Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

2003 - heden
Zelfstandig gevestigd als interim manager
Uitgevoerde opdrachten:

september 2007 – februari 2008 OPG Groep NV, Utrecht
Als Senior Auditor binnen een sterk gedecentraliseerde OPG organisatie werkzaam geweest.
De werkzaamheden bestonden uit:
- Het voeren van overleg op directieniveau en het
2e echelon.
- Het plannen, aansturen en managen van operationele audit
voor verschillende Business Units
• Aansturen van audit teams vaktechnisch verantwoordelijk
voor de audits voeren van eindbesprekingen met de
gecontroleerde rapporten en presenteren van de audit
uitkomsten en aanbevelingen aan de Raad van Bestuur en
het BU- management.

februari – juli 2007: St. Ziekenhuis Walcheren, Jaarwerk 2006
In deze periode zijn werkzaamheden uitgevoerd als manager financiële administratie. De werkzaamheden bestonden uit:
- Het coördineren en verzorgen van het jaarwerk van
twee zorginstellingen;
- Het aansturen van de financieel administratieve dienst
(9 FTE);
- Verantwoordelijk voor de maandelijkse rapportages
- Verantwoordelijk voor het beheer van de algehele
administratie, inclusief de interne controle
- Verantwoordelijk voor de bewaking van het wettelijk
budget aanvaardbare kosten
- Contactpersoon externe accountant
- Verantwoordelijk voor verbetertrajecten in verband met
de financiële bedrijfsvoering (effectiviteit,
efficiency, rechtmatigheid)
- Het verzorgen van financiële trainingen (DBC,
Budgethouderschap)

Januari – februari 2007: St. UMC Radboud, Projectmanagement
Dit betrof een opdracht die tot en met begin februari is uitgevoerd en betrof een specifiek onderzoek naar de toereikendheid van de egalisatierekeningen t.b.v. de jaarrekening 2006 en de interne beheersing. In dit onderzoek spelen diverse complexere factoren, waaronder de voorschriften VWS en OCW en de grondslagen vanuit het jaarrekeningregime een rol. Hiervoor is op hoger managementniveau als ook met externe partijen (w.o. het Ministerie van VWS, Onderwijs en de externe accountant) strategisch overleg gevoerd. Onze meerwaarde heeft gelegen in een aanpak waarbij de inhoudelijke kennis overdraagbaar is gemaakt.

Augustus – december 2006: ING Bank, Corporate Audit Services, Assistant Audit manager
De werkzaamheden bestonden uit:
- Vaktechnisch verantwoordelijk voor het plannen,
aansturen, beoordelen van operational audits op het
gebied van Facility, HRM en Specifieke ‘klokkenluiders’
audits.
- Eerste aanspreekpunt voor de divisiedirectie, de externe
auditors en de audit committee.
- Aansturen van audit teams


Feb. 2005 – heden: Amphia Ziekenhuis
Het Amphia Ziekenhuis is het grootste niet-academisch ziekenhuis van Nederland (3.400 FTE en EUR 255 mio. Budget). Als Coördinator Managementinformatie en Statistiek aansturing gegeven aan een afdeling van 3,5 FTE. Verantwoordelijk voor alle managementinformatie zoals productierapportages, -prognoses, Amphia Score (Balanced Scorecard). Specifieke taken betroffen het (door)ontwikkelen van de Planning & Control cyclus, het verbeteren van diverse analytische methode en het verbeteren van het zelflerende vermogen van de zorginstelling.

Daarnaast verantwoordelijk voor het ontwerp en de invoering van de Administratieve Organisatie van de DBC registratie en facturering. Hierdoor organisatiebreed betrokken bij alle facetten van deze actuele kostprijsmethodiek. In het bijzonder de integratie van het medische zorgproces (specialisten) en de interne ziekenhuisorganisatie vormt een bijzonder en interessant aandachtspunt.

Okt. 2004 – feb.2005 : Stichting Savelanden: Controller
Verantwoordelijk voor het financieel beheer van deze Zorginstelling (800 fte’s en EUR 45 mio. Budget). Als Controller aansturing gegeven aan een afdeling van ca. 19 medewerkers (P&C, Financiële administratie, personeels- en salarisadministratie). Specifieke taken betroffen het:

 Doorontwikkelen van de managementrapportage;
 Verzorgen begroting 2005;
 Formatieberekeningen en berekeningen sociaal plan in het kader van een reorganisatie;
 Liquidatie van nevenstichtingen.
 Projectleider Zorgzwaarte (onderdeel functiegerichte bekostiging)
 Implementatie kostprijsmethodieken;
 Implementatie budgethouderschap;
 Implementatie ESF projectorganisatie (AO/IC)

SES Europe NV/SA (Tienen, België)
In de periode augustus – oktober 2004 werkzaam geweest ter ondersteuning van de afdeling Planning & Control in het kader van een overname/due dilligence opdracht. Al daar zijn werkzaamheden verricht die verband houden met de maandrapportage, de inrichting van de Fixed Asset Ledger en andere kleinere werkzaamheden.

KLIQ B.V. Apeldoorn
Kliq B.V. is een nieuwe vennootschap waarin de activiteiten van KLIQ Reïntegratie B.V. zijn voortgezet. In de periode maart – juni 2004 als Hoofd Finance verantwoordelijk geweest voor de afdeling Finance. De afdeling bestaat uit ca. 12 FTE’s. In deze hoedanigheid zijn de volgende opdrachten vervuld:

 Opstellen jaarrekening 2003 KLIQ B.V.
 Maandelijkse rapportage per district
 Herstructurering van administratieve procedures (efficiency, effectiviteit)
 Verbeteringstrajecten financieel systeem
 Personeelsbeleid afdeling Finance
 ICT beleid (aansturing van functioneel beheer financieel pakket)

Als Hoofd Finance is verder mede vorm gegeven aan het financieel beleid en zijn interne en externe ontwikkelingen vertaald naar financiële consequenties voor de organisatie.


STICHTING SAVELANDEN
In de periode augustus 2003 tot en met januari 2004 werkzaam geweest bij Stichting Savelanden te Bergen op Zoom. De opdracht betrof de vervanging van het Hoofd Planning & Control wegens zwangerschapsverlof. In deze periode zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

• Opstellen en verzorgen van de managementinformatie
• Opstellen en verzorgen van de begroting en de budgetten
• Interne controle op de bedrijfsprocessen
• Adviseren van de manager Personeel & Financiën
• Branchespecifieke werkzaamheden.

KLIQ REÏNTEGRATIE B.V.
In de periode januari – juli 2003 gedetacheerd geweest bij KLIQ Reïntegratie B.V. te Amersfoort. Gedurende deze periode is in hoofdzaak opgetreden als crisis manager ad interim. De volgende opdrachten zijn uitgevoerd:

Projectleider jaarrekeningtraject van de Regio Noord West te Amsterdam. Projectteam bestond uit 8 andere projectleden. Dit team heeft in een korte periode de knelpunten in het jaarrekeningtraject weten op te lossen en een regionale jaarrekening aangeleverd;
Reorganisatie en verplaatsing van de financiële administratie van Amsterdam naar Gouda (projectteam bestond uit 6 andere projectleden). De regionale financiële administratie is daarbij fysiek overgebracht en geïncorporeerd in de administratie van een andere regio. Specifieke knelpunten hierbij waren bewaking externe relaties, afstemming administratieve procedures en uniformering van methoden, technieken en documentatie;
Projectleider van een landelijk project (het landelijke projectteam bestond uit circa 9 projectleden). Het concreet bereikte resultaat is het oplossen van alle (landelijke en regionale) knelpunten bij de inning van vorderingen en het schonen van de totale debiteurenadministratie;
Oplossen van knelpunten op het gebied van grote ESF projecten met een G6-gemeente.

2001 - 2002 KPMG Accountants Breda
Ervaren Supervisor
Als Openbare accountant bestonden mijn werkzaamheden uit met name jaarrekeningcontrole opdrachten. In grote lijnen bestaan deze opdrachten uit de deelwerkzaamheden:
• Planning van de controle
• Communicatie met de cliënt
• Aansturen van het controleteam (2-5 medewerkers)
• Beoordelen van uitgevoerde werkzaamheden door teamleden
• Verzorgen van (concept)rapportage (accountantsverklaringen, managementletters, e.d.)

In deze periode zijn jaarrekeningcontroles uitgevoerd voor cliënten in de volgende branches:

• Bouwbedrijven/Aannemers (Utiliteit, Woningbouw, Water- en Wegenbouw);
• Industrie: Crop protection
• Wapenindustrie
• Grootwinkelbedrijven
• Handelsbedrijven (w.o. import en export organisaties)
1995 - 2001 Deloitte & Touche Accountants Breda/Bergen op Zoom

Trainee, Supervisor and junior manager
Ik ben mijn carrière bij Deloitte & Touche Accountants te Breda begonnen. Mijn werkzaamheden bestonden hoofdzakelijk uit jaarrekeningcontroles van nationale en internationale cliënten maar ook Not for profit instellingen.
Daarnaast zijn ook diverse ad interim opdrachten vervuld als financieel verantwoordelijke/deskundige voor diverse cliënten in de volgende branches:
Bouwindustrie
Diverse productiebedrijven (chemie, landbouwproducten en food);
Gezondheidszorg

Als ad interim professional heb ik onder meer de volgende werkzaamheden verricht:

• implementatie interne controle systemen
• herstructurering rapportagecyclus
• Opstellen van begrotingen, prognoses en budgetten
• Leiding geven aan projecten gericht op de verbetering van administratieve procedures (salarissen, inkoop, verkoop)

Naast de jaarrekeningcontroles en de ad interim opdrachten heb ik ook geparticipeerd in diverse due diligence opdrachten.


Opleiding interimmanager

1995 – 1999 Katholieke Universiteit Brabant Tilburg
Postdoctoraal Accountancy RA

1990 - 1995 Hogeschool West Brabant Breda
HEAO - RA
1987 - 1990 Delta College Middelburg
MEAO - BA
1984 - 1987 Oranje Nassau Mavo Middelburg
MAVO
In de periode 1995 tot en met heden zijn de volgende cursussen gevolgd en afgerond:

- KPMG Business School 2x 5 dagen in 2002/2003
- Excellent communiceren in 2001 (3 dagen)
- AO in beweging (1997,1999 en 2001)
- Diverse cursussen gevolgd op het gebied van ‘soft skills’ en leiding geven (in 1999 – 2003)

Praktijkcursus IFRS /EUROFORUM en PWC. Certificaat behaald. Studiebelasting: 80 uur.
2007 VERA cursus Management Control, NIVRA
2007 VERA cursus VGC, NIVRA (verplichte cursus)
Maart 2008 Cursus Actief in Overnames, Alex van Groningen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- Planning & Controle werkzaamheden
- opzetten en implementeren van interne controle systemen
- Veel ervaring met Office toepassingen van Microsoft
- werker, hands on mentaliteit

Talenkennis interimmanager

- Nederlands
- Engels

Overig

Mijn persoonlijkheid kan het beste omschreven worden als een doener met een praktische werkaanpak. Ik ben in staat zowel zelfstandig als in een team adequaat te functioneren.
Ik heb ruime ervaring in het aansturen van mensen in projectvorm en in lijnfuncties. Mijn stijl van leidinggeven stem ik af op de behoefte van de medewerker. Deze kan variëren van coach/facilitator tot intensieve begeleiding. Deze is afhankelijk van de kennis en ervaring van de medewerker.


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  67534 - (Financieel) Directeur / Financieel Manager / Controller
Deze manager verwijderen  73130 - interim- en verandermanager
Deze manager verwijderen  65808 - Manager / Veranderaar / Projectleider / Trainer / Adviseur
Deze manager verwijderen  201032 - Finance Director / Sr. Controller
Deze manager verwijderen  91211 - Business Improvement Consultant
Deze manager verwijderen  84856 - Consultant publieke sector
Deze manager verwijderen  187689 - Interimsmanager
Deze manager verwijderen  33893 - ERP-consultant, projectleider
Deze manager verwijderen  14816 - Manager
Deze manager verwijderen  92640 - Interimmanager / Adviseur op tactisch - strategisch niveau
Deze manager verwijderen  60800 - commercieel directeur - zaakvoerder
Deze manager verwijderen  31734 - sr.consultant/psycholoog assessment center/organisatieadvies
Deze manager verwijderen  76049 - parttime directeur non-profitinstelling (12 uur pw)
Deze manager verwijderen  198750 - CFO / CRO / Programmamanager / Verander manager
Deze manager verwijderen  58306 - conceptontwikkeling/projectontwikkeling
Deze manager verwijderen  196479 - erfahrener Interimsmanager
Deze manager verwijderen  198593 - Professioneel Management Assistent/ Project assistent
Deze manager verwijderen  80940 - International Trade
Deze manager verwijderen  25971 - Finance Manager / Finance Controller
Deze manager verwijderen  197875 - CEO, CFO,
Deze manager verwijderen  71754 - Manager
Deze manager verwijderen  26136 - Administrateur, Controller, Hoofd Administratie
Deze manager verwijderen  84816 - Interim manager (directie en facility management)
Deze manager verwijderen  83483 - Management Accountant
Deze manager verwijderen  15672 - Operationeel- & ProjectManager, Directie
Deze manager verwijderen  91775 - Ondernemer
Deze manager verwijderen  63498 - Interim
Deze manager verwijderen  43338 - Interim finance professional
Deze manager verwijderen  85352 - Purchasing Manager
Deze manager verwijderen  27131 - directeur, interim manager, programmamanager
Deze manager verwijderen  62504 - Controller / Financieel Manager
Deze manager verwijderen  34371 - Senior Projectmanager FM & ICT
Deze manager verwijderen  43550 - administratief of leidinggevend
Deze manager verwijderen  14347 - interim project-, programmamanager
Deze manager verwijderen  54612 - manager
Deze manager verwijderen  92058 - financieel manager/controller/projectcontroller
Deze manager verwijderen  194319 - CFO Chief Financial Officer and Board Member, Corporate Fina
Deze manager verwijderen  199154 - directie management
Deze manager verwijderen  190985 - Interim Finance Director
Deze manager verwijderen  72327 - Recruiter / HRM
Deze manager verwijderen  90963 - Lijn- en projectmanagement
Deze manager verwijderen  27516 - Interim Operations manager
Deze manager verwijderen  79310 - interim project management
Deze manager verwijderen  79703 - Black belt / Logistiek Projectmanager
Deze manager verwijderen  92503 - Finance Manager/Controller
Deze manager verwijderen  86806 - Project/programma management
Deze manager verwijderen  200642 - production manager
Deze manager verwijderen  72117 - HRM Manager
Deze manager verwijderen  40567 - gecertificeerd Lean Six Sigma Black Belt
Deze manager verwijderen  69939 - General manager/operations manager
Deze manager verwijderen  200800 - HRD/COO
Deze manager verwijderen  10357 - Financieel Manager
Deze manager verwijderen  52818 - Project Manager_Computer Validation Manager_ERP Consultant
Deze manager verwijderen  45778 - Group FD / operations director
Deze manager verwijderen  195055 - Risk Management and Valuation
Deze manager verwijderen  10312 - Director of Finance
Deze manager verwijderen  15126 - Manager HRM
Deze manager verwijderen  87505 - Interim manager
Deze manager verwijderen  199536 - Interim manager with (international) CFO - CEO experience
Deze manager verwijderen  201112 - QA
Deze manager verwijderen  83306 - Human Resource Manager
Deze manager verwijderen  53358 - Interim Eventmanager
Deze manager verwijderen  48917 - manager
Deze manager verwijderen  23422 - Afdelingsmanager
Deze manager verwijderen  84446 - Project en verandermanager
Deze manager verwijderen  199930 - Ervaren interim manager, business-architect en veranderaar
Deze manager verwijderen  80700 - Managerial
Deze manager verwijderen  40566 - Financieel Interim Manager
Deze manager verwijderen  42474 - Interim Finance Transitions Director - Direction, Delivery a
Deze manager verwijderen  20828 - manager/director innovation
Deze manager verwijderen  46562 - manager zorg, manager P&O
Deze manager verwijderen  83708 - Logistiek, Financiele administratie
Deze manager verwijderen  195756 - Projektmanagement, Projektleiter, Koordinator Logistik, Seni
Deze manager verwijderen  192284 - Erfahrener Manager für Ihr Unternehmen
Deze manager verwijderen  36835 - Projectleider Teamleider
Deze manager verwijderen  193620 - Financial Controller
Deze manager verwijderen  36596 - Directeur Operations, COO, CEO, CPO, projectmanager, inkoopm
Deze manager verwijderen  32240 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  45442 - Adminstratief medewerker
Deze manager verwijderen  30170 - Sales Support Manager/Supply Chian Manager
Deze manager verwijderen  58260 - Financial Controller / manager Bedrijfsvoering / manager P&O
Deze manager verwijderen  44774 - Logistiek manager
Deze manager verwijderen  36184 - Financial manager / controller


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :