Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Procesmanager, business consultant

Procesmanager, business consultant

Werkervaring interimmanager

Dec 2007 – heden
UWV - Programma Vernieuwing Integraal ontwerp team (WIA)

De Vernieuwing is een organisatie brede verandering van een divisie structuur naar nieuwe kernfuncties van UWV (van unit- naar procesmanagement). Dit is mede gebaseerd op de nieuwe architectuur en processen van WIA 2008 (voorgaand project). Renee is ingezet als business consultant en teamleider in het ontwerp team om het thema sturen&verantwoorden te herontwerpen. In diverse plateau's volgen verschillende proces en systeem veranderingen en de correcte toepassing van het besturingsmodel is een integrale issue hierbij. Vanuit planning en control en met financieel-economische zaken herziet Renee de kpi's, stuur- en verantwoordingsinformatie en rapportagelijnen. En als opdrachtgever naar afdelingen als Datawarehouse (DWH) initieert Renee de realisatie daarvan. Het besturingsmodel wordt UWV breed ook vertaald naar een nieuwe DWH omgeving, voor de nieuwe divisies op centraal niveau alsmede de managers en bedrijfsbureau's in kantoren decentraal (UWV kantoren landelijk).

Nov 2006 – nov 2007
UWV - Programma WIA 2008, Sturen & verantwoorden

Per 1-1-2006 is de opvolger van de WAO, de wet Werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen (WIA), in werking getreden. De huidige uitvoering van de WIA is gebaseerd op de oude procesen en systemen van de WAO. Met de WIA worden de eerste stappen gezet voor de uitwerking vanuit een nieuwe architectuur, en tevens een organisatie kanteling van produkt gericht ‘stovepipes’ naar een functionele organisatie (kernfunties).

Renee is ingezet als proces expert en teamleider om een structureel nieuwe oplossing voor de management processen rondom WIA te realiseren. Gegeven de referentie architectuur ontwikkelt Renee een nieuw besturingsmodel, van strategisch tot operationeel management. Het model wordt met ondersteuning van BI uitgewerkt (performance management).

Senior BPM consultant Telecom
Jul 2006–nov 2006 KPN Vaste Net - Wholesale Services & Operations

Broadband Services Innovation, Processen/Levering.
De nieuw te ontwikkelen dienst Wholesale Broadband Services
(WBA) vereist nieuwe processen, IT en TI. WBA is een
zogenaamde dragerdienst om 1 of 10 GB Ethernetverbindingen
te leveren (OSI laag 2). Met de kennis van het All IP model en processen ontwikkelt Renee de levering van deze nieuwe dienst. De eTOM referentieprocessen worden vertaald naar de KPN processen voor o.a. levering, service en middels Aris ondersteund.

Jan 2006–jun 2006
KPN Vaste Net - Wholesale Services & Operations

In het verlengde van het werk bij Internet Solutions hiervoor, werkt Renee nu als procesarchitect voor de innovatie projecten:
• All IP (sinds 10-2005): een strategisch project om de kaders te zetten voor alle projecten en nieuwe (IP) diensten van KPN tot 2010. Een architectuur voor PGSO (processen, gegevens, systemen, organisatie), IT en TI is ontworpen. Vanuit eTOM en generieke procesketens worden vervolgens de dienst specifieke processen uitgewerkt. Het programma All IP fungeert hierbij als overkoepelend geheel, de projecten hieronder, zoals FiberOnly en VDSL, worden opgezet op de All IP methodieken om hiermee nieuwe diensten als IPB, IPTV en zakelijke breedband diensten te realiseren.
• IPB VOIP performance management (sept2005-feb2006): de in 2005 geïntroduceerde dienst Internet Plus Bellen (IPB) omvat de processen betreffende Levering, maar de Service processen moeten gestructureerd ontworpen worden. Performance is integraal onderdeel hiervan.

Jul 2005– Jan 2006
KPN Vaste Net
Internet Solutions - iDevelop - process designs

Binnen OVN (operator vaste net) is Internet Solutions verantwoordelijk voor de ontwikkeling, levering en service van alle Internet diensten van KNP. Dit zijn o.a. ADSL, Office DSL, IP TV, VDSL. Vanuit iDevelop wordt de eisen aan architectuur, processen en systemen voor nieuwe diensten en aanpassingen opgezet. Vervolgens wordt dit overgedragen aan Operations (levering en service) en IT voor implementatie. Renee is verantwoordelijk voor de ontwikkeling of aanpassing van de procesmodellen (m.b.v. ARIS) in nieuwe releases. Dit werk wordt uitgevoerd in een team van procesontwerpers, en onder aansturing van een procesmanager. Een apart project betreft de opzet en uitwerking van generieke procesketens voor Operations (ARIS).


Feb 2004 – jun 2005
Belastingdienst
Centrum voor Proces en Product ontwikkeling (B/CPP)

Vanuit de wet Walvis en WFSV wordt de samenwerking tussen de UWV en de Belastingdienst gestalte gegeven. Het meerjaren programma hiervoor, SUB, omvat integratie van de werkzaamheden op het gebied van de inning van premies werknemerverzekeringen. Tevens is het een groot organisatorisch verandertraject.

Vanuit B/CPP worden de architecturen en processen ontworpen om alle activiteiten en systemen voor het programma SUB te implementeren bij de belastingdienst regiokantoren in Nederland. De verschillende deelprojecten hebben ieder hun eigen (proces)deel hiervoor. Renee is als procesontwerper en consultant betrokken bij het deelproject Toezicht. Hij heeft de definitiestudie voor Toezicht mede ontworpen. Deze definitiestudie is het uitgangspunt voor de organisatie inrichting, nieuwe processen en bijbehorende automatiseringstrajecten.


Management consultant Overheid/ Finance
Okt 2003- jan 2004 Gemeente Aa en Hunze

De gemeente heeft net als andere richtlijnen van de regering voor het online aanbieden van services als vergunningen, formulieren en informatie. Voor toepassing hiervan heeft BPi een project gestart om de nieuwe webstrategie te implementeren: eGovernment. Hierbij is met name ook het organisatorisch aspect betrokken. Renee heeft als consultant de workshops mede geleid, onderzoek verricht, benchmarking met gemeenten en opstellen en ondersteunen van de projectorganisatie.

BPM consultant Dienstverlening/Retail
Nov 2002 – feb 2003 Ahold

Het Ahold Pensioenfonds maakt gebruik van een nieuw elektronisch archief voor alle pensioen- en spaarfonds gerelateerde dossiers. Het document management systeem Content Services (Filenet) is geïmplementeerd voor 30 gebruikers. Renee was projectleider hiervoor, als onderdeel van een omvattend programma voor een nieuwe pensioenregeling.


Apr 2003 – jan 2004 FNV Ledenservice

De LedenService (LS) behandelt onder andere alle dossiers van leden die beroep doen op juridische hulp. Workflowmanagement en casemanagement zijn ingevoerd om dit proces hierbij volledig te ondersteunen. Renee is projectleider om het lopende meerwerk en de volgende fase met Document Management te leiden. Intussen is echter de Ledenservice organisatie ingelijfd door Bondgenoten en wordt een nieuw workflow traject onderzocht.

Apr 2003 – aug 2003 Ministerie SZW

Het Agentschap van het ministerie handelt de verzoeken af van Nederlanders die bijstand in het buitenland ontvangen, en voert ook de regeling van ID banen uit (Instroom Doorstroom banen). Voor de ondersteunende processen hierbij worden innovatieve oplossingen ontwikkelt middels document- en workflowmanagement (Filenet). Renee is coördinerend consultant voor de realisatie hiervan met een team van gemiddeld 5 medewerkers.

Jul 2002 – jan 2003 De Lage Landen

Een centraal Europese architectuur voor een nieuw Document Management Systeem is ontwikkeld in overleg met Corporate Automation van De Lage Landen. De eerste implementatie is uitgevoerd voor de kantoren in Engeland, met de inzet van Filenet Content Services (DMS). Renee is ingezet als consultant/coördinator. De Lage Landen voerde zelf het uiteindelijke projectmanagement.

Dec 2000 – aug 2002 Rabobank Nederland – Trade services

De unit Trade Services voert commercial banking uit voor de internationale handel. De processen en (dossier)informatie voor het documentair betalingsverkeer zijn op innoverende wijze verbeterd door de inzet van workflow- en document management (WFM en DMS tools: Filenet, Activitiymanager). Dit project ‘SPRONG’ omvat bijzonder complexe processen, inclusief de integratie van alle inkomende en uitgaande informatiestromen (faxen, SWIFT, emails e.d.).
Van vooronderzoek tot en met de implementatie hebben de business (sales), processen en ICT een belangrijke rol gespeeld. De integratie van diverse vraagstukken en requirements vereisen afstemming met alle partijen/afdelingen. Regie voeren op alle ontwikkelingen is essentieel hierbij om het geheel in samenhang te realiseren en implementeren.
Het project omvat alle aandachtsgebieden: analyse, (tool)selectie, realisatie en implementatie. Renee is dit traject begonnen als business consultant, en heeft later tevens als projectleider geacteerd. Dit project werd uitgevoerd in samenwerking met 7 teamleden en twee software leveranciers en alle betrokken medewerkers en afdelingen van Rabobank.

Jan 2000 – nov 2000 BPM Consultant Finance
ABN AMRO Verzekeringen

Binnen de afdeling BPR heeft het project WorkflowManagement (WFM) de focus op optimale automatisering van de administratieve processen voor afhandeling van schades. Het WFM-tool COSA (tegenwoordig Transflow) is hierbij ingezet. De voornaamste activiteiten zijn de functionele ontwerpen voor IT en Business, coördinatie van changes, implementatie van changes en het gerelateerde change management proces. Renee heeft als consultant dit traject ondersteund.

Okt 1998 – mei 1999 BPM Consultant Automotive
Mercedes Benz Customer Assistence Centre

Het Customer Assistence Centre (MB CAC) is een geheel nieuwe organisatie van Mercedes Benz en behandelt alle vragen, klachten en servicecontracten in Europa. Verschillende nieuwe projecten en systemen zorgen voor een compleet nieuwe back- en frontoffice. Renee voerde analyse, ontwerp en implementatie uit voor WFM met de tool Expeditor (Compaq). De interdisciplinaire teams en internationale gerichtheid van CAC zijn een bijzonder aspect hierbij.



Apr 1997 – jul 1998 Consultant Overheid
Belastingdienst CBI

De Centrale Beheereenheid Informatiesystemen onderhoudt verschillende systemen, waaronder Integraal Klantbeeld (maatwerk CRM systeem). Functioneel ontwerp, changes (RFC) en test en implementatie werden uitgevoerd door een projectteam. Renee was hierbij functioneel en coördinerend consultant.


Opleiding interimmanager

• Radboud Universiteit Nijmegen: faculteit Beleidswetenschappen, doctoraal/master Bedrijfskunde
• Universität Paderborn: Wirtschaftswissenschaften (doctoraal, vrije studieruimte)
• Diverse trainingen sinds 1997: consultancy professionalisering (Krauthammer, CMG projectmanagement), IT/BPM kennis (Filenet, COSA, Smartdocuments, Procesmanagement BPi, Bizzdesigner, ARIS), Zorg (training NIVE/SVV basis Zorgverzekeringen), Sales consultancy LogicaCMG.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Renee is senior adviseur voor business vraagstukken op het gebied van processen, change management en performance management. Met jarenlange ervaring kan hij van operationeel tot strategisch niveau een visie of verandering omzetten naar processen en ICT in de uitvoering.
Zijn brede kennis maakt het mogelijk om vraagstukken in diverse sectoren aan te kunnen zoals finance, telecom, overheid en zakelijke dienstverlening. Sterk in complexe omgevingen, politiek gevoelig en goed in regie op besluitvorming tot effectuering in uitvoering.
Renee is een resultaat gerichte teamspeler, met een pragmatische aanpak. Zijn bedrijfskundige opleiding en brede projectervaring maken het mogelijk om te functioneren in diverse organisatieonderdelen en met multidisciplinaire teams.
• Uitstekende communicatieve vaardigheden en mens-gericht.
• Brede ervaring met alle project stadia: voorstudie, architectuur, ontwerp, realisatie en implementatie.
• Analytisch en proces georiënteerd
• Flexibel ingesteld en verbeteringsgericht

Renee is inzetbaar als business consultant, procesmanager of senior (proces)ontwerper.


Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal.
Engels: Goed
Duits: goed

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  81230 - Interim- en projectmanager
Deze manager verwijderen  46819 - CEO / directeur / director/ VP
Deze manager verwijderen  127346 - strategisches Management und Organisation
Deze manager verwijderen  74480 - Directeur, CEO / Controller, CFO
Deze manager verwijderen  13163 - Senior Operations Director
Deze manager verwijderen  89978 - Interim- en projectmanager
Deze manager verwijderen  92038 - Project- & Interim Manager
Deze manager verwijderen  91596 - Interim (HR) Manager
Deze manager verwijderen  90148 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  47232 - conference manager
Deze manager verwijderen  192064 - Profi in Veränderungsmanagement
Deze manager verwijderen  69447 - facilitair manager
Deze manager verwijderen  193556 - Management
Deze manager verwijderen  61505 - Manager
Deze manager verwijderen  47338 - Ervaren financieel manager
Deze manager verwijderen  25319 - Programmamanager / Interim manager
Deze manager verwijderen  67510 - CEO / Directeur Business Development
Deze manager verwijderen  58764 - Financieel/administratief medewerker of manager / Consultant
Deze manager verwijderen  21114 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  85265 - Manager in professionals organisatie
Deze manager verwijderen  85152 - interim- en projectmanager, (management-)adviseur.
Deze manager verwijderen  48345 - Service manager - Project manager
Deze manager verwijderen  25897 - Interim manager
Deze manager verwijderen  192283 - HR-Manager
Deze manager verwijderen  17269 - Interim manager en organisatieadviseur
Deze manager verwijderen  38511 - Interim financieel directeur, controller,logistiek manager,
Deze manager verwijderen  59203 - Manager QA
Deze manager verwijderen  17888 - A.I. hrm- en verandermanagement/ P &O advies/reintegratie en
Deze manager verwijderen  92769 - Manager Operations
Deze manager verwijderen  69435 - Assessor
Deze manager verwijderen  83472 - (Interim-) ITIL-manager, teamleider, afdelingshoofd
Deze manager verwijderen  37094 - People Manager
Deze manager verwijderen  195114 - CFO / Director Finance/Gen.Management
Deze manager verwijderen  91831 - Allround financieel professional
Deze manager verwijderen  190685 - Interim Finance Manager
Deze manager verwijderen  12761 - HR and Administration
Deze manager verwijderen  83587 - Algemeen manager met aandacht voor kwaliteit en resultaat
Deze manager verwijderen  69502 - Trainer, adviseur, ad-interim HR projecten
Deze manager verwijderen  91524 - Manager, Teamleider, Hoofd
Deze manager verwijderen  88242 - Business controller met groei en veranderingsmanagement
Deze manager verwijderen  91419 - project manager
Deze manager verwijderen  72916 - Interim- & Project Management
Deze manager verwijderen  50909 - Organisatieadviseur / directeur
Deze manager verwijderen  67054 - Projectleider - Sr Manager
Deze manager verwijderen  81235 - directie/management
Deze manager verwijderen  52375 - Financial Interim Professional
Deze manager verwijderen  44008 - Projectmanager, Consultant en Coach
Deze manager verwijderen  10151 - Bedrijfskundige.
Deze manager verwijderen  27088 - manager
Deze manager verwijderen  29042 - directeur, innovatiemanager, interim manager
Deze manager verwijderen  190560 - CFO
Deze manager verwijderen  91037 - Projectleider, organisatie advieseur
Deze manager verwijderen  45700 - Interim CIO; Program Manager
Deze manager verwijderen  200933 - Interimmanager, projectmanager
Deze manager verwijderen  90746 - Consultant
Deze manager verwijderen  91760 - Business Controller
Deze manager verwijderen  19333 - Algemeen management met specialisatie logistiek
Deze manager verwijderen  200284 - Interim-Manager
Deze manager verwijderen  36133 - Organizatie & ontwikkeling consulent
Deze manager verwijderen  20700 - operationeel manager
Deze manager verwijderen  45390 - Interim manager
Deze manager verwijderen  82215 - Inkoopmanagement
Deze manager verwijderen  91901 - Validation specialist and sustainability entrepreneur
Deze manager verwijderen  10944 - Bedrijfseconoom
Deze manager verwijderen  199564 - Algemeen directeur, fusies en overnames, strategie en verand
Deze manager verwijderen  88048 - Change en interimmanager zorg
Deze manager verwijderen  193122 - Direktor Finanzen
Deze manager verwijderen  197226 - Manager für Businessprozesse
Deze manager verwijderen  45010 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  57442 - Hoofd financiën en beheer
Deze manager verwijderen  36397 - CFO/ Financial Manager
Deze manager verwijderen  89322 - CFO / Controller
Deze manager verwijderen  146109 - Real-Estate Consultancy / Interimsmanagement
Deze manager verwijderen  201043 - Afdelingshoofd Maatschappelijk Vastgoed
Deze manager verwijderen  73227 - Financieel Manager
Deze manager verwijderen  41428 - Controller - Finance manager - Problem solving
Deze manager verwijderen  66239 - verander- en projectmanager
Deze manager verwijderen  12606 - Logistieke Hands on Manager
Deze manager verwijderen  197828 - Junior Interim Partner
Deze manager verwijderen  65972 - interim manager
Deze manager verwijderen  38854 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  22680 - Project Manager
Deze manager verwijderen  60635 - Supply Chain Manager
Deze manager verwijderen  28158 - interim verandermanager
Deze manager verwijderen  41120 - Manager operations, COO, CFO
Deze manager verwijderen  42046 - communicatie- en organisatieadviseur
Deze manager verwijderen  76665 - adviseur trainer
Deze manager verwijderen  195999 - Projekt Manager - Consultant
Deze manager verwijderen  57293 - (Interim) Manager
Deze manager verwijderen  75279 - General Manager
Deze manager verwijderen  70345 - manager
Deze manager verwijderen  76060 - Finance manager/ controller
Deze manager verwijderen  38237 - Procesanalist / kwaliteitsmanager
Deze manager verwijderen  67508 - Logistiek manager
Deze manager verwijderen  116393 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  54756 - Interim financieel
Deze manager verwijderen  46519 - interrim manager, procesmanagement
Deze manager verwijderen  28265 - Registeraccountant
Deze manager verwijderen  87169 - general manager
Deze manager verwijderen  196531 - Interim-Manager Finance
Deze manager verwijderen  17721 - Finance Director
Deze manager verwijderen  92800 - Interim Efficiency- & Verbeter Manager (HRM & Office Managem
Deze manager verwijderen  23229 - Interim manager
Deze manager verwijderen  92093 - Directeur, Manager, Projectmanager
Deze manager verwijderen  82136 - Project Manager
Deze manager verwijderen  55138 - Group Finance Director / Chief Financial Officer
Deze manager verwijderen  54219 - Financial Controller, Trouble Shooter, Financial Analyst
Deze manager verwijderen  26868 - interim controller
Deze manager verwijderen  80357 - Controller / Finance manager / Trouble shooter
Deze manager verwijderen  196601 - Vorstand, Aufsichtsrat, Direktor, Dozent
Deze manager verwijderen  90754 - General manager operations & logistiek


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :