Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim kwaliteits- en/of operationeel manager

Interim kwaliteits- en/of operationeel manager

Werkervaring interimmanager

04/12-Heden Lector Total Quality Management, Europort Business School, Rotterdam
De heer Bogovac is als lector aan de opleiding International Business Management verantwoordelijk voor de inhoud van het Total Quality Management programma. Dit behelst de vakgebieden Quality Management, Operations and Supply Chain Management en Strategy,

06/11-Heden​ Quality consultancy, Politie Haaglanden, Den Haag
Bij het Projectbureau Nieuwe Meldkamer is vastgesteld dat een nadere specificatie en validatie van de requirements voor de nieuwe meldkamer nodig was alvorens tot eventuele aanbesteding over te kunnen gaan. De heer Bogovac heeft de werkprocessen van de huidige meldkamer onderzocht en zijn (na een stakeholders-analyse) de belanghebbenden geïnterviewd. Hieruit zijn de eisen ontwikkeld en vervolgens weer door de belanghebbenden gevalideerd.

06/11-09/11 Proces auditor, Grontmij, De Bilt
De heer Bogovac was verantwoordelijk voor een onderzoek naar de volwassenheid van de processen bij de afdeling GIS&ICT. Deze afdeling richt zich op alle toepassingen op gebied van geografische informatie. De kernactiviteiten zijn het ontwikkelen en implementeren van ICT-systemen, het verbeteren van werkprocessen en het optimaliseren van gegevens. De heer Bogovac heeft bij dit onderzoek specifiek gekeken naar de (huidige)  hosting en SAAS oplossingen van de afdeling GIS & ICT en heeft zijn aanbevelingen toegespitst op de toekomstige koers voor deze producten in het businessmodel van Grontmij. Het onderzoek behelsde een documentstudie en twee interviewrondes met belanghebbenden uit de verschillende betrokken disciplines. Afsluitend zijn de resultaten afzonderlijk gepresenteerd aan het senior management.

05/11-06/11​​ Interim testmanager, Dockwise, Breda
De heer Bogovac was werkzaam bij de afdeling IT binnen het hoofdkantoor te Breda. Deze afdeling beheert de wereldwijde IT-infrastructuur van Dockwise door het aanbieden van een veilige toegang tot de gegevens, communicatie en samenwerking faciliteiten onafhankelijk van tijd en locatie. De Dockwise IT afdeling is in staat om het ontwerpen, bouwen en onderhouden van alle applicaties die de bedrijfsprocessen van Dockwise ondersteunen. Binnen Dockwise IT was de heer Bogovac als Interim testmanager verantwoordelijk voor het SAP upgrade project. Voor de ontwikkeling van deze software voor Dockwise is gekozen voor een system integrator. De heer Bogovac was verantwoordelijk voor het (laten) testen van de nieuwe versie van het SAP pakket. De ontwikkeling en de systeemtesten worden geoutsourced, hierover voerde de heer Bogovac regie. Verder was de heer Bogovac verantwoordelijk voor de inspecties. Als Interim testmanager was hij ook verantwoordelijk voor de goede samenwerking binnen het projectteam. De heer Bogovac is pas zeer laat in het project gevraagd te helpen het project tot een succesvol einde te helpen brengen.

04/11-05/11 Proces specialist, auteur & docent , SYSQA, Almere
De heer Bogovac was verantwoordelijk voor het samenstellen van de cursus \'Beheer volgens BiSL\' en de uiteindelijke verzorging van de cursus. Dit behelsde een afwisselde cursus met verschillende werkvormen waardoor de afwisseling tussen theorie en praktijk ervoor zorgde dat de cursisten gemotiveerd bleven en de uiteindelijke leerdoelen behaald werden. Inclusief een zo hoog mogelijk e slagingspercentage voor het BiSL certificaat.

07/10-03/11​​ Testmanager, KPN, Den Haag
De heer Bogovac was werkzaam bij de afdeling ITNL Quality Assurance. Deze afdeling is verantwoordelijk voor kwaliteitszorg binnen IT projecten bij KPN. Binnen KPN ITNL was de heer Bogovac als Testmanager verantwoordelijk voor diverse projecten die binnen het Fiber programma vallen. De software voor deze projecten worden volgens KPN UP(Essential Unified Process) ontwikkeld. De heer Bogovac was  verantwoordelijk voor het (laten) ketentesten van de nieuw ontwikkelde software. De ontwikkeling en de systeemtesten worden geoutsourced, hierover voerde de heer Bogovac regie. Verder was de heer Bogovac verantwoordelijk voor de inspecties. Als vast lid van het projectteam droeg hij bij aan het verfijnen van het nieuwe KPN UP proces en leverde hij vooral veel input voor het iteratief ketentesten. Als Testmanager was hij ook verantwoordelijk voor de goede samenwerking binnen het projectteam. Tijdens de requirement-elicitatie fase was de heer Bogovac nauw betrokken bij de informatieanalyse.

04/11-05/11 Proces specialist, auteur & docent, SYSQA, Almere
De heer Bogovac was verantwoordelijk voor het samenstellen van de cursus \'Procesmanagement en Six Sigma\' en de uiteindelijke verzorging van deze cursus. Dit behelsde een afwisselde cursus met verschillende werkvormen waardoor de afwisseling tussen theorie en praktijk ervoor zorgde dat de cursisten gemotiveerd bleven en de uiteindelijke leerdoelen behaald werden.

06/10-07/10​ Quality consultancy, Flynth, Hoofddorp
De heer Bogovac was verantwoordelijk voor een reviewen het Visie & Scope document voor een nieuw HRM software pakket. De heer Bogovac heeft hiervoor een reviewrapport opgesteld en gerapporteerd aan het management. Daarnaast heeft de heer Bogovac met het management en andere belanghebbenden de inhoud/opzet van de te ontwikkelen requirementsworkshop besproken.

04/10-06/10​ Senior Business Process Analist, De Nederlandse Bank, Amsterdam
De heer Bogovac begeleidde de divisie Toezicht van DNB (DNB-TZ) bij duidelijkheid krijgen in de bestaande informatiebehoefte voor een Relatiemanagementsysteem en hoe dit in een centraal systeem gerealiseerd zou kunnen worden. Daarnaast is, in samenspraak met de informatie-architect die verantwoordelijk was voor de Project Start Architectuur, duidelijk gemaakt welke functies gewenst zijn. Tevens heeft een grove marktverkenning duidelijk gemaakt welke pakketten geschikt zijn om de gewenste informatiebehoefte af te kunnen dekken.

03/10-03/10​ Quality consultancy, EuroClix, Amsterdam
De heer Bogovac was verantwoordelijk voor een quickscan/review van de requirementsdocumenten voor een nieuw op te zetten helpdesk backoffice tool. Deze was bedoeld om helpdeskmedewerkers hun dagelijkse werkzaamheden uit te laten voeren (raadplegen en wijzigen gegevens in de database) zonder dat daar een rechtstreekse toegang tot de database voor nodig is. Daarnaast heeft de heer Bogovac een review uitgevoerd op de requirementsdocumenten voor de EuroClix toolbar. een functionaliteit die EuroClix leden kunnen downloaden.

01/10-04/10​ Process Improvement consultancy en training, Tele 2, Amsterdam
De afdeling Network Operations & Engineering van Tele 2 was ontevreden over de business eisen aan de hand waarvan projecten werden gestart. De heer Bogovac heeft enkele trainingen requirements engineering verzorgd bij Tele 2 en ondersteund bij enkele projecten waarin requirements op professionele wijze zijn opgesteld.

11/09-04/10​ Process Improvement Consultant, Tele2, Amsterdam
Bij de afdeling IT Design & Development is vastgesteld dat de Functioneel Wens Documenten en Feasibility Study’s onder de maat waren. Om deze te verbeteren bestaat de behoefte de requirementsontwikkeling te verbeteren. De heer Bogovac heeft de eisen ontwikkeld en gevalideerd voor 2 grote projecten te weten ‘Lawful Intercept’ en ‘Knowledge Management’. Hierbij werden de processen business analyse en alternatievenanalyse en oplossingskeuze door de heer Bogovac ontwikkeld en uitgerold.

08/09-12/09​ Proces verandermanager, Intrum Justitia, Den Haag
De heer Bogovac is verantwoordelijk voor het opstellen en doorvoeren van een verbeterplan voor de afdeling IT Benelux. Het verbeterplan diende als uitgangsdocument om het totale acceptatieproces binnen IT Benelux vorm te geven. Om te komen tot een door opdrachtgever gewenste volwassenheid van het testproces zijn bij de uitvoering van de opdracht de volgende fasen en werkzaamheden uitgevoerd: Bepalen en inventariseren van de huidige manier van testen binnen IT Benelux (“IST” situatie), Vaststellen gewenste testproces IT Benelux (“SOLL” situatie) en het invullen en uitvoeren van het Plan van Aanpak ‘Testproces Verbetering’ IT Benelux (afstemming van de “IST” en “SOLL”).

09/08-07/09​ Proces verandermanager, Het Ministerie van VROM, Den Haag
De heer Bogovac was in een voorgaande opdracht verantwoordelijk voor het opstellen van een strategisch testplan voor de afdeling ICT Beheer. Het strategisch testplan diende als uitgangsdocument om het totale testproces binnen ICT Beheer vorm te gaan geven. Deze (vervolg-)opdracht heeft als doel de implementatie van dit strategisch testplan.

10/08-12/08​ Process Improvement Consultant, De Friesland Bank, Leeuwarden
De heer Bogovac was verantwoordelijk voor een onderzoek naar de volwassenheid van de volgende procesgebieden: Proces en product kwaliteitsborging; Organisatiebrede Procesdefinitie; Eisenmanagement; Projectplanning; Projectmonitoring en projectbeheersing; Leveranciers-management; en, Verificatie. De focus lag op het onderkennen van verbetering die op het werkgebied en verwachte expertise vanuit de ICT-afdeling liggen. De scope van het onderzoek en daarop gebaseerde verbetervoorstellen was gericht op het ICT-deel van projecten. Het onderzoek verschafte duidelijkheid in verantwoordelijkheden en werkwijze bij uitlenen van ICT-resources voor projecten. Het onderzoek behelsde een documentstudie en twee workshops met belanghebbenden uit de verschillende betrokken disciplines. Afsluitend zijn de resultaten afzonderlijk gepresenteerd aan het senior management.

07/08-09/08​ Business Process Analist, Het Ministerie van VROM, Den Haag
De heer Bogovac was verantwoordelijk voor het opstellen van een strategisch testplan voor de afdeling ICT Beheer. Het strategisch testplan diende als uitgangsdocument om het totale testproces binnen ICT Beheer vorm te gaan geven. Om te komen tot een door opdrachtgever gewenst strategisch testplan ICT Beheer zijn bij de uitvoering van deze opdracht de volgende fasen en werkzaamheden uitgevoerd: Bepalen en inventariseren van de huidige manier van testen binnen ICT Beheer (“IST” situatie), Vaststellen gewenste inhoud strategisch testplan ICT Beheer (“SOLL” situatie) en het invullen van het strategisch testplan ICT Beheer (afstemming van de “IST” en “SOLL”).

07/08-09/08 Procesmanager Implementatie, De Inspectie van het Onderwijs, Utrecht
Voor het inrichten van goed opdrachtgeverschap IvhO is een nieuwe afdeling ‘Regiebureau ICT’ opgericht. De heer Bogovac was in een voorgaande opdracht verantwoordelijk voor het opstellen van een handboek waarin naast een heldere taakscheiding ook de werkprocessen en communicatiematrix voor alle betrokkenen zijn beschreven. Deze (vervolg-)opdracht had als doel de implementatie van dit Handboek voor het Regiebureau.

06/08-07/08 Business Process Analist, De Inspectie van het Onderwijs, Utrecht
Voor het inrichten van goed opdrachtgeverschap IvhO is een nieuwe afdeling ‘Regiebureau ICT’ opgericht. De heer Bogovac was verantwoordelijk voor het in kaart brengen van de rollen, verantwoordelijkheden, bevoegdheden en taken van het Regiebureau ICT, de IvhO en externe partijen. Dit heeft geresulteerd in een handboek waarin naast een heldere taakscheiding ook de werkprocessen en communicatiematrix voor alle betrokkenen zijn beschreven.

08/05-06/08 Coördinator Organisatie en Beheer, De Mondriaan Onderwijsgroep, Delft
De heer Bogovac was verantwoordelijk voor de inzet, organisatie, coaching en het (ziekte)verzuimbeleid van drie teams binnen het cluster Zakelijke Dienstverlening. Daarvoor werkzaam als Docent Bedrijfsadministratie en Recht voor het verzorgen van onderwijs in deze vakgebieden en daarnaast was als Coördinator Onderwijs verantwoordelijk voor de ontwikkeling en vernieuwing van het onderwijs. Tevens Projectleider bij de invoering van het Competentiegerichte Onderwijs en bij het terugdringen van het Vroegtijdig Schoolverlaten.

09/01-07/05 Docent Geschiedenis & Maatschappijleer, Comenius College, Capelle a/d IJssel
Naast Docent Geschiedenis en Maatschappijleer was de heer Bogovac mentor (hierbij mede verantwoordelijk voor de studiekeuzebegeleiding), stagecoördinator en redactielid van het personeelsblad “de Comeniant” en de website “www.comenius.nl”.

01/98-09/01 Deeltijd bedrijfsleider, De Schurk, Rotterdam

08/94-01/98 Deeltijd bedrijfsleider, De Huyskamer, Rotterdam

07/91-08/94 Assistent bedrijfsleider, Sarajevo, Rotterdam

06/89-07/91 Assistent afdelingschef, Albert Heijn, Rotterdam

Opleiding interimmanager

Opleiding:
2007-2011 University of Wales, Master of Business Administration, Cardiff, UK
1997-2005 HBO-Lerarenopleiding, Hogeschool Rotterdam, Studierichting: Mens & Maatschappij
1993-1997 HBO-SPH, HR&O, Studierichting: Sociaal Pedagogische Hulpverlening
1988-1993 HAVO

Cursussen:
2011 Six Sigma Black Belt (SSBB), Expert Rating, New York
2011 Business information Services Library (BiSL), EXIN, Utrecht
2009 Information Technology Infrastructure Library (ITIL), EXIN, Utrecht
2009 Green Living Certification, Expert Rating, New York
2009 Test Process Improvement (TPI) SYSQA, Almere
2009 Prince 2, EXIN, Utrecht
2008 Capability Maturity Model Integrated (CMMI), SYSQA, Almere
2008 Test Management (TMap Next), EXIN, Utrecht
2007 Projectmatig werken, ROI, Den Haag
2006 Mediacursus, Haya van Somerenstichting, Rotterdam
2005 Cambridge Business English Certificate (BEC), British Council, Amsterdam
2005 Basiscursus taalgericht vakonderwijs en samenwerkend leren, CED, Rotterdam
2004 Het Digitaal Rijbewijs behaald, Comenius College, Capelle aan den Ijssel
2002 Verklaring “Sociale hygiëne”, SVH, Zoetermeer
2002 Cursus “Coaching beginnende docenten”, CPS, Amersfoort
2001 Cursus “Effectief lesgeven/omgaan met lastig gedrag”, APS, Utrecht
1998 Maya Workshop, Alias Wavefront, Utrecht

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Leiderschap
Verandermanagement
Analytisch
Communicatief
Doelbewust

Talenkennis interimmanager

Duits (gevorderd), Engels (expert), Frans (beginner), Nederlands (expert), Servo-Kroatisch (expert), Spaans (beginner)

Overig

2006-2007 Lid van de kascontrolecommissie en fractieondersteuner van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie te Zoetermeer
2002-2006 Voorzitter van de Vereniging van Eigenaren Jonker Fransstraat / Goudsesingel / Lombardhof te Rotterdam
1998-2006 Actief lid van Sportschool Straatweg te Rotterdam en tevens belast met de begeleiding van jongeren
1998-2000 Secretaris van de Medezeggenschapsraad
1985-1991 Lid van de Radio en Computer Club te Rotterdam

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  21756 - IT Service Manager consultant / projectmanager
Deze manager verwijderen  14931 - manager
Deze manager verwijderen  43588 - interimmanager / organisatieadvies zorg
Deze manager verwijderen  42601 - algemeen en financieel manager, change management en consult
Deze manager verwijderen  80561 - Team manager; Verander manager; Project manager; Training en
Deze manager verwijderen  201188 - Project Manager/Programma manager
Deze manager verwijderen  64604 - Business consultant met uitgebreide kennis en ervaring in Bu
Deze manager verwijderen  90814 - operations/logistiek manager
Deze manager verwijderen  57363 - algemeen management
Deze manager verwijderen  192705 - Vertriebsspezialist / Projektmanager / Interimsmanager
Deze manager verwijderen  91104 - Verandermanager / change manager
Deze manager verwijderen  195602 - International Agribusiness Manager
Deze manager verwijderen  77664 - Manager
Deze manager verwijderen  32850 - Security manager
Deze manager verwijderen  45178 - Service Manager, Hoofd Automatisering. Projectmanager
Deze manager verwijderen  23011 - Interim- en projectmanagement
Deze manager verwijderen  82794 - projectmanager
Deze manager verwijderen  85330 - IT Manager / Sales Manager
Deze manager verwijderen  91514 - Manager Operations
Deze manager verwijderen  22907 - Projectleider
Deze manager verwijderen  92285 - Consultant
Deze manager verwijderen  200977 - Manager ICT/Project Manager
Deze manager verwijderen  89174 - Interim Manager / ICT Professional with large experience
Deze manager verwijderen  30268 - Interim manager, Projectleider, Business consultant
Deze manager verwijderen  45191 - interim manager / coach
Deze manager verwijderen  90362 - Organisatieadvies en interim-management
Deze manager verwijderen  77032 - Interim manager/recruiter/HRM/P&O
Deze manager verwijderen  16604 - General Manager/Logistics/Materials Manager
Deze manager verwijderen  195855 - Interim Management, Consulting, Merchandise Management
Deze manager verwijderen  61696 - Interim Recruitment/HRM professional
Deze manager verwijderen  64897 - interimmanager en adviseur gezondheidszorg
Deze manager verwijderen  45155 - Integraal manager / manager HR
Deze manager verwijderen  82510 - HRM
Deze manager verwijderen  47751 - Interim Management & Bedrijfsspecifiek opleidingen
Deze manager verwijderen  40585 - interimmanager
Deze manager verwijderen  27333 - Testmanager, Projectmanager, (EDP-, operationeel) auditor
Deze manager verwijderen  11879 - Project manager / Interim ICT manager
Deze manager verwijderen  76697 - manager gezondheidszorg
Deze manager verwijderen  12853 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  92843 - Director / Manager
Deze manager verwijderen  74461 - Business Consultant / Business intelligence / Process analys
Deze manager verwijderen  25242 - Directeur Financien Universiteit
Deze manager verwijderen  125156 - Managing Director
Deze manager verwijderen  199129 - Communicatieprofessional
Deze manager verwijderen  80405 - Interim manager
Deze manager verwijderen  192406 - Finance Manager / Consultant
Deze manager verwijderen  55989 - changemanager, bemiddelaar en teambegeleider
Deze manager verwijderen  50078 - Director Business Performance Improvement
Deze manager verwijderen  92161 - Changemanager
Deze manager verwijderen  19120 - Credit Manager / Operationeel Manager
Deze manager verwijderen  190694 - Interims - und Change Management
Deze manager verwijderen  39436 - interim- en projectmanager
Deze manager verwijderen  79385 - Interim Manager - Operations Food Specialist
Deze manager verwijderen  91999 - Change manager
Deze manager verwijderen  35047 - Teammanager, operationeel manager, manager bedrijfsvoering,
Deze manager verwijderen  92941 - Interim manager
Deze manager verwijderen  16666 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  65303 - Manager
Deze manager verwijderen  92766 - Interim Verander-Manager
Deze manager verwijderen  61359 - Project manager / Interim manager
Deze manager verwijderen  195843 - Operations Director
Deze manager verwijderen  19678 - Financieel directeur
Deze manager verwijderen  198158 - CEO/CFO
Deze manager verwijderen  15779 - interim manager
Deze manager verwijderen  11833 - Project Manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :