Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager/teamleider

manager/teamleider

Werkervaring interimmanager

Arbeidsoverzicht

Op interim basis:

September 2008 t/m juli 2009 – Kamer van Koophandel - Supervisor Servicecenter
De opdracht die ik samen met een collega interimmanager uitgevoerd heb luidt: het professionaliseren van het servicecenter op de aandachtsgebieden kwaliteit, klantgerichtheid en bereikbaarheid.
Uit het plan van aanpak zijn onder andere de volgende zaken gerealiseerd:
• structuur aangebracht
o o.a. roostering werktijden en pauzes
o bewustwording van medewerkers vergroot
o klant centraal gesteld
• Personeelsformatie op peil gebracht
• trainingen op diverse gebieden gerealiseerd of ingepland
• samenwerking met aanpalende afdelingen en regionale Kamers verbeterd
• coachen van medewerkers op klantgerichtheid en gesprekstechnieken

Daarnaast zijn de dagelijkse aansturing van en leidinggeven aan het team in alle facetten en het maken van een forecast en de roosters terugkerende taken geweest.

In het begin van het 3e kwartaal 2009 staat de fundering voor een professionele afdeling en heb ik mijn taak overgedragen aan een medewerker van de Kamer van Koophandel zelf.

Daarna heb ik nog de processen voor klachtenafhandeling en het resetten van wachtwoorden (activiteiten die op het Servicecenter gebeuren) in kaart gebracht en en verbetervoorstellen hiervoor gemaakt.

November 2007 t/m juni 2008 – ABN-AMRO - Floormanager Callcenter
De uitgevoerde activiteiten:
* Verkeersleidersfunctie
* Verandering van sturen op Servicelevel per dag
naar servicelevel per uur
* Mede-opsteller van prioriteitenlijst voor activiteiten bij over- en ondercapaciteit
•In samenwerking met de Supervisors:
* Aansturen medewerkers
* Opstellen plannen van aanpak verbetering efficiëncy
* optimaliseren van werkprocessen
* maken van inwerkprogramma voor de Floormanager
* het verbeteren van de tools voor de monitorfunctie
* opstellen en implementeren spelregels roosterdiscipline
* verbeteren van de dag en weekrapportage

Bovengenoemde activiteiten heb ik zowel in de vestiging Breda als Nijmegen uitgevoerd. De opdracht zou in 1e instantie 7 weken duren, het is 7,5 maand geworden. Veel van bovengenoemde activiteiten heb ik op eigen initiatief opgepakt en uitgevoerd.


Juni t/m augustus 2007 Aegon Schade – Teamleider Callcenter
De opdracht bestond uit een drietal elementen, die naar volle tevredenheid zijn uitgevoerd:
• aansturen van de dagelijkse operatie van het callcenter voor tussenpersonen
• coachen, begeleiden en motiveren van medewerkers op het gebied van gesprekstechnieken en de veranderingen die het lean/6sigma project met zich mee bracht.
• ontwikkelen van een budgettool voor de manager

Het hierboven genoemde budgettool heb ik verder uitgebouwd tot een planningstool, waarbij begroting, realisatie en prognose een onderdeel vormden.




In loondienst:

Februari 2005 – mei 2007 Achmea, Teamleider

Het jaar 2005 heeft in het teken gestaan van en heb ik meegewerkt aan de invoering van de Basisverzekering. Bij Achmea ging dit gepaard met een belangrijke verandering van de systemen en processen. De implementatie is inmiddels succesvol afgerond.

•Leiding geven aan het team Hulpmiddelen samen met collega-teamleider, ca. 50 FTE
•Opstellen begroting en beleidsplan voor dit team
•Verantwoordelijk voor rechtmatigheid van de uitbetaalde schadelast
•Verantwoordelijk voor het servicelevel van de afdeling, in zowel kwalitatieve als kwantitatieve(doorlooptijden) zin
•Verantwoordelijk voor en het maken van diverse (management)rapportages
•Procesverbeteringen

Oktober 2003 – januari 2005 Epheon Reïntegratie, Senior Werkconsulente

•Begeleiden en bemiddelen van werkzoekenden naar een nieuwe kans op de arbeidsmarkt
•Coachen en begeleiden van het team werkconsulenten op de vestiging Utrecht
•Functioneel verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de vestiging

Augustus 2001-juli 2002 Rijnlands Zeehospitium, Hoofd Wonen

•Leiding geven aan , verantwoordelijk voor, de sector wonen van het wooncentrum voor meervoudig gehandicapten. (104 bewoners), totaal 110 FTE.
•Directe aansturing teams door de teamleiders (5)
•Daarnaast verantwoordelijk voor opstellen van de begroting en bewaking van de toegekende budgetten. Totaal ca. € 4.000.000,- (Personeel Incl. opleidingen, Materieel, Inventaris)
•Sturing en (mede) inhoud geven aan het proces van deconcentratie en lid van het managementteam

April 1993 – juli 2001 Samsom BV (Nu Kluwer BV)
Tot 1998 in de functie van Hoofd Klantenservice, daarna in de functie van Manager Customer Care Center

Begin 1998 is heel Wolters Kluwer Nederland gereorganiseerd.
Door samenvoeging van 2 bedrijven van Wolters Kluwer ontstond er o.a. een nieuwe afdeling Customer Care Center. Mijn taak was het deze nieuwe afdeling op te bouwen en vorm te geven in niet alleen een veranderende organisatie maar ook een veranderende markt. Belangrijke aandachtspunten hierbij waren o.a.: motivatie personeel, integratie om te komen tot samenwerking, processen aanscherpen en zonodig aanpassen. Dit alles met de nodige aandacht voor de klant en bedrijf. In november 1999 is deze reorganisatie afgerond.

•Als Hoofd Klantenservice gaf ik direct leiding aan de medewerkers , als Manager Customer Care Center was deze taak overgenomen door de 7 teamleiders. Mijn team bestond uit 45 vaste medewerkers en 10-20 uitzendkrachten.
•maken van beleidsplannen voor het Customer Care Center en opstellen van de begroting
•Budgettair verantwoordelijk voor via de begroting toegekende financiën, ca. € 400.000, -
•samenwerking met andere werkmaatschappijen van Wolters Kluwer, met name op gebied van systeemontwikkeling en bedrijfsprocessen
•verantwoordelijk voor en communiceren over behaalde resultaten (rapportage)
•verantwoordelijk voor een juiste doorberekening naar andere afdelingen v.w.b. afgenomen diensten
•inspelen op nieuwe ontwikkelingen binnen eigen bedrijf en markt, o.a. E-commerce
•“eigenaar” van database voor beheer en verwerking van abonnementsbestanden en orderverwerkingssysteem en van callcentertelefooncentrale (ACD)
•verantwoordelijk voor het realiseren van het overeengekomen service-niveau voor zowel telefonische als schriftelijke klantcontacten en correcte klachtenafhandeling
•verzamelen,analyseren, rapporteren en bespreken van marktsignalen

1991 – 1993 WZHO (waterleidingbedrijf), Medewerkster verbruikersadministratie

•onderhouden van klantenbestand.
•beantwoorden klantentelefoon
•verwerken administratieve gegevens, o.a. jaarlijkse meterstanden.
•beheer en administratie voorraadmagazijn

Van 1974 – 1991 diverse functies van Administratief medewerkster tot groepsleidster in kindertehuis.



Opleiding interimmanager

Opleidingen

2003 Arbeidsbemiddelaar, Post HBO, bij Princen Group te Hoofddorp, diploma

1970 - 1974 K en O/NXX (Hbo-opleiding ), diploma

1966 - 1970 HAVO, diploma

Diverse trainingen op de gebieden managementvaardigheden, conflicthantering en telefonische verkoop.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Algemene kennis en vaardigheden

Ik kan goed en makkelijk met de computer omgaan. Ik heb gedegen kennis van Word, Excel en Powerpoint.
Ik ben in het bezit van rijbewijs BE

Competenties

Sensitiviteit/inlevingsvermogen
Ik ben oprecht geïnteresseerd in de situatie, behoeften en de mening van anderen. In beslissingen en acties houd ik hiermee ook rekening. Als leidinggevende neem ik de tijd om met de mensen te praten en naar ze te luisteren. Zodoende weet ik meestal wat er speelt en ben hierdoor ook beter in staat om op een adequate manier te reageren en de juiste beslissingen te nemen.

Analytisch vermogen
Een van mijn sterkere kwaliteiten is mijn analytisch vermogen. Ik ben in staat om snel situaties/problemen te herkennen, de kern bloot te leggen en verbanden te zien tussen gegevens. Tezamen met vasthoudendheid levert dit vaak op dat ik niet alleen de oorzaak achterhaal , maar ook een oplossing kan aandragen en/of een stevige onderbouwing kan leveren om iets al dan niet te doen.

Coachen
Mensen te zien groeien in hun werk (of leven) en daaraan een bijdrage te kunnen leveren is een van de leuke facetten van het leidinggeven. Ik doe dit door niet alleen achter en naast hen te staan, maar ook mensen een eigen verantwoordelijkheid te geven en de ruimte om, met vallen en opstaan, te leren. Het (na)bespreken van zaken en vinden van de oorzaken van succes of falen hoort hier naast motiveren en enthousiasmeren ook bij.

Creativiteit
Eigenlijk vind ik het best wel leuk als zaken een beetje anders lopen dan normaal of er om wat voor reden dan ook veranderingen moeten worden doorgevoerd. Dit doet een appel aan mijn creatieve vermogens om toch een oplossing te kunnen vinden. Ik ben in staat om van gebaande wegen af te wijken, de zaak van diverse kanten te belichten en nieuwe zienswijzen in te brengen. De oplossing kan dichtbij liggen, maar soms is het ook nodig om de hele boel op z’n kop te zetten en zal er het nodige werk verzet moeten worden.




Talenkennis interimmanager

Nederlands: Uitstekend
Duits: goed
Engels: goed
Frans: redelijk

Overig

Doelstelling
Na jaren werkzaam te zijn geweest in leidinggevende functies in diverse branches was de tijd rijp om dit op interim-basis, als zelfstandig ondernemer te gaan doen. De uitdaging zit voor mij in nieuwe dingen oppakken, met gebruikmaking van mijn bagage. Of dit nu een grote of kleine verandering inhoudt, het werken met mensen en bouwen aan een afdeling is en blijft boeiend. Resultaat moet er natuurlijk zijn, maar er zijn meerdere wegen die dit mogelijk maken. Elk bedrijf, elke afdeling is weer anders, vraagt om een ander aanpak. Wat hetzelfde blijft ben ik als persoon: integer, mensgericht, duidelijk (afspraak is afspraak), een harde werker en resultaatgericht.



 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  52891 - Interim (project-)manager/consultant (ICT/Logistiek)
Deze manager verwijderen  61381 - Directeur
Deze manager verwijderen  67816 - CFO / Controller (Internationaal ervaren executive)
Deze manager verwijderen  81376 - credit manager
Deze manager verwijderen  91215 - Facilitair
Deze manager verwijderen  84708 - interim manager/directeur
Deze manager verwijderen  200755 - Project Manager
Deze manager verwijderen  91756 - (group-)controller
Deze manager verwijderen  90030 - Supply Chain Manager
Deze manager verwijderen  195093 - Qualitätsingenieur
Deze manager verwijderen  81670 - Interim Finance Director
Deze manager verwijderen  70458 - Business manager algemeen, logistiek of finance
Deze manager verwijderen  38226 - Teamleider / Manager
Deze manager verwijderen  28751 - Ervaren Interim RegisterController
Deze manager verwijderen  55515 - CFO / Veranderingsmanager / Controller
Deze manager verwijderen  18991 - Programma project en interimmanager
Deze manager verwijderen  41087 - Project Management
Deze manager verwijderen  78156 - fin. director/controller/manager Shared Service Centre
Deze manager verwijderen  47947 - Finance manager - Hoofdboekhouder - Controller
Deze manager verwijderen  92488 - HR manager of Directeur
Deze manager verwijderen  77740 - procesinnovator, coach, hrm specialist
Deze manager verwijderen  13852 - Interim professional finance
Deze manager verwijderen  10561 - hoofd IT, HRM verantwoordelijke, (ad interim) directie, prog
Deze manager verwijderen  90524 - interim manager Finance & Control
Deze manager verwijderen  34541 - Interim Controller
Deze manager verwijderen  199779 - CFO - Senior Finance Executive
Deze manager verwijderen  23954 - callcentermanager
Deze manager verwijderen  87262 - Interim Manager/Business Consultant
Deze manager verwijderen  36511 - HR manager/adviseur
Deze manager verwijderen  30576 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  201147 - Lid RvC, Interim Directie, Interim Consultant
Deze manager verwijderen  65163 - logistiek manager
Deze manager verwijderen  76357 - Directeur
Deze manager verwijderen  77794 - Controler, Boekhouder en Freelance-docent economische opleid
Deze manager verwijderen  199321 - manager
Deze manager verwijderen  42640 - inkoop consultant/ interim inkoper
Deze manager verwijderen  23197 - Manager, projectmanager, trainer, coach, methodiekontwikkela
Deze manager verwijderen  43950 - interim-manager en adviseur
Deze manager verwijderen  29586 - interim HRM manager
Deze manager verwijderen  200549 - Bevlogen organisatie-verbeteraar, ondernemende manager
Deze manager verwijderen  91062 - controller
Deze manager verwijderen  45546 - Senior Consultant/Interim Manager
Deze manager verwijderen  73873 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  47931 - interim manager
Deze manager verwijderen  195630 - Senior Einkäufer (Strategie), Supply Chain, Staatl. gepr. Te
Deze manager verwijderen  90023 - Project, programma manager SAFe, Agile
Deze manager verwijderen  90216 - CFO, Controller, Hoofd administratie
Deze manager verwijderen  30086 - Interim ondersteuner
Deze manager verwijderen  72953 - Interim manager, logistiek projektleider, Logistiek Process
Deze manager verwijderen  90457 - Manager / Adviseur
Deze manager verwijderen  86434 - beleidsmedewerker HRM
Deze manager verwijderen  80651 - Interim-/crisis-/project-manager
Deze manager verwijderen  37819 - Commercially astute chartered accountant
Deze manager verwijderen  20794 - Purchasing Manager
Deze manager verwijderen  200969 - SCM | SC Planning | Operations
Deze manager verwijderen  15661 - manager inkoop/productie/logistiek
Deze manager verwijderen  82439 - Diverse functies op directie en managementniveau
Deze manager verwijderen  197315 - kfm. Leiter; Director Finance; CFO
Deze manager verwijderen  90725 - Senior Consultant / Project manager
Deze manager verwijderen  13096 - Senior Manager
Deze manager verwijderen  17245 - Personal Assistant PMO - Projectsupport
Deze manager verwijderen  67017 - interim manager ICT
Deze manager verwijderen  70451 - (Sr.) HRM Adviseur / (Sr.) HR Business Partner
Deze manager verwijderen  31334 - Hoofd administratie/ controller/ administrateur
Deze manager verwijderen  40942 - Senior Technology and Management Consultant
Deze manager verwijderen  73403 - Adviseur HRM
Deze manager verwijderen  81461 - Interim manager, adviseur, coach
Deze manager verwijderen  90499 - Interim manager / strategieconsultant
Deze manager verwijderen  31051 - Projectleider
Deze manager verwijderen  193347 - General Manager, Operations Manager, Change Manager
Deze manager verwijderen  71705 - Communicatieadviseur (interne & verandercommunicatie, PR, pr
Deze manager verwijderen  179348 - CFO,CEO,Projectmanager
Deze manager verwijderen  56369 - Controller/administrateur
Deze manager verwijderen  24741 - Senior Manager
Deze manager verwijderen  197872 - Financial Controller / Director
Deze manager verwijderen  195355 - Kaufmännischer Leiter, Interim Manager, CFO, Kfm Projektmana
Deze manager verwijderen  56605 - operations interim-manager, coaching, directeur
Deze manager verwijderen  50482 - Senior Human Resource Manager en Freelance Trainer
Deze manager verwijderen  53854 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  55829 - Controller/Rapportage/Verslaggeving/Consolidatie
Deze manager verwijderen  56510 - interim manager
Deze manager verwijderen  23649 - projectsupportmedewerker
Deze manager verwijderen  195235 - Interim Manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :