Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

Februari 2009 – heden Grote intermediair verzekeraar

Teammanager Schade Administratie

Leiding geven aan 24 administratieve krachten. Opheffing van afdeling voorbereiden en implementeren. Schrijven van adviesaanvraag voor OR. Administratief proces zodanig herstructureren dat administratief werk tot een minimum beperkt wordt. Overgebleven administratieve taken beleggen op andere afdelingen. Begeleiden medewerkers in emotionele periode.
Project leider Volledig Digitaal Schade. Schrijven en implementeren projectplan. Doel is om maximale hoeveelheid documenten digitaal binnen te krijgen in plaats van fysiek en er voor te zorgen dat alleen de noodzakelijke stukken opgevraagd worden bij externe partijen. De hiervoor vereiste cultuurverandering (helpen) doorvoeren.

September 2008 – 31-12-2008 Grote intermediair verzekeraar

Teammanager Schade Verkeer

Leiding geven aan een afdeling met 24 schadebehandelaren tot er een nieuwe vaste teammanager gevonden is. Team bevindt zich in een turbulente periode; bezig met Lean traject, in een jaar tijd twee teammanagers die onvrijwillig vertrokken zijn, zeer hoge werkvoorraad.
Taken zijn voorbereiden en implementeren splitsing van team in twee afzonderlijke units met verschillende taken, zorgen voor rust en stabiliteit in het team en zorgen voor een structurele verlaging van de werkvoorraad. Aan het einde van de opdracht was de voorraad historisch laag, was het team gesplitst en waren er twee nieuwe teammanagers ingewerkt.


April 2007 – Juli 2009 Direct Writer

Teammanager Customer Contact Center Schade

Leiding geven aan een team van 17 medewerkers totdat een vaste teammanager gevonden is. Leden van het team komen uit verschillende andere teams. Doel is om aan het einde van de opdracht een hecht team gecreëerd te hebben. Het team moet naar aanleiding van inbound gesprekken extra verzekeringsproducten te verkopen. Het tweede doel van de opdracht is daarvan afgeleid: aan het einde van de opdracht moet het team een stijgende lijn in de commerciële performance laten zien.
Daarnaast ben ik aangenomen om op basis van mijn senioriteit en ervaring een kwalitatieve impuls aan het MT te geven.

November 2006 – Januari 2007 Zorgverzekeraar

Manager Planning en Control a.i.

Inventarisatie maken van de taken en verantwoordelijkheden van een traffic en forecastfunctie binnen de telefonieafdelingen van de Zorgverzekeraar. De afdelingen bestaan in totaal uit zo’n 80 fte.
Advies uitbrengen aan de directie over invulling en plaats van de nieuwe functies. Implementeren trafficfunctie en voorbereiden implementatie forecast en rapportagefunctie. Aanpassen rapportages aan nieuwe nummerplan. Aanpassen basismodellen voor forecast aan nieuwe nummerplan. Coachen teamleiders.

Regionale zorgverzekeraar - productmanager collectieve markt

Ontwikkelen van ARBO product voor de collectieve zakelijke markt. Schrijven van productplan, onderhandelen over ingekochte onderdelen, onderzoek naar marktbehoefte. Herijking contract met alarmcentrale.
Ontwikkeling van MKB polis
Coachen vaste productmanager

Energieleverancier - Business Analist

Analyse maken van de gegevens van het call center van groot energiebedrijf om inzicht te krijgen waarom servicelevels niet gehaald worden. Bouwen van model om voorspellingen te kunnen doen over te behalen servicelevels en om analyses uit te kunnen voeren op de verschillende variabelen binnen het call center.

Ziektekostenverzekeraar - Projectcoördinator

Liaison tussen projectleiders en teamleiders inzake een aantal projecten in het kader van de basisverzekering.


Ziektekostenverzekeraar - Teamleider

Aansturen van declaratieafdeling van 20 fte. Verwaarloosde afdeling, met problemen op organisatorisch en cultuur vlak. Succesvolle cultuurverandering doorgevoerd. Processen geanalyseerd en waar nodig aangepast. Formele controle in het kader van CTZ vormgegeven en uitgevoerd. Coach van nieuwe teamleider van aanpalende afdeling.

Ziektkostenverzekeraar - Teamleider

Leidinggeven aan een declaratie afdeling met 15 Fte. Herstructureren en opnieuw inrichten van de processen als gevolg van veranderende functies en implementatie nieuw administratiesysteem. Door veranderende functie eisen afscheid genomen van een kwart van de afdeling.
Het proces van de formele controles voor de CTZ voor de afdeling opgezet. Schrijven risico analyse op basis van wet en regelgeving en controleplan. Gedurende oktober en november 2004 tevens als interimmanager voor aanpalende afdeling gefungeerd vanwege vertrek van de teamleider.

Internationale schadeverzekeraar - Crisismanager Servicekantoor

Dit kantoor ( 10 medewerkers) fungeerde als een volmacht van de verzekeraar. Kantoor weer op poten gezet, aangezien het administratief en organisatorisch niet goed functioneerde. Daarnaast moesten de portefeuille geschoond en de achterstanden weggewerkt worden teneinde te converteren naar een ander administratiesysteem. Na het succesvol afsluiten van dit project heb ik de sluiting van het kantoor voorbereid en uitgevoerd.

Internationale schadeverzekeraar - Manager Frontoffice Particulieren

Leidinggeven aan 5 acceptatieafdelingen voor particuliere schadeproducten (samen 50 fte). Deze verzekeraar nam in 1999 een andere verzekeraar (50 fte) over. Daarom was ik tevens projectleider van het project ¡§Verhuizing en Integratie¡¨. Belangrijkste doelstellingen van dit project waren het vormen van één Frontoffice Particulieren, het converteren van de posten naar het systeem van de overnemende verzekeraar, het opleiden van de overgenomen medewerkers in de voorwaarden en systemen van de overnemende verzekeraar en het verhuizen van de schade afdelingen naar een nieuwe vestiging in Amsterdam. Uiteindelijk ontstond er een vestiging met een kleine 100 medewerkers, die onder mijn (indirecte) leiding vielen. Daarnaast stuurde ik ons bijkantoor in Maastricht aan.

Internationale Zorgverzekeraar - Hoofd Declaraties Collectief

Leiding geven aan een afdeling van 18Fte.
De belangrijkste doelstellingen waren het integreren en optimaliseren van de administratieve procedures, het doen slagen van de implementatie van een nieuw administratiesysteem, inclusief training en gebruikerstesten, het herinrichten van de declaratie afdelingen met bijbehorende functieprofielen en het opzetten van een kwaliteitshandboek.

UWV - Hoofd Medische Administratie

De werkwijze van de afdeling medische administratie (12 Fte) moest ingrijpend worden gewijzigd door de opsplitsing van de GMD en de (gedeeltelijke) afschaffing van de Ziektewet. Hierdoor moesten verschillende afdelingen geïntegreerd worden (WAO administratie, ZW administratie, GMD) en vervolgens moest de gehele administratieve en logistieke inrichting herontworpen worden. Voor dit alles was ik projectleider. Nadat integratie en herontwerp afgerond waren, werd er een nieuw gevalsbehandelings- en volgsysteem geïmplementeerd. Hierbij was ik verantwoordelijk voor de gebruikerstesten, het geven van trainingen en het aanpassen van de procedures.

UWV - Hoofd Facilitaire Dienst

De nieuwe afdeling Facilitaire Dienst, bestaande uit 9 Fte, ingericht en daarbij nieuwe functieomschrijvingen en procedures gemaakt. Verdere werkzaamheden waren onder meer het opstellen en implementeren van een calamiteitenplan, het maken van jaarplannen en het verzorgen van managementrapportages.

UWV - Beoordelaar Ziektewet

Vaststellen van recht, hoogte en duur van de ziektewetuitkering.


Opleiding interimmanager

V.W.O. (diploma)
Europese studies / Duitse taal- en letterkunde (diploma)
MBA Insurance (geen diploma)

Managementtrainingen

Leidinggeven middenkader,
Functionerings- en beoordelingsgesprekken
Leidinggeven bij Interne Diensten, waaronder Facility Management
Interne Management Opleiding \"Coaching\"
Interne Managementtraining (Frankrijk)
Change Management (Verenigde Staten)

Algemeen

Interviewtraining (Vrije Universiteit),
Time management
Resultaatgericht werken en onderhandelen

Vakkennis

AMBI basismodulen HE0, HE1 en HE2. (diploma)
Inleiding Verzekeringsbedrijf (diploma)
Train the trainer
Docententraining AI (2 dagen, Actuarieel Instituut)




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sterke persoonlijkheid, pragmatisch, stressbestendig en flexibel. Integere peoplemanager met gevoel voor humor.

Talenkennis interimmanager

Nederlands : moedertaal
Duits spreken : vloeiend / schrijven : goed
Engels spreken : goed / schrijven : goed
Frans spreken : redelijk / schrijven : matig

Overig

Naast mijn werk als interimmanager geef ik tevens managementtrainingen, communicatietrainingen, klantgerichtheidtrainingen, sollicitatietrainingen, etc.

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  66401 - Interim Logistiek manager
Deze manager verwijderen  194930 - Generalist
Deze manager verwijderen  37436 - HR Interim Manager/Project Manager
Deze manager verwijderen  59012 - interim directeur
Deze manager verwijderen  199910 - interim professional
Deze manager verwijderen  196616 - Optimierungsmanager
Deze manager verwijderen  31773 - ICT manager, organisatie adviseur, coach
Deze manager verwijderen  23324 - project-mngr, verander-mngr, prestatie-mngr, infomatie-mngr,
Deze manager verwijderen  87685 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  45401 - interim manager
Deze manager verwijderen  37997 - HR Manager
Deze manager verwijderen  92665 - Projectmanager/ Callcentermanager
Deze manager verwijderen  85810 - interim-manager financiële dienstverlening
Deze manager verwijderen  192950 - Geschäftsführer / kaufmännischer Leiter
Deze manager verwijderen  71193 - Teamleider / Projectleider / Coordinator
Deze manager verwijderen  89629 - Manager
Deze manager verwijderen  52993 - proces / informatie analist
Deze manager verwijderen  31000 - Interim-manager en organisatieadviseur overheid
Deze manager verwijderen  90464 - Inkoop consultant
Deze manager verwijderen  53295 - Interim/project manager
Deze manager verwijderen  193582 - Interim Manager - Logistikprofi - Unternehmer
Deze manager verwijderen  198604 - Projectmanager and supervisor
Deze manager verwijderen  63657 - Interim ICT manager, ICT projectmanager
Deze manager verwijderen  31054 - Sparrinpartner adviseur coach lijnmanager verander/kwaliteit
Deze manager verwijderen  77986 - Interim manager supply chain / logistic
Deze manager verwijderen  92703 - Interim Management binnen de Customer Care
Deze manager verwijderen  200172 - IT manager
Deze manager verwijderen  192003 - Business Development
Deze manager verwijderen  190508 - Interim Mangerin
Deze manager verwijderen  55382 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  92353 - Controller\Businesscontroller\Financieel Manager
Deze manager verwijderen  199480 - Verandermanager + kennis decentralisatie AWBZ, WMO
Deze manager verwijderen  74827 - Manager klant contact center
Deze manager verwijderen  36133 - Organisation & development consultant
Deze manager verwijderen  34731 - Project Manager IT & Telecom / Business Analyst
Deze manager verwijderen  191770 - Einkaufsleiter, SCM Manager, Projekt Manager
Deze manager verwijderen  57665 - manager
Deze manager verwijderen  36546 - Inkoopmanager
Deze manager verwijderen  42686 - Interim en project manager
Deze manager verwijderen  31761 - Operations Director, Managing Director
Deze manager verwijderen  199608 - Pensioen management
Deze manager verwijderen  34804 - Project- en Operations management
Deze manager verwijderen  91658 - manager
Deze manager verwijderen  68086 - Office Manager, Personal Assistant, Directiesecretaresse
Deze manager verwijderen  127662 - Executiver OIM - Generalist, DL-Handwerk-Mittelstand
Deze manager verwijderen  54900 - General manager, Managing director, Change manager
Deze manager verwijderen  75412 - Management
Deze manager verwijderen  55235 - Project manager / IT Manager
Deze manager verwijderen  18319 - General Manager
Deze manager verwijderen  11712 - Procurement Consultant
Deze manager verwijderen  69840 - manager adviseur
Deze manager verwijderen  195221 - Geschäftsführer/Projektleiter/CFO
Deze manager verwijderen  190808 - Management auf Zeit
Deze manager verwijderen  179005 - Generalmanager / Interim-Manager
Deze manager verwijderen  195867 - Programm Manager
Deze manager verwijderen  86263 - Locatie Manager
Deze manager verwijderen  46429 - Directeur of manager
Deze manager verwijderen  12170 - Controller
Deze manager verwijderen  192533 - CFO / COO
Deze manager verwijderen  91577 - HRM Directeur / Hoofd / Adviseur
Deze manager verwijderen  77198 - Call Centre and Training
Deze manager verwijderen  53006 - Interim manager / coach/ organisatie-adviseur
Deze manager verwijderen  76590 - Management/projectmanagement
Deze manager verwijderen  20521 - Communications consultant
Deze manager verwijderen  48826 - Interim Supply Chain - Logistics
Deze manager verwijderen  190724 - Interim Supply Chain and Operations Professional
Deze manager verwijderen  15799 - Project manager / Operationeel manager
Deze manager verwijderen  70810 - interim manager - consultant - trainer
Deze manager verwijderen  61139 - Facilitair Adviseur
Deze manager verwijderen  85451 - Logistiek Manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :