Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Personeel & Organisatie Adviseur

Personeel & Organisatie Adviseur

Werkervaring interimmanager

(Werkervaring in loondienst)
Eindhoven Druk b.v.
Periode
1969 1982 Fotograaf, lithofotograaf.
1982 1989 Adviseur ondernemingsraad.
1989 1991 Business analist/adviseur.

Kernactiviteiten Fotograaf, lithofotograaf
Vervaardigen reproducties, lijn, raster halftoon opnames etc. t.b.v. drukwerkvervaardiging, toenmalige specialiteit vervaardigen promotiemateriaal medische apparatuur o.a. CT scan MRI scan voor beurzen, en tentoonstellingen, hierbij werden originele rontgenfoto\'s traditioneel grafisch maar ook digitaal verwerkt.

Kernactiviteiten adviseur ondernemingsraad.
Leidinggeven en organiseren van het secretariaat.
Coachen en trainen OR leden
Fungeren als vraagbaak medewerkers bij grootschalige reorganisaties, en afstoten organisatieonderdelen.

Kernactiviteiten functie Bussines analist / adviseur
In kaart brengen logistieke processen,
productie-flow, en product-technische criteria ten behoeve van automatisering orderaannamesysteem lampenverpakkingen.

Markt onderzoek offset en analyse product-, markt combinaties en bepalen relatieve positie onderneming ten opzicht van omgeving.


Troost Pernis Groep b.v.

1991 1992 Personeelsfunctionaris, opleidingsfunctionaris.

Kernactiviteiten
Organiseren en begeleiden opleidingen medewerkers (1200 Fte).
Organiseren gesubsidieerde opleidingsprojecten.
Organiseren in-company opleidingen en seminars o.a. marketing, financieel management, logistiek management, en personeelsmanagement voor het hoger kader.

Sociale Zaken en Werkgelegenheid Gemeente Rotterdam.
(Afdeling Centrum voor Beroepen oriëntatie en Beroepsoefening)

1993 - 1995 Bedrijfsscholingsconsulent, docent en adviseur.

Kernactiviteiten.
Adviseren, begeleiden cliënten bij beroeps-, en opleidingskeuze.
Ondersteunen en vervangen projectleider.
Uitvoeren diverse trainingen o.a. beroepen keuze en sollicitatie-training.
Ondersteuning en advies m.b.t. verzelfstandiging/fusie.

ROTEB.(afvalverwerking Gemeente Rotterdam)
1995 - 1996 Stafmedewerker Personeel & Organisatie.

Kernactiviteiten
Uitvoeren project outputgericht functie beschrijven.

(Werkervaring als ZZP'er)
Personeel & Organisatie Advies
Sinds 1996 gevestigd als zelfstandig P&O adviseur

Opdrachtgevers
STIVAKO
ROTEB
Gemeente Berkel en Rodenrijs
Uitgeverij Zuid-West Nederland (VNU)
Brabant Pers (VNU)
Sociale Zaken & Werkgelegenheid Gemeente Rotterdam
Multibedrijven Rotterdam
Werkstad
Patijnenburg
Dienst Stedelijk onderwijs (Gemeente Rotterdam)
Bestuursdienst gemeente Rotterdam
Gemeente Eindhoven

Toelichting werkzaamheden als zelfstandig P&O adviseur

STIVAKO.
Sinds 1986 tot en met 1998 werkte ik regelmatig voor de Stichting Vakopleiding Koninklijk Verbond Grafische Ondernemers.
Opdrachten waren ondermeer het ontwikkelen van cursusmateriaal, en het verzorgen van opleidingen, cursussen, en opleidingen.


Vakgebieden
Sociale vaardigheden
Communicatie
Organisatiekunde
Automatisering van de administratieve informatievoorziening.
Marketing
Personeelsmanagement

ROTEB.
Nadat ik eerst via een detacheringsconstructie voor de ROTEB een aantal opdrachten heb uitgevoerd ben ik, sinds 1996 via een door mij opgestart P&O adviesbureau, daar mee doorgegaan tot 1997. Daarna werd dit weer door de P&O adviseurs overgenomen.

Kernactiviteiten
Opstellen outputgerichte functiebeschrijvingen.
Opstellen P&O procedures.
Adviseren m.b.t. voorgenomen organisatieveranderingen.
Organiseren workshop afdelingsplan.
Ondersteunen en coachen organisatieadviseurs m.b.t. outputgericht functie beschrijven.
Opstellen managementmatrix m.b.t. verdeling en mandatering bevoegdheden, verantwoordelijkheden, kernactiviteiten en belangrijkste eindresultaten.

Gemeente Berkel en Rodenrijs.
De afdeling P&O van de gemeente Berkel en Rodenrijs die wegens onderbezetting versterking nodig had heb ik enkele maanden ondersteund in 1996.

Kernactiviteiten
Voorbereiden invoering ADV
Adviseren m.b.t. rechtspositionele aspecten en besluiten voorbereiden en opstellen.


Uitgeverij Zuid- West Nederland (VNU).

Via een intermediar heb ik in 1997 enkele maanden in opdracht van de directie ZWN, het management weekbladen, management dagbladen, kwaliteit-overleg, management business-units ondersteund en geadviseerd m.b.t. knelpunten in de organisatie en het verbeteren van de logistiek van de advertentietrajecten. Start februari 1997 afgerond in oktober 1997.

Kernactiviteiten
Analyseren materiaal en informatiestromen advertentietrajecten.
Opstellen flow-charts en organisatie diagrammen.
Opstellen afdeling overstijgende procedures.
Organisatie onderzoek business-unit, en opstellen advies en stappenplan.
Management support.
Onderzoek en advies m.b.t. (fysiek) transport digitale illustraties en database management.


Uitgeverij Brabant Pers.(VNU)
In opdracht van de directie VNU belast met het ondersteunen, en voorbereiden van de implementatie van FORUM, een VNU breed advertentie order aanname systeem, en daaruit voortvloeiende werkzaamheden. Start maart 1998, januari 1999 afgerond.

Kernactiviteiten
Analyseren fysieke en digitale materialen en informatie stromen advertentietrajecten dag- en weekbladen.
Analyse werkmethoden, informatiebehoefte, organisatieonderzoek ten behoeve van de invoering van Forum.
Onderzoek en advies m.b.t. effectiviteit en efficiency centrale diensten t.o.v. decentrale AVOL teams.

SoZaWe Gemeente Rotterdam.
Sociale Zaken & Werkgelegenheid Gemeente Rotterdam. Start februari 1998.

Kernactiviteiten
Opstellen outputgerichte functiebeschrijvingen.
Effectiviteits-, en efficiency onderzoek financieel beheer werkgelegenheidsmiddelen, organisatie onderzoek en advies.(WIW, Melkert, Jongerenpool en Banenpool)
Projecten in oktober 1998 afgerond.

Multibedrijven Rotterdam.
(Voert de wet sociale werkvoorziening uit)
Met Multibedrijven Rotterdam was afgesproken om gedurende een langere periode facilitaire P&O diensten te leveren. Start 1 oktober 1998 tot 2003

Kernactiviteiten.
Opstellen outputgerichte functiebeschrijvingen.
Ontwikkelen taken-, verantwoordelijkheden-, en bevoegdheden matrix directie en bedrijfsmanagers.
Ondersteuning leveren aan vorming MD-beleid.
Ondersteuning leveren aan vorming opleidingsbeleid.
Analyseren nieuwe processen, wetgeving, procedures WIW, REA, WsW etc. en opstellen van procesbeschrijvingen administratieve organisatie en flow-charts.( met behulp van Smart Draw en het programma pyramidion, heet tegenwoordig PCG proces publisher)
Onderzoek en advies m.b.t. hoe functiebeschrijvingen efficienter en effectiever als management stuurinstrument ingezet kunnen worden.
Organiseren en uitvoeren cursussen functiebeschrijven t.b.v. personeelsadviseurs.(In 2002, 2003 project functiebeschrijven geleidelijk overgedragen aan Personeels adviseurs)
Uitvoeren diverse functiewaarderingen

Werkstad.(Onderdeel SoZaWe Rotterdam)
Werkstad, de organisatie die in Rotterdam de WIW uit gaat voeren, is ontstaan door de samenvoeging van Nieuwe banen Rotterdam werkt en de Jongerenpool Rotterdam.

Kernactiviteiten
Organisatieadvies m.b.t. samenvoeging organisatieonderdelen.
Deelname in projecteam samenvoeging.
Opstellen van functieprofielen.
Start maart 1999 project in augustus 1999 afgerond.

Patijnenburg Gemeente Naaldwijk
(Voert de wet sociale werkvoorziening uit W.S.W.)
November 2002

Kernactiviteiten.
Analyseren werkplekken, opstellen functiebeschrijvingen


SoZaWe Gemeente Rotterdam.
Sociale Zaken & Werkgelegenheid Gemeente Rotterdam.
In opdracht van directie analyseren bevoegdheden en verantwoordelijkheden ARBO.

Kernactiviteiten
Analyseren bestaande afspraken, regelingen en inhoud functiebeschrijvingen.
Toetsen bestaande afspraken m.b.t. wettelijke richtlijnen etc.
Analyseren toepasbaarheid en uitvoering bestaande regelingen.
Adviseren m.b.t. aanpassen afspraken en aanscherpen interne richtlijnen en functiebeschrijvingen.
Opstellen ARBO matrix.
Opstellen notitie ter besluitvorming van de directie.
Start december 1999 juni 2000 afgerond

Dienst Stedelijk Onderwijs. (Rotterdam)
Project 1
In opdracht van interim directie ondersteuning verlenen bij de implementatie van de
reorganisatie van deze dienst.

Kernactiviteiten
Herschrijven-, beschrijven van circa 50 functiebeschrijvingen.
Waarderen van functies.
vervaardigen digitaal functieboek op Cd-rom
Start oktober 1999 project november 2002 afgerond

project 2 1e fase
na ingrijpende reorganisatie in samenwerking met collega organisatieadviseur circa 60 functiebeschrijvingen gewaardeerd.
Start juli 2003 1e fase project februari 2004 afgerond.

project 2 2e fase.
Adviseren m.b.t. rasterfuncties, inschaling management en directie inclusief waarderingsadviezen.
Start december 2004 project eind 2005 afgerond.
Eindproduct bestaat uit een interactieve CD-rom en wordt, althans de 1e versie, een dezer dagen opgeleverd.

Bestuursdienst
Project 1
Ondersteunen bij onderzoek naar beloningsverhoudingen 4 grote steden; o.a. analyseren P&O kengetallen.
Start oktober 2001 begin 2003 afgerond

Project 2
Opstellen functiebeschijvingen en uitvoeren waarderingen.
Start maart 2001 eind februari 2003 afgerond.

Project 3
Analyse en advies m.b.t. consistentie voorgesteld functiegebouw (functieprofielen) en waarderingsadviezen in verband met reorganisatie
Start november 2003 bgin 2004 afgerond

Project 4
Opstellen functiebeschrijvingen na afronden reorganisatie.
Aanvullende opdracht; opstellen dienstbrede generieke functiebeschrijvingen.
Aanvullende opdracht; opstellen waarderingsadviezen.
Aanvullende opdracht; functiebeschrijvingen voorzien van competentieprofielen, inclusief ontwerpen van gekoppelde P-instrumenten m.b.t. beoordelen, functioneringsgesprekken POP- gesprekken etc.
Eindproduct is eind 2005 opgeleverd en bestaat uit interactieve CD-rom met een aantal handige functies, een digitaal archief functiebeschrijvingen en projectinformatie.

Project 5.
Bestuursdienst, Kenniscentrum Concernsystemen Gemeente Rotterdam.
Redigeren corrigeren functiebeschrijvingen, ondersteunen P&O adviseurs, opstellen waarderingsadviezen.

Gemeente Eindhoven
Via intermediair opdracht verkregen voor deelname aan project functiebeschrijven, functiewaarderen.
Onder leiding van projectleider was ik met de volgende zaken belast:

Opzetten en uitvoeren workshop functiebeschrijven
Opstellen functiewaarderingen.
Toetsen aangeleverde functiebeschrijvingen m.b.t. de vereiste kwaliteit.
Coachen, instrueren en opleiden interne functieanalisten.
Toetsen aangeleverde functiebeschrijven m.b.t. functiewaardering.
Vervaardigen interactieve Cd-rom met circa 750 functiebeschrijvingen

Start februari 2004 formeel afgerond per 1 augustus, tot circa eind 2004 nog ondersteuning verleend m.b.t. optimaliseren digitaal functiegebouw en het ontwerpen en vervaardigen van interactieve Cd-rom, verschillende nieuwe versies van functiegebouw verwerken in data base.

Jeugd Opleiding Samenleving (Voorheen Dienst Stedelijk Onderwijs Gemeente Rotterdam)

Periode fubruari, maart 2006
Opstellen waarderingsadviezen, deelname namens directie aan FUWA commissie.

Roteb
(Afvalverwerker gemeente Rotterdam, heeft Multibedrijven overgenomen en voert nu voor de gemeente de wet sociale werkvoorziening uit.
Periode maart 2006
Organiseren en uitvoeren workshop functiewaarderen SW.



Opleiding interimmanager

Soort opleiding
1962 1966 M.U.L.O.
1975 1977 V.B.G.I. Grafische technieken
1985 1988 M.B.O. AP/PB
1988 1990 H.B.O. AP/PB

Cursussen Soort cursus

1995 Outputgericht functie beschrijven
1995 S.D.W./V.A.O. Cap Volmac
1997 Functiewaarderen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Maatschappelijk bewustzijn, bewust van samenhang verschillende actoren samenleving
Flexibiliteit; staat open voor verbeteringen, vernieuwingen, kan gedrag aanpassen aan veranderingen in omgeving
Stressbestendig; kan onder hoge (werk)druk presteren
Klant en marktgericht; producten en diensten leveren vanuit perspectief klant
Ondernemerschap; signaleren, creeren en grijpen van kansen, risicos durven nemen
Resultaatgericht; de wil en het vermogen om de afgesproken doelen te realiseren.
Sensitiviteit, invoelendvermogen; enerzijds bewust van gevoelens en gedrag andere mensen, anderijds snel inzicht in formele en informele organisatiestructuur en politieke spelletjes
Analytisch inzicht, probleemanalyse; verbanden en samenhang in kunnen schatten, hoofd en bijzaken onderscheiden, prioriteiten kunnen onderkennen
Informatieverwerken; in staat om in zeer korte tijd zeer veel(schriftelijke) informatie op verschillende abstractieniveaus te \"scannen\", te analyseren en beoordelen wat wel of niet relevant en belangrijk is.

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Mondeling en schriftelijk; uitstekend
Engels
Mondeling matig, schriftelijk slecht
Duits en frans; matig

Overig

Hobby\'s
Muziek, multimedia, sporten, fotograferen, zeilen, motorrijden en schrijven van artikelen.
(Redactioneel medewerker SILKSCREEN MAGAZINE)


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  198762 - Manager Informatievoorziening
Deze manager verwijderen  86007 - factory/production/operations manager
Deze manager verwijderen  199077 - interim manager-projectmanager
Deze manager verwijderen  194263 - Senior Projektmanagement -Consultant
Deze manager verwijderen  70550 - Manager/CFO/Concerncontroller/Controller
Deze manager verwijderen  44841 - Functie Interim manager / P&O/ Trainer/Coach
Deze manager verwijderen  195264 - Geschäftsführer
Deze manager verwijderen  12634 - Interim Operational Manager Logistiek&Facilitair
Deze manager verwijderen  17048 - (interim) directeur
Deze manager verwijderen  49700 - Business Consultant Supply Chain/ Logistiek
Deze manager verwijderen  191253 - Controller, Manager
Deze manager verwijderen  14977 - ICT specialist implementatie Stelsel Basisregistraties
Deze manager verwijderen  76201 - Directeur
Deze manager verwijderen  200742 - CEO - plantmanager - COO
Deze manager verwijderen  82824 - Interim en projectmanager
Deze manager verwijderen  85860 - Controller
Deze manager verwijderen  62694 - Algemeen Management en Project Management
Deze manager verwijderen  73312 - organisatieadviseur/veranderingsmanagement
Deze manager verwijderen  29065 - Bedrijfskundig adviseur/Interim-manager
Deze manager verwijderen  39839 - Principal Consultant
Deze manager verwijderen  38453 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  91973 - Organisatieadviseur, project- en interimmanager
Deze manager verwijderen  177776 - Interim Manager für Top Finanzpositionen
Deze manager verwijderen  83391 - Project Manager Operations
Deze manager verwijderen  85029 - directeur-eigenaar van eigen adviesbureau
Deze manager verwijderen  45546 - Senior consultant/interim manager
Deze manager verwijderen  62696 - interim (medisch) directeur / raad van bestuur
Deze manager verwijderen  12173 - HR STAR
Deze manager verwijderen  36685 - Directie (alg. fin.) of MT-lid
Deze manager verwijderen  35935 - WMS Specialist 10+ years
Deze manager verwijderen  53605 - Algemeen Interim manager, flexmanager
Deze manager verwijderen  32777 - directeur / manager
Deze manager verwijderen  200126 - Vestigingsdirecteur
Deze manager verwijderen  90843 - secretaris e/o programmamanager
Deze manager verwijderen  198599 - Interim Directeur
Deze manager verwijderen  42723 - Logistics Manager or General Manager LSP
Deze manager verwijderen  84277 - Interim management
Deze manager verwijderen  146452 - Logismatiker
Deze manager verwijderen  64964 - Manager operations, plantmanager. Bakkerij-industrie
Deze manager verwijderen  92288 - Operations manager
Deze manager verwijderen  25509 - Gen Mgr/CFO/Project mgrChange management
Deze manager verwijderen  85968 - Performance Improvement & Executive Coaching
Deze manager verwijderen  195159 - Management Consultant/Interim
Deze manager verwijderen  198926 - Vacature Project manager ERP (logistiek) 11156
Deze manager verwijderen  57851 - interim bestuurder/manager
Deze manager verwijderen  191061 - HR Generalist, Projektleiter, Entgeltspezialist
Deze manager verwijderen  195855 - Interim Manager/Beraterin Einkauf Merchandising Handel
Deze manager verwijderen  190769 - Unternehmensberatung - Key Account Mangagement - Prozessman
Deze manager verwijderen  62253 - interim- en projectmanager inkoop, logistiek, productie
Deze manager verwijderen  34877 - sr. manager / directeur HRM
Deze manager verwijderen  199259 - Mede eigenaar PEAK-IT Managed Services
Deze manager verwijderen  42414 - Locatie manager
Deze manager verwijderen  34484 - Manager
Deze manager verwijderen  64025 - Project Manager/ Operationeel Manager/ Change Manager
Deze manager verwijderen  89804 - Project/ Programma/ Cluster Manager
Deze manager verwijderen  192170 - CEO, VR, VRP
Deze manager verwijderen  197819 - Unternehmens- und Produktsanierung
Deze manager verwijderen  195448 - Managing Director
Deze manager verwijderen  59949 - Warehouse manager
Deze manager verwijderen  92428 - CPO, Director Procurement NPR, indirect, Head of Purchasing
Deze manager verwijderen  90367 - General Manager (sr), Directeur (COO)
Deze manager verwijderen  45187 - Logisticus met affiniteit voor ICT
Deze manager verwijderen  199775 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  76552 - Interim Management
Deze manager verwijderen  73164 - interim manager
Deze manager verwijderen  90697 - Supply chain, Logistiek, Project of Programma manager
Deze manager verwijderen  84906 - Project manager
Deze manager verwijderen  72427 - Interim HR manager
Deze manager verwijderen  23746 - Staffing Manager
Deze manager verwijderen  10814 - Senior manager/directeur/aquisiteur ervaren netwerker
Deze manager verwijderen  10032 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  91032 - Process, People Manager & Coach
Deze manager verwijderen  92218 - Manager Facilitaire Zaken
Deze manager verwijderen  90794 - Projectmanager - Manager (ICT&Operations)
Deze manager verwijderen  31329 - interim & project manager, organisatie adviseur
Deze manager verwijderen  77831 - bedrijfskundige
Deze manager verwijderen  197379 - Interimmanager Sozial- und Gesundheitsunternehmen
Deze manager verwijderen  46884 - interim manager gemeentelijke sociale diensten
Deze manager verwijderen  75898 - interim manager
Deze manager verwijderen  92844 - directeur
Deze manager verwijderen  11724 - Manager
Deze manager verwijderen  91390 - Facilitair Manager/ Projectleider (her) huisvesting
Deze manager verwijderen  51805 - interimmanager directie/P&O/backoffice / staf en ondersteun
Deze manager verwijderen  16817 - interim- en procesmanager non-profit sector
Deze manager verwijderen  61986 - HR Officer
Deze manager verwijderen  90002 - International Credit Manager
Deze manager verwijderen  200792 - manager
Deze manager verwijderen  86549 - Verander-, proces en projectmanagement
Deze manager verwijderen  195987 - CFO / Head of corporate controlling
Deze manager verwijderen  22459 - Controller
Deze manager verwijderen  88084 - HRM- en Verandermanager
Deze manager verwijderen  198968 - interim manager bedrijfsvoering of change
Deze manager verwijderen  200615 - Operationeel Manager
Deze manager verwijderen  198006 - Fachmann Logistik Distribution und Warehouse
Deze manager verwijderen  58431 - Controller/Financieel directeur
Deze manager verwijderen  199315 - interim Procesconsultant/Implementatiemanager/Projectmanager
Deze manager verwijderen  75577 - Voorman grafische industrie
Deze manager verwijderen  87101 - Interim manager ICT/Facilitair


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :