Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

(Financieel) Directeur

(Financieel) Directeur

Werkervaring interimmanager

Branche : Bank- en verzekeringswezen
Functie : Manager Klantcontactcentrum a.i.
Periode : september 2002 – januari 2004
Opdracht: Rabofacet is een onderdeel gericht op het faciliteren in de breedste zin van het woord, van de lokale banken en Rabobank Nederland. De opdracht is het mede ontwikkelen, implementeren en managen van een shared service center (SSC) in Tilburg gericht op het centraliseren van (massale) bancaire transacties en de virtuele receptiefunctie van lokale banken. De belangrijkste bereikte resultaten zijn:
·het shared service center (front end tot en met fulfilment) uitgebouwd van een pilot van 4 lokale banken naar een professionele organisatie met meer dan 50 deelnemende lokale banken;
·geïntrigeerd multichannelbeleid;
·het personeelsbestand uitgebreid (werven, selecteren en opleiden) van 40 naar >250 medewerkers;
·ontwikkelen en invoering nieuw functiestelsel voor meer dan 350 medewerkers;
·zeer hoge mate van klanttevredenheid (externe als intern) voor de dienstverlening van het SSC;
·integratie klantcontactcentrum in Best met het nieuwe SSC in Tilburg.
Opdrachtgever: Manager Bancaire Operations

Branche : Bank- en verzekeringswezen
Functie : Programmamanager a.i.
Periode : maart 2002-juli 2002
Opdracht: Robeco Fund Distribution (RFD) is een business unit van Robeco en gericht op het verkopen van Robeco beleggingsproducten via derden binnen Europa. De primaire opdracht was het becommentariëren van de Balanced Score Card. Vervolgens ben ik gevraagd als procesbegeleider/adviseur om de visie en strategie van RFD opnieuw te helpen definiëren. Hierbij stond het verhogen van de commerciële slagkracht centraal. Belangrijkste bereikte resultaten:
·doelgerichte visie en strategie;
·start van het veranderingsproject “Sunrise” met als doel het vertalen van de strategie naar de operatie;
·consistente Balanced Score Card (BSC);
·informatieprofielen o.m. gebaseerd op de BSC (ontwikkelen en productie).
Opdrachtgever: directeur Robeco Fund Distribution

Branche : Consultancy
Functie : Financieel Manager a.i.
Periode : November 2001-maart 2002
Opdracht: Customer Loyalty B.V. is een consultancy bedrijf dat zich richt op het realiseren van klantloyaliteit door middel van medewerkerloyaliteit.De opdracht afkomstig van de moeder organisatie was het begeleiden van de acquisitie en het vervullen van de rol van financieel manager a.i.
Bereikte resultaten:
· Afronden acquisitie
· Opstellen businessplan
· Liquidatie als gevolg van verandering beleid
Opdrachtgever: voorzitter Raad van Bestuur SNT Group N.V.

Branche : Customer contact / call centers
Functie : Consultant
Periode : januari 2001 – december 2001
Opdracht: SNT is het grootste facilitaire contact center bedrijf en verzorgt call center activiteiten voor bedrijven als Achmea, KPN en ING. De primaire opdracht was het begeleiden van de beursgang vanuit de kant van de Raad van Bestuur. De afgeleide opdracht was het invullen van het besturingsmodel, het verzorgen de informatievoorziening en het starten van een visie en strategietraject gericht op het verhogen van de beurskoers.De belangrijkste bereikte resultaten zijn:
·succesvolle beursgang (samen met het team van banken e.d.);
·nieuw besturingsmodel inclusief het management control proces voor de complete groep;
·informatievoorziening voor in- en externe verantwoording (inclusief BSCs);
·doelgerichte visie en strategie;
·initiatie veranderingsproject “Orange” ten einde de strategie om te zetten in daden gericht op het verhogen van de beurskoers;
Opdrachtgever: Raad van Bestuur SNT Group N.V.


Branche : Customer contact / call centers
Functie : Projectmanager a.i.
Periode : april 1999 – december 2000
Opdracht : SNT is het grootste facilitaire contact center bedrijf in bedrijf en verzorgt call center activiteiten voor bedrijven als Achmea, KPN en ING.De opdracht was het integreren van 6 afzonderlijke werkmaatschappijen naar 1 werkmaatschappij: SNT Nederland met als doel realiseren van efficiencyvoordelen. In dezelfde periode kreeg ik de opdracht om de acquisities in België, Nederland en Duitsland te begeleiden teneinde de nieuwe deelnemingen af te stemmen op de strategie van SNT Group:De bereikte resultaten zijn:
·integratie/samenvoeging van 6 werkmaatschappijen tot 1 werkmaatschappij;
·efficiencyvoordelen deels door het invoeren van het SSC concept voor de financiële functie;
·richten van de deelnemingen in Duitsland, België en Nederland in de lijn van de concernstrategie;
·informatievoorziening SNT Nederland door definiëren en realisatie van de informatieprofielen voor de in- en externe verantwoording.
Opdrachtgever: Raad van Bestuur SNT Group.

Branche : Customer contact / Call centers
Functie : Directeur / Eigenaar / ondernemer
Periode : juli 2002 – heden
Opdracht: Als ondernemer heeft Rob in 2002 uit een faillissement de restanten gekocht van het exameninstituut Tbin. Tbin streeft naar erkenning van het beroep van call center agent. Dit beroep is relatief nieuw en heeft nauwelijks maatschappelijk aanzien. Gezien het belang van dit nieuwe beroep is verdere doorontwikkeling cruciaal. Inmiddels werken circa 150.000 mensen in Nederland in contact centers. Tbin streeft naar een certificaat met maatschappelijke erkenning zodat het beroep steeds meer gewaardeerd wordt. Tbin heeft 2 medewerkers in dienst en maakt gebruik van free lancers.
Bereikte resultaten:
·leerschool echt ondernemerschap;
·maandelijkse examinering;
·ESF3 aanvraag met ondersteuning van het O&O-fonds voor de Call Center branche
·kennis van de onderwijswereld en subsidiesTbin vraagt beperkt tijdsbeslag want het wordt gemanaged door 2 medewerkers.

Branche : Telecommunicatie/Retail
Functie : Financieel Manager Consumentenmarkt KPN Telecom
Periode : april 1998- maart 1999
Opdracht: KPN is de grootste telco in Nederland met meer dan 7 miljoen klanten. KPN heeft als visie om nog meer klantgerichter en efficiënter te worden. In een vast dienstverband is de opdracht voor het managementteam, het samenvoegen van 35 lokale klantcontactcentra naar 5 (2500 fte’s) inclusief het realiseren van efficiencyvoordelen op basis van het SSC concept. Tevens is de opdracht het winstgevend maken van de winkelketen Primafoon.
De belangrijkste resultaten:
·5 regionale klantcontactcentra ondersteund door een shared service center (SSC) voor alle backoffice activiteiten;
·winstgevende winkelketen Primafoon;
·besturing verkoopeenheid Consumentenmarkt (besturingsmodel en management control proces);
·informatievoorziening tbv in- externe verantwoording geënt op nieuwe organisatie;· efficiencybesparingen d.m.v. benchmarking;
·leidinggeven aan drietal afdelingen met 15 medewerkersVerantwoording aan: Directeur Consumentenmarkt.

Branche : Telecommunicatie
Functie : Manager Informatiemanagement & Administratie Vaste Net KPN Telecom
Periode : mei 1996 – maart 1998
Opdracht: KPN is de grootste telco in Nederland. In het Vaste Net worden jaarlijks miljarden geïnvesteerd in de vorm van talrijke projecten. Op basis van een vast dienstverband was de belangrijkste opdracht het beheersbaar maken van het investeringsproces. Hiervoor werd onder begeleiding van de Boston Consultancy Group (BSG) een groot project opgestart onder de naam “Turn” met als doel om de investeringen transparant en beheersbaar te krijgen. Het project had ingrijpende gevolgen voor het grootboek, projectadministratie, administratieve organisatie en de informatievoorziening. Voor die aanpassingen was ik als manager verantwoordelijk.
Belangrijkste bereikte resultaten:
·sanering investeringsprojecten;
·comité voor investeringen (board);
·herstructurering grootboek, bronsystemen, administratieve organisatie, informatievoorziening en projectadministratie;
·onomstreden kwaliteit van het cijfermateriaal;
·strategisch concept Financieel Shared Service Center voor heel Telecom;
·leidinggeven aan 4 afdelingen met circa 35 medewerkers.In deze functie moest verantwoording worden afgelegd aan de financieel directeur Vast Net.

Branche : Telecommunicatie
Functie : Manager Consolidatie & Jaarrekening KPN Telecom
Periode : juni 1993 – mei 1996
Opdracht: KPN is de grootste telco in Nederland.In vast dienstverband was de primaire opdracht het jaarlijks opleveren van de jaarrekening van KPN Telecom en de maandrapportage. Afgeleide opdrachten het financieel administratief begeleiden van acquisities in binnen- en buitenland, beursgangen in Amsterdam en New York, liquidaties, oprichting Unisource, en bijzondere fiscale projecten.
Belangrijkste resultaten:
·goedkeurende verklaring accountant;
·versnelling jaarafsluiting met > 4 weken;
·beursgangen in Amsterdam en New York;
·financieel administratieve oprichting Unisource;
·consolidatie deelnemingen;
·financieel administratieve integratie van acquisities;
·maandrapportage voor Directie KPN Telecom;
·functionele aansturing totale financieel administratieve werkveld binnen KPN Telecom (> 250 fte’s);
·managen van een afdeling van circa 15 medewerkers bestaande uit accountants, fiscalisten en bedrijfseconomen. In deze functie moest verantwoording worden afgelegd aan de Directeur Financiën & Administratie Telecom.

Branche : Telecommunicatie
Functie : Manager Control & Administratie district Rotterdam KPN Telecom
Periode : mei 1991 – juni 1993
Opdracht: KPN is de grootste telco in Nederland. Verantwoordelijk voor de afdelingen control, financiële administratie, salarisadministratie en administratieve organisatie. Aantal fte’s 70. Implementatie ABC-systemen, tijdregistratiesysteem, besturingsmodellen en invoeren plannings- en beoordelingssysteem voor medewerkers. Trainer van het management voor het kwaliteitsproject TQM.

Branche : Telecommunicatie
Functie : Manager Boekhouding district Rotterdam KPN Telecom
Periode : augustus 1988 – mei 1991
Opdracht: KPN is de grootste telco in Nederland. Als manager Boekhouding verantwoordelijk voor de financiële administratie en voor de maandrapportage. Als changemanager benoemd voor het transformeren van de overheidsboekhouding naar een commerciële boekhouding inclusief rapportage en de daarbij behorende aanpassingen in de administratieve organisatie. De afdeling bestaat uit circa 35 mensen verdeeld over de afdeling crediteuren, projectadministratie, grootboekadministratie en financiële rapportage.

Branche : Telecommunicatie
Functie : Diverse financieel administratieve functies
Periode : 1978-1988




Opleiding interimmanager

HOFAM Qualified Controller
SPD
General Management Programme (IMD)
Joint Management Development Programme (INSEAD)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Rob is een senior (interim) manager, consultant en coach. Hij beschikt over meer dan 25 jaar werkervaring als lijn- en projectmanager. Binnen het financiële werkveld heeft hij tal van functies vervult van controller tot financieel manager en van administrateur tot manager consolidatie&jaarrekening. Daarnaast heeft Rob veel ervaring opgedaan als projectmanager van beursgangen, acquisities, implementatie van besturingsmodellen, managementinformatiesystemen en shared service centers (SSC) zowel binnen het financiële werkveld als op het terrein van customer service. Hij heeft zijn ervaring opgedaan in de branches telecommunicatie, retail, bank- en verzekeringswezen en customer contact. Rob heeft onder meer opdrachten vervult voor KPN, Rabobank, Robeco en SNT. Hij is een entrepreneur en directeur/eigenaar van het exameninstituut Tbin.
Rob is een pragmatische, inspirerende en doelgerichte manager/adviseur expliciet gericht op het leveren van toegevoegde waarde voor de onderneming door onder meer het zo optimaal mogelijk benutten van het menselijk potentieel. Door zijn brede achtergrond en ervaring kan hij de vertaling maken van strategie naar de operatie (implementatie) en verantwoordelijkheid nemen . Hierdoor kan hij goed fungeren als sparringpartner voor directie- en managementteams.
Met zijn rustige uitstraling, open communicatie en constructieve klantgerichte instelling is Rob in staat om het hoofd te bieden aan complexe vraagstukken ook in een turbulente omgeving.


Talenkennis interimmanager

Nederlands en engels

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  56814 - Senior Logistiek/transport/Project Manager
Deze manager verwijderen  57171 - Audit, riskmanagement en AO/IC
Deze manager verwijderen  36313 - personeelsmedewerker
Deze manager verwijderen  47122 - Management
Deze manager verwijderen  63852 - Financial Director Financial Controller
Deze manager verwijderen  39123 - Management Consultant / Business Analyst
Deze manager verwijderen  45842 - Algemeen manager MKB
Deze manager verwijderen  197192 - CFO
Deze manager verwijderen  28151 - Controller
Deze manager verwijderen  192723 - Senior Management
Deze manager verwijderen  172055 - Informatik- und Unternehmensberater
Deze manager verwijderen  198922 - Manager Finance
Deze manager verwijderen  36191 - Facilities Manager
Deze manager verwijderen  10529 - supply chain management
Deze manager verwijderen  13308 - Credit Manager - Accounting Manager
Deze manager verwijderen  193840 - Interimsmanager / Vertriebsdirektor
Deze manager verwijderen  197623 - Projektleitung
Deze manager verwijderen  36433 - Manager (interim & projecten)
Deze manager verwijderen  63961 - Consultant
Deze manager verwijderen  71806 - Interim/Project Manager
Deze manager verwijderen  59359 - Controlling, AO/IC, Financieel Management
Deze manager verwijderen  78463 - Interim- en ProjectManager
Deze manager verwijderen  180070 - total cost reduction manager
Deze manager verwijderen  13996 - ICT Manager, IT Infrastructure Manager
Deze manager verwijderen  65118 - Interim Finance Professional
Deze manager verwijderen  70767 - Sinior Administrative Consultant - Manager
Deze manager verwijderen  50209 - kaderfunctie
Deze manager verwijderen  40242 - Operationeel manager
Deze manager verwijderen  34074 - Projectmanager Transport en Infrastructuur
Deze manager verwijderen  50641 - Site Manager ; Interim Manager
Deze manager verwijderen  79423 - Interim manager Algemeen / HRM
Deze manager verwijderen  196777 - Geschäftsführer / Business Development
Deze manager verwijderen  57735 - manager openbaar vervoer en projectmanager
Deze manager verwijderen  68374 - Management Consultant
Deze manager verwijderen  12393 - Manager
Deze manager verwijderen  25902 - controller, financieel manager
Deze manager verwijderen  89054 - Teamleider / Manager
Deze manager verwijderen  73203 - manager GGD, GGZ, MO, VG, V&V
Deze manager verwijderen  22143 - Managing Director/General Manager
Deze manager verwijderen  54061 - Interim Manager, Program Manager and Project Manager
Deze manager verwijderen  26455 - interim manager, coach, trainer
Deze manager verwijderen  30352 - Interim Business / Business Change Manager
Deze manager verwijderen  64545 - Consultant
Deze manager verwijderen  71834 - Project manager
Deze manager verwijderen  48643 - Procurement Director/Purchasing Manager
Deze manager verwijderen  89222 - interim HR manager
Deze manager verwijderen  193046 - Leiter Kundenservice Customer Service Call Center Customer C
Deze manager verwijderen  18351 - directie/management/verandertrajecten
Deze manager verwijderen  65704 - Consultant/ Trainee
Deze manager verwijderen  200757 - Treasury Professional
Deze manager verwijderen  16011 - Economist, MBA (Financial Management)
Deze manager verwijderen  20693 - Algemeen Manager, P&O Manager
Deze manager verwijderen  90755 - Procesanalist / verandermanager
Deze manager verwijderen  144277 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  195682 - Interim Accountant
Deze manager verwijderen  199020 - cfo / Finance Director
Deze manager verwijderen  54649 - Interim manager / ondernemerscoach
Deze manager verwijderen  12704 - Business Consultant & Financial Controler
Deze manager verwijderen  17309 - Interim manager
Deze manager verwijderen  83378 - Controller, financieel manager,
Deze manager verwijderen  16053 - zorgmanager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :