Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Controller, Manager

Interim Controller, Manager

Werkervaring interimmanager

Quaron NV Zwijndrecht 22 maart 2010 – 31 augustus 2010
Functie: Financieel Directeur a.i.
•Aandachtsgebied : F&A – Douane & Salarisadministratie
Inhoud:
Verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken met aandacht voor:
Aansturing & coaching medewerkers afdeling 10 fte;
Proces optimalisatie (o.a. Administratieve Emballage process, Debiteuren, Betalingen);
Cash management (vreemde valuta. documentair krediet.)
Reporting (maand rapportage’s, cashflow, adhoc)
Forecasting (Cashflow & P&L)
Advisering Business Unit Managers, MRP-groep, PGM-groep en overige
Beoordelen van kredietlimiet faciliteiten klanten
Beoordelen investeringen
Lid van Management Team Quaron NV Zwijndrecht
Contacten en overleg met overige stakeholders:
(holding, overige groep maatschappijen, leveranciers, klanten, bank, verzekeraars, accountant etc…)

K•pabel / BSW Bedrijven (Gemeente Breda re-integratie) 1 oktober 2009 – 31 januari 2010
Functie: Manager bedrijfsbureau K•pabel a.i.
•Aandachtsgebied : Afdeling bedrijfsbureau
Inhoud:
Herinrichten afdeling Bedrijfsbureau K•pabel om beter grip te krijgen op de lopende en nieuw op te zetten processen en contracten met Gemeente Breda Sociale Zaken & UWV.
Het optimaliseren van interne processen zoals; contract management, facturering, projecten.
Diverse projecten o.a. IRO’s, Werk NU, Wij Werken, Herijking, Aanvraag loonkosten subsidie 55+, subsidie begeleid werken, overige LKS
Aansturing, leiding geven, medewerkers van de afdeling (8 medewerkers).
Optimaliseren van informatie systemen, cliënt volg systeem IW/3 beter inzetten, waardoor het gebruik van microsoft Excel terug gedrongen kan worden.
Voorbereidingen treffen voor her-audit kwaliteitskeurmerk Blik op Werk .
Advisering directie K•pabel omtrent tarieven en kostprijzen.
Herontwikkelen van tijdschrijven, waardoor beter ingespeeld kan worden op toekomstige voor- en nacalculaties.
Coördinatie “Projectleider” diverse kleine projecten; Webwinkel, Marokkaanse riemen, overige
Lid van K•pabel management team.
Diverse overleg momenten met Gemeente Breda, Sociale Zaken omtrent diverse contracten

Stichting Prisma (gehandicaptenzorg) 1 oktober 2007 - 30 september 2009
Functie: Controller a.i.
•Aandachtsgebied : Financiële administratie
Inhoud:
Optimaliseren van management informatie rapportages, kennisoverdracht gebruik Business Warehouse (SAP) tbv rapportages. Functioneel leidinggeven aan debiteuren- crediteurenafdeling & cliëntenadministratie (15 medewerkers). Adviseur Regio -Managers Beheer en Middelen mbt Wet- en regelgeving / beleid NZA kaderregeling en financiële performance (7 regio’s). Optimaliseren van administratieve processen. Ad Hoc projecten. ZZP 2009 / 2010- 2011 vertaling van beleid naar inrichting en administratieve processen. Contractmanagement

•Aandachtsgebied : Klantenservice
Inhoud:
Herontwikkelen van (administratief) proces om inzicht en grip te krijgen op de tijdsbesteding Behandelaars. Zorg dragen dat er meer grip ontstaan wie betaald. (klant, AWBZ of Ziektekostenverzekeraar). Advisering opzetten Afsprakenbureau, pilot inzet behandelaars (SLA) tussen regio 1 en expertisecentrum

•Aandachtsgebied : Migratie Careview III (SAP)
Inhoud:
Lid van werkgroep voor herinrichting Careview III upgrade van 2.8. Als gevolg van het doorontwikkelen van Careview III is het een complete her installatie. Diverse functionaliteiten zijn veranderd / verbeterd. Doelstelling is om gereed te zijn juli 2009.

•Aandachtsgebied : Manager Beheer & middelen Regio Biezenmortel
Inhoud:
Vertaling van ZZP consequenties en financiële performance. Ombuiging van huidige denk en werkwijze naar een meer cost efficiëntere regio bedrijfsvoering, waarbij de kwaliteit van de zorg in een betere balans komt met de financiering van de Zorg.



Rabobank Nederland (AOB Domein) 23 november 2006 - 30 september 2007
Functie: Member Operational Risk Management a.i.
•Aandachtsgebied : Rol en Autorisatiegroepbeheer
Inhoud:
Bewerkstelligen dat de aanbevelingen vanuit de DNB Audit, voorvloeiende uit Basel II, juist en tijdig worden geïmplementeerd. Uitvoering geven aan Risk Management
Adviseren en controleren of de nieuwe en mutatie aanvragen voor Rollen en Autorisatiegroepen voldeden aan de daar voor opgestelde criteria.
Periodiek controles uitvoeren waardoor gewaarborgd bleef dat de juiste medewerkers aan de juiste Rollen en Autorisatiegroepen gekoppeld waren. RBAC (Role Based Access Control)

•Aandachtsgebied : Business Continuity Management
Inhoud:
Optreden als coördinator tussen het programma (projectteam) en de teamleiders binnen de diverse afdelingen binnen Operations Betalen en Sparen.


Yarden Holding BV 11 september 2006 - 17 november 2006
Functie: Assistant Planning & Control a.i
•Optimalisatie en beheren Balance Score Card 2006 / 2007
•Optimalisatie van (financiële) management rapportages
•Toetsen en efficiency doorvoeren m.b.t. project Transfer Pricing

Shell Nederland Chemie BV maart 2005 - 8 september 2006
Functie: Controller Service Contracts & Service Departments a.i.
•Het uitvoeren van controles op de volledigheid en juistheid van doorbelastingen: van Shell Nederland
Raffinaderij (SNR) aan Shell Nederland Chemicals (SNC) en 3e partijen. Van Shell Nederland
Chemicals aan 3e partijen.
•Het factureren van bovengenoemde doorbelastingen aan 3e partijen op de site Pernis en Moerdijk.
•Het analyseren van afwijkingen tussen gefactureerde actuals en geadviseerd budget.
•Het optimaliseren van de werkzaamheden voor de afdeling Service Contracts.
•Het optimaliseren van de kostenstructuur van SNC.
•Deelname aan diverse projectteams en overlegorganen.
•Opstellen Budget OEB (Other Exited Business) 2006 parties op kwartaal basis analyse Actuals vd Budget.
•Verzorgen van diverse management rapportages:
•Maintenance management info
•Jaarplan / KPI


St. Zorgwijzer te Poeldijk / Pieter van Foreest te Maasland februari 2004 - maart 2005
Functie: Controller a.i.
Afdeling EAD (Economische, Administratieve Dienst)
De taak was om als controller (HEAD) samen met de ad interim manager en de medewerksters van de afdeling (6 parttime dames + 1 heer) de geconsolideerde jaarrekeningen 2003 – 2004 samen te stellen overeenkomstig richtlijnen RJZ en CTG-Zaio. (College Tarieven Gezondheidszorg)
•Dagelijkse aansturing, begeleiding van de medewerksters ten aanzien van werk en taak verdeling.
•Contactpersoon voor de accountant tijdens jaarrekening controle.
•Contact persoon software leverancier mbt implementatie SAP en genereren van rapportages
•Opstellen van het nacalculatieformulier 2002 / 2003 / 2004 (2002 ivm dispuut met zorgkantoor).
•Opstellen begroting 2005 en budgetten.
•Voorbereiding ombuiging naar Kostprijs gerichte bekostiging
•Gesprekken met de directie over resultaten en consequenties.
•Contacten met Zorgkantoor DSW te Schiedam en CTG Utrecht.

Webo Heftrucks BV juli 2003 - november 2003
Functie: Controller a.i. 1 dag per week
Functie binnen opdracht: adviseren en ondersteunen tijdens het veranderingsproces van
ISO 9002:1994 naar ISO 9001: 2000.
•Uitvoeren van Gap analyse; wat moet er nog veranderen aan de huidige handboek(en), procedures en documentatie om te voldoen aan de normen gesteld binnen ISO 9001:2000.
•Plan van Aanpak opstellen.
•Geven van presentatie wat de verschillen zijn tussen de oude en de nieuwe norm, tevens medewerkers attenderen wat er allemaal veranderend a.g.v. de nieuwe norm.
•Begeleiden en herschrijven van aanwezige procedures en kwaliteitshandboek.
•Opzetten procedure mbt Klanttevredenheid.
•Begeleiden van directie en MT bij opstellen strategie, beleidsplan en SMART doelstellingen verwoordt in een jaarplan.
•Uitvoeren van interne audit.
•Medewerkers voorbereiden voor externe audit.
•Begeleiden van de externe audit door TÜV Nederland BV.

Shell Nederland Chemie BV augustus 2001 – januari 2004
Functie: Assisteren European Stockaccountant a.i. juni 2003 – januari 2004
•Adviseren en evt. oplossen van ad-hoc problemen die bij de diverse verschillende Europese plants
of buiten installaties voordoen.
•Mee ontwikkelen van diverse rapportages ter verbetering van de kwaliteit.

Additioneel project: oktober 2003 – december 2003
•Deelnemen in project team Report study Migration alliance to GSAP. In verband met dat besloten
is SAP R/3 alliance geleidelijk omgezet wordt naar iets anders binnen de komende jaren, zal Chemicals
Europa volledig moeten migreren naar Global SAP. De bedoeling van de studie is om te kijken naar
de mogelijkheden hoe de huidige structuur opgezet kan worden binnen Global Sap.

Functie: Local stock accountant a.i. Pernis & Moerdijk januari 2003 - juni 2003
•Schrijven van procedures en werkinstructies rol local stock accountant.
•Monitoring Maand Einde Proces ( volgen voortgang ivm strak tijdschema -afsluiting kwantitatief in
3 dagen-).
•Adresseren van issues ontstaan gedurende de maandafsluiting
Advisering Area Controllers op allerlei gebied.
•Inwerken en begeleiden van nieuwe medewerker Local Stock Accountant Pernis & Moerdijk.
•Opstellen van richtlijnen en rapportages om de efficiency en kwaliteit.

Functie: Ondersteuning Stock Accountant SNC mei 2002 - januari 2003
•Advisering & oplossen van allerlei problemen in relatie met voorraden.
•Inventarisering en opschoning oneigenlijke voorraadposities binnen Pernis & Moerdijk incl. alle buiten
opslaginstallaties.
•Tijdens maandafsluitingen zorgdragen dat de pijpleiding transporten van bulk stromen o.a. naphta,
Ethylene & Propylene administratief juist verantwoord werden.
•Training mbt overgang naar GLOBAL SAP.
•Cut-over proces; overgang van Shell Nederland Chemie BV naar Shell Chemicals Europe BV.

Additioneel project: juni 2002 - oktober 2002
•Deelnemen in projectteam die verantwoordelijk was voor het bouwen van een kosten structuur die
er voor zorgt dat er een audit trial mogelijk blijft nadat de vaste kosten geïnterfaced zijn van SAP R/3
(alliance) naar SAP R/3 Global SAP. Dit als gevolg dat de kosten structuur zoals aanwezig in alliance
niet opgezet kan worden in GLOBAL SAP.
•Deelnemen in projectteam (samen met leden van de Quality afdeling) om te komen tot een
standaardisatie van afdelingsjaarplannen met als doel de afdelingsjaarplannen te integreren in de
management informatie rapportage. (Balance Score Card concept).

Additioneel project: mei 2002 – augustus 2002
•Assisteren tijdens budget proces 2002 bij het creëren van costcenters; costcenter hiërarchieën en
assestment cycles in SAP R/3. (alliance).

Functie: Area Controller a.i. Plant MEOD januari 2002 - mei 2002
•Overleg en advisering (assistent) fabriekmanager, fabriek en onderhoudscoördinator.
•Opstellen van productie rendementen in SAP R/2, gebruik makende van diverse spreadsheets.
•Analyse en opstellen verklaringen mbt delta stock posities.
•Analyse en opstellen rapportage manufacturing variances (efficiency verschillen).
•Rapportage bespreken met fabriek manager en evt. fabriek technoloog.
•Monitoren vaste kosten in SAP R/3 (alliance) (actuals vs budget).
•Opstellen en analyse van vaste kosten rapportages tbv local en Global management accounting.
•Beantwoorden van vragen vanuit de PBU (Product Business Unit).
•Inwerken en begeleiden de nieuwe Area-Controller.



Additioneel project: augustus 2001 – december 2001
•ISO her-certificering 9001:2000 OE finance afdeling;

Functie: Stock accountant SNC-OE a.i. mei 2001 – januari 2002
•Assisteren stockaccountant in monitoring diverse processen:
•Dagelijkse interface tankmetingen van bronsysteem naar financieel systeem SAP R2 (volledigheid
controle) correcte kwantitatieve voorraadposities.
•Opstellen van rapportage m.b.t. CBS; KPMG; management informatie KPI’s; Maatschappij transfers;
Delta stock posities etc.
•Autorisatie Losses & Gains.
•Aansturen van Area-Controllers mbt opleveren data juist, tijdig en volledig.
•Ondersteunen & adviseren Supply Chain medewerkers.
Landis ICT te Utrecht februari 2000 – mei 2001
Functie: administrateur/ Project leider / Credit Control – Management a.i.
•Leiding geven aan een project team (4 medewerkers en 3 interim medewerkers)
•Het inzichtelijk gaan brengen van de openstaande debiteuren, crediteuren positie.
•Inbaar, Incourant, Betaalbaarstelling, Voorziening treffen.
•Bedragen welke te innen zijn ook daadwerkelijk proberen te cashen.
•Onderhandelen met grote spelers in de ICT markt Cisco, 3COM, Nortel, Intel, etc…
•Verzorgen van voortgang rapportages
•Verzorgen van diverse financiële c.q. boekhoudkundige activiteiten
•Creëren van rapportages binnen de Acess-Database
• Zorg dragen dat de achterstanden weggewerkt werden en dat alle werkzaamheden correct, juist en tijdig
verricht werden, waardoor de ingediende claims afgedragen konden worden aan de verkoopkantoren
en geïnd bij de diverse leveranciers.
BS Forklifts International B.V. 1992 – februari 2000
Functie: Administrateur
Bredase Polystyrene Maatschappij (NOVA Chemicals) 1991 t/m 1992
Functie: administrateur (via Randstad)
Kennis Transport BV 1990 t/m 1991
Functie: administrateur
Vreijsen Douane Expediteurs BV 1988 t/m 1990
Functie: douane declarant
Doms Tours 1987 t/m 1988
Functie: Administratief medewerker

Opleiding interimmanager

•Master Finance & Control(afronding vermoedelijk 2010)
•Academische Leergang Financial Controller (2009) Diploma: JA
•HOFAM Qualified Controller opleiding (2003) Diploma: JA
•SPD (2000) 9 certificaten
•MBA Moderne Bedrijfs Administratie (1990) Diploma: JA
•MEAO (1987) Diploma: JA
•MAVO (1983) Diploma: JA

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

Overig

• Procedures schrijven (Gevolgd bij Shell)
• Excel voor Financiële Managers
• MS Excel voor gevorderden
• Communicatieve vaardigheden
• Computerboekhouden
• Leidinggeven in de praktijk (Gevolgd bij Centrum voor Creativisme)
• Persoonlijke effectiviteit (Gevolgd bij Centrum voor Creativisme)
• Advanced Dari Professional (Gevolgd bij Centrum voor Creativisme)
• SAP R/3 Global SAP en reporting tool Business Warehouse (Gevolgd bij Shell)
• SAP R/3 Finance, Controling en Material Management (Gevolgd bij Shell)
• SAP R/3 Activa en Projecten (Gevolgd bij St. Zorgwijzer)
• Masterclass “In Control” (Gevolgd bij Rabobank Nederland)
• Prince 2 foundation
• Masterclass Leadership (New Port Business Academy / Krok University Kiev)


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  200957 - Supply Chain / Verander manager
Deze manager verwijderen  30534 - Controller / manager bedrijfsvoering
Deze manager verwijderen  75367 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  199732 - Senior HR Professional
Deze manager verwijderen  30499 - interim- en projectmanagement, consulting
Deze manager verwijderen  192954 - Geschäftsleitung, Bereichsleitung, Pionierin
Deze manager verwijderen  52014 - Process, Quality, Project, ICT and Interim Management
Deze manager verwijderen  48034 - Resultaat gericht, down-to-earth (project) managment
Deze manager verwijderen  198658 - Interim manager, project/programma-manager,coach
Deze manager verwijderen  42779 - consultant/interim manager
Deze manager verwijderen  200946 - Interim Manager - industriële project ervaring
Deze manager verwijderen  199563 - interim manager & adviseur
Deze manager verwijderen  86866 - Inforganisator
Deze manager verwijderen  43307 - Operationeel-, Commercieel, Algemeen-, HR Manager
Deze manager verwijderen  29701 - Interim Manager Voedingsdienst
Deze manager verwijderen  68330 - Finance Manager
Deze manager verwijderen  196518 - Interims-, Project-, Change-, General Mngr
Deze manager verwijderen  32420 - Facilitair & Inkoop
Deze manager verwijderen  48608 - algemeen directeur, lid raad van bestuur, gemeentesecretaris
Deze manager verwijderen  116319 - IT-Executive
Deze manager verwijderen  27497 - manager
Deze manager verwijderen  92702 - Operationeel Manager
Deze manager verwijderen  22926 - Technisch adviseur
Deze manager verwijderen  88982 - Management Assistent
Deze manager verwijderen  201014 - Manager Communicatie
Deze manager verwijderen  191469 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  192797 - Aufbau und Einführung Qualitätssicherung
Deze manager verwijderen  56235 - Manager
Deze manager verwijderen  28683 - Mr
Deze manager verwijderen  75776 - general manager
Deze manager verwijderen  43152 - Financial Controller Benelux
Deze manager verwijderen  67254 - interim of project manager
Deze manager verwijderen  195626 - CFO / Financial Director / Project Manager / Financial IM
Deze manager verwijderen  192485 - Interim Manager (Werkleiter, CFO, CEO,CRO) / Controller
Deze manager verwijderen  90719 - Consultant
Deze manager verwijderen  66791 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  47825 - Operational change manager
Deze manager verwijderen  56623 - Controller
Deze manager verwijderen  26773 - ( Project ) Manager
Deze manager verwijderen  49863 - HR manager
Deze manager verwijderen  92560 - Algemeen Management
Deze manager verwijderen  88940 - adviseur, consultant, interimmanager
Deze manager verwijderen  80972 - Director
Deze manager verwijderen  91723 - Transitiemanager / Programmamanager
Deze manager verwijderen  200653 - HR professional
Deze manager verwijderen  64518 - Project manager
Deze manager verwijderen  82121 - CFO Financieel manager Controller
Deze manager verwijderen  129483 - Qualified accountant
Deze manager verwijderen  15613 - Project & programmamanager/A.I. management
Deze manager verwijderen  91551 - interim manager supervisie
Deze manager verwijderen  54055 - Project & Change Manager (PMP) - General Management - CFO
Deze manager verwijderen  11302 - Projectmanager, interimmanager.
Deze manager verwijderen  198345 - Berater, Interims- Manager, Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  79193 - financieel verander manager
Deze manager verwijderen  78566 - Senior interim manager, coach en consultant
Deze manager verwijderen  90495 - Allround HR Manager / Loopbaancoach VAR WUO
Deze manager verwijderen  77620 - Manager
Deze manager verwijderen  30364 - Controller (Business & Financial)
Deze manager verwijderen  77125 - Management Consultant / Project Manager
Deze manager verwijderen  81758 - V arierend van project- tot eind verantwoordelijk
Deze manager verwijderen  31698 - manager
Deze manager verwijderen  20817 - Interim Payroll Consultant
Deze manager verwijderen  143814 - Experienced IT/Ops Director in Financial Industry
Deze manager verwijderen  34103 - Manager Credit & Collections
Deze manager verwijderen  140390 - Interim-Management Kaufmännische Leitung auf Zeit
Deze manager verwijderen  82083 - Consultant/ trainer/ manager / projectleider
Deze manager verwijderen  196923 - Geschäftsführer / Leiter Finanzen
Deze manager verwijderen  57562 - Project manager
Deze manager verwijderen  34523 - CFO / financieel manager / controller
Deze manager verwijderen  92859 - Office Manager/Secretaresse/PA/Administrative Professional
Deze manager verwijderen  25420 - CFO
Deze manager verwijderen  91331 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  194106 - Logistik-Manager, Spedition
Deze manager verwijderen  198844 - algemeen directeur
Deze manager verwijderen  26422 - A. I. management functie
Deze manager verwijderen  53892 - Financial manager-counsler-coach-trainer-consultant
Deze manager verwijderen  65651 - procesbegeleider
Deze manager verwijderen  92426 - Controller
Deze manager verwijderen  193022 - Turnaround / Finance Professional (CFO/COO/CEO)
Deze manager verwijderen  199195 - Clustermanager zorg & welzijn
Deze manager verwijderen  54225 - Project Manager / Proces Manager Outsourcing
Deze manager verwijderen  27013 - verandermanager zorg
Deze manager verwijderen  62332 - interim en projectmanager
Deze manager verwijderen  15534 - Interim HR Procesmanager/ HR Applicatiemanager
Deze manager verwijderen  200419 - Management/Directie
Deze manager verwijderen  194115 - Personalleiter, Human Resources Manager
Deze manager verwijderen  90979 - ICT Projectmanager / Programmamanager
Deze manager verwijderen  195647 - Interimsmanager
Deze manager verwijderen  41171 - Finance Director/C.F.O
Deze manager verwijderen  91992 - Verandermanager
Deze manager verwijderen  87140 - Manager ICT & projectmanager
Deze manager verwijderen  81128 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  196277 - CEO
Deze manager verwijderen  200426 - Interim HR Manager
Deze manager verwijderen  85763 - Interim manager/adviseur/coach
Deze manager verwijderen  39574 - Manager HRM
Deze manager verwijderen  13753 - Interim manager/project,manager
Deze manager verwijderen  92357 - hfd HRM, hfd. facilitair, hfd. front-office
Deze manager verwijderen  91789 - leidinggevende basis en VO onderwijs
Deze manager verwijderen  75313 - financieel manager / audit manager
Deze manager verwijderen  66249 - Communicatieadviseur
Deze manager verwijderen  35754 - Freelance controller
Deze manager verwijderen  81903 - Interim manager
Deze manager verwijderen  38817 - Programma-/project-/interim manager
Deze manager verwijderen  22569 - Interim-, verander- en programmamanager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :