Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Organisatie Adviseur met ICT achtergrond

Organisatie Adviseur met ICT achtergrond

Werkervaring interimmanager

Periode: 2008
Type opdracht: Teambuilding, teamcoaching, teamontwikkeling
Omgeving: Overheid
Situatie: Een team binnen een provincie voelt zich geen team. Dit team zou de “lead” moeten nemen maar doet dit nog niet. Dit team is wel een team dat opereert tussen en met meerdere afdelingen en zich verantwoordelijk voelt in het stroomlijnen van de processen.
Advies: Gefaseerde aanpak (omgevingsanalyse, vermogensonderzoek team en teamleden, actie en vernieuwing).
Resultaat: Eerste fase is afgerond. Team heeft een goed beeld van zichzelf en kan en wil dat uitdragen naar de rest van de organisatie.

Periode: 2006-2007
Type opdracht: Procesontwerp, procesimplementatie
Omgeving: Financiële instelling
Situatie: Verantwoordelijk voor het, in overleg met de diverse onderdelen (bank), vastleggen en accorderen van de bedrijfsbrede processen en procedures rond autorisatiebeheer. Daarna en daarnaast verantwoordelijk voor het vormgeven, coördineren en begeleiden van de implementatie van deze processen binnen alle organisatieonderdelen.
Advies: Opstellen plan van aanpak. Begeleiden en coachen van de diverse klanten bij de daadwerkelijke implementatie.
Resultaat: Opgeleverde producten (onder andere): beheerorganisatie rond de processen met benoemde vertegenwoordigers bij de klanten, ingerichte en werkende servicedesk, trainingsmateriaal voor de diverse doelgroepen en relevant communicatiemateriaal rond dit onderwerp.

Periode: 2006
Type opdracht: Workshop facilitation
Omgeving: Financiële instelling
Situatie: Het voorbereiden en geven van meerdere workshops binnen diverse onderdelen van de organisatie. De workshops hadden tot doel alle aspecten rond user access rond een applicatie inzichtelijk te krijgen. Tevens moest, per applicatie, een plan van aanpak vastgesteld worden om, voor wat betreft user access, in control te komen en te blijven. Dit zodat de bank kon voldoen aan de voor notatie op de Amerikaanse beurs noodzakelijke SOx compliancy. Daarnaast verantwoordelijk voor het coördineren en aansturen van de plannen van aanpak van 60 applicaties en dossiervorming.
Advies: Workshop voorbereiding en facilitation.
Resultaat: Ruim 20 workshops (3 daagse) gegeven. Applicaties in kaart gebracht.

Periode: 2005-2006
Type opdracht: Organisatieadvies, haalbaarheidsonderzoek
Omgeving: Financiële instelling
Situatie: Onderzoek naar de haalbaarheid en consequenties van het migreren van de bestaande FoxPro applicaties naar een .NET en SQL omgeving.
Advies: Opstellen plan van aanpak, interviews met alle betrokkenen. Presentatie aan management en Directie.
Resultaat: Op basis van dit onderzoek is een eindrapport opgesteld inclusief een plan van aanpak en begroting. Voorop stond een gewenste betrokkenheid van de medewerkers bij de migratie (zelf ook onderdelen mee ontwikkelen) en een gefaseerde ontwikkeling en oplevering (snel een werkbare applicatie).

Periode: 2005-2006
Type opdracht: Organisatieadvies, informatiebeveiliging
Omgeving: Overheid
Situatie: Realisatie van de eerste stap van de interne informatiebeveiliging en de beheersafspraken rond de koppeling met externe partijen. Daarnaast verantwoordelijk voor de begeleiding van het testen van de applicatieonderdelen die een koppeling realiseren met externe partijen.
Advies: Opstellen plan van aanpak, interviews met alle betrokkenen.
Resultaat: Het resultaat is een beschreven set procedures, instructies en afspraken, een voorstel tot het inrichten en opzetten van een beheersorganisatie inclusief bijbehorende procedures welke gefaseerd bedrijfsbreed geïmplementeerd kunnen worden.

Periode: 2005
Type opdracht: Organisatieadvies, proof of concept
Omgeving: Overheid
Situatie: Een grote gemeente wil, voorbereidend op de invoering van de authentieke registraties de interne gegevenshuishouding verbeteren. Onderzocht is welke oplossingsmogelijkheden er zijn en welke financiële, technische en organisatorische consequenties een mogelijke oplossing heeft gebaseerd op twee business cases.
Advies: Vormgeving en voorbereiding van een Proof of Concepts (POC) gegevensmanagement.
Resultaat: Onderzoek is afgerond met een advies, presentatie en een voorstel voor verdere uitwerking van één alternatief.

Periode 2003-2004
Sabbatical

Periode: 2001-2002
Type opdracht: Teamcoaching, DSDM
Omgeving: Overheid
Situatie: Bij de overgang naar / opgang in het CWI in het kader van de SUWI-wet is gekozen voor een nieuwe manier van sturen. Hiertoe is adequate management informatie noodzakelijk. Om dit beschikbaar te stellen is een omvangrijk datawarehouse project gestart met behulp van de DSDM ontwikkelmethode. Omdat deze organisatie nog geen ervaring had met deze methode is begeleiding en coaching gezocht in het toepassen van deze methode en moest DSDM in de organisatie geïntroduceerd worden.
Advies: Meerdere presentaties en cursussen gegeven aan zowel directie als projectleden en on the job training en coaching van projectleden.
Resultaat: De projectgroep verantwoordelijk voor het datawarehouse project is vertrouwd met de DSDM ontwikkelmethode. Er is binnen de organisatie draagvlak ontstaan voor verdere implementatie van DSDM. De eerste versie van het management informatie portaal is met enthousiasme ontvangen.

Periode: 2000-2001
Type opdracht: Projectmanagement
Omgeving: Overheid
Situatie: De organisatie werd, vooruitlopend op de vorming van het CWI, opgesplitst in 5 bedrijven. Het primaire systeem van deze organisatie moest vóór de juridische verzelfstandiging van deze 5 bedrijven ontvlecht worden (lees: ieder bedrijf moest zijn eigen versie krijgen) waarbij de bedrijfsvoering niet in gevaar mocht worden gebracht en rekening gehouden moest worden met alle nog lopende en toekomstige ontwikkelingen rond het primaire systeem. Daarnaast moest worden voldaan aan de eisen die het ministerie van SZW stelt (privacy wetgeving, voorkoming van concurrentievoordeel etc.).
Advies: Opstellen projectplan (geaccordeerd door alle 5 de betrokken partijen).
Resultaat: Het primaire systeem is op tijd en binnen budget gekloond. Daarnaast is inzichtelijk geworden welke activiteiten uitgevoerd moesten worden om de gekloonde systemen verder te schonen.

Periode: 2000
Type opdracht: Begeleiden RFI
Omgeving: Financiële instelling
Situatie: Om in een vroeg stadium potentiële klanten aan zich te kunnen binden is besloten een e-commerce en e-banking omgeving in te richten. Omdat niet alle benodigde expertise in huis aanwezig was moest met behulp van een RFI (single point of contact) gezocht worden naar een partij of combinatie van partijen die deze omgeving konden realiseren.
Advies: Om de inzendingen te kunnen controleren moest een e-commerce framework opgesteld worden toegespitst op de bij deze bank heersende problematiek.
Resultaat: Succesvol RFI (groot aantal inzendingen) en opgeleverd rapport.

Opleiding interimmanager

Opleiding
2008 - heden, In de Wind, opleiding voor Organisatieprofessionals. SIOO (universitair centrum voor organisatie- en veranderkunde).
1993 - 1995, Basisopleiding voor Organisatieadviseurs (BO). Post doctorale opleiding, Stichting interacademiale opleiding organisatiekunde en bestuurskunde (PAO/SIOO). Diploma april 1995.
1986 - 1990, Studie Psychologie, Rijksuniversiteit Leiden. Differentiatie: Arbeids- en organisatiepsychologie met als specialisaties Sociaal Wetenschappelijke Informatica en Groepsdynamica. Doctoraal 1990.

Trainingen
1998, Certified practitioner Dynamic Systems Development Method, ISEB: Information Systems Examinations Board
1998, Cliëntmanagement en mentorschap training, Krauthammer International
1998, DSDM practitioner course, version 3 with techniques, ICL Peritas
1997, Communicatietraining voor consultants, Krauthammer International
1995, Customer service training “het imago van de onderneming”, Mansal Nederland B.V.
1995, Training report writing, Baak
1994, Leergang intelligent management “ integratie van filosofie en management”, Chardon Management ABC
1991, Training “het sturen en leiden van kwaliteitsverbetering”, Organisatie Adviesgroep Challik
1986, Advanced Operation Course. Bachelor of Hamburgerology, Hamburger University, Oak Brook, Illinois (USA)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

In zijn werk speelt de brugfunctie tussen organisatie- en procesinrichting enerzijds, en de bijpassende informatievoorziening anderzijds, een belangrijke rol. Zijn kennis en ervaring op deze gebieden stelt hem in staat om klanten over dergelijke processen te adviseren en hen te begeleiden vanaf het ontwerp tot en met de implementatie. Hij heeft tevens leiding gegeven aan multidisciplinaire teams van informatieanalisten, gebruikers, systeemontwerpers en programmeurs, verantwoordelijk voor de volledige of gedeeltelijke realisatie van complexe informatiesystemen. Hij heeft daarnaast ervaring met het organiseren, faciliteren en geven van workshops.

Talenkennis interimmanager

Engels uitstekend in woord en geschrift
Duits matig in woord en geschrift
Frans matig in woord en geschrift
Spaans matig in woord en geschrift

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  69621 - Finance Manager/Controller
Deze manager verwijderen  84634 - interim manager en consultancy
Deze manager verwijderen  43061 - Junior Consultant
Deze manager verwijderen  190913 - European Operations Director
Deze manager verwijderen  28546 - Programma- of projectmanager
Deze manager verwijderen  45099 - Interim manager
Deze manager verwijderen  163466 - Consultant / Interim Finance
Deze manager verwijderen  74344 - Hoofd Financiën en Control
Deze manager verwijderen  83124 - projectbeheersing & bedrijfsvoering
Deze manager verwijderen  16753 - International Senior Project Manager
Deze manager verwijderen  48997 - General Manager
Deze manager verwijderen  62398 - Controller / auditor
Deze manager verwijderen  33322 - Regiomanager Ouder- en Kindzorg
Deze manager verwijderen  37057 - demand and supply planning manager
Deze manager verwijderen  18613 - Interim hoofd PSA afdeling
Deze manager verwijderen  91818 - interim management
Deze manager verwijderen  61132 - Trilingual Interim MD or FD
Deze manager verwijderen  35225 - manager
Deze manager verwijderen  55472 - Interim Manager ICT
Deze manager verwijderen  37132 - Consultant en Coach
Deze manager verwijderen  164753 - Finanz- & Rechnungswesen Fachkraft
Deze manager verwijderen  91939 - Finance Director / CFO / Sr. Business Controller
Deze manager verwijderen  54874 - Projectleider
Deze manager verwijderen  56849 - Ervaren projectmanager en procesbeheerder
Deze manager verwijderen  13626 - interim-/crisismanager
Deze manager verwijderen  61280 - Interim & Project Manager
Deze manager verwijderen  80044 - Interim & Change Manager
Deze manager verwijderen  200425 - Manager / Projectmanager / Programmamanager
Deze manager verwijderen  91747 - Coach en HR adviseur
Deze manager verwijderen  25472 - interim manager bedrijfsvoering
Deze manager verwijderen  81012 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  72164 - Financieel Controller
Deze manager verwijderen  28349 - Interim Manager (formerly Director Operations)
Deze manager verwijderen  14190 - Manager voeding / restaurative verzorging
Deze manager verwijderen  32308 - IT manager
Deze manager verwijderen  11580 - Financieel Interim-manager
Deze manager verwijderen  192754 - Finance Director
Deze manager verwijderen  67761 - Directeur Operations
Deze manager verwijderen  200157 - Bedrijfsleider, projectmanager
Deze manager verwijderen  42738 - Financieel Directeur, financieel manager
Deze manager verwijderen  92678 - Hoofd Administratie / Controller
Deze manager verwijderen  64760 - Manager
Deze manager verwijderen  32445 - Consultant boekhouding
Deze manager verwijderen  49388 - project- en interimmanager
Deze manager verwijderen  88471 - eindverantwoordelijk manager
Deze manager verwijderen  14271 - leidinggevende/ organisatiedeskundige
Deze manager verwijderen  72147 - general management
Deze manager verwijderen  198211 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  50145 - Business Unit Manager
Deze manager verwijderen  156913 - Interim management / Controller / Financial Manager
Deze manager verwijderen  91372 - Verander manager
Deze manager verwijderen  19518 - interim,project,verander,manager
Deze manager verwijderen  64095 - Financieel manager/ Business controller
Deze manager verwijderen  74472 - Finance Manager
Deze manager verwijderen  50955 - Interim Management & Bedrijfsspecifiek opleidingen
Deze manager verwijderen  67689 - Interim Manager / Controller
Deze manager verwijderen  15363 - Finance Director
Deze manager verwijderen  197420 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  62227 - manager bedrijfsvoering (financieel / facilitair)
Deze manager verwijderen  73803 - Finance & Administration Director
Deze manager verwijderen  43303 - Projectmanager SOX/Basel II/Senior Audit Manager
Deze manager verwijderen  121798 - Interim Leiter des Finanz- und Rechnungswesens
Deze manager verwijderen  92076 - Operations/ Supply chain Manager
Deze manager verwijderen  90135 - a.i leidinggevende/consultant/trainer
Deze manager verwijderen  21055 - Int. Project - Programma - Businessmanager / Coach
Deze manager verwijderen  67780 - projectmanager
Deze manager verwijderen  49892 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  92363 - verandermanager
Deze manager verwijderen  68560 - interimmanager en projectleider
Deze manager verwijderen  200462 - Interim Fuhrparkmanager
Deze manager verwijderen  76694 - Consultant / Bedrijfsecon. projectmanager / Manager F&C
Deze manager verwijderen  77717 - Chartered Accountant
Deze manager verwijderen  34234 - controller, directeur, manager
Deze manager verwijderen  11692 - Sr. Facility Manager / Manager Huisvesting
Deze manager verwijderen  31490 - Projectmanager Organisatie & Informatie
Deze manager verwijderen  199488 - International Recruiter/Talent Acquisition
Deze manager verwijderen  90350 - projectleider procesmanagement
Deze manager verwijderen  151370 - Multiprojektmanager, Projektmanager, Interim Manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :