Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager financiële en salarisadministratie

Manager financiële en salarisadministratie

Werkervaring interimmanager

FunktieMediair
Functie:
Projectleider Bedrijfsvoering a.i. juli 2007- april 2008

Als projectleider Bedrijfsvoering heb ik diverse zaken opgepakt, waaronder:
• Het schrijven van een Disaster Recovery Protocol met advisering voor aanpassing van een aantal onderdelen van de bedrijfsvoering (IT, telefonie en digitaal archief) en het testen van het protocol in een simulatie met het management team;
• Pensioenregeling en -administratie: overleg en aanpassing i.v.m. wettelijke wijzigingen; controle en onderhoud van de pensioenadministratie en overdracht aan Manager Bedrijfsvoering;
• Salarisadministratie: controle, advisering en ondersteuning van de salarisadministratie (inclusief uitzendadministratie) en overdracht aan hoofd Financiële Administratie en manager Bedrijfsvoering;
• Advisering en ondersteuning bij begroting, jaarafsluiting en diverse rapportages;
• Advisering en begeleiding bij door controles SFT en Belastingdienst;
• Diverse personeels- en beloningsregelingen: advisering en vastlegging;
• Diverse adviezen met betrekking tot verzekeringen, omzet- en loonbelasting en arbeidsrechterlijke vraagstukken.

Politieregio Kennemerland
Functie:
Leidinggevende salarisadministratie a.i. april 2007- heden
Leidinggevende personeelsadmin. a.i. okt. 2007- heden
Projectleider Interregionale Samenwerking Salarisadministraties jan. 2008 - heden
Projectleider ESF juni-nov. 2007

Politieregio Kennemerland bestrijkt 11 gemeenten met in totaal een half miljoen inwoners. De afdeling personeels- en salarisadministratie is onderdeel van de dienst P&O van de politieregio en is sterk in beweging. Er wordt gewerkt aan interregionale samenwerking met de korpsen Noord-Holland Noord en Zaanstreek-Waterland. In totaal zijn er 7 medewerkers werkzaam op deze afdelingen, die de administratie voeren voor circa 1750 medewerkers.

Als leidinggevende heb ik o.a. de volgende taken en verantwoordelijkheden:
• Het samenvoegen van de afdelingen personeels- en salarisadministratie onder een eenhoofdige leiding.
• Het up-to-date houden en brengen van diverse regelingen en het (mede) implementeren en communiceren van nieuwe regelingen.
• Het verbeteren van processen op de salarisadministratie en tussen de salarisadministratie en andere afdelingen.
• Het verbeteren van diverse rapportages.
• Het in overleg met de financiële administratie en intern beheer opnieuw opzetten van de personeelsbegroting.

In het kader van de interregionale samenwerking heb ik o.a. de volgende werkzaamheden verricht:
• Het analyseren van het samenwerkingsproces met betrekking tot de personeels- en salarisadministraties.
• Het adviseren van de projecteigenaars met betrekking tot bijstelling van het projectplan.
• In een later stadium als projectleider het schrijven van een plan van aanpak van een volgende fase in de samenwerking tussen de salarisadministraties.
• Het begeleiden en ondersteunen van de afdelingen bij het samenvoegen van de regionale personeels- en salarisdatabase.

De landelijke politiediensten en -regio's zijn in 2005 een traject voor Europese subsidie voor opleidingen gestart. Als Projectleider ESF was ik verantwoordelijk voor de Kennemerlandse subsidieaanvraag.
• Quick scan ter bepaling van het al dan niet deelnemen aan dit traject;
• Verzamelen van data voor de subsidieaanvraag uit diverse databases;
• Controleren, aanpassen en vervaardigen van procesbeschrijvingen;
• Controle aan ESF-eisen van de verzamelde en bewerkte gegevens;
• Samenstellen ESF-dossier;
• Subsidieaanvraag en accountants- en ESF-controle.

FunktieMediair
Functie:
Manager Bedrijfsvoering 2003-2006
Hoofd financiële administratie 1995-2002

FunktieMediair biedt haar klanten binnen de markt van HRM-dienstverlening een breed pakket van diensten bestaande uit interim management, recruitment, assessment en development. FunktieMediair maakt onderdeel uit van het beursgenoteerde Randstad/Vedior, heeft 100 medewerkers en opereert vanuit drie vestigingen.

Als Manager Bedrijfsvoering was ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van het financieel beleid en beheer voor de gehele onderneming, bestaande uit vier werkmaatschappijen en een holding, en in die positie lid van het management team. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de aansturing van de afdelingen financiële administratie, personeelszaken, facilitaire zaken, wagenparkbeheer en ICT.
Bij overname van FunktieMediair door Vedior was ik aanspreekpunt op financieel gebied tijdens het due diligence onderzoek.

Taken en verantwoordelijkheden:
• Het (dagelijks) aansturen van de financiële administratie, personeels- en salarisadministratie, facilitaire zaken en ICT.
• Het verzorgen van de jaar- en periodeafsluiting inclusief de management – en groepsrapportages.
• Ontwikkeling van rapportages uit financiële en HR/CRM-databases.
• Deelnemen en leiding geven aan projectgroepen m.b.t. het vervanging, implementatie en ontwikkeling van financiële en HR/CRM-software.
• Het opstellen en reviewen van budgetten.
• Fiscale en juridische zaken.
• (Collectieve) personeelsregelingen.
• Opstellen en bewaken van jaarplannen met betrekking tot investeringen in o.a. ICT, telecom en huisvesting.
• Verantwoordelijk voor de verzekeringsportefeuille.

Rosengrens/Koninklijke Martens Brandkasten B.V.
Functie:
Hoofd financiële administratie 1994-1995

Rosengrens/Martens is een internationale onderneming op gebied van safeloketten, kluizen en cash-handlingsystemen. Ik was daar verantwoordelijk voor de boekhoudingen van de Nederlandse en Belgische vestigingen.

SRM / Stichting Reclame- en Marketingonderwijs
Functie:
Hoofd financiële administratie, salarisadministrateur en systeembeheerder 1986-1994

De SRM is een commerciële onderwijsorganisatie voor marketing, communicatie en PR en geeft deze gebieden opleidingen, seminars en in company-onderwijs. De SRM heeft 45 medewerkers en 400 part time-docenten. Als hoofd financiële administratie stelde ik in overleg met directie en management begrotingen en ramingen op en was verantwoordelijk voor de management rapportage. Daarnaast onderhield ik contacten met banken, verzekeraars, bedrijfsvereniging en Belastingdienst. Ik gaf leiding aan drie boekhoudkundige medewerkers en verzorgde zelf salarisadministratie en systeembeheer.


Opleiding interimmanager

Middle Management voor hoger opgeleiden / certif. / 2001
SPD / deelcertificaten / 1996
MBA / diploma / 1988
Sociale Academie / niet voltooid
Atheneum / diploma / 1981

Diverse opleidingen, cursussen en seminars op gebied van informatica, systeembeheer, pensioenen, sociale wetgeving en salarisadministratie.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- probleemanalyse, aanpassingsvermogen, stressbestendigheid, creativiteit
- klantgerichtheid, individugericht leiderschap, delegeren
- flexibel, tactisch, luisteren, communicatie, samenwerken

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  80899 - Interims-Manager Frankreich
Deze manager verwijderen  196944 - CEO, COO, Managing Director, Project Director, Project Manag
Deze manager verwijderen  60288 - interim salarisadministrateur
Deze manager verwijderen  79442 - Assistent controller
Deze manager verwijderen  92043 - Alle kaderfuncties uitvoerend bouwbedrijf
Deze manager verwijderen  84960 - projectmanager
Deze manager verwijderen  198346 - Interim Vertriebs Management
Deze manager verwijderen  42329 - interim manager / directeur
Deze manager verwijderen  54101 - Directie / Management
Deze manager verwijderen  48570 - plantmanager, operationsmanager, hoofd productie, productie
Deze manager verwijderen  19110 - manager kinderopvang
Deze manager verwijderen  38386 - Controller (Financial / Business) Hoofd Administratie
Deze manager verwijderen  201162 - Service Manager, Hoofd Technische Dienst
Deze manager verwijderen  11426 - Technical Consultant
Deze manager verwijderen  11442 - Projectleider, Interim manager
Deze manager verwijderen  47318 - Director Finance
Deze manager verwijderen  50563 - Hoofd financ. administratie, Controller, projectleider autom
Deze manager verwijderen  196999 - Buchhalter / Allrounder
Deze manager verwijderen  88420 - Finance, Planning & Control, Adviseur, Administratie, Boekh,
Deze manager verwijderen  200986 - Programma-, verander-, interim manager
Deze manager verwijderen  36188 - CEO
Deze manager verwijderen  54511 - Manager
Deze manager verwijderen  194211 - Techniker HF
Deze manager verwijderen  197365 - Leitung Finanz-und Rechnungswesen
Deze manager verwijderen  19970 - Consultant
Deze manager verwijderen  90412 - Credit manager
Deze manager verwijderen  90819 - Interim finance professional
Deze manager verwijderen  73418 - project manager/proces manager/project leader
Deze manager verwijderen  91937 - Projectleider, projectmanager, projectondersteuner
Deze manager verwijderen  200583 - Projectleider/Consultant
Deze manager verwijderen  92450 - Controller/Administrateur
Deze manager verwijderen  194293 - International Project Manager and Support Manager
Deze manager verwijderen  11536 - Beratung, Projekt- und Interim Management im Produktion, Te
Deze manager verwijderen  75579 - Projectleider


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :