstijgen van sectoren en daardoor goed in staat mee te denken en te adviseren in een groot aantal sectoren.

Tom vindt zijn uitdaging vooral in de vertaling van Strategische doelen naar tactische en operationele doelstellingen en het organiseren van de noodzakelijke ondersteuning in het realiseren daarvan.

Hij heeft ervaring opgedaan in :
• Financieel beleid en het operationaliseren daarvan (hoe worden de processen ondersteund o.b.v. een goede Planning en control cyclus )
• Automatiseringsbeleid en het operationaliseren daarvan (Hoe worden processen ondersteund door goede en beheersbare automatiseringssystemen en de benodigde software)
• Kwaliteitsbeleid en het operationaliseren daarvan (hoe worden doelstellingen vertaald naar te realiseren doelen en hoe worden die efficiënt en effectief gerealiseerd)
• Personeelsbeleid en het operationaliseren daarvan (hoe worden de processen d.m.v. personeel ondersteund)
• Huisvestingsbeleid en het operationaliseren daarvan (Hoe worden de processen ondersteund door een adequate huisvesting en het onderhoud daarvan)
• Facilitair beleid (hoe worden de processen ondersteund door goede (inkoop) contracten en kwaliteitsdefinities)


Bij deze vraagstukken wordt door hem gewerkt op het snijvlak van mensen / processen / technologie. Tom kan op alle genoemde beleidsterreinen en processen bogen op zijn juridische achtergrond en kennis.

Ambitie
In de visie van Tom staat “de individuele mens” centraal. In zijn benadering is de gebruiker en zijn context het uitgangspunt. Dit kan een medewerker, business partner of klant zijn en vaak een combinatie hiervan. Mensgericht werken waarop de processen en technologie (of andere resources) zijn afgestemd vormt de rode draad in de oplossingen welke Tom graag creëert.

De aanpak die Tom toepast is bij voorkeur vernieuwend, altijd pragmatisch en per definitie gericht op toegevoegde waarde.



Talenkennis interimmanager

Talen Mondeling Schriftelijk

Nederlands Vloeiend Vloeiend
Engels Vloeiend Vloeiend
Duits Goed Goed
Frans Matig Matig




Overig

Specialiteiten
HR Management
Financieel Management
IT Management
Facilitair Management


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  69621 - Finance Manager/Controller
Deze manager verwijderen  84634 - interim manager en consultancy
Deze manager verwijderen  43061 - Junior Consultant
Deze manager verwijderen  190913 - European Operations Director
Deze manager verwijderen  28546 - Programma- of projectmanager
Deze manager verwijderen  45099 - Interim manager
Deze manager verwijderen  163466 - Consultant / Interim Finance
Deze manager verwijderen  74344 - Hoofd Financiën en Control
Deze manager verwijderen  83124 - projectbeheersing & bedrijfsvoering
Deze manager verwijderen  16753 - International Senior Project Manager
Deze manager verwijderen  48997 - General Manager
Deze manager verwijderen  62398 - Controller / auditor
Deze manager verwijderen  33322 - Regiomanager Ouder- en Kindzorg
Deze manager verwijderen  37057 - demand and supply planning manager
Deze manager verwijderen  18613 - Interim hoofd PSA afdeling
Deze manager verwijderen  91818 - interim management
Deze manager verwijderen  61132 - Trilingual Interim MD or FD
Deze manager verwijderen  35225 - manager
Deze manager verwijderen  55472 - Interim Manager ICT
Deze manager verwijderen  37132 - Consultant en Coach
Deze manager verwijderen  164753 - Finanz- & Rechnungswesen Fachkraft
Deze manager verwijderen  91939 - Finance Director / CFO / Sr. Business Controller
Deze manager verwijderen  54874 - Projectleider
Deze manager verwijderen  56849 - Ervaren projectmanager en procesbeheerder
Deze manager verwijderen  13626 - interim-/crisismanager
Deze manager verwijderen  61280 - Interim & Project Manager
Deze manager verwijderen  80044 - Interim & Change Manager
Deze manager verwijderen  200425 - Manager / Projectmanager / Programmamanager
Deze manager verwijderen  91747 - Coach en HR adviseur
Deze manager verwijderen  25472 - interim manager bedrijfsvoering
Deze manager verwijderen  81012 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  72164 - Financieel Controller
Deze manager verwijderen  28349 - Interim Manager (formerly Director Operations)
Deze manager verwijderen  14190 - Manager voeding / restaurative verzorging
Deze manager verwijderen  32308 - IT manager
Deze manager verwijderen  11580 - Financieel Interim-manager
Deze manager verwijderen  192754 - Finance Director
Deze manager verwijderen  67761 - Directeur Operations
Deze manager verwijderen  200157 - Bedrijfsleider, projectmanager
Deze manager verwijderen  42738 - Financieel Directeur, financieel manager
Deze manager verwijderen  92678 - Hoofd Administratie / Controller
Deze manager verwijderen  64760 - Manager
Deze manager verwijderen  32445 - Consultant boekhouding
Deze manager verwijderen  49388 - project- en interimmanager
Deze manager verwijderen  88471 - eindverantwoordelijk manager
Deze manager verwijderen  14271 - leidinggevende/ organisatiedeskundige
Deze manager verwijderen  72147 - general management
Deze manager verwijderen  198211 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  50145 - Business Unit Manager
Deze manager verwijderen  156913 - Interim management / Controller / Financial Manager
Deze manager verwijderen  91372 - Verander manager
Deze manager verwijderen  19518 - interim,project,verander,manager
Deze manager verwijderen  64095 - Financieel manager/ Business controller
Deze manager verwijderen  74472 - Finance Manager
Deze manager verwijderen  50955 - Interim Management & Bedrijfsspecifiek opleidingen
Deze manager verwijderen  67689 - Interim Manager / Controller
Deze manager verwijderen  15363 - Finance Director
Deze manager verwijderen  197420 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  62227 - manager bedrijfsvoering (financieel / facilitair)
Deze manager verwijderen  73803 - Finance & Administration Director
Deze manager verwijderen  43303 - Projectmanager SOX/Basel II/Senior Audit Manager
Deze manager verwijderen  121798 - Interim Leiter des Finanz- und Rechnungswesens
Deze manager verwijderen  92076 - Operations/ Supply chain Manager
Deze manager verwijderen  90135 - a.i leidinggevende/consultant/trainer
Deze manager verwijderen  21055 - Int. Project - Programma - Businessmanager / Coach
Deze manager verwijderen  67780 - projectmanager
Deze manager verwijderen  49892 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  92363 - verandermanager
Deze manager verwijderen  68560 - interimmanager en projectleider
Deze manager verwijderen  200462 - Interim Fuhrparkmanager
Deze manager verwijderen  76694 - Consultant / Bedrijfsecon. projectmanager / Manager F&C
Deze manager verwijderen  77717 - Chartered Accountant
Deze manager verwijderen  34234 - controller, directeur, manager
Deze manager verwijderen  11692 - Sr. Facility Manager / Manager Huisvesting
Deze manager verwijderen  31490 - Projectmanager Organisatie & Informatie
Deze manager verwijderen  199488 - International Recruiter/Talent Acquisition
Deze manager verwijderen  90350 - projectleider procesmanagement
Deze manager verwijderen  151370 - Multiprojektmanager, Projektmanager, Interim Manager
Deze manager verwijderen  124355 - Manager im Finanz- und Rechnungswesen / Controlling
Deze manager verwijderen  166226 - Interim Manager/IN für interkulturelles Human Resourcin
Deze manager verwijderen  11530 - Controller
Deze manager verwijderen  82288 - (interim)-recruiter
Deze manager verwijderen  18367 - Interim manager
Deze manager verwijderen  22829 - Managing Director / Director HR
Deze manager verwijderen  61484 - Interim Financial Manager
Deze manager verwijderen  12753 - Controller, fin.manager, directeur - automotive specialist
Deze manager verwijderen  61278 - manager
Deze manager verwijderen  83785 - Personal Assistant/Directie Secretaresse/Office Manager
Deze manager verwijderen  30334 - consultant
Deze manager verwijderen  17013 - General Manager/Production Manager/ICT
Deze manager verwijderen  92838 - Schoolleider/Clustermanager basisscholen/Directeur-bestuurde
Deze manager verwijderen  14798 - Financieel Ad Interim Manager
Deze manager verwijderen  185609 - Kaufm. Leitung / Leiter Finanz-u.Rechnungswesen
Deze manager verwijderen  41953 - Facilitair adviseur/ Interim Manager
Deze manager verwijderen  90988 - Logistiek Manager
Deze manager verwijderen  73460 - Senior Manager
Deze manager verwijderen  90519 - interim manager customer service, office management operatio
Deze manager verwijderen  53662 - CEO of COO in medium sized, branded, (fast moving) consumer
Deze manager verwijderen  53894 - Purchasing & Supply Chain


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :