Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Teammanager

Teammanager

Werkervaring interimmanager

Vast dienstverband bij:
Billiton Marketing & Trading 1995-1997
AEGON Pensioen & Advies 1997-2002
Joyn detachering 2002-2004
Eiffel detachering 2004-2007

ADVIES

Organisatie: Gemeente Roosendaal, Toezicht & Handhaving
Periode: van januari tot en met november 2008
Functie: adviseur bedrijfsprocessen

Omschrijving: Advisering en implementatie ten aanzien van de bedrijfsprocessen, zowel financieel als uitvoerend.
Voorbereiding en implementatie van een nieuw bedrijfsvoeringssysteem.

INTERIM MANAGEMENT

Bedrijf: Nationale Nederlanden (gedetacheerd)
Periode: van februari 2006 tot en met januari 2007 (1 jaar)
Functie: Teamleider Particulieren Schade Acceptatie en Beheer

Omschrijving functie:
Sturing geven aan een afdeling die binnen 2 jaar opgeheven wordt in verband met reorganisatie. Een groot gedeelte van de 35 medewerkers van dit team moet op zoek naar een andere baan omdat zij boventallig zijn. Het werk wordt daarnaast tijdelijk vervuld door externe krachten, die voor een groot gedeelte opgeleid moeten worden.
Resultaat:
Ondanks de hectische situatie waarin de afdeling verkeerde, zijn de resultaatafspraken behaald op gebied van werkvoorraden, kwaliteit en klanttevredenheid. Daarnaast hebben een groot aantal medewerkers een andere baan/functie gevonden.

Bedrijf: Proteq Direct onderdeel SNS groep (gedetacheerd)
Periode: van juni 2005 tot en met augustus 2005 (3 maanden)
Functie: Afdelingshoofd Acceptatie
Omschrijving Functie:
Aansturing van in totaal 20 medewerkers verdeeld over drie teams: Acceptatie Schade, Acceptatie Leven en Administratieve Ondersteuning.
Resultaat:
In deze periode heb ik de management informatie verbeterd ten aanzien van de werkvoorraden. Project opgestart voor de levensverzekeringen administratie.

Bedrijf: Stadstoezicht Gemeente Rotterdam (gedetacheerd)
Periode: Van januari 2005 tot en met mei 2005 (5 maanden)
Functie: Wijkchef Bospolder Tussendijken
Omschrijving functie:
Aansturing van in totaal 30 medewerkers vanuit 3 disciplines: toezichthouders, parkeercontroleurs en milieucontroleurs. Ontwikkeling van procedures voor uitvoering en (interne en externe) samenwerking in de wijk.
Resultaat:
Dit heeft geleid tot een verbetering van deze samenwerking en daarmee tot een veiliger en schoner wijkgebied.

Bedrijf: Stadstoezicht Gemeente Rotterdam (gedetacheerd)
Periode: Van februari 2004 tot en met november 2004 (10 maanden)
Functie: Wijkchef Delfshaven, Schiemond, Lloyd Kwartier en Hoek van Holland
Omschrijving functie:
Aansturing van in totaal 30 medewerkers vanuit 3 disciplines: toezichthouders, parkeercontroleurs en milieucontroleurs. Eerste aanspreekpunt voor de Deelgemeente, Roteb en de Politie.
Resultaat:
Vermindering van het ziekteverzuim onder de medewerkers.
Parkeerregulering en handhaving ingevoerd in Delfshaven en Lloyd Kwartier. Milieuhandhaving ingevoerd in Hoek van Holland. Verbeterde communicatie en samenwerking tussen deelgemeente, politie en reiniging.

PLANNING & CONTROL

Bedrijf: Allianz Nederland N.V
Periode: Van april 2007 tot heden
Functie: Administrateur Reassurantie
Omschrijving functie:
Afstemmen rekening courant verhouding met reassuradeuren.
Uitvoeren van diverse SOX controles
Diverse ondersteuning rapportage team
Resultaat tot heden:
- Bijgewerkte rekening couranten
- Bijgewerkte SOX-controles

Bedrijf: Regionale Brandweer en GHOR Hollands Midden te Leiden
Periode: februari 2007 tot december 2007
Functie: Financieel Adviseur a.i.
Omschrijving functie:
Opzetten en formaliseren budgetregeling;
opstellen periodieke managementinformatie;
begeleiden, uitwerken en invoeren organisatieaanpassing van een bepaald onderdeel.
Resultaten tot heden:
- Nieuwe functiebeschrijvingen voor de aangepaste organisatie
- Maandelijkse financiele informatievoorziening aan de budgethouders

Bedrijf: Rijkswaterstaat Directie Zuid Holland te Rotterdam (gedetacheerd)
Periode: Van juni 2003 tot en met december 2003 (7 maanden)
Functie: Medewerker Planning & Control
Omschrijving functie:
Analyseren stand van zaken m.b.t. begrotingsuitvoering, waaronder het beoordelen van operationele afdelingsplannen op inhoudelijke en financiële haalbaarheid, financiële analyses van de voortgangsrapportages. Begeleiden van de begrotingsvoorbereiding voor 2004. Daarnaast verantwoordelijk voor het opstellen van activa administraties in het kader van de invoering van het baten lasten stelsel uit hoofde van de agentschapsvorming.
Resultaat:
Ontwikkeling van ondersteunende Excel bestanden ter verwerking van de diverse begrotingsgegevens. Dit levert een direct inzicht in de stand van de begroting op. Managementinformatie over de begrotingsuitvoering van 2003. Ingerichte activa administraties conform de gestelde criteria.

Bedrijf: Rijkswaterstaat Meetkundige Dienst te Delft (gedetacheerd)
Periode: Van mei 2002 tot en met oktober 2002 (6 maanden)
Functie: Hoofd/Medewerker Planning & Control
Omschrijving functie:
Uitwerken Planning & Control proces volgens HAPLAN (Handboek Planproces binnen Rijkswaterstaat). Analyseren stand van zaken m.b.t. begrotingsuitvoering. Opstellen van verbetervoorstellen t.b.v. het MT (o.a. mbt Indirecte uitvoeringsuitgaven IUU) ; Ontwikkelen van diverse overzichtsbestanden t.b.v. de managementinformatie; Voorbereidende werkzaamheden t.a.v. verantwoordingsgesprek tussen de Directeur Generaal (DG) en de Hoofd Ingenieur Directeur (HID). Analyse urenverantwoordingssysteem.
Resultaat:
Voorstel m.b.t. de wijze waarop de te verantwoorden prestatie indicatoren (PIN`s) bepaald moeten worden. Opstellen operationele werkinstructies. Vertaling handboek in concrete werkbare definities. Diverse analyses t.a.v. de uitnutting van de uitvoeringsbegroting. Doorvoering van verbetervoorstellen IUU.

PROJECTLEIDING

Bedrijf: Proteq Direct onderdeel SNS groep (gedetacheerd)
Periode: Van juli 2005 tot en met januari 2006 (7 maanden)
Functie: Projectleider Leven administratie
Omschrijving functie:
Als projectleider verantwoordelijk voor het opschonen en wegwerken van de achterstanden binnen de levenportefeuille. Binnen het project vallen systeem, proces en productverbeteringen. Sturing van 5 medewerkers vanuit verschillende disciplines (o.a. bedrijfsbureau, acceptatie en beheer en juridische/fiscale zaken).
Resultaat:
Verwerking van de achterstanden in de administratie van de levenportefeuille. Totaaloverzicht van de knelpunten in de administratie, waarbij de belangrijkste zijn opgelost.

SYSTEEMIMPLEMENTATIE

Bedrijf: AEGON Pensioen & Advies te Den Haag
Periode: Van november 2000 tot en met januari 2002 (15 maanden)
Functie: Projectmedewerker centralisatie excasso proces
Omschrijving functie:
Opstellen en testen van het functioneel ontwerp voor het Workflow Managementsysteem (WFM) en de managementrapportage t.b.v. het excasso proces. Centraliseren en Coördineren van de werkzaamheden van excasso medewerkers waaronder het opleiden en begeleiden van medewerkers in het excassoproces. Definiëren en vastleggen van werkwijzen. Beheer van het uitzonderingenbestand.
Resultaat:
Goede werkende Workflow. Oprichting van 1 excasso afdeling waarbinnen iedereen dezelfde processen beheerst. Actief uitzonderingenbestand.

Bedrijf: AEGON Pensioen & Advies te Den Haag (gedetacheerd)
Periode: Van april 2003 tot en met mei 2003 (2 maanden)
Functie: Projectmedewerker
Omschrijving functie:
Beschrijven en optimaliseren van werkprocessen voor overdracht naar centrale afdelingen binnen de organisatie. Het optimaliseren van de poststroom voor de relatiebeheerder binnen het Workflow Managementsysteem
Resultaat:
Centralisatie van de behandeling van het WAO basispensioen.

PENSIOENEN

Bedrijf: AEGON Pensioen & Advies te Den Haag
Periode: Van mei 1997 tot en met oktober 2000 (3,5 jaar)
Functie: Transactiemedewerker/Relatiebeheerder
Omschrijving functie:
Behandelen van waardeoverdrachten, pensioeningangen, salarisverwerkingen, indexaties en overige administratieve werkzaamheden tbv collectieve pensioenregelingen. Verantwoordelijk voor het beheer van bedrijfsspaarregelingen gekoppeld aan het AEGON Aandelen Fonds en collectieve pensioenregelingen (o.a. ouderdomspensioen, wao basispensioen) met winstdelingsvormen als gesepareerde beleggingen en overrente aandeel.

OVERIG

Bedrijf: AEGON Pensioen & Advies te Den Haag
Periode: Van mei 2000 tot en met januari 2002 (1,5 jaar)
Functie: Plaatsvervangend voorzitter OR en Voorzitter financiële commissie.

Bedrijf: Aegon Asset Management te Den Haag (gedetacheerd)
Periode: Januari 2005 (1 maand)
Functie: Projectmedewerker IFRS
Ondersteuning bij het omzetten van de beleggingsbalansen naar IFRS.

Bedrijf: Billiton Marketing & Trading
Periode: Van augustus 1995 tot en met april 1997 (1,5 jaar)
Functie: Cost accountant / Administrator Ferro Nickel
Onder andere beheer crediteurenadministratie en controleren van de afsluitingen.

STAGES

Bakkerij Ammerlaan te Bleiswijk
Bedrijfsadviseur: Uitvoeren van een strategisch marktonderzoek. Resultaat: verbreding van de afzetkanalen.

Heineken Brouwerij te Zoeterwoude
Analyse voor het optimaliseren van een specifiek bedrijfsproces.

Albers Assurantie Advies te Badhoevedorp
Opzetten, uitvoeren en evalueren van Direct Markering acties. Daarnaast opstellen van een strategisch marketingplan.




Opleiding interimmanager

Opleiding:
2002-heden: Masteropleiding Bedrijfskunde: Organisatie en Strategie (bezig met scriptie)
1991-1995: HEAO Bedrijfseconomie te Den Haag (diploma behaald)
1984-1991: VWO Groen van Prinsterercollege te Den Haag (diploma behaald)

Cursussen:
2008 Coaching als 2e beroep
1998-1999 Pensioenpraktijk I en II
1998 Branche Leven
Diverse interne opleidingen o.a. Situationeel Leiderschap, Communicatie, IFRS, Excel, Word.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Communicatief
Analytisch
Enthousiast
Oplossingsgericht
Resultaatgericht
Flexibel
Verantwoordelijk
Klantgericht
Leergierig


Talenkennis interimmanager

Nederlands in woord en geschrift
Engels in woord en geschrift
Duits in woord en geschrift

Overig

Mijn ervaring ligt bij Leven-, pensioen- en schadeverzekeraars en de Overheid (o.a. gemeenten, ministeries). Maar ik sta zeker open voor alle soorten branches en bedrijven. Zoals uit mijn CV blijkt kan ik mij de betreffende branche snel eigen maken.


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  23399 - Interim manager
Deze manager verwijderen  50257 - Operationeel (Resources) Project Manager
Deze manager verwijderen  17218 - Directeur/ Technisch Manager
Deze manager verwijderen  91420 - Projectmanager / Interim Manager
Deze manager verwijderen  66909 - Manager Techniek, Productie
Deze manager verwijderen  91707 - Innovatie, business, projecten en inkoop manager in High Tec
Deze manager verwijderen  77941 - directie en management
Deze manager verwijderen  38477 - creditmanager
Deze manager verwijderen  90410 - M&A / Corporate Finance specialist
Deze manager verwijderen  33108 - Directeur, Bedrijfsleider, Manager Operations
Deze manager verwijderen  11127 - manager
Deze manager verwijderen  193166 - Baumanagement
Deze manager verwijderen  16054 - Interim Project Manager / Operationel Manager (techniek)
Deze manager verwijderen  90203 - Directeur
Deze manager verwijderen  190906 - Dipl.-Ing. Architekt; Development, Consulting, Revitalisieru
Deze manager verwijderen  51295 - Controller/Hoofd Administratie/Financieel Directeur
Deze manager verwijderen  62982 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  18720 - Interim Project Manager
Deze manager verwijderen  51617 - Financial
Deze manager verwijderen  15012 - Consultant verpakkingsontwikkeling en -optimalisatie
Deze manager verwijderen  70037 - communicatiemanager
Deze manager verwijderen  90249 - CFO / Financieel Directeur
Deze manager verwijderen  196957 - Senior Project Manager Information and Communication Technol
Deze manager verwijderen  31932 - Interim Manager / Projectmanager
Deze manager verwijderen  85523 - financieel manager, directeur
Deze manager verwijderen  115699 - Projektmanager Maschinen und Anlagenbau
Deze manager verwijderen  79661 - overbruggingsmanager bedrijfsvoering
Deze manager verwijderen  90175 - Sen. consult foodproductie
Deze manager verwijderen  87824 - Inkoper
Deze manager verwijderen  76546 - administratief interim
Deze manager verwijderen  198943 - Interim Manager, Programmamanager, Projectmanager
Deze manager verwijderen  194140 - Verkaufsleiter
Deze manager verwijderen  90857 - projectmanager
Deze manager verwijderen  27592 - Administrateur, Adm.Medewerker financiële administratie
Deze manager verwijderen  46463 - interim manager / business controller
Deze manager verwijderen  86279 - Manager
Deze manager verwijderen  197846 - Interims-Manager Bereichs oder Abteilungsleiter
Deze manager verwijderen  47194 - Business Controller
Deze manager verwijderen  34415 - Quality Executive
Deze manager verwijderen  28952 - Finance Director
Deze manager verwijderen  200815 - Lean leidinggevende
Deze manager verwijderen  52836 - Kostendeskundige/Projectleider/Toezichthouder
Deze manager verwijderen  35465 - Financial Controller
Deze manager verwijderen  38114 - INTERIM CEO / FD
Deze manager verwijderen  64691 - interim
Deze manager verwijderen  78804 - controller, administrateur
Deze manager verwijderen  192022 - Chemiker / Geschäftsführung
Deze manager verwijderen  82586 - specialist kennismanagement
Deze manager verwijderen  39852 - Controller/Financieel manager
Deze manager verwijderen  92332 - Manager project/technisch
Deze manager verwijderen  40988 - Interim manager
Deze manager verwijderen  196259 - Unternehmensberater (Sanierung)
Deze manager verwijderen  33634 - VANS/IT Manager
Deze manager verwijderen  200842 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  68668 - Hoofd administratie, controller
Deze manager verwijderen  29892 - interim manager, business consultant, coach
Deze manager verwijderen  75046 - Manager
Deze manager verwijderen  123232 - Geschäftsführer/Sales-Manager/Interims- + Turnaround Manager
Deze manager verwijderen  127560 - Interim Management/Projektleitung/GF/Werkleiter
Deze manager verwijderen  31367 - Projectleider matrijzen kunststoffen ERP implementatie
Deze manager verwijderen  73608 - directeur, coach, bedrijfsadviseur
Deze manager verwijderen  72564 - Financieel Manager
Deze manager verwijderen  197339 - Produktionsleiter Holz
Deze manager verwijderen  41761 - Interim Manager / Financial Consultant RA
Deze manager verwijderen  198601 - Interim manager
Deze manager verwijderen  194829 - Directeur Générale-Directeur des Achats
Deze manager verwijderen  199714 - Controller
Deze manager verwijderen  53177 - project management + beheer
Deze manager verwijderen  198742 - Credit manager
Deze manager verwijderen  80766 - Project/Finance/Admin. Manager
Deze manager verwijderen  11730 - Project / Programma manager
Deze manager verwijderen  91863 - Directeur, Bedrijfsleider, Projectleider, Projectmanager
Deze manager verwijderen  57637 - Consultant
Deze manager verwijderen  75913 - projectmanager
Deze manager verwijderen  71696 - Manager, projecten IT automatisering ERP, administratie
Deze manager verwijderen  199428 - Project manager
Deze manager verwijderen  43568 - Interim manager
Deze manager verwijderen  20179 - Geschäftsführer, Plant Manager, Projekt Manager, Abteilungsm


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :