Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR Business Partner/Advisor/manager

HR Business Partner/Advisor/manager

Werkervaring interimmanager

Samenvatting Kennis en ervaringsgebieden:
• Algemeen en HR management
• Senior arbeidsvoorwaarden incl. pensioenen en wet- en regelgeving
• Arbeidsrechtelijk en conflicthantering, reorganisaties
• Projectadviseur/manager HR (competentiemanagement, performance management,
invoering standaardcontracten, invoering wijzigingen procedures).
• Opzetten van HR afdeling (van strategische vertaling tot operationele invoering)
• Opleiding, Training en Talent en Management Development
• Werving en Selectie strategie en uitvoering
• Ziekteverzuim, Arbo en kwaliteit
• OR (adviesaanvragen, vertegenwoordiger directie)
• Politieke organisaties (Albron, Achmea, Openbaar Ministerie, Centrum voor Kunst en Cultuur)


Loopbaanpad
Juni 2009
Adviseur en mediator t.b.v. opheffing filiaal in Parijs.
Mediation met 5 franse werknemers

Maart 2009 – mei 2009
Graf Holland B.V. Enschede, HR projectleider reorganisatie
125 medewerkers , Metaaltechniek

• Het afvloeien van 1/6 (= 19 medewerkers) van het personeelsbestand tot 104 medewerkers. Voorbereiden en uitvoeren van reorganisatie. Onderhandelen Bonden en OR, sociaal plan, vervroegde uittreding voor 6 medewerkers, UWV procedures/kantonrechter voor oud OR leden.

April 2008 – januari 2009
Albron B.V. De Meern, Sr. Adviseur Compensation & Benefits/ Competentie management
4000 medewerkers, Catering en Horeca, Management (eigen cao)
Organisatie in verandering (van lijn naar matrix organisatie v.w.b management functies, operatie bleef lijn), toegevoegde waarden : Focus op slagvaardigheid en Openheid.

• Harmonisatie arbeidsvoorwaarden, kostenonderzoek, pensioenmigratie, benchmarken, functiehuis en functiewaardering, beloningsmatrix, loongebouw onderzoek (RSP onderzoek)
• Voorstel programma Talent- en Management Development
• Advisering projectgroep beoordeling (invoering en uitvoering competentiecriteria)
• Adviseur Directie & Management

Oktober 2007- juni 2008
Schuitema C1000, Amersfoort, Sr Adviseur Arbeidsvoorwaarden
Incl. Franchise filialen, 40.000 medewerkers
Periode van reorganisatie en overname winkels door Albert Heijn

• Projectleider standaard contracten op Perman en invoeren nieuwe procedure ‘schadevrij rijden’
• ZZP contracten opzet, aanpassingen wet – en regelgeving, cao wijzigingen, ziekteverzuimprocedure, arbeidsvoorwaardelijke programma’s uitrollen
• Coachen medewerkers

Januari 2007 – april 2008
Group 2000, Almelo, HR business partner/Manager
(filialen in Noorwegen, Nederland en Zwitserland)
Nederlands filiaal > 50 medewerkers , IT dienstverlening ( telefonie software)
Vertrouwen medewerkers en directie herstellen en weer motiveren

• Vernieuwing HR Beleid en HR instrumenten waaronder invoering competentiemanagement, beoordeling, variabele beloning, performance indicatoren, functiehuis, functiewaardering, 360 graden feedback, profielen incl. communicatielijnen, sparringpartner/coach directie & management, Werving & Selectie Managing Director, Management, Project Managers, IT specialisten, vernieuwing W&S beleid en uitvoering, werving en selectie opleiding voor managers. Mijlpalen invoeren.

Oktober 2006- augustus 2007
Eureko Holding (Achmea), Sr Adviseur/Projectleider Beloningsbeleid
25.000 medewerkers, verzekeringen en financiële dienstverlening
Harmonisatie beloningsbeleid naar aanleiding van fusie van Achmea en Interpolis

• Advisering op en doorvoeren van harmonisatie beloningsbeleid Senior Management en Directie Interpolis en Achmea na fusie, communicatie e.v.

Oktober 2006 – januari 2007
Openbaar Ministerie Amsterdam, HR adviseur
250 medewerkers Parket Amsterdam

• Advisering ziekteverzuimprocedure en opleidingsprogramma officiers van justitie.

Juli 2006 – oktober 2006
Albron B.V. De Meern, Sr HR Adviseur
4000 medewerkers , Catering en Horeca, Management (eigen cao)

• Opstellen en uitwerken adviesrapport ‘best practice’ harmonisatie arbeidsvoorwaarden Cao kantoor en management, adviesrapport beoordelingssysteem, incl. Performance indicatoren en beloningsmatrix. MVO inbreng en levenfasebewustbeleid.

Mei 2006 – augustus 2006
Tandartspraktijk Poort, Apeldoorn, HR adviseur
5 medewerkers incl. Tandarts
Verbeteren communicatie in de praktijk tussen tandarts en assisstenten.

• Coaching op communicatie in de praktijk en invoeren functioneringsgesprek

Mei 2004- mei 2006
Centrum voor kunst en cultuureducatie Heerde, Directeur a.i.
49 medewerkers (parttime), semi overheid, sector kunst
Ontwikkelen en verbeteren performance van de instelling, Invoeren cultureel ondernemerschap.

• Bevorderen ondernemerschap (van aanbod naar vraaggericht programma)
• Budget neutraal financieel beheer
• Samenwerkingsverbanden met sociaal cultureel werk, provincie, scholen
• Invoeren resultaatgesprek t.b.v. concretisering afspraken
• Marketing activiteiten in- en opzetten (kranten, website, promotionele acties e.a.)
• Aantrekken van andere projecten van buiten (provincie, scholen)
• Leidinggeven aan 49 medewerkers

Mei 1998 – mei 2004
Software Spectrum, HR Manager Benelux
1100 medewerkers wereldwijd, 70 medewerkers Benelux, ICT zakelijke dienstverlening.

• Opzet en management HR afdeling en HR instrumenten (contracten, salarisadministratie, beheer arbeidsvoorwaardenprogramma)
• Opzet en management HR beleid, comp & ben (beloningsgebouw, functiewaardering, functieprofielen, competentiemanagement, POP, functionering en beoordeling systeem, variabele beloning en incentives)
• Opleiding en training
• Inregelen en coördineren expats
• Juridische zaken (conflicten en ontslagen)
• Projectmedewerker reorganisaties, fusies, en harmonisaties
• Leidinggeven aan 1 persoon
• Arbo en RI&E, ziekteverzuimbegeleiding
• Lid MT

Vanaf 1990 woonachtig in Frankrijk.
Werkzaam geweest bij 2 wijnhuizen in de Bordeaux streek (Andre Quancard Andre en Robert Giraud)
Directie secretaresse 4 talig, regelen en organiseren van export van Bordeaux wijnen en Grands Crus Classes wijnen uit de streek. Organiseren van buitenlandse beurzen en zakenreizen. Buitenlandse correspondentie.

Tot 1990 Diverse freelance werkzaamheden, tijdelijke jobs in Nederland, collectieve en individuele exposities in Nederland en Frankrijk, GO Club Med (1988-1989)



Opleiding interimmanager

2008/2009 MBA HRM strategie via NCOI
2006/2007 NLP practitioner en coaching opleiding via ITAN opleidingen
2002/2003 HBO Bedrijfskunde via NCOI
1986 Hogeschool Kunsten ‘Minerva’, Groningen,
Architectonische vormgeving
1981 WO Kunstgeschiedenis RUG
1979 VWO B, Geleen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Management: Leidinggeven/schap (overtuigend en inspirerend), visie, uitstekende communicatie, resultaatgericht, organisatiesensitiviteit, helicopterview
Persoonlijke kwaliteiten: zelfstarter, scherpe analyse en technisch inzicht, betrokken en integer.
Organisatorische kwaliteiten: procesdenker, en projectmanagement
Sociale kwaliteiten: in contact blijven (verbinden), teamplayer (samenwerken) en een goede dosis humor


Talenkennis interimmanager

Nederlands Academisch niveau, moedertaal
Engels Business Level, uitstekend spreken, schrijven en verstaan
Frans Business level, uitstekend spreken, schrijven en verstaan
Duits Zeer goed, schrijven, spreken en verstaan


Overig

Workshops en trainingen2009 Workshop EVC (Erkenning Verworven Competenties)
2008 Masterclass Comp & Ben Internationaal, Berlin
2008 Pensioendag via Pensioenfonds Horeca
2007 Training Werving en Selectie (STAR Methode, via Olifant trainingen)
2002 Training Werving en Selectie via
2002/2003 Masterclasses Strategisch HRM, POP, Competentiemanagement
2001 Workshop pensioenwet en – regelingen
1999/2000 Arbeidsrecht en personeelsmanagement via MKB Nederland
1991 Commercieel Frans, Bordeaux


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  92366 - IT Manager, Operationeel Manager, IT Service Manager
Deze manager verwijderen  10430 - Interim-Manager voor algemene, operationele en/of logistieke
Deze manager verwijderen  76737 - Operational Auditor
Deze manager verwijderen  34991 - Projectleider
Deze manager verwijderen  138740 - Interim Finance Manager / General Manager
Deze manager verwijderen  196435 - Supply Chain International, Sourcing Asien, Leiter Produktio
Deze manager verwijderen  28421 - Logistiek & Supply Chain Expert
Deze manager verwijderen  66715 - Office Manager;
Deze manager verwijderen  199803 - Projectmanager Ruimtelijke Ontwikkeling Overheid
Deze manager verwijderen  191326 - Kaufmännischer Leiter
Deze manager verwijderen  198224 - CIO, CRO. IT; Telco
Deze manager verwijderen  199171 - HRM development
Deze manager verwijderen  44468 - Interim manager
Deze manager verwijderen  41884 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  195713 - CEO/CFO/COO Lateinamerika/Westeuropa
Deze manager verwijderen  16659 - personeelsplanner
Deze manager verwijderen  25674 - ICT manager
Deze manager verwijderen  86833 - Interim facility manager, projectleider, adviseur
Deze manager verwijderen  193957 - Manager Fuer China
Deze manager verwijderen  59849 - management
Deze manager verwijderen  38776 - Interim manager/Project manager
Deze manager verwijderen  73530 - Interim Executive/Project Director/Management Consultant
Deze manager verwijderen  76179 - Interim manager, Program manager, Project manager, Logistie
Deze manager verwijderen  24317 - Algemeen Direkteur
Deze manager verwijderen  194199 - Senior Hire Consulting
Deze manager verwijderen  164855 - Redevelopment, Restructuring, Turnaround, Process Mgmt
Deze manager verwijderen  39080 - Interim manager logistiek en produktie
Deze manager verwijderen  45053 - manager
Deze manager verwijderen  45956 - (executive)coach, teamcoach, procesbegeleider
Deze manager verwijderen  61751 - Senior Consultant Logistic
Deze manager verwijderen  73168 - manager / teamleider
Deze manager verwijderen  91773 - Business consultant
Deze manager verwijderen  70167 - Interim Manager Treasury / Cash Management
Deze manager verwijderen  27069 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  198795 - Operations
Deze manager verwijderen  49222 - General management
Deze manager verwijderen  55235 - Project-manager / IT Manager
Deze manager verwijderen  90943 - informatie manger , ICT manager
Deze manager verwijderen  197781 - CIO, Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  14744 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  198135 - Treasury expert
Deze manager verwijderen  192157 - Interim Call Center Management
Deze manager verwijderen  16239 - Operations man. / distribution man. / warehouseman.
Deze manager verwijderen  20484 - manager Inkoop
Deze manager verwijderen  77418 - projectmanagement interieurbouw
Deze manager verwijderen  91012 - manager
Deze manager verwijderen  197115 - Projekt- und Logistikleitung
Deze manager verwijderen  19895 - Directeur/Manager
Deze manager verwijderen  67452 - IT-Manager, Development manager
Deze manager verwijderen  196729 - Strategic Project Manager
Deze manager verwijderen  45820 - HR Manager / Adviseur
Deze manager verwijderen  43898 - Professionele Verandermanager (lijn - of projectorganisatie)
Deze manager verwijderen  89105 - Interim en project manager
Deze manager verwijderen  195419 - operation / project / site manager
Deze manager verwijderen  12900 - Change manager - Interim manager - Project manager - Verande
Deze manager verwijderen  193886 - Geschäftsführer/Vorstand IT/Org-Mgr
Deze manager verwijderen  121690 - Projektmanager für Krisenmanagement und Prozessorganisation
Deze manager verwijderen  66415 - Financieel manager / controller
Deze manager verwijderen  90867 - General Manager
Deze manager verwijderen  91244 - Interim Manager / Business Controller / Consultant


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :