Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR & Payroll Manager

HR & Payroll Manager

Werkervaring interimmanager

mei ‘11- Heden HR & Payroll Dienstverlening (ZZP)
• Begeleiden van ontslagen werknemers van werk naar werk.
• Ondersteuning UWV trajecten.
• Realiseren van eindafrekeningen t.b.v. Curator & UWV.
• Interim HR advisering.
• Juridische ondersteuning bij exit procedures. Volledige afwikkeling binnen 1½ week.
• Advisering van arbeidsvoorwaarden.

Jan.’12- heden Interim HR manager
BioNovion B.V.
Life Sciences Park, Oss
BioNovion B.V. is een research onderneming in de Bio chemie. Voortgekomen uit MSD te Oss.

Specificatie opdracht;
• Inrichten HR organisatie.
• HR advisering & HR ondersteuning.
• Subsidie realisatie.
• Arbeidsvoorwaardenbeleid, bedrijfsreglement, ARBO, Gezondheidsmanagement,
Pensioen, Verzekeringen.

mei ’11- nov.’11 Interim Projectmanager
Randstad Managed Services.
Diemermere 25, 1112 TC Diemen
Randstad Managed Services (RMS) is een Managed Service provider (MSP). Een MSP biedt haar klanten een end-to-end oplossing voor de gehele aanwerving van (inhuur) medewerkers. Van de aanvraag tot aan de betaling van de factuur, met inbegrip van het beheer van leveranciers.

Specificatie opdracht;
• Betreft interim opdracht bij DOW- Chemical in Terneuzen. Totaal 2.500 medewerkers, waarvan inhuur via RMS van een 500-tal uitzendkrachten en een 200-tal professionals.
• Verbetering van de proces compliancy.
• Aanhaken en optimalisatie van levering door leveranciers.
• Verbetering klanttevredenheid.
• Verbetering van communicatie met managers en management.
• Realiseren van output aansluitend bij wens van management.
• Verbetering van administratie, vastlegging & facturatie proces inclusief borging proces.

2009 – mei 2011 Manager P&O
IMpact Retail B.V.
B. v. Bloklandstraat 14, 5042 PM Tilburg
Landelijke Retail organisatie in consumentenelektronica;
2011: 980 medewerkers / 732 fte’s; 118-tal vestigingspunten;
3-tal Business Units (it’s, E-commerce (), facilitair (incl. logistiek)

• Lid van MT en direct leidinggeven aan P&O-team.
• Verantwoordelijk voor formeel & informeel overleg met OR.
• Maandelijkse HR-rapportage, inclusief actieplan.
• Doorstartplan organisatie na faillissement.
• Reorganisatie & herstructurering van organisatie IMpact Retail, fte-reductie 450 medewerkers november 2010.
• Reorganisatie traject hoofdkantoor mei 2010, inclusief budgettering en effectuering uitvoering van Sociaal Plan.
• arbeidsvoorwaardenbeleid, variabele beloningsbeleid, Pensioen
• werving en selectie, doorstroom, management ontwikkeling, flex-beleid, uitstroom (incl. juridische dossiers), ziekteverzuim, ARBO-beleid, contacten met arbeidsinspectie.
• Eindverantwoordelijk voor personeel- & salarisadministratie (€ 33 mio.)
• Verantwoordelijk voor loonkostenbudget & forecast totale organisatie, inclusief maandelijkse opvolging.
• Implementatie urenregistratie binnen 1 mnd., op 125 locaties (800 medew) inclusief een rechtstreekse koppeling aan de HR-tooling en resultaten maandelijks gekoppeld aan salarisverwerking programma.
• Actief binnen werkgeversorganisatie Uneto-vni op gebied van alle P&O deelgebieden vanuit de sociale commissie, in bijzonder tav bedrijfstakpensioenregeling, arbo-omstandigheden en als CAO-onderhandelaar en cao-tekstschrijver namens de branche (Electrotechnische Detailhandel).

juni 2008 – januari 2010 Manager P&O
IMpact House of Brands B.V.
B. v. Bloklandstraat 14, 5042 PM Tilburg
Start opbouw keten I for You, landelijke keten van Apple premium Reseller stores

• Vaststellen arbeidsvoorwaardenbeleid, variabele beloningsbeleid, Pensioen
• werving en selectie, van specifieke doelgroep, wervingsproject via SMS.
• ontwikkeling flex-beleid, doorstroom, management ontwikkeling, training en ontwikkeling, ARBO-beleid.


1999-2008: Manager P&O
1250 medewerkers / 990 fte’s; 140-tal vestigingspunten;
4-tal Business Units (it’s, Prijstopper, E-commerce (modern.nl/ bestfive.nl), facilitair (incl. logistiek).
• arbeidsvoorwaardenbeleid, variabele beloningsbeleid, Pensioen
• werving en selectie, doorstroom, management ontwikkeling, flex-beleid, uitstroom (incl. juridische dossiers), ziekteverzuim, ARBO-beleid, contacten met arbeidsinspectie.
• Eindverantwoordelijk voor personeel- & salarisadministratie, inclusief volledige loonaansluiting in grootboek.
• Migratie/ implementatie van APAS naar Beaufort (Raet).
• Implementatie van salaris rapportage generator.
• Migratie en Implementatie van salaris en HR- pakket van start tot live in 4 maanden (inclusief 1e salarisverwerking), zonder uitval van Raet Beaufort naar ADP Perman2.
• Implementatie van business intelligence Qlickview, t.b.v. van payroll en HR rapportages.
• Opstellen van personeel- en kostenbegroting inclusief maandelijkse budgetbewaking.
• Lid van werkgroep inzake pensioencommunicatie (ontwikkeling pensioenplanner).
• Ontwikkelen en fysieke uitvoering geven aan sociaal plan op alle dimensies.


Resultaten:
• Jaarlijks dalend ziekteverzuim, implementatie & toepassing My Medical Coach.nl
• Intranetsite als communicatiemedium met o.a. arbeidsvoorwaarden
• Personeel informatie Systeem gebaseerd op Business Intelligence
• Forecast loonkosten en flexibiliteitratio in medewerkersbestand
• Resultaat / loonkostenmanagement in Business Unit
• Flexibilisering van arbeid (daling fte’s & loonkosten)
• Invoering performancemanagement; kpi’s omzet p/uur; loonkosten/resultaatsbijdrage; resultaat / openingsuur
• Succesvolle CAO-trajecten afgelopen 4½ jaar loonkostenstijging 3,75%
• Invoering diverse regelingen inzake variabele premiebeloning
• Variabele beloning Management o.b.v. kpi’s
• Ontwikkelen en implementeren van complexe provisieberekening.
• Digitalisering van personeelsdossiers.


1999 tot 2002 manager P&O “Van Boxtel Hoortoestellen”
Regionale keten van hoortoestel winkels (12 vestigingen – 40 medewerkers).
• Vaststellen van arbeidsvoorwaardenbeleid.
• Werving & selectie.
• Instroom – Doorstroom –Uitstroom
• Performancemanagement & ziektebegeleiding.
• Eindverantwoordelijk voor salaris- personeelsadministratie


April 1994 – 1998 Hoofd salaris/personeelsadministratie
it’s Electric B.V.
B. v. Bloklandstraat 14, 5042 PM Tilburg
Landelijke Retail organisatie in consumentenelektronica; 300 medewerkers; 40-tal vestigingspunten.
Regionale keten van hoortoestelwinkels “Van Boxtel Hoortoestellen” (12 vestigingen- 40 medewerkers).
• Verantwoordelijk voor uitvoering van correcte salaris - personeelsadministratie
• Ontwikkeling van afdeling P&O en P&O activiteiten van scratch af aan.

Resultaten:
• Inrichting administratieve P&O organisatie
• Opstart en ontwikkelen van P&O beleid, evenals ARBO beleid.
• Uitbreiding arbeidsvoorwaarden, collectieve personeelsverzekeringen en –voorzieningen.

Okt.1989 – maart 1994 P&O systeembeheerder / Personeelsadministrateur
Euramax Aluminium Extrusions B.V. (onderdeel Alumax)
Industrieweg 8, 6074 NH Roermond
• Productieonderneming (halffabricaat); 270 medewerkers.
• Eindverantwoordelijk voor salaris en personeelsadministratie (Raet).
• Automatisering van salaris en personeelsadministratie, implementatie personeelsinformatiesysteem, procesbeschrijving P&O.
• Doorvertaling en implementatie van Totaal Qualiteit Management naar afdeling P&O.
• Opzetten van salaris- en personeelsadministratie van een startende onderneming, optimalisatie tijdregistratiesysteem.

Opleiding interimmanager

SVW Opleiding Sociale Verzekeringen I & II; diploma
PDL Loonbelasting en premieheffing; diploma
HBO Bedrijfskader Hogeschool te Eindhoven
Gevolgd: 1984-1988; diploma
H.A.V.O Scholengemeenschap Durendael te Oisterwijk
Gevolgd: 1977-1984; diploma

Valkuilen in het Arbeidsrecht (certificaat)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Deskundig, overtuigend, doorzettingsvermogen, commercieel, klantgericht, sensitatief, betrouwbaar, resultaat gericht, coach, situationeel leiderschap.

Specialisme op beleidsmatig en uitvoerend niveau ten aanzien van inzetbaarheid en performance van medewerkers vanuit een pragmatisch aanpak.


Talenkennis interimmanager

Nederlandse taal: moedertaal
Engelse taal in woord goed / geschrift goed


Overig

MS-office
Uitstekende kennis van Pensioen en ARBO- wetgeving
Personeel- en salarissystemen (APAS 4.0/ Beaufort / Perman 2)
Business Intelligence (QlickView)
Urenregistratie Manusplus
Ex-topsporter; professioneel ijshockeyer
Hobby’s o.a. sport, trainer/coach hockeyteam, lezen van vakliteratuur


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  47332 - Manager Openbaar Vervoer, Afvalbedrijven en overheidsbedrijv
Deze manager verwijderen  62184 - Logistiek manager, supply chain manager
Deze manager verwijderen  136900 - Interims-Management
Deze manager verwijderen  24906 - Inkoopmanager
Deze manager verwijderen  52878 - HR Manager/ Adviseur
Deze manager verwijderen  80529 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  55579 - Consultant / Management Coach
Deze manager verwijderen  90607 - Project manager/Consultant
Deze manager verwijderen  58728 - Interim manager
Deze manager verwijderen  198405 - kfm. Leiter / Geschäftsführer / Vorstand
Deze manager verwijderen  10760 - Controller/Finance Manager/Project Manager
Deze manager verwijderen  36130 - financieel directeur
Deze manager verwijderen  199219 - Directeur
Deze manager verwijderen  30478 - Manager Bedrijfsvoering-HRM
Deze manager verwijderen  81638 - Call center manager/supervisor/teamchef
Deze manager verwijderen  17779 - Interim en veranderingsmanager, trainer/coach
Deze manager verwijderen  76489 - Interim controller
Deze manager verwijderen  194513 - CFO, Controller Foreign Subsidiaries
Deze manager verwijderen  85035 - (algemeen) directeur
Deze manager verwijderen  10917 - directeur/manager/lid raad van bestuur
Deze manager verwijderen  12076 - Manager herstel en ziekteverzuim
Deze manager verwijderen  191481 - Geschäftsführerin Managementcoaching
Deze manager verwijderen  58288 - Projectmanager / Interimmanager
Deze manager verwijderen  199874 - Game changer / verandermanager /
Deze manager verwijderen  191079 - Financial Change Manager to improve your financial control
Deze manager verwijderen  192037 - Buchhaltung
Deze manager verwijderen  192739 - Interim Geschäftsführung
Deze manager verwijderen  35368 - Lijn / project / programma management
Deze manager verwijderen  58782 - interimmanager, adviseur, consultant
Deze manager verwijderen  91536 - Logistiek manager / supply chain manager / voorraadbeheerder
Deze manager verwijderen  200940 - Financieel directeur / Finance manager
Deze manager verwijderen  55027 - Project Manager finance/IT, controller
Deze manager verwijderen  40282 - Specialist in Procurement-based Projects
Deze manager verwijderen  72796 - Consultant
Deze manager verwijderen  48177 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  62874 - manager , directeur
Deze manager verwijderen  42651 - Controller Financieel manager Directeur
Deze manager verwijderen  78695 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  90085 - Accountant RA
Deze manager verwijderen  79166 - (project)manager gezondheidszorg/ ouderenzorg
Deze manager verwijderen  80345 - Manager (breed inzetbaar)
Deze manager verwijderen  39213 - Interim-manager / Coach/ Business Consultant/Directeur
Deze manager verwijderen  72262 - Change Manager, coaching, international expert
Deze manager verwijderen  84155 - Financieel directeur, CFO, Finance manager
Deze manager verwijderen  86054 - Financieel Manager / Controller
Deze manager verwijderen  91926 - General/operational change/crisis manager
Deze manager verwijderen  58003 - Financieel directeur / controller
Deze manager verwijderen  192693 - Strategischer Coach & Change Manager
Deze manager verwijderen  90321 - verandermanager-interim management
Deze manager verwijderen  191793 - Cash Manager - Treasurer (a.i.)
Deze manager verwijderen  200014 - Interim manager
Deze manager verwijderen  84116 - project/interim manager, senior consultant
Deze manager verwijderen  29288 - Logistics & Purchasing Manager
Deze manager verwijderen  21319 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  41849 - Interim manager, Projectleider
Deze manager verwijderen  44061 - Interim consultant/credit manager
Deze manager verwijderen  13620 - manager
Deze manager verwijderen  33655 - Business consultant / Projectleider / Interim teamleider
Deze manager verwijderen  55279 - Interim manager / Coach binnen de gezondheidszorg
Deze manager verwijderen  75307 - commercieel manager
Deze manager verwijderen  195427 - HR DIRECTOR
Deze manager verwijderen  163120 - Kaufmännischer Leiter
Deze manager verwijderen  196297 - Generalist / Medien und Druck
Deze manager verwijderen  63039 - Senior Credit Manager
Deze manager verwijderen  200474 - Inkoop
Deze manager verwijderen  10074 - Financieel Controller
Deze manager verwijderen  72131 - General Management, Change Management
Deze manager verwijderen  20215 - Freelance Finance Professional
Deze manager verwijderen  14072 - Finance director/Financial Controller
Deze manager verwijderen  36069 - Project Manager
Deze manager verwijderen  41506 - project manager / trainer
Deze manager verwijderen  194184 - Manager für Organisation und IT-Systeme
Deze manager verwijderen  21494 - transport/logistiek manager
Deze manager verwijderen  37273 - Controller
Deze manager verwijderen  197379 - Profi auf Zeit für Sozialunternehmen
Deze manager verwijderen  89974 - Interim Credit Manager
Deze manager verwijderen  198672 - Project Manager / Business Consultant
Deze manager verwijderen  190918 - Supply Chain - und Produktionsmanager
Deze manager verwijderen  92597 - Verander/beheers/people Manager
Deze manager verwijderen  90968 - Interim hr directeur (evt projectmanager)
Deze manager verwijderen  63436 - Proces- en projectleider
Deze manager verwijderen  21125 - Sr. project manager / Programma manager
Deze manager verwijderen  91179 - Informatiemanager
Deze manager verwijderen  192854 - kaufmännischer Leiter
Deze manager verwijderen  196117 - Leiterin Corporate Supply Chain Management


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :