Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

Vanaf oktober 1997 ben ik werkzaam als ad interim.

-Deelprojectleider financiën en interim manager debiteurenadministratie (facturatie en debiteurenbeheer) bij SFG (Sint Franciscus Gasthuis) (apr 03 – dec 03) waarvan interim manager debiteurenadministratie van (apr 03 – juli 03)
Taken: implementeren van Chipsoft (ziekenhuisinformatiesysteem). Aandachtsgebieden daarbij zijn conversie van SAP ISH naar Chipsoft; inrichting van CS-Faktuur module; koppeling van CS naar SAP FICO en; het inrichten van managementinformatie betreffende productiestatistieken en honorariaoverzichten voor medische specialisten.
Leidinggeven aan de afdeling debiteurenadministratie (16 personen, waarvan de helft externen). Zorgdragen dat de afdeling, totdat er een vast hoofd voor de afdeling was gevonden, bleef functioneren. Aandachtsgebieden daarbij waren, aanpak van achterstanden in het afhandelen van retourinformatie van zorgverzekeraars; creditmanagement en het verbeteren van de bestaande maandelijkse rapportage aan HEAD en Raad van Bestuur.
Verantwoordelijkheden: implementatie van CS (financiële deel).

-Interim manager planning & control (tevens plv. directeur middelen & control) bij IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst) (mrt 02 – aug 02)
Taken: De positie van het vorige afdelingshoofd was niet langer houdbaar en heeft de IND verlaten. Mij was gevraagd er voor te zorgen dat de afdeling weer normaal ging functioneren (waaronder de onderlinge verstandhoudingen binnen de afdeling P&C). Dagelijkse leiding over negen personen. Zorgdragen voor de P&C cyclus. Verschillende overleggen voorzitten.
Verantwoordelijkheden: verantwoordelijk voor de planning & control cyclus.

-Interim manager facturering bij AZR (Academisch Ziekenhuis Rotterdam) (jun 01 – mrt 02)
Taken: implementatie van reorganisatieplan voor het team facturering. Dagelijkse leiding over tien personen. Het werven van nieuw personeel.
Verantwoordelijkheden: verantwoordelijk voor opbouwen van het nieuwe team facturering.

-Interim manager (afdeling IP (individuele polissen)) bij Onderlinge Levensverzekering-Maatschappij ’s-Gravenhage U.A. (mrt 01 – mei 01)
Taken: dagelijks leidinggeven aan de afdeling IP (een vijftiental personen). Het werven van nieuw personeel. Het (her)structureren van de afdeling (werkprocessen, organisatie van de afdeling).
Verantwoordelijkheden: het goed functioneren van de afdeling zelf. Het doen van verbetervoorstellen en daar waar nodig implementeren. Daarnaast zorgen voor een soepele werkrelatie met andere delen van het bedrijf. Het op peil brengen van de personele bezetting van de afdeling.

-Financial manager bij een overgenomen onderneming door Dutchtone (dec 00 – feb 01)
Taken: het opstellen van een jaarrekening op basis waarvan een afrekening met de voormalige eigenaars kan plaatsvinden; een controleerbare jaarrekening ten behoeve van de accountants en; een jaarrekening op Dutchtone grondslagen.
Het leidinggeven aan een viertal personen.
Verantwoordelijkheden: het dienen van de belangen van Dutchtone door het tijdig opleveren van een kwalitatief hoogwaardige jaarrekening 2000. Voor wat betreft 2001 het opzetten van (administratieve) procedures en processen ten behoeve van het invlechten van de overgenomen onderneming in de Dutchtone organisatie.

-Coördinator financieel accountbeheer Gevangeniswezen bij Dienst Justitiële Inrichtingen (agentschap van het Ministerie van Justitie) (feb 00-aug 00)
Taken: leidinggeven aan een afdeling van zes personen; beheer van het uitgezette budget voor het gevangeniswezen; en diverse werkzaamheden, zoals financieel economische adviezen geven, kostprijsberekeningen en cijferanalyses maken, deelnemen in projectgroepen, en een projectgroep voorzitten.
Verantwoordelijkheden: zorgdragen voor tijdige en kwalitatief goede adviezen van de medewerkers van de afdeling en adequate sturing geven aan de afdeling; beheersen van de cellencapaciteit; en juiste en volledige oplevering van rapportages en adviezen.

-Controller bij N.V. Luchthaven Schiphol (bij Nieuwbouw en Beheer Terminal) (sep 99-dec 99)
Taken: budgettering, beschrijving van de administratieve organisatie en maatregelen van interne controle voor de verhuuropbrengsten, coördinator bij het opstellen van beslisdocumenten voor nieuwe projecten en activeringsvoorstellen; en het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen en systeemanalyse voor vaste activa en projectenadministratie in het kader van implementatie van Oracle.
Verantwoordelijkheden: tijdige en juiste oplevering van het budget, analyse van risico’s in het kader van de volledigheid van opbrengsten uit verhuur van ruimten, opleveren van beslisdocumenten en activeringsvoorstellen en in het kader van de implementatie van Oracle in samenspraak met andere gebruikers een afgerond geheel presenteren voor de volgende fase (parametersering) in het implementatieproces.

-Operational auditor bij ING Groep N.V. (bij GIAD; Groeps Interne Accountantsdienst) te Amsterdam (mrt 99-juli 99)
Taken: het uitvoeren van operational audits.
Verantwoordelijkheden: het vervaardigen van rapporten met bevindingen en aanbevelingen.

-Group controller bij Farm Frites Groep (aardappelverwerkende industrie) te Oudenhoorn (aug 98-mrt 99)
Taken: maandelijkse consolidatie; treasury voor de groep; de administratie van een drietal B.V.’s; het opstellen van maandrapportages ten behoeve van de consolidatie en; budgettering van de drie vennootschappen.
Verantwoordelijkheden: juiste en volledige consolidatie en administratie; een efficiënt en effectief geldmiddelen beheer en; de (geconsolideerde) budgetteringscyclus 1999.

-Controller bij N.V. Luchthaven Schiphol (bij Schiphol Real Estate B.V.) (april 98-augustus 98)
Taken: maandrapportage van de B.V. ten behoeve van het concern en de ontwikkeling en implementatie van maandrapportages voor productgroepen binnen de B.V.; verder uitwerken van de “key performance indicators” en; het vaststellen en opvolgen van (financiële) actiepunten binnen de B.V.
Verantwoordelijkheden: juiste en volledige analyse in de maandrapportages; opvolgen van (financiële) actiepunten en; uitkristalliseren van de “key performance indicators”.

-Consultant/controller bij cultureel centrum (theater en cursusaanbod) ”De Stoep” te Spijkenisse (okt 97-mrt 98)
Taken: ontwikkeling en implementatie van een financiële rapportage; beschrijven van de administratieve organisatie (tot op werkinstructie niveau); (financiële) analyse van de jaarcijfers; contact onderhouden met de accountant en; ad hoc zaken zoals het BTW vraagstuk .
Verantwoordelijkheden: opstellen van een knelpuntenanalyse van de financiële en administratieve administratie met daarin oplossingsrichtingen; het opzetten van een structuur voor de financiële rapportage; oplossen van het BTW vraagstuk en; een juiste en volledige analyse van de jaarcijfers.

Vanaf september 1992 tot en met september 1997 ben ik werkzaam geweest bij Price Waterhouse accountants (nu: PriceWaterhouseCoopers). Mijn eindfunctie was die van senior (controleleider).


Opleiding interimmanager

1978 - 1984: VWO, beta-pakket
1984 - 1993: economie, Erasmus Universiteit Rotterdam
1993 - 1996: postdoctoraal accountancy t/m OIV (Organisatie van de Informatie-Verzorging)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik typeer mezelf als een peoplemanager met sterk inlevingsvermogen. Ik richt me op het proces: hoe bereiken we wat we willen bereiken.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels: uitstekend in woord en geschrift
Duits: passief

Overig

In mijn vrije tijd volg ik de cursussen zoals fotografie en verhalen schrijven.
Ik lees en sport graag. Andere bezigheden zijn uitgaan, reizen, films kijken, musea en ballet- en toneelvoorstellingen bezoeken en het onderhouden van contacten met vrienden en kennissen.


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  30321 - interim (project) manager, proces optimalisator
Deze manager verwijderen  92553 - Senior management connsultant
Deze manager verwijderen  90083 - HR Manager Change Management
Deze manager verwijderen  198184 - Betriebswirt, Verkaufsleiter, Verkaufs- und Führungstrainer
Deze manager verwijderen  85069 - manager
Deze manager verwijderen  20708 - Productie manager
Deze manager verwijderen  21100 - Corporate Finance, Private Equity, Venture Capital
Deze manager verwijderen  196370 - Director Human Resources
Deze manager verwijderen  92749 - Line manager & projectmanager
Deze manager verwijderen  193106 - Controller, Certified Internal Auditor (CIA), Fraud Manager
Deze manager verwijderen  65677 - interim manager
Deze manager verwijderen  52381 - manager
Deze manager verwijderen  68174 - Facilitair Manager
Deze manager verwijderen  47758 - Management Consultant on Major Change Programmes
Deze manager verwijderen  69132 - Interim management/coaching & operational advisory
Deze manager verwijderen  44281 - project manager
Deze manager verwijderen  42595 - consultant/ projectleider
Deze manager verwijderen  33563 - Management, beleidsmedewerker
Deze manager verwijderen  26725 - CFO
Deze manager verwijderen  193929 - Interim Manager, CFO, CRO, Kaufm. Leiter,Directeur Financier
Deze manager verwijderen  192352 - Einkäufer / Außenhändler
Deze manager verwijderen  92585 - Managing Director
Deze manager verwijderen  199658 - Professional Services
Deze manager verwijderen  20280 - Manager - Quality and Process Improvement
Deze manager verwijderen  195661 - Manager / Partner / Unternehmer
Deze manager verwijderen  76796 - IT Manager
Deze manager verwijderen  62757 - Interim Directeur/Afdelingshoofd
Deze manager verwijderen  200697 - interim manager
Deze manager verwijderen  200576 - Projectmanager / CEO / COO
Deze manager verwijderen  43112 - cluster manager
Deze manager verwijderen  58878 - (Financial) Interim Manager
Deze manager verwijderen  56755 - Interim Manager, projectmanager en adviseur
Deze manager verwijderen  194745 - Consultant
Deze manager verwijderen  90893 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  19112 - Manager Senior Consultant
Deze manager verwijderen  90331 - Interim ICT manager
Deze manager verwijderen  72008 - directeur
Deze manager verwijderen  196998 - EMEA Business Development
Deze manager verwijderen  59414 - senior medewerker verzekeringen
Deze manager verwijderen  57526 - Organisatieadviseur, Coach en Interim (Verander-) Manager
Deze manager verwijderen  58391 - supply chain manager
Deze manager verwijderen  198626 - Interim Manager | Consultant
Deze manager verwijderen  197661 - Senior Management Consultant
Deze manager verwijderen  193771 - Human Resources Manager
Deze manager verwijderen  33923 - manager
Deze manager verwijderen  74347 - Interim Manager, Business Consultant
Deze manager verwijderen  19908 - Programma- en projectmanager
Deze manager verwijderen  67020 - Management, directie
Deze manager verwijderen  52924 - Business Analyst
Deze manager verwijderen  92209 - Unit Manager
Deze manager verwijderen  59037 - Financieel Interim Manager
Deze manager verwijderen  199047 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  198941 - CEO
Deze manager verwijderen  26017 - interim manager logistiek
Deze manager verwijderen  40104 - project manager / security consultant / process improvement
Deze manager verwijderen  34698 - Senior Project Manager
Deze manager verwijderen  87458 - Programme Manager
Deze manager verwijderen  198349 - Management auf Zeit
Deze manager verwijderen  20046 - Project Management
Deze manager verwijderen  20752 - Project Manager, Relatie Manager, Functioneel Beheerder
Deze manager verwijderen  194958 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  90422 - Veranderingsmanager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :