Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

IT / Service / Projectmanager

IT / Service / Projectmanager

Werkervaring interimmanager

Profiel

Innovatief, communicatief, hands-on mentaliteit en doelgericht. Als adviseur, coach en manager help ik ondernemingen die efficiënter willen of moeten werken. Door mijn resultaatgerichtheid en doorzettingsvermogen kunnen kostenbesparende maatregelen genomen worden. Mijn expertise ligt op het gebied van IT en facilities en specifiek op organisatieverandering, (project)management, procesbeheersing en servicemanagement.

Vaardigheden

• 15 jaar ervaring als manager
• Vaardig in het stimuleren en enthousiasmeren van mensen (coachen)
• Specifiek IT management vaardigheden: strategie en organisatie, servicemanagement, incidentmanagement, problemmanagement, datacenters, outsourcing en CMDB
• Specifiek FM management vaardigheden: strategie en organisatie, catering, beveiliging, gebouwbeheer, schoonmaak, verhuizingen, management informatie, regie en coördinatie
• Gespecialiseerd in procesmanagement
• Gespecialiseerd in projectmanagement
• Contractbeheer (opzetten, beheren, onderhandelen, aanbestedingen)
• Opzetten en beheren van Sarbanes-Oxley (SOX) controls
• Opzetten en beheren van budget en financiële gegevens
• Bekend met de laatste ontwikkelingen op het gebied van ICT en facilities



Prestaties

• Inrichten projectenbureau en structureren van consultantsafdelingen met als resultaat inzet verbetering van 200%
• Opzetten van een Facilitair Management Informatie System (FMIS) met als resultaat een effectieve en kleinere organisatie.
• Opzetten en beheer van contractenbeheersysteem voor IT & FM, resultaat een 100% overzicht van contracten en afspraken (SLA’s).
• Groot aantal aanbestedingen en contract onderhandelingen gevoerd, denk hierbij aan centrale inkoop voor hard en software, schoonmaak, gebouwen en telefonie. Resultaat meer dan 30% bezuinigingen zonder verlies van kwaliteit en beschikbaarheid
• Herstructureren afdelingen met als resultaat 2 miljoen aan besparingen, zonder verlies van kwaliteit en beschikbaarheid.
• Migratie van organisaties en afdelingen na overnames met als resultaat nieuwe teams, zonder verlies van arbeidsplaatsen.
• Kwaliteitsverbeteringen doorgevoerd op basis van ITIL welke aansluiten bij de wensen van de organisatie.
• Opzetten van Service Desk (Shared Service Center) zodat er een “single point of contact” (SPOC) ontstond voor de ondersteunende afdelingen, door deze opzet is de bereikbaarheid en kwaliteit van opvolging met 75% verbeterd.
• Opzetten van processen voor het verkrijgen van informatie welke nodig is om te voldoen aan SOX compliancy.
• Standaardisatie van 50 processen en werkinstructies voor Europese IT organisatie. Resultaat, eenduidige installaties waardoor supportvragen met 30% afnamen en doorlooptijd van vragen tot 50% terugliep.
• Door het herinrichten van de IT organisatie (werkplekbeheer, servicedelivery, helpdesk), processen te implementeren, SLA’s te op stellen, werkinstructies te maken, het opzetten 2de en 3de lijnsupport, ben ik instaat geweest om doorlooptijden van gebruikersvragen terug te brengen naar acceptabele tijden voor zowel de organisatie en als de eindgebruikers.
• Europees projectmanager voor het outsourcen van de IT Help en Service desk. Dit project had als doel alle 1ste lijns werkzaamheden onder te brengen bij een externe partij. Mijn rol in dit project was niet alleen het aansturen van het Europese deel van het project, maar ook zorgdragen dat het proces van 1ste naar 2de lijn aansluit bij de behoefte van de organisatie. Project is succesvol verlopen en is voor de eindgebruikers nauwelijks merkbaar geweest.
 
OVERZICHT WERKERVARING EN PROJECTEN

Bedrijf : Genzyme Europe BV Locatie : Naarden/ Almere
Periode : 2010 – augustus 2011
Functie : Associate Director General Services & Operations (IT & Facilities)

Omschrijving
Deze functie is gepositioneerd binnen het Europees hoofdkantoor van de Amerikaanse moederorganisatie. De onderneming heeft vestigingen/ kantoren in meerdere Europese landen. Deze functie valt onder de afdeling General Services & Operations.
Binnen deze rol had ik de verantwoordelijkheid over facilities en ICT en rapporteerde aan de board. Mijn team bestond uit 31 medewerkers.

Verantwoordelijkheden in hoofdlijnen:
• Strategie & Business plan
• Finance & Budget
• Service management (SLA’s, Incident, problem en change management, ITIL)
• Support management (servicedesk /shared service center en werkplekbeheer)
• Quality management (contracten beheer e.d.)
• Risk management & Security
• Operational Management
• Projectmanagement (zie volgende pagina)




Bedrijf : Genzyme Europe BV Locatie : Naarden/ Almere
Periode : 2008 – 2010 Functie : IT Manager

Omschrijving
Verantwoordelijk voor zowel de Nederlandse locaties als de locatie in Cambridge UK. De totale groep bestaat uit 12 medewerkers, met deze groep ben ik instaat om 800 medewerkers te ondersteunen en projecten uit te voeren binnen de verschillende locaties.

Verantwoordelijkheden in hoofdlijnen:
• Strategie & Business plan (korte en lange termijn)
• Finance & Budget
• Service management (SLA’s, Incident, problem en change management, ITIL)
• Support management (helpdesk en werkplekbeheer)
• Quality management (contracten beheer e.d.)
• Risk management & Security
• Operational Management
• Projectmanagement (zie volgende pagina)
 
Bedrijf : Genzyme Europe BV Locatie : Naarden/ Almere
Periode : 2007 – 2008
Functie : Operations Manager Europe, Middle East & Africa (EMEA) IT

Omschrijving
Als Operations manager heb ik Service Delivery Teams opgezet. Deze teams zorgden voor het installeren, implementeren en ondersteunen van IT oplossingen voor 26 Europese locaties. Zo is de juiste IT support en beheer binnen deze regio gewaarborgd. De totale groep bestond uit 70 medewerkers.

Verantwoordelijkheden in hoofdlijnen:
• Strategie & Business plan (korte en lange termijn)
• Finance & Budget
• Service management (SLA’s, Incident, problem en change management, ITIL)
• Support management (EMEA servicedelivery, helpdesk en werkplekbeheer)
• Quality management (contracten beheer e.d.)
• Risk management & Security
• Operational Management
• Projectmanagement (zie hieronder)



Projecten binnen Genzyme

Herinrichten IT en Facility afdeling. (van Operatie naar regie)
Door herinrichting, procesverbetering, automatisering en het opzetten van een service desk ben ik instaat geweest om een efficiëntie verbetering te realiseren van 33% in 6 maanden.
Het totaal aantal werknemers binnen deze groep zal terug gebracht worden van 31 naar 16.
Uiteindelijk zal de groep terug gebracht worden naar 4 medewerkers. Deze 4 medewerkers zullen alleen nog de regie voeren, overige werkzaamheden zullen ondergebracht worden bij externe partijen. Dit alles zonder verlies van kwaliteit en beschikbaarheid. Resultaat 2 miljoen euro besparing op personeel, inhuur, contracten en licenties. Onderdeel van het project is het opzetten van een FMIS in SharePoint.

Service Desk / Shared Service Center
Als stakeholder het ik geholpen met het opzetten van een Service Desk zodat er een “single point of contact” (SPOC) ontstond voor de ondersteunende afdelingen, door deze opzet is de bereikbaarheid en kwaliteit van opvolging met 75% verbeterd

IT organisatie verbeteren
Door het herinrichting van de organisatie, processen te implementeren, SLA’s te op stellen, werkinstructies te maken, het opzetten 2de en 3de lijnsupport, ben ik instaat geweest om doorlooptijden van gebruikersvragen terug te brengen naar acceptabele tijden voor zowel de organisatie en als de eindgebruikers.

Uitrol Windows 7
Projectmanager voor het uitrollen van meer dan 1000 werkplekken binnen verschillende Europese locaties.
Verzorgen / laten regelen van planningen, gebruikers trainingen en installaties. Doorlooptijd 3 maanden.
Einde resultaat, 33% van alle werkplekken in Europa gemigreerd.

IT Help & Service Desk Outsourcen
Europees projectmanager voor het outsourcen van de IT Help en Service desk. Dit project had als doel alle 1ste lijns werkzaamheden onder te brengen bij een externe partij. Mijn rol in dit project was niet alleen het aansturen van het Europese deel van het project, maar ook zorgdragen dat het proces van 1ste naar 2de lijn aansluit bij de behoefte van de organisatie. Project is succesvol verlopen en is voor de eindgebruikers nauwelijks merkbaar geweest.

Aanbestedingen
Groot aantal aanbestedingen en contract onderhandelingen gevoerd, denk hierbij aan centrale inkoop voor hard en software, schoonmaak, gebouwen en telefonie. Resultaat soms wel meer dan 30% bezuinigingen zonder verlies van kwaliteit en beschikbaarheid.

Standaardisatie
Projectmanager voor standaardisatie van de 50 belangrijkste processen en werkinstructies voor Europese IT organisatie. Resultaat, eenduidige installaties waardoor support vragen met 30% afnam en doorlooptijd van vragen tot 50% terugliep.

Security improvement
Projectmanager voor het verbeteren van de security binnen het interne netwerk. Verbeteringen zijn doorgevoerd op het gebied van wireless, internet toegang en standaardisatie van devices.

SharePoint
Als stakeholder en sponsor van dit project heb ik SharePoint op kaart gezet voor de Europese organisatie. Na het installeren en opzetten van de server omgeving, hebben we SharePoint toegankelijk gemaakt voor 2500 medewerkers in Europa. Uit dit project zijn vele projecten ontstaan om efficiënter te werken en informatie toegankelijk te maken.

Europees Datacenter
Stakeholder en sponsor binnen het “data center” project. Centralisatie, beheer en kostenbesparing van de servers binnen de Europese organisatie waren de drijfveren om dit project te starten. Met een doorlooptijd van 6 maanden hebben we een in intern data center gebouwd. Hier hebben we 300 servers ondergebracht.
Resultaat is een vermindering van de beheerskosten en efficiënter gebruik van beschikbare resources.

SOX
Verantwoordelijk voor het opzetten van IT processen voor het verkrijgen van informatie welke nodig is om te voldoen aan SOX. (Compliancy)

EMEA IT organisatie structureren
Door het aanpassen van de structuren van de EMEA IT organisatie ben ik instaat geweest om meer locaties te ondersteunen en te beheren.
Deze aanpassingen zijn de eerste stappen om naar een Global organisatie te groeien.

EMEA IT en US IT integreren tot een Global IT organisatie.
Rol als projectmanager van het EMEA deel. Doel van deze integratie is om als één IT organisatie efficiënter te werk te gaan en om instaat te zijn om volgens het “follow the sun” principe alles locatie wereldwijd te ondersteunen en te beheren.
 
Bedrijf : Nobel Locatie : Naarden
Periode : 2003 – 2007 Functie : Manager Solutions & Projectenbureau

Omschrijving
Binnen deze functie was ik verantwoordelijk voor het aansturen en opzetten van een projectenbureau en het structureren van de consultants afdeling. De consultants afdeling bestond uit 3 hoofdgroepen. Infrastructuur, Software (Exact en maatwerk) en planning. De totale groep bestond uit 40 medewerkers.

Projecten
Integratie van Nobel en Modulair
Het leiden van de integratie van de consultant afdelingen. Het op elkaar afstemmen van processen en werkwijzen, zonder verlies van kwaliteit en inzet.

Herinrichten consultants afdeling
Consultants afdeling herinrichten in 4 verschillende groepen welke gespecialiseerde gebieden afdekken. Door de aansluiting met het projectenbureau en de verkoop afdeling ben ik instaat geweest om de declarabiliteit met 250% te verhogen en stabiel te houden.

Opzetten en inrichten projectenbureau
Het opzetten van een project organisatie welke in staat is om efficiënt en structureel projecten en werkzaamheden uit te voeren en te plannen.

Integratie van Nobel en CrossWise
Verantwoordelijk voor het integreren van CrossWise binnen Nobel met als resultaat nieuwe teams, zonder verlies van arbeidsplaatsen.

Bedrijf : CrossWise Locatie : Leusden
Periode : 1994 – 2002 Functie : Managing Director Networks & Consultancy

Omschrijving
Aansturen van de Network groep en de Exact consultants. (30 FTE)
Overige verantwoordelijkheden Budget, Sales & Marketing, Inkoop, Planning, Projecten, Helpdesk en Personeelszaken.

Projecten
Interim European IT manager bij Genzyme
Verantwoordelijk voor het opzetten van nieuwe locaties in Europa. Het opzetten van een Europese helpdesk en het inrichten van een support en beheer organisatie.

Bedrijf : Computer Connections Locatie : Rijswijk
Periode : 1992 – 1994 Functie : Support/ Netwerk Engineer

Projecten
IT organisatie opzetten bij ODRP (VNG)
Opzetten van een IT organisatie welke in staat is om 450 Medewerkers te ondersteunen, waarvan 300 buitendienst medewerkers. Organisatie dusdanig opgezet, dat alle werkzaamheden door 2 FTE uitgevoerd kan worden.
 
Bedrijf : Support Locatie : Den Haag
Periode : 1992 – 1994 Functie : Netwerk Engineer / Owner

Projecten
Gedurende 3 jaar Europese locaties opzetten voor een medische organisatie.
Het gaat hier in het bijzonder om het opzetten van infrastructuur (werkplekken en fileservers) en een Europese helpdesk.

Bedrijf : Netsys Locatie : Delft
Periode : 1990 – 1992 Functie : Projectmanager / Engineer

Omschrijving
Binnen Netsys heb ik een aantal functies vervuld. De eerste periode heb ik gewerkt als network engineer, gevolgd door planning en projectmanagement.

Project
IT omgeving consolideren
Consolideren van 5 Locaties naar 1 nieuwe omgeving
Deze consolidatie werd gelijktijdig uitgevoerd met de daadwerkelijke verhuizing. Overgang werd in 3 dagen gerealiseerd.

Bedrijf : Install Data Locatie : Rijswijk
Periode : 1986 – 1989 Functie : Manager Support

Omschrijving
Opzetten van een support afdeling. Deze afdeling is opgezet om de groei van Install Data te ondersteunen. Doormiddel van het vastleggen van werkwijzen, procedures en het opzetten van en planningsysteem hebben aan deze eis voldaan. De afdeling is in korte tijd gegroeid tot 16 personen.

Projecten
Uitrol 2000 portable pc’s bij de TRN groep
Uitrol 1200 pc’s bij ECT in Rotterdam
Installatie Novell Network bij Bank Paribas (600 clients)

Opleiding interimmanager

I.C.I. IT opleiding, 1988
Novell Certified Engineer, Akam, 1990 & 1994
Persoonlijke efficiency, Silhouette, 1998
Management Training, Krauthammer, 2004
ITIL, 2005
Prince II, 2006
Management Essentials Programme, Sheppardmoscow, 2007
IT Project management PM-BOK, Genzyme, 2007
Management Development Programs, Boston university, 2007
Business English, House of English, 2010

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Organisatieverandering, (project)management, procesmanagement, servicemanagement, incidentmanagement, probleemmanagement, verandermanagement, ITIL, Prince2, Innovatief, communicatief, hands-on mentaliteit, doelgericht, adviseur, coach

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  30321 - interim (project) manager, proces optimalisator
Deze manager verwijderen  92553 - Senior management connsultant
Deze manager verwijderen  90083 - HR Manager Change Management
Deze manager verwijderen  198184 - Betriebswirt, Verkaufsleiter, Verkaufs- und Führungstrainer
Deze manager verwijderen  85069 - manager
Deze manager verwijderen  20708 - Productie manager
Deze manager verwijderen  21100 - Corporate Finance, Private Equity, Venture Capital
Deze manager verwijderen  196370 - Director Human Resources
Deze manager verwijderen  92749 - Line manager & projectmanager
Deze manager verwijderen  193106 - Controller, Certified Internal Auditor (CIA), Fraud Manager
Deze manager verwijderen  65677 - interim manager
Deze manager verwijderen  52381 - manager
Deze manager verwijderen  68174 - Facilitair Manager
Deze manager verwijderen  47758 - Management Consultant on Major Change Programmes
Deze manager verwijderen  69132 - Interim management/coaching & operational advisory
Deze manager verwijderen  44281 - project manager
Deze manager verwijderen  42595 - consultant/ projectleider
Deze manager verwijderen  33563 - Management, beleidsmedewerker
Deze manager verwijderen  26725 - CFO
Deze manager verwijderen  193929 - Interim Manager, CFO, CRO, Kaufm. Leiter,Directeur Financier
Deze manager verwijderen  192352 - Einkäufer / Außenhändler
Deze manager verwijderen  92585 - Managing Director
Deze manager verwijderen  199658 - Professional Services
Deze manager verwijderen  20280 - Manager - Quality and Process Improvement
Deze manager verwijderen  195661 - Manager / Partner / Unternehmer
Deze manager verwijderen  76796 - IT Manager
Deze manager verwijderen  62757 - Interim Directeur/Afdelingshoofd
Deze manager verwijderen  200697 - interim manager
Deze manager verwijderen  200576 - Projectmanager / CEO / COO
Deze manager verwijderen  43112 - cluster manager
Deze manager verwijderen  58878 - (Financial) Interim Manager
Deze manager verwijderen  56755 - Interim Manager, projectmanager en adviseur
Deze manager verwijderen  194745 - Consultant
Deze manager verwijderen  90893 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  19112 - Manager Senior Consultant
Deze manager verwijderen  90331 - Interim ICT manager
Deze manager verwijderen  72008 - directeur
Deze manager verwijderen  196998 - EMEA Business Development
Deze manager verwijderen  59414 - senior medewerker verzekeringen
Deze manager verwijderen  57526 - Organisatieadviseur, Coach en Interim (Verander-) Manager
Deze manager verwijderen  58391 - supply chain manager
Deze manager verwijderen  198626 - Interim Manager | Consultant
Deze manager verwijderen  197661 - Senior Management Consultant
Deze manager verwijderen  193771 - Human Resources Manager
Deze manager verwijderen  33923 - manager
Deze manager verwijderen  74347 - Interim Manager, Business Consultant
Deze manager verwijderen  19908 - Programma- en projectmanager
Deze manager verwijderen  67020 - Management, directie
Deze manager verwijderen  52924 - Business Analyst
Deze manager verwijderen  92209 - Unit Manager
Deze manager verwijderen  59037 - Financieel Interim Manager
Deze manager verwijderen  199047 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  198941 - CEO
Deze manager verwijderen  26017 - interim manager logistiek
Deze manager verwijderen  40104 - project manager / security consultant / process improvement
Deze manager verwijderen  34698 - Senior Project Manager
Deze manager verwijderen  87458 - Programme Manager
Deze manager verwijderen  198349 - Management auf Zeit
Deze manager verwijderen  20046 - Project Management
Deze manager verwijderen  20752 - Project Manager, Relatie Manager, Functioneel Beheerder
Deze manager verwijderen  194958 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  90422 - Veranderingsmanager
Deze manager verwijderen  57102 - adviseur PR & Communicatie
Deze manager verwijderen  200769 - Manager Operations / Customer Service
Deze manager verwijderen  74146 - Project Manager/Consultant
Deze manager verwijderen  191689 - Berater für Immobilien/ Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  192546 - General Management, CEO, COO
Deze manager verwijderen  73917 - Senior Manager
Deze manager verwijderen  196275 - Managing Director
Deze manager verwijderen  92901 - leidinggevende en project manager
Deze manager verwijderen  92444 - Director Operations / Program Director / Innovation
Deze manager verwijderen  92889 - Directeur, manager operations, finance manager, business con
Deze manager verwijderen  39795 - Interim Manager / Consultant
Deze manager verwijderen  200097 - General Operational/ Financial Management/ Restructuring/ Co
Deze manager verwijderen  23323 - senior project manager
Deze manager verwijderen  81580 - Project- & Interimmanager
Deze manager verwijderen  30648 - Zorgmanager
Deze manager verwijderen  48450 - Manager
Deze manager verwijderen  38958 - Project Manager
Deze manager verwijderen  82599 - All round Manager
Deze manager verwijderen  70558 - directeur / manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :