Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project- en verandermanager

Project- en verandermanager

Werkervaring interimmanager

Projectmanager bij GGD Rijnmond/CJG Rijnmond nov 2008–heden
Cluster Jeugd van GGD Rijnmond – Rotterdam (nu CJG Rijnmond) heeft gekozen om het Elektronisch Kind Dossier (EKD) te implementeren. Als projectmanager verantwoordelijk voor de projecten:
1) implementatie EKD bij de regiogemeentes Nieuw Waterweg Noord (NWN). EKD wordt bij NWN geïmplementeerd n.a.v. een fusie tussen GGD Rijnmond en NWN en het uniformeren van de werkwijze,
2) implementatie van het nieuwe proces managementinformatie tbv betere sturing van de primaire zorgprocessen.
Taken zijn: opstellen plan van aanpak, aansturing team, voortgangsbewaking, draagvlak creëren, risicobeheersing, aansturing externe leveranciers en stakeholdermanagement.
De resultaten zijn een succesvol geïmplementeerd en operationeel EKD bij de regiogemeentes. De medewerkers zijn begeleid bij het doorvoeren van de wijzigingen in de operationele processen en in de werkwijze. Alle medewerkers zijn opgeleid in het werken met het EKD.
Proces managementinformatie Jeugd is geïmplementeerd en verloopt succesvol, rapportages intern en extern verlopen naar wens.
Daarnaast betrokken in de volgende werkgroepen als EKD- en sturingsinformatiedeskundige:
- Werkgroep Flexibilisering contactmomenten,
- Werkgroep Wijkgericht werken bij CJG,
- Werkgroep Operationaliseren Prestatie-indicatoren IGZ,
- Werkgroep Digitaliseren papieren dossiers flow en archief.


Teamleider bij VTS Politie Nederland mei 2007 – okt 2008
Divisie IV&T van VTS Politie Nederland wenst de werkzaamheden op het gebied van software virtualisatie en distributie te centraliseren. In de startsituatie worden deze werkzaamheden versnipperd verricht bij en onder regie van de diverse Verzorgingsgebieden (decentraal). De opdracht is om een team op te zetten binnen de divisie Infrastructuur die software virtualisatie diensten vanuit het centrale rekencentrum aanbiedt aan de Verzorgingsgebieden.
Taken zijn: opstellen plan van aanpak, voortgangsbewaking, risicobeheersing, stakeholdermanagement, werving- en opleidingstraject initiëren, leidinggeven aan het team en commitment creëren bij de decentrale Verzorgingsgebieden voor afname van diensten (MT niveau).
De resultaten zijn: voltooid werving- en opleidingstraject, een team van 8 fte die de gewenste diensten levert, afname van diensten door de meeste decentrale Verzorgingsgebieden, complete werkinstructies en middelen voor uitvoeren van de werkzaamheden, brede communicatie over team en de nieuwe diensten centraal en decentraal en een vervolgplan voor uitbreiding van het team met 8 fte.

Adviseur bij dS+V Gemeente Rotterdam jul 2007 – dec 2007
Binnen dS+V worden tal van projecten uitgevoerd op het gebied van informatievoorziening. Het projectproces kent een aantal knelpunten. Opdracht is om een onderzoek te verrichten naar de knelpunten in het proces en te adviseren om deze op te lossen. Door middel van interviews en workshops bij de diverse vakafdelingen en Informatiebeleid is het huidige projectenproces met knelpunten in kaart gebracht.
Het resultaat is een rapport dat uitgebracht is aan de directie dat het huidige projectenproces met de aanwezige knelpunten beschrijft en adviezen geeft hoe deze knelpunten kunnen worden opgelost. Er is gebruik gemaakt van het ICT Governance model van Gartner: IS Lite. Dit model beschrijft de rollen, organisatiedelen, competenties en processen van een ICT organisatie.

Projectmanager bij Gemeente Rotterdam apr 2007 – jun 2007
Dienst DS+V wenst een wijzigingsbeheerproces te implementeren met als doel om een (nieuw) platform te creëren waarop de gebruikersorganisatie zijn wensen en eisen kenbaar kan maken aan divisie Informatie Beleid en Voorzieningen en om het vergroten van de grip op de veelheid aan wijzigingsverzoeken en daarmee de integrale sturing en planning van wijzigingen.
Verantwoordelijk voor het plannen en managen van het project, uitwerken wijzigingsbeheerproces, inrichten Change Advisory Board. Het wijzigingsbeheerproces is succesvol geïmplementeerd en operationeel.

Adviseur bij Stichting Enviu, dec 2006 – mrt 2007
Enviu is een organisatie van jonge professionals met een ideële doelstelling.
Als adviseur de stichting geadviseerd bij het opstellen van het plan van aanpak voor de transitie van Enviu naar de ‘soll’ situatie. Hierbij zijn aan de orde gekomen de nieuwe organisatiestructuur, de bedrijfsprocessen, de functiebeschrijvingen, de benodigde projectorganisatie en de transitierisico’s.
Bij de advisering is de toekomstige Operational Manager gecoacht op het gebied van leiderschap en management.

Projectmanager bij Eneco, mrt 2006 – dec 2006
Het project Implementatie Mecoms heeft als doel de rollenscheiding binnen Eneco tussen het meetbedrijf en de netbeheerder, één werkwijze binnen het meetbedrijf en verlaging van de operationele kosten. Om dit te realiseren is gekozen voor de implementatie van het pakket Mecoms. Het pakket Mecoms biedt o.a. de functies CRM, Planning, Contracts & Billing en Meter Data Collection.
Project Implementatie Mecoms liep niet conform wens, opdrachtgever vraagt om het project over te nemen van de vorige projectmanager en snel resultaten te boeken.
Als de nieuwe projectmanager verantwoordelijk voor het definiëren, uitvoeren van maatregelen om het project weer ‘on track’ te krijgen en de implementatie succesvol te laten verlopen. Taken zijn de aansturing van de externe leverancier van het pakket, het testteam, het datamigratieteam, het dataschoningsteam en het business transitieteam. Het business transitieteam had de verantwoordelijkheid voor het erbij betrekken en begeleiden van de gebruikers bij de veranderingen, het opleiden van de gebruikers, de communicatie binnen het meetbedrijf en het inrichten van de AO organisatie.
Resultaten zijn de succesvolle opleveringen van de eerste twee releases van het systeem Mecoms en daarmee de organisatorische en procesmatige scheiding tussen het meetbedrijf en de netbeheerder.

Adviseur bij LogicaCMG, jan 2006 – dec 2006
Voorstel gemaakt voor een professionaliseringtraject voor business consultants op gebied van verandermanagement, waarin rekening is gehouden met het niveau van de consultants en de vraag naar verandermanagement expertise in de markt.
Daarnaast als verandermanager coördinator in de divisie EUT een verandermanagement community opgezet voor uitwisseling van kennis en ervaring. Workshops gegeven voor de accountmanagers en sales managers om awareness te creëren voor verandermanagement als een business opportunity voor LogicaCMG.

Projectmanager voor ABN/AMRO, okt 2005 – jan 2006
Met het direct verkopen van kredieten op Internet (VKOI) wil ABN AMRO een belangrijke vernieuwende en onderscheidende/concurrerende positie op de leenmarkt innemen. Opdracht is om het project van de vorige projectmanager over te nemen en het project tot een succesvol einde te brengen. Als nieuwe verandermanager verantwoordelijk voor het opstellen van een gewijzigde plan van aanpak, motivatie en aansturing van het team, draagvlak creëren voor het project, afspraken maken in de projectomgeving, risico analyse en het voorbereiden van de beheergroepen voor de veranderingen in de beheerprocessen.
Resultaat is een succesvolle oplevering van VKOI met een geslaagde samenwerking met andere projecten bij ABNAMRO.

Projectmanager voor ABN/AMRO, apr 2005 – okt 2005
Doel van ABN AMRO ICT was haar dienstverlening op het gebied van email naar de business in Europa naar een hoger niveau te brengen.
Opdracht is om een onderzoek te verrichten hoe dienstverlening op het gebied van email naar een hoger niveau gebracht kan worden. Het resultaat van het onderzoek is een scopingsdocument waarin de constateringen en voorstellen voor verbetering van de emaildienstverlening werden vermeld. Na goedkeuring van het scopingsdocument is een projectplan opgesteld voor het doorvoeren van de verandering in eigenaarschap, herindeling afdeling, SLA en ICT.

Trainer projectmanagement bij LogicaCMG, jan 2005 – dec 2006
Als trainer voor projectmanagement, trainingen ‘Acceptatie in projecten’, ‘Teambuilding in projecten’ en ‘Besluitvorming in projecten’ gegeven. Alle drie de trainingen richten zich op de relationele kant (menskant) van projectmanagement. Tevens het coachen van projectmanagers op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, communicatieve en sociale vaardigheden en leiderschap.

Projectmanager voor ABN/AMRO. mrt 2004 – okt 2005
Doel van ABN AMRO was om de beste internet bank te worden d.m.v. project BiB2 (Best internet Bank 2). Opdracht is om het ontwerp en implementatie van de gehele nieuwe infrastructuur (op mainframe na) op basis van de nieuwe architectuur projectmatig tot een succes te brengen. De verantwoordelijkheden waren requirements management, plan van aanpak, het plannen en managen van het project, aansturing projectteam, het managen van de projectomgeving, risicomanagement, de voortgangbewaking, stakeholdermanagement, het aansturen van externe leveranciers en het in beheer brengen van de nieuwe infrastructuur. Het resultaat is geïmplementeerd en operationeel infrastructuur op basis van een nieuw architectuur dat voldoet aan de gestelde eisen van de business en ICT. Complexiteit lag vooral in stakeholdermanagement, diverse onderdelen van ABNAMRO betrokken bij project met andere prioriteiten.

Trainer en coach voor Fortis ISE, okt 2004 – apr 2005
Opdracht is om een op maat trainingsprogramma en coachingstraject te verzorgen voor de projectmanagers binnen Fortis ISE.
Resultaat is een trainingsprogramma met de onderwerpen projectmanagement (Project Start-up, Businesscase denken, Regie voeren en Stakeholdermanagement), leiderschap en communicatieve vaardigheden en persoonlijke begeleiding van de deelnemers.

Projectmanager voor Kennisnet, sept 2003 – mrt 2004
Stichting Kennisnet wenst een nieuw infrastructuur platform om via het internet educatieve content en diensten te bieden aan onderwijsinstellingen. De opdracht hield in de implementatie en acceptatie van de infrastructuur en housing die benodigd is voor het Platform voor Content en Diensten van Kennisnet.
De verantwoordelijkheden waren het opstellen plan van aanpak, het plannen en managen van het project, aansturing projectteam, het managen van de projectomgeving, de voortgangbewaking, het aansturen van externe leveranciers en de voortgangsrapportage aan de opdrachtgever. Het resultaat is een platform dat voldoet aan de gestelde eisen, waarbij het platform is geïmplementeerd op de gewenste housing locatie. Het platform is in beheer gebracht bij de beheerorganisatie.

Projectmanager voor Graydon, juni 2003
Analyse en Advies Kantoorautomatisering/Netwerk omgeving van Graydon ICT-Operations
Verantwoordelijk voor het opstellen van een statement of work, een planning voor het onderzoek en advies, aansturen van een team specialisten en het opstellen van een onderzoek en advies rapport. Resultaat is een rapport met een analyse van en aanbevelingen voor de Kantoorautomatisering/Netwerk omgeving van Graydon.

Trainer en coach voor Rabobank, okt 2002 – mrt 2003
Opdracht is om een op maat trainingsprogramma en coachingstraject te verzorgen voor de projectmanagers binnen Rabobank.
Resultaat is een trainingsprogramma met de onderwerpen projectmanagement (Project Start-up, Businesscase denken, Regie voeren en Stakeholdermanagement), leiderschap en communicatieve vaardigheden en persoonlijke begeleiding van de deelnemers.

Projectmanager voor ING, jan 2002 – mei 2003
Doel van ING was om d.m.v. project Concentratierekencentra om drie rekencentra terug te brengen tot twee rekencentra. Opdracht is om een aantal netwerkmigratieprojecten te leiden tot succes, zodat de diverse platformen vanuit een rekencentra naar de andere twee rekencentra overgebracht kunnen worden.
De verantwoordelijkheden waren: projectleiding van de zes netwerkmigratie projecten, aansturing projectteam, het managen van de projectomgeving, risicomanagement, de voortgangbewaking, stakeholdermanagement, het aansturen van externe leveranciers en het borgen van beheer. Resultaten zijn zes geslaagde netwerkmigratieprojecten met borging van beheer.
Complexiteit lag vooral in het doorvoeren van de gewenste wijzigingen in een omgeving waar verschillende labels (Postbank, ING Bank, NN) werken met eigen doelstellingen en prioriteiten.

Eerdere ervaringen
Projectmanager bij ABNAMRO Bank, okt 2002 – apr 2003
Ontwikkeling security services II.

Projectmanager bij ABNAMRO Bank, okt 2001 – december 2001
Ontwikkeling security services I.

Projectmanager voor Fortis Bank, apr 2001 – okt 2001
Implementatie infrastructuur callcenter.

Auditor/Adviseur voor LogicaCMG, jan 2001 – jul 2002
Business Process and Risk Management adviseur.

Adviseur voor LogicaCMG, okt 2000 – okt 2003
Ontwikkeling Projectmanagement Competence.

Projectmanager bij UPC, jun – sep 2000
Project implementatie WAN voor digitale TV.

Adviseur bij ING, apr – mei 2000
Advies bij opstellen R.F.P. voor project ‘Wealthnet’.

Projectmanager bij ABN/AMRO, aug 1999 – mrt 2000
Project migratie werkplekken hoofdkantoor.

Projectmanager bij Theodoor Gillssen feb – jul 1999
Project migratie werkplekken backoffice.

Projectleider / Teamleider bij Fortis, aug 1995 – feb 1999
Teamleider van team Acceptatie Operational Services in het project Nieuw Leningen Systeem
Teamleider van het team van Windows NT Beheer.


Opleiding interimmanager

Opleidingen:
• Systemisch Werken, Phoenix Opleidingen (2009 - heden)
• Professionele Communicatie, Phoenix Opleidingen (2003 - 2006)
• Elektrotechniek, TU Delft, Afstudeerrichting Regeltechniek (1989 – 1995)
• VWO, Citycollege St. Franciscus te Rotterdam (1983 – 1989)


Cursussen:
• Inzicht in organisaties (Twijnstra Gudde)
• Veranderen met kleuren (KBenP)
• Authentiek Leiderschap (Authentiek Leiderschap)
• Prince II Foundation en Practitioner (gecertificeerd) (Logica)
• Projectmanagement (Logica)
• Veranderen in de praktijk (Logica)
• Motiveren en leidinggeven (Logica)
• Adviesvaardigheden (Logica)
• Train de Trainer (Logica)




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Projectmanagement, Verandermanagement, Organisatieadvies, Training, Coaching en Facilitatie.

Talenkennis interimmanager

Nederlands vloeiend
Engels goed
Urdu goed

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  51473 - Risk consultant/financieringsspecialist
Deze manager verwijderen  41443 - project- en interimmanager facility management & huisvestin
Deze manager verwijderen  29276 - Project & Programme Manager
Deze manager verwijderen  29526 - Manager Operations - Manager Logistics
Deze manager verwijderen  19605 - teamleider beheerder bedrijfsleider vestegingsmanager coordi
Deze manager verwijderen  38071 - interim manager en organisatie-adviseur
Deze manager verwijderen  44493 - HRM adviseur
Deze manager verwijderen  191942 - Kaufmännische Geschäftsführung
Deze manager verwijderen  200734 - Interim Manager : Strategie & Product Management
Deze manager verwijderen  36737 - Projectleider/interim-manager/beleidsmedewerker a.i.
Deze manager verwijderen  91700 - Teamleider
Deze manager verwijderen  74945 - interim manager / consultant
Deze manager verwijderen  14868 - Manager administratief proces ziekenhuis
Deze manager verwijderen  65033 - Controller/Investment Accountant
Deze manager verwijderen  195034 - CFO, kaufmännische Leitung
Deze manager verwijderen  200402 - interim manager
Deze manager verwijderen  91007 - managementfuncties
Deze manager verwijderen  162348 - Controller
Deze manager verwijderen  24464 - Drs.RA-(Interim) Manager Finance/CFO-Change Manager
Deze manager verwijderen  67728 - HRM | Coach
Deze manager verwijderen  43561 - Busniness Process Ananlyst
Deze manager verwijderen  152986 - CEO, COO, VKL, Marketing & VK
Deze manager verwijderen  86681 - Operations manager, Algemeen manager, Productie manager, Sup
Deze manager verwijderen  196653 - Wealth Management Professional
Deze manager verwijderen  81872 - Office Manager / Personal Assistant / Events Manager
Deze manager verwijderen  57015 - Communicatieadviseur
Deze manager verwijderen  49530 - interim - en projectmanagement
Deze manager verwijderen  58807 - interim/project/verander manager
Deze manager verwijderen  90996 - Manager Sociaal beheer Corporatiebranche
Deze manager verwijderen  11568 - FD/ CFO
Deze manager verwijderen  86798 - Interim manager/directeur
Deze manager verwijderen  91386 - operations director
Deze manager verwijderen  193135 - Sales Director
Deze manager verwijderen  92381 - Experienced Senior General Manager
Deze manager verwijderen  50983 - interim-manager, project- en programmamanager
Deze manager verwijderen  201058 - Interim Management, verandermanagement, coaching, advies, sa
Deze manager verwijderen  81837 - ICT consultant
Deze manager verwijderen  195166 - Leiter Unternehmens-/Organisationsentwicklung
Deze manager verwijderen  201119 - Interim directeur
Deze manager verwijderen  88884 - Project
Deze manager verwijderen  17945 - Algemene directievoering
Deze manager verwijderen  65747 - evenement- & projectrealisatie
Deze manager verwijderen  62942 - Interim Manager / Verander Manager
Deze manager verwijderen  194113 - Direktor
Deze manager verwijderen  68145 - Bedrijfskundig Manager, Afdelingsmanager, Programmamanager,
Deze manager verwijderen  54289 - Directeur of (P&O) manager HR
Deze manager verwijderen  86295 - Organisatie adviseur/ Interim management
Deze manager verwijderen  21445 - Supply Chain Manager / Algemene Directie
Deze manager verwijderen  44413 - Interim-/projectmanager
Deze manager verwijderen  10748 - Verandermanager, Interim manager, Directeur, Manager Human R
Deze manager verwijderen  36834 - interimmanager / adviseur
Deze manager verwijderen  23532 - Manager
Deze manager verwijderen  39177 - verandermanager, HR-manager, algemeen management
Deze manager verwijderen  59348 - Director Level Interim Manager
Deze manager verwijderen  190593 - Leiter Rettungsdienst
Deze manager verwijderen  13857 - manager
Deze manager verwijderen  48271 - Logistiek Manager
Deze manager verwijderen  90006 - Financieel Manager
Deze manager verwijderen  50041 - interim manager
Deze manager verwijderen  41248 - Interim HRM adviseur/ Opleidingsfunctionaris
Deze manager verwijderen  13496 - interim management bibliotheek
Deze manager verwijderen  90439 - Programmamanager & IT-Projectmanager
Deze manager verwijderen  36472 - ops - logistiek manager
Deze manager verwijderen  72850 - interimmanager
Deze manager verwijderen  197851 - Geschäftsführung international
Deze manager verwijderen  65504 - Logistic Lead EMEA
Deze manager verwijderen  190547 - Präsident, Manager, Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  58175 - IT Auditor
Deze manager verwijderen  91454 - bedrijfskundige
Deze manager verwijderen  52624 - adjunct directeur operations ai.
Deze manager verwijderen  56071 - Project Manager
Deze manager verwijderen  15269 - facilitair manager
Deze manager verwijderen  200166 - Plant Manager Food, FMCG
Deze manager verwijderen  54336 - HR Business Partner/Advisor/manager
Deze manager verwijderen  54007 - Directeur or Manager or Hoofd
Deze manager verwijderen  13561 - onderwijs/coaching
Deze manager verwijderen  68502 - management a.i.
Deze manager verwijderen  45619 - manager
Deze manager verwijderen  196996 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  61196 - Interim Algemeen bestuurder, HR Businesspartner
Deze manager verwijderen  198217 - Führungs- und Vertriebscoach
Deze manager verwijderen  90652 - Interim manager Learning & Development
Deze manager verwijderen  36172 - Interim- and projectmanager, organisatie adviseur
Deze manager verwijderen  200009 - interim supply chain manager
Deze manager verwijderen  64451 - interim HR adviseur / recruitment / loopbaanbegeleiding
Deze manager verwijderen  32851 - Managing Director
Deze manager verwijderen  90776 - Project- programmamanager
Deze manager verwijderen  91618 - Turnaround manager Financieel directeur
Deze manager verwijderen  90213 - interim manager
Deze manager verwijderen  44338 - People-(team)manager
Deze manager verwijderen  27749 - interim manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :